Vleesch

Voor al je zaken die je niet kan verklaren
Plaats reactie

[met Man-bijt-Hond-stem] Hoe is jouw slacht-eet-verhouding?

Ik eet vlees, maar zou het nooit zelf kunnen slachten!
12
11%
Ik eet vlees en als het moet zou ik zelf ook best kunnen slachten.
26
25%
Ik eet GEEN vlees en zou het ook nooit kunnen slachten
6
6%
Ik eet liever alleen vlees als het het niet 'uit de fabriek' komt, dus als het zelfgeslacht is of toch al aangereden was of iets dergelijks
4
4%
Ik zou best vlees eten wat aangereden is
11
10%
Ik eet helemaal nooit vlees.
3
3%
Ik eet helemaal nooit dierlijke producten, zelfs niet de kont van Ellie's moer
2
2%
Ik eet geen planten want planten zijn ook levende wezens
0
Geen stemmen
Ik eet alleen maar dingen die zelf vrijwillig aanbieden opgegeten te worden
1
1%
Ik vind dat mensen met een mening over vlees niet zo tering hypocriet moeten zijn.
11
10%
Ik erger me dood aan al dat geouwenhoer over vlees! Ik krijg er honger van en bijna huilbuien. Vreten moeten we toch, dus waarom doen jullie zo moeilijk?
10
10%
Hippie's moeten verstand krijgen en/of metalfan's zijn dom en achterlijk!
2
2%
Hippies zijn niet per se metalfans, maar metalfans moeten wel verstand krijgen.
4
4%
Logica is niet aan mij besteedt.
3
3%
Spelling is wél aan mij besteed. Omdat er maar 15 poll-opties zijn heeft deze optie de volgende kleine letters in de bijsluiter staan: Yoghurt is mijn favoriete woord maar toetjes zijn vies! Bovendien is yoghurt een uitbuitsel van de koe, terwijl die koe in India gewoon op straat mag schijten, dus ik vind dat er iets aan gedaan moet worden.
10
10%

Totaal aantal stemmen: 105

KoenM
Contacteer:

Re: Vleesch

Bericht door KoenM » di jun 30, 2020 2:24 pm

Appelflap schreef:
ma jun 29, 2020 5:31 pm
KoenM schreef:
ma jun 29, 2020 3:40 pm
Appelflap schreef:
ma jun 29, 2020 3:30 pm

Het was ook verbaal agressief bedoeld, dus goed gelukt zie ik. Je eenzidige kritiek is jammer maar ik raak er aan gewend.
Ok. Dan is dat helder. Appelflap bedient zich van verbale agressie.
Nou. Joh. Jij bedient je dan weer vaker van andere technieken (waarvan deze mooie "announcement over derde persoon richting de groep" wel de mildste is) die ik irritant vind. Zo hebben we allemaal wel wat.
Misschien is onze doelstelling niet hetzelfde. Heb je dat al eens overwogen? Verder lees ik hierboven enkel verwijten in het nee jij format, die dan ook nog eens niet geëxpliciteerd worden. Daar kan ik dan weer niet zoveel mee.

Overigens: richting de groep? Is niet alles op een forum richting een groep? Het lijkt wel alsof je je geviseerd voelt door mij en alsof ik dan heel het forum op de anti-Appelflap-bandwagon wil krijgen. Of ben ik nu weer te ongevraagd therapeutisch voor je?

Ik stel heel veel vragen zie ik.
Last.fm profiel
Facebook band

We can't afford to stay neutral on a moving train!

