Coronavirus / COVID-19

Is er nog wat gebeurd in de wereld?
Plaats reactie
dako

Re: Coronavirus / COVID-19

Bericht door dako » do okt 15, 2020 7:20 am

Tja. 'Kies voor indammen'. Makkelijk gezegd. Komt in de praktijk natuurlijk wel wat meer bij kijken, want iedereen een maand simpelweg binnenhouden is geen optie, maar het roept wel lekker.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » vr okt 16, 2020 10:44 am

CNN: Big global study finds remdesivir doesn't help Covid-19 patients.

https://www.cnn.com/2020/10/15/health/r ... index.html
Flikker op met je homofobie

Persistence

Bericht door Persistence » vr okt 16, 2020 3:42 pm

Bijna 8000 :/ (7997)

Ben benieuwd wanneer het eindelijk weer eens gaat afnemen.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » vr okt 16, 2020 3:46 pm

Vanavond aankondiging nieuwe maatregelen in België. Hier is het echt dramatisch met de cijfers; besmettingen doen niet veel onder voor Nederland, terwijl er hier 6 miljoen mensen minder wonen. Testcapaciteit in België is wel groter.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

Last.fm profiel

Persistence

Bericht door Persistence » vr okt 16, 2020 3:56 pm

Ik zie dit net: België 10.448 nieuwe besmettingen. Holy moly, wat is daar gebeurd? Alleen Rusland en India scoren hoger. Nederland staat op nr: 4.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » vr okt 16, 2020 4:02 pm

Een regering bestaande uit neoliberalen, neoliberale nationalisten en christen-democraten tot voor kort. That's what happened. Economische lobby die afgelopen zomer aanstuurde op te snelle en te grote versoepelingen. Tel daarbij op de diep racistische en anti-establishment houding van veel Belgen en het ontzettend hoge gehalte IK DOE MIJN ZIN en je bent er. Met zijn allen naar fokking Covid sur Mer met Corona airlines en geen controle op terugkeerders.
Facebook band

Last.fm profiel

Mollusk

Bericht door Mollusk » vr okt 16, 2020 4:16 pm

Persistence schreef:
vr okt 16, 2020 3:42 pm

Dát vind ik bijna 8000! :D
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

dako

Bericht door dako » vr okt 16, 2020 5:33 pm

:' )

Afrondings-gate is echt mijn lievelingsrel van deze week.

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » vr okt 16, 2020 9:48 pm

Mollusk schreef:
vr okt 16, 2020 4:16 pm
Persistence schreef:
vr okt 16, 2020 3:42 pm

Dát vind ik bijna 8000! :D
Létterlijk het eerste wat ik dacht toen ik dit nieuws las was hoe jij hierop zou reageren. :lol:
Front voor/der Matigheid
last.fm

Persistence

Bericht door Persistence » za okt 17, 2020 2:55 pm

België: Bijna 10.200
Nederland: Bijna 8.200

Ik had serieus gehoopt op een afname vandaag. Jammer dit.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » za okt 17, 2020 6:36 pm

Er was bijna een afname
Flikker op met je homofobie

Persistence

Bericht door Persistence » zo okt 18, 2020 10:37 am

KoenM schreef:
wo okt 14, 2020 5:11 pm
Godver, wat erger ik me weer de tering aan extreemrechtse politici die garen trachten te spinnen bij deze pandemie ellende.

