Vleesch

Voor al je zaken die je niet kan verklaren
Plaats reactie

[met Man-bijt-Hond-stem] Hoe is jouw slacht-eet-verhouding?

Ik eet vlees, maar zou het nooit zelf kunnen slachten!
12
11%
Ik eet vlees en als het moet zou ik zelf ook best kunnen slachten.
26
25%
Ik eet GEEN vlees en zou het ook nooit kunnen slachten
6
6%
Ik eet liever alleen vlees als het het niet 'uit de fabriek' komt, dus als het zelfgeslacht is of toch al aangereden was of iets dergelijks
4
4%
Ik zou best vlees eten wat aangereden is
11
10%
Ik eet helemaal nooit vlees.
3
3%
Ik eet helemaal nooit dierlijke producten, zelfs niet de kont van Ellie's moer
2
2%
Ik eet geen planten want planten zijn ook levende wezens
0
Geen stemmen
Ik eet alleen maar dingen die zelf vrijwillig aanbieden opgegeten te worden
1
1%
Ik vind dat mensen met een mening over vlees niet zo tering hypocriet moeten zijn.
11
10%
Ik erger me dood aan al dat geouwenhoer over vlees! Ik krijg er honger van en bijna huilbuien. Vreten moeten we toch, dus waarom doen jullie zo moeilijk?
10
10%
Hippie's moeten verstand krijgen en/of metalfan's zijn dom en achterlijk!
2
2%
Hippies zijn niet per se metalfans, maar metalfans moeten wel verstand krijgen.
4
4%
Logica is niet aan mij besteedt.
3
3%
Spelling is wél aan mij besteed. Omdat er maar 15 poll-opties zijn heeft deze optie de volgende kleine letters in de bijsluiter staan: Yoghurt is mijn favoriete woord maar toetjes zijn vies! Bovendien is yoghurt een uitbuitsel van de koe, terwijl die koe in India gewoon op straat mag schijten, dus ik vind dat er iets aan gedaan moet worden.
10
10%

Totaal aantal stemmen: 105

Krimhild

Vleesch

Bericht door Krimhild » wo mei 01, 2013 1:18 pm

Aangezien het blijkbaar zo lekker aanslaat in het nieuwstopic, hierbij een smakelijk topic inclusief smeuïge poll betreffende het onderwerp Vleesch.

Ik besef me net dat iemand die zelf z'n vlees fokt en slacht eigenlijk dichter bij Hitler staat dan iemand die het gewoon in de supermarkt koopt omdat hij te mietig is om er over na te denken dat het een levend wezen is dat hij gaat verorberen. Ik dacht altijd dat het eerste beter was, want zo iemand maakt tenminste een offer, maakt de stuiptrekkingen mee en heeft door wat er allemaal aan vooraf gaat. Maar feitelijk is zo iemand, juist door de kennis en het bewustzijn die hij heeft, 'erger' dan degene die z'n vlees achteloos in de winkel ophaalt...

Maar om terug te komen op Ouwe MHB z'n verhaal: Hebben planten gevoel?

..
Ik pas de post morgen nog wel een beetje aan, nu geen tijd!
The Devil’s Blood twice a day
Keeps the dourness at bay

Old Mhb

Re: Vleesch

Bericht door Old Mhb » wo mei 01, 2013 1:33 pm

Hitler at alleen planten en beweerde dat hij een hondeliefhebber was. De eerste, Wolf genaamd, schoot hij af omdat hij niet blindelings aan hem gehoorzaamde en op de laatste, Blondi heeft hij zijn zelfmoorpillen getest op de dag van zijn zelfmoord. Zover ik weet hield hij die beesten niet om op te vreten.Voor de rest ik ik graag en vooral veel vlees en vis. Ik ga die in de supermarkt of bij de slager kopen. En zelfs als ik het zou kunnen zou ik nog geen dieren doden. Ik heb geen geduld voor te vissen en ben veel te traag (lees dik) om achter zo'n kieken, zwijn of koei aan te hollen.
Vlaming in hart en nieren. Tot nader order belg onder dwang.

