Curieus Nieuws pt. VIII

Is er nog wat gebeurd in de wereld?
Plaats reactie
Spawn999

Re: Curieus Nieuws pt. VIII

Bericht door Spawn999 » ma jun 21, 2021 9:03 am

Nee die zijn al 20 jaar död
This Is What You Want... This Is What You Get

Persistence

Bericht door Persistence » ma jun 21, 2021 9:28 am

Vrouw bestelt automatten en krijgt ze ook, maar er klopt iets niet

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

https://www.ad.nl/auto/vrouw-bestelt-au ... ~a5b9d3bc/

:lolup:

HighKing
Contacteer:

Bericht door HighKing » ma jun 21, 2021 11:09 am

Lekker dan. :')
KFFR, old-school metal!

HighKing
Contacteer:

Bericht door HighKing » wo jun 23, 2021 5:38 pm

KFFR, old-school metal!

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » wo jun 23, 2021 7:51 pm

Flikker op met je homofobie

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » vr jun 25, 2021 6:33 pm

Krimhild

Bericht door Krimhild » vr jun 25, 2021 9:49 pm

Ik klik niet meer op links zonder uitleg. (Blame Spawn). Je kopieert de belangrijkste tekst maar gewoon, anders volgt nul respons.
The void within the storm
* Team Bloes = Onzijdig *

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » vr jun 25, 2021 10:49 pm

Dan klik je niet prima. Beide links gaan over het milieu

Krimhild

Bericht door Krimhild » za jun 26, 2021 7:05 am

Ja, ooit werken die links niet meer en dan kan de forum-archeloog ook niet weten wat je gepost hebt. Hoe veel moeite is het nou om de titel en een alinea te kopiëren?

Spawn999

Bericht door Spawn999 » za jun 26, 2021 12:56 pm

Krimhild schreef:
vr jun 25, 2021 9:49 pm
Ik klik niet meer op links zonder uitleg. (Blame Spawn). Je kopieert de belangrijkste tekst maar gewoon, anders volgt nul respons.
:lolup: :lolup: :lolup: :lolup: :lolup: [headbang]
Afbeelding

Krimhild

Bericht door Krimhild » za jun 26, 2021 1:04 pm

Fuck you.

Spawn999

Bericht door Spawn999 » za jun 26, 2021 1:09 pm

Je hebt op de spoiler geklikt he? :mrgreen:

Krimhild

Bericht door Krimhild » za jun 26, 2021 1:25 pm

Ja, wat natuurlijk dom is.

Spawn999

Bericht door Spawn999 » za jun 26, 2021 1:36 pm

Nogal ja

Persistence

Bericht door Persistence » ma jun 28, 2021 12:37 pm

Spoorloze vrouw die massale valpartij in Tour veroorzaakte riskeert boete en zelfs celstraf

De vrouw, die zaterdag in de eerste etappe van de Ronde van Frankrijk op 45 kilometer van de finish een massale valpartij veroorzaakte, houdt nog altijd de gemoederen bezig. Ondanks de klacht die ASO al indiende, is de vrouw nog steeds niet geïdentificeerd - laat staan gevonden.

https://www.ad.nl/tour-de-france/spoorl ... ~ab199e12/

:stupid:

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » di jun 29, 2021 4:32 pm

Mensen zijn dom, is all.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

Last.fm profiel

Jan1973

Bericht door Jan1973 » vr jul 02, 2021 7:40 am

Opinie: ‘Overheid, wacht niet langer met excuus voor slavernij’
De overheid moedigt musea aan moeilijke thema’s te bespreken, maar neemt zelf geen verantwoordelijkheid voor het slavernijverleden. Onacceptabel, vindt Emile Schrijver.

De slavernijtentoonstelling in het Rijksmuseum.BEELD NINA SCHOLLAARDT
Toen de musea weer open mochten, konden we in het Rijksmuseum eindelijk de langverwachte slavernijtentoonstelling zien. Het is ontroerend en van grote betekenis dat deze zwarte bladzijden uit onze vaderlandse geschiedenis uitgerekend in het Rijks zo open en eerlijk worden getoond.

Ik was vooral erg onder de indruk van de keuze om Rembrandts Marten en Oopjen in deze context te tonen, omdat het contrast tussen de welvaart van deze Amsterdamse patriciërs en hun betrokkenheid bij de slavernij zo schrijnend zichtbaar wordt.