Geert Wilders (@geertwilderspvv) heeft getweet:
Dus behandelingen en operaties van Henk en Ingrid met kanker, hartfalen of andere ziektes worden weer uitgesteld omdat de IC’s vooral bezet worden door Mohammed en Fatima die onze taal niet spreken en lak hebben aan de regels? Zijn dat de feiten @MinPres Rutte?
Treffende reactie van ene Pepijn Zwaanswijk:
Het merendeel van de covid-patiënten in de grote steden heeft een niet-westerse achtergrond en is laag opgeleid. Vaak spreken ze slecht Nederlands ook. Is daarmee aangetoond dan wel bewezen dat vooral mensen met een niet-westerse achtergrond zich niet aan de regels houden?
Wie dat denkt is niet alleen kortzichtig en naïef, maar valt bovendien zwaar door de mand als racist.
Feit is is dat laagopgeleiden de 'kutklusjes' opknappen voor de rest van Nederland. Vaak onder arbeidsomstandigheden die besmetting in de hand werken.
Hoe denk je trouwens dat dat virus weer zijn weg heeft kunnen vinden afgelopen zomer in Nederland?
Zou die goedkope zomervlucht van "Henk en Ingrid" met het zwaar gesubsidieerde Corona Airlines, voor €80 naar fokking Covid sur Mer er misschien iets mee te maken kunnen hebben?
Hotelletje met slechte airco, even dat leuke, drukke marktje bezoeken en 's avonds lekker los in dat barretje waar je gratis shotjes krijgt voor een tongzoen met de barman.
Terug in Nederland deden kerken, studentenfeesten-en bijeenkomsten, protesterende 'Engelbewaarders', mondkapjes-op zak-dragers en hossende voetbalsupporters vervolgens de rest. Moet ik nog even doorgaan?
En maar selectief schelden op die 'buitenlanders' die het niet snappen en met zijn zessen in een klein flatje wonen.
Flikker toch op met je polariserende, racistische opportunisme.
Je bent onderdeel van het probleem, terwijl je je zou moeten hardmaken voor al die mensen, in al die bevolkingslagen, die zich inspannen om tot een oplossing te komen. Reken maar dat Mustafa en Yasmin daar ook bijhoren.
Nietsnut.
Je leert het ook nooit.
Ook de voorzitter van het Belgische Vlaams Belang ziet opportuniteiten om bagger uit te storten over de nietsvermoedende lezer:
In het algemeen probeert het VB ook in de coronacrisis in te spelen op haar corebusiness: anti-immigratie. De partij vindt dat de overheid de 'zaken moet durven benoemen' en moet zeggen welke bevolkingsgemeenschappen hoge infectiegraden hebben. 'Omdat politiek correcte politici problemen niet bij naam durven noemen, wordt de Vlaming keer op keer mee gestraft!', zei Van Grieken afgelopen zomer over de Antwerpse avondklok en mondmaskerplicht.
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

* Cookie: Baan, IC-plek, huis en ga zo maar door.

dako

Bericht door dako » ma okt 19, 2020 8:02 am

Tja, Geert raakt een beetje ondergesneeuwd door die andere extreemrechtse lamlul en moet dus wat he.
Hij zal wel meer domme dingen gaan roepen tot aan de verkiezingen. Het zal wel, ook al haalt ie samen met Baudeteketet ie 74 zetels, dan nog wordt het opnieuw vier jaar oppositie voor dat zooitje. Kan me er niet druk om maken, eerlijk gezegd.

paradigm shift

Bericht door paradigm shift » ma okt 19, 2020 8:29 am

Ach, het Forum voor Demagogie is inmiddels net zo’n ruïne als het Forum Romanum. Het is blijkbaar maar lastig voor populisten om electoraal grip te krijgen op de coronacrisis.
“Alles is te zwaar, omdat alles te licht is” - Paul Celan

dako

Bericht door dako » ma okt 19, 2020 8:39 am

Het is ook gewoon erg sneu hoe ze enkel een punt kunnen maken door weer over 'Mo en Faat' te beginnen die 'onze' zorg afpakken. Inhoudelijk echt helemaal niks te melden.

Jan1973

Bericht door Jan1973 » ma okt 19, 2020 9:39 am

Ik heb zaterdagmiddag een groep superspreaders gezien op het strand (waar ik uiteraard in mijn eentje was).

Vader. moeder, drie kinderen, hond erbij, opa en oma mee??? Dat is al een teken dat het in de bovenkamer niet zo in orde zit.

Selfies maken in verschillende samenstellingen o.a. kleinkind met oma, ledematen op elkaar leggen, zingen?

Misschien was het een bewuste party om opa en oma te besmetten of vierden ze het feit dat ze alle zeven een negatieve test hadden, maar dit waren dus de niet activistische complete idioten in actie.

dako

Bericht door dako » ma okt 19, 2020 9:42 am

Jan1973 schreef:
ma okt 19, 2020 9:39 am
ledematen op elkaar leggen

Krimhild

Bericht door Krimhild » ma okt 19, 2020 5:31 pm

paradigm shift schreef:
ma okt 19, 2020 8:29 am
Ach, het Forum voor Demagogie is inmiddels net zo’n ruïne als het Forum Romanum. Het is blijkbaar maar lastig voor populisten om electoraal grip te krijgen op de coronacrisis.
:lol:
The Devil’s Blood twice a day, keeps the dourness at bay

Wees matig, red de planeet. #FrontDerMatigheid
Psychotron schreef:Zonder wrijving geen glans!

