Coronavirus / COVID-19

Is er nog wat gebeurd in de wereld?
Plaats reactie
Appelflap
Contacteer:

Re: Coronavirus / COVID-19

Bericht door Appelflap » di nov 23, 2021 5:06 pm

KoenM schreef:
di nov 23, 2021 4:20 pm
2 dagen geen smaak en geur. Dag 6 en 7 na positieve test.
Oke er is dus hoop :)
Flikker op met je homofobie

HighKing
Contacteer:

Bericht door HighKing » di nov 23, 2021 5:14 pm

Lekker dan, beterschap!
Ons buurmeisje is positief getest en haar broertje zit bij Sofie in de groep op het kinderdagverblijf. Vanavond ook allemaal maar weer eens een zelftest in afwachting op de test van het buurjongentje.

Ergens denk ik ook: laat het maar een keer zo zijn, dan hebben we dat maar gehad...
KFFR, old-school metal!

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » di nov 23, 2021 8:36 pm

Nou, liever niet. Ik ken mensen die begin vorig jaar al covid kregen en daar (de laatste keer dat ik ze sprak) nog steeds last van hadden. Ook mensen die na een half jaar nog steeds hun geur en smaakvermogen niet terug hadden.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » di nov 23, 2021 8:53 pm

Begin vorig jaar waren ze nog niet gevaccineerd. Het vaccin verlaagt volgens mij ook de kans op allerlei nasleep, maar even geen zin op te zoeken. Het is erg waarschijnlijk dat we dit virus niet kunnen uitroeien. En dat de meesten het wel een keer zullen krijgen.

HighKing
Contacteer:

Bericht door HighKing » di nov 23, 2021 9:28 pm

Nou vooralsnog zijn we hier in huis allemaal negatief dus vooralsnog niets aan de hand. Hopelijk is het buurjongentje ook negatief dan is het daarmee klaar. Anders moeten we over 4 dagen nog een test doen want hij en Sofie zijn gisteren samen op de opvang geweest.
KFFR, old-school metal!

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » di nov 23, 2021 10:18 pm

Ik ben ook volledig gevaccineerd, maar dat betekent voor mij niet dat ik niet meer waakzaam hoef te zijn. Er is wel degelijk een kans dat ik op de IC kan komen als ik ziek word.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » wo nov 24, 2021 8:57 am

Behoor je tot e.o.a. risicogroep?

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo nov 24, 2021 9:01 am

Voor veel mensen in mijn omgeving lijkt het net zich te sluiten. Hier op het werk is er al een afdeling in lockdown met 4 positieve verpleegkundigen. Ook in de privésfeer vliegen de hoogrisicocontacten en PCR-testen in het rond. Het gaat nu ECHT heel snel, corona kwam voor veel mensen nog nooit zo dichtbij als nu. De ziekenhuizen gaan zowel in BE als NL in rap tempo naar de absolute limieten toe. Kankers die onbehandeld blijven etc. Ondanks alle ethische bezwaren - die ik ergens wel begrijp - gaat een vaccinatieplicht onvermijdelijk worden vrees ik.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

Last.fm profiel

HighKing
Contacteer:

Bericht door HighKing » wo nov 24, 2021 9:08 am

innuendo schreef:
di nov 23, 2021 10:18 pm
Ik ben ook volledig gevaccineerd, maar dat betekent voor mij niet dat ik niet meer waakzaam hoef te zijn. Er is wel degelijk een kans dat ik op de IC kan komen als ik ziek word.
Ik begrijp wat je bedoelt en ook ik kan ondanks mijn volledige vaccinatie nog steeds op de IC terecht komen. Het is natuurlijk niet zo zwart/wit dat ik nu bij de supermarkt aan de handvatten van winkelwagentjes ga likken om het maar zo snel mogelijk te krijgen hè, ik probeer het net zo goed te ontlopen. Maar als ik het dan toch moet krijgen, dan liever nu de antistoffen in mijn lichaam (als het goed is) nog op fatsoenlijk niveau zijn. ;)

Echt rationeel is dat niet want we weten allemaal dat je het ook 2x kunt krijgen. Daarbij (of eigenlijk: daardoor) ben je van het testen en thuisblijven bij een snottertje nog steeds niet af als je het al gehad hebt.

Het is meer zo'n gevoel van: nou, kom dan maar een keer op met die meuk.
KFFR, old-school metal!

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » wo nov 24, 2021 9:11 am

HighKing schreef:
wo nov 24, 2021 9:08 am
Ik begrijp wat je bedoelt en ook ik kan ondanks mijn volledige vaccinatie nog steeds op de IC terecht komen
Ook een risicogroep? Als ik vragen mag. OF bedoel je gewoon uberhaupt dat de kans nog steeds aanwezig is, ook al ben je gevaccineerd?

