Neerlandsche politiek

Is er nog wat gebeurd in de wereld?
Plaats reactie

Ik ga 15 maart stemmen op:

Alzheimer partij (50+)
0
Geen stemmen
Art1kel
0
Geen stemmen
CDA
2
5%
Christen Unie
0
Geen stemmen
D66
3
7%
Denk
0
Geen stemmen
GroenLinks
4
9%
Partij voor de dieren
21
49%
PVDA
0
Geen stemmen
PVV
4
9%
SGP
0
Geen stemmen
SP
5
12%
VVD
1
2%
Anders, want...
2
5%
niemand, blijf lekker thuis
1
2%

Totaal aantal stemmen: 43

Spawn999

Re: Neerlandsche politiek

Bericht door Spawn999 » do feb 11, 2021 11:56 am

SP wordt het voor mij.
This Is What You Want... This Is What You Get

Jan1973

Bericht door Jan1973 » do feb 11, 2021 1:51 pm

De Piratenpartij heeft eigenlijk best nog wel rationele standpunten voor een protestpartij.

https://wiki.piratenpartij.nl/tk2021:kortprogramma

Totaal kansloos voor een kamerzetel, maar dat spreekt me wel aan, om na 10 jaar niet stemmen toch ergens mijn stem aan te geven.

Persistence

Bericht door Persistence » do feb 11, 2021 2:57 pm

Jan1973 schreef:
do feb 11, 2021 1:51 pm

Totaal kansloos voor een kamerzetel, maar dat spreekt me wel aan
:mrgreen:

Klinkt een beetje als: Ik heb zin in taart dus ik ga een taart bakken. Ik weet dat de taart gigantisch gaat mislukken maar dat spreekt me wel aan.

Jan-Willem

Bericht door Jan-Willem » do feb 11, 2021 8:26 pm

Appelflap schreef:
wo feb 10, 2021 3:28 pm
Jan-Willem schreef:
wo feb 10, 2021 2:09 pm
De mensen die onder aan de ladder der rijken staan, hebben het altijd veel beter dan de mensen die onder aan de ladder van de maatschappij staan.
Jij kan zo een populistische partij oprichten.
Dat zou je wel willen he ;) Had je tenminste nog een gekkie waar je op kon stemmen :mrgreen:

Maar goed het was een reactie op jouw uitspraak wat leek te suggereren dat mensen die onder aan de ladder van de rijke staan het zielig hebben.
Ik vind het gewoon gek dat iemand die weinig heeft relatief veel moet betalen tegen over iemand die veel heeft.

Daarnaast is uit allerlei onderzoeken gebleken dat mensen met weinig tot geen geld constant de verkeerde keuzes maken omdat ze meer bezig zijn met overleven dan met leven. Hierdoor hebben ze een slechtere gezondheid (dit wordt extra versterkt door zorg mijden). Ze eten ongezonder omdat nu eenmaal goedkoper is. Ze wonen in wijken met veel problemen en in slechtere huizen wat ook nadelig is voor de gezondheid. Daarnaast zijn ze meestal laag opgeleid dus ze weten de weg moeilijk te vinden naar de toeslagen waar ze recht op hebben. Ze liggen standaard onder een vergrootglas omdat de fraude onderzoeken zich vaker richten (of misschien alleen maar) op de sociale zekerheden. Omdat het niet heel makkelijk is om die toeslagen aan te vragen, zijn fouten makkelijk te maken, waardoor ze keihard geraakt worden.

Hun kinderen lopen een grotere kans op discriminatie tijdens hun school carrière, omdat hun ouders vaak laag opgeleid zijn, ze in 2de hands, oude kleding lopen en er niet hip uit zien zoals hun klasgenoten uit rijke gezinnen. Hierdoor worden ze lager ingeschat waardoor ze moeilijker uit hun situatie kunnen klimmen (uitzonderingen daar gelaten).

Kortom je kunt het vervelend vinden dat de rijke "gepest" worden maar we zijn eigenlijk al jaren lang systematisch de zwakkere in de samenleving aan het pesten.
Appelflap schreef:
Jan-Willem schreef:
Tot 1980 geloof ik had Nederland gewoon een top tarief van 80% voor de mensen met veel geld.
Dat is allemaal afgebouwd er is geen top tarief meer.
Ja en nog vroeger lieten we mensen met leeuwen vechten ter vermaak. En nog vroeger liepen we naakt rond. Ik snap niet
Ik vind dat je kunt zien aan een samenleving hoe beschaafd deze is, door hoe de samenleving omgaat met zijn zwakkere.
Dus ik vind het een vorm van fatsoen dat je de rekening niet constant neergelegd bij de zwakkere in de samenleving.

