Curieus Nieuws pt. VIII

Is er nog wat gebeurd in de wereld?
Plaats reactie
HighKing
Contacteer:

Re: Curieus Nieuws pt. VIII

Bericht door HighKing » do apr 08, 2021 12:56 pm

WTF...
KFFR, old-school metal!

Persistence

Bericht door Persistence » do apr 08, 2021 3:29 pm

Heyoka schreef:
do apr 08, 2021 12:36 pm
Spawn999 schreef:
do apr 08, 2021 12:34 pm
Met kaassaus!!!
We zullen van jou een kaassausje maken, kwezel.
:lolup:

Spawn999

Bericht door Spawn999 » do apr 08, 2021 3:53 pm

Hopelijk wel met nootmuskaat.
This Is What You Want... This Is What You Get

Persistence

Bericht door Persistence » do apr 08, 2021 3:55 pm

Spawn999 schreef:
do apr 08, 2021 3:53 pm
Hopelijk wel met nootmuskaat.
Het is vast niet te vreten, zelfs mèt nootmuskaat niet.

Broccoli daarentegen...

Spawn999

Bericht door Spawn999 » do apr 08, 2021 3:56 pm

Of bloemkool.
This Is What You Want... This Is What You Get

Mollusk

Bericht door Mollusk » do apr 08, 2021 4:35 pm

Persistence schreef:
do apr 08, 2021 11:49 am
Broccoli is lekker, koud of warm, knapperig of gekookt.
Broccolisoep! Lekkah.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Jan-Willem

Bericht door Jan-Willem » do apr 08, 2021 4:36 pm

Wat is de grappigste groente?
Brocolihihi

Persistence

Bericht door Persistence » vr apr 09, 2021 12:57 pm

Die zag opeens dat zijn naam gehyped werd op een metalforum en dacht daar speel ik handig op in. Bedankt hoor KoenM, Krimhild en anderen.

“Paul de Munnik komt deze maand met 3e soloalbum”:

https://www.ad.nl/show/paul-de-munnik-k ... ~a895df12/

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » vr apr 09, 2021 1:32 pm

Gelukkig laat je mij erbuiten (ik was volgens mij de aanstichter)
Flikker op met je homofobie

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » vr apr 09, 2021 2:07 pm

Flikker op met je homofobie

dako

Bericht door dako » vr apr 09, 2021 2:20 pm

Ja, da's een probleem.

Staat tegenover dat miners gebaat zijn bij goedkope energie en om die reden erg veel (relatief veel meer dan andere industrie/consumenten) hernieuwbare bronnen gebruiken zoals zonne-energie en waterkracht, dus ik neem aan dat ze daarmee in zekere zin de ontwikkelingen in die hoek ook wel versnellen. Las pas een artikel van een grote miner die in China zit en vol inzet op renewable energy omdat dat uiteindelijk het goedkoopst is, zal eens kijken of ik die nog kan vinden.

Maar goed, minen/proof of work is in feite van uit energie-oogpunt compleet ruk, natuurlijk. Het is niet voor niks dat gasten van Ethereum al jaren bezig zijn (en binnenkort overgaan op) proof of stake, waarbij niet de hoeveelheid rekenkracht maar de hoeveelheid coins die je bezit zorgt voor dividend/validatie/whatever.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Persistence

Bericht door Persistence » di apr 13, 2021 8:50 am

https://www.ad.nl/buitenland/japan-gaat ... ~a352330b/
Japan heeft toch besloten radioactief afvalwater van de nucleaire ramp in Fukushima van tien jaar geleden in zee te lozen. In totaal gaat het om meer dan 1 miljoen ton aan vervuild water.
:shock:

1 miljoen ton water = 1 miljard liters. In een olympisch zwembad zit er ong. 2.5 miljoen liter water.

Dat is dus 400x een olympisch zwembad met radioactief afvalwater...

Jan1973

Bericht door Jan1973 » di apr 13, 2021 9:06 am

Ze zeggen er wel bij dat ze de radioactieve isotopen eruit gaan filteren. Geen idee of dat kan, er bestaan wel molculaire zeven.

