Curieus Nieuws pt. VIII

Is er nog wat gebeurd in de wereld?
Plaats reactie
Spawn999
Opperetterbak

Re: Curieus Nieuws pt. VIII

Bericht door Spawn999 » di mei 10, 2022 4:12 pm

innuendo schreef: di mei 10, 2022 4:08 pm Ik denk dat het gewoon een huisdier van Heyoka is.
Was dat niet de terror oehoe of de militante muslim?
Laatst gewijzigd door Spawn999 op di mei 10, 2022 4:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Krimhild
Altijd welkom

Bericht door Krimhild » di mei 10, 2022 4:14 pm

Net nu ik aanstaande zaterdag in Kwadedamme zou zijn! Dank voor de waarschuwing!
KoenM schreef: ma apr 25, 2022 1:56 pm Darling, you give metalfan.nl a bad name!
Zal wel.

Spawn999
Opperetterbak

Bericht door Spawn999 » di mei 10, 2022 4:17 pm

Afbeelding

Krimhild
Altijd welkom

Bericht door Krimhild » wo mei 11, 2022 7:13 am

Punt4 Heyoka!
KoenM schreef: ma apr 25, 2022 1:56 pm Darling, you give metalfan.nl a bad name!
Zal wel.

Heyoka
Krijst von Telg

Bericht door Heyoka » wo mei 11, 2022 7:58 am

Krimhild schreef: wo mei 11, 2022 7:13 am

Punt4 Heyoka!
Vet! Had het nog niet gezien!
Fuck you all!
Afbeelding
Sterven is het meervoud van sterf!

Krimhild
Altijd welkom

Bericht door Krimhild » wo mei 11, 2022 8:05 am

Raar alleen dat er geen bronnen worden gegeven. Wel jammer.
Zal wel.

Heyoka
Krijst von Telg

Bericht door Heyoka » wo mei 11, 2022 8:13 am

Fuck you all!
Afbeelding

Heidewolf

Bericht door Heidewolf » wo mei 11, 2022 8:51 am

Het is nog vroeg, dus ik zal later het onderzoek met wat meer aandacht lezen, maar zo op het eerste gezicht lijkt het enkel gebaseerd te zijn op online questionnaire?
Heerlijk Helder Taalloeder

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » wo mei 11, 2022 9:13 am

Klopt. En er staat ook nog "Dogs fed raw meat appeared to fare marginally better than those fed vegan diets' met de nuance dat die gemiddeld een jaar.jonger waren dan de rest en dat dat deels een verklaring zou kunnen zijn.

Echte wetenschap is t nog niet.
Flikker op met je homofobie

Heyoka
Krijst von Telg

Bericht door Heyoka » wo mei 11, 2022 9:22 am

Nee, ik begrijp dat je er heel kritisch naar kunt kijken, maar het neemt wel de stelling weg dat het onmogelijk is om je hond vegan te voeden, dat je hond noodzakelijk tekorten gaat oplopen etc. Dat is allemaal bullshit, wat wel heel lange beweerd werd.

Mensen willen allemaal heel graag wetenschappelijk onderzoek zien, en dat moet dan aan alle eisen voldoen etc etc., maar nooit van de voeding die ze zelf geven aan hun huisdier. Wie in jouw omgeving die een hond of kat heeft, heeft wetenschappelijk onderzoek onder ogen gezien dat het voer dat zij geven, gezond is? Helemaal niemand. Laat je er 1 ingredient uit (vlees of iets wat daar voor door moet gaan), maar wat verder alle voedingsstoffen bevat en mensen worden een partij kritisch. Mensen hebben geen idee, en komen maar vragen om onderzoeken die 20 jaar zijn gedaan en eigenlijk, als je het echt goed wilt doen, onder omstandigheden die niet leuk zijn voor honden: dan moet je alle andere mogelijke factoren die van invloed zijn op de gezondheid, zoveel mogelijk uitsluiten.
Gezondheidsonderzoek is altijd lastig en er hangen zoveel factoren met elkaar samen. Wat dit onderzoek uiteindelijk laat zien is dat de honden niet meer gezondheidsproblemen hebben dan andere honden. Ja, je kunt je afvragen of die meet methode nu wel de meest ideale is en natuurlijk: dat is het niet, maar daarmee zegt het ook meteen weer niet niets.
Fuck you all!
Afbeelding

