Curieus Nieuws pt. VIII

Is er nog wat gebeurd in de wereld?
Plaats reactie
Krimhild

Re: Curieus Nieuws pt. VIII

Bericht door Krimhild » wo apr 14, 2021 6:35 am

Ik begrijp niet hoe het werkt, maar wel episch als dat het doet! Vraag me wel ernstig af wat dat met het bodemleven doet.
Other people drink coffee, I listen to The Devil’s Blood

Jan1973

Bericht door Jan1973 » wo apr 14, 2021 7:46 am

Krimhild schreef:
di apr 13, 2021 3:36 pm
Jan1973 schreef:
di apr 13, 2021 2:55 pm
Van Strontium 90 in zeewater naar poep aan grassprietjes.

Ik heb gewerkt bij sommige van de grootste stroommisbruikers in Nederland, stage gelopen bij AKZO en Shell en voor een ingenieursbureau gewerkt dat toen exclusief zaken deed met Shell. En over mijn 1,5 jaar dienstverband bij NAM zwijg ik maar beter.

Dus het besef is er wel degelijk, af en toe.

Al zou ik nooit bij Shell tanken, maar ook de meeste OK/Tinq/etc. goedkopere brandstof wordt gewoon per tankwagen uit Pernis aangevoerd.
Waarom niet bij shell tanken?
En wat bedoel je met die laatste zin?
Tijdens mijn stage (in 1994 hebben we het nu over) bij Shell hadden we een excursie naar het brandstoffen distributie centrum.

En behalve de merken met ook hun eigen raffinaderij in Nederland (BP/Total/Esso) hadden alle overige goedkope merken hun eigen tankje met additieven, dus alle, ook de goedkope, merken behalve de drie genoemde betrekken hun voorraad van Shell.

Ik tank "goedkoop", niet langs de snelweg of bij de plaatselijke Shell pomp. Niet uit nobele principes ofzo, is goedkoper want oak ons van Goeree-Overflakkee bin zuunig eeh!

dako

Bericht door dako » wo apr 14, 2021 7:50 am

Maar hoe zijn die goedkope tankboys minder kut dan Shell?

Ik snap het gezeik op Shell, die gaan niet netjes om met boortorens op zee en olieleidingen in Nigeria (etc etc, ongetwijfeld), maar de olie van OK/Tinq/etc groeit toch ook niet aan een boompje in modderfokking Pernis.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Jan1973

Bericht door Jan1973 » wo apr 14, 2021 8:51 am

Dat zijn ze niet, omdat het waarschijnlijk bij Shell ingekochte brandstof is.

Maar als je echt zuiver wil leven moet je echt vegan worden en overal op de (zelfaangedreven) fiets heen, zoals de man al zegt.

Maar zelfs die fietsfabrikanten hebben waarschijnlijk spullen gekocht in Noord-Korea of laten vervaardigen met Oeigoeren dwangarbeid.

Of je moet een Batavus van 30 jaar oud hebben.

En je vegan food zou ik dan toch echt zelf maken en van de Ekoshop/Marqt (of hoe heet dat) betrekken.

dako

Bericht door dako » wo apr 14, 2021 9:02 am

Oh fuck, ik begreep die post van je compleet verkeerd. Je bedoelt JUIST dat het niet uitmaakt waar je tank.
Excuses.

Jan1973

Bericht door Jan1973 » wo apr 14, 2021 9:22 am

Aangezien ik regelmatig moet verduidelijken wat ik bedoel, ben ik niet zo duidelijk, blijkbaar.

Maar al luisterende naar een zeer boeiende :? Teams meeting met collega's doe ik graag wat anders op het andere scherm. No time wasted dus.

Persistence

Bericht door Persistence » wo apr 14, 2021 9:35 am

Krimhild schreef:
wo apr 14, 2021 6:34 am
Deze man!!!

