Curieus Nieuws pt. VIII

Is er nog wat gebeurd in de wereld?
Plaats reactie
Kees

Re: Curieus Nieuws pt. VIII

Bericht door Kees » zo jan 26, 2020 11:53 pm

Persistence schreef:
vr jan 17, 2020 7:03 pm
Uit angst om voor links te worden versleten schuift de publieke omroep steeds meer op naar rechts, constateert Philip Huff

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/01/15/hi ... s-a3986975

Onderbelicht in dit artikel blijven de constructies waarmee 'linkse' programmapresentators als Van Nieuwkerk en Pauw extra winst maken (naast hun riante salarissen, boven de Balkenende-norm) door hun programma's zelf te produceren. Toppunt op dit gebied is de rechtse Dominiek Weesie van Powned. Voor die eerste twee beetje een kwestie van 'links lullen, rechts vullen'. Een beetje zoals Kok na zijn carrière als politicus. Dat geeft de burger natuurlijk ook weinig hoop en maakt ze nog bozer.

In de laatste twintig jaar is de publieke omroep zeker naar rechts opgeschoven, maar vooral dus in een commercieel opzicht. Kijk ook naar de aard van de programma's: 'Heel Holland bakt', 'Boer zoekt vrouw', 'Maestro', etc. Het mag allemaal een stuk soberder, educatiever, meer kunst en cultuur, maar dan wel vanuit verschillende perspectieven (niet alleen 'woke'). En niet meer die praatprogramma's met bekende Nederlanders (af en toe wordt ook iemand bekend gemaakt - zie Ozcan Akyol en Beatrice de Graaff). Vergelijk DWDD sinds 2005 met iedere dag BN'ers, ten opzichte van Barend en Witteman in de jaren '90, met iedere dag gewone burgers.

Krimhild

Bericht door Krimhild » ma jan 27, 2020 11:32 am

Ha, Kees is er weer.

Besef je wel dat je op dit forum zélf die belichaming bent van de o zo welkome cultureel-calvinistische frisse wind waar je over spreekt?

Dat gesteggel over punten, persoonlijkheden en komma’s hier altijd. Met Kees er bij gáát het weer ergens over! ^^
All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost;
The old that is strong does not wither,
Deep roots are not reached by the frost.

Krimhild

Bericht door Krimhild » ma jan 27, 2020 11:42 am

Dat van Van Nieuwkerk en Pauw wist ik niet! Ernstig.

Kees, Kees, heb je nog meer van die verhalen?
All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost;
The old that is strong does not wither,
Deep roots are not reached by the frost.

Heyoka

Bericht door Heyoka » vr feb 07, 2020 5:51 pm

De NVWA, ja die van die varkensrammers die eigenlijk hadden moeten toezien dat anderen geen varkens zouden rammen, is hier wel even als de kippen bij.
Ik zeg: "Prioriteiten".

https://www.ad.nl/dossier-instagram-ad- ... XxHygNOi4E
Maak het sneu.
Hou het sneu.

Persistence

Bericht door Persistence » zo feb 16, 2020 8:05 pm

Hoog tijd dat FVD kleur bekent over LHBTI-ers, zegt politiek redacteur David van der Wilde.

https://www.nporadio1.nl/opinie-comment ... it-de-kast
Allergic to bullshit.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » zo feb 16, 2020 8:20 pm

Tja. Internet he.

Some people convince themselves they know better than anyone else what the truth is or isn't even after reading or listening to scientists, experts or unbiased reporters (no not Fox news or CNN). The Internet is a great tool but it also lets idiots, morons and smart ill-intentioned people propagate non-sense on a constant basis.

Specifiek m.b.t. het artikel: ‘homo’s alleen maar zien als slachtoffers die misbruikt kunnen worden in hun eigen politieke agenda.’

Dit. Zelfde geldt ook gewoon voor vrouwen trouwens.
Last.fm profiel
Facebook band

We can't afford to stay neutral on a moving train!