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » wo mei 11, 2022 9:35 am

Emotioneel betoog en terecht. Maar het is nog steeds niet echt wetenschap. Het is voor zover ik kan overzien één online enquête. Grootschalig dat wel, en er is op een wetenschappelijke manier naar de uitkomsten gekeken. Maar dit is nog heel ver van conclusief. Hoezeer ik dezelfde hoop op dezelfde uitkomst ook met je deel

Heidewolf

Bericht door Heidewolf » wo mei 11, 2022 10:09 am

Heyoka schreef: wo mei 11, 2022 9:22 am Nee, ik begrijp dat je er heel kritisch naar kunt kijken, maar het neemt wel de stelling weg dat het onmogelijk is om je hond vegan te voeden, dat je hond noodzakelijk tekorten gaat oplopen etc. Dat is allemaal bullshit, wat wel heel lange beweerd werd.

Mensen willen allemaal heel graag wetenschappelijk onderzoek zien, en dat moet dan aan alle eisen voldoen etc etc., maar nooit van de voeding die ze zelf geven aan hun huisdier. Wie in jouw omgeving die een hond of kat heeft, heeft wetenschappelijk onderzoek onder ogen gezien dat het voer dat zij geven, gezond is? Helemaal niemand. Laat je er 1 ingredient uit (vlees of iets wat daar voor door moet gaan), maar wat verder alle voedingsstoffen bevat en mensen worden een partij kritisch. Mensen hebben geen idee, en komen maar vragen om onderzoeken die 20 jaar zijn gedaan en eigenlijk, als je het echt goed wilt doen, onder omstandigheden die niet leuk zijn voor honden: dan moet je alle andere mogelijke factoren die van invloed zijn op de gezondheid, zoveel mogelijk uitsluiten.
Gezondheidsonderzoek is altijd lastig en er hangen zoveel factoren met elkaar samen. Wat dit onderzoek uiteindelijk laat zien is dat de honden niet meer gezondheidsproblemen hebben dan andere honden. Ja, je kunt je afvragen of die meet methode nu wel de meest ideale is en natuurlijk: dat is het niet, maar daarmee zegt het ook meteen weer niet niets.
Je typt een aantal terechte dingen en inderdaad is mijn eigen dieet niet onderbouwd met rigoureus wetenschappelijk onderzoek. En dat verwacht ik ook van niemand. Wat mij tegenstaat is dat dat zo'n facebookbericht (waar jij uiteraard niet verantwoordelijk voor bent) verwijst naar 'wetenschappelijk onderzoek' zonder verdere uitleg of disclaimers en dat onderzoek is dan enkel gebaseerd op een van de meest notoir onbetrouwbare methodes.

Als mensen een dieet baseren op 'want onderzoek', dan moet dat meer zijn dan een slappe methode en verwarring tussen effect en gevolg en dingen die toevallig tegelijkertijd gebeuren (daar is een betere term voor, maar die ontschiet mij).

Persistence

Bericht door Persistence » wo mei 11, 2022 10:26 am

Heerlijk zo’n discussie op de woensdagochtend. Waar halen jullie je energie vandaan? :’)

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » wo mei 11, 2022 10:29 am

Helemaal geen discussie. Heidewolf heeft gewoon gelijk. Ik snap het wel, ik wil ook dat het zo is, maar het is gewoon nog geen solide wetenschap.

Heyoka
Krijst von Telg

Bericht door Heyoka » wo mei 11, 2022 11:19 am

Dat het geen solide wetenschap is, zegt niet dat het nietszeggends is.
Alle tegenwerpingen die ik om mijn oren krijg zijn zonder wetenschappelijk onderbouwing. Als je daar op reageert, is het eerste wat men roept: he, maar heb je daar wetenschappelijk bewijs van?
Wat is dat toch voor iets raars?