“ Engelbert (86) verwarmt zijn huis al 10 jaar klimaatneutraal, maar niemand wil over zijn uitvinding horen

Engelbert Jannink geeft al 10 jaar geen cent meer uit aan verwarmingskosten. Volgens hem kan zijn idee overal worden toegepast. Maar zijn uitvinding is nu eenmaal niet 'gecertificeerd', en dus laat de overheid zijn ideeën links liggen.
De 86-jarige Engelbert Jannink woont in ongeveer het allerlaatste huis in Nederland. Nog 100 meter en dan ben je in het Duitse Vreden, waar de windmolens boven de boomtoppen uitsteken. Maar hier, aan 'zijn' kant van de grens, staat in de hele gemeente Haaksbergen niet één windmolen. Juist in die landstreek bouwde Engelbert een huis dat volledig met duurzame energie wordt verwarmd.

Buizen onder het landhuis

Engelbert stamt uit een oud Twents textielgeslacht en komt zo aan 23 hectare bos en weidegrond. Een stukje aarde waar je goed voor moet zorgen, dus ontwikkelde hij een plan. Er moest een landhuis komen, in Zuid-Duitse stijl, en een deel van de weidegrond moest heide worden. Het huis was snel ontworpen en gebouwd, maar de verwarming bleek een probleem: een gasleiding doortrekken naar zijn landhuis op de Duits-Nederlandse grens kost 80.000 euro.

Hij bedacht iets anders: een buizenstelsel van bijna 3 kilometer, op 2 meter diepte. Er gaat water doorheen dat door zonnecollectoren op het dak is verwarmd. Die warmte wordt in de zomer afgegeven aan de vochtige bodem, die op die diepte altijd ongeveer 10 graden is. In de winter werkt het omgekeerd: de bodem geeft de warmte terug. Een warmtepomp ertussen gemonteerd en klaar is Kees.”

Voor de rest: zie link.
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/eng ... ing-horen/
Hij heeft er wel enorm veel ruimte voor moeten gebruiken: Een buizenstelsel van bijna 3 kilometer, op 2 meter diepte.

Ik vrees dat de opschaalmogelijkheden hierdoor beperkt zijn voor de dichtstbevolkte steden bijvoorbeeld.

Maar enorm tof dat de beste man hierover nagedacht heeft! Hoe vaak kom je nog uitvinders buiten de R&D muren van grote bedrijven nog tegen?

Heidewolf

Bericht door Heidewolf » wo apr 14, 2021 10:10 am

Dit is een filmpje over een soortgelijk systeem. Airco's kunnen met een relatief simpele aanpassing ook gewoon netjes verwarmen, maar ze zijn zelden met zo'n aanpassingen te verkrijgen. Hij noemt ook 'de grond' als bron van warmte of koude, en dan ook idd de bezwaren van hoeveelheid ruimte die nodig is en dat het in de stad vrijwel onmogelijk is.

https://youtu.be/7zrx-b2sLUs
Heerlijk Helder Heidewolf

Krimhild

Bericht door Krimhild » wo apr 14, 2021 10:18 am

Persistence schreef:
wo apr 14, 2021 9:35 am
Krimhild schreef:
Deze man!!!

“ Engelbert (86) verwarmt zijn huis al 10 jaar klimaatneutraal, maar niemand wil over zijn uitvinding horen

Engelbert Jannink geeft al 10 jaar geen cent meer uit aan verwarmingskosten. Volgens hem kan zijn idee overal worden toegepast. Maar zijn uitvinding is nu eenmaal niet 'gecertificeerd', en dus laat de overheid zijn ideeën links liggen.
De 86-jarige Engelbert Jannink woont in ongeveer het allerlaatste huis in Nederland. Nog 100 meter en dan ben je in het Duitse Vreden, waar de windmolens boven de boomtoppen uitsteken. Maar hier, aan 'zijn' kant van de grens, staat in de hele gemeente Haaksbergen niet één windmolen. Juist in die landstreek bouwde Engelbert een huis dat volledig met duurzame energie wordt verwarmd.