Het Amsterdam Museum toont de Gouden Koets na restauratie. Onweerlegbaar blijkt de decoratie op dit geschenk van de stad Amsterdam niet anders te interpreteren dan als een achterhaalde en onacceptabele verheerlijking van een koloniaal superioriteitsgevoel. Het is vooral daarom schokkend te ervaren hoe schril dit harde feit afsteekt bij de moeite die onze samenleving en onze gezagsdragers al tientallen jaren hebben om dit gewoon ruimhartig te erkennen en de Gouden Koets definitief tot museumstuk te verklaren.

Politiek correct
Het Rijksmuseum en het Amsterdam Museum worden terecht geprezen om hun tentoonstellingen, die slechts de meest in het oog springende voorbeelden zijn van een veel bredere ontwikkeling. Maar er klinkt ook regelmatig een kritischer geluid: er zou onnodig politiek correct een kruisje gezet worden bij een door de overheid opgelegd diversiteitsbeleid.

Het is een feit dat de overheid van musea verwacht dat we diversiteit en inclusie omarmen. Maar dat kan op veel manieren en het strekt de museale sector tot eer dat daarbij risicovolle thema’s en keuzes niet geschuwd worden. Dat bevestigt dat musea bij uitstek geschikt zijn als veilig podium voor dit soort complexe thema’s. Dat is broodnodig, in een tijd waarin verhitte discussies worden gevoerd over Black Lives Matter, Zwarte Piet en ons koloniale verleden met zijn nog steeds zichtbare symbolen in de openbare ruimte.

Joodse frustratie
Ook vanuit het Joods Historisch Museum leveren wij een bijdrage aan het diversiteitsdebat met een kleine tentoonstelling onder de titel Zijn Joden wit? Daarin wordt de vraag gesteld waarom antisemitisme zo vaak ontbreekt in de discussies over racisme en discriminatie. De tentoonstelling bevat ook een oproep tot grotere onderlinge solidariteit tussen gediscrimineerde groepen en geeft uiting aan een veel gevoelde Joodse frustratie dat hun solidariteit met de strijd tegen systemisch racisme lang niet altijd leidt tot wederkerigheid.

Waarom is een vergelijking van systemisch racisme met antisemitisme juist nu relevant? Onder meer omdat die laat zien hoe belangrijk het is dat de Nederlandse overheid eindelijk ruimhartig zijn verantwoordelijkheid neemt en zich uitspreekt over wat er in het verleden rondom de slavernij allemaal is misgegaan.

Op 26 januari 2020 bood premier Mark Rutte tijdens de Auschwitzherdenking in het Wertheimpark namens de regering excuses aan voor de empathieloze naoorlogse behandeling van de kleine groep Joden die de vernietigingskampen en de onderduik overleefd hadden.

Dat excuus werd door de Joodse gemeenschap zeer gewaardeerd en laat onverlet dat de huidige regering natuurlijk geen directe verantwoordelijkheid draagt voor wat er toen is misgegaan. Een paar maanden later, op 4 mei, benoemde Koning Willem-Alexander op de Dam het kwalijke zwijgen van zijn overgrootmoeder over de Jodenvervolging en ook die oprechte ontboezeming werd met grote bijval en waardering verwelkomd.

Gouden Koets
In dit licht is de wankelmoedige omgang van de regering met ons slavernijverleden niet meer te verdedigen. Maak daarom van Keti Koti op 1 juli zo snel mogelijk een jaarlijkse nationale herdenking van de slavernij en viering van de afschaffing daarvan.

Wacht niet langer met een ruimhartig excuus namens de regering voor de misstanden rond de slavernij, ook al heeft deze regering daar natuurlijk geen actieve schuld aan. En besluit onmiddellijk om de Gouden Koets lekker in het Amsterdam Museum te laten staan en hem nooit meer te gebruiken.

Daar hebben allen die nog de sporen van dat verleden met zich meedragen recht op en daarmee laat de nationale overheid meteen zien, dat het de verantwoordelijkheid voor diversiteitsbeleid niet alleen neerlegt bij de instellingen die subsidie ontvangen, maar dat het daarin zelf ook richtinggevend durft te zijn.

