George Floyd: Politiegeweld, Protesten en Chaos in de VS

Is er nog wat gebeurd in de wereld?
Plaats reactie
KoenM
Contacteer:

Re: George Floyd: Politiegeweld, Protesten en Chaos in de VS

Bericht door KoenM » wo jun 24, 2020 4:20 pm

Appelflap schreef:
wo jun 24, 2020 4:02 pm
Persistence schreef:
wo jun 24, 2020 4:00 pm
paradigm shift schreef:
wo jun 24, 2020 3:58 pm

Goeie vraag. Ik kan mij voorstellen dat een act als Gohst, met zijn parodie op de katholieke kerk, uitdelen van hosties tijdens concerten etc zeer kwetsend is voor sommige christenen (en ongetwijfeld ook deels zo bedoeld). Is dat dan even problematisch als Joris’ flauwe grap?
Zie mijn antwoord.

Geloof, net als studie kun je verbergen voor anderen. Afkomst niet.
Oh en daarom minder kwetsend? Ik snap je logica niet
Dat geloof ik niet.
Last.fm profiel
Facebook band

We can't afford to stay neutral on a moving train!

paradigm shift

Bericht door paradigm shift » wo jun 24, 2020 4:44 pm

Hij zegt hier toch niets geks? Of een kenmerk van een persoon nu zichtbaar is (huidskleur, sekse) of niet (religie, seksuele voorkeur, psychiatrische problematiek) is niet van invloed op de vraag of grappen of opmerkingen over het kenmerk in casu wel of niet kwetsend zijn.
aquila non captat muscas

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » wo jun 24, 2020 4:46 pm

Persistence schreef:
wo jun 24, 2020 3:53 pm

Ik denk dat jij zelf deze vraag moet beantwoorden.

Jij bent zelf immers ook een ervaringsdeskundige. Je gaf eerder aan dat je het niet per se hilarisch vond dat mensen je "Nerd", "Wijsneus" "Heej Stuudje" "Einstein" noemden. Je zegt zelf: "Later toen ik studeerde, had ik het daar ook zelden over... "

Maar jij kon door het verbergen van je studie, je voordoen als iemand anders omdat je geaccepteerd wilde worden door je voetbalgroep. Waarom vond je het belangrijk om geaccepteerd te worden ? Denk daar eens aan.

Maar stel je voor, dat je het kut vindt dat mensen steeds nare vernederende grappen over je uiterlijk en afkomst maken (denk aan jouw grap over afkomst + intelligentie). Hoe moet je dan verbergen voor anderen dat je een migratieachtergrond hebt ? Hoe zit het dan met de groepsacceptatie die jij wel hebt weten te bereiken door je studie te verbergen ?

Je bent slim genoeg om zelf een antwoord te geven op deze vraag.
mja. ik heb het nooit iemand kwalijk genomen en 'verbergen' is wel wat extreem gezegd. Omdat het buitenbeentje nu eenmaal wat anders benaderd wordt en daar horen grapjes bij.
en ik denk dat ik het zelf groter maakte dan het was. ik werd geaccepteerd, en de grapjes waren nooit vervelend bedoeld.
En heb nooit gehoopt/gewenst dat ik niet dat soort opmerkingen kreeg. Hoort nu eenmaal bij het leven, dat mensen uitzonderlijkheden aanwijzen.
Alleen niet zinvol om het zelf nog eens extra te benadrukken (want iedereen wist het toch al).
Net als dat ik de enige was die van metal hield. Had ik het ook niet over, want had geen zin in een groep waar iedereen het tering herrie vond.

En dat is heel makkelijk praten van mij uit, want wat ik schets stelt helemaal niets voor in vergelijking met het niveau waarop jij er mee te maken hebt. Jij kunt het er niet niet over hebben, omdat het om je uiterlijk gaat.
Dus ik kan het me niet (goed) voorstellen, hoe dat is. (wat waarschijnlijk ook het algemene 'probleem' is (als het dat is). "wat zeuren ze nou, ik doe toch niets verkeerd").
Laatst gewijzigd door Joris op wo jun 24, 2020 5:01 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » wo jun 24, 2020 5:00 pm

Persistence schreef:
wo jun 24, 2020 4:04 pm
Afkomst is geen keuze.
Geloof ook niet.