En verder is het over het algemeen heel simpel: dieren/mensen/organismen hebben voedingsstoffen nodig, geen ingrediënten. Als alle voedingsstoffen aanwezig zijn en opgenomen kunnen worden, dan is het volledig. Vegan diervoeding bevat alle voedingsstoffen die het dier nodig heeft. De hoeveelheden die ze nodig hebben, dat is wetenschappelijk onderzocht. Als het voer dan die hoeveelheden minimaal bevat, zit je goed.
En het ligt natuurlijk iets genuanceerder, maar dit is wel de basis.
Fuck you all!
Afbeelding

Heidewolf

Bericht door Heidewolf » wo mei 11, 2022 11:32 am

Ik denk dat je nu reageert vanuit een positie die uniek is voor jou, omdat jij meer bezig met de vegan voeding voor dieren en je wellicht meer shit over je heen krijgt online. Dat jij doorgaans wordt lastig gevallen met verzoeken voor wetenschappelijk onderzoek, zou er niet voor mogen zorgen dat ik geen opmerkingen over een methode die wordt gebruikt in een onderzoek. Ik eis verder geen beter onderzoek van jou.

Heyoka
Krijst von Telg

Bericht door Heyoka » wo mei 11, 2022 1:08 pm

Het was een reactie op Appelflap en verder ben ik het wel eens met jou.
Fuck you all!
Afbeelding

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » wo mei 11, 2022 1:37 pm

Heyoka schreef: wo mei 11, 2022 11:19 am Dat het geen solide wetenschap is, zegt niet dat het nietszeggends is
Je hoeft niet gelijk mij en/of Heide valse tegenstellingen in de schoenen schuiven. Niemand zegt dat het nietszeggend is. Maar als men de term gebruikt 'uit een nieuw onderzoek' in het kader van 'weetjes' en in een lijst waarin een aantal wetenschappelijke zaken genoemd worden, is het denk ik gepast om de nuance die achterwege gelaten wordt bij dit 'weetje' toch maar even neer te pennen.
Heyoka schreef: wo mei 11, 2022 11:19 amEn verder is het over het algemeen heel simpel: dieren/mensen/organismen hebben voedingsstoffen nodig, geen ingrediënten. Als alle voedingsstoffen aanwezig zijn en opgenomen kunnen worden, dan is het volledig. Vegan diervoeding bevat alle voedingsstoffen die het dier nodig heeft. De hoeveelheden die ze nodig hebben, dat is wetenschappelijk onderzocht. Als het voer dan die hoeveelheden minimaal bevat, zit je goed.
En het ligt natuurlijk iets genuanceerder, maar dit is wel de basis.
Het ligt veel genuanceerder en ingewikkelder. Bio-availability, hulpstoffen die wel of niet bepaalde voedingstoffen bepaalde vliezen van bepaalde organen kunnen laten passeren etc etc. De biochemie omtrent voeding is een van de meest complexe takken van wetenschap. Je geeft zelf een aantal goede criteria (alle voedingsstoffen aanwezig zijn en opgenomen kunnen worden). Je geeft vervolgens dan een bewering op slechts één element ervan (de voedingsstoffen) en laat de cruciale tweede achterwege (het opnemen ervan). Overigens neem ik je bewering over het eerste element niet zomaar aan. Volgens mij hebben wij de discussie over 'dierlijke' vs 'plantaardige' eiwitten wel al eens gevoerd hier.

Jan1973

Bericht door Jan1973 » vr mei 13, 2022 8:36 am

Zo, de echoput voor rechtse bejaarde verjaardagen/kroeg/kantine/kleedkamer praat keert toch weer terug, uiteraard weer met de "voorvechter voor rechts slap geouwehoer van meningsuiting" Johan Derksen. Cue gehinnik van Rene van der Gijp.

Mij boeit het niet, de knop met "6" erop op de afstandsbediening is al jaren onaangeroerd en slijt het minst van allemaal.