Jan1973

Bericht door Jan1973 » vr jul 02, 2021 7:51 am

Ik stuitte gisteren op Radio 1, toen ik Radio Tour de France wilde gaan luisteren op nog een uur herdenking afschaffing slavernij.

Die was zo'n beetje overal op de publiekeomroep.

Compleet met de onvermijdelijke enquetes onder het gezaghebbende 1Vandaag Opiniepanel, waarvan 2/3e vond dat de NL regering geen excuses moet maken voor het slavernijverleden.

Waar de binnensteden van Rotterdam (voor het plat gebombardeerd werd), Amsterdam, Den Haag, Middelburg, Vlissingen (voor het platgebombardeerd werd), Utrecht, Hellevoetsluis en noem maar op mee bekostigd werden.

Het 1Vandaag Opniniepanel verkondigt een mening die je wel vaker hoort, gebaseerd op dat alles maar dan ook alles over het individu met een mening gaat en dat die daar dus ook zeggenschap over heeft, omdat er nou eenmaal om de mening is gevraagd. Straks willen ze nog herstelbetalingen ook. En er gaat (volgens hun nogal beperkte Facebook bubbel echokamer) al zoveel geld naar Zuid-Europa.

Mijn eerste punt is: waarom betrekt iedereen altijd alles op de eigen situatie? LHBGTI+ is eng omdat ze het zelf niet zijn. Omdat er ze een gekleurde collega hebben waar ze zcih normaal tegen gedragen kan er eenvoudigweg geen institutioneel racisme bestaan.

Tweede punt is, vind ik dat Rutte excuses moet maken? Ja, dat vind ik. Rekening houden met het (licht tot minder lichte) extreem rechtse electoraat is een enorm zwaktebod.

Herstelbetalingen vind ik ook weer een ander punt, ik bedoel als je 10 miljard in de Surinaamse economie zou stoppen, zou het dan goed komen met dat land? Ik heb zo mijn twijfels.

Al met al was het het dagje wel weer in het in het geheel niet racistische Nederland.

dako

Bericht door dako » vr jul 02, 2021 7:57 am

En daar heeft Jan ineens een hele rits aan goeie punten op een rij.
Weinig aan toe te voegen.

En verder vind ik het upgraden van Keti Koti tot nationale feestdag dikke proma, maar dat gaan ze niet voor elkaar krijgen zonder 5 mei ook weer een jaarlijkse vrije dag te maken, dus dat is nog win-win ook.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr jul 02, 2021 8:20 am

Eens. Ik sta dan ook compleet achter wat Halsema nu in Amsterdam heeft gedaan. En gewoon een feestdag van maken, afschaffing van slavernij in Nederland lijkt me iets belangrijker dan het vieren van de uitstorting van een 'heilige geest'.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

dako

Bericht door dako » vr jul 02, 2021 8:22 am

Nee Lennert, de ene dag belangrijker vinden dan de andere gaat erin resulteren dat we vrije dagen gaan schuiven, ik wil gvd gewoon extra feestdagen. Alles is exact even belangrijk. Tweede paasdag is net zo van belang als tweede keti koti-dag.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr jul 02, 2021 8:23 am

dako schreef:
vr jul 02, 2021 8:22 am
Nee Lennert, de ene dag belangrijker vinden dan de andere gaat erin resulteren dat we vrije dagen gaan schuiven, ik wil gvd gewoon extra feestdagen. Alles is exact even belangrijk. Tweede paasdag is net zo van belang als tweede keti koti-dag.
Op basis van die redenering ben ik het natuurlijk met je eens :mrgreen:

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » vr jul 02, 2021 9:03 am

Lennert schreef:
vr jul 02, 2021 8:20 am
En gewoon een feestdag van maken, afschaffing van slavernij in Nederland lijkt me iets belangrijker dan het vieren van de uitstorting van een 'heilige geest'.
Had jij niet iets met geschiedenis gestudeerd? De Griekse oudheid, het Romeinse Rijk en het Christendom zijn toch wel drie enorme funderingen waar onze beschaving is op gebouwd. En zo heeft dat Christendom ook flink meegeholpen in het afschaffen van de slavernij, vooral in de VS en het VK, maar ook in Nederland (denk Groen van Prinsterer bijv)