Persistence

Bericht door Persistence » wo jun 24, 2020 6:14 pm

...
Laatst gewijzigd door Persistence op zo jun 28, 2020 3:13 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Allergic to bullshit.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » wo jun 24, 2020 6:31 pm

Persistence schreef:
wo jun 24, 2020 4:03 pm
Appelflap schreef:
wo jun 24, 2020 4:01 pm
Persistence schreef:
di jun 23, 2020 1:07 pm
Ik heb veel liever dat jij mij die pijnlijke vragen stelt met betrekking tot mijn etniciteit: Wat doe jij in ons land ? Profiteer jij van ons ? Betaal je belasting ?
Maar gewoon uit interesse vragen waar je roots liggen maf mag dan weer niet. Misschien kun je een manual voor 'de' autochtoon schrijven hoe hij (en zij uiteraard! Sorry!) 'de' allochtoon wel en niet mag aanspreken. Tsja ik weet t ook allemaal niet
Je hebt de vrijheid om mensen aan te spreken zoals je dat wenst. De manier waarop zegt iets over jezelf niet zoveel over de ander.
Proma allemaal maar dat licht beschuldigende toontje helpt niet duidelijk te maken waarom t ene wel mag met andere blijkbaar niet. Verwarrend allemaal hoor
Flikker op met je homofobie

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » wo jun 24, 2020 6:34 pm

paradigm shift schreef:
wo jun 24, 2020 4:44 pm
Hij zegt hier toch niets geks? Of een kenmerk van een persoon nu zichtbaar is (huidskleur, sekse) of niet (religie, seksuele voorkeur, psychiatrische problematiek) is niet van invloed op de vraag of grappen of opmerkingen over het kenmerk in casu wel of niet kwetsend zijn.
Precies. En ik lieg overigens nooit. En dat heb ik al meerdere keren hier gezegd. Ik kies vaak graag de oppositie, mag graag beetje poken of zelfs beetje stoken, maar liegen die ik niet.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » wo jun 24, 2020 6:55 pm

Een serieus christen zal zijn geloof niet zo snel verlochenen, en draagt vaak een kruisje om zijn nek. Ja, hij kan t afdoen, maar zal dat niet vaak doen vermoed ik. De beledigingen zullen wellicht net zo vaak en net zo diep gaan.

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » do jun 25, 2020 9:10 am

Persistence schreef:
wo jun 24, 2020 6:14 pm
Ik weet niet of je dit leuk gaat vinden maar:

We zijn in dezelfde provincie geboren, we hebben dezelfde middelbare school afgemaakt, we hebben aan dezelfde universiteit gestudeerd, we luisteren naar hetzelfde muziekgenre, we zijn beiden op donderdagavonden straalbezopen geweest in het stratumseind totdat we erbij omvielen, we hebben waarschijnlijk ook hetzelfde accent (T duurt ekkes moar dan hedde ok wa!), we betalen beiden netjes belasting ( :mrgreen: ), we stelen geen tasjes van oude dames ( :mrgreen: ), we schelden Appelflap niet uit ( :mrgreen: ).

Eigenlijk verschillen wij niet zo heel veel van elkaar, op een paar punten na. Deze discussie is zinvol geweest indien je bedenkt dat de vermeende verschillen tussen "jouw soort" en "hullie soort" soms niet heel groot hoeven te zijn. Andersom, heeft jouw zienswijze mij zeker aan het denken gezet (dus zinvol). Ik heb meerdere vrienden die geëmigreerd zijn uit West-Europa omdat ze gewoon moe zijn geworden om telkens maar weer op hun afkomst aangesproken danwel afgerekend te worden, ongeacht wat ze verder doen of wie ze zijn. Ik begrijp ze steeds beter.
waarom zou ik dat niet leuk vinden? Leuk om te horen dat je dezelfde scholen hebt gedaan. (wie was jouw leraar Latijn?)

