Neerlandsche politiek

Is er nog wat gebeurd in de wereld?
Plaats reactie

Ik ga 15 maart stemmen op:

Alzheimer partij (50+)
0
Geen stemmen
Art1kel
0
Geen stemmen
CDA
2
5%
Christen Unie
0
Geen stemmen
D66
3
7%
Denk
0
Geen stemmen
GroenLinks
4
9%
Partij voor de dieren
21
49%
PVDA
0
Geen stemmen
PVV
4
9%
SGP
0
Geen stemmen
SP
5
12%
VVD
1
2%
Anders, want...
2
5%
niemand, blijf lekker thuis
1
2%

Totaal aantal stemmen: 43

Amibor

Re: Neerlandsche politiek

Bericht door Amibor » za jan 16, 2021 12:35 pm

En wat zo wonderlijk is aan politici die de boel zo hebben verneukt dat ze noodgedwongen op moeten stappen, ze krijgen altijd weer een dikke baan ergens anders. Blijkbaar is geflopte politicus een van de beste punten die je kan hebben op je cv.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Krimhild

Bericht door Krimhild » za jan 16, 2021 12:36 pm

innuendo schreef:
za jan 16, 2021 11:19 am
*verhaal*
Pffff... Onsubtiel van die Weeker.

Ik zit nu The Crown te kijken, en dan komt Margareth Thatcher ook voorbij, maar haar Ayn Rand-filosofie van “mensen kunnen zichzelf prima redden, als je maar laat zien dat je in ze gelooft, als je ze maar niet pampert”.

Daar zit wel een kern van waarheid in, maar het is zeker niet de hele waarheid.

Ze zegt op gegeven moment zelf een mooi voorbeeld: “er zijn twee soort zuster. De ene zuster blijft zorgen en zorgen, waardoor de zieke in bed blijft liggen, en de andere zuster spoort de zieke aan om te gaan revalideren!” Uiteraard bedoelt Thatcher dat die laatste zuster het goede doet.

Maar iedereen met een brein kan toch wel inzien dat de waarheid in het midden ligt? Zo heel ingewikkeld is dat toch niet?!
... into the endless ever after.

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » za jan 16, 2021 2:24 pm

Heyoka schreef:
za jan 16, 2021 12:18 pm
In de kern is de wetgeving verrot denk ik. Er is een idee dat mensen die arm zijn of tegenslagen hebben, dat het hun eigen schuld is. Ook worden foutjes bij arme mensen genadeloos afgestraft. Je kunt een lul in het bankwezen zijn, de boel oplichten, daardoor ontslagen worden, maar dan kan je gewoon door. Je kunt huizen auto's etc allemaal behouden en je komt gewoon weer ergens anders aan het werk. Als je een laag loon verdient en je maakt een foutje in je administratie, bestempelt de overheid dat als fraude, en wordt je vervolgens dermate hard gestraft dat je zoveel wordt afgenomen dat je er uberhaupt niet meer bovenop kunt komen. En dat alles is er, om een paar rotte appels te kunnen bestrijden.
In Nederland zijn zoveel mensen die denken dat ze weinig verdienen, omdat er heel veel mensen zouden profiteren van Nederland. Ik heb zelf ook gewerkt met mensen die zich aan de onderkant van de maatschappij bevinden. Bijna allemaal denken ze dat ze daar zijn, doordat het geld de verkeerde kant op rolt en dat partijen als VVD, PVV, FvD etc er voor zorgen dat dat weer recht wordt gezet. Mensen zijn zo dom en de politiek houdt zich bezig met in te spelen op wat mensen bezighoudt in plaats van wat goed voor mensen is. Het is belangrijker om de grootste partij te zijn dan vast te houden aan bepaalde idealen. En het werkt gvd ook nog.