Persistence

Bericht door Persistence » wo nov 24, 2021 9:13 am

HighKing schreef:

Het is natuurlijk niet zo zwart/wit dat ik nu bij de supermarkt aan de handvatten van winkelwagentjes ga likken om het maar zo snel mogelijk te krijgen hè,
:lolup:
Heidewolf schreef:
za nov 20, 2021 12:41 pm
Persi 'waar is mijn fittie' sistence is weer eens op dreef.

Persistence

Bericht door Persistence » wo nov 24, 2021 9:15 am

KoenM schreef:
wo nov 24, 2021 9:01 am
Voor veel mensen in mijn omgeving lijkt het net zich te sluiten. Hier op het werk is er al een afdeling in lockdown met 4 positieve verpleegkundigen. Ook in de privésfeer vliegen de hoogrisicocontacten en PCR-testen in het rond. Het gaat nu ECHT heel snel, corona kwam voor veel mensen nog nooit zo dichtbij als nu. De ziekenhuizen gaan zowel in BE als NL in rap tempo naar de absolute limieten toe. Kankers die onbehandeld blijven etc. Ondanks alle ethische bezwaren - die ik ergens wel begrijp - gaat een vaccinatieplicht onvermijdelijk worden vrees ik.
Gommers voorspelt code zwart over 10 dagen hier :/

https://www.ad.nl/nieuws/live-gommers-v ... ~a7adb3ec/
Heidewolf schreef:

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo nov 24, 2021 9:15 am

Als je geen onderliggende problemen hebt of niet immunogecompromitteerd bent EN wel gevaccineerd bent is de kans dat je op de IC komt bijzonder klein bij een besmetting. Desondanks zou ik niemand aanraden het moedwillig op te zoeken en als je het kunt vermijden dat lekker te blijven doen. Al was het maar om je energielevel, smaak en geur zoals je die nu hebt te behouden.
Facebook band

Last.fm profiel

HighKing
Contacteer:

Bericht door HighKing » wo nov 24, 2021 9:16 am

Appelflap schreef:
wo nov 24, 2021 9:11 am
HighKing schreef:
Ik begrijp wat je bedoelt en ook ik kan ondanks mijn volledige vaccinatie nog steeds op de IC terecht komen
Ook een risicogroep? Als ik vragen mag. OF bedoel je gewoon uberhaupt dat de kans nog steeds aanwezig is, ook al ben je gevaccineerd?
Dat laatste. ;)
KFFR, old-school metal!

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » wo nov 24, 2021 9:17 am

Uiteraard.

Vroeger werden er AIDS parties georganiseerd. Misschien worden er nu ook wel Corona parties gehouden?

HighKing
Contacteer:

Bericht door HighKing » wo nov 24, 2021 9:19 am

KoenM schreef:
wo nov 24, 2021 9:15 am
Als je geen onderliggende problemen hebt of niet immunogecompromitteerd bent EN wel gevaccineerd bent is de kans dat je op de IC komt bijzonder klein bij een besmetting.
Klopt, maar de káns is er altijd. Ik gok ongeveer even groot als dat ik een flink bedrag win op het decemberkraslot dat ik geheid weer van m'n moeder ga krijgen dit jaar. ;)

Moet ik wel zeggen dat mijn conditie niet al te best is en ik snel verkouden ben door een (zelfs na een tussenschotoperatie) wat vernauwde neus, dat zal vast niet in m'n voordeel werken.
KFFR, old-school metal!

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » wo nov 24, 2021 9:23 am

HighKing schreef:
wo nov 24, 2021 9:16 am
Appelflap schreef:
wo nov 24, 2021 9:11 am
HighKing schreef:
Dat laatste. ;)
Klopt dat kan nog steeds Even coronastatistiekmoe, maar de kans is natuurlijk wel heel laag, zeker gezien jouw leeftijd, vaccinatiestatus etc. Weet even niet hoe de kans zich verhoudt tot bijv griep, een verkeersongeval etc. M.a.w. of je je er niet meer druk om zou hoeven te maken vanuit een realistisch standpunt of wel.

Ik lees ook best wel wat geluiden uit de medische wereld dat men denkt dat dit idd een virus here to stay wordt. Dus met jaarlijkse shots voor zwakkeren/ouderen etc. Ik vraag me dan af hoe dat dan gaat t.o.v. landen waar het nu wel onder controle is, denk China etc.

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » wo nov 24, 2021 11:01 am

Appelflap schreef:
wo nov 24, 2021 9:17 am
Uiteraard.

