Coronavirus / COVID-19

Is er nog wat gebeurd in de wereld?
Plaats reactie
Heyoka

Re: Coronavirus / COVID-19

Bericht door Heyoka » vr okt 23, 2020 10:45 am

Als Twitter, Facebook en/of Youtube je content gaat censureren, dan vind ik dat TBS of een soortgelijke behandeling een compleet logische stap. Arme Lange Frans, is helemaal de weg kwijt en hij doolt nu verward rond in onze maatschappij. Help die jongen.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » vr okt 23, 2020 10:50 am

Gewoon handhaven zulke idioten. Wat nou begrip. Als je van slechte wil bent, kun je het krijgen ook.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

Last.fm profiel

Heyoka

Bericht door Heyoka » vr okt 23, 2020 12:09 pm

KoenM schreef:
vr okt 23, 2020 10:50 am
Gewoon handhaven zulke idioten. Wat nou begrip. Als je van slechte wil bent, kun je het krijgen ook.
Lange Frans heeft geen slechte wil, hij heeft ze gewoon niet op een rijtje.
De media moet stoppen dergelijke figuren nog aandacht te geven.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » vr okt 23, 2020 12:31 pm

Mijn expertise. Scheer je weg. Betweter.
Facebook band

Last.fm profiel

Heyoka

Bericht door Heyoka » vr okt 23, 2020 12:40 pm

KoenM schreef:
vr okt 23, 2020 12:31 pm
Mijn expertise. Scheer je weg. Betweter.
Als je er anders over denkt dan ik, zit je niet op de goede plek.

dako

Bericht door dako » vr okt 23, 2020 12:49 pm

Begin anders een youtube-kanaal waarin je als leek beweert dat de experts het mis hebben, er is een plek vrij begreep ik.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Heyoka

Bericht door Heyoka » vr okt 23, 2020 12:59 pm

Ik ben filosoof, flapdrol, ik weet overal iets vanaf. Filosofie is de vader van alle wetenschappen. Je zou kunnen zeggen dat Koen mijn zoon is.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » vr okt 23, 2020 1:07 pm

Je kwetst me.
Facebook band

Last.fm profiel

Heidewolf

Bericht door Heidewolf » vr okt 23, 2020 1:11 pm

De waarheid is hard, maar Heyoka is altijd botter.
Heerlijk Helder Heidewolf

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » vr okt 23, 2020 1:15 pm

Onzin overigens; een wiskundige zegt dat wiskunde de basis is van alle wetenschap. Een socioloog zegt dat hij het summum in de pyramide van wetenschappen bedrijft. En een filosoof zegt dat filosofie de vader van alle wetenschappen is. Hoop gelul bij elkaar. Feit is dat ik expertise heb m.b.t. toerekeningsvatbaarheid, TBS en afwijkend dan wel strafbaar gedrag. Bek dicht en accepteren Krijst.
Facebook band

Last.fm profiel

Heyoka

Bericht door Heyoka » vr okt 23, 2020 1:21 pm

KoenM schreef:
vr okt 23, 2020 1:15 pm
Onzin overigens; een wiskundige zegt dat wiskunde de basis is van alle wetenschap. Een socioloog zegt dat hij het summum in de pyramide van wetenschappen bedrijft. En een filosoof zegt dat filosofie de vader van alle wetenschappen is. Hoop gelul bij elkaar. Feit is dat ik expertise heb m.b.t. toerekeningsvatbaarheid, TBS en afwijkend dan wel strafbaar gedrag. Bek dicht en accepteren Krijst.
Lange Frans is niet toerekeningsvatbaar, zijn gedrag zou strafbaar moeten zijn en TBS is een prima methode om hem weer in de realiteit te brengen.
Zoon, je mag best iets vinden, maar je luistert wel gewoon naar je vader.

dako

Bericht door dako » vr okt 23, 2020 1:25 pm

TBS is tyfusduur. Ik vind dat we al die schijtirritante betweters op een waddeneiland zonder telefoondekking moeten lozen. Rottummerplaat ofzo.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » vr okt 23, 2020 1:31 pm