Datzelfde vind ik ook belachelijk bij bijv. verkeersboetes. Krijgt iedereen wel eens. Als mensen die al geen cent te makken hebben het niet (op tijd) kunnen betalen, volgt er een verhoging en kunnen ze het helemaal niet meer betalen. Waarna verhoging op verhoging volgt en ze steeds dieper in de shit komen.
Betalingsregelingen bij het CJIB zijn niet mogelijk voor dit soort gevallen...
Er wordt vervolgens niet naar die mensen geluisterd en moeten idd 'hun eigen probleem maar oplossen'.

Het jammere is dat er nu eenmaal wel fraude gepleegd wordt met al die verschillende soorten toeslagen. Als dat dan aan het licht komt roept iedereen dat dat kei hard aangepakt moet worden.
Vervolgens is dat TE zwart wit gedaan, zonder daarna iets met de signalen te doen dat mensen die NIET frauderen in de shit komen.

Zelf heb ik overigens ook ooit gebeld naar de belastingdienst (ik kreeg nog huurtoeslag): "volgens mij heb ik er met mijn inkomen geen recht meer op" "als je het krijgt, dan heb je er gewoon recht op, dus dat is in orde..." "ok, dan zal dat wel". Paar jaar later. "u hebt 2 jaar onterecht huurtoeslag ontvangen" Of ik even paar duizend euro terug wilde betalen... Die periode heb ik dus ook 'gefraudeerd'.
Had ik toch zelf iets harder moeten zeggen: "stuur me ajb geen geld meer!!"

Mollusk

Bericht door Mollusk » za jan 16, 2021 8:41 pm

Overigens is het bij kinderopvangtoeslag niet zo dat alleen mensen met lage inkomens er recht op hebben. Sterker nog, je moet wel fors veel (ruim over een ton per maand) verdienen om er niét recht op te hebben. En dat is meteen ook het absurde er aan. Het is één en al heen en weer geschuif van geldbedragen. Tijd om het eens flink op de schop te nemen, is het zeker.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Heyoka

Bericht door Heyoka » za jan 16, 2021 10:36 pm

Joris schreef:
za jan 16, 2021 2:24 pm
Zelf heb ik overigens ook ooit gebeld naar de belastingdienst (ik kreeg nog huurtoeslag): "volgens mij heb ik er met mijn inkomen geen recht meer op" "als je het krijgt, dan heb je er gewoon recht op, dus dat is in orde..." "ok, dan zal dat wel". Paar jaar later. "u hebt 2 jaar onterecht huurtoeslag ontvangen" Of ik even paar duizend euro terug wilde betalen... Die periode heb ik dus ook 'gefraudeerd'.
Had ik toch zelf iets harder moeten zeggen: "stuur me ajb geen geld meer!!"
Dit vind ik ook altijd een erg kwalijke zaak: de helpdeskmedewerkers die er zelf niet genoeg van afweten. Hoe kan dat toch? En waarom zijn de gevolgen zo groot?
Elk bedrijf moet zijn uiterste best doen om klantvriendelijk te blijven om zijn bestaansrecht te behouden, maar de overheid hoeft dat niet en lijkt daar misbruik van te maken.
Wat ook heel erg ongelijk is, is dat de fouten van de overheid onbestraft en niet gecompenseerd blijven, terwijl je als burger prima een 'straf' kunt krijgen waardoor je oorspronkelijke boete veel hoger uitvalt. Als de overheid te laat is met betalen, dan hoeven ze daarna niet meer te betalen.
Maak het sneu.
Hou het sneu.
Afbeelding

Krimhild

Bericht door Krimhild » zo jan 17, 2021 5:17 am

Wat Joris beschrijft hebben wij ook een paar keer gehad, maar inmiddels zijn we zo slim om die meuk zelf te berekenen en op tijd te stopzeggen.