Mollusk

Bericht door Mollusk » wo mei 01, 2013 1:59 pm

Krimhild schreef: Maar om terug te komen op Ouwe MHB z'n verhaal: Hebben planten gevoel?
Planten hebben GEEN gevoel en zijn gewoon cru!

The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Krimhild

Bericht door Krimhild » wo mei 01, 2013 2:02 pm

Old Mhb schreef:Hitler at alleen planten en beweerde dat hij een hondeliefhebber was. De eerste, Wolf genaamd, schoot hij af omdat hij niet blindelings aan hem gehoorzaamde en op de laatste, Blondi heeft hij zijn zelfmoorpillen getest op de dag van zijn zelfmoord. Zover ik weet hield hij die beesten niet om op te vreten.Voor de rest ik ik graag en vooral veel vlees en vis. Ik ga die in de supermarkt of bij de slager kopen. En zelfs als ik het zou kunnen zou ik nog geen dieren doden. Ik heb geen geduld voor te vissen en ben veel te traag (lees dik) om achter zo'n kieken, zwijn of koei aan te hollen.
Ondanks het feit dat je graag "en vooral veel" vlees en vis eet, zou je nooit dieren doden omdat je het ten eerste niet zou kunnen omdat je het te zielig vindt en ten tweede omdat je te dik bent om er achteraan te rennen?

Op den duur val je dan vanzelf genoeg af om weer snel genoeg te worden, me dunkt. En daarna zou je ook meteen genoeg trek in een sappig pootje krijgen om het niet meer zielig te vinden, lijkt me.

@Hugo: ^^

Flipjack

Bericht door Flipjack » wo mei 01, 2013 2:15 pm

Gestemd. Yoghurt. Kaasjes. En toetjes zijn lekker.

Krimhild

Bericht door Krimhild » wo mei 01, 2013 2:28 pm

Goedzo. Hey Flip, nu je er toch bent, post eens een foto van je porum, a.u.b!

p.s. dat je niet alle 10 je opties gebruikt hebt zeg, de tering!
p.s.2 waarom die indianenvogel?

Kimzel

Bericht door Kimzel » wo mei 01, 2013 2:33 pm

Gelukkig is het weer steeds beter en gaat zaterdag de BBQ weer aan!

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo mei 01, 2013 2:57 pm

Vlees komt uit de supermarkt :P

Flipjack

Bericht door Flipjack » wo mei 01, 2013 3:07 pm

Krimhild schreef:Goedzo. Hey Flip, nu je er toch bent, post eens een foto van je porum, a.u.b!

p.s. dat je niet alle 10 je opties gebruikt hebt zeg, de tering!
p.s.2 waarom die indianenvogel?
Zal binnenkort weer even een fotootje plaatsen in het daarvoor bestemde topic :)
Hier alvast een voorproefje:
Afbeelding

Alle 10 opties gebruiken is te mainstream en de vogel is het logo van de Seattle Seahawks, American Football club.

Krimhild

Bericht door Krimhild » wo mei 01, 2013 3:30 pm

Weinig porum, maar desalniettemin een dijk van een foto: mannen die schoonmaken zijn hartstochtelijk!
(Of lig jij op de bank en staat je vriendin voorover? Die achterlijke unisex kleding van heden ten dage ook! Draag godver gewoon een rok!)

En ik dacht dat ik het logo kende, maar ik besef me nu dat alle meuk die gemaakt is door 'indigenous people' (want 'indianen' mag niet) er zo uit ziet.

Mollusk

Bericht door Mollusk » wo mei 01, 2013 3:47 pm

Beste wc schoonmaak foto op MF-forum tot nu toe!

ketter

Bericht door ketter » wo mei 01, 2013 4:42 pm

Laatst gewijzigd door ketter op zo dec 08, 2013 4:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Metalheank

Bericht door Metalheank » wo mei 01, 2013 5:37 pm

Ik vind vlees verrekte lekker, maar ik eet doordeweeks (bijna) geen vlees. Kwestie van een beetje redelijk/terughoudend en besparend doen. Het liefst zou ik elke dag biologisch spul kopen, maar daar heb ik de centen niet voor.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw

Old Mhb

Bericht door Old Mhb » wo mei 01, 2013 7:08 pm

Krimhild schreef:
Old Mhb schreef:Hitler at alleen planten en beweerde dat hij een hondeliefhebber was. De eerste, Wolf genaamd, schoot hij af omdat hij niet blindelings aan hem gehoorzaamde en op de laatste, Blondi heeft hij zijn zelfmoorpillen getest op de dag van zijn zelfmoord. Zover ik weet hield hij die beesten niet om op te vreten.Voor de rest ik ik graag en vooral veel vlees en vis. Ik ga die in de supermarkt of bij de slager kopen. En zelfs als ik het zou kunnen zou ik nog geen dieren doden. Ik heb geen geduld voor te vissen en ben veel te traag (lees dik) om achter zo'n kieken, zwijn of koei aan te hollen.
Ondanks het feit dat je graag "en vooral veel" vlees en vis eet, zou je nooit dieren doden omdat je het ten eerste niet zou kunnen omdat je het te zielig vindt en ten tweede omdat je te dik bent om er achteraan te rennen?

Op den duur val je dan vanzelf genoeg af om weer snel genoeg te worden, me dunkt. En daarna zou je ook meteen genoeg trek in een sappig pootje krijgen om het niet meer zielig te vinden, lijkt me.

@Hugo: ^^
Dat klopt, maar tegen dat ik die beesten ingehaald heb, lig ik allang met mijn poten omhoog door een hartaanval. Dan nog liever naar de slager.
Nog een geluk dat een glas bier geen pootjes heeft.

Heyoka

Bericht door Heyoka » wo mei 01, 2013 7:14 pm

Is het de bedoeling dat ik hier nu ook iets ga zeggen?

Old Mhb

Bericht door Old Mhb » wo mei 01, 2013 7:17 pm

Enfin, ik ga nu pattatten stropen en bonen in kokend water gooien om er vervolgens in mootjes gehakte look bij te gooien, vergezeld van darmen, gevuld met slachtafval van een dood zwijn.

Krimhild

Bericht door Krimhild » wo mei 01, 2013 7:35 pm

Heyoka schreef:Is het de bedoeling dat ik hier nu ook iets ga zeggen?
Je moet hier nog op reageren eigenlijk. Maar onwil jouwerzijds zou begrijpelijk zijn:
Old Mhb schreef:
Heyoka schreef:
Krimhild schreef:Het was een analogie, beste ouwe Mhb. Dat betekent dat Heyoka jouw logica vergelijkt met een andere logica en daar dan conclusies uit trekt. Zijn conclusie is dat alhoewel een theorie best kan werken voor de persoon die de theorie aanhangt, zo'n theorie nog steeds "niet bijster intelligent" kan zijn. Oftewel, dat zowel jouw overtuiging als die van Dutroux zwakzinnig is.
Mooie samenvatting. Ik had er meer regels voor nodig ;)
Kan zijn. Maar normale mensen die omnivoor zijn vergelijken met Dutroux of Hitler is idioot. Wij zijn nu eenmaal zo gemaakt om zowel planten als dieren te eten. Als je echt geen levende wezens wilt pijnigen of opeten zoals veggie's stellen moet je maar stenen vreten. Het is niet omdat planten zich niet kunnen uiten, ze geen pijn kunnen hebben. Ik beweer niet dat het zo is, maar het is mogelijk. Een plant kan je geen glas water vragen, maar zonder gaan ze ook dood. Net zoals wij. Stel dat het wel kan en wetenschappers kunnen bewijzen dat ze pijn hebben , wat gaan onze dierenliefhebbers dan doen ? Das mijn stelling. En dat heeft nu niet bepaald te maken met joden vergassen of kindjes verkrachten en / of vermoorden. Persoonlijk kan ik ook geen dieren doden, maar ik ga dan ook mijn vlees halen bij de slager. Ik eet nu eenmaal graag vlees. Geen hond of kat natuurlijk.

Old Mhb

Bericht door Old Mhb » wo mei 01, 2013 7:41 pm

Waarom zou dat onbegrijpelijk zijn ?