Die 400 zwembaden verspreiden zich wel over de hele Pacific, maar er zal toch nog wel eens een vis of ander dier een radioactief deeltje binnen krijgen.

En wat is het hoofdvoedsel van Japanners?

Juist.......

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » di apr 13, 2021 9:08 am

Lozen op zee van vervuilde shit (ok, dan niet radioactief) is jammer genoeg nog steeds een courante praktijk. De oceanen zijn een zodanig gigantische massa water dat de denkfout dat 1 keer vervuilde shit lozen slechts een homeopathisch effect heeft, heel snel gemaakt is als er industriële / kapitalistische belangen meespelen. In veel landen staat de wetgeving hieromtrent ook nog steeds absoluut niet op punt.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

Last.fm profiel

Persistence

Bericht door Persistence » di apr 13, 2021 9:18 am

Jan1973 schreef:
di apr 13, 2021 9:06 am
Die 400 zwembaden verspreiden zich wel over de hele Pacific
Dat maakt het juist nog erger ipv minder.

Jan1973

Bericht door Jan1973 » di apr 13, 2021 9:34 am

Ik zeg ook niet dat ik voor dit plan ben, ik geef alleen weer wat er gebeurt.

De meting van de deeltjes is in parts per million of parts per billion.

Of in dit geval, parts per trillion of nog meer als je de hele Pacific bekijkt.

The Pacific Ocean is the largest of all the oceans and comprises about 48 percent of all ocean water. There are over 321 million cubic miles of water in all the oceans combined, according to the National Oceanic and Atmospheric Administration's National Geophysical Data Center.

Ik denk dat gezien Hiroshima en Nagasaki Japan wel een plicht heeft om radioactieve vervuiling zoveel mogelijk te voorkomen.

Al zijn er in de maanden na de tsunami al de nodige zwembaden al geloosd, want dat was emergency ofzo.

Persistence

Bericht door Persistence » di apr 13, 2021 10:44 am

Ik zie het zo: Van burgers tolereren wij het ook niet dat ze hun rommel op straat gooien. Het is maar een blikje cola, 1 mens per 18 miljoen, we zullen er niet aan doodgaan. Maar toch gaat het om het idee, dat als iemand het doet de rest zal volgen en het hoort gewoon niet. Je bent verantwoordelijk voor je eigen rommel, dat je het opruimt op een zo duurzaam mogelijke manier en liever nog: Geen onnodige rommel produceert.

Krimhild

Bericht door Krimhild » di apr 13, 2021 12:21 pm

Persistence schreef:
di apr 13, 2021 8:50 am
Japan heeft toch besloten radioactief afvalwater van de nucleaire ramp in Fukushima van tien jaar geleden in zee te lozen. In totaal gaat het om meer dan 1 miljoen ton aan vervuild water.

1 miljoen ton water = 1 miljard liters. In een olympisch zwembad zit er ong. 2.5 miljoen liter water.

“ Michiaki Kai, een stralingsexpert van de Japanse universiteit in Oita, zegt tegen persbureau AFP dat er onder wetenschappers consensus is dat ‘de impact op de gezondheid minuscuul is’.”

Ergo: het zal wel loslopen.
Al zou ik wel graag meer informatie krijgen om zelf ook die conclusie te kunnen trekken.

Besef wel: radioactieve deeltjes bevinden zich sowieso om ons heen en in ons. Het is niet dat we daar helemaal niet tegen kunnen. En organismen in de buurt van Tjernobyl hebben zich toch ook aangepast aan de nieuwe leefomstandigheden? Uiteraard moet het allemaal zo veilig mogelijk, maar er zijn heus wel marges waarbinnen er weinig gevaar is.
... into the endless ever after.

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » di apr 13, 2021 12:26 pm

Eens: zonder kwantificatie is dit nogal paniekzaaierij. Deze curieuze trivia staat vast al in je handboek, Krimhild: de Banana Equivalent Dose?
Front voor/der Matigheid
last.fm

Persistence

Bericht door Persistence » di apr 13, 2021 12:41 pm

Krimhild schreef:
di apr 13, 2021 12:21 pm
Persistence schreef:
di apr 13, 2021 8:50 am

“ Michiaki Kai, een stralingsexpert van de Japanse universiteit in Oita, zegt tegen persbureau AFP dat er onder wetenschappers consensus is dat ‘de impact op de gezondheid minuscuul is’.”