Wat een tragisch gedoe is het. Afschaffen die handel. Het levert ZO VEEL mensen ZO VEEL stress op - heel ongezond. Echt.

paradigm shift

Bericht door paradigm shift » ma jan 18, 2021 11:47 am

Ploumen is de nieuwe lijsttrekker van PvdA. Vrees dat dat geen succes wordt. Bekwaam bestuurder, maar te weinig charisma voor een kartrekker denk ik. Ik overweeg alsnog zeer serieus dat mijn stem in maart naar de PvdA gaat.
Born to be mild

Krimhild

Bericht door Krimhild » ma jan 18, 2021 9:01 pm

Ploumen moet gewoon gaan broez’n.

dako

Bericht door dako » di jan 19, 2021 7:41 am

Ploumen, meh.
Ik begon de PvdA bij gebrek aan beter net te overwegen.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Johan

Bericht door Johan » di jan 19, 2021 5:00 pm

paradigm shift schreef:
ma jan 18, 2021 11:47 am
Ploumen is de nieuwe lijsttrekker van PvdA. Vrees dat dat geen succes wordt. Bekwaam bestuurder, maar te weinig charisma voor een kartrekker denk ik.
Dit precies. Absoluut een prima politicus, maar daar win je de oorlog ook niet mee.

Ik hoop graag dat ik het mis heb. Ik twijfel doorgaans tussen PvdA en GL, al is het de laatste jaren meestal GL geworden.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » vr jan 29, 2021 8:48 am

Ik ga het weer es een beetje moeten volgen, mag ook opnieuw stemmen over 2 maanden. Uitgesloten: FvD, PVV, SGP, CU, VVD, CDA en de SP. Blijft over D'66, PvdA, GL, PvdD. Armoe troef. Door wegstrepen zou ik dan uitkomen bij de PvdA. Nooit gedacht.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

Last.fm profiel

dako

Bericht door dako » vr jan 29, 2021 8:51 am

Waarom is de SP uitgesloten?
Staat bij mij nog op de lijst, dus ben benieuwd naar jouw redenatie.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » vr jan 29, 2021 9:11 am

Wat ik me ervan herinner is conservatief en populistisch; eurosceptisch, terug naar de gulden, hang naar een verleden dat nooit helemaal bestaan heeft zoals ze het schetsen en ook nogal one-issue DE ZORG (met een irritante Brabantse RG). Ja prima, maar hoe dan?
Facebook band

Last.fm profiel

dako

Bericht door dako » vr jan 29, 2021 9:15 am

Ik heb voor de europese verkiezingen trouwens meermaals SP gestemd omdat ze eurokritisch zijn op een relaxe manier. Ze lopen niet met de spreekwoordelijke europese vlag in de hand achter ongelimiteerde uitbreiding en eenwording aan te jagen, maar zijn ook niet ongenuanceerd om een nexit aan het janken.

Maar inderdaad, terug naar de gulden is een van de dingen die me tegenstaan. De roep om een 100% erfbelasting van een paar jaar terug is een ander punt. Even wat ruimte geven aan een harder tegengeluid, zeker nu VVD toch weer de grootste wordt en in het meest linkse geval met CDA en PvdA lijkt te moeten gaan regeren, is wel een goed plan denk ik.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » vr jan 29, 2021 9:16 am

100% erfbelasting?! WTF. Rot op zeg. :'-)

Links tegengeluid prima, maar op deze manier stem ik nog 1000 x liever op de PvdD.
Facebook band

Last.fm profiel

dako

Bericht door dako » vr jan 29, 2021 9:27 am

Geloof niet dat die erfbelasting partijbeleid is hoor, werd toen ooit gezegd door die enorme engnek, ben z'n naam even kwijt. Dat ielige mannetje.
Maar het feit dat er mensen met zulke ideeën in die partij zitten staat me wel tegen.

Jan1973

Bericht door Jan1973 » vr jan 29, 2021 9:46 am

Harry van Bommel? Die keek inderdaad wel enigszins psycho uit zijn ogen, ja.

Ik overweeg die mevrouw van de toeslagenaffaire te kiezen van de SP. Renske Leijten.

Maar gezien de laatste 10 jaar zal het cynisme het wel weer winnen en zal het stembiljet ongebruikt blijven, schat ik zo in.