Vroeger werden er AIDS parties georganiseerd. Misschien worden er nu ook wel Corona parties gehouden?
https://nos.nl/artikel/2406287-opzettel ... luiproutes

"Daarom worden er ook zogenoemde "besmettingsfeestjes" gehouden, waar mensen met en zonder coronabesmetting elkaar opzoeken. En de website jaikwilcorona.nl bood "hulp" voordat die door het hostbedrijf offline werd gehaald: bezoekers konden er terecht voor een speciale "coronakit" om thuis besmet te raken met het virus."
Front voor/der Matigheid
last.fm

HighKing
Contacteer:

Bericht door HighKing » wo nov 24, 2021 11:06 am

WTF...
KFFR, old-school metal!

paradigm shift

Bericht door paradigm shift » wo nov 24, 2021 11:13 am

Natuurlijke selectie in optima forma.
Fear not, I dare you

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » wo nov 24, 2021 11:18 am

Hieronimus schreef:
wo nov 24, 2021 11:01 am
Appelflap schreef:
wo nov 24, 2021 9:17 am
Uiteraard.

https://nos.nl/artikel/2406287-opzettel ... luiproutes

"Daarom worden er ook zogenoemde "besmettingsfeestjes" gehouden, waar mensen met en zonder coronabesmetting elkaar opzoeken. En de website jaikwilcorona.nl bood "hulp" voordat die door het hostbedrijf offline werd gehaald: bezoekers konden er terecht voor een speciale "coronakit" om thuis besmet te raken met het virus."
Mijn vraag was helaas zeker niet retorisch bedoeld. Maar idd, ongelooflijk

Johan

Bericht door Johan » wo nov 24, 2021 11:45 am

Voor de mensen met nu of heel recent corona:

Bij mij merkte ik dat ik niks meer rook na een dag of 4 (eigenlijk toen de andere symptomen al redelijk weg waren. Smaak was er nog wel, maar die was toch wel flink aangetast. Avondeten met veel smaak ging nog wel, maar andere dingen hadden weinig smaak en bijvoorbeeld een speciaal biertje smaakte ronduit vies. The Horror!! Gelukkig kwam mijn reuk en daarmee ook mijn smaak relatief snel weer terug en is het weer zoals vroeger.

Verder was het ook een flinke knauw voor de conditie, maar ook daar was ik enkele weken verder weer redelijk bovenop met sporten.

Met hoe het nu gaat vrees ik steeds meer voor weer een ontiegelijke kutwinter weer vol met lockdowns en strenge maatregelen. Je merkt toch dat vooral de mensen waarvoor de maatregelen het meest zouden uitmaken er zich toch niet meer aanhouden. Vervolgens duurt dat gemiep over 2G allemaal veel te lang. Wie weet hebben we straks weer de horeca en scholen dicht en die ellendige avondklok terug. Ja, mijn optimisme is wel weer even gedaan. Fuck.

Bij Even tot Hier hadden ze zaterdag eigenlijk nog best een leuke oplossing voor het 3G, 2G, 1G vraagstuk: Wissel G: Maandag Lockdown, want maandag is toch een kutdag. Dinsdag, donderdag en vrijdag: 2G, Woensdag en Weekend: wattenstaafdagen: 1G. Zo wordt niemand uitgesloten en worden er wel veel besmettingen en ziekenhuisopnamen voorkomen.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » wo nov 24, 2021 12:04 pm

Briljant ;)

Persistence

Bericht door Persistence » wo nov 24, 2021 1:10 pm

Ik vind het te complex allemaal, ik prefereer verhuizen naar een afgelegen gebied met basic needs en je loved ones, ben je gelijk van al het gezeik af :lolup:. Werken zou je eventueel nog via je laptop kunnen doen (dankzij PV), maar je kunt niets kopen met geld als je middenin een jungle woont, dus dat valt dan ook weg. Mooi, dan maar bessen plukken en duurzame hutten bouwen. Ik zie het wel zitten zo, zoek het maar uit met je wel of geen lockdown, wel of geen kapje, 1G, 2G, 3G... obv kalenderdagen, dan heb je ook nog 5G (maar dan via vaccin).
Heidewolf schreef:

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo nov 24, 2021 1:24 pm

Wat we nodig hebben is een...

DRONE
CORPSE
AVIATOR
Facebook band

Last.fm profiel

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » wo nov 24, 2021 1:45 pm

Zeker! Bleed the future baby!

HighKing
Contacteer:

Bericht door HighKing » wo nov 24, 2021 3:19 pm

HighKing schreef:
di nov 16, 2021 1:07 pm
Ik heb twee van die dingen verwijderd, alsook een 'covid19 is a hoax' sticker. Morgen eens kijken of ze er weer hangen.
Ze zijn gewoon nog steeds weg! :shock:
Vandaag nog wel een op een andere plek gezien, die er aan de staat ervan ook al even hing. Ook maar in de prullenbak geflikkerd. :D
KFFR, old-school metal!

Johan

Bericht door Johan » wo nov 24, 2021 4:16 pm

Goed bezig!