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » di jun 30, 2020 2:44 pm

KoenM schreef:
di jun 30, 2020 2:24 pm
Misschien is onze doelstelling niet hetzelfde. Heb je dat al eens overwogen?
Misschien is ie wel hetzelfde. HEb je dat al eens overweogen?
KoenM schreef:
Verder lees ik hierboven enkel verwijten in het nee jij format, die dan ook nog eens niet geëxpliciteerd worden. Daar kan ik dan weer niet zoveel mee.
Makkelijk. Proma, wat jij wilt. Ik hoop dat je daarmee niet probeert te ontkennen dat jij diverse malen duidelijk je onvrede met mijn persoon en aamwezigheid hier hebt laten blijken. Want daar hebben we t toch over? En is dat niet wat ik bij Krijst doe? Natuurlijk mag jij mij dingen verwijten, zelfs als jij zelf verwijtbare gedrag vertoont (waarbij verwijtbaar aan beide kanten natuurlijk behoorlik subjectef is), maar tocj...
KoenM schreef:
Overigens: richting de groep? Is niet alles op een forum richting een groep? Het lijkt wel alsof je je geviseerd voelt door mij en alsof ik dan heel het forum op de anti-Appelflap-bandwagon wil krijgen. Of ben ik nu weer te ongevraagd therapeutisch voor je?
Jij snapt heel goed t verschil tussen t feit dat alles wat je hier post per definitie openbaar is en over iemand in derde persoon de groep aanspreken toch? Ja? Nee?
KoenM schreef:
Ik stel heel veel vragen zie ik.
JE hebt t maar drok drok drok
Flikker op met je homofobie

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » di jun 30, 2020 2:44 pm

Bleek No. 1 schreef:
di jun 30, 2020 2:20 pm
Ik kan niet zonder vis. Dat vind ik echt onwijs moeilijk.

Ik probeer ook niet dagelijks vis te eten, want overbevissing, maar zeker wel drie keer in de week.
Ja en super gezond. Ik weet t ook niet meer af en toe wat ik wel en niet mag eten (serieus)

Bleek No. 1

Bericht door Bleek No. 1 » di jun 30, 2020 2:46 pm

Ik eet wat ik wil.

Dan is brood slecht, dan is het melk. Volgende week is het spruiten. Ik weet het serieus ook niet.
Alles met mate.
In Search Of M-Theory.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » di jun 30, 2020 2:48 pm

En daar ga je Fusion. Ik heb niet mijn onvrede met jouw persoon en aanwezigheid laten blijken, maar met jouw manier van discussiëren, cherrypicken, drammen en het koste wat koste je gelijk moeten halen als we dan toch zaken gaan expliciteren. Om even in jouw format te spreken: ik hoop dat je erin slaagt gedrag en persoon uit elkaar te halen.

Ik heb het idd druk druk druk, dus ga hier weer weg voor ik weer meegezogen word in een eindeloze draaikolk van heen en weer gezemel dat voor een discussie moet doorgaan. Stel je voor dat je iets meeneemt van wat een ander zegt. Weet je nog dat ik je gedrag querulant noemde? There you have it.
Last.fm profiel
Facebook band

We can't afford to stay neutral on a moving train!

Bleek No. 1

Bericht door Bleek No. 1 » di jun 30, 2020 2:54 pm

Ik kwam pas bij de vierde zin erachter dat je mij niet bedoelde.. goedemorgen, Bleek.
In Search Of M-Theory.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » di jun 30, 2020 2:55 pm

KoenM schreef:
di jun 30, 2020 2:48 pm
En daar ga je Fusion. Ik heb niet mijn onvrede met jouw persoon en aanwezigheid laten blijken, maar met jouw manier van discussiëren, cherrypicken, drammen en het koste wat koste je gelijk moeten halen als we dan toch zaken gaan expliciteren. Om even in jouw format te spreken: ik hoop dat je erin slaagt gedrag en persoon uit elkaar te halen.
Oh dus als jij op een ander forum vraagt of ze mij niet willen houden o.id. moet ik dat niet zien als een uiting van jouw onvrede met mijn aanwezigheid hier? Of was t slechts een door jouw onvrede geinspireerde grap en vond je "kunnen jullie Fusion zijn 'gedrag' niet houden" wat te vaag klinken? Koen je ben n aardige kerel. maar je bent niet erg geloofwaardig in deze.
KoenM schreef:
Ik heb het idd druk druk druk, dus ga hier weer weg voor ik weer meegezogen word in een eindeloze draaikolk van heen en weer gezemel dat voor een discussie moet doorgaan. Stel je voor dat je iets meeneemt van wat een ander zegt. Weet je nog dat ik je gedrag querulant noemde? There you have it.
Stel je voor dat ik inderdaad wel iets meeneem wat jij zegt. En dat ook wel eens hebt laten blijken hier zelfs! Maar nee, de verwijrende vinger is natuurlijk prettig. Drok drok drok. Dag hoor.
Laatst gewijzigd door Appelflap op di jun 30, 2020 3:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » di jun 30, 2020 2:58 pm