Ergo: het zal wel loslopen.
Al zou ik wel graag meer informatie krijgen om zelf ook die conclusie te kunnen trekken.

Besef wel: radioactieve deeltjes bevinden zich sowieso om ons heen en in ons. Het is niet dat we daar helemaal niet tegen kunnen. En organismen in de buurt van Tjernobyl hebben zich toch ook aangepast aan de nieuwe leefomstandigheden? Uiteraard moet het allemaal zo veilig mogelijk, maar er zijn heus wel marges waarbinnen er weinig gevaar is.
Dat punt had ik ook geverifieerd inderdaad, maar zoals dat voorbeeld met het blikje: Het hoort niet. Zo kunnen we alle bedrijven wel een freepass geven om de natural resources te vervuilen. Want als de een het wel mag, waarom de ander dan niet?

Een ridicuul voorbeeld: Hondenbezitters moeten ook een boete betalen zodra ze hondenpoep laten liggen op een stoep, ze moeten het zelf opruimen. De meeste mensen zullen er iets van zeggen zodra iemand de uitwerpselen van zijn huisdier niet opraapt, maar waarom zijn we dan opeens een stuk minder streng tov bedrijven die duizenden malen meer en ergere vervuiling veroorzaken?

dako

Bericht door dako » di apr 13, 2021 12:51 pm

Geloof dat ik het eens ben met Persistance. Als we die kernenergiemeuk niet zo kunnen regelen dat we ook netjes om kunnen gaan met de teringzooi die er overblijft, ook in uitzonderlijke situaties, is het denk ik een slecht alternatief voor wat we nu doen.

Dat kolen en olie ook vervuilend zijn hoeft denk ik niet te betekenen dat het een goed idee is om het te vervangen door iets anders, wat dan misschien wel minder, maar nog steeds vervuilend is.

Denk ik. Ik weet er verder geen fuck vanaf. Overtuig me vooral.

Persistence

Bericht door Persistence » di apr 13, 2021 1:01 pm

dako schreef:
di apr 13, 2021 12:51 pm
Geloof dat ik het eens ben met Persistance. Als we die kernenergiemeuk niet zo kunnen regelen dat we ook netjes om kunnen gaan met de teringzooi die er overblijft, ook in uitzonderlijke situaties, is het denk ik een slecht alternatief voor wat we nu doen.

Dat kolen en olie ook vervuilend zijn hoeft denk ik niet te betekenen dat het een goed idee is om het te vervangen door iets anders, wat dan misschien wel minder, maar nog steeds vervuilend is.

Denk ik. Ik weet er verder geen fuck vanaf. Overtuig me vooral.
Exact dit ja.

Krimhild

Bericht door Krimhild » di apr 13, 2021 1:32 pm

Naja, als je een glas water hebt met daarin 3 moleculen hondenpoep... is het dan vies of niet?

Ik denk van niet.

Persistence

Bericht door Persistence » di apr 13, 2021 1:39 pm

Krimhild schreef:
di apr 13, 2021 1:32 pm
Naja, als je een glas water hebt met daarin 3 moleculen hondenpoep... is het dan vies of niet?

Ik denk van niet.
Probleem is als iedereen zijn hond daar laat schijten. Waarom mag de een het wel en de ander niet (herhaal ik nu mezelf? :lol: ).