Krimhild

Bericht door Krimhild » wo mei 01, 2013 7:42 pm

Old Mhb schreef:Dat klopt, maar tegen dat ik die beesten ingehaald heb, lig ik allang met mijn poten omhoog door een hartaanval. Dan nog liever naar de slager.
Nog een geluk dat een glas bier geen pootjes heeft.
Ik haal er altijd voldoening uit dat planten geen pootjes hebben. MUHAHAHAHAHAHA! ZE KUNNEN NOOIT WEGKOMEN!
Zie je, daar zit je denkfout. Een plant kan geen levend wezen zijn, want hij heeft geen pootjes!

=;')

En trouwens ouwe MoterHeadBoy (ja, jij dus, MHB), waarom eet je geen honden of katten?

Krimhild

Bericht door Krimhild » wo mei 01, 2013 7:46 pm

Old Mhb schreef:Waarom zou dat onbegrijpelijk zijn ?
*Does not compute* Je bedoelt: Waarom zou dat begrijpelijk zijn? Indien je wél 'Waarom zou dat onbegrijpelijk zijn?' bedoelde ben je gewoon een lapzwanzige geinponum.

Old Mhb

Bericht door Old Mhb » wo mei 01, 2013 8:10 pm

Ik had het over een glas bier die geen pootjes heeft. Toegegeven, die worden ook gemaakt van planten. Sommige mensen en dieren kunnen niet lopen of vliegen, maar blijven wel dieren en of mensen. Ooit al een lopende vis gezien ?
Ik eet geen honden of katten omdat ik zo opgegroeid ben. Lees eerst eens de verslagen van in de oorlog. Ik zou al onze grootouders die ratten en katten opaten geen eten willen geven. Ik eet ook geen insecten. Andere mensen eten dat wel omdat ze het zo gewoon zijn of zonder insecten niet genoeg eiwitten binnen krijgen. In andere landen is een koe dan weer heilig of een varken en hond weer een onrein dier. Chinezen zijn dan weer gek op honden. Japanners dan weer op walvis terwijl de hele wereld dat afgrijselijk vind. Anderen gebruiken naar het schijnt schapen dan weer niet alleen om die beesten halal te slachten. En ik heb nooit beweerd dat een plant geen levend wezen is omdat hij niet kan gaan lopen.

Heyoka

Bericht door Heyoka » wo mei 01, 2013 8:11 pm

Ok. Ik ga nu wat typen en vooral omdat Krimhild dat wil.

Voordat we een beetje op niveau over dit onderwerp kunnen praten, moet we eerst een aantal zwakzinnige argumenten uit de weg helpen. Dat is heel lastig, zo lastig zelfs dat ik mijzelf daar niet eens toe in staat acht. Maar goed, toch een reactie, kan Old Mhb weer helemaal verontwaardigd zijn en zijn boosheid uiten. Waarschijnlijk gaan ook anderen zich er mee bemoeien en uiteindelijk blijk ik dan degene te zijn die een ziek mannetje is en blijken alle vega's altijd onuitstaanbare betweters te zijn. Lijkt mij een heerlijk verloop van deze discussie en om niet pagina's later hier op uit te komen, zal ik een goede aanzet doen om jullie helemaal los te kunnen laten gaan. Doe het, want in het dagelijks leven van een vega is over het algemeen weinig te lachen.