Engelbert stamt uit een oud Twents textielgeslacht en komt zo aan 23 hectare bos en weidegrond. Een stukje aarde waar je goed voor moet zorgen, dus ontwikkelde hij een plan. Er moest een landhuis komen, in Zuid-Duitse stijl, en een deel van de weidegrond moest heide worden. Het huis was snel ontworpen en gebouwd, maar de verwarming bleek een probleem: een gasleiding doortrekken naar zijn landhuis op de Duits-Nederlandse grens kost 80.000 euro.

Hij bedacht iets anders: een buizenstelsel van bijna 3 kilometer, op 2 meter diepte. Er gaat water doorheen dat door zonnecollectoren op het dak is verwarmd. Die warmte wordt in de zomer afgegeven aan de vochtige bodem, die op die diepte altijd ongeveer 10 graden is. In de winter werkt het omgekeerd: de bodem geeft de warmte terug. Een warmtepomp ertussen gemonteerd en klaar is Kees.”

Hij heeft er wel enorm veel ruimte voor moeten gebruiken: Een buizenstelsel van bijna 3 kilometer, op 2 meter diepte.

Ik vrees dat de opschaalmogelijkheden hierdoor beperkt zijn voor de dichtstbevolkte steden bijvoorbeeld.

Maar enorm tof dat de beste man hierover nagedacht heeft! Hoe vaak kom je nog uitvinders buiten de R&D muren van grote bedrijven nog tegen?
Nee, maar 1.5 km is nodig, dat zegt hij verderop in het artikel.

Nog steeds best wat, maar het zijn buizen van enkele centimeters breed dus dat kan makkelijk geregeld worden denk ik.

Persistence

Bericht door Persistence » wo apr 14, 2021 10:20 am

Krimhild schreef:
wo apr 14, 2021 10:18 am
Persistence schreef:
Krimhild schreef:
Deze man!!!

Nee, maar 1.5 km is nodig, dat zegt hij verderop in het artikel.

Nog steeds best wat, maar het zijn buizen van enkele centimeters breed dus dat kan makkelijk geregeld worden denk ik.
Enig idee hoeveel dat gaat kosten, civiel-technisch gezien? Onder bestaande wegen, gebouwen, infrastructuur km's buizen aanleggen...

Jesper

Bericht door Jesper » wo apr 14, 2021 10:32 am

Persistence schreef:
Krimhild schreef:
Deze man!!!

Interessant verhaal en inderdaad mooi dat hij het zelf ondernomen heeft. Maar met zijn argument dat het niet te patenteren is omdat het om de zon en de aarde gaat, is een beetje vreemd. Het systeem om de warmte op te kunnen slaan zou wel gepatenteerd kunnen worden, maar ik denk dat zoiets al lang is gepatenteerd door een ander.
Heus.

dako

Bericht door dako » wo apr 14, 2021 10:39 am

Ja, dat vond ik ook raar. Hij stopt buizen in de grond volgens een bepaald systeem, en dat zal best te patenteren zijn.

Lijkt alsof het een technisch vrij handige man is, maar een totaal drama op het gebied van marketing en z'n product aan de man brengen. Ik denk dat dit, met behulp van iemand die hem daarin bijstaat, best wel een geinig systeem kan worden. Niet voor in de stad misschien, maar er zijn vast wel genoeg vrijstaande huizen te vinden om dit rendabel te maken.

Jesper

Bericht door Jesper » wo apr 14, 2021 10:40 am

dako schreef:
wo apr 14, 2021 10:39 am
Ja, dat vond ik ook raar. Hij stopt buizen in de grond volgens een bepaald systeem, en dat zal best te patenteren zijn.

Lijkt alsof het een technisch vrij handige man is, maar een totaal drama op het gebied van marketing en z'n product aan de man brengen. Ik denk dat dit, met behulp van iemand die hem daarin bijstaat, best wel een geinig systeem kan worden. Niet voor in de stad misschien, maar er zijn vast wel genoeg vrijstaande huizen te vinden om dit rendabel te maken.
Zo is het met heel veel wetenschappers :)
Heus.