Heyoka schreef:
vr okt 23, 2020 1:21 pm
KoenM schreef:
Lange Frans is niet toerekeningsvatbaar, zijn gedrag zou strafbaar moeten zijn en TBS is een prima methode om hem weer in de realiteit te brengen.
Soms moeten mensen idd gewoon luisteren. Dit soort complotidioten vallen daaronder. Soms zijn mensen gewoon van slechte wil, alle goede bedoelingen ten spijt.
Facebook band

Last.fm profiel

Heyoka

Bericht door Heyoka » vr okt 23, 2020 1:34 pm

dako schreef:
vr okt 23, 2020 1:25 pm
TBS is tyfusduur. Ik vind dat we al die schijtirritante betweters op een waddeneiland zonder telefoondekking moeten lozen. Rottummerplaat ofzo.
Zou je dit nou wel moeten willen? Hoe groot denk je dat de kans is dat jij niet op Rottummerplaat komt te wonen? :D

Heyoka

Bericht door Heyoka » vr okt 23, 2020 1:34 pm

KoenM schreef:
vr okt 23, 2020 1:31 pm
Heyoka schreef:
KoenM schreef:
Soms moeten mensen idd gewoon luisteren. Dit soort complotidioten vallen daaronder. Soms zijn mensen gewoon van slechte wil, alle goede bedoelingen ten spijt.
Waar zit volgens jou de slechte wil van LF?

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » vr okt 23, 2020 3:00 pm

Heyoka schreef:
vr okt 23, 2020 12:09 pm
KoenM schreef:
vr okt 23, 2020 10:50 am
Lange Frans heeft geen slechte wil, hij heeft ze gewoon niet op een rijtje.
De media moet stoppen dergelijke figuren nog aandacht te geven.
Ja, maar de aandacht krijgt hij niet van de media, maar van mensen die de media niet vertrouwen en hun toevlucht bij dit soort wappies zoekt. Om vervolgens te geloven dat de media verzwijgt dat Rutte babybloed drinkt en kinderen misbruikt. Het os wachten tot zo'n gek (een volger dus) een politicus neerschiet, om zo'n waanidee.

Ofwel terecht dat youtube dit sensureert. Vraag is.... waar ligt de grens?
Laatst gewijzigd door Joris op vr okt 23, 2020 3:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » vr okt 23, 2020 3:12 pm

Heyoka schreef:
vr okt 23, 2020 1:34 pm
KoenM schreef:
vr okt 23, 2020 1:31 pm
Heyoka schreef:

Waar zit volgens jou de slechte wil van LF?
Alles beter denken te weten dan mensen die ergens expertise in opgebouwd hebben en vervolgens zijn eigen ego aansterken met een hoop bevestiging van mensen die hun eigen falen projecteren op "elite", "machthebbers" door middel van het construeren van sprookjes. Dat is van slechte wil. Tenzij Fransje aantoonbaar psychiatrisch ziek is, is hij voor mij van slechte wil. Tuurlijk ziet LF sommige zaken niet helder, maar dat betekent niet dat dit hem in het geheel niet aan te rekenen valt. Als we jouw redenering volgen is niemand nog echt verantwoordelijk te houden voor zijn acties, want ik kan je vanuit de praktijk vertellen dat pure slechtheid zoals dat soms beschreven wordt in populaire media bijna nooit bestaat. In iedere casus zijn er verschoningsgronden en verklaringen te vinden. Het is een glijdende schaal; iedereen is in meer of mindere mate verantwoordelijk voor zijn eigen acties. LF is o.b.v. wat ik weet (wellicht niet zoveel en vertekend) behoorlijk verantwoordelijk voor zijn acties en de potentiële fallout daarvan.

Dus nogmaals: handhaven die idioten. De ratio zijn ze al ver voorbij.
Facebook band

Last.fm profiel

Krimhild

Bericht door Krimhild » za okt 24, 2020 6:16 am

Even nu over serieuze zaken praten.

Op Twitter krijgt Lange Frats dit soort berichten:

https://www.thebestsocial.media/nl/lang ... UQhcYM-wmM
The Devil’s Blood twice a day
Keeps the dourness at bay

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » zo okt 25, 2020 8:57 pm

Krimhild schreef:
za okt 24, 2020 6:16 am
Even nu over serieuze zaken praten.