Persistence

Bericht door Persistence » wo feb 26, 2020 1:44 pm

https://www.ad.nl/show/george-clooney-b ... ~a7d9105a/

Nespresso is sowieso geen echte koffie. Drink echte koffie of drink gewoon niet. Scheelt ook een hoop ellende in de wereld...
Allergic to bullshit.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » wo feb 26, 2020 1:57 pm

Want bij echte koffie een garantie op geen kinderarbied?
Flikker op met je homofobie

Persistence

Bericht door Persistence » wo feb 26, 2020 2:32 pm

Appelflap schreef:
wo feb 26, 2020 1:57 pm
Want bij echte koffie een garantie op geen kinderarbied?
Je "moet" altijd checken waar de producten die je koopt vandaan komen en of ze duurzaam vervaardigd zijn.
Allergic to bullshit.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » wo feb 26, 2020 3:36 pm

Maar dat was toch bij Nespresso volgens de voor de gemiddelde consument voorhanden zijnde info ook t geval?

Persistence

Bericht door Persistence » do mar 19, 2020 2:17 pm

De kogel is sinds gisteren door de kerk: het songfestival gaat dit jaar niet door. Ook Ruud de Wild (50 schonk daar gisteren in zijn radioshow aandacht aan, maar de manier waarop is bij veel luisteraars niet goed gevallen. Op social media reageren mensen woest.

In de show van de radio-dj kwam een lijstje voorbij met 'voordelen nu het songfestival niet doorgaat'. Nummer één was: "Het hiv-virus zal in elk geval beheerst blijven." Hoewel Ruud de grap niet zelf maakte, maar een luisteraar, vinden velen het te ver gaan.
Wie o wie van MF heeft Ruud de Wild gebeld ?
Allergic to bullshit.

Persistence

Bericht door Persistence » vr apr 10, 2020 2:32 pm

Ik snap even helemaal niets meer van "Bernie Sanders".

Stapt uit race om presidentskandidaat namens de Democraten te worden.

Steunt Joe Biden.

Wat volgt er nog meer ?
Allergic to bullshit.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » vr apr 10, 2020 3:06 pm

Hij schort zijn campagne op, maar blijft wel op het stembiljet staan. Sowieso is de race nu in tijden van covid-19 nog oneerlijker. Trump gebruikt zijn positie als president regelmatig voor campagnedoeleinden, terwijl de democraten netjes opgehokt moeten blijven.

Nu maakte ik me - jammer genoeg - al sinds Super Tuesday geen illusies meer over de kansen van Bernie. Het blijft Muhrica.
Last.fm profiel
Facebook band

Heyoka

Bericht door Heyoka » za apr 18, 2020 5:26 pm

Dit is toch wel een mooi artikel. Ik houd wel van wat dwarse mensen, zeker als ze een punt hebben en dat niet afzwakken om de goede vrede te bewaren:

Toxicoloog Tennekes had al die tijd gelijk over bijensterfte

Met gestrekt been verkondigt toxicoloog Henk Tennekes al tien jaar lang zijn theorie over het verband tussen bijensterfte en bestrijdingsmiddelen. In het beste geval werd hij genegeerd, in het slechtste moedwillig als ‘te activistisch’ aan de kant geschoven. Nu blijkt dat hij al die tijd gelijk had.

DIT STUK IN 1 MINUUT
Bij toxicoloog Henk Tennekes rinkelt in 2009 een alarmbel als hij leest over een nieuwe generatie bestrijdingsmiddelen. Hij vermoedt dat de schadelijkheid voor honingbijen en andere insecten ernstig wordt onderschat.

Tennekes publiceert in 2010 een theorie: de giftigheid van deze insecticiden neemt gedurende de tijd toe, omdat de schade aan het zenuwstelsel ‘onomkeerbaar’ is. Hij begint te waarschuwen voor een ecologische ramp.

Fabrikant Bayer reageert op de theorie van Tennekes. De chemiegigant stelt dat de nieuwe bestrijdingsmiddelen veilig zijn, omdat de werking juist gebaseerd is op een ‘omkeerbaar’ mechanisme.

Documenten van Bayer onthullen dat de eigen toxicologen van het bedrijf het hiermee oneens zijn. Zij wijzen net als Henk Tennekes op een ‘vrijwel onomkeerbaar’ werkingsmechanisme. Volgens critici had Bayer kunnen weten dat introductie van de bestrijdingsmiddelen zou leiden tot massale insectensterfte.