SP wil een einde aan belastingparadijzen. Dus of een oorlog tegen de Maagdeneilanden of het aanpakken van 1 van de grootste Europese belastingparadijzen (voor bedrijven uit het buitenland): Nederland zelf.

Jan1973

Bericht door Jan1973 » vr jan 29, 2021 9:50 am

"Rijkdom is in Nederland zeer ongelijk verdeeld. Nederland heft weinig belasting op kapitaal vergeleken met andere Europese landen. Daarom wil de SP een miljonairsbelasting invoeren. Huishoudens met meer dan een miljoen euro vermogen, gaan iets meer bijdragen. De oneerlijke vermogensrendementsheffing, die uitgaat van een rendement dat gewone spaarders niet kunnen halen, wordt omgezet in een belasting op het werkelijk gehaalde rendement; de vermogenswinstbelasting.

De erf- en schenkbelasting zijn de afgelopen jaren flink verlaagd. Niet voor de gewone mensen met een kleine erfenis, maar vooral voor de allerrijksten met grote vermogens en erfenissen. De SP wil dit aanpassen, zodat het juist mensen met een kleine erfenis ten goede komt."

Iets genuanceerder verwoord.

Jan1973

Bericht door Jan1973 » wo feb 10, 2021 1:12 pm

Stemwijzer.nl is sinds vanmiddag in de lucht.

Suggestieve vraagstelling viel dit keer wel mee.

Mijn antwoorden komen 50% overeen met Groen Links, had ik nooit gedacht. 33% PvdA, 40% Piratenpartij.

Yarrr....me thinks me knows which way to vote, maties!!!!
Laatst gewijzigd door Jan1973 op wo feb 10, 2021 1:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » wo feb 10, 2021 1:21 pm

Jan1973 schreef:
vr jan 29, 2021 9:50 am
"Rijkdom is in Nederland zeer ongelijk verdeeld. Nederland heft weinig belasting op kapitaal vergeleken met andere Europese landen. Daarom wil de SP een miljonairsbelasting invoeren. Huishoudens met meer dan een miljoen euro vermogen, gaan iets meer bijdragen. De oneerlijke vermogensrendementsheffing, die uitgaat van een rendement dat gewone spaarders niet kunnen halen, wordt omgezet in een belasting op het werkelijk gehaalde rendement; de vermogenswinstbelasting.

De erf- en schenkbelasting zijn de afgelopen jaren flink verlaagd. Niet voor de gewone mensen met een kleine erfenis, maar vooral voor de allerrijksten met grote vermogens en erfenissen. De SP wil dit aanpassen, zodat het juist mensen met een kleine erfenis ten goede komt."

Ik kijk altijd met gemengde gevoeles naar dit soort meningen. HEt is op zich best oneerlijk voor de rijkeren dat zij exponentieel meer moeten betalen, vooral voor hen onderaan de ladder de rijken, met bijv net 1 mijoen iegen vermogen. Verder vraag ik me af hoe dit ertoe bijdraagt dat rijkeren elders hun toevlucht zoeken, dat mensen wellicht minder snel in box III iets durven te investeren etc
Flikker op met je homofobie

Heyoka

Bericht door Heyoka » wo feb 10, 2021 1:27 pm

Ik snap nooit zo goed dat gedaan wordt alsof het erg zou zijn als rijken optyfen naar andere landen. Zo erg is dat niet. Als ze het alleen om het geld te doen is, en dus alleen maar is om zichzelf te verrijken, dan ben je beter af zonder ze.
Zeker al die bankiers bijv. die de economie een enorme deuk hebben laten oplopen. Laat ze allemaal lekker ergens anders veel geld verdienen, als ze hier het systeem maar niet naar de kloten helpen, zoals ze dat eerder hebben gedaan. En ondertussen zijn zij niet degenen die opdraaien voor de ellende die het heeft opgeleverd.
Maak het sneu.
Hou het sneu.
Afbeelding