Het is overigens een aanname dat ik geen tasjes van oude dames steel ;-)
Ook ben ik in een andere provincie geboren (limburg) en ben veel op mijn 'afkomst' aangesproken. 'mama, die jongen praat raar...' 'ja, die komt uit limburg' hahaha. nooit moeite mee gehad.
Ook nu niet, als mensen verbaasd reageren als ik zeg dat ik oorspronkelijk uit limburg kom (of me aan telefoon tegen mijn pa plat horen praten). 'ow, das kut voor je. maar kun je ook niet aan doen'. of bij de koffieautomaat 'iimburgers zijn echt niet te vertrouwen'. Ik moet er altijd juist om lachen (en doe geregeld zelf een raar limburgs accent erg overdreven na ).

maar idd, we verschillen niet veel van elkaar en toch erg jammer en oneerljk dat jij het zoveel zwaarder hebt dan ik en dus boos op de wereld moet zijn.
mbt emigreren, vraag ik me af of je daar echt gelukkiger/beter van word. Gras lijkt groener....

Spawn999

Bericht door Spawn999 » do jun 25, 2020 9:30 am

Afbeelding
Swiss Woman Doctor: You killed him.
Herbert West: No, I did not. I gave him life.

Persistence

Bericht door Persistence » do jun 25, 2020 9:45 am

...
Laatst gewijzigd door Persistence op zo jun 28, 2020 3:14 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Allergic to bullshit.

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » do jun 25, 2020 9:58 am

Spawn999 schreef:
do jun 25, 2020 9:30 am
...
:lolup:

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » do jun 25, 2020 10:16 am

Persistence schreef:
do jun 25, 2020 9:45 am
..
Ik wil niet dat mijn kinderen (als ik ze krijg dan) later hetzelfde moeten doormaken en gewoon hun persoonlijkheid en talenten kunnen ontwikkelen zonder tegen de barrières van banale dingen zoals afkomst en huidskleur aan te lopen. Ik zie daarom geen toekomst in West EU voor ons.
...
ja, snap ik 100%. Ik zou kapot gaan als mijn kinderen gepest / benadeeld zouden worden op basis van uiterlijk.
Maar dat kan altijd gebeuren, zonder dat ik er invloed op heb (eentje heeft een bril, de ander heeft ook wat bijzonderheden, waardoor ze een stempel ZOU kunnen krijgen, bij wat pech). Misschien komen ze later helemaal onder de acné, waarmee ze gepest worden of wat dan ook).
Ik noem de oudste ook wel eens 'brillie', 'is niet erg he, als iemand dat tegen je zegt', want ik weet dat de kans groot is dat ze dat ooit naar d'r hoofd geslingerd gaat krijgen.
Wederom, dit zijn zeer minor dingetjes, waar zij, blanke meisjes, als volwassenen over het algemeen geen last meer van zullen hebben, hier. (maar misschien vinden ze wel een zwarte man of vrouw en gaan in afrika of op de antillen wonen :) )

En idd, zoals je zegt, het gaat allemaal veel te langzaam, dus helaas, maar waar... jouw toekomstige kinderen gaan daar 100% zeker mee te maken krijgen, hier. Hopelijk in milde vorm.
De vraag is of de toekomst er (in zijn totaliteit) voor hen ergens anders beter uit zou zien of ze, ondanks dat, toch beter af zijn als je hier blijft.
erg lastig en blij dat ik niet in jouw schoenen sta.

Spawn999

Bericht door Spawn999 » za jun 27, 2020 12:21 pm

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » za jun 27, 2020 12:33 pm

RIP Apu... Geweldig personage. Wat te denken van Dr Hibbert? Bumblebee man ga ik niet missen. Dit vind ik wel echt vervelend politiek correct geneuzel. Straks mogen mannelijke karakters niet door vrouwen ingesproken worden, kinderen niet door volwassenen en vice versa.