LEES VERDER:
https://www.ftm.nl/artikelen/toxicoloog ... 5c67Zfk2RA
Maak het sneu.
Hou het sneu.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » za jun 13, 2020 12:59 pm

https://www.theguardian.com/us-news/202 ... rotections

Hoezo is Trump geen fascist? Leg dit naast het gegeven dat hij een rally doet op Juneteenth en je kunt niet anders dan concluderen dat hij intentioneel minderheden onderdrukt. Iedereen die er nu nog niet van overtuigd is dat Trump een levensgevaarlijke narcist en psychopaat is, is naïef of van slechte wil.
Last.fm profiel
Facebook band

Heyoka

Bericht door Heyoka » za jun 13, 2020 1:21 pm

Werkelijk waar: ONGELOOFLIJK.
Maak het sneu.
Hou het sneu.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » za jun 13, 2020 1:28 pm

En het blijft maar opstapelen, he?

De uitspraken van Mattis afgelopen week vond ik ook treffend. Ik denk zelfs met weemoed terug aan de dagen van George dubbeljoe Bush. DIe kwam tenminste nog presidentieel over. Stond nog voor het volk. Als je iets van Trump wilt hebben, zul je eerst op de knieën moeten en hem bedanken en prijzen. En toch denk ik dat hij herkozen gaat worden.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Kees

Bericht door Kees » za jun 13, 2020 2:04 pm

Ik kan ook nog wel wat opnoemen wat zich blijft opstapelen: het afschaffen van de politie in bepaalde Amerikaanse steden (of delen daarvan), het censureren en van de zender afhalen van Little Britain en Fawlty Towers, de actie #ShutDownSTEM omdat de wetenschap o.a. inherent een wit, racisme in stand houdend systeem is, de opmars van witte fragiliteit in instellingen en bedrijven (de notie dat iedere witte mens inherent racistisch is, hoe antiracistisch die ook is), Harry Potter-acteurs die JK Rowling verketteren omdat ze een tweet heeft geliket van een lesbische vrouw die vindt dat lesbische biologische vrouwen seks met biologische mannen die zich als lesbische vrouw identificeren mogen weigeren.

Dat is pas een clownworld: eentje waarin de herverkiezing van opperclown Trump al een uitgemaakte zaak is. Velen zullen het herkiezen van deze megaclown als een vaccin tegen de opmars van al die andere clowns zien. We leven in een wereld waarin clownfacties om de macht vechten.

Crises

Bericht door Crises » za jun 13, 2020 9:11 pm

innuendo schreef:
za jun 13, 2020 1:28 pm
En het blijft maar opstapelen, he?

De uitspraken van Mattis afgelopen week vond ik ook treffend. Ik denk zelfs met weemoed terug aan de dagen van George dubbeljoe Bush. DIe kwam tenminste nog presidentieel over. Stond nog voor het volk. Als je iets van Trump wilt hebben, zul je eerst op de knieën moeten en hem bedanken en prijzen. En toch denk ik dat hij herkozen gaat worden.
George W. Bush was pas presidentieel toen Trump aan de macht kwam en hij eindelijk van de alcohol af was. Hij kon nog geen behoorlijke zin maken tijdens zijn presidentschap.
Kees schreef:
za jun 13, 2020 2:04 pm
Ik kan ook nog wel wat opnoemen wat zich blijft opstapelen: het afschaffen van de politie in bepaalde Amerikaanse steden (of delen daarvan), het censureren en van de zender afhalen van Little Britain en Fawlty Towers, de actie #ShutDownSTEM omdat de wetenschap o.a. inherent een wit, racisme in stand houdend systeem is, de opmars van witte fragiliteit in instellingen en bedrijven (de notie dat iedere witte mens inherent racistisch is, hoe antiracistisch die ook is), Harry Potter-acteurs die JK Rowling verketteren omdat ze een tweet heeft geliket van een lesbische vrouw die vindt dat lesbische biologische vrouwen seks met biologische mannen die zich als lesbische vrouw identificeren mogen weigeren.

Dat is pas een clownworld: eentje waarin de herverkiezing van opperclown Trump al een uitgemaakte zaak is. Velen zullen het herkiezen van deze megaclown als een vaccin tegen de opmars van al die andere clowns zien. We leven in een wereld waarin clownfacties om de macht vechten.

Als je ook maar iets wil bereiken moet je hoog inzetten. Dat het ingaat tegen jouw idee van wat past, is niet iets wat hun dwarszit.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

dako

Bericht door dako » ma jun 15, 2020 8:46 am

Kees schreef:
za jun 13, 2020 2:04 pm

Wat bedoel je hiermee? Het gaat over domme acties van Trump, en jij komt met wat voorbeelden waaruit blijkt dat 'het andere kamp' ook niet perfect is?
Je zal het niet bedoelen als verdediging tegenover Trump, jou kennende, maar wat wel?