Ik tik dit bericht omdat ik deze week nota bene in de Volkskrant las dat het allemaal heel belangrijk is dat rechtse bejaarden echo's horen van hun eigen (poging tot) denken en dat het eigenlijk allemaal helemaal niet normaal is dat de vroegere zangeres van K's Choice nu de zanger is (waarop van der Gijp in drag op tv verschenen is, heb ik gelezen).

Daar moeten dus tv-programma's over worden gemaakt, blijkbaar. Want er zijn al zo weinig talkshows waar een (on)gezond rechts geluid te horen is. Of zoiets.

Er moet dus ruimte zijn voor oudere mensen om niet te kunnen begrijpen wat ze niet begrijpen.

Zoals gezegd, mij boeit het niet.

dako

Bericht door dako » vr mei 13, 2022 8:43 am

Die opperachterlijke van Talpa, vorige maand na dat gedonder met Ali & Marco B: 'alles moet anders huhu'
Dezelfde eikel, een week nadat Derksen allerhande goors toegeeft: 'kan gebeuren goos, ga lekker grappig doen in je programma ja toch'

Fucking hypocriete zak hooi.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » vr mei 13, 2022 9:05 am

Ja, die John de Mol is dus geen knip voor zijn neus waard.

Dat voetbal insite (of hoe het tegenwoordig mag heten) zou al een aantal keer eerder opgeheven worden. Diezelfde Derksen die ook absoluut niet meer wilde werken met ultra-kwal Genee (wat ik wel begrijp), maar onkruid vergaat niet, dus ook niet deze ordinaire voetbalkantine.

Die Derksen heeft trouwens zijn verhaal tussendoor nog een paar keer aangepast, waardoor het op mij overkomt als een grote leugen om maar even met een "lollig"verhaal te kunnen komen. Dat is eigenlijk nog wel het meest sneue van allemaal. En ergens ook wel jammer, want hij is wel een grootheid als voorvechter van de blues. In dat wereldje slaat hij een heel andere toon. Ik had hem graag een cancelwals zien krijgen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Procrustus

Bericht door Procrustus » vr mei 13, 2022 11:54 am

Eens met bovenstaande; maar had je echt anders (beter) verwacht? Volgens mij is dit precies wat een significant deel van Nederland wil (niet een meerderheid, maar toch).
Ik verwacht dat er een groot deel pvv/forummers zijn die hier hun schouders over ophalen en dingen zeggen als: "hij benoemt de dingen zoals ze zijn.' Of zelfs: 'Wat dapper dat hij voor een vergissing uit het verre verleden uitkomt in deze hypocriete linkse woke maatschappij.'
Dat alle betrokkenen Vandaag Insite (zo heet het sinds het blad het niet meer sponsort) hier puur voor het geld zitten is iets wat ze volgens mij allemaal (op misschien John na) grif toegeven. Triest? Natuurlijk. Schokkend? Helaas niet. Curieus nieuws? Mwah. :-/

Krimhild
Altijd welkom

Bericht door Krimhild » zo mei 15, 2022 4:42 pm

Wetenschappers ontdekken methode om plastic af te breken in dagen, in plaats van eeuwen

https://www.vice.com/nl/article/akvm5b/ ... =vicefbned
Zal wel.

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » di mei 17, 2022 8:59 pm

“Weten jullie nog dat Gorgoroth concert in Polen met die dooie dieren, dat was best heftig toch?”

Finland:
“Hold my Wodka.”

https://chaoszine.net/when-live-show-go ... rformance/
לֹא אעבוד

dako

Bericht door dako » wo mei 18, 2022 7:26 am

Fokking blekkies :' )

HighKing
Contacteer:

Bericht door HighKing » wo mei 18, 2022 7:58 am

Toch jammer dat de dat dan ook niet ondersteboven doen...
KFFR, old-school metal!

Spawn999
Opperetterbak

Bericht door Spawn999 » wo mei 18, 2022 8:10 am

Lijkt me toch erg onhandig zingen.