Appelflap schreef:
Jan-Willem schreef:
Doordat deze rijke mensen minder belasting betalen, betaald de rest van Nederland meer voor de zorg, BTW tarief enz.
Sorry dit gaat me te snel. Welke rijken? Hoe en waarom betalen ze minder belasting? En dat heeft alleen effect op de 'anderen'?
Ze betalen minder belasting omdat de hoge belastingtarieven in de loop der jaren omlaag zijn gegaan.
In 2017 had je nog 4 belastingtarieven (33,45% tot 18.218 , 41,95% tot €32.738, 42% tot €54.367 en 52% boven de €54.367) tegenwoordig heb je er nog maar 2 belastingtarieven (37,10% onder de €68.508 en 49,50 % boven de €68.508).

Hier zie je dus dat de lage inkomens flink meer belasting zijn gaan betalen en de top inkomens zijn er op vooruit gegaan. Nu zijn de midden inkomens er ook op vooruit gegaan dat is fijn maar ondertussen is de BTW op groente en fruit ook verhoogt van 6 naar 9%. Iemand met een inkomen van €68.508 of meer merkt daar vrij weinig van terwijl iemand met een laag inkomen, afijn je snapt het wel.
Appelflap schreef:
Jan-Willem schreef:
Als je de top 10% van de hypotheek renteaftrek zou afschaffen kun je meteen alle sociale zekerheden betalen.
Ja ik kan ook nog wel wat voorbeelden noemen en dan getal A als percentage van getal B uitdrukken. Maar dat schiet niet zo veel op.
Wat ik hier mee wil zeggen is dat er wordt altijd hard geroepen dat er te veel sociale zekerheden zijn (linkse hobbies) terwijl de echte geld verslinder is de hypotheekrente aftrek.

Jan-Willem

Bericht door Jan-Willem » do feb 11, 2021 8:27 pm

Nog even wat anders de VK schijnt een stemwijzer te hebben die je verteld hoe de politieke partijen de afgelopen 4 jaar hebben gestemd

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » vr feb 12, 2021 9:36 am

Jan-Willem schreef:
do feb 11, 2021 8:26 pm
Dat zou je wel willen he ;) Had je tenminste nog een gekkie waar je op kon stemmen :mrgreen:
Maar goed het was een reactie op jouw uitspraak wat leek te suggereren dat mensen die onder aan de ladder van de rijke staan het zielig hebben.
Ik vind het gewoon gek dat iemand die weinig heeft relatief veel moet betalen tegen over iemand die veel heeft.
En dit is pertinent onzin. Zoals jij weet hebben we een progressief belastingstelsel; dus.... Verder suggereer ik helemaal niet dat ze het 'zielig hebben'. Ik suggereer alleen wel dat een miljoen eigen vermogen (ik vermoed na aftrek schulden?) klinkt als heel veel, maar afhankelijk van wat de schulden en vaste lasten en verantwoordelijkheden zijn wellicht helemaal niet zo veel ruimte bieden om nog meer van af te halen.
Jan-Willem schreef:
Daarnaast is uit allerlei onderzoeken gebleken dat mensen met weinig tot geen geld constant de verkeerde keuzes maken omdat ze meer bezig zijn met overleven dan met leven. Hierdoor hebben ze een slechtere gezondheid (dit wordt extra versterkt door zorg mijden). Ze eten ongezonder omdat nu eenmaal goedkoper is.
Ik ga je maar op je woord geloven dat die onderzoeken er zijn. Echter, je hoeft helemaal niet aan te tonen dat de minder bedeelden het zwaar unnen hebben Je hele relaas is niet waar het over gaat. Het gaat over waar je wél nog meer geld vandaan kunt halen. Verder: je kunt beter brood met kaas en wat paprika eten dan een zak friet. Het eerste is nog goedkoper ook
Jan-Willem schreef:
Ze wonen in wijken met veel problemen en in slechtere huizen wat ook nadelig is voor de gezondheid. Daarnaast zijn ze meestal laag opgeleid dus ze weten de weg moeilijk te vinden naar de toeslagen waar ze recht op hebben. Ze liggen standaard onder een vergrootglas omdat de fraude onderzoeken zich vaker richten (of misschien alleen maar) op de sociale zekerheden. Omdat het niet heel makkelijk is om die toeslagen aan te vragen, zijn fouten makkelijk te maken, waardoor ze keihard geraakt worden.