[edit]
Ik maak me heel erg druk om de zin 'een lesbische vrouw die vindt dat lesbische biologische vrouwen seks met biologische mannen die zich als lesbische vrouw identificeren mogen weigeren'. Ik snap het niet. Een vrouw vindt dat lesbische vrouw geen seks hoeft te hebben met mannen. En daar zijn dan mensen boos om? Jeumig. Moeten lesbische vouwen volgens die lieden dan wel seks hebben met mannen? Waar bemoeien ze zich mee? Waarom is iedereen altijd meteen Heul Erg Boos?
sabaton is mijn favoriete epic metal band

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » do jun 18, 2020 8:19 am

https://www.demorgen.be/nieuws/vrt-verw ... DKlWBez8ho

Dit was 20 jaar geleden echt ondenkbaar. De tijden veranderen snel. En niet ten goede. Ik wil nou niet de vervelende onheilsprofeet uithangen, maar het is toch van de pot gerukt dat een partij die 16 jaar geleden veroordeeld en verboden werd wegens racisme (heel slinks hun naam veranderd en gewoon op dezelfde manier verder doen sindsdien) nu een vinger in de pap heeft in de publieke omroep in Vlaanderen?! Altijd maar janken over hoe alles moet kunnen qua satire, maar als ze zelf het onderwerp zijn is het ineens drama en moeten er excuses gemaakt worden? Nu telt de HyPoCrIsIe ineens niet meer? Well fuck them.
Last.fm profiel
Facebook band

Spawn999

Bericht door Spawn999 » do jun 18, 2020 8:30 am

Fuck them, maar ook FUCK CENSUUR!!

Afbeelding
Swiss Woman Doctor: You killed him.
Herbert West: No, I did not. I gave him life.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » do jun 18, 2020 8:37 am

Fuck censuur, absoluut. Punt is nou net dat die fiere Vlaemsche debielen zich daar nu juist schuldig aan maken terwijl ze altijd lopen janken dat ze gecensureerd worden - wat overigens niet klopt want je hoort / ziet die teringracisten doorlopend op radio, tv en internet.
Last.fm profiel
Facebook band

Heyoka

Bericht door Heyoka » do jun 18, 2020 8:40 am

Het is toch overal hetzelfde met die huilebalkjes? Het is vrijheid van meningsuiting, maar huilie huilie als ze zelf het onderwerp zijn van kritiek.
Maak het sneu.
Hou het sneu.

Spawn999

Bericht door Spawn999 » do jun 18, 2020 8:46 am

Nou oke, mijn nekharen staan nog steeds overeind van dat afhalen van afleveringen van Little Britain en Fawlty Towers van Netflix..
WFT man!
Maar gelukkig heb ik het nog op BD of DVD!

Ha!
Swiss Woman Doctor: You killed him.
Herbert West: No, I did not. I gave him life.

dako

Bericht door dako » do jun 18, 2020 8:49 am

Ja, ik denk dat het overhaast weghalen van die afleveringen ook iets is waar we over een paar jaar op terugkijken van 'euh, ok'.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » do jun 18, 2020 8:59 am

Over een paar jaar?

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » do jun 18, 2020 9:01 am

dako schreef:
do jun 18, 2020 8:49 am
Ja, ik denk dat het overhaast weghalen van die afleveringen ook iets is waar we over een paar jaar op terugkijken van 'euh, ok'.
Klopt, paniekvoetbal en steekvlampolitiek.
Last.fm profiel
Facebook band

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » do jun 18, 2020 9:53 am

Allemaal door linkse rakkers!

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » do jun 18, 2020 10:20 am

Appelflap schreef:
do jun 18, 2020 9:53 am
Allemaal door linkse rakkers!
Hihihahahoho.
Last.fm profiel
Facebook band

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » do jun 18, 2020 10:27 am

Sterotype: linkse rakkers hebben geen humor. Check

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » do jun 18, 2020 11:45 am

https://www.washingtonpost.com/news/vor ... ng-thanks/

tekenend voor deze tijd.

in het kort:
een anti trump persoon, retweet een bericht van 8 jaar geleden van een huidige medewerkster van de Trump administratie.
Toendertijd was ze nog student en gaf aan dat Domino's lekkere pizza's had.