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » wo apr 14, 2021 11:13 am

Leuk verhaal, maar ten eerste: de beste man heeft 23 hectare grond en kan met 1,5 km buis anderhalf huis verwarmen? Talk about privilege. Maar ten tweede: hoe het systeem beschreven wordt is in feite een... warmtepomp? Ik zie het vernieuwende niet? Details:
https://www.technea.nl/product-categori ... orizontaal
https://nl.qaz.wiki/wiki/Ground-coupled_heat_exchanger
Een makkelijke rekensom (indicatie) is dat je ongeveer twee keer zoveel oppervlak nodig hebt als het woonoppervlak. Bij een huis met 150m² woonoppervlak zal er dus 300m² nodig zijn. Dit oppervlak moet vervolgens minimaal 1,5 meter afgegraven moeten worden. Vanaf deze diepte is het namelijk pas warm genoeg en is de grond vorstvrij.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Krimhild

Bericht door Krimhild » wo apr 14, 2021 11:14 am

Waarom noemt iedereen hem “de beste man” ?! Omdat ie 86 is?

Heyoka

Bericht door Heyoka » wo apr 14, 2021 11:15 am

De beste man is 86, hoe wil je hem anders noemen?
Maak het sneu.
Hou het sneu.
Afbeelding

Krimhild

Bericht door Krimhild » wo apr 14, 2021 11:16 am

Doe normaal.

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » wo apr 14, 2021 11:16 am

Krimhild schreef:
wo apr 14, 2021 11:14 am
Waarom noemt iedereen hem “de beste man” ?! Omdat ie 86 is?
Jaloers? Wil jíj de beste man zijn?
Front voor/der Matigheid
last.fm

Krimhild

Bericht door Krimhild » wo apr 14, 2021 11:33 am

Ik vind “de beste man” best wel gezellig klinken, ja.

dako

Bericht door dako » wo apr 14, 2021 11:52 am

De kans dat het echt de beste man is is natuurlijk verwaarloosbaar.

Heyoka

Bericht door Heyoka » wo apr 14, 2021 11:52 am

Krimhild schreef:
wo apr 14, 2021 11:16 am
Doe normaal.
Want normaal is beter?
Die beste man deed ook niet normaal met z'n buizen onder de grond.
Maak het sneu.
Hou het sneu.
Afbeelding

Krimhild

Bericht door Krimhild » wo apr 14, 2021 12:49 pm

Nee, abnormaal is beter!

Persistence

Bericht door Persistence » wo apr 14, 2021 1:04 pm

Krimhild schreef:
wo apr 14, 2021 12:49 pm
Nee, abnormaal is beter!
Een abnormale (beste) man, klinkt best eng.

HighKing
Contacteer:

Bericht door HighKing » wo apr 14, 2021 1:20 pm

Wat een geteut. Ik vind het allemaal wel best man.
KFFR, old-school metal!

Persistence

Bericht door Persistence » wo apr 14, 2021 1:35 pm

HighKing schreef:
wo apr 14, 2021 1:20 pm
Wat een geteut. Ik vind het allemaal wel best man.
:lol:

HighKing
Contacteer:

Bericht door HighKing » wo apr 14, 2021 2:18 pm

Toch niet echt een lijstje waarin je hoog wil scoren...
https://www.nu.nl/binnenland/6127582/ne ... orgen.html
KFFR, old-school metal!

Persistence

Bericht door Persistence » wo apr 14, 2021 2:46 pm

WWF staat dat ons land verantwoordelijk is voor de jaarlijkse kap van bijna 30.000 hectare oerwoud en andere natuur voor de productie van koffie, chocolade, palmolie en soja voor veevoer.
Daarom koop ik alleen maar duurzame koffie en chocolade. Boeiend dat het 3 cent meer kost. En dat laatste wat genoemd wordt in het lijstje: Tja... indien je nog meer redenen nodig hebt om vegan te worden, hier heb je het.