Ben je bekend met het probleem dat zonnebrand veroorzaakt bij koraalrif? Een paar toeristen maar die zonnebrand opsmeren, een aantal moleculen in de zee en voila:

https://sustainabletravel.org/safe-suns ... ubEALw_wcB

:shock: :shock: :shock: :shock:

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » di apr 13, 2021 1:40 pm

Krimhild schreef:

Ik denk van niet.
Nee, maar ik denk niet dat dat het punt is. Het punt dat hierboven gemaakt wordt betreft normverschuiving. Nultolerantie is m.b.t. actieve vervuiling gewoon echt de juiste insteek, anders begeef je je op een hellend vlak.
Facebook band

Last.fm profiel

dako

Bericht door dako » di apr 13, 2021 1:40 pm

Zijn het er drie per glas? Zijn die drie evenredig verdeeld of klonten ze samen in een hetzelfde druppeltje zodat je daarvan alsnog ziek wordt? Waarom mag een persoon zijn hondenpoepmolueculen, hoe weinig ook, in een glas gooien wat van ons allemaal is? Hoe vaak gaat die persoon dit nog? Wanneer wordt het water wel goor? Waarom doet die persoon niet wat meer moeite om te zoeken naar een hond die niet poept, in plaats van ons glas vol te gooien met poep? Straks laat iedereen zijn hond in dat water poepen. Of ook zijn koe. Wie gaat er dan wat van zeggen?

[edit]
Tegenargument: momenteel hebben we alleen een hond die niet drie, maar honderd moleculen poept, dan is drie al een verbetering. Het is lastig. ook omdat die poepmoleculen niet vergelijkbaar zijn. Argh.

Krimhild

Bericht door Krimhild » di apr 13, 2021 2:25 pm

Persistence schreef:
di apr 13, 2021 1:39 pm
Krimhild schreef:

Ik denk van niet.
Probleem is als iedereen zijn hond daar laat schijten. Waarom mag de een het wel en de ander niet (herhaal ik nu mezelf? :lol: ).

Ben je bekend met het probleem dat zonnebrand veroorzaakt bij koraalrif? Een paar toeristen maar die zonnebrand opsmeren, een aantal moleculen in de zee en voila:

Ja ik snap het, de poep moeten worden opgeruimd maar de restjes poep die nog aan het grassprietje kleven hoeven niet ook opgeruimd te worden.

Als de onderzoekers zeggen dat er amper gevaar is, denk ik: oooh er kleeft alleen nog wat aan grassprietjes. Dan denk ik niet: oh godver, blijkbaar worden er hondendrollen getolereerd.

Snapt u?

Krimhild

Bericht door Krimhild » di apr 13, 2021 2:27 pm

dako schreef:
di apr 13, 2021 1:40 pm
Zijn het er drie per glas? Zijn die drie evenredig verdeeld of klonten ze samen in een hetzelfde druppeltje zodat je daarvan alsnog ziek wordt? Waarom mag een persoon zijn hondenpoepmolueculen, hoe weinig ook, in een glas gooien wat van ons allemaal is? Hoe vaak gaat die persoon dit nog? Wanneer wordt het water wel goor? Waarom doet die persoon niet wat meer moeite om te zoeken naar een hond die niet poept, in plaats van ons glas vol te gooien met poep? Straks laat iedereen zijn hond in dat water poepen. Of ook zijn koe. Wie gaat er dan wat van zeggen?

[edit]
Tegenargument: momenteel hebben we alleen een hond die niet drie, maar honderd moleculen poept, dan is drie al een verbetering. Het is lastig. ook omdat die poepmoleculen niet vergelijkbaar zijn. Argh.
:lol:

Ja ik heb verder ook geen idee.

Moar info is needed about the radioactivity in teh water.

dako

Bericht door dako » di apr 13, 2021 2:44 pm

Krimhild schreef:
di apr 13, 2021 2:25 pm
Persistence schreef:
Krimhild schreef:

Ik denk van niet.

Ja ik snap het, de poep moeten worden opgeruimd maar de restjes poep die nog aan het grassprietje kleven hoeven niet ook opgeruimd te worden.

Als de onderzoekers zeggen dat er amper gevaar is, denk ik: oooh er kleeft alleen nog wat aan grassprietjes. Dan denk ik niet: oh godver, blijkbaar worden er hondendrollen getolereerd.