Appelflap schreef:
di jun 30, 2020 2:55 pm
KoenM schreef:
Oh dus als jij op een ander forum vraagt of ze mij niet willen houden o.id. moet ik dat niet zien als een uiting van jouw onvrede met mijn aanwezigheid hier? Of was t slechts een door jouw onvrede geinspireerde grap en vond je "kunnen jullie Fusion zijn 'gedrag' niet houden" wat te vaag klinken? Koen je ben n aardige kerel. maar je bent niet erg geloofwaardig in deze.
Lennert schreef:
di jun 30, 2020 2:22 pm
Stel je voor dat ik inderdaad wel iets meeneem wat jij zegt. En dat ook wel eens hebt laten blijken hier zelfs! Maar nee, de verwijrende vinger is natuurlijk prettig. Drok drok drok. Dag hoor.
...ik heb dit nooit gezegd.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Ik omarm mijn innerlijke blekkie

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » di jun 30, 2020 3:06 pm

Ha! Leugenaar!

Nee sorry dat moest uiteraard KoenM zijn mopel mompel

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » di jun 30, 2020 3:07 pm

aangepast hoor

Persistence

Bericht door Persistence » di jun 30, 2020 3:24 pm

KoenM schreef:

Ja precies dit.

Het verziekt de sfeer hier ook gewoon.
Allergic to bullshit.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » di jun 30, 2020 3:28 pm

.

Bleek No. 1

Bericht door Bleek No. 1 » di jun 30, 2020 3:44 pm

Persistence schreef:
di jun 30, 2020 3:24 pm
KoenM schreef:

Ja precies dit.

Het verziekt de sfeer hier ook gewoon.

Inderdaad. Laten we van wie we niet mogen subtiel een 5je uitdelen voor ieder ingezonden nummer van diegene.

:mrgreen:
In Search Of M-Theory.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » wo jul 01, 2020 9:53 am

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » wo jul 01, 2020 12:58 pm

Een genot om te kijken

https://vimeo.com/422617895

Persistence

Bericht door Persistence » wo jul 01, 2020 5:08 pm

Beter laat dan nooit: Veetransporten zijn vanaf morgen wettelijk verboden bij buitentemperaturen vanaf 35 graden.
Allergic to bullshit.

Persistence

Bericht door Persistence » za jul 04, 2020 6:48 pm

Godver ! Denk je goed bezig te zijn met kokosnootolie en kokosnoten in je dieet (want vegan betekent geen dierenleed denk je dan) en dan kom je dit tegen.

Weet wat je in huis haalt mensen, dit is de pijnlijke les die ik hieruit trek.

https://www.peta.nl/blog/wreedheid-in-j ... ls-slaven/
Laatst gewijzigd door Persistence op za jul 04, 2020 7:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Allergic to bullshit.