Hun kinderen lopen een grotere kans op discriminatie tijdens hun school carrière, omdat hun ouders vaak laag opgeleid zijn, ze in 2de hands, oude kleding lopen en er niet hip uit zien zoals hun klasgenoten uit rijke gezinnen. Hierdoor worden ze lager ingeschat waardoor ze moeilijker uit hun situatie kunnen klimmen (uitzonderingen daar gelaten).
Staat dat in onderzoeken of verzin je dit? Serieueze vraag. Waar ik woon namelijk zitten de kinderen in wijken met problemen namelijk helemeaal niet op school met rijke(re) kinderen en komen die elkaar niet tegen en valt er niets te discrimineren.

Maar goed, nogmaals, je hele betoog doer niet toe. JE mist het hele punt. Je hoeft niet te schetsen hoe zwaar minder bedeelden het kunnen hebben. Niemand suggereert daar nog meer te halen toch?
Jan-Willem schreef:
Kortom je kunt het vervelend vinden dat de rijke "gepest" worden maar we zijn eigenlijk al jaren lang systematisch de zwakkere in de samenleving aan het pesten.
Je mist echt een glansrijke carriere als populist ;) Denk je echt dat VVDers of wie dan ook hun handen bij elkaar wrijven met een demonische glimalch op t gezicht de volgende wetswijzigingn introduceren om die armen lekker te pesten?

Anyway. Je gekleurde uitspraken over 'vervelend vinden dat rijken gepest worden' gevcombineerd met je hele focus op de minder bedeelden maken t lastig voor mij on de discussie gaande te houden. Blijkbaar mogen alleen de armeren stress en zorgen hebben en mag dat niet bijvoobeeld voor mesnen met 1 miljoen vermogen die bijv woning en banen verschaffen, goed voor hun huurders en werknemers zijn enz.

Jan-Willem schreef:
Ik vind dat je kunt zien aan een samenleving hoe beschaafd deze is, door hoe de samenleving omgaat met zijn zwakkere.
Dus ik vind het een vorm van fatsoen dat je de rekening niet constant neergelegd bij de zwakkere in de samenleving.
Dat doen we dan ook niet.
Jan-Willem schreef:
Ze betalen minder belasting omdat de hoge belastingtarieven in de loop der jaren omlaag zijn gegaan.
In 2017 had je nog 4 belastingtarieven (33,45% tot 18.218 , 41,95% tot €32.738, 42% tot €54.367 en 52% boven de €54.367) tegenwoordig heb je er nog maar 2 belastingtarieven (37,10% onder de €68.508 en 49,50 % boven de €68.508).
Ah oke, dus je bedoelt ten opzihte van weleer. Duidelijk.
Jan-Willem schreef:
Hier zie je dus dat de lage inkomens flink meer belasting zijn gaan betalen en de top inkomens zijn er op vooruit gegaan.
Verder vergeet je te melden dat dividend belasting omhoog blijft gaan, vergeet je te melden dat et bedrag tot waarover volksverzekeringen omhoog is gegaan (ver boven de armoedegrens) en dat 37.10% een recente verlaging is, dat de twee voornaamste kortingen omhoog gaan, en dat de belastingen op box III (daar waar die gemene rijke stinkerts voornamelijk hun doekoe hebben) ENORM is gestegen en blijft stijgen
Jan-Willem schreef:
Nu zijn de midden inkomens er ook op vooruit gegaan dat is fijn maar ondertussen is de BTW op groente en fruit ook verhoogt van 6 naar 9%. Iemand met een inkomen van €68.508 of meer merkt daar vrij weinig van terwijl iemand met een laag inkomen, afijn je snapt het wel.
Ja het leven wordt duurder omdat er te veel mensen op deze aarde rondlopen.
Flikker op met je homofobie

Johan

Bericht door Johan » vr feb 12, 2021 10:12 am

Ik kan er nog steeds niet bij hoe de VVD in dit land al jaren veruit de grootste kan zijn. Dit kan alleen omdat blijkbaar een aanzienlijk deel van het land tegen hun eigen interesses in daarop stemt. Wat heb je aan de VVD als je niet minstens een ton per jaar verdient? Waarschijnlijk vooral domme geroep over 130, vroem vroem en minder immigratie.

Jan1973

Bericht door Jan1973 » vr feb 12, 2021 10:25 am

Die 130 is om de boeren terug te paaien. Maar een trekker haalt nooit de 130.