Heyoka
Krijst von Telg

Bericht door Heyoka » wo mei 18, 2022 8:47 am

Spawn999 schreef: wo mei 18, 2022 8:10 am Lijkt me toch erg onhandig zingen.
Hij zingt niet
Fuck you all!
Afbeelding

Spawn999
Opperetterbak

Bericht door Spawn999 » wo mei 18, 2022 8:48 am

Beetje rondhangen

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » wo mei 18, 2022 9:20 am

Geen spijkers door zijn handen?

Heyoka
Krijst von Telg

Bericht door Heyoka » wo mei 18, 2022 9:26 am

Ik vind het ook maar halfslachtig allemaal. Het moet denk ik stoer zijn, maar het is nogal sneu.
Dat kruis is niks, die touwtjes ipv spijkers is laf, in je onderbroek daar staan slaat nergens op, dat iemand je microfoon voor je bakkes moet houden ziet er niet uit. Het is alleen maar sneu eigenlijk. Helemaal niet goed gevonden ook. Een idee met een ontzettend slechte uitwerking ervan. Ik stel voor alle cd's van ze bij elkaar pakken en de grijze emmer ermee in.
Fuck you all!
Afbeelding

HighKing
Contacteer:

Bericht door HighKing » wo mei 18, 2022 9:28 am

Heyoka schreef: wo mei 18, 2022 8:47 am
Spawn999 schreef: wo mei 18, 2022 8:10 am Lijkt me toch erg onhandig zingen.
Hij zingt niet
Correct! Hij vocaliseert! :mrgreen:
KFFR, old-school metal!

dako

Bericht door dako » wo mei 18, 2022 9:32 am

Ik vind sowieso dat gedweep met anti-christelijke gedoetjes wel erg knullig.
Was dertig jaar geleden vast heul shockerend en vernieuwend, maar we weten het nu wel.

Heyoka
Krijst von Telg

Bericht door Heyoka » wo mei 18, 2022 10:12 am

dako schreef: wo mei 18, 2022 9:32 am Ik vind sowieso dat gedweep met anti-christelijke gedoetjes wel erg knullig.
Was dertig jaar geleden vast heul shockerend en vernieuwend, maar we weten het nu wel.
Nou...
Zolang de kerken nog overeind staan, de politiek nog doordrenkt is van religieuze inmenging, er nog religieuze scholen zijn om de kinderen te verpest, zolang moet er gedweept worden met anti-christelijke gedoetjes. We weten het wel, maar het is er nog steeds. Niet opgeven, nu we zo lekker bezig zijn ;)
Fuck you all!
Afbeelding

dako

Bericht door dako » wo mei 18, 2022 10:27 am

Ok.
Ik ben het met je oneens op basis van exact dezelfde argumenten die ik al eerder gaf.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo mei 18, 2022 10:30 am

Neig naar het eens zijn met dako. Secularisering nastreven is belangrijk, maar dat ga je niet bereiken door een dergelijke belachelijke en puberale vertoning.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

Last.fm profiel

Heyoka
Krijst von Telg

Bericht door Heyoka » wo mei 18, 2022 11:15 am

Ik geloof dat ik die vertoning van hierboven al van had aangegeven dat dat niet helemaal mijn ding is.
Maar of je in het algemeen moet zeggen dat je dit soort dingen niet zou moeten doen...mwoah.
Het is natuurlijk ook gewoon smaak (of de afwezigheid ervan). Is kunst de manier om dingen te bereiken in de maatschappij? Het heeft zijn nut denk ik, maar in de eerste plaats toch indirect, denk ik.
Fuck you all!
Afbeelding

dako

Bericht door dako » wo mei 18, 2022 11:18 am

Oh, ik zeg nergens dat je dit niet moet doen.
Ik vind het treurig, kinderachtig en vrij smakeloos, maar als we alles gaan verbieden wat ik treurig vind blijft er weinig meer over. Ze leven zich maar uit, met hun sneue kutvermaak.