Persistence

Bericht door Persistence » za jul 04, 2020 6:56 pm

Via de link hieronder kun je een handtekening zetten om de actie van PETA tegen de kokosindustrie waar slaafapen worden gebruikt te steunen, teken en deel aub !

https://secure.peta.nl/page/58090/action/1
Allergic to bullshit.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » zo jul 05, 2020 1:00 pm

Uiteraard niet gekeken, wel ondertekend

Persistence

Bericht door Persistence » wo jul 15, 2020 11:26 am

Kabinet koerst af op minder bescherming voor bijen in plaats van meer

Pas na vragen van Follow the Money informeert landbouwminister Carola Schouten de Tweede Kamer over haar voornemen in te stemmen met een omstreden rekenmethode, die bepaalt hoeveel bijensterfte ‘acceptabel’ is. Deze rekenmethode is bedacht en ontwikkeld door pesticide-fabrikanten. Dat Europa meerdere benaderingen onderzocht, heeft Schouten niet verteld aan de Tweede Kamer.

Minister Carola Schouten (Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit) is van plan om in Brussel in te stemmen met een controversiële rekenmethode, waarmee de bescherming van bijen in de Europese Unie dreigt te worden afgezwakt. Op donderdag en vrijdag overleggen delegaties van lidstaten in Brussel over de Bee Guidance, een document (‘richtsnoer’ in EU-jargon) dat beschrijft hoe bestrijdingsmiddelen in de toekomst moeten worden getest op hun schadelijkheid voor bijen. Follow the Money publiceerde het afgelopen jaar meerdere artikelen over de lobby van de chemiesector, die zich verzette tegen deze nieuwe testen.

Afgelopen maandag heeft minister Schouten de Tweede Kamer per brief laten weten in te willen stemmen met een voorstel voor het wijzigen van de ‘beschermdoelen’ in de Bee Guidance. Follow the Money wist de hand te leggen op vertrouwelijke documenten, waaruit blijkt dat de basis voor deze herberekening het Beehave-rekenmodel is. De Chinees-Zwitserse pesticide-fabrikant Syngenta was één van de ontwikkelaars van dit rekenmodel, en lobbygroepen van de industrie pleitten afgelopen jaren vóór de invoering ervan. Beehave schroeft het percentage sterfte onder bijenvolken dat nog als acceptabel wordt gezien, omhoog, zo blijkt uit een analyse van de fabrikanten zelf.

Ambtenaren van de landbouwministeries uit de EU-lidstaten spreken elkaar deze week om de Bee Guidance te herzien. Omdat een groep Europese landen niet wilde instemmen met de Bee Guidance, gaf de Europese Commissie vorig jaar opdracht tot herziening. Nederland was één van de landen die het bijenrichtsnoer blokkeerde, onthulde Follow the Money in april 2019. Onder druk van de Tweede Kamer kwamen vervolgens vertrouwelijke e-mails boven tafel. Daaruit bleek dat ambtenaren van het ministerie van Landbouw vreesden dat de nieuwe testmethoden, waaronder testen naar de langetermijneffecten van pesticiden op bijen, een verbod op veel middelen zouden inluiden. Pesticide-giganten als Bayer, Syngenta en BASF hadden die zorg ook in lobbybrieven met Nederlandse ambtenaren gedeeld.

Lees hier verder: https://www.ftm.nl/artikelen/kabinet-ko ... outenBijen
Allergic to bullshit.

Persistence

Bericht door Persistence » wo jul 15, 2020 11:29 am

Allergic to bullshit.

Spawn999

Bericht door Spawn999 » wo jul 15, 2020 12:02 pm

Afbeelding
Swiss Woman Doctor: You killed him.
Herbert West: No, I did not. I gave him life.

Heyoka

Bericht door Heyoka » wo jul 15, 2020 12:28 pm

Persistence schreef:
wo jul 15, 2020 11:26 am

Pas na vragen van Follow the Money informeert landbouwminister Carola Schouten de Tweede Kamer over haar voornemen in te stemmen met een omstreden rekenmethode, die bepaalt hoeveel bijensterfte ‘acceptabel’ is. Deze rekenmethode is bedacht en ontwikkeld door pesticide-fabrikanten. Dat Europa meerdere benaderingen onderzocht, heeft Schouten niet verteld aan de Tweede Kamer.