De vraag is ook hoe lang The Simpsons uberhaupt nog (lang) doorgaat. Ik ben ook fan van de nieuwere seizoenen, maar de voortzetting van de serie wordt langzaamaan wel onzeker. De stemactrice van Mrs. Krabapple is overleden. Als Azaria of Shearer stopt, is het gedaan met de serie.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » za jun 27, 2020 1:10 pm

Er is een fijne scheidslijn tussen toegeven dat er veel racisme en seksisme is en we i.d.d. nog een lange weg te gaan hebben, en compleet doorgeslagen politieke correctheid.

Spawn999

Bericht door Spawn999 » za jun 27, 2020 1:33 pm

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » zo jun 28, 2020 11:09 am

:?
Dan mogen blanken toch ook geen zwarte personages meer tekenen, dat moet dan ook door zwarte tekenaars gebeuren?

Gisteren oude suske en wiskes gevonden. Vind mijn dochter al erg leuk. O.a. De sissende sanpan....
Ze heeft nog niet gevraagd: 'waarom zijn al die mensen helemaal geel?'.....

Kan ook allemaal niet meer...

Spawn999

Bericht door Spawn999 » zo jun 28, 2020 12:31 pm

L'oreal ook de lul...

https://www.google.com/amp/s/www.nu.nl/ ... ducten.amp

De vertrutting trekt door...

Heyoka

Bericht door Heyoka » zo jun 28, 2020 1:10 pm

Spawn999 schreef:
zo jun 28, 2020 12:31 pm
L'oreal ook de lul...

Dat is toch geen vertrutting?
Het blijft natuurlijk wel zo dat dit soort bedrijven een schoonheidsideaal opdringen aan de mens en dat komt het geluk van de maatschappij als geheel niet ten goede. Maar goed, een eerste stap is gezet en volgens mij kan het helemaal geen kwaad om dit soort woorden weg te laten.
Maak het sneu.
Hou het sneu.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » zo jun 28, 2020 1:21 pm

Want? Dat jij vindt dat ze een schoonheidsideaal opdringen zal best, maar slaat nergens op. Dat schoonheidsideaal leeft al eeuwenlang daar en deze bedrijven springen daar pas een paar jaar op in. Verder, heeft dat schoonheidsideaal niets met racisme te maken. Helemaal niets.

Heyoka

Bericht door Heyoka » zo jun 28, 2020 1:49 pm

Vind wat je wilt vinden, maar ik zie het anders.
Maak het sneu.
Hou het sneu.

Spawn999

Bericht door Spawn999 » zo jun 28, 2020 2:04 pm

Vertrutting wat een geouwehoer....

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » zo jun 28, 2020 2:10 pm

Heyoka schreef:
zo jun 28, 2020 1:49 pm
Aziaten willen niet wit zijn omdat t ook maar iets met ras heeft te maken. Ze willen wit zijn omdat je dan niet in de zon hebt gezeten en voor een veldwerker of anderszins buiten-werkend persoon aangezien kunt worden. Net zoals mannen lange nagels;(vooral de pink),laten groeien zodat men kan zien dat je geen manual labour doet. Waar is dat precies racistisch??

Heyoka

Bericht door Heyoka » zo jun 28, 2020 2:50 pm

Er zijn een aantal redenen waarom ik niet weer in een bullshit-discussie met je wil raken:
- Je wilde geen discussies meer met mij. Ik probeerde je te helpen deze keer.
- Je toon staat me niet aan
- Ik geloof niet dat je je best doet om te begrijpen wat ik bedoel
- Je bent een clown en je argumenten zijn een aaneenrijging van drogredenen
Maak het sneu.
Hou het sneu.

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » zo jun 28, 2020 3:43 pm

Heyoka schreef:
zo jun 28, 2020 1:10 pm
Spawn999 schreef:
L'oreal ook de lul...

Het blijft natuurlijk wel zo dat dit soort bedrijven een schoonheidsideaal opdringen aan de mens en dat komt het geluk van de maatschappij als geheel niet ten goede. Maar goed, een eerste stap is gezet en volgens mij kan het helemaal geen kwaad om dit soort woorden weg te laten.