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » wo feb 10, 2021 1:30 pm

Ja ja ja bla bla ik ga niet eens meer op je ongenuanceerde (een eufemisme) gekrakeel in Krijst.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo feb 10, 2021 1:32 pm

Bij1: 89%
GroenLinks: 78%
PvdD: 72%
NIDA: 72%
JONG: 69%
Volt: 67%
D66: 64%
Piratenpartij: 64%
NLBeter: 64%
SP: 61%
Splinter: 61%
DENK: 58%

PvdA: 56%
VVD: 33%
CDA: 28%

Fvd: 22%
PVV: 19%

Dubieus instrument overigens, veel te ongenuanceerd.
Facebook band

Last.fm profiel

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » wo feb 10, 2021 1:36 pm

De richting die uit zo'n wijzer komt is wel helder, hier eenzelfde soort beeld (progressief-links met fascisten en nazisten onderaan in het lijstje). Die kleine clubjes ken ik niet, ik zal me eens inlezen.

https://partijenwijzer.nl is ook erg interessant: 'De PartijenWijzer gaat niet over de actuele politieke discussie van het moment, maar is gebaseerd op de beginselen van de politieke partijen die nu in de Tweede Kamer vertegenwoordigd zijn.' Komt zo'n beetje dezelfde uitslag uit.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Jan1973

Bericht door Jan1973 » wo feb 10, 2021 1:39 pm

"Geen mening" antwoorden op de vraag of NL een nieuwe kerncentrale moet bouwen en dan toch 50% bij Groen Links uitkomen is niet echt genuanceerd, nee.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo feb 10, 2021 1:51 pm

Partijenwijzer.nl geeft een licht gewijzigd beeld:

PvdA, GroenLinks en DENK 81%
50plus 67%
D66 en SP 64%
PvdD 61%

FvD en PVV ook wel weer gewoon onderaan.

Nooit gedacht, maar het lijkt er steeds meer op dat ik PvdA ga stemmen, bij gebrek aan beter. Zoveel nood aan een ECHTE progressieve (links-)liberale partij in Nederland.
Facebook band

Last.fm profiel

Jan-Willem

Bericht door Jan-Willem » wo feb 10, 2021 2:09 pm

Appelflap schreef:
wo feb 10, 2021 1:21 pm
Jan1973 schreef:
vr jan 29, 2021 9:50 am

Ik kijk altijd met gemengde gevoeles naar dit soort meningen. HEt is op zich best oneerlijk voor de rijkeren dat zij exponentieel meer moeten betalen, vooral voor hen onderaan de ladder de rijken, met bijv net 1 mijoen iegen vermogen. Verder vraag ik me af hoe dit ertoe bijdraagt dat rijkeren elders hun toevlucht zoeken, dat mensen wellicht minder snel in box III iets durven te investeren etc
De mensen die onder aan de ladder der rijken staan, hebben het altijd veel beter dan de mensen die onder aan de ladder van de maatschappij staan.

Tot 1980 geloof ik had Nederland gewoon een top tarief van 80% voor de mensen met veel geld.
Dat is allemaal afgebouwd er is geen top tarief meer.

Doordat deze rijke mensen minder belasting betalen, betaald de rest van Nederland meer voor de zorg, BTW tarief enz.

Als je de top 10% van de hypotheek renteaftrek zou afschaffen kun je meteen alle sociale zekerheden betalen.

Persistence

Bericht door Persistence » wo feb 10, 2021 2:09 pm

KoenM schreef:
wo feb 10, 2021 1:51 pm
Partijenwijzer.nl geeft een licht gewijzigd beeld:

PvdA, GroenLinks en DENK 81%
50plus 67%
D66 en SP 64%
PvdD 61%

FvD en PVV ook wel weer gewoon onderaan.

Nooit gedacht, maar het lijkt er steeds meer op dat ik PvdA ga stemmen, bij gebrek aan beter. Zoveel nood aan een ECHTE progressieve (links-)liberale partij in Nederland.
DENK? Haha, dat meen je niet.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo feb 10, 2021 2:12 pm

Geeft wel weer mooi weer hoe ongenuanceerd ook dat instrument blijkt.