Krimhild

Bericht door Krimhild » ma okt 19, 2020 5:33 pm

Jan1973 schreef:
Ik heb zaterdagmiddag een groep superspreaders gezien op het strand (waar ik uiteraard in mijn eentje was).

Vader. moeder, drie kinderen, hond erbij, opa en oma mee??? Dat is al een teken dat het in de bovenkamer niet zo in orde zit.

Selfies maken in verschillende samenstellingen o.a. kleinkind met oma, ledematen op elkaar leggen, zingen?

Misschien was het een bewuste party om opa en oma te besmetten of vierden ze het feit dat ze alle zeven een negatieve test hadden, maar dit waren dus de niet activistische complete idioten in actie.
Hoi, niet om je dag te verpesten, maar sommige mensen wonen met 3 generaties in 1 huis. Kortom: kan best 1 huishouden zijn geweest.

Nog steeds onverstandig om met z’n allen de hort op te gaan.

Maar misschien ging opa zichzelf een dag later laten euthenaseren, en was dit hun laatste dag samen.

Wie zal het zeggen?

Mijn boodschap: Minder oordelen, meer mensen het lekker zelf uit laten zoeken.

Kees

Bericht door Kees » ma okt 19, 2020 10:33 pm

Krimhild schreef:
ma okt 19, 2020 5:33 pm

Ook het credo van de Nederlandse overheid inzake corona...

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » di okt 20, 2020 1:10 am

Met dank aan een specifiek forumlid vond ik nu dit pareltje op Feesboek:
Dit verhaal kwam ik tegen 🤔

Ze weten al precies wat er gaat gebeuren. Het draaiboek van de WHO volgen....

Weet u waarom Trump zich terugtrok uit de WHO?...Gesteund door Poetin aan zijn zijde?... verbaas me erover dat er zo weinig onderzoek gedaan wordt naar wat er écht in Nederland en de rest van de wereld aan de hand is.
De meeste mensen slikken de berichten van de NOS/NPO nog als zoete koek en denken dat Mark Rutte en Hugo de Jonge eerlijke mensen zijn.
In 2007 hebben 167 landen hun handtekening gezet onder een coronaplan van de WHO.
Een groot plan was nooit een geheim van gemaakt is. Een akelig plan.

In 2009 heeft Robert de Ruiter een boek uitgegeven: Corona, waarin precies beschreven wordt wat er nu gebeurd.
In 2018 heeft de WHO de onschuldige griep corona aan de A-lijst met zeer gevaarlijke besmettelijke ziektes zoals tyfus, polio enz. toegevoegd.

Bij een uitbraak van een ziekte op de A-lijst dient direkt groot alarm geslagen te worden. Niemand begreep eerst waarom dit gedaan was.
Zoals ieder voorjaar kwam ook dit jaar de voorjaarsgriep die corona heet.

Het virus overleeft echter de 25 graden niet. 16 Maart 2020 was het al niet meer aktief. Dat was nog vóór de lock-down.
Tóch gingen we in lock-down. Er werden vreemde berichten gegeven en onbegrijpelijke maatregelen genomen en bijna niemand stelde vragen.
Want, waar kwamen vóór corona mondkapjes vandaan?

Waarom mochten die bedrijven niet meer leveren en kwam in het nieuws dat er geen mondkapjes waren? Veel van deze bedrijven waren de eerste die failliet gingen.
De ene rare regel volgde de andere op zonder gerust te stellen, zonder adviezen voor je gezondheid.

We hebben reeds een half jaar angst moeten slikken. Angst in combinatie met bedreiging.
Nóg een raar punt in de coronageschiedenis is dat er ineens héél veel geld uitgegeven kan worden. We moeten al járen bezuinigen. Kosten voor levensonderhoud stijgen de pan uit terwijl salarissen al jaren niet verhoogd zijn. En zo, zónder overlegd te hebben met de 2e kamer geeft Rutte achter elkaar miljaren uit. Ons belastinggeld. Inmiddels méér dan 2.000.000 miljard. Niemand vraagt zich af hoe dit kan.

Eén van de maatregelen is: we moeten een mondkapje dragen. Maar het mag geen gecertificeerd mondkapje zijn. Dat is raar. Want een niet gecertificeerd mondkapje heeft geen nut. En iedereen draagt het braaf.
De regering moet de situatie rekken want de regering heeft in 2007 voor het plan getekent en dat plan dient uitgewerkt te worden.