Laten we ook stoppen met tanden poetsen en beugels. Dat tanden niet meer schots en scheef en heel geel mogen zijn is ook opgedrongen.
Kappers en schoonheidssalons.... sluiten die handel.
Tattoo’s is ook helemaal in, tegenwoordig. Ook erg opgedrongen.
En waarom zou je nog kleren verkopen, die mensen op basis van hun smaak of van een aangepraat mode ideaal gaan kopen.
Het gaat nl om het innerlijk. En mensen die zich gebaseerd op uiterlijk (dik, dun, rood, donker, lichte of donkere huid) tot iemand aangetrokken voelen zijn erg bekrompen....

Ik heb toch liever een vriendin die af en toe een crème op d’r snoet smeert en zich verzorgd en opmaakt, dan eentje die alles lekker laat verslonzen (en uitgroeien).

Kom op, laat mensen effe zelf kiezen en hoe ze hun huid verzorgen.
Of ze nu zonnen of bleken...
En geef dat beestje een naam. Whitening is net zo goed als elk ander woord.

Heyoka

Bericht door Heyoka » zo jun 28, 2020 4:34 pm

Joris schreef:
zo jun 28, 2020 3:43 pm
Heyoka schreef:
Spawn999 schreef:
L'oreal ook de lul...

Laten we ook stoppen met tanden poetsen en beugels. Dat tanden niet meer schots en scheef en heel geel mogen zijn is ook opgedrongen.
En waarom zou je nog kleren verkopen, die mensen op basis van hun smaak of van een aangepraat mode ideaal gaan kopen.
Het gaat nl om het innerlijk. En mensen die zich gebaseerd op uiterlijk (dik, dun, rood, donker, lichte of donkere huid) tot iemand aangetrokken voelen zijn erg bekrompen....

Ik heb toch liever een vriendin die af en toe een crème op d’r snoet smeert en zich verzorgd en opmaakt, dan eentje die alles lekker laat verslonzen (en uitgroeien).

Een heleboel aannames.
Als je het dan hebt over mensen zelf te laten kiezen, waarom is het dan toegestaan dat bedrijven reclames mogen maken die mensen vertellen welk probleem ze hebben en wat ze daar aan moeten doen? Mogen ze dat niet zelf bepalen? Het is toch al lang duidelijk dat dit soort bedrijven daar keihard op inspelen en ervoor gezorgd heeft dat vele mensen zich kut voelen omdat ze denken dat ze niet voldoen aan de standaard.
Dat jij hier loopt te verkondigen dat je liever een vriendin hebt die verzorgd en opgemaakt is en niet wil dat ze verslonst is ten eerste een rechtstreekse kopie van wat de media/reclame vertelt en jij bevestigt dat nog eens. En nu lijkt het alsof iedereen keuze heeft, maar er is niets mis met iemand die verslonst is en er is ook niets mis met iemand die zich wil opmaken. Ga alleen niet lopen verkondigen wat jouw persoonlijke voorkeur heeft als die er niet toe doet. En die doet er eigenlijk nooit toe, behalve richting je vriendin. Je hebt blijkbaar niet door dat je gehersenspoeld bent en dat wat je vindt is precies datgene wat veel mensen elkaar willen laten geloven, aangedreven door een industrie die er baat bij heeft.
Maak het sneu.
Hou het sneu.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » zo jun 28, 2020 6:56 pm

Heyoka schreef:
zo jun 28, 2020 2:50 pm
Er zijn een aantal redenen waarom ik niet weer in een bullshit-discussie met je wil raken:
- Je wilde geen discussies meer met mij. Ik probeerde je te helpen deze keer.
- Je toon staat me niet aan
- Ik geloof niet dat je je best doet om te begrijpen wat ik bedoel
- Je bent een clown en je argumenten zijn een aaneenrijging van drogredenen
Ah eerst reageren en als er dan een goed, zonder enig toontje, argument gepresenteerd wordt met een nichterige jankpost komen en zeggen dat je geen discussie wilt. Reageer dan niet

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » zo jun 28, 2020 7:04 pm

Joris schreef:
zo jun 28, 2020 3:43 pm
Heyoka schreef:
Spawn999 schreef:
L'oreal ook de lul...