Ik zie hier een taak liggen voor supermarktketens om exclusief duurzaam in te kopen waarmee de consument ook meteen ontlast kan worden met het checken van wat nu écht duurzaam is en wat niet... hopelijk, ooit.

Jan1973

Bericht door Jan1973 » do apr 15, 2021 10:52 am

Magic mushrooms show promise in treatment for depression, study says.

Trial suggests psilocybin combined with psychological therapy is as effective as antidepressant drug

Magic mushrooms have a long and rich history. Now scientists say they could play an important role in the future, with their active ingredient a promising treatment for depression.

The results from a small, phase two clinical trial have revealed that two doses of psilocybin appears to be as effective as the common antidepressant escitalopram in treating moderate to severe major depressive disorder, at least when combined with psychological therapy.

“I think it is fair to say that the results signal hope that we may be looking at a promising alternative treatment for depression,” said Dr Robin Carhart-Harris, head of the centre for psychedelic research at Imperial College London and a co-author of the study.

Carhart-Harris said psilocybin was thought to work in a fundamentally different way to escitalopram. While both act on the brain’s serotonin system, he said escitalopram seemed to work by helping people tolerate stress more easily.

“With a psychedelic it is more about a release of thought and feeling that, when guided with psychotherapy, produces positive outcomes,” he said, adding participants given psilocybin had often reported feeling they had got more fully to the root of why they were depressed.

However, Carhart-Harris cautioned against seeking out magic mushrooms – a class A drug in the UK – for DIY treatment.
“That would be an error of judgment,” he said. “We strongly believe that the … psychotherapy component is as important as the drug action.”

The £1m trial builds on previous work by the team exploring how psilocybin affects the brain, and an earlier clinical trial in which the drug helped alleviate treatment-resistant depression in 12 patients.

Over the six-week trial, 30 out of 59 adults with moderate to severe major depressive disorder were randomly allocated to receive two 25mg doses of psilocybin three weeks apart – a dose that Carhart-Harris said was high enough to produce the kind of experiences often described as existential or even “mystical”. The day after the first dose of psilocybin, this group began a daily placebo.

The other 29 participants were given two very low, or “inactive”, doses of psilocybin three weeks apart. This was to ensure any differences in outcomes between the groups would not simply be down to the expectation of being given psilocybin. The day after the first dose of psilocybin, this group began a daily dose of escitalopram, the strength of which increased over time.

Adults with moderate to severe major depressive disorder were randomly allocated to receive two 25mg doses of psilocybin three weeks apart. Photograph:
Each psilocybin session – which lasted six hours, including a three- to four-hour “trip” for those on the high dose – was supervised by at least two mental health professionals, with the participants lying on their back, propped up by pillows and listening to emotionally evocative neoclassical music.

All participants received psychological therapy the day after a psilocybin session, as well as a phone or video call in the week after the first dose.

The results, published in the New England Journal of Medicine, reveal that after six weeks both groups showed, on average, a decrease in the severity of depressive symptoms, according to scores from a questionnaire completed by the participants. However, this reduction did not differ significantly between the two groups.

“Psilocybin therapy, as we predicted, works more quickly than escitalopram,” said Carhart-Harris.

He added that results from other scales were “tantalisingly suggestive of potential superiority of psilocybin therapy” not only for depression but other aspects of wellbeing. He warned the findings were not conclusive as the team did not take into account the number of comparisons being made.

However, the team noted that 57% of patients in the high-dose psilocybin group were judged to be in remission for their depression by the end of the six weeks, compared with 28% in the escitalopram group, while neither group had serious side-effects.

While the team said the results were promising, others said the study was not big enough to draw firm conclusions. Among other limitations, the majority of participants were white, middle-aged, highly educated and male, while participants may have been able to guess which treatment they received and there was no group given a placebo and therapy alone.

Anthony Cleare, professor of psychopharmacology at King’s College London, said the study provided “some of the most powerful evidence to date that psychedelics may have a role to play in the treatment of depression”.

However, he said far more data was needed before drugs such as psilocybin could be used outside of research, adding they would not replace existing treatments for depression.