Bovendien moet de VVD zich in naam zogenaamd distantiëren van het stikstofbeleid dat men samen met andere partijen in de coalitie vervolgens weer met zogenaamde tegenzin gaat uitvoeren, samen met de partij waar mensen op stemmen die de veestapel willen halveren (D66).

Het verneukeratieve van verkiezingen in dit land en de coalitievorming die erna volgt.

Wat ik hoop is dat de huidige coalitie net de 76 zetels niet haalt.

De totale versplinteringsanarchie. Belgische taferelen, formaties van 600 dagen terwijl het land gewoon doordraait.

Kees

Bericht door Kees » vr feb 12, 2021 7:36 pm

Johan schreef:
vr feb 12, 2021 10:12 am
Ik kan er nog steeds niet bij hoe de VVD in dit land al jaren veruit de grootste kan zijn. Dit kan alleen omdat blijkbaar een aanzienlijk deel van het land tegen hun eigen interesses in daarop stemt. Wat heb je aan de VVD als je niet minstens een ton per jaar verdient? Waarschijnlijk vooral domme geroep over 130, vroem vroem en minder immigratie.
Mensen stemmen niet zo zeer voor de VVD of voor Rutte, maar de afgelopen tien jaar vooral tegen links, en in de laatste paar jaren ook tegen de populisten. Sinds Fortuyn is er sprake van een hetze tegen links, met name tegen de PvdA. De anti-moslim, anti-multiculturele samenleving, anti-sociale welvaartsstaat-retoriek heeft al sinds de opkomst van Balkenende mainstream rechts in haar greep. Dat bracht na de moord van Fortuyn het CDA met Balkenende aan de macht. Nadat men genoeg van hem (en Verhagen en Eurlings) had, werd hij ingeruild voor Rutte. Wie kan zich niet de gespinde uitspraken als 'U liegt, meneer Bos' herinneren, of Rutte die in 2012 angst zaaide over de SP en de PvdA.

Ik denk niet dat we de komende tien jaar nog een progressief-linkse premier zullen krijgen. De schaduwzijdes van liberaal individualisme zijn door de sociale media-cultuur sinds 2010 alleen maar versterkt. Dit was rond eind jaren '80 het horror-scenario: dat het CDA tot ver aan het begin van de 21ste eeuw on-onderbroken zou doorbesturen. Het beste waar je als linkse stemmer op kan hopen is een CDA-VVD-minderheidskabinet, dat voortdurend compromissen zou moeten sluiten. Maar D66 en ChristenUnie zijn te laf en te gretig naar macht om niet in een nieuw kabinet te gaan zitten. Het blijft toch creepy hoe die christenfundamentalisten met hun luttele aantal zeteltjes al acht jaar meegeregeerd hebben, en partijen als SP en GroenLinks nog nooit.

Ernst

Bericht door Ernst » za feb 13, 2021 9:15 pm

Het rare van de PVDA is dat ze met Ploumen een van de sterkste politici van NL als leider hebben, maar ik lees toch veel scepticisme online over haar als leider.

Ik sluit me er overigens bij aan, Kees. Het lijkt echt geen verdommenis meer uit te maken wat voor een flaters, corrupt gedrag en doofpotten de VVD het land mee opzadelt, ze komen er altijd groter uit. Bizar.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » za feb 13, 2021 10:22 pm

Mee eens Ernst. Ik ben geen fan van de PvdA, maar ik ben wel fan van Ploumen. Geweldig mens met het hart op de juiste plaats. Beetje een moederfiguur en dat zal wel als haar zwakte gezien worden. Zeker met zo'n Limburgs accent. Bij mij kan ze niet meer stuk na het opzetten van She Decides toen Trump in het begin van zijn presidentschap de steun voor jonge moeders stopzette.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Kees

Bericht door Kees » zo feb 14, 2021 12:27 am

Ja, ik snap ook niet de kritiek op Ploumen. Aanvankelijk had ik gehoopt op meer zo'n charismatische spierballen-figuur die lekker de rechtse rakkers Rutte-Wilders-Hoekstra kan dissen: een Aboutaleb of Timmermans, maar op termijn zou een bedachtzame bemiddelend, maar tegelijkertijd principieel type als Ploumen het nog wel eens beter kunnen doen. In haar zie ik wel het potentieel van een Merkel, maar wellicht had in een - in vergelijking met Duitsland - individualistisch en meer macho-achtig land Nederland een Merkel nooit voet aan wal gekregen.