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr jul 02, 2021 9:54 am

Nee, ik heb niet iets met geschiedenis gestudeerd. En leuk dat Christendom heeft meegeholpen met het afschaffen van iets waar hun heilige boek verder geen issues mee heeft. Pinksteren boeit niemand iets. EDIT: TENZIJ JE NATUURLIJK DIEHARD CHRISTEN BENT HEH?
Laatst gewijzigd door Lennert op vr jul 02, 2021 9:57 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Jan1973

Bericht door Jan1973 » vr jul 02, 2021 9:56 am

Per saldo: dankzij dhr. Rutte en zijn nogal rechtse electoraat gaan er misschien wel excuses komen, maar een vrije dag lijkt me onhaalbaar in het huidige politieke klimaat en de huidige "discussie" over dit soort onderwerpen.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » vr jul 02, 2021 10:01 am

Lennert schreef:
vr jul 02, 2021 9:54 am
Nee, ik heb niet iets met geschiedenis gestudeerd. En leuk dat Christendom heeft meegeholpen met het afschaffen van iets waar hun heilige boek verder geen issues mee heeft
Jij bent meer van grof hakken dan objectief en genuanceerd in deze he? Oke.
Lennert schreef:
Pinksteren boeit niemand iets. EDIT: TENZIJ JE NATUURLIJK DIEHARD CHRISTEN BENT HEH?
WAT GAAF DAT JIJ IN ALL-CAPS VOOR IEDEREEN SPREEKT!!!

dako

Bericht door dako » vr jul 02, 2021 10:08 am

Moet zeggen dat ik liever Bevrijdingsdag als jaarlijkse vrije dag zou hebben dan de zoveelste (tweede) christelijke feestdag.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr jul 02, 2021 10:24 am

Appelflap schreef:
vr jul 02, 2021 10:01 am
Lennert schreef:
Nee, ik heb niet iets met geschiedenis gestudeerd. En leuk dat Christendom heeft meegeholpen met het afschaffen van iets waar hun heilige boek verder geen issues mee heeft
Jij bent meer van grof hakken dan objectief en genuanceerd in deze he? Oke.
Lennert schreef:
Pinksteren boeit niemand iets. EDIT: TENZIJ JE NATUURLIJK DIEHARD CHRISTEN BENT HEH?
WAT GAAF DAT JIJ IN ALL-CAPS VOOR IEDEREEN SPREEKT!!!
Je mening interesseert me echt geen ene zier.
dako schreef:
vr jul 02, 2021 10:08 am
Moet zeggen dat ik liever Bevrijdingsdag als jaarlijkse vrije dag zou hebben dan de zoveelste (tweede) christelijke feestdag.
Vooral dit. Feestdagen die staan voor gebeurtenissen/situaties/idealen die ongeacht religieuze overtuiging betekenis hebben.
Laatst gewijzigd door Lennert op vr jul 02, 2021 10:39 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » vr jul 02, 2021 10:29 am

Lennert schreef:
vr jul 02, 2021 10:24 am
Je mening interesseert me echt geen ene zier.
Oke waarom reageer je dan uberhaupt zure flaprdrol
Lennert schreef:
vr jul 02, 2021 10:24 am
Vooral dit.
Je mening interesseert me echt geen ene zier zure flapdrol

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » vr jul 02, 2021 10:30 am

dako schreef:
Waarom? Maakt t voor jou uit waarom je vrij hebt?

dako

Bericht door dako » vr jul 02, 2021 10:37 am

Appelflap schreef:
vr jul 02, 2021 10:30 am
dako schreef:
Euh, ja. Dat interesseert me.

Nu hebben we elk jaar twee pinksterdagen vrij, en slechts eens in de vijf jaar bevrijdingsdag. Is de gift van de heilige geest binnen een geloof waar (volgens Wikipedia) 35% van het land in gelooft echt tien keer meer nationale feestdagen waard dan de dag waarop we herdenken dat de laatste grote oorlog ten einde kwam? Nee, dat denk ik ook niet.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » vr jul 02, 2021 10:38 am

Doe idd maar een paar andere feestdagen pinksteren of hemelvaart. Zit zo dicht op elkaar. Ik heb ze liever wat gespreid.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

dako

Bericht door dako » vr jul 02, 2021 10:40 am

Of beter nog: kap met al die geloofsspecifieke dingetjes, hou nieuwsjaardag en 5 mei als nationale feestdagen (doe lekker koningsdag er ook bij, hebben we nog wat aan die poppenkast ook) en geef iedereen 5 vrij in te delen dagen, op te nemen met kerst, offerfeest, Krimhild's langste dag van het jaar-feestje, nationale graspopuitbrakdag, noem maar op.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » vr jul 02, 2021 10:42 am