Waarschijnlijk plat genoeg gebracht om de in zijn fantasie boven alle mensen verheven misantroop te trIggeren maar helemaal mee eens. Er is niets mis met je uiterlijk mooiste willen laten zijn. Who fucking cares of dat beeld helemaal uit jezelf komt of niet. Natuurlijk komt niets alleen maar uit jezelf, iedereen is een product van o.a. zijn omgeving. Als t te ver doorgetrokken wordt en mensen zich ongelukkig voelen als ze een ideaal niet halen is heel erg maar maakt niet persé t beeld waaraan ze willen voldoen.

En lullen over het Aziatisch beeld om zo wit mogelijk te zijn..m laat ik me eens netjes gedragen, is te ongeinformeerd voor woorden.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » zo jun 28, 2020 7:24 pm

Heyoka schreef:
zo jun 28, 2020 4:34 pm
Als je het dan hebt over mensen zelf te laten kiezen, waarom is het dan toegestaan dat bedrijven reclames mogen maken die mensen vertellen welk probleem ze hebben en wat ze daar aan moeten doen? Mogen ze dat niet zelf bepalen
Logica. Het is niet iedereen gegeven

Heyoka

Bericht door Heyoka » zo jun 28, 2020 8:04 pm

Het houd je bezig he, Appelflap?
We zijn allebei niet zo onder de indruk van elkaar volgens mij.
Al denk ik wel dat het vooral komt doordat jij niet helemaal begrijpt wat ik zeg en dat je elk stukje tekst van mij als een rode lap voor je is. Je hebt nog voordat je gelezen hebt dat je het met me oneens bent en je zult hoe dan ook laten zien dat je gevatter, slimmer en onverwinnelijker uit de hoek kunt komen. En dat is prima. Het is wel fijn als je enigszins consequent bent (al wil ik daarmee niet zeggen dat je nooit van mening zou mogen veranderen) en als je niet met me wilt discussiëren, dat dan ook gewoon niet doet. Of had het geen betekenis toen je het riep? En is dit precies wat ik de hele tijd bedoel? Je lult maar wat, omdat je gewoon wilt lullen en je iedere post gebruikt om iets te vinden wat niemand vindt en je daarvoor net doet alsof je niet begrijpt wat er bedoeld wordt.
Maak het sneu.
Hou het sneu.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » zo jun 28, 2020 8:37 pm

Het houdt me helemaal niet bezig, ook al roep jij dat tegen iedereen op dagbasis. Ga gewoon op mijn normaal gebrachte argument in en houdt een beetje vol, of begin er niet aan. Jankert

Heyoka

Bericht door Heyoka » zo jun 28, 2020 8:50 pm

:D
Maak het sneu.
Hou het sneu.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » ma jun 29, 2020 11:16 am

Heyoka schreef:
zo jun 28, 2020 1:49 pm
Aziaten willen niet wit zijn omdat t ook maar iets met ras heeft te maken. Ze willen wit zijn omdat je dan niet in de zon hebt gezeten en voor een veldwerker of anderszins buiten-werkend persoon aangezien kunt worden. Net zoals mannen lange nagels;(vooral de pink),laten groeien zodat men kan zien dat je geen manual labour doet. Waar is dat precies racistisch??

Heyoka

Bericht door Heyoka » ma jun 29, 2020 11:36 am

Drogredenen.
Ik weet dat je het niet begrijpt of erger: niet wilt begrijpen.
Ik heb het nergens over aziaten gehad. Het heeft ook niets te maken met het punt dat ik wilde maken. En dit is precies wat ik je iedere keer probeer te vertellen: als je een zinvolle discussie wilt, dan moet je elkaar willen begrijpen. Dus ga eerst dat maar eens regelen.
Maak het sneu.
Hou het sneu.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » ma jun 29, 2020 11:38 am

Man wat ben jij dom.

Heyoka

Bericht door Heyoka » ma jun 29, 2020 11:40 am

Appelflap schreef:
ma jun 29, 2020 11:38 am
Man wat ben jij dom.
Als je dat dan weet, hou er dan een beetje rekening mee.
Maak het sneu.
Hou het sneu.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » ma jun 29, 2020 11:47 am

Afbeelding
Last.fm profiel
Facebook band

We can't afford to stay neutral on a moving train!