Snapt u?
Ja, maar wat ze hier doen is die ene honderdrol niet opruimen, maar verdunnen met water en daarmee alle grassprietjes van een heel weiland goor maken, en dat dan niet opruimen. Terwijl de totale hoeveelheid gewoon weer precies een hondendrol is die in den beginne wel opgeruimd had moeten worden.

Ik heb verder geen idee hoor, ik vind de vergelijking geinig.

Persistence

Bericht door Persistence » di apr 13, 2021 2:50 pm

Krimhild schreef:
di apr 13, 2021 2:25 pm
Persistence schreef:
Krimhild schreef:

Ik denk van niet.

Snapt u?
Nee, ik snap er geen snars meer van :lolup:

Persistence

Bericht door Persistence » di apr 13, 2021 2:54 pm

Maarreh, back to the topic.

Ik vind het gewoon vreemd dat de meesten onder ons zo duurzaam mogelijk proberen te leven (plastic recyclen & weet ik weel wat nog meer), terwijl we ons niet zoveel druk maken over wat bedrijven doen aan vervuiling op grote schaal en hun praktijken zelfs bagatelliseren. Enig idee hoe de verdeling eruit ziet van het aandeel vervuiling tussen eindconsumenten/burgers en dat van organisaties? Is het een typisch millenial issue dat we zo hypergefocused zijn op ons eigen gedrag, dat we niet inzien wat de oorzaken en gevolgen zijn van vervuiling op mondiale schaal? Dat alles terwijl jezelf wel druk maakt over je 3 moleculen plastic, is toch een beetje gekkig :silly:.

Just asking for a friend.
Laatst gewijzigd door Persistence op di apr 13, 2021 2:58 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Jan1973

Bericht door Jan1973 » di apr 13, 2021 2:55 pm

Van Strontium 90 in zeewater naar poep aan grassprietjes.

Ik heb gewerkt bij sommige van de grootste stroommisbruikers in Nederland, stage gelopen bij AKZO en Shell en voor een ingenieursbureau gewerkt dat toen exclusief zaken deed met Shell. En over mijn 1,5 jaar dienstverband bij NAM zwijg ik maar beter.

Dus het besef is er wel degelijk, af en toe.

Al zou ik nooit bij Shell tanken, maar ook de meeste OK/Tinq/etc. goedkopere brandstof wordt gewoon per tankwagen uit Pernis aangevoerd.
Laatst gewijzigd door Jan1973 op di apr 13, 2021 3:00 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Persistence

Bericht door Persistence » di apr 13, 2021 2:57 pm

Jan1973 schreef:
di apr 13, 2021 2:55 pm
Leuk, leuk :D

Heyoka

Bericht door Heyoka » di apr 13, 2021 3:07 pm

Persistence schreef:
di apr 13, 2021 2:54 pm

Ik vind het gewoon vreemd dat de meesten onder ons zo duurzaam mogelijk proberen te leven (plastic recyclen & weet ik weel wat nog meer), terwijl we ons niet zoveel druk maken over wat bedrijven doen aan vervuiling op grote schaal en hun praktijken zelfs bagatelliseren. Enig idee hoe de verdeling eruit ziet van het aandeel vervuiling tussen eindconsumenten/burgers en dat van organisaties? Is het een typisch millenial issue dat we zo hypergefocused zijn op ons eigen gedrag, dat we niet inzien wat de oorzaken en gevolgen zijn van vervuiling op mondiale schaal? Dat alles terwijl jezelf wel druk maakt over je 3 moleculen plastic, is toch een beetje gekkig :silly:.