=======================================================================================================================
Class A drug in the UK. Gelijk aan coke en opiaten dus.
GHB is class B las ik pas geleden. Kun je nagaan.

Persistence

Bericht door Persistence » do apr 15, 2021 11:16 am

Jan1973 schreef:
do apr 15, 2021 10:52 am
Magic mushrooms show promise in treatment for depression, study says.

Men is van zijn depressie af, maar ziet opeens dingen die er niet zijn :")

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » do apr 15, 2021 11:32 am

Dingen zoals redenen om blij te zijn.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Persistence

Bericht door Persistence » do apr 15, 2021 11:41 am

Hieronimus schreef:
do apr 15, 2021 11:32 am
Hij was blij omdat hij dacht dat hij kon vliegen... welgeteld 5 sec., want hij kon helemaal niet vliegen.

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » do apr 15, 2021 11:48 am

:')
Front voor/der Matigheid
last.fm

Krimhild

Bericht door Krimhild » do apr 15, 2021 1:49 pm

Drugs ter bevordering van de genezing van PTSD is ook veelbelovend. Zou goud zijn als hele volkstammen daarmee geholpen worden.

Jan1973

Bericht door Jan1973 » do apr 15, 2021 2:51 pm

Zit je wel weer met de wereldwijde verrechtsing en conservatieven die ineens denken dat ze de norm zijn en altijd geweest zijn.

En met hun oorlogen etc. een aanzienlijk deel van die PTSD op hun geweten hebben (oh wacht, dat hebben ze niet)...zouden moeten hebben.

Johan

Bericht door Johan » do apr 15, 2021 6:15 pm

Persistence schreef:
do apr 15, 2021 11:41 am
Hieronimus schreef:
do apr 15, 2021 11:32 am
Hij was blij omdat hij dacht dat hij kon vliegen... welgeteld 5 sec., want hij kon helemaal niet vliegen.
Dat was toch ook grotendeels de reden dat paddo's nu verboden zijn in Nederland? Omdat een Franse jonge meid opeens dacht dat ze kon vliegen, wat slecht voor haar afliep..

HighKing
Contacteer:

Bericht door HighKing » do apr 15, 2021 7:00 pm

KFFR, old-school metal!

Krimhild

Bericht door Krimhild » do apr 15, 2021 9:16 pm

Een dierenwelzijnsorganisatie in de Poolse stad Krakau moest deze week uitrukken nadat een vrouw een melding had gedaan van een onbekend dier dat haar vanuit een boomtop scherp in de gaten hield. Toen specialisten ter plaatse kwamen, bleek het om een croissant te gaan, schrijft BBC News donderdag.

Okeeeee

Heyoka

Bericht door Heyoka » do apr 15, 2021 9:47 pm

hahahaha
Maak het sneu.
Hou het sneu.
Afbeelding

Krimhild

Bericht door Krimhild » do apr 15, 2021 9:56 pm

Heyoka schreef:
do apr 15, 2021 9:47 pm
hahahaha
Ja, iets aan dit bericht zorgt dat het heel opvallend is.

Jan1973

Bericht door Jan1973 » vr apr 16, 2021 7:36 am

Honden bijten jong zeehondje dood bij Neeltje Jans

Een jong zeehondje is gistermiddag doodgebeten door twee honden bij Neeltje Jans. De dieren vlogen op de pup af en beten het meerdere keren. De zeehond stierf aan zijn verwondingen.

De pup lag woensdagmiddag samen met andere zeehonden te rusten op een zandbank, bij de ingang van de vluchthaven. Een hondeneigenaar liet in de buurt van de zandbank twee honden uit. De beesten ontsnapten aan de aandacht van het baasje en vlogen recht op de jonge zeehond af, meldt de site zeezoogdieren.

De honden en zeehond raakten in gevecht, waarbij ze elkaar flink beten. Het baasje haalden de honden snel weg. De zwaargewonde pup vluchtte direct het water in. Het dier werd 's avonds dood aangetroffen in de vluchthaven. Op zijn lichaam zaten meerdere bijtwonden.