Maatregelen worden onduidelijker, het hele volk baalt maar iedereen gelooft nog dat corona aktief is en dát moet zo blijven want de noodwet móet erdoor.
Met de noodwet zijn we ál onze vrijheden kwijt. Voor altijd. Er komen nooit verkiezingen meer. Want Nederland moet een dictatuur worden. Ieder land dat in 2007 getekent heeft moet een dictatuur worden.
Het einddoel van het grote plan is dat uiteindelijk de hele wereld geleid wordt door één dictator. Totale macht over mens én natuur. Waarom? Google dat maar.
Trump had het plan snel door. En verzet zich met hand en tand. Poetin had het plan snel door en vecht aan de zijde van Trump.

En toen was daar ineens de president van Wit-Rusland. Vers van de pers en voor de WHO klaar om met een aanbod van 92 Miljoen aan het dictatuur-lijstje toegevoegd te worden. Dat liep echter anders. Deze nieuwe president weigert aan het plan van de WHO mee te werken. Paniek! Bied het IMF een paar weken later het tienvoudige aan. Wat het IMF en de WHO nooit verwachten gebeurd. Deze nieuwe president toont geen angst en geeft een persconferentie waarin hij de misstanden van de WHO en het IMF open en bloot op tafel legt.
Vrije journalisten duiken erin en ontdekken dat alle landen die wél aan het plan meewerken en hun land en volk verloochenen dergelijke bedragen aangenomen hebben.
Nederland is één van die landen.
Dát is er aan de hand

Er is geen corona meer. Corona was een gewone griep zoals we jaren gehad hebben en waar we nooit eerder bang voor zijn geweest.
Ik begin nu fan van het complottheorie complot te worden. Mensen worden door complottheorieën dom gehouden door een geheime organisatie die er op uit is om mensen tegen elkaar op te zetten. Dat moet gewoon.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » di okt 20, 2020 7:00 am

Huilen.
Facebook band

Last.fm profiel

Mollusk

Bericht door Mollusk » di okt 20, 2020 8:23 am

Oh dear...
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » di okt 20, 2020 8:55 am

Lennert schreef:
di okt 20, 2020 1:10 am

Weet u waarom Trump zich terugtrok uit de WHO?...Gesteund door Poetin aan zijn zijde?... verbaas me erover dat er zo weinig onderzoek gedaan wordt naar wat er écht in Nederland en de rest van de wereld aan de hand is.
De meeste mensen slikken de berichten van de NOS/NPO nog als zoete koek en denken dat Mark Rutte en Hugo de Jonge eerlijke mensen zijn.
In 2007 hebben 167 landen hun handtekening gezet onder een coronaplan van de WHO.

In 2009 heeft Robert de Ruiter een boek uitgegeven: Corona, waarin precies beschreven wordt wat er nu gebeurd.
In 2018 heeft de WHO de onschuldige griep corona aan de A-lijst met zeer gevaarlijke besmettelijke ziektes zoals tyfus, polio enz. toegevoegd.

Bij een uitbraak van een ziekte op de A-lijst dient direkt groot alarm geslagen te worden. Niemand begreep eerst waarom dit gedaan was.

Het virus overleeft echter de 25 graden niet. 16 Maart 2020 was het al niet meer aktief. Dat was nog vóór de lock-down.
Tóch gingen we in lock-down. Er werden vreemde berichten gegeven en onbegrijpelijke maatregelen genomen en bijna niemand stelde vragen.

Waarom mochten die bedrijven niet meer leveren en kwam in het nieuws dat er geen mondkapjes waren? Veel van deze bedrijven waren de eerste die failliet gingen.
De ene rare regel volgde de andere op zonder gerust te stellen, zonder adviezen voor je gezondheid.

We hebben reeds een half jaar angst moeten slikken. Angst in combinatie met bedreiging.
Nóg een raar punt in de coronageschiedenis is dat er ineens héél veel geld uitgegeven kan worden. We moeten al járen bezuinigen. Kosten voor levensonderhoud stijgen de pan uit terwijl salarissen al jaren niet verhoogd zijn. En zo, zónder overlegd te hebben met de 2e kamer geeft Rutte achter elkaar miljaren uit. Ons belastinggeld. Inmiddels méér dan 2.000.000 miljard. Niemand vraagt zich af hoe dit kan.