Minister Carola Schouten (Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit) is van plan om in Brussel in te stemmen met een controversiële rekenmethode, waarmee de bescherming van bijen in de Europese Unie dreigt te worden afgezwakt. Op donderdag en vrijdag overleggen delegaties van lidstaten in Brussel over de Bee Guidance, een document (‘richtsnoer’ in EU-jargon) dat beschrijft hoe bestrijdingsmiddelen in de toekomst moeten worden getest op hun schadelijkheid voor bijen. Follow the Money publiceerde het afgelopen jaar meerdere artikelen over de lobby van de chemiesector, die zich verzette tegen deze nieuwe testen.

Afgelopen maandag heeft minister Schouten de Tweede Kamer per brief laten weten in te willen stemmen met een voorstel voor het wijzigen van de ‘beschermdoelen’ in de Bee Guidance. Follow the Money wist de hand te leggen op vertrouwelijke documenten, waaruit blijkt dat de basis voor deze herberekening het Beehave-rekenmodel is. De Chinees-Zwitserse pesticide-fabrikant Syngenta was één van de ontwikkelaars van dit rekenmodel, en lobbygroepen van de industrie pleitten afgelopen jaren vóór de invoering ervan. Beehave schroeft het percentage sterfte onder bijenvolken dat nog als acceptabel wordt gezien, omhoog, zo blijkt uit een analyse van de fabrikanten zelf.

Ambtenaren van de landbouwministeries uit de EU-lidstaten spreken elkaar deze week om de Bee Guidance te herzien. Omdat een groep Europese landen niet wilde instemmen met de Bee Guidance, gaf de Europese Commissie vorig jaar opdracht tot herziening. Nederland was één van de landen die het bijenrichtsnoer blokkeerde, onthulde Follow the Money in april 2019. Onder druk van de Tweede Kamer kwamen vervolgens vertrouwelijke e-mails boven tafel. Daaruit bleek dat ambtenaren van het ministerie van Landbouw vreesden dat de nieuwe testmethoden, waaronder testen naar de langetermijneffecten van pesticiden op bijen, een verbod op veel middelen zouden inluiden. Pesticide-giganten als Bayer, Syngenta en BASF hadden die zorg ook in lobbybrieven met Nederlandse ambtenaren gedeeld.

Lees hier verder: https://www.ftm.nl/artikelen/kabinet-ko ... outenBijen
Het is ongelooflijk dat lobbyen zoveel resultaat kan hebben. Geld = macht. En ik snap niet dat een minister zich voor dat soort karretjes laat spannen. Waarom ben je minister geworden?
Maak het sneu.
Hou het sneu.

Persistence

Bericht door Persistence » wo jul 15, 2020 12:45 pm

Dit zijn zeer trieste ontwikkelingen inderdaad, je zou juist nu in deze onzekere tijden toch beter moeten weten.
Allergic to bullshit.

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » wo jul 15, 2020 12:48 pm

mensen worden minister om ook maar gewoon een baan te hebben en geld te verdienen...
Sommigen starten misschien met een ideaal, maar als ze langer op hun plekje kunnen blijven zitten en baanzekerheid hebben (eventueel in de toekomst bij de sector die bij ze lobbiet)....

bizar natuurlijk, verhaal hierboven, dat de fabrikanten van het spul dat dodelijk is, bepalen hoeveel dode beesten dan nog acceptabel is.

Ik moet Dark Waters overigens nog gaan kijken (Fluor schandaal in drinkwater in de VS). Ook zoiets ongelofelijks, m.b.t. het bepalen van de schadelijke hoeveelheid die toegestaan is in het water. En zonder vasthoudendheid van bepaalde personen (op persoonlijk conto) had de regering hier niets aan gedaan, en gebeurde het nog steeds.

p.s. Verrassend ook dat de overheden in de wereld nu WEL opeens het beste met de burgers voor (lijken te) hebben, ten koste van de economie.
Normaliter laten ze zich hier ook niet door leiden. (alu hoedjes, kom er maar in...)