Volgens mij denken we wel duurzaam te doen, maar doen we dat persoonlijk amper. Natuurlijk, we laten de kraan niet lopen en we gooien geen blikje op straat. Maar dat is echt niet de uitdaging waar we voor staan. Zie er voor te zorgen dat je je geld duurzaam uitgeeft. En dat doet bijna niemand. Dat is bijvoorbeeld ook de reden dat er steeds meer vegetariers, veganisten en flexitariers bij komen, maar ondertussen neemt de vleesconsumptie per hoofd van de bevolking ook toe. Hoe kan dat?
Ik denk dat iedereen steeds bewuster wordt, het over het algemeen beter doet, maar dat iedereen ook vol zelfmedelijden zit en op bepaalde momenten 'zondigt' en dat gelijk in 1 keer ook voor de andere momenten doet. Het hele jaar op de fiets naar je werk geweest? Dan kan 1x per jaar vliegen ook wel. Nou nee dus, dat kan echt niet. En als ik je nu murw heb geluld en je denkt dat je dan ook wel de rest van het jaar ook wel met je auto naar je werk kunt, omdat het vergeleken met het vliegtuig toch niet zoveel uitmaakt, heb je het mis, maar dat is wel wat er gedaan wordt.
Rijke mensen, zoals jullie, verdienen steeds meer geld en geven dat aan steeds minder nodige producten uit, met veel meer milieuvervuiling tot gevolg. En zolang de bedrijven de deuren en ramen maar dichtdoen en wij niet naar binnen kunnen kijken, vinden we het wel best, omdat we er vanuit gaan dat anderen goedgekeurd hebben wat er binnen gebeurd.
Ik weet niet of we hyper gefocust zijn op ons eigen gedrag, maar als we dat zijn, zijn we dat alleen op de momenten dat we in de schijnwerpers staan. Maar het gaat om het totaal, niet om wat je laat zien aan anderen.
Zo, ik heb weer eens gelijk.
Maak het sneu.
Hou het sneu.
Afbeelding

Jan1973

Bericht door Jan1973 » di apr 13, 2021 3:14 pm

Dat besef is er niet genoeg nee.

Ook niet dat martkleider AH straks alleen nog maar 15-jarigen heeft rondlopen met 1 chef van 21 (zie artikel op Nu.nl over verdwijnen van "zombie-banen") en dat twee komkommers bij AH voor 59 cent betekent dat de boer er maar 10 cent voor krijgt (o.i.d.) per twee ook nog.

En zo consumeren we ons allemaal het graf in.

Ik liep vanochtend ergens waar ik de aanloop naar de Rotterdamse haven kan zien, lagen 10 schepen te wachten om naar binnen te kunnen.

De backlog van het Suez kanaal is aardig weggewerkt dus weer.

Maar, ik geef toe, naast gewerkt te hebben en stage gedaan te hebben bij dubieuze bedrijven, doe ik ook mee aan de rat race.

Dat programma van Menno Bentveld (t?) over water was wel interessant.

Allemaal klagen over het lage grondwaterpeil maar ja, de mais, het voer voor de enorme kudde koeien, moet wel beregend worden natuurlijk.

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » di apr 13, 2021 3:21 pm

Persistence schreef:
di apr 13, 2021 2:54 pm

Al eens de documentairereeks De Vuilnisman gekeken? Voor iedereen een aanrader wat betreft dit topic.
https://www.npostart.nl/de-vuilnisman/KN_1718256
Front voor/der Matigheid
last.fm

Jan1973

Bericht door Jan1973 » di apr 13, 2021 3:26 pm

De Boerenrepubliek (gisteravond, Ned. 2) belicht de zaak ook wel van alle kanten, boeren, nog steeds boos over MKZ/Varkenspest/Q-koorts etc etc, dierenrechtenactivisten, stikstof problematiek.

Ik moet overigens mijn excuses aanbieden dat ik het ooit heb omschreven als een probleem van een paar brandnetels.

Ik ben inmiddels Verlicht en zie ook in diverse bossen/heidevelden/duinen waar het toe leidt.

Halvering van de veestapel vind ik ook zo'n heikel punt nog niet.

Vond het alleen teveel een one-issue om op PvDD te stemmen, niet dat het links/progressief goed gedaan had, 1 stem erbij.

Die gaan op naar de nul zetels volgende keer.

Krimhild

Bericht door Krimhild » di apr 13, 2021 3:36 pm

Jan1973 schreef:
di apr 13, 2021 2:55 pm

Ik heb gewerkt bij sommige van de grootste stroommisbruikers in Nederland, stage gelopen bij AKZO en Shell en voor een ingenieursbureau gewerkt dat toen exclusief zaken deed met Shell. En over mijn 1,5 jaar dienstverband bij NAM zwijg ik maar beter.