En als we de uitstorting van de heilige geest kunnen vieren, dan stel ik voor om van 15 maart een feestdag te maken. Toen was de slag op de velden van Pelennor.
Laatst gewijzigd door innuendo op vr jul 02, 2021 10:45 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr jul 02, 2021 10:43 am

dako schreef:
vr jul 02, 2021 10:37 am
Appelflap schreef:
dako schreef:

Nu hebben we elk jaar twee pinksterdagen vrij, en slechts eens in de vijf jaar bevrijdingsdag. Is de gift van de heilige geest binnen een geloof waar (volgens Wikipedia) 35% van het land in gelooft echt tien keer meer nationale feestdagen waard dan de dag waarop we herdenken dat de laatste grote oorlog ten einde kwam? Nee, dat denk ik ook niet.
Feestdagen die staan voor iets wat ongeacht religieuze overtuiging betekenis heeft, dat soort shit hebben we nodig. Vrijheid, afschaffing van slavernij, herdenking van gebeurtenissen die relevant zijn voor tijdsgeest etc. Daarom kan het ook lekker aangepast worden allemaal.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » vr jul 02, 2021 10:45 am

dako schreef:
vr jul 02, 2021 10:37 am
Appelflap schreef:
dako schreef:

Ik 'voel' eerlijk gezegd ook niet echt iets met de oorlog. Ja, opa en oma hebben een onderduiker gehad, mjn moeder heeft nog tijdens de bevrijding de beschieting door een paar verstopte Duitsers op de Dam meegemaakt, maar verder heb ik geen enkel gevoel bij bevrijdingsdag. Maar goed, zo heeft ieder zijn eigen binding met de achterliggende betekenis van vrije dagen denk ik. Ik vermoed dat het Henk en Ingrid helemaal niets uitmaakt overigens

Jan1973

Bericht door Jan1973 » vr jul 02, 2021 12:39 pm

Het trackrecord van het Christelijk/Katholieke geloof voor wat betreft omgang met inheemsen spreekt voor zich (internaten? Canada? Ierland? Pauselijke edicten die slavernij propageerden? Cortez?) en dan is er, voor de ouwehoer discussie, misschien 1 (1!!!) geweest die van nut is geweest bij de voor Nederland ook nogal pijnlijke afschaffing van de slavernij.

U weet wellicht, die afschaffing waarin Nederland sowieso al jaren later was dan de rest van de kolonisatoren. En waar de slaafgemaakten ook nog eens 10 jaar lang een uitzendbaan konden blijven doen op de plantage in Suriname, ze hadden immers nog een contract.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » vr jul 02, 2021 1:04 pm

Jan1973 schreef:
vr jul 02, 2021 12:39 pm
Het trackrecord van het Christelijk/Katholieke geloof voor wat betreft omgang met inheemsen spreekt voor zich (internaten? Canada? Ierland? Pauselijke edicten die slavernij propageerden? Cortez?) en dan is er, voor de ouwehoer discussie, misschien 1 (1!!!) geweest die van nut is geweest bij de voor Nederland ook nogal pijnlijke afschaffing van de slavernij.
Volgens mij was vooral in de VS en het VK (zoals ik al zei, geen idee waarom je qua abolitionisten opeens Nederland in zijn uppie teggen Canada, Ierland en de hele wereld zet?) het christelijk perspectief belangrijk dat werkte naar een einde van slavernij. Grimke, Wilberforce, Spurgeon, de Quakers etc. De Roomse Kerk heeft uiteraard heel veel pro slavernij gedaan, maar volgens mij ook later Pius de zoveelste belangrijke rol gespeeld in het afschaffen van slavernij.

Verder kun je denk ik moeilijk veel kritiek hebben op hoe de Bijbel er mee omgaat, immers slaverij was destijds de gewoonste zaak van de wereld. Slavernij varieerde van verschrikkelijke misstanden tot eigenlijk gewoon bijna reguliere arbeidverhoudingen destijds (vrijwillig slaaf worden jezelf vrij kunnen kopen etc), varierend van stenen hakken in de verzengde hitte tot hele hoge functies bekleden. Het is denk ik moeilijk een wijzende vinger in deze tijd te heffen naar een heilig schrift dat in een compleet andere tijd slaverij als de gewoonste zaak van de wereld om zich heen zag. Denk ik.