Voor de liefhebbers trouwens deze podcast, waarom het met links zo slecht gaan in NL: https://www.nrc.nl/nieuws/2021/02/13/24 ... ien-a64588

CoenV

Bericht door CoenV » zo feb 14, 2021 12:45 am

Maar wat stem jij dan Kees? Blijft overigens wel fijn om je goed uiteengezette betogen te lezen, ook qua muziek. Ik stem zelf eigenlijk zonder uitzondering altijd Piratenpartij, wellicht een zinloze stem, maar het principiële karakter (en de kneuterigheid) van deze partij staat me aan.

Daarnaast draai ik laatste maanden met grote regelmaat Reo Speedwagon - Hi Infidelity op LP. Waanzinnig album met goeie wisseling/combi tussen goed gespeelde mierzoete, vaselinegladde hardrocksongs en hitparadesongs. Muzikaal overigens uiterst sterk met een waanzinnige zanger. Dit jaar ergens voor een piek uit een bak gegrabbeld bij de Plaatboef in Rotterdam, hier kan de groene bal bij Lingo niet tegen op. Ergens ook weer een raadsel dat ik deze band pas ontdekt heb in 2020, terwijl dit soort muziek voor mij gemaakt is.

Verder blijven die splitquote-posts van Appelflap totaal onleesbaar, ik wil bij dezen de optie opperen om bij het registreren op dit forum een checkbox te maken waar psychisch gemankeerden verplicht worden hun gebrekkige geestelijke gezondheid aan te geven, en voor forumusers die wel voor enige rede vatbaar zijn een optie om dergelijke users te negeren/posts onzichtbaar te maken. Het groeiproces van een bonzaiboompje in slowmotion volgen is nog minder vermoeiend dan het eindeloze geraaskaal van deze maatschappij- en forumonschikte.

Ik heb met net ook weer laten verleiden om Surinaams te vreten, de bezorger was verdacht on-Surinaams snel, maar het vreten leed daar niet onder. Heb nu wel een schuurpapieranus door de overkill aan heftige sambal, hoe verteren die mensen dat toch.

Ook de kwaliteit en beschikbaarheid van Nederlands speciaalbier neemt ziekelijk toe, ik verorber zojuist een Vanilla Maple Madness 3.0 van de Hillegomse brouwer Klein Duimpje, als je denkt dat de posts van Appelflap waanzin bevatten dan snap je al helemaal niet hoe ze zo'n geconcentreerde hoeveelheid maniakaal brouwsel in een flesje krijgen. Aanrader!

Verder was 2020 een kutjaar. Doet iemand hier nog wat aan Valentijnsdag?

Spawn999

Bericht door Spawn999 » ma feb 15, 2021 8:44 am

CoenV schreef:
zo feb 14, 2021 12:45 am
Maar wat stem jij dan Kees? Blijft overigens wel fijn om je goed uiteengezette betogen te lezen, ook qua muziek. Ik stem zelf eigenlijk zonder uitzondering altijd Piratenpartij, wellicht een zinloze stem, maar het principiële karakter (en de kneuterigheid) van deze partij staat me aan.

Daarnaast draai ik laatste maanden met grote regelmaat Reo Speedwagon - Hi Infidelity op LP. Waanzinnig album met goeie wisseling/combi tussen goed gespeelde mierzoete, vaselinegladde hardrocksongs en hitparadesongs. Muzikaal overigens uiterst sterk met een waanzinnige zanger. Dit jaar ergens voor een piek uit een bak gegrabbeld bij de Plaatboef in Rotterdam, hier kan de groene bal bij Lingo niet tegen op. Ergens ook weer een raadsel dat ik deze band pas ontdekt heb in 2020, terwijl dit soort muziek voor mij gemaakt is.

Verder blijven die splitquote-posts van Appelflap totaal onleesbaar, ik wil bij dezen de optie opperen om bij het registreren op dit forum een checkbox te maken waar psychisch gemankeerden verplicht worden hun gebrekkige geestelijke gezondheid aan te geven, en voor forumusers die wel voor enige rede vatbaar zijn een optie om dergelijke users te negeren/posts onzichtbaar te maken. Het groeiproces van een bonzaiboompje in slowmotion volgen is nog minder vermoeiend dan het eindeloze geraaskaal van deze maatschappij- en forumonschikte.

Ik heb met net ook weer laten verleiden om Surinaams te vreten, de bezorger was verdacht on-Surinaams snel, maar het vreten leed daar niet onder. Heb nu wel een schuurpapieranus door de overkill aan heftige sambal, hoe verteren die mensen dat toch.