Hier de in logisch en wetenschappelijke opzicht onzin die naar slechts enkele posts al voorbij zijn gekomen, gequoted en becommentarieerd:
de dierenindustrie is een noodzakelijk kwaad
Ik begrijp het woord noodzakelijk niet. Noodzakelijk als je met zoveel mensen zoveel vlees wilt eten misschien, maar verder is er niets noodzakelijks aan.
Verder zegt het ongeveer net zoveel als: wanneer Dutroux tegen de rechter zou zeggen: "Neuken is een noodzakelijk kwaad".
Ik vind vlees verrekte lekker
Ik vind vlees ook verrekte lekker. Nou en? Ik vind de buurvrouw ook verrekte lekker.
Ook dit zegt weer net zoveel als wanneer Dutroux tegen de rechter zou zeggen: "ik vind seks met kinderen verrekte lekker".
Het liefst zou ik elke dag biologisch spul kopen, maar daar heb ik de centen niet voor
Kwestie van prioriteiten. Koop wat minder cd's, koop wat minder eten, drink wat minder in de kroeg, ga iets kleiner wonen, let iets meer op de aanbiedingen. Je kunt prima biologisch eten, als je er maar prioriteit aan geeft.
Hier geen Detroux vergelijking.
Wij zijn nu eenmaal zo gemaakt om zowel planten als dieren te eten
Ja. klopt, maar daar volgt verder niets uit. Mijn lul is gemaakt om mee te pissen en om mee te neuken. Betekent dat dat ik door je brievenbus naar binnen moet pissen?
Dit zegt dus weer net zoveel als Dutroux tegen de rechter zou zeggen: "Mijn lul is nu eenmaal gemaakt om mee te neuken".
Als je echt geen levende wezens wilt pijnigen of opeten zoals veggie's stellen moet je maar stenen vreten. Het is niet omdat planten zich niet kunnen uiten, ze geen pijn kunnen hebben
Er is inmiddels al heel wat wetenschappelijk bewijs waaruit blijkt dat dieren pijn en angst kunnen ervaren en het is zeer waarschijnlijk, afgaande op analogieën met onszelf, dat zij daar ook daadwerkelijk leed aan ervaren. Bij planten is dat niet het geval. Dieren zitten fysiologisch op een gelijke manier in elkaar als mensen en dieren gedragen zich vergelijkbaar wanneer zij net als mensen pijn hebben. Dat zijn belangrijke aanwijzingen om er vanuit te gaan dat dieren leed net zo ervaren als mensen. En dan heb ik het voor nu even over koeien, varkens, kippen, vissen etc. Insecten zal ik voor nu nog maar even als randgevallen beschouwen. Planten zitten fysiologisch ook heel anders in elkaar dan dieren en mensen en zij reageren niet zoals wij dat doen. Dat zijn sterke aanwijzingen om er vanuit te gaan dat zij geen leed ervaren. Als je dan toch de keuze hebt (en die heeft hier in Nederland iedereen), afzien van dierlijke producten en voorlopig alleen plantaardige producten gebruiken. Je moet immers toch wat.
Dutroux zou tegen de rechter kunnen zeggen: "wat maakt het nu uit of ik vrijwillige seks met mijn vrouw heb of seks heb met een kind. bottom line is (deze zinsnede werd hier ook ergens gebruikt): neuken is neuken.
Ik eet nu eenmaal graag vlees. Geen hond of kat natuurlijk
Dutroux zou kunnen zeggen: ik neuk nou eenmaal graag met kinderen, geen Nederlandertjes natuurlijk.
Enfin, ik ga nu pattatten stropen en bonen in kokend water gooien om er vervolgens in mootjes gehakte look bij te gooien, vergezeld van darmen, gevuld met slachtafval van een dood zwijn.
Nu ben ik heel verdrietig.
Laatst gewijzigd door Heyoka op wo mei 01, 2013 9:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Metalheank

Bericht door Metalheank » wo mei 01, 2013 8:14 pm

Ik heb het hele stuk niet gelezen, maar zoals altijd heb je volledig gelijk.

Heyoka

Bericht door Heyoka » wo mei 01, 2013 8:18 pm

Daar ben ik je erkentelijk voor.

Mollusk

Bericht door Mollusk » wo mei 01, 2013 8:18 pm

Metalheank schreef:Ik heb het hele stuk niet gelezen, maar zoals altijd heb je volledig gelijk.
:lolup: Droogkloot :)

Krimhild

Bericht door Krimhild » wo mei 01, 2013 8:36 pm

Dankje Krijst :D

CoenV

Bericht door CoenV » wo mei 01, 2013 8:47 pm

Metalheank schreef:Ik heb het hele stuk niet gelezen, maar zoals altijd heb je volledig gelijk.
Samengevat: vleeseters zijn pedofielen.

Metalheank

Bericht door Metalheank » wo mei 01, 2013 8:51 pm

Ah fuck, dus dàt stond er.