Eén van de maatregelen is: we moeten een mondkapje dragen. Maar het mag geen gecertificeerd mondkapje zijn. Dat is raar. Want een niet gecertificeerd mondkapje heeft geen nut. En iedereen draagt het braaf.
De regering moet de situatie rekken want de regering heeft in 2007 voor het plan getekent en dat plan dient uitgewerkt te worden.

Maatregelen worden onduidelijker, het hele volk baalt maar iedereen gelooft nog dat corona aktief is en dát moet zo blijven want de noodwet móet erdoor.
Met de noodwet zijn we ál onze vrijheden kwijt. Voor altijd. Er komen nooit verkiezingen meer. Want Nederland moet een dictatuur worden. Ieder land dat in 2007 getekent heeft moet een dictatuur worden.
Het einddoel van het grote plan is dat uiteindelijk de hele wereld geleid wordt door één dictator. Totale macht over mens én natuur. Waarom? Google dat maar.
Trump had het plan snel door. En verzet zich met hand en tand. Poetin had het plan snel door en vecht aan de zijde van Trump.

En toen was daar ineens de president van Wit-Rusland. Vers van de pers en voor de WHO klaar om met een aanbod van 92 Miljoen aan het dictatuur-lijstje toegevoegd te worden. Dat liep echter anders. Deze nieuwe president weigert aan het plan van de WHO mee te werken. Paniek! Bied het IMF een paar weken later het tienvoudige aan. Wat het IMF en de WHO nooit verwachten gebeurd. Deze nieuwe president toont geen angst en geeft een persconferentie waarin hij de misstanden van de WHO en het IMF open en bloot op tafel legt.
Vrije journalisten duiken erin en ontdekken dat alle landen die wél aan het plan meewerken en hun land en volk verloochenen dergelijke bedragen aangenomen hebben.
Dát is er aan de hand

Er is geen corona meer. Corona was een gewone griep zoals we jaren gehad hebben en waar we nooit eerder bang voor zijn geweest.
Ik begin nu fan van het complottheorie complot te worden. Mensen worden door complottheorieën dom gehouden door een geheime organisatie die er op uit is om mensen tegen elkaar op te zetten. Dat moet gewoon.
Ik vind 'propaganda' een mooie term hiervoor, in ieder geval beter dan complottheorie, fake news, etc. Wat relevantie voorbeelden van disinformatie hieronder. Bepaalde regimes doen nu eenmaal goed hun ding bij destabilisatie van anderen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_INFEKTION
Operation INFEKTION was the popular name given to a disinformation campaign run by the KGB in the 1980s to plant the idea that the United States had invented HIV/AIDS as part of a biological weapons research project.

https://en.wikipedia.org/wiki/Disinform ... since_2000
In the 2010s, as social media gained prominence, Russia then began to use platforms such as Facebook and Twitter to spread disinformation. Facebook believes that as many as 126 million of its users have seen content from Russian disinformation campaigns on its platform. Twitter stated that it had found 36,000 Russian bots spreading tweets related to the 2016 U.S. elections. Elsewhere, Russia has used social media to destabilize former Soviet states such as Ukraine and Western nations such as France and Spain.
Front voor/der Matigheid
last.fm

paradigm shift

Bericht door paradigm shift » di okt 20, 2020 2:05 pm

Lennert schreef:

Dát is er aan de hand

Welja, gooi nog wat brandstof op de laaiende, uitslaande brand van mijn misantropie. Alsof het al niet erg genoeg was.
“Alles is te zwaar, omdat alles te licht is” - Paul Celan

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » di okt 20, 2020 2:07 pm

Lubach heeft zondag weer perfect de dunne lijn bewandeld m.b.t. dit thema overigens. Zeer behapbaar en laagdrempelig en toch zeer gevat. Aanrader als je nog niet gekeken hebt.
Facebook band

Last.fm profiel

Jan1973

Bericht door Jan1973 » di okt 20, 2020 2:08 pm

Krimhild schreef:
ma okt 19, 2020 5:33 pm
Jan1973 schreef:

Hoi, niet om je dag te verpesten, maar sommige mensen wonen met 3 generaties in 1 huis. Kortom: kan best 1 huishouden zijn geweest.

Nog steeds onverstandig om met z’n allen de hort op te gaan.

Maar misschien ging opa zichzelf een dag later laten euthenaseren, en was dit hun laatste dag samen.

Wie zal het zeggen?

Ach ja je hebt gelijk.