Moet ik straks godverdomme een meta-analyse doen om mijn keuze te bepalen.
Facebook band

Last.fm profiel

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » wo feb 10, 2021 3:28 pm

Jan-Willem schreef:
wo feb 10, 2021 2:09 pm
De mensen die onder aan de ladder der rijken staan, hebben het altijd veel beter dan de mensen die onder aan de ladder van de maatschappij staan.
Jij kan zo een populistische partij oprichten.
Jan-Willem schreef:
Tot 1980 geloof ik had Nederland gewoon een top tarief van 80% voor de mensen met veel geld.
Dat is allemaal afgebouwd er is geen top tarief meer.
Ja en nog vroeger lieten we mensen met leeuwen vechten ter vermaak. En nog vroeger liepen we naakt rond. Ik snap niet

Jan-Willem schreef:
Doordat deze rijke mensen minder belasting betalen, betaald de rest van Nederland meer voor de zorg, BTW tarief enz.
Sorry dit gaat me te snel. Welke rijken? Hoe en waarom betalen ze minder belasting? En dat heeft alleen effect op de 'anderen'?
Jan-Willem schreef:
Als je de top 10% van de hypotheek renteaftrek zou afschaffen kun je meteen alle sociale zekerheden betalen.
Ja ik kan ook nog wel wat voorbeelden noemen en dan getal A als percentage van getal B uitdrukken. Maar dat schiet niet zo veel op.

Johan

Bericht door Johan » wo feb 10, 2021 5:11 pm

KoenM schreef:
wo feb 10, 2021 2:12 pm
Geeft wel weer mooi weer hoe ongenuanceerd ook dat instrument blijkt.

Moet ik straks godverdomme een meta-analyse doen om mijn keuze te bepalen.
Maar DENK is toch grotendeels vooral PvdA-achtige standpunten met uitzondering van verregaande anti-discriminatievoorstellen en de vreemde eend in de bijt: weer 130 rijden op de snelweg.

De heren komen tenslotte van de PvdA.

Johan

Bericht door Johan » wo feb 10, 2021 5:19 pm

Hoe kopieer je die uitslag van stemwijzer naar tekst? Geen zin om het allemaal over te typen.

1. Bij1: 86%
2. Groen Links: 82%
3. PvdD: 80%
4. Volt: 80%
5. D66: 75%

SP en PvdA op 7 en 8

Trots op mijn hekkensluiters:

VVD: 23%
PVV: 11%
JA21: 11%
FVD: 7%

Johan

Bericht door Johan » wo feb 10, 2021 5:25 pm

Bij die partijenwijzer krijg ik dit:

1. Groen Links: 86%
2. PvdD: 75%
3. PvdA & D66: 69%

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » wo feb 10, 2021 7:20 pm

Jongens stem gewoon allemaal PvdD heen stemwijzer voor nodig

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » wo feb 10, 2021 8:21 pm

Kwam er bij mij als 1 uit.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » do feb 11, 2021 9:18 am

Mooi

ik ga de stemwijzer ook maar eens doen. Maar stem toch gewoon weer PvdD wat er ook uitkomt

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » do feb 11, 2021 9:22 am

Ik steven in die partijwijzer denk ik flink af op PVV of Baudet en co haha

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » do feb 11, 2021 9:25 am

1. CDA
2. VVD
3. GL

haha

Johan

Bericht door Johan » do feb 11, 2021 9:27 am

Je bent rechtser dan je denkt ;)

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » do feb 11, 2021 9:27 am

KoenM schreef:
vr jan 29, 2021 8:48 am
Ik ga het weer es een beetje moeten volgen, mag ook opnieuw stemmen over 2 maanden. Uitgesloten: FvD, PVV, SGP, CU, VVD, CDA en de SP. Blijft over D'66, PvdA, GL, PvdD. Armoe troef. Door wegstrepen zou ik dan uitkomen bij de PvdA. Nooit gedacht.
WTF??!!! JIJ BENT TOCH EEN BELG????