Krimhild

Bericht door Krimhild » ma jul 20, 2020 9:11 pm

Joris schreef:
wo jul 15, 2020 12:48 pm
p.s. Verrassend ook dat de overheden in de wereld nu WEL opeens het beste met de burgers voor (lijken te) hebben, ten koste van de economie.
Normaliter laten ze zich hier ook niet door leiden. (alu hoedjes, kom er maar in...)
Ik snap niet wat je bedoelt. Kun je dit toelichten?
Fire breathing!

Krimhild

Bericht door Krimhild » ma jul 20, 2020 9:12 pm

Persistence schreef:
wo jul 15, 2020 11:26 am

(Etc.)
Dom.
Fire breathing!

Bleek No. 1

Bericht door Bleek No. 1 » ma jul 20, 2020 9:22 pm

Persistence schreef:
za jul 04, 2020 6:56 pm
Via de link hieronder kun je een handtekening zetten om de actie van PETA tegen de kokosindustrie waar slaafapen worden gebruikt te steunen, teken en deel aub !

https://secure.peta.nl/page/58090/action/1

Oja, meteen ondertekend. Vergeten te vermelden.
In Search Of M-Theory.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » vr jul 31, 2020 3:41 pm

https://www.theguardian.com/environment ... flammation

Als zij stappen nemen om t leven van hun kippen te verbeteren gaa datveel impact hebben. Ik hoop dat ze de ballen en doekoe hebben om verregaande stappen te zetten. Ze serveren ook al vega nuggets o.i.d. in de VS

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » vr jul 31, 2020 6:14 pm

Krimhild

Bericht door Krimhild » za aug 01, 2020 12:31 am

Appelflap schreef:
vr jul 31, 2020 3:41 pm
https://www.theguardian.com/environment ... flammation

Als zij stappen nemen om t leven van hun kippen te verbeteren gaa datveel impact hebben. Ik hoop dat ze de ballen en doekoe hebben om verregaande stappen te zetten. Ze serveren ook al vega nuggets o.i.d. in de VS
:cry:

De kippenboer naast m’n ouders had pas ook weer razzia. 1 gelukkige dames-kip wist ternauwernood aan de heisa te ontsnappen. M’n moeder haar naar de wei gelokt, nou. Sorry dat ik het zeg, maar het is net een rauwe kipfilet met pootjes en een kop: er zit geen veer meer op. Wiens hart niet breekt die die kip aanschouwt, is geen mens.
Fire breathing!

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » za aug 01, 2020 12:09 pm

Razzia? Van de pluimvleeslachter bedoel je?

Krimhild

Bericht door Krimhild » za aug 01, 2020 3:49 pm

Ik denk het. Het zijn legkippen. Soms wordt er een lading opgehaald, kweenie waarom.
Fire breathing!

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » zo aug 02, 2020 10:36 am

:( ome

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » zo aug 02, 2020 12:28 pm

Krimhild schreef:
ma jul 20, 2020 9:11 pm
Joris schreef:
Dat nu heel de economie wereldwijd naar de kloten wordt geholpen en veel mensen zwaar de schulden in gaan, allemaal voor onze gezondheid.
Echter een KLM wordt wel weer gered, terwijl zo’n bedrijf op de lange termijn ook niet goed is voor ons welzijn. Dus daar wegen economische belangen dan toch weer zwaarder dan wat goed is voor ons. Marja, lange termijn... dus who cares...

Krimhild

Bericht door Krimhild » zo aug 02, 2020 5:25 pm

Joris schreef:
zo aug 02, 2020 12:28 pm
Krimhild schreef:
ma jul 20, 2020 9:11 pm
Joris schreef:
Dat nu heel de economie wereldwijd naar de kloten wordt geholpen en veel mensen zwaar de schulden in gaan, allemaal voor onze gezondheid.
Echter een KLM wordt wel weer gered, terwijl zo’n bedrijf op de lange termijn ook niet goed is voor ons welzijn. Dus daar wegen economische belangen dan toch weer zwaarder dan wat goed is voor ons. Marja, lange termijn... dus who cares...
Aah, goed punt!
Fire breathing!