Ook de kwaliteit en beschikbaarheid van Nederlands speciaalbier neemt ziekelijk toe, ik verorber zojuist een Vanilla Maple Madness 3.0 van de Hillegomse brouwer Klein Duimpje, als je denkt dat de posts van Appelflap waanzin bevatten dan snap je al helemaal niet hoe ze zo'n geconcentreerde hoeveelheid maniakaal brouwsel in een flesje krijgen. Aanrader!

Nee natuurlijk niet, die geforceerde shit begin ik niet aan....

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » wo feb 17, 2021 9:18 am

Blijkbaar krijg ik als betalend lid van t eerste uur een boek van Esther Ouwehand deze week opgestuurd. En blijkbaar rijden er in Amsterdam trams met een campagne slogan rond inzake dierenleed en corona. Ik weet niet of het de meest geschikte manier is. Als de mens zelf in de rats zit, zijn er maar weinigen die de empathie voor andere diersoorten kunnen opbrengen. Maar goed, ik wens ze uiteraard letterlijk ontzettend veel succes toe.

Persistence

Bericht door Persistence » vr feb 19, 2021 4:00 pm

Kom maar op met de verkiezingen. 8)
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » vr feb 19, 2021 4:01 pm

Ja dat zou er ook in mijn brievenbus moeten liggen . Hopelujk hennen ze mijn nieuwe adres hmmm :-/

Persistence

Bericht door Persistence » vr feb 19, 2021 4:09 pm

Appelflap schreef:
vr feb 19, 2021 4:01 pm
Ja dat zou er ook in mijn brievenbus moeten liggen . Hopelujk hennen ze mijn nieuwe adres hmmm :-/
Is er geen manier om het te checken? Misschien even mailen. Zou anders zonde zijn, de poster met Esther is supermooi!

Jan-Willem

Bericht door Jan-Willem » vr feb 19, 2021 4:20 pm

Persistence schreef:
vr feb 19, 2021 4:00 pm
Verkleinde Afbeelding
Die heeft mijn vrouw ook net opgehangen.

Persistence

Bericht door Persistence » vr feb 19, 2021 4:23 pm

Jan-Willem schreef:
vr feb 19, 2021 4:20 pm

Gaaf! Toffe wederhelft heb jij :) 8) .

Jan-Willem

Bericht door Jan-Willem » vr feb 19, 2021 4:28 pm

Persistence schreef:
vr feb 19, 2021 4:23 pm
Jan-Willem schreef:
vr feb 19, 2021 4:20 pm

Gaaf! Toffe wederhelft heb jij :) 8) .
Uiteraard anders was ik niet meer haar getrouwd natuurlijk 8).

Wij wonen tegenover een supermarkt ik ben benieuwd in hoeverre dat wat oplevert.

Jan1973

Bericht door Jan1973 » ma feb 22, 2021 1:36 pm

Herman Brood is al een paar jaar dood.

Hij werd door sommige mensen omschreven als "knuffeljunk".

Tegenwoordig heeft vooral de vermeende "linkse" media een heuse "knuffel neo nazi" om in het kader van dat je beter kunt horen wat hij allemaal voor extreem rechtse complot onzin te melden heeft, hem uitnodigt voor interviews en opinieprogramma's, waar hij dan vervolgens gratis publiciteit krijgt op een door hem verfoeid "links" medium.

En ook nog eens speciaal voor de achterban gespeeld boos kan weglopen als hij met zijn neo nazi sympathieën wordt geconfronteerd.

Of dit nu de juiste weg is om Thierry B. te houden waar ze hem kunnen zien en horen, ik heb zo mijn twijfels.

Neo nazi's, ook al hebben ze geen kaal hoofd, geen "6 million was not enough" t-shirt en dragen ze een blauw pak, zijn namelijk gewoon.....neo nazi.

Persistence

Bericht door Persistence » ma feb 22, 2021 3:07 pm

Jan1973 schreef:
ma feb 22, 2021 1:36 pm
Herman Brood is al een paar jaar dood.
:mrgreen:

Bleek No. 1

Bericht door Bleek No. 1 » ma feb 22, 2021 3:18 pm

Persistence schreef:
Verkleinde Afbeelding

Waar te verkrijgen?
Krimhild schreef:
vr mar 26, 2021 9:24 pm
Jezus Bleek
"A caelo usque ad centrum"

Krimhild

Bericht door Krimhild » ma feb 22, 2021 3:38 pm

CoenV schreef:
Maar wat stem jij dan Kees?
PvdA
... into the endless ever after.

Krimhild

Bericht door Krimhild » ma feb 22, 2021 3:42 pm

CoenV schreef:

Wat een tekst joh, het lijkt wel een boek. Geheel out-of-character. Nog nooit heb ik zo'n genuanceerd bericht gelezen van de pen van CoenV. Is dit stiekem een reclamespotje en heb je banden met Klein Duimpje?