De dode pup is voor onderzoek naar de diergeneeskundige faculteit in Utrecht gebracht. De Regionale Uitvoeringsdienst van de Provincie Zeeland heeft de zaak in behandeling.

Het gebeurt steeds vaker dat zeehonden worden aangevallen door honden. Dat zegt Jaap van der Hiele van het Reddingsteam Zeedieren. ,,Ik zie het steeds vaker. Vandaag ook weer in Noordwijk. Daar werd een zeehond de zee ingejaagd door honden. Het komt ook omdat er tegenwoordig meer grijze zeehonden zijn. En die zijn niet bang om even uit te rusten op het strand.”

Hij roept mensen op om hun honden aan te lijnen. ,,Sommige honden hebben nu eenmaal een sterk jachtinstinct. En, trouwens, voor de honden zelf is het ook gevaarlijk. Zeehonden dragen soms ziektes en kunnen honden al spelend de zee mee innemen. Soms zo diep, dat de hond niet meer terugkan.”

Enkele maanden geleden beet een hond op het strand van Scheveningen ook een zeehond dood. Het is in Nederland verboden om zeehonden te verstoren. Volgens dierenorganisaties levert een ontmoeting met honden voor de dieren veel stress op. Ze adviseren om honden altijd aan te lijnen.

Toch maken mensen regelmatig foto's en video's van ontmoetingen tussen de twee beesten. Zo werd twee weken geleden op de Brouwersdam een jonge zeehond en hond gefilmd die samen een duik in het water namen.

====================================================================================================================

Honden....bezitters, moet ik er bij zeggen. Hond kan hier niks aan doen, diegenen die hem los laten des te meer.

Persistence

Bericht door Persistence » vr apr 16, 2021 12:37 pm

https://www.ad.nl/show/mr-frank-visser- ... ~a3ad8400/
Mr. Visser en zijn rechterhand reisden voor de aflevering, die door 846.000 mensen is gezien, naar Velsen (Noord-Holland) waar het hommeles is in seniorenflat De Schulpen. Daar zijn twee kampen ontstaan die elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Tiny en Gerrie organiseerden hier jarenlang een koffie-uurtje totdat ze daar vanwege het coronavirus mee besloten te stoppen. Ze hadden alleen niet gerekend op Sylvia en Greet, die het niet zo nauw nemen met de coronaregels en vrolijk doorgingen met de organisatie ervan.

Van een rustige oude dag is inmiddels geen sprake meer, want er wordt door de bewoners over en weer gespuugd en gescholden. Bovendien zijn er op mysterieuze wijze schilderijtjes verdwenen, is de grote klok in de recreatieruimte kapotgemaakt en is de kerstverlichting moedwillig gesaboteerd. Het wordt dan ook de hoogste tijd dat Mr. Visser een einde maakt aan deze seniorentwist.

Volgens Gerrie is met name Sylvia de boosdoener. ,,Ze is een mens met gif,’’ vertelt ze. ,,En als ze het kwijt moet, spuugt ze het uit in de gang naar mij. Ik hield de deur open voor een mevrouw en Syl spuugde mij zo in mijn gezicht. Gereformeerde ‘kutkop’, riep ze dan naar me.’’ Tiny is al het geruzie zat en heeft besloten tijdelijk bij haar vriend Herman in te trekken.
Zeau, deze bejaarden zijn net zo gezellig als ons :lolup:

Heyoka

Bericht door Heyoka » vr apr 16, 2021 12:46 pm

Er is hoop! Ik dacht dat ik hier misschien ooit te oud voor zou worden, maar Appelflap en ik gaan een mooie toekomst tegemoet!
Maak het sneu.
Hou het sneu.
Afbeelding

HighKing
Contacteer:

Bericht door HighKing » vr apr 16, 2021 12:51 pm

Doet een beetje denken aan de boeken van Hendrik Groen. :lol:
KFFR, old-school metal!