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » ma aug 03, 2020 7:51 am

En laten we even vergeten dat KLM waarshijnlijk wel een paar honder miljoen EUR aan belsatnggeld betaalt waarmee dus ondernemers uit de brand geholpen kunnen worden, en dat ze waarschijnlijk duizenen mensen een baan geven.

Het is altijd makkelijk verheven commentaar leveren vanaf de zijlijn,

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » ma aug 03, 2020 7:53 am

Om aan mijn eigen post wat nuance te brengen: https://milieudefensie.nl/actueel/4-sch ... n-over-klm

Heyoka

Bericht door Heyoka » ma aug 03, 2020 8:10 am

Appelflap schreef:
ma aug 03, 2020 7:51 am
En laten we even vergeten dat KLM waarshijnlijk wel een paar honder miljoen EUR aan belsatnggeld betaalt waarmee dus ondernemers uit de brand geholpen kunnen worden, en dat ze waarschijnlijk duizenen mensen een baan geven.

Het is altijd makkelijk verheven commentaar leveren vanaf de zijlijn,
De ongelijkheid zit er wel in dat de VVD voor een liberaal systeem is waarin iedereen zijn eigen broek moet ophouden en zodra bijvoorbeeld cultuur geld nodig heeft er gezegd wordt dat het marktwerking is. Maar zodra KLM geld nodig heeft, is dat hele principe in 1x weg en kunnen ze op steun rekenen. En vervolgens kan iedereen op vakantie voor een bedrag van 29 euro naar Milaan, terwijl dat met de trein ongeveer 400 euro kost. Kortom: dat uit de brand helpen heeft wel heel rare gevolgen. En natuurlijk is het allemaal complex, maar het voelt wel oneerlijk en vanuit milieu-oogpunt onverstandig.
Maak het sneu.
Hou het sneu.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » ma aug 03, 2020 9:10 am

Het is complex, en ik weet er te weinig van af om met een oordeel klaar te staan. Qua miliey neig ik naar "ik ben t er niet mee eens". Qua banen en economie neig ik naar "fuck kunst en cultuur in tijden van rampspoed, eerst brood op de plank". Dus ja, dan eerst een grote belangrijke banen-voorziener en belasting-betaler.

Heyoka

Bericht door Heyoka » ma aug 03, 2020 10:15 am

Appelflap schreef:
ma aug 03, 2020 9:10 am
Het is complex, en ik weet er te weinig van af om met een oordeel klaar te staan. Qua miliey neig ik naar "ik ben t er niet mee eens". Qua banen en economie neig ik naar "fuck kunst en cultuur in tijden van rampspoed, eerst brood op de plank". Dus ja, dan eerst een grote belangrijke banen-voorziener en belasting-betaler.
Ik vind dat er best goede argumenten zijn gegeven dat de cultuursector veel belangrijker is dan de credits die het gewoonlijk in Nederland krijgt. Qua bedrijfstak zijn er ongelooflijk veel mensen werkzaam, niet alleen de uitvoerende zelf, maar ook al het personeel dat er werkt. Dat overeind houden is niet veel anders dan de KLM overeind houden vanwege de banen. En ook leveren zij een dienst, net als de KLM, waar heel veel mensen gebruik van maken en dus inkomsten genereren. Het grote verschil is uiteindelijk dat de cultuursector geen goede lobbyisten hebben, zoals de KLM dat wel heeft in Den Haag. En dus komt het neer op mensen die goed kunnen lullen. En daar zouden politici boven moeten staan wat mij betreft.
Maak het sneu.
Hou het sneu.