Persistence

Bericht door Persistence » di okt 20, 2020 4:17 pm

We staan vandaag weer in de top 5 van de nieuwe besmettingen. Na Rusland, Polen en België staan we op nr: 4 met 8165 nieuwe gevallen. Ter vergelijking: USA staat met 3341 op 12.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » di okt 20, 2020 4:20 pm

Is de telmethode overal even efficiënt vraag ik me dan af.
Facebook band

Last.fm profiel

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » di okt 20, 2020 6:24 pm

'Nee' luidt het antwoord op die retorische vraag.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Persistence

Bericht door Persistence » di okt 20, 2020 6:42 pm

USA stond op andere dagen ook geregeld in de top 5. Wellicht een kleine kans maar misschien houden ze zich daar wel meer aan de coronamaatregelen nu, geen idee.

dako

Bericht door dako » wo okt 21, 2020 7:40 am

Lennert schreef:

[...]
Mensen zijn echt kut.

Jan1973

Bericht door Jan1973 » wo okt 21, 2020 7:42 am

Kunstvandalen beschadigen meer dan zeventig objecten in Berlijnse musea

Eén of meerdere kunstvandalen hebben begin deze maand in Berlijnse musea zeker zeventig objecten beschadigd, laat de Duitse politie dinsdag aan Die Zeit en Deutschlandfunk weten.

Het gaat om een van de grootste reeksen vernielingen van kunstobjecten in Duitsland sinds het einde van de Tweede Wereldoorlog, melden de media.

Onder meer Egyptische sarcofagen, beeldhouwwerken en schilderijen uit de negentiende eeuw zijn bespoten met een olieachtige substantie. Het spul heeft vlekken op de objecten achtergelaten.

Onder meer het Pergamonmuseum, Neuen Museum en Alte Nationalgalerie zijn gedupeerd. Volgens Die Zeit zijn andere musea niet over het vandalisme geïnformeerd. Het is niet duidelijk waarom dat niet is gebeurd.

Wie achter de aanvallen zit, is niet duidelijk. Die Zeit meldt dat de samenzweringsideoloog Attila Hildmann in augustus en september op sociale media schreef dat de "troon van satan" zich in het Pergamonmuseum bevindt. Hij noemde het museum het centrum van de "wereldwijde satanistenscene en coronacriminelen".

dako

Bericht door dako » wo okt 21, 2020 7:43 am

dako schreef:
wo okt 21, 2020 7:40 am
Mensen zijn echt kut.

Jan1973

Bericht door Jan1973 » wo okt 21, 2020 7:50 am

Ik heb overigens een paar kanttekeningen bij het vorige grote complot (dank voor het plaatsen van deze waanzin):

-Dus een heel aantal landen (waaronder ontwikkelingslanden, dat kan niet anders met het genoemde aantal) hebben een verdrag getekend om hun bevolking ziek te maken en daardoor tot slaven te maken. Maar mensen in die landen, die voor een paar centen werken, hebben toch niks en gaan ook nooit iets krijgen?
-Als het uitroeien van de wereldbevolking het doel was (waarvoor 156 landen tekenen, koekkoek!!) dan hadden een aantal van die landen toch wel effectievere virussen liggen, ik denk aan de pest.
-Het geheel is getekend in de laatste jaren van een Republikeinse president. Dan wisten ze natuurlijk in 2007 al dat die zou worden opgevolgd door een zwarte Democraat en dat daarna hun partij en het presidentschap zou worden gekaapt door een volslagen idioot met als doel het rijker maken van hemzelf, hemzelf, hemzelf, hemzelf, zijn familie, de Republikeinse partij. Was in 2007 allemaal al afgesproken.
-Bestaat het virus nu wel of niet? Een gigantisch aantal landen zet een enorme virus infrastructuur op, maar het bestaat eigenlijk niet, of toch eigenlijk wel, om ons tot slaaf te maken, maar het bestaat toch eigenlijk niet en als het al bestaat is het relatief mild? Complot theoretici logica?

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » wo okt 21, 2020 7:58 am

Jan1973 schreef:
di okt 20, 2020 2:08 pm
[..]
Ach ja je hebt gelijk.
Ik wil nog wel even de aandacht vestigen op de meest zeldzame woorden die ooit op Metalfan.nl/forum zijn gepost.
Front voor/der Matigheid
last.fm

dako

Bericht door dako » wo okt 21, 2020 7:59 am

Als je alle artikelen die beginnen met 'ze willen' of 'ze weten' of 'ze doen' zonder te specificeren wie 'ze' zijn gewoon laat voor wat het is word je een gelukkiger mens.
Die complotgekkies zijn allemaal volslagen waus.