Krimhild

Bericht door Krimhild » wo mei 01, 2013 8:58 pm

CoenV schreef:Samengevat: vleeseters zijn pedofielen.
Welke vegetariër maakt hiervan zijn onderschrift!? Eeenmaaal, andermaal...!

ketter

Bericht door ketter » wo mei 01, 2013 9:02 pm

Laatst gewijzigd door ketter op zo dec 08, 2013 4:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Heyoka

Bericht door Heyoka » wo mei 01, 2013 9:08 pm

CoenV schreef:
Samengevat: vleeseters zijn pedofielen.
Je hebt het gelezen he Coen? Tof!
Metalheank schreef:Ah fuck, dus dàt stond er.
Ja, en als jij de beschikking zou hebben over enig doorzettingsvermogen zou het in de lijn der verwachting liggen dat je ooit nog eens volledig biologisch gaat eten. Het mag helaas niet zo zijn blijkbaar. Smoesjes zijn makkelijker dan die handen te laten zweten.

CoenV

Bericht door CoenV » wo mei 01, 2013 9:10 pm

Heyoka schreef:Smoesjes zijn makkelijker dan die handen te laten zweten.
En dat zeg jij, aartsluie werkschuwe boeroepende niksnut.

Krimhild

Bericht door Krimhild » wo mei 01, 2013 9:13 pm

Bart schreef:En sinds wanneer is Hitler ingewisseld ingewisseld voor Dutroux? Oh ja, Hitler was natuurlijk een vegatariër... Wat een creatieve variant van de Wet van Godwin, als de traditionele even niet uitkomt :' )
Je moet wel even het Nieuws-topic lezen dan: hij was gewoon netjes begonnen met Dutroux hoor. Old MHB moest Hitler er weer bijhalen, als ik me niet vergis.

Mollusk

Bericht door Mollusk » wo mei 01, 2013 9:17 pm

Afbeelding

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » wo mei 01, 2013 9:23 pm

Metalheank schreef:Ah fuck, dus dàt stond er.
"Dát"!
Bart schreef:
Ik begrijp het woord noodzakelijk niet. Noodzakelijk als je met zoveel mensen zoveel vlees wilt eten misschien
Dat bedoel ik inderdaad met 'noodzakelijk'...
maar verder is er niets noodzakelijks aan.
Een mens heeft vlees nodig, dus wederom: noodzakelijk. Een sloot vitaminepillen + soja is niet alleen ongezonder dan het echte werk, maar is ook nog eens slecht voor het milieu en de dieren; habitatvernietiging, expansie van industrie, grondwaterverontreiniging...
Het lijkt me verre van noodzakelijk dat mensen zó veel vlees eten als nu; met minder kunnen we ook makkelijk uit. Aangezien Heyoka ook aangeeft dat biologisch eten in ieder geval een stapje beter is dan kiloknallers scoren, lees ik eigenlijk dat hij bedoelt dat de 'dierenindustrie' als zodanig niet goed in elkaar steekt.
Mag ik voor de middenweg pleiten? Iedereen minder vlees eten, maar dan wel biologisch?
Front voor/der Matigheid
last.fm

Heyoka

Bericht door Heyoka » wo mei 01, 2013 9:24 pm

Bart schreef:Een mens heeft vlees nodig, dus wederom: noodzakelijk. Een sloot vitaminepillen + soja is niet alleen ongezonder dan het echte werk, maar is ook nog eens slecht voor het milieu en de dieren; habitatvernietiging, expansie van industrie, grondwaterverontreiniging...
Ah, je hebt jezelf benoemd tot gezondheidsexpert? Er zijn inmiddels zoveel veganisten en er zitten zoveel super gezonde exemplaren tussen, dat het onzinnig is om te zeggen dat plantaardig eten ongezond is. Een beetje dietist zou dat nu ook niet meer durven te beweren. Een voorbeeld van een aantal super-mensen is hier te vinden: http://www.greatveganathletes.com/ Kijk vooral eens bij runners en dan de mensen Scott Jurek en Fiona Oakes. Scott Jurek is bijv. wereldrecordhouder van de langste afstand afleggen in 24 uur rennen.
Maar goed, in tegenstelling tot jou (wat betreft niet-vega eten) zal ik niet beweren dat plantaardig eten altijd gezond is, in iedere omstandigheid en op iedere manier.