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » vr apr 16, 2021 4:34 pm

Krimhild schreef:
Deze man!!!
Vet hoor!
een gasleiding doortrekken naar zijn landhuis op de Duits-Nederlandse grens kost 80.000 euro.
Hij bedacht iets anders: een buizenstelsel van bijna 3 kilometer, op 2 meter diepte.
Maar ben wel benieuwd. Wat kost nu 3 km aan buizen, een 2 meter diepe geul graven van x kilometer lang, zonnepaneleren en een warmtepomp?
Denk niet dat die 80.000€ de belangrijkste reden was, om dit te doen.

edit: ow, ik loop een pagina achter, zie ik :D

dako

Bericht door dako » vr apr 16, 2021 4:46 pm

RVS buis van 4cm doorsnee kost je 20 piek per meter bij de Hornbach, da's al 60k.
Zelfs met flinke korting betaal je sowieso de helft, dan ga je met die hale ton die overblijft de rest inderdaad niet kunnen betalen.

Krimhild

Bericht door Krimhild » za apr 17, 2021 7:49 am

Nogmaals: het hoeft maar 1.5 km te zijn!

En misschien kunnen we wel buizen recyclen. Of buizen maken uit pulp van ouwe windmolens, ik noem maar een dwarsstraat.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » za apr 17, 2021 11:50 am

Persistence schreef:
vr apr 16, 2021 12:37 pm
https://www.ad.nl/show/mr-frank-visser- ... ~a3ad8400/
Mr. Visser en zijn rechterhand reisden voor de aflevering, die door 846.000 mensen is gezien, naar Velsen (Noord-Holland) waar het hommeles is in seniorenflat De Schulpen. Daar zijn twee kampen ontstaan die elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Tiny en Gerrie organiseerden hier jarenlang een koffie-uurtje totdat ze daar vanwege het coronavirus mee besloten te stoppen. Ze hadden alleen niet gerekend op Sylvia en Greet, die het niet zo nauw nemen met de coronaregels en vrolijk doorgingen met de organisatie ervan.

Van een rustige oude dag is inmiddels geen sprake meer, want er wordt door de bewoners over en weer gespuugd en gescholden. Bovendien zijn er op mysterieuze wijze schilderijtjes verdwenen, is de grote klok in de recreatieruimte kapotgemaakt en is de kerstverlichting moedwillig gesaboteerd. Het wordt dan ook de hoogste tijd dat Mr. Visser een einde maakt aan deze seniorentwist.

Volgens Gerrie is met name Sylvia de boosdoener. ,,Ze is een mens met gif,’’ vertelt ze. ,,En als ze het kwijt moet, spuugt ze het uit in de gang naar mij. Ik hield de deur open voor een mevrouw en Syl spuugde mij zo in mijn gezicht. Gereformeerde ‘kutkop’, riep ze dan naar me.’’ Tiny is al het geruzie zat en heeft besloten tijdelijk bij haar vriend Herman in te trekken.
Zeau, deze bejaarden zijn net zo gezellig als ons :lolup:
Ik weet wel wat ik vanavond ga kijken :lol: :lol:
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Persistence

Bericht door Persistence » vr apr 23, 2021 2:00 pm

Holy shit, wat een nachtmerrie dit:

Race tegen de klok: komende nacht geen zuurstof meer voor bemanningsleden vermiste onderzeeër
https://www.ad.nl/buitenland/race-tegen ... ~a075de7b/

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » vr apr 23, 2021 2:30 pm

Holy Moly wat heftig. Ik ben wel eens aan boord van een onderzeeër geweest, en ja, die gasten zijn er vast aan gewend, maar fuck wat claustrofobisch. Als je dan in zo'n kleine ruimte zit en je zuurstof raakt op.... pfff..
Flikker op met je homofobie

HighKing
Contacteer:

Bericht door HighKing » vr apr 23, 2021 2:46 pm

Ai, dat lijkt me geen prettige dood nee. Hopelijk worden ze op tijd gevonden.
KFFR, old-school metal!

Plaats reactie