Heyoka
Krijst von Telg

Bericht door Heyoka » wo mei 18, 2022 11:20 am

dako schreef: wo mei 18, 2022 11:18 am Oh, ik zeg nergens dat je dit niet moet doen.
Ik vind het treurig, kinderachtig en vrij smakeloos, maar als we alles gaan verbieden wat ik treurig vind blijft er weinig meer over. Ze leven zich maar uit, met hun sneue kutvermaak.
Is er eigenlijk niet sneue metal?
Fuck you all!
Afbeelding

dako

Bericht door dako » wo mei 18, 2022 11:24 am

Nou, er is een reden dat ik nooit naar teksten luister.

Heyoka
Krijst von Telg

Bericht door Heyoka » wo mei 18, 2022 11:27 am

dako schreef: wo mei 18, 2022 11:24 am Nou, er is een reden dat ik nooit naar teksten luister.
Maar dan is er ook een reden om je ogen uit te steken, toch?
Fuck you all!
Afbeelding

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo mei 18, 2022 11:34 am

dako schreef: wo mei 18, 2022 11:24 am Nou, er is een reden dat ik nooit naar teksten luister.
Niet gek als je naar Sabaton luistert.
Facebook band

Last.fm profiel

dako

Bericht door dako » wo mei 18, 2022 11:38 am

Hehe, niet het beste voorbeeld.
Toegegeven, in de tekstuele uitvoering is Sabaton soms heel knullig met erg kinderlijke rijmpjes, maar er zitten bakken met research en kennis achter de onderwerpen. De zanger leest zich helemaal suf voor ie wat schijft. Ze hebben een Youtube-kanaal (Sabaton History Chanel oid) waar ze ingaan op de geschiedenis achter hun nummers en dat schijnt erg goed te zijn.

Persistence

Bericht door Persistence » wo mei 18, 2022 12:32 pm

dako schreef: wo mei 18, 2022 11:38 am Hehe, niet het beste voorbeeld.
Toegegeven, in de tekstuele uitvoering is Sabaton soms heel knullig met erg kinderlijke rijmpjes, maar er zitten bakken met research en kennis achter de onderwerpen. De zanger leest zich helemaal suf voor ie wat schijft. Ze hebben een Youtube-kanaal (Sabaton History Chanel oid) waar ze ingaan op de geschiedenis achter hun nummers en dat schijnt erg goed te zijn.
Ik weet nu even niet zo goed meer of dit het iets beter- of juist nóg erger maakt :lol:

dako

Bericht door dako » wo mei 18, 2022 12:48 pm

Ik snap het punt :' )
Ben niet goed genoeg thuis in de teksten van die band om die nu even te zeggen 'je moet dit en dit nummer luisteren, dat zit tekstueel erg sterk in elkaar'.
Dat het een beetje knullig is als de zangert aankomt met rijmelarij als 'Bismarck in motion, king of the ocean' terwijl hij meer kennis over die boot heeft dan wij allemaal bij elkaar ga ik verder niet ontkennen.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo mei 18, 2022 1:44 pm

Daak, je luistert te weinig prog. Daar zitten tekstueel soms echt juweeltjes bij.
Facebook band

Last.fm profiel

Persistence

Bericht door Persistence » wo mei 18, 2022 2:28 pm

Afbeelding

Toch nog complimenten voor de consistentie en doorzettingsvermogen.

Persistence

Bericht door Persistence » wo mei 18, 2022 2:29 pm

KoenM schreef: wo mei 18, 2022 1:44 pm Daak, je luistert te weinig prog. Daar zitten tekstueel soms echt juweeltjes bij.
Prog sucks

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo mei 18, 2022 2:33 pm

Edgelord.
Facebook band

Last.fm profiel

Krimhild
Altijd welkom

Bericht door Krimhild » wo mei 18, 2022 3:18 pm

Persistence schreef: wo mei 18, 2022 2:29 pm
KoenM schreef: wo mei 18, 2022 1:44 pm Daak, je luistert te weinig prog. Daar zitten tekstueel soms echt juweeltjes bij.
Prog sucks
Hear hear!

Ik wil een hear-hear-meme in de vorm van:

Afbeelding
Zal wel.

Plaats reactie