Dus het besef is er wel degelijk, af en toe.

Al zou ik nooit bij Shell tanken, maar ook de meeste OK/Tinq/etc. goedkopere brandstof wordt gewoon per tankwagen uit Pernis aangevoerd.
Waarom niet bij shell tanken?
En wat bedoel je met die laatste zin?

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » di apr 13, 2021 3:37 pm

Ik heb GroenLinks gestemd de laatste keer, maar via de uitgelekte gesprekken vonden zij de verkleining van de veestapel 'geen issue'. Fijn, bedankt
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Krimhild

Bericht door Krimhild » di apr 13, 2021 3:38 pm

dako schreef:
di apr 13, 2021 2:44 pm

Ja, maar wat ze hier doen is die ene honderdrol niet opruimen, maar verdunnen met water en daarmee alle grassprietjes van een heel weiland goor maken, en dat dan niet opruimen. Terwijl de totale hoeveelheid gewoon weer precies een hondendrol is die in den beginne wel opgeruimd had moeten worden.

Ik heb verder geen idee hoor, ik vind de vergelijking geinig.
Dat staat er toch niet? Er staat dat ze het radioactieve deel er eerst uit filteren, volgens mij. Volgens mij bewerken ze die hondedrol eerst nog 😄

Heyoka

Bericht door Heyoka » di apr 13, 2021 3:45 pm

Jan1973 schreef:
di apr 13, 2021 3:14 pm
Dat besef is er niet genoeg nee.

Ook niet dat martkleider AH straks alleen nog maar 15-jarigen heeft rondlopen met 1 chef van 21 (zie artikel op Nu.nl over verdwijnen van "zombie-banen") en dat twee komkommers bij AH voor 59 cent betekent dat de boer er maar 10 cent voor krijgt (o.i.d.) per twee ook nog.

En zo consumeren we ons allemaal het graf in.

Ik liep vanochtend ergens waar ik de aanloop naar de Rotterdamse haven kan zien, lagen 10 schepen te wachten om naar binnen te kunnen.

De backlog van het Suez kanaal is aardig weggewerkt dus weer.

Maar, ik geef toe, naast gewerkt te hebben en stage gedaan te hebben bij dubieuze bedrijven, doe ik ook mee aan de rat race.

Dat programma van Menno Bentveld (t?) over water was wel interessant.

Allemaal klagen over het lage grondwaterpeil maar ja, de mais, het voer voor de enorme kudde koeien, moet wel beregend worden natuurlijk.
Het komt er op neer dat we eigenlijk allemaal willen dat een ander het anders gaat doen. En het liefst zonder gevolgen voor onszelf.
Dat voorbeeld van de AH is terecht. Toevallig was Jumbo vandaag in het nieuws: ze gaan iedereen ontslaan, dan mag iedereen weer solliciteren en word je aangenomen als je tekent voor een lager salaris. Waarom wordt de topman van Jumbo niet een keer gekneveld? Ik snap dat je criminelen niet middeleeuws straft, maar voor dit soort mensen moet je uitzonderingen maken vind ik.
Maak het sneu.
Hou het sneu.
Afbeelding

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » di apr 13, 2021 4:17 pm

innuendo schreef:
di apr 13, 2021 3:37 pm
Ik heb GroenLinks gestemd de laatste keer, maar via de uitgelekte gesprekken vonden zij de verkleining van de veestapel 'geen issue'. Fijn, bedankt
Wát? Bron!
Front voor/der Matigheid
last.fm

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » di apr 13, 2021 4:28 pm

Zo blijkt ‘halvering van de veestapel’ geen harde eis van D66 en evenmin een ‘principekwestie’ voor GroenLinks.

https://www.parool.nl/nederland/een-uni ... gle.com%2F
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Persistence

Bericht door Persistence » di apr 13, 2021 4:54 pm

PvdD was vanuit dat perspectief een betere optie geweest inderdaad ;)

Johan

Bericht door Johan » di apr 13, 2021 5:07 pm

innuendo schreef:
di apr 13, 2021 4:28 pm
Zo blijkt ‘halvering van de veestapel’ geen harde eis van D66 en evenmin een ‘principekwestie’ voor GroenLinks.