Dit bericht gebruikt die persoon nu om Domino's imagoschade toe te brengen (strekking van zijn boodschap: "Domino's hartje trump").

zo belachelijk, dat het weer grappig is.

dako

Bericht door dako » do jun 18, 2020 11:48 am

Ja, fucking hinderlijk.
Iedereen kan overal op worden aangesproken.

'You just killed your brand', of iets dergelijks, tweette een of andere random lamlul richting Domino's.
Het hele 'als je niet 100% perfect bent geweest, je hele leven lang, slopen we je in tien minuten en gaan we weer door naar het volgende ophefje' is echt een van de kutste gevolgen van social media.

Johan

Bericht door Johan » do jun 18, 2020 12:00 pm

Joris schreef:
do jun 18, 2020 11:45 am

tekenend voor deze tijd.

in het kort:
een anti trump persoon, retweet een bericht van 8 jaar geleden van een huidige medewerkster van de Trump administratie.

Dit bericht gebruikt die persoon nu om Domino's imagoschade toe te brengen (strekking van zijn boodschap: "Domino's hartje trump").

Alsof het andersom niet gebeurt..

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » do jun 18, 2020 12:02 pm

Johan schreef:
do jun 18, 2020 12:00 pm
Joris schreef:
do jun 18, 2020 11:45 am

tekenend voor deze tijd.

in het kort:

Alsof het andersom niet gebeurt..

Wat andersom?

Johan

Bericht door Johan » do jun 18, 2020 12:08 pm

Ik bedoel dat je een willekeurige andere naam voor Trump in de plaats kan zetten, zoals Biden of Obama.

Ik ben het overigens helemaal eens met het punt dat alles en iedereen afbranden op hele vage onzin zoals dit belachelijk is.

Persistence

Bericht door Persistence » do jun 18, 2020 12:13 pm

We hebben in Nederland hier ook voorbeelden van:

Anne Fleur moest onderduiken voor rechts-Nederland vanwege haar oude tweet dat gepubliceerd werd door GS.
Allergic to bullshit.

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » do jun 18, 2020 12:15 pm

ow zo. ja zeker. Maar dat bedoelde ik ook, dat dit geen incident is, maar gewoon de orde van de dag. Precies zoals Dako het omschrijft.

dako

Bericht door dako » do jun 18, 2020 12:20 pm

En daarna werd Anne-Fleur verketterd door links omdat ze het met een FvD'er kreeg.

Het is allemaal zo erg van de hak op de tak, elke dag een ander akkefietje compleet uit proportie opblazen om de eigen mening even te kunnen uitkotsen, en dan weer door. Vandaag Domino's, morgen een Hollywood-acteur, overmorgen een beslissing van de regering. Want we hebben overal verstand van, alles moet samengevat worden in een enkele tweet en iedereen die het daar niet mee eens is wordt aangevallen door de linkse dan wel rechtse horde en dan gaan we door naar de volgende ophef. Nog een week en niemand weetmeer van Domino's af, iedereen bestelt er gewoon weer pizza, want nu is er een andere fast food-keten die we massaal negeren.

(En ondertussen zit ik in de thuis bier te drinken en geloof ik het allemaal wel)

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » do jun 18, 2020 12:36 pm

Jij drinkt al om 12:20? Check.

;)

Ja, nee, idd, het leven is één grote soapseries. En de digitale media maakt t alleen nog maar meer een soap soerie

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » wo jun 24, 2020 12:56 pm

Asscher te laat bij stemming eigen motie voor de zorg, stem niet meegeteld
...
...Extra pijnlijk voor Asscher is dat hij eerder op dag nog op Twitter schreef dat, met het oog op de vorige stemming, de zorg maar één stem van de coalitie nodig had om aangenomen te worden. Volgens RTL-journalist Marieke van de Zilver liet Asscher weten dat hij in de gang door iemand werd aangesproken, waardoor hij vertraagd was. Asscher zou bij binnenkomst ‘voor’ hebben geroepen, maar was toen al als afwezig gemeld....

haha, wat een miskleun.

1. als je WEET wat de regels zijn, dan zorg je toch dat je op tijd bent. Pannekoek die Asscher.
2. te triest voor woorden, dat dit proces zo bureaucratisch is, dat de 'regeltjes' zo'n invloed kunnen hebben op de gang van zaken in het land.

om te huilen. tel die stem gewoon mee. Die gast zit er als volksvertegenwoordiger, maar minuut later telt zijn stem niet meer.