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » wo nov 24, 2021 4:52 pm

KoenM schreef:
wo nov 24, 2021 1:24 pm
Wat we nodig hebben is een...

DRONE
CORPSE
AVIATOR
Appelflap schreef:
wo nov 24, 2021 1:45 pm
Zeker! Bleed the future baby!
Godverdomme ja! [headbang] [headbang] [headbang]
Front voor/der Matigheid
last.fm

Johan

Bericht door Johan » wo nov 24, 2021 5:16 pm

Voor wie het best puike plan van Wissel G nog even wil zien in anderhalve minuut ;)

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » do nov 25, 2021 4:03 pm

Morgen vervroegd Overlegcomité in België. Was te verwachten na de halfslachtige nonmaatregelen van het vorige Overlegcomité.
Facebook band

Last.fm profiel

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » do nov 25, 2021 4:08 pm

KoenM schreef:
do nov 25, 2021 4:03 pm
Morgen vervroegd Overlegcomité in België. Was te verwachten na de halfslachtige nonmaatregelen van het vorige Overlegcomité.
Koen ik weet dat je jezelf de imho nogal misplaatste term 'satanist' toekent, maar for God's sake (no pun intended), moet je nu altijd die arme nonnekes in de maling nemen?

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » do nov 25, 2021 4:24 pm

Hahaha, zit het je nog altijd zo hoog? Ik zit godverdomme (no pun intended) je garderobekeuze in een ander topic te verdedigen. En dat was niet eens voor Satan.
Facebook band

Last.fm profiel

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » do nov 25, 2021 4:35 pm

Noem je dat verdedigen? Je begon goed maar later moedigde je Mestruatience aan. Bah.

Krimhild

Bericht door Krimhild » do nov 25, 2021 7:51 pm

Appelflap schreef:
wo nov 24, 2021 9:23 am
Klopt dat kan nog steeds Even coronastatistiekmoe, maar de kans is natuurlijk wel heel laag, zeker gezien jouw leeftijd, vaccinatiestatus etc. Weet even niet hoe de kans zich verhoudt tot bijv griep, een verkeersongeval etc. M.a.w. of je je er niet meer druk om zou hoeven te maken vanuit een realistisch standpunt of wel.

Ik lees ook best wel wat geluiden uit de medische wereld dat men denkt dat dit idd een virus here to stay wordt. Dus met jaarlijkse shots voor zwakkeren/ouderen etc. Ik vraag me dan af hoe dat dan gaat t.o.v. landen waar het nu wel onder controle is, denk China etc.
Ja, corona is niet ineens weg. Deze gozer pleit daarom voor een corona-deltaplan, zodat we op de toekomst zijn voorbereid:

https://www.trouw.nl/opinie/kijk-verder ... ~b929029e/

Ik citeer: "Wie nu 25 is, gaat nog drie pandemieën in zijn of haar leven meemaken. Daarom moet de overheid verder kijken dat de vierde golf en een deltaplan voor pandemieën in de toekomst maken, vindt hoogleraar economie Peter van Bergeijk, auteur van het boek ‘De volgende pandemie’."
#FrontVoorWroeten
#HaarTotDeKontFront
#FrontVoorMatigheid
#VereerDeGrondFront

Persistence

Bericht door Persistence » do nov 25, 2021 10:41 pm

Appelflap schreef:
do nov 25, 2021 4:35 pm
Noem je dat verdedigen? Je begon goed maar later moedigde je Mestruatience aan. Bah.
Ik denk dat ik het weet: Je bent gewoon jaloers dat je niet menstrueert en daarom moet je het er telkens over hebben, maar je kunt altijd nog een tampon in ketchup deppen en doen álsof je menstrueert. :lolup:
Heidewolf schreef:

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » vr nov 26, 2021 5:15 am

Euh...

HighKing
Contacteer:

Bericht door HighKing » vr nov 26, 2021 8:19 pm

Nou, ik denk dat we de komende tijd niet meer mogen oefenen in het Muziekfort... maar volgens mij mogen we dat met KFFR nog steeds wel (een praktisch 'eigen' ruimte, we oefenen in de kantine van het bouwbedrijf waar onze gitarist werkt).

Iemand het Sinterklaasjournaal gezien? Ik kan het iedereen aanraden even terug te kijken. Daarin werd ook een persconferentie gehouden (de deur van het pakjesruim zit op slot en de sleutel ligt binnen, dus ze hebben een groot tekort aan pakjes waar ze bij kunnen dus daar moest eea over gemeld worden). Heel veel referenties naar de afgelopen anderhalf à 2 jaar. :)

Edit: kliklinkje, perco na ongeveer drieënhalve minuut.
https://www.npostart.nl/het-sinterklaas ... ON_1333059
KFFR, old-school metal!

Plaats reactie