Bleek No. 1

Bericht door Bleek No. 1 » ma aug 03, 2020 12:29 pm

Het bevalt mij wel een pescotariër te zijn. Nu iets meer dan twee maanden.

Ja, oké, vorige week nog een barbecue bezocht met vleesch. Uiteraard eigen vis meegenomen maar een beetje spare ribs ging er ook in.
In Search Of M-Theory.

Spawn999

Bericht door Spawn999 » ma aug 03, 2020 1:28 pm

Ik ben nog niet echt een goeie vleesvervanger tegen gekomen....De vega kaasschijf was gortdroog, de paddestoelburger eigenlijk ook...vega kip (van de vegetarische slager) smaakte nergens naar....gelukkig was het wel oke met pindasaus.
Alleen de vega shoarma vond ik echt goed, ondanks de gekke kleur.

Bleek No. 1

Bericht door Bleek No. 1 » ma aug 03, 2020 1:45 pm

Ik heb het gevoel dat je precies de verkeerde kant opkijkt tijdens het zoeken. Ik ga ook niet echt een grote hulp zijn, maar ik vind veel moois voor als vleesvervanger (ook heb ik geen behoefte aan vleesvervangers want ik wil er ooit helemaal mee kappen), maar ik weet zo even de merknamen niet, naast De Vegetarische Slager.
Ik doe bijna al mijn boodschappen bij de AH, dus kijk daar eens rond, als je dat niet nog al deed.
In Search Of M-Theory.

Spawn999

Bericht door Spawn999 » ma aug 03, 2020 1:54 pm

Ja doe ik al we eten ook steeds vaker vis, kibbeling ftw!!

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » ma aug 03, 2020 4:44 pm

Spawn999 schreef:
ma aug 03, 2020 1:28 pm
Ik ben nog niet echt een goeie vleesvervanger tegen gekomen....De vega kaasschijf was gortdroog, de paddestoelburger eigenlijk ook...vega kip (van de vegetarische slager) smaakte nergens naar....gelukkig was het wel oke met pindasaus.
Alleen de vega shoarma vond ik echt goed, ondanks de gekke kleur.
Je moet ook geen vleesvervangers eten. JE moet gerechten koken zonder vlees: curry's (Indiaas of Thais), MExicaanse wraps, tofu gerechten (Chinees, Indo), Griekse gerechten, Midden-Oosterse gerechten, stamppot met alleen kaas etc etc

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » ma aug 03, 2020 4:47 pm

Heyoka schreef:
ma aug 03, 2020 10:15 am
Ik vind dat er best goede argumenten zijn gegeven dat de cultuursector veel belangrijker is dan de credits die het gewoonlijk in Nederland krijgt. Qua bedrijfstak zijn er ongelooflijk veel mensen werkzaam, niet alleen de uitvoerende zelf, maar ook al het personeel dat er werkt. Dat overeind houden is niet veel anders dan de KLM overeind houden vanwege de banen. En ook leveren zij een dienst, net als de KLM, waar heel veel mensen gebruik van maken en dus inkomsten genereren. Het grote verschil is uiteindelijk dat de cultuursector geen goede lobbyisten hebben, zoals de KLM dat wel heeft in Den Haag. En dus komt het neer op mensen die goed kunnen lullen. En daar zouden politici boven moeten staan wat mij betreft.
Ik heb geen cijfers omtrent de kunstsector en hoeveel mensen er in werken. Jij wel?

En verder dan ik dat kunst alhoewel mooi en belangrijk verder veel minder oplevert. Kan me niet voorstellen dat 1 FTE kunst

a) net zo veel belasting genereert als 1 FTE KLM personeel, en
b) dat 1 FTE kunst net zoveel neven economie bijv in de vorm van zakenlui die geld genereren door hun zakenreis oplevert als 1 FTE KLM

Geld is niet zaligmakend maar in tijden van dit soort crisis lijkt t me heel normaal dat kunst een stapje terug doet in de rangorde

Plaats reactie