Daaruit blijkt vooral dat Jesse van 2017 geleerd heeft en nu toch een keer wil meedoen. Halvering geen harde eis of principekwestie houdt toch prima de mogelijkheid open om toch richting een fikse reductie van 30-45% te gaan, waar je met CDA en VVD en zonder GL en D66 waarschijnlijk op 0% zou uitkomen.

Ik vind de verontwaardiging over compromissen willen sluiten om in het kabinet te komen altijd een beetje overdreven. Ze kunnen dan ook standaard naar buiten brengen dat voor CDA (en Rutte eigenlijk ook) de enige principiële kwestie de macht is.

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » di apr 13, 2021 6:32 pm

innuendo schreef:

ja, hoe kan 'halvering' ook een harde eis zijn. Kleine stapjes. Begin eens met 20%.
Dan roept het wellicht ook wat minder weerstand op.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » di apr 13, 2021 6:44 pm

Halvering van GroenLinks zelf daarentegen is geen eis, maar realiteit. :'-)
Facebook band

Last.fm profiel

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » di apr 13, 2021 8:15 pm

innuendo schreef:

Iets genuanceerder, maar nog steeds belachelijk.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Heyoka

Bericht door Heyoka » di apr 13, 2021 8:53 pm

Joris schreef:
di apr 13, 2021 6:32 pm
innuendo schreef:

ja, hoe kan 'halvering' ook een harde eis zijn. Kleine stapjes. Begin eens met 20%.
Dan roept het wellicht ook wat minder weerstand op.
Het kleine stapje was 50%. De daadwerkelijke te nemen stap is 100%. Het was al een enorm compromis.
Als ze 20% hadden voorgesteld, had jij gezegd: doe nou kleine stapjes, dan heb je minder weerstand: 10%
Maak het sneu.
Hou het sneu.
Afbeelding

Krimhild

Bericht door Krimhild » wo apr 14, 2021 6:34 am

Deze man!!!

“ Engelbert (86) verwarmt zijn huis al 10 jaar klimaatneutraal, maar niemand wil over zijn uitvinding horen

Engelbert Jannink geeft al 10 jaar geen cent meer uit aan verwarmingskosten. Volgens hem kan zijn idee overal worden toegepast. Maar zijn uitvinding is nu eenmaal niet 'gecertificeerd', en dus laat de overheid zijn ideeën links liggen.
De 86-jarige Engelbert Jannink woont in ongeveer het allerlaatste huis in Nederland. Nog 100 meter en dan ben je in het Duitse Vreden, waar de windmolens boven de boomtoppen uitsteken. Maar hier, aan 'zijn' kant van de grens, staat in de hele gemeente Haaksbergen niet één windmolen. Juist in die landstreek bouwde Engelbert een huis dat volledig met duurzame energie wordt verwarmd.

Buizen onder het landhuis

Engelbert stamt uit een oud Twents textielgeslacht en komt zo aan 23 hectare bos en weidegrond. Een stukje aarde waar je goed voor moet zorgen, dus ontwikkelde hij een plan. Er moest een landhuis komen, in Zuid-Duitse stijl, en een deel van de weidegrond moest heide worden. Het huis was snel ontworpen en gebouwd, maar de verwarming bleek een probleem: een gasleiding doortrekken naar zijn landhuis op de Duits-Nederlandse grens kost 80.000 euro.

Hij bedacht iets anders: een buizenstelsel van bijna 3 kilometer, op 2 meter diepte. Er gaat water doorheen dat door zonnecollectoren op het dak is verwarmd. Die warmte wordt in de zomer afgegeven aan de vochtige bodem, die op die diepte altijd ongeveer 10 graden is. In de winter werkt het omgekeerd: de bodem geeft de warmte terug. Een warmtepomp ertussen gemonteerd en klaar is Kees.”

Voor de rest: zie link.
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/eng ... ing-horen/

Plaats reactie