Heyoka

Bericht door Heyoka » ma jun 29, 2020 11:50 am

KoenM schreef:
ma jun 29, 2020 11:47 am
Afbeelding
Precies ;)
#teamdom
Maak het sneu.
Hou het sneu.

Spawn999

Bericht door Spawn999 » ma jun 29, 2020 12:23 pm

The Wickerman!!

Afbeelding

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » ma jun 29, 2020 12:49 pm

Heyoka schreef:
ma jun 29, 2020 11:40 am
Appelflap schreef:
ma jun 29, 2020 11:38 am
Man wat ben jij dom.
Als je dat dan weet, hou er dan een beetje rekening mee.
Je continue aannames tot zelfs beschuldingen over mijn intenties ontemen me de lust daartoe

Heyoka

Bericht door Heyoka » ma jun 29, 2020 1:12 pm

Ik ga er vanuit dat jij weet dat ik aan mijn domheid niets kan doen, maar je lijkt me er nu wel voor af te straffen.
Maak het sneu.
Hou het sneu.

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » ma jun 29, 2020 2:06 pm

Heyoka schreef:
zo jun 28, 2020 4:34 pm

Een heleboel aannames.
Als je het dan hebt over mensen zelf te laten kiezen, waarom is het dan toegestaan dat bedrijven reclames mogen maken die mensen vertellen welk probleem ze hebben en wat ze daar aan moeten doen? Mogen ze dat niet zelf bepalen? Het is toch al lang duidelijk dat dit soort bedrijven daar keihard op inspelen en ervoor gezorgd heeft dat vele mensen zich kut voelen omdat ze denken dat ze niet voldoen aan de standaard.

...Je hebt blijkbaar niet door dat je gehersenspoeld bent en dat wat je vindt is precies datgene wat veel mensen elkaar willen laten geloven, aangedreven door een industrie die er baat bij heeft.
bedrijven zijn er nu eenmaal om geld te verdienen. En meeste bedrijven gaan zo ver als wettelijk toegestaan. Reclames zijn daarin blijkbaar belangrijk.
En blijkbaar vinden we reclames met zijn allen heel prettig, want het worden er elk jaar meer (vandaar dat ik ook geen commerciële tv meer kan kijken).
en blijkbaar is het nog zinvol ook (Voor die bedrijven.... anders smakten ze er niet zoveel geld tegenaan).
Als mensen te dom/onzeker zijn en zich dingen aan laten praten.... Wie ben ik dan om die bedrijven hiervoor te veroordelen.

In de middeleeuwen liepen koopmannen ook met hun karretjes met wonderwater, levenselixers en gezondheidszalf, voor de welwillende mensen, die ze ervan overtuigden dat ze het nodig hadden.

Voor alle religies geldt: 'mensen vertellen welk probleem ze hebben en wat ze er aan moeten doen'.

Dus het is allemaal niet alleen van deze tijd, om mensen iets aan te praten, zodat iemand anders er beter van wordt.

En ja, ik ben vast ook gehersenspoeld hierin, dat ben ik me zeker wel bewust. (kijk maar eens naar kleren die je in de jaren 80 aan had en heel cool vond. En nu denk je, tering.... wat lelijk. En waarom heb jij geen keuken meer met mooie donkergroene tegeltjes? Iedereen gaat mee met dingen die 'in' zijn).

Ik vind dat bedrijven jou niet jezelf kut kunnen laten voelen. Dat doe je jezelf aan (denkend aan alle insta modellen, die alleen nog met likes bezig zijn, omdat ze is aangepraat dat likes de belangrijkste dingen op aarde zijn. Zijn die insta-lui dan niet gewoon zelf schuld, of is het 'de maatschappij').

Maar drijf een beetje af van het topic.

Heyoka

Bericht door Heyoka » ma jun 29, 2020 2:49 pm

Wij zien dingen heel anders!
Maak het sneu.
Hou het sneu.