Persistence

Bericht door Persistence » za jul 03, 2021 9:25 am

GGD-topman liet naam Tata Steel uit longkankerrapport schrappen: ‘Totaal van de zotte’

https://www.ad.nl/binnenland/ggd-topman ... ~a21e01bc/

HighKing
Contacteer:

Bericht door HighKing » za jul 03, 2021 10:02 am

Ja lekker man. Grafietregen enzo. Het is algemeen bekend dat Tata in deze omgeving een enorme vervuiler is.
Hier in Heemskerk valt het nog enigszins mee, gelukkig.
KFFR, old-school metal!

Persistence

Bericht door Persistence » za jul 03, 2021 10:11 am

Eigenaar van Tata is een van de rijkste mannen ter wereld. Verkassen naar een gebied waar geen mens en dier wonen of voorzorgsmaatregelen treffen waardoor mens en milieu niet aangetast worden is TE DUUR waarschijnlijk. Ok, dat is hun eigen perspectief.

Maar waarom doen ambtenaren die betaald worden door de burgers hier doodleuk aan mee? Ga lekker het bedrijfsleven in, wtf heb je te zoeken bij een overheidsinstantie als je niet voldoende bereid bent om voor je eigen burgers, door wie je betaald wordt, te gaan werken.

Maar ik zal dan wel weer te idealistisch etc etc zijn.

Persistence

Bericht door Persistence » za jul 03, 2021 10:16 am

HighKing schreef:
za jul 03, 2021 10:02 am
Ja lekker man. Grafietregen enzo. Het is algemeen bekend dat Tata in deze omgeving een enorme vervuiler is.
Speelt het daar ook ja? Bah. Hebben jullie ergens een bewoners-coöperatie waarmee je dit soort problemen kunt bespreken of een handtekeningenactie kunt houden? Of geen behoefte aan?

Jan-Willem

Bericht door Jan-Willem » za jul 03, 2021 10:26 am

Het punt is natuurlijk dat het ook een van de grootste zo niet de grootste werkgever is in de regio.

HighKing
Contacteer:

Bericht door HighKing » za jul 03, 2021 10:29 am

Geen idee, zoals ik zei valt het hier in (dit deel van) Heemskerk mee. Heemskerk ligt tegen Beverwijk aan hè en IJmuiden ligt aan de andere kant van het kanaal.

En idd, wat JW zegt. Niet alleen van de regio maar van heel Noord-Holland.

Ik weet eigenlijk niet of dat nog steeds zo is, maar er reden voorheen altijd bussen van de Hoogovens door NH om de werknemers op te halen en thuis te brengen.
KFFR, old-school metal!

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » za jul 03, 2021 10:59 am

HighKing schreef:
za jul 03, 2021 10:02 am
Was gisteren nog vlakbij ze brrrr

Persistence

Bericht door Persistence » za jul 03, 2021 4:33 pm

Jan-Willem schreef:
za jul 03, 2021 10:26 am
Het punt is natuurlijk dat het ook een van de grootste zo niet de grootste werkgever is in de regio.
Productiewerk? Ik dacht dat productiewerk in de techniek inmiddels verkast was naar Oost-EU. Interessant.

HighKing
Contacteer:

Bericht door HighKing » za jul 03, 2021 4:36 pm

Geen idee wat precies maar er werken heel veel mensen uit de omgeving, en nog altijd ook in heel Noord-Holland. Het is echt een heel groot bedrijf.
KFFR, old-school metal!

Persistence

Bericht door Persistence » zo jul 04, 2021 9:30 pm

HighKing
Contacteer:

Bericht door HighKing » zo jul 04, 2021 9:37 pm

Ja zeg als je alleen een link plakt dan hoef je geen reactie te verwachten hoor! :P
Ja natuurrijk heb ik gewoon geklikt. :lol:
KFFR, old-school metal!

Jan1973

Bericht door Jan1973 » ma jul 05, 2021 8:07 am

Ik krijg dagelijks wel 20 e-mails die me uitnodigen op links te klikken.

Plaats reactie