Heyoka

Bericht door Heyoka » wo okt 21, 2020 8:34 am

dako schreef:
wo okt 21, 2020 7:59 am
Als je alle artikelen die beginnen met 'ze willen' of 'ze weten' of 'ze doen' zonder te specificeren wie 'ze' zijn gewoon laat voor wat het is word je een gelukkiger mens.
Het verontrustende is dat het er veel meer blijken te zijn dan ik vooraf had gedacht. Vroeger had je alleen Lange Frans. Nu blijken er heel veel mensen die eerder nog enigszins normaal leken compleet de weg kwijt te zijn. En hoe kwijter de weg is, hoe meer ze dat laten merken. Langzaamaan begin ik me ook hier zorgen over te maken.

En dan moet ik weer nog meer bier drinken om dit allemaal aan te kunnen...

dako

Bericht door dako » wo okt 21, 2020 8:44 am

En ook steeds schaamtelozer, valt me op.
Vroegah werd zoiets anoniem op een forum of twitter gekotst, nu zijn het hordes BN'ers die er openlijk voor uit komen en zie ik screenshots van mensen die met voor- en achternaam vermeld openbaar op Facebook allerhande meuk uitkramen.
De vriendin heb LinkedIn en liet pas een discussie zien die gestart was onder een foto van een mevrouw die wenste te melden dat mondkapjes heus niet zo slecht ademen als wordt beweert. Wat daar voor grove, ongefundeerde complotmeuk voorbij kwam terwijl al die mensen hun werkgever in hun profiel hebben staan is gewoon gestoord.
Compleet openbaar. 't Is gek.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo okt 21, 2020 8:45 am

Heyoka schreef:
wo okt 21, 2020 8:34 am
dako schreef:
Het verontrustende is dat het er veel meer blijken te zijn dan ik vooraf had gedacht. Vroeger had je alleen Lange Frans. Nu blijken er heel veel mensen die eerder nog enigszins normaal leken compleet de weg kwijt te zijn. En hoe kwijter de weg is, hoe meer ze dat laten merken. Langzaamaan begin ik me ook hier zorgen over te maken.

KoenM schreef:
di okt 20, 2020 3:16 pm
In het kader van lokaal shoppen in coronatijden net deze besteld:

https://shop.brouwerijbroers.be/product ... tskalender

Ik ben voorzien voor december!
Je hoeft het niet uit te spreiden over 24 dagen he.
Facebook band

Last.fm profiel

Heyoka

Bericht door Heyoka » wo okt 21, 2020 10:33 am

KoenM schreef:
wo okt 21, 2020 8:45 am
Heyoka schreef:
wo okt 21, 2020 8:34 am
dako schreef:

KoenM schreef:
di okt 20, 2020 3:16 pm
In het kader van lokaal shoppen in coronatijden net deze besteld:

https://shop.brouwerijbroers.be/product ... tskalender

Ik ben voorzien voor december!
Je hoeft het niet uit te spreiden over 24 dagen he.

Daar heb je gelijk in. EN als je 4 van die boxen besteld, heb je wel weer genoeg voor 3 weken.
Maar ja, het is wel een adventskalender. Dat is toch niet zo goed voor mijn radicaal-atheïstische zelfbeeld.
Ik heb gisteren wel de herfstbox van Jopen gekocht. Dan kan ik er in ieder geval het komende weekend tegenaan.

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » do okt 22, 2020 3:54 pm

'Aantal besmettingen (9.283) stijgt door na afvlakking'? Pfff. Na een paar dagen 'min of meer' een zelfde hoeveelheid nieuwe besmettingen al durven spreken over een afvlakking, wat een onzin. Ik wil Mollusk nog wel even een hart onder de riem steken: waarom zulk taalgebruik? Moet het spannend, hoopgevend, dramatisch worden ja? Alsjeblieft... En al die beeldspraak over golven, tsunami's, etc. Bah. Het doet afbraak aan de problematiek en probeert het te versimpelen met makkelijke vergelijkingen en metaforen. Ik heb geen zin meer in die berichtgeving, ik kijk over een week wel weer hoe het erbij staat.

https://nos.nl/artikel/2353330-weer-sti ... teren.html
Front voor/der Matigheid
last.fm