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » ma jun 29, 2020 5:56 pm

dat is wel een heel milde reactie, haha.
Maar idd een juiste conclusie en we gaan elkaar niet overtuigen, denk ik.

Heyoka

Bericht door Heyoka » ma jun 29, 2020 6:20 pm

Als je zegt dat bedrijven er "nu eenmaal zijn om geld te verdienen" dan houdt het gelijk op voor mij.
Als dat een rechtvaardiging is voor wat ze doen, dan kijken we heel verschillend tegen dingen aan.
En ik hoef niemand te overtuigen. Ik wil graag dingen begrijpen, zodat ik dingen wellicht beter op een rijtje krijg. Ik zeg hoe ik denk, ik lees hoe een ander denkt en dan hoop ik iets wijzer te worden en er een iets genuanceerder blik aan over te houden.
Maak het sneu.
Hou het sneu.

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » ma jun 29, 2020 7:25 pm

Ja, maar dat is geen mening, he. Dat bedrijven nu eenmaal winst willen maken in 99.9% van de gevallen. Dat is nu eens een feit, waar je het niet mee oneens KUNT zijn.
Ik heb nergens gezegd dat ik het ermee eens ben dat dat alles rechtvaardigd....

Wat anders, kijk net op Disneyplus... kijken eigenlijk alleen de kinderen naar. Hebben ze een categorie toegevoegd (met alle goede bedoelingen): 'celebrated black'.

Kinderen hebben zich nooit afgevraagd waarom de prinses (in princes and the frog) bruin was. Nu vraagt de oudste waarom deze film bij celebrated black staat, en wat dat betekent....
Ja, zo komen we er natuurlijk nooit, he.
Moet ik ze gaan uitleggen dat dit een aparte categorie is voor films met hoofdpersonen die bruin zijn. "Waarom dan papa?" Uuhm ja...

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » di jun 30, 2020 8:17 am

Behalve bedrijven die letterlijk non-profitbedrijven zijn. Ik weet alleen niet of dat meer dan 0,1 % is van alle bedrijven. ;)

Aan jou als ouder om hier een goed antwoord op te hebben dan, inderdaad. Disney zou er goed aan doen om daar iets van een bijsluiter te leveren met een uitleg voor die categorie. De redenen zijn er zeker, en je hoeft niet alles in detail uit te leggen, lijkt mij?
Front voor/der Matigheid
last.fm

Spawn999

Bericht door Spawn999 » di jun 30, 2020 8:25 am

Afbeelding

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » di jun 30, 2020 10:50 am

Hieronimus schreef:
di jun 30, 2020 8:17 am
Behalve bedrijven die letterlijk non-profitbedrijven zijn. Ik weet alleen niet of dat meer dan 0,1 % is van alle bedrijven. ;)

Aan jou als ouder om hier een goed antwoord op te hebben dan, inderdaad. Disney zou er goed aan doen om daar iets van een bijsluiter te leveren met een uitleg voor die categorie. De redenen zijn er zeker, en je hoeft niet alles in detail uit te leggen, lijkt mij?

ja, ik moet dan een antwoord hebben. En bijsluiters, daar doen kinderen natuurlijk niets mee.
maar waar het om gaat is: die kinderen 'zien' (nog?) helemaal geen huidskleur. Juist door te benadrukken dat donkere mensen het wat moeilijker hebben, wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken en ook gewaardeerd moeten worden, ga je ze erop attent maken dat er toch iets bijzonders / anders is.
Gaan ze straks misschien naar hun donkere vriendinnetje: 'jij bent gewoon mijn mijn vriendje hoor, ook al ben je bruin en heb je het moeilijker dan ik'. :shock:
Ik weet niet hoe zich dat vormt, in een kinderhoofd.
Maar ik weet wel, dat ze nu nog nooit anders hebben gekeken naar hun gekleurde klasgenootjes. En zo zou het dus moeten zijn.

(p.s. al is het wel zo, dat als ze tekenen, ze met 'huidskleur' roze bedoelen. :) ).

Plaats reactie