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » do feb 11, 2021 9:28 am

Johan schreef:
do feb 11, 2021 9:27 am
Je bent rechtser dan je denkt ;)
Was voor mij geen vereassing hoor ;) Ik ben best rechts, maar vind mileu, dierenwelzijn en zorg belangrijker dan economie etc. Dus ik stem met tegenzin op de PvdD al jarenlang haha

Johan

Bericht door Johan » do feb 11, 2021 9:32 am

Goed zo! Zouden meer rechtse mensen moeten doen, maar ik vermoed dat je een uitzondering bent! Ik vermoed dat ik GL ga stemmen zoals meestal, met de PvdD als een mogelijke back-up. Ik moet zeggen dat het programma van D66 ook best aardig is deze keer, vooral qua klimaat en onderwijs, maar daar mogen andere mensen op stemmen.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » do feb 11, 2021 9:33 am

Appelflap schreef:
KoenM schreef:
Speciale rechten he.
Facebook band

Last.fm profiel

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » do feb 11, 2021 9:37 am

KoenM schreef:
do feb 11, 2021 9:33 am
Appelflap schreef:
KoenM schreef:
Speciale rechten he.
Fokking fuck dat is mooi kut dat jij als Belg mee mag bepalen hoe het hier in NL bestuurd wordt!!!! Welke partij heeft als speerpunt Belgen uit onze politiek weren? Ik stem erop

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » do feb 11, 2021 9:38 am

Johan schreef:
do feb 11, 2021 9:32 am
Goed zo! Zouden meer rechtse mensen moeten doen, maar ik vermoed dat je een uitzondering bent! Ik vermoed dat ik GL ga stemmen zoals meestal, met de PvdD als een mogelijke back-up. Ik moet zeggen dat het programma van D66 ook best aardig is deze keer, vooral qua klimaat en onderwijs, maar daar mogen andere mensen op stemmen.
Ik denk dat ik op mijn werk de enige PvdD stemmer ben :mrgreen: :( :( :(

Johan

Bericht door Johan » do feb 11, 2021 9:39 am

Appelflap schreef:
do feb 11, 2021 9:37 am
KoenM schreef:
do feb 11, 2021 9:33 am
Appelflap schreef:

Speciale rechten he.
Fokking fuck dat is mooi kut dat jij als Belg mee mag bepalen hoe het hier in NL bestuurd wordt!!!! Welke partij heeft als speerpunt Belgen uit onze politiek weren? Ik stem erop
Koen is toch gewoon import in België?

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » do feb 11, 2021 9:46 am

Ik weet t niet. Ik wil t niet weten. Oprotten

Metalheank

Bericht door Metalheank » do feb 11, 2021 11:38 am

Laatste jaren wissel ik tussen SP en PvdD. Ik neig weer naar SP. Of Pieter Omtzigt om het CDA te hacken. Als er echt een keer een toffe inspirerende peer de kar trekt bij de PvdA, zou ik dat stemmen.

SP 67%
D66 en PvdA 57%
PvdD en piratenpartij 53%

Bovenstaand klopt wel redelijk. Ik denk dat ik een soort socialistisch liberaal ben met een schepje patriotisme.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Persistence

Bericht door Persistence » do feb 11, 2021 11:48 am

Hier ook PvdD as usual, daar heb ik geen stemwijzer voor nodig ;).

Heyoka

Bericht door Heyoka » do feb 11, 2021 11:51 am

Persistence schreef:
do feb 11, 2021 11:48 am
Hier ook PvdD as usual, daar heb ik geen stemwijzer voor nodig ;).
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Hier geldt precies hetzelfde.
Ik heb nog nooit een stemwijzer ingevuld. Ik heb nog nooit iets anders gestemd dan PvdD.
Maak het sneu.
Hou het sneu.
Afbeelding

Plaats reactie