Persistence

Bericht door Persistence » do okt 22, 2020 5:37 pm

Over een week zal er vast niets veranderd zijn.
Laatst gewijzigd door Persistence op do okt 22, 2020 6:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Krimhild

Bericht door Krimhild » do okt 22, 2020 6:02 pm

Hieronimus schreef:
do okt 22, 2020 3:54 pm
'Aantal besmettingen (9.283) stijgt door na afvlakking'? Pfff. Na een paar dagen 'min of meer' een zelfde hoeveelheid nieuwe besmettingen al durven spreken over een afvlakking, wat een onzin. Ik wil Mollusk nog wel even een hart onder de riem steken: waarom zulk taalgebruik? Moet het spannend, hoopgevend, dramatisch worden ja? Alsjeblieft... En al die beeldspraak over golven, tsunami's, etc. Bah. Het doet afbraak aan de problematiek en probeert het te versimpelen met makkelijke vergelijkingen en metaforen. Ik heb geen zin meer in die berichtgeving, ik kijk over een week wel weer hoe het erbij staat.

https://nos.nl/artikel/2353330-weer-sti ... teren.html
Welk taalgebruik?

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » do okt 22, 2020 6:59 pm

Het taalgebruik in mijn aanhalingstekens. Alsof het een spannende race is. Alsof het verschil per dag ertoe doet. Er was helemaal geen sprake van afvlakking net zo min als dat er geen sprake is van 'bijna' n besmettingen op een dag, omdat er zoveel onzekerheid is over je metingen. Wat maakt het dan uit om het per dag zo te presenteren?
Front voor/der Matigheid
last.fm

Krimhild

Bericht door Krimhild » do okt 22, 2020 9:27 pm

Aah, zo. Dank, ik vatte het even niet.

Wat is de onzekerheidsfactor dan ongeveer?

Jan1973

Bericht door Jan1973 » vr okt 23, 2020 8:48 am

Het zijn hoogtijdagen voor de liefhebbers van het misbruiken en misquoten van statistische gegevens. En die percentages worden ook vaak misbruikt om te "bewijzen" dat jij, als speciale Nederlander, je niet aan een paar simpele regels hoeft te houden.

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » vr okt 23, 2020 9:08 am

Krimhild schreef:
do okt 22, 2020 9:27 pm
Aah, zo. Dank, ik vatte het even niet.

Wat is de onzekerheidsfactor dan ongeveer?
Goede vraag eerlijk gezegd. Ik weet niet wat de sensitiviteit en specificiteit van de gebruikte tests zijn (dat verschilt allicht ook per type test). Een kennis had laatst al een false negative, niet prettig. Even heel snel opgezocht, hier wat informatie: https://www.businessinsider.nl/equation ... ty-2020-5/

Kort samengevat in onderstaande grafiek (maar lees vooral de tekst voor een mooie uitleg). Hierbij worden twee tests vergeleken met een fictief rekenvoorbeeld. Kort gezegd: als de besmettingsgraad onder de bevolking rond de 5% ligt, is de positieve voorspellende waarde in het gunstigste geval nog geen 90% (Abbott) en minder dan 70% (BioReference). Dat is dus de kans dat je corona hebt en correct wordt vastgesteld dat je het hebt.
Verkleinde Afbeelding

Deze grafiek wordt weinig in het nieuws belicht, maar laat vervolgens een stuk beter zien wat voor ongelooflijke onzekerheidsmarge er eigenlijk is voor Nederland als je zulke zaken meeneemt in het overzicht:
Verkleinde Afbeelding

Er waren op 15 oktober dus tussen de 73.000 en 170.000 besmettelijke mensen in Nederland.

Tot zover mijn introductie voor de module Statistiek in Tijden van Corona, inschrijving is vanaf nu geopend.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » vr okt 23, 2020 10:31 am

benieuwd wat er nu met de corona aantallen gaat gebeuren sinds het sluiten van Lange Frans zijn kanaal. Dat heeft ook zeker invloed op de coronacijfers. :lol:

dako

Bericht door dako » vr okt 23, 2020 10:34 am

Hoe meer van die aandachtsgeile compleet doorgeslagen achterlijke mongolen met debiele ideeën kapot worden gecensureerd hoe beter.
Echt. Lange fucking Fans. Wie de fuck ben je dan. YouTube heb gelijk. Optiefen.

Plaats reactie