Wat betreft je milieu uitspraken: het is vrij simpel: voor vlees zijn heel veel plantaardige producten nodig. Het meeste soja verdwijnt in de magen van dieren voor de vleesconsumptie. Alle problemen die je hebt met plantaardig voedsel die heeft dierlijk voedsel in ieder geval, maar dan nog veel meer.Er zijn heel wat kilo's plantaardig materiaal nodig om 1 kilo vlees te krijgen.
Bart schreef:
Verder zegt het ongeveer net zoveel als: wanneer Dutroux tegen de rechter zou zeggen: "Neuken is een noodzakelijk kwaad".
Geen idee of je hier serieus bent, beste Heyoka, maar waarom beschouw jij dieren eten als een kwaad?

Omdat je er vanuit kunt gaan dat dieren kunnen lijden. En als je leed veroorzaakt, zonder dat het noodzakelijk is om een goed leven te leiden, dan kun je zeggen dat het eten van dieren een kwaad is.
Bart schreef:Omdat je van dieren houdt, omdat sommige zulke schattige oogjes hebben? Niets zo tragisch als een onbeantwoorde liefde... Verder is neuken geen primaire levensbehoefte, gezond eten/vitamines die in vlees voorkomen wel.
Er zijn perioden in de geschiedenis dat gezond voedsel niet voor handen was. Neuken kon toen nog wel. Als er een periode was geweest dat er geen neuken was geweest en alleen maar gezond voedsel, waren wij er nu niet geweest. Neuken lijkt me voor het voortbestaan van de soort dan ook primairder (wat natuurlijk geen woord is) dan gezond eten. Overigens eet de westerse mens over het algemeen vrij ongezond en neukt er ondertussen op los. Het zijn net vleesetende konijnen!
Bart schreef:En sinds wanneer is Hitler ingewisseld ingewisseld voor Dutroux? Oh ja, Hitler was natuurlijk een vegatariër... Wat een creatieve variant van de Wet van Godwin, als de traditionele even niet uitkomt :' )
Het lijkt me een hele uitdaging om al die bovenstaande vergelijkingen te doen met Hitler. Hitler had nog een visie, een soort gemeenschappelijk doel. Dutroux is alleen maar een egoist. En vleeseten is vooral egoisme in mijn optiek en dient eigenlijk geen gemeenschappelijk doel om een gemeenschappelijk hoger doel te bereiken. Als we daar mee bezig zouden zijn, dan zouden we waarschijnlijk geen vlees eten.
Maar goed, een veel praktischere reden is dat Old Mhb al behoorlijk moeilijk ging doen over Dutroux vergelijkingen en ik dacht dat de Hitler vergelijkingen dan nog wel slechter zouden vallen. En ik wil natuurlijk niet dat Old Mhb overstuur raakt.

Heyoka

Bericht door Heyoka » wo mei 01, 2013 9:26 pm

CoenV schreef:
Heyoka schreef:Smoesjes zijn makkelijker dan die handen te laten zweten.
En dat zeg jij, aartsluie werkschuwe boeroepende niksnut.

boe

Heyoka

Bericht door Heyoka » wo mei 01, 2013 9:28 pm

Hieronimus schreef: Het lijkt me verre van noodzakelijk dat mensen zó veel vlees eten als nu; met minder kunnen we ook makkelijk uit. Aangezien Heyoka ook aangeeft dat biologisch eten in ieder geval een stapje beter is dan kiloknallers scoren, lees ik eigenlijk dat hij bedoelt dat de 'dierenindustrie' als zodanig niet goed in elkaar steekt.
Mag ik voor de middenweg pleiten? Iedereen minder vlees eten, maar dan wel biologisch?
Ik heb niet willen zeggen dat ik de biologisch dierindustrie als een oplossing zie. Ik haat middenwegen.
Ik waardeer het serieus in gaan op mijn post wel.

Metalheank

Bericht door Metalheank » wo mei 01, 2013 9:48 pm

Speciaal voor Heyoka:
Afbeelding
[door een knakker van Cro-Mags]

Heyoka

Bericht door Heyoka » wo mei 01, 2013 10:00 pm

Metalheank schreef:Speciaal voor Heyoka:
Afbeelding
[door een knakker van Cro-Mags]
Kijk, levert dit toch nog iets op voor mij!