Op Twitter krijgt Lange Frats dit soort berichten:

https://www.thebestsocial.media/nl/lang ... UQhcYM-wmM

Hahaha. Geweldig, ja.

Jan1973

Bericht door Jan1973 » di okt 27, 2020 7:39 am

Ik zag vanochtend tijdens mijn ontbijt iets op tv, zonder geluid, op Omroep Zeeland. Daar kreeg een "woordvoerder" van Zeeland in Verzet alle ruimte om zijn denkbeelden ten toon te spreiden. Of dat goed is, dat soort mensen de ruimte geven, ik denk het niet.

Als al deze ellende over is moeten we ook nog verder leven met deze mensen bij ons in de straat/flat, sommige compleet doorgedraaid, anderen "conspiracy light" die vinden dat in het kader van vrijheid van meningsuiting er "ruimte te moet zijn voor andere denkbeelden".

Een oude kennis die na zijn pensionering nog steeds doorgaat met z'n tabakswinkeltje waar ik wel eens sigaren haal is er al zo 1, die begon een paar jaar geleden over Geenstijl, ik zeg: daar keek ik tien jaar geleden nog wel eens op, had hij nu pas ontdenkt. Studentikoze lullo's van vroeger zijn nu blijkbaar vol conspiracy gegaan.

Volgens deze mensen moeten hun aangeprate waandenkbeelden deel uit gaan maken van de discussie. Maar discussie is het niet meer als iemand alleen maar wil dat je een duimpje geeft aan de door hem/haar verspreide Facebook theorie.

Deze geest krijgen we nooit meer in de fles. Het is wachten op de Nederlandse tak van de QAnon partij op de kieslijst.

Er zit vast wel een pizzeria zonder kelder in de buurt van het Binnenhof.

Ik wens ons veel wijsheid voor de toekomst.

dako

Bericht door dako » di okt 27, 2020 7:59 am

Volgens mij komt het er op neer dat social media de grootste fout van de laatste decennia is geweest.
Elke infantiel met een ongefundeerde mening kan deze kwijt en wenst ineens ook serieus genomen te worden, ze vinden elkaar in kleine, idiote filterbubbeltjes vol met andere doorgeslagen debielen en gaan elkaar dan gelijk lopen te leggen te geven, waar ze eerder niet verder kwamen dan een welgemeend 'hou je bakkes, lamlul', als ze hun ideetjes tijdens een verjaardag over tafel kotsten.

Nee. Als je denkt dat corona een leugen is, of een complot, of uit een laboratorium komt, of gemaakt is door de new world order-lizards die uit naam van saturnus de mensheid met 99% willen uitroeien, dan ben je niet iemand met een serieuze mening, maar een debiel met een ongefundeerd kutidee. Stemrecht afnemen, optiefen naar Rottumerplaat. Gekken.

Heyoka

Bericht door Heyoka » di okt 27, 2020 8:19 am

Nou jongens toch, dat is allemaal wel heel negatief. Zo groot is de achteruitgang nu ook weer niet. Vroeger had je de religies die een stuk meer invloed hadden op de mensen. Er was bijna geen mens die niet geloofde in iets wat ze niet konden zien. En wat is het verschil met nu? Het is slechts een ander verhaal. Vroeger had je de bijbel, nu heb je het internet. Wat het vooral blootlegt deze situatie is dat de mens van nature een beetje debiel in elkaar steekt.

dako

Bericht door dako » di okt 27, 2020 8:27 am

Dat het vroeger op een andere manier kut was wil natuurlijk niet zeggen dat we het er nu maar bij moeten laten, Krijst.