Persistence

Bericht door Persistence » ma feb 22, 2021 3:49 pm

Bleek No. 1 schreef:
ma feb 22, 2021 3:18 pm
Persistence schreef:
Verkleinde Afbeelding

Waar te verkrijgen?
https://www.partijvoordedieren.nl/winkel

Krimhild

Bericht door Krimhild » ma feb 22, 2021 3:50 pm

Van LinkedIn geplukt:

VERKIEZINGSTOOLS

www.stemwijzer.nl - stemhulp die gaat over wat partijen beloven in verkiezingstijd
www.kieskompas.nl - stemhulp waarmee kiezers hun eigen politieke opvattingen kunnen vergelijken met de standpunten van politieke partijen
www.youngvoice.nl - stemhulp voor jongeren met bij elke stelling een uitlegfilmpje
www.partijenwijzer.nl - vergelijk jouw mening niet niet met actuele politieke onderwerpen, maar met de beginselen van partijen
www.waaromkiesjij.nl - een platform om in gesprek te gaan met iemand die een andere politieke voorkeur heeft dan jij
www.partijgedrag.nl - een platform die laat zien hoe partijen zich hebben gedragen in de afgelopen jaren en hoe zij hebben gestemd
https://lnkd.in/g6Nguqm - overzicht met podcasts over de Tweede Kamerverkiezingen 2021
www.stukroodvlees.nl - blog over politicologisch onderzoek en de actualiteit
www.stemvoorkinderen.nl - als je wil weten wat partijen t.av. kinderen en kinderrechten hebben opgenomen in verkiezingsprogramma’s
https://www.politiekesekswijzer.nl - de stemwijzer over seks

Bleek No. 1

Bericht door Bleek No. 1 » ma feb 22, 2021 3:57 pm

Persistence schreef:
ma feb 22, 2021 3:49 pm
Bleek No. 1 schreef:
ma feb 22, 2021 3:18 pm
Persistence schreef:
Verkleinde Afbeelding

Waar te verkrijgen?
https://www.partijvoordedieren.nl/winkel

Thanks, guuuuurrrl!
Krimhild schreef:
Jezus Bleek

Persistence

Bericht door Persistence » ma feb 22, 2021 4:04 pm

Bleek No. 1 schreef:
ma feb 22, 2021 3:57 pm

Thanks, guuuuurrrl!
No thanks Boi! :mrgreen:

Bleek No. 1

Bericht door Bleek No. 1 » ma feb 22, 2021 4:23 pm

Thanks. Meteen zin in een feest.
Krimhild schreef:
Jezus Bleek

Johan

Bericht door Johan » ma feb 22, 2021 5:59 pm

Krimhild schreef:
ma feb 22, 2021 3:42 pm
CoenV schreef:

Wat een tekst joh, het lijkt wel een boek. Geheel out-of-character. Nog nooit heb ik zo'n genuanceerd bericht gelezen van de pen van CoenV. Is dit stiekem een reclamespotje en heb je banden met Klein Duimpje?
Alsof Coen even met 1 post op 10 topics wilde reageren. :)

Krimhild

Bericht door Krimhild » ma feb 22, 2021 6:28 pm

Ja inderdaad, een soort medley-post.

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » ma feb 22, 2021 6:32 pm

Ik heb zoals elke keer weer geen idee wat ik moet stemmen. Iemand die goeie argumenten heeft?
לֹא אעבוד

Jan-Willem

Bericht door Jan-Willem » ma feb 22, 2021 9:05 pm

Al een van de vele 1000 keuzewijzers gedaan?
Als je het echt niet meer weet kan je altijd nog op Esther Ouwehand stemmen, ze luistert naar black metal. Lijkt me reden genoeg ;)

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » ma feb 22, 2021 9:08 pm

Ergens vind ik die partij erg sympathiek, maar ik verdien mijn levensonderhoud met de verbrandingsmotor kort gezegd. Heel egoïstisch wellicht, maar daarom ergens vreemd voor mij om op een milieupartij te stemmen.

Tot nu toe was het meestal D66, PvdA en vroeger SP.
לֹא אעבוד

Jan-Willem

Bericht door Jan-Willem » ma feb 22, 2021 9:46 pm

Ik verdien mijn geld met luchtvaart containers en ik heb nog weleens serieus overwogen om bij een bedrijf te gaan werken die melkrobots maken en toch ik stem op de PvdD.