3. complotgekkie theorie: of zijn het house of cards praktijken? Doorgewinterde politicus, kent de regels heel goed, het is ZIJN motie (dan ben je toch ruim op tijd binnen). Voor zijn achterban MOET hij voor stemmen. Echter hij is overgehaald om Tegen te stemmen, maar kan dat niet verkopen, dus kan dan beter niet gaan stemmen.

te triest voor woorden dit hele proces.

Uitslag verder nog buiten beschouwing gelaten en het feit dat de coalitie hier ook weer een dikke vinger lijkt te geven aan de sector, die ze zo met complimentjes hebben overladen de laatste maanden. Maar dat is 'gevoel' en daar zul je meer verstand van moeten hebben,dan ik, om de budget-verdelingen te kunnen beoordelen.
Dus persoonlijk heb ik niet echt een mening over de uitkomst van de stemming (iedereen, elke sector, wil altijd meer geld. Dat kan nu eenmaal niet altijd).
Ik vind dat vuilnismannen (die superbelangrijk werk doen) ook meer mogen verdienen, bijv.

Johan

Bericht door Johan » wo jun 24, 2020 2:24 pm

Ach, ook met de stem van Asscher was er geen meerderheid. Het is me niet helemaal duidelijk wat de andere afwezigen gestemd zouden hebben.

dako

Bericht door dako » wo jun 24, 2020 3:05 pm

Tja, bureaucratisch. Er moeten regels zijn.
Als Asschert een week te laat was geweest had niemand het gek gevonden als zijn stem niet geldig was geweest. Er moet ergens een grens getrokken. Dat is nu gebeurd, en iedereen weet dat ie zich eraan moet houden. Asscher ook.
Dit is hetzelfde als zeiken om een boete als je 101 rijdt waar je 100 mag.

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » wo jun 24, 2020 3:15 pm

ja, in dit geval had het niet uitgemaakt.

Maar vind het absoluut niet hetzelfde als zeiken om een boete. Daar heeft maar 1 iemand last van.
Stel dat de stem WEL had uitgemaakt, dan had dit regeltje toch wel heel veel impact gehad op een hele hoop mensen.

Als we in een bedrijf zo zouden werken, dan hadden we toch een dik probleem.
"jongens, ik ben te laat voor de meeting, maar ik heb nog belangrijke input, die gevolgen kan hebben voor de kwaliteit van de levering."
"sorrie man, te laat. we waren het er net over eens dat we geen risico's meer hebben en gewoon op tijd gaan leveren".

dako

Bericht door dako » wo jun 24, 2020 3:23 pm

Mensen die hun inbreng in een meeting 'input' noemen kunnen beter gewoon altijd te laat komen.

Heyoka

Bericht door Heyoka » wo jun 24, 2020 3:41 pm

wel moeite hebben met "input" maar een woord daarvoor blijkbaar geen moeite hebben met het woord "meeting".
Let een beetje op wat je denkt te vinden :)
Maak het sneu.
Hou het sneu.

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » wo jun 24, 2020 3:44 pm

hahahaha. Dat doen ze ook nagenoeg altijd...

Is bij ons niet anders, 'input, issues, meetings, plus al het andere wat verengelst is"... (komt omdat driekwart van de 'meetings' ook in het engels gaan).

dako

Bericht door dako » wo jun 24, 2020 3:55 pm

Heyoka schreef:
wo jun 24, 2020 3:41 pm
wel moeite hebben met "input" maar een woord daarvoor blijkbaar geen moeite hebben met het woord "meeting".
Ik ben gehersenspoeld door de raar pratende jargonmennekes.

Heyoka

Bericht door Heyoka » wo jun 24, 2020 4:41 pm

dako schreef:
wo jun 24, 2020 3:55 pm
Heyoka schreef:
wo jun 24, 2020 3:41 pm
Ik ben gehersenspoeld door de raar pratende jargonmennekes.
Je bent een beetje lafjes gehersenspoeld, denk ik. Of ze zijn nog maar halverwege het alfabet: input is al wel een allergie geworden en meeting moet nog.
Maar ik vermoed dat vanaf nu meeting ook niet meer jouw voorkeur heeft voor een vergadering, of wel?
Maak het sneu.
Hou het sneu.

dako

Bericht door dako » wo jun 24, 2020 4:49 pm

Dat had het sowieso al niet, eigenlijk. Blijkbaar vind ik 'input' zoveel kutter dat 'meeting' er even bij inschoot.

Plaats reactie