Hier een interview van hem over het boek:

Wellicht eens kijken of ik voor een beetje een schappelijke prijs aan het boek kan komen (ik wil natuurlijk wel biologisch blijven eten :P )

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo mei 01, 2013 11:01 pm

Suus, geef hem nou geen podium.

Ik eet trouwens vlees. Niet zoveel, maar ik doe het wel. Ik eet niet veel vlees omdat het niet gezond is om veel vlees te eten. Zo is dat vaak maar 4 dagen per week en dan per dag 100 gram ongeveer. Vis eet ik ook regelmatig, keer of 2 per week.
Last.fm profiel
Facebook band

We can't afford to stay neutral on a moving train!

Krimhild

Bericht door Krimhild » do mei 02, 2013 12:15 am

KoenM schreef:Suus, geef hem nou geen podium.
Wat is het probleem precies?
Dierenvrienden vinden z'n verhaal interessant en mensen met humor kunnen er ook nog om lachen. De overigen zijn gewoon bladharken en laffe takken.

...
*fade in*
een slungelige tiener met sliertig haar maakt zich los uit de menigte en roept, onderwijl haar armen in de lucht zwaaiend:
"MEER PODIA OP MEER PLEKKEN! LANG LEVE MAN BIJT HOND! GEEF DE GEK EEN GOED GEVOEL! Allitererende alliteraties annexeren alle arbitraire .. a... "
,
men staart haar aan - verloren schieten haar ogen nog even van links naar rechts, alvorens ze verdwijnt, verzwolgen, opgenomen door de mensenmassa, zwaaiende handjes en al

Crises

Bericht door Crises » do mei 02, 2013 12:44 am

Gebeurt je ook vaak, zo'n reactie of niet. ;)
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Old Mhb

Bericht door Old Mhb » do mei 02, 2013 7:37 am

Als ik de theoriën van Heyoka lees denk ik dat hij vooral spacecake's zonder eieren en paddo's eet.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » do mei 02, 2013 9:48 am

Ik raad mensen aan eens wat insecten te gaan eten, superlekker, maar stervensduur zolang de vraag laag blijft. Zonde namelijk, sprinkhanen smaken naar popcorn en meelwormen en buffalowormen naar nootjes.

Verder zou ik overigens niet schromen om ook kat of hond te eten, ik vind kippen immers ook leuke beesten en eet die ook zonder enige gewetenswroeging. Mijn vlees zelf doden wil ik binnenkort graag eens doen, dan is praktisch alle hypocrisie er uit.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Ik omarm mijn innerlijke blekkie

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » do mei 02, 2013 11:07 am

Meestal ongeveer 250 tot 500 gram per dag.
לֹא אעבוד

Old Mhb

Bericht door Old Mhb » do mei 02, 2013 11:34 am

Krimhild schreef:
Je moet wel even het Nieuws-topic lezen dan: hij was gewoon netjes begonnen met Dutroux hoor. Old MHB moest Hitler er weer bijhalen, als ik me niet vergis.

Je moet dat nieuwstopic zelf eerst eens goed leren lezen. Heyoka is in één van zijn reacties over Hitler begonnen. Ik niet.

Satyr
Contacteer:

Bericht door Satyr » do mei 02, 2013 8:16 pm

Ik eet graag vlees en dan vooral de plofkippen van deze wereld. Heerlijk. Lekker goedkoop en ik heb sowieso een hekel aan dat gezanik van de diverse verenigingen.

edit: Ik lees net dat de Subway plofkip op hun broodjes gooit, ik ben even snel wat halen

Old Mhb

Bericht door Old Mhb » vr mei 03, 2013 6:06 am

Vanmiddag lasagna met illegaal paard.

Metalheank

Bericht door Metalheank » vr mei 03, 2013 8:50 am

Na die hele paarden-heisa, heb ik serieus best zin in een paardenbiefstuk. Jammer dat er door slagers en supermarkten niet op ingespeeld wordt.

Plaats reactie