Spawn999

Bericht door Spawn999 » di okt 27, 2020 8:34 am

Swiss Woman Doctor: You killed him.
Herbert West: No, I did not. I gave him life.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » di okt 27, 2020 8:40 am

dako schreef:
di okt 27, 2020 7:59 am
Nee. Als je denkt dat corona een leugen is, of een complot, of uit een laboratorium komt, of gemaakt is door de new world order-lizards die uit naam van saturnus de mensheid met 99% willen uitroeien, dan ben je niet iemand met een serieuze mening, maar een debiel met een ongefundeerd kutidee.
Klopt, het is George Soros met zijn subsidies aan oikofobe cultuur-marxisten als onderdeel van de grote eenmaking van de wereld. Nederland gaat naar de kloten! Alle andere ideeën zijn inderdaad achterlijk.
Facebook band

Last.fm profiel

dako

Bericht door dako » di okt 27, 2020 8:46 am

KoenM schreef:
di okt 27, 2020 8:40 am
Klopt, het is George Soros met zijn subsidies aan oikofobe cultuur-marxisten als onderdeel van de grote eenmaking van de wereld. Nederland gaat naar de kloten! Alle andere ideeën zijn inderdaad achterlijk.
Heb afgelopen week ook weer een half uur durende tirade van zo'n betweter aan moeten horen. Hugo de Jonge liegt, het RIVM heeft met de grafieken en data van afgelopen zomer geknoeid, corona is maar gewoon een griep en 'ze' willen dat 'we' dit en dat.

Om te janken. Nul kennis van zaken, maar wel verwachten dat de mening serieus genomen wordt. Nou, nee.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » di okt 27, 2020 8:49 am

Sowieso is MeNiNg het jeukwoord van de laatste 10 jaar. Het zou moeten vervangen worden door "onderbouwdevisie". Dan krijgt iedereen vrijheid van onderbouwdevisieuiting. Bende prinsessen met een overschot aan entitlement. Je zou bijna pleiten voor een terugkeer van religieuze onderdrukking. Leer maar wat nederigheid met die grote bek.

Het is nog geen 9 uur en mijn bloeddruk zit alweer ver boven de gezonde levels. Kan ik al aan het bier?
Facebook band

Last.fm profiel

dako

Bericht door dako » di okt 27, 2020 8:54 am

Het goede nieuws is dat we het zelden zo eens zijn geweest met elkaar als nu, Koen.

Heyoka

Bericht door Heyoka » di okt 27, 2020 8:57 am

dako schreef:
di okt 27, 2020 8:27 am
Dat het vroeger op een andere manier kut was wil natuurlijk niet zeggen dat we het er nu maar bij moeten laten, Krijst.
Dat heb ik ook niet gezegd, Dakogeval. Het gaat mij erom dat er weinig ontwikkeling de goede kant op zit.
Het is een verklaring van de toestand. Misschien dat in die verklaring wel enige hopeloosheid schuilgaat, maar dat is bijzaak.

Persistence

Bericht door Persistence » di okt 27, 2020 10:17 am

Ik las "dakongeval" en dacht meteen: "o jee, wie moeten we nu beterschap wensen". Gelukkig, maar.

Krimhild

Bericht door Krimhild » di okt 27, 2020 10:18 am

Persistence schreef:
di okt 27, 2020 10:17 am
Ik las "dakongeval" en dacht meteen: "o jee, wie moeten we nu beterschap wensen". Gelukkig, maar.
:lolup:

dako

Bericht door dako » di okt 27, 2020 10:23 am

:' )

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » di okt 27, 2020 10:47 am

Ik vraag me nu even af wat die angstaanjagende lockdown (die de overheid nu nog probeert tegen te houden) gaat worden als anders dan nu als winkels wel gewoon open blijven en mensen nog steeds vooral thuis werken.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

paradigm shift

Bericht door paradigm shift » di okt 27, 2020 11:28 am

KoenM schreef:
di okt 27, 2020 8:49 am
Sowieso is MeNiNg het jeukwoord van de laatste 10 jaar. Het zou moeten vervangen worden door "onderbouwdevisie". Dan krijgt iedereen vrijheid van onderbouwdevisieuiting. Bende prinsessen met een overschot aan entitlement. Je zou bijna pleiten voor een terugkeer van religieuze onderdrukking. Leer maar wat nederigheid met die grote bek.

Het is nog geen 9 uur en mijn bloeddruk zit alweer ver boven de gezonde levels. Kan ik al aan het bier?
Tsja, zoals ik al eerder schreef
paradigm shift schreef:