Heyoka

Bericht door Heyoka » ma feb 22, 2021 9:47 pm

AmnesJAn schreef:
ma feb 22, 2021 6:32 pm
Ik heb zoals elke keer weer geen idee wat ik moet stemmen. Iemand die goeie argumenten heeft?
Vind je je kat leuk?
Ja?
Dan PvdD!
Maak het sneu.
Hou het sneu.
Afbeelding

Mollusk

Bericht door Mollusk » ma feb 22, 2021 9:55 pm

De laatste verkiezingen heb ik PvdD gestemd, maar bij de stemwijzer kwam er opvallend rare shit uit vorige week. Vage partijen op 1 en 2.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Krimhild

Bericht door Krimhild » di feb 23, 2021 8:54 am

Mollusk schreef:
ma feb 22, 2021 9:55 pm
De laatste verkiezingen heb ik PvdD gestemd, maar bij de stemwijzer kwam er opvallend rare shit uit vorige week. Vage partijen op 1 en 2.
Niet TE vaag toch?

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » di feb 23, 2021 9:34 am

AmnesJAn schreef:
ma feb 22, 2021 9:08 pm
Ergens vind ik die partij erg sympathiek, maar ik verdien mijn levensonderhoud met de verbrandingsmotor kort gezegd. Heel egoïstisch wellicht, maar daarom ergens vreemd voor mij om op een milieupartij te stemmen.

Tot nu toe was het meestal D66, PvdA en vroeger SP.
Dan juist stemmen op PvdD. Ik werk in capital markets, daar waar de rijken zichzelf nog rijker maken en duivels lachend met hun peperdure designer maatschoenen op t gepeupel trappen, en toch stem ik PvdD

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » di feb 23, 2021 10:00 am

Krimhild schreef:
di feb 23, 2021 8:54 am
Mollusk schreef:
ma feb 22, 2021 9:55 pm
Niet TE vaag toch?

Ik vermoed de partij van Sylvana Simons (geen idee hoe ze nu heten. Iedere keer een andere naam)

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » di feb 23, 2021 10:03 am

Bij1. Stond bij mij ook hoog. Inhoudelijk wellicht ok, maar ik krijg de kriebels van die vrouw.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

Last.fm profiel

Spawn999

Bericht door Spawn999 » di feb 23, 2021 10:04 am

Al sinds TMF brrrrr...

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » di feb 23, 2021 10:10 am

Het scheelt wellicht dat ik nooit tmf gekeken heb. Ergens heb ik wel medelijden met haar, want ze krijgt zoveel bakken stront over haar heen, maar tegelijkertijd zoekt ze zo hard naar discriminatie en rascime in de samenleving dat het belachelijk wordt. Haar argumentatie is vaak ook zo zwak.

Mollusk

Bericht door Mollusk » di feb 23, 2021 10:26 am

Ja Bij1 kwam als eerste naar voren.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Persistence

Bericht door Persistence » di feb 23, 2021 10:37 am

Spawn999 schreef:
di feb 23, 2021 10:04 am
Al sinds TMF brrrrr...
Hoezo dan? Ze deed niets anders dan wat de andere vj's ook deden, nummers aankondigen en niets met politiek.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » di feb 23, 2021 10:49 am

Bij mij is het een kwestie van persoonlijkheid / klik. Heeft niks met politiek te maken.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

Last.fm profiel

Spawn999

Bericht door Spawn999 » di feb 23, 2021 10:50 am

Persistence schreef:
di feb 23, 2021 10:37 am
Spawn999 schreef:
di feb 23, 2021 10:04 am
Al sinds TMF brrrrr...
Hoezo dan? Ze deed niets anders dan wat de andere vj's ook deden, nummers aankondigen en niets met politiek.
Ja maar bij bepaalde mensen krijg ik (de verkeerde) kriebels, ook toen ze DJ op de radio, "klik" radio uit...

Bleek No. 1

Bericht door Bleek No. 1 » di feb 23, 2021 11:39 am

:flame: VJ's en DJ's in het algemeen. Populair gezwets.
"Hey, wat een goed weer hè! Zo. Ik uh, ja, misschien wat ik zeg is een beetje wreed hoohr, maar dit is wel dankzij global warming. Ik.. ja, ik vind het wel lekker. Oo-oohhooo! Nou, om onze luisteraars eens wat verfrissing te geven, hier is Mariah Carey met 'Oll I Want Voor Kristmas Is Joe'. Wat een nostalgie joh. Sow".
Krimhild schreef:
Jezus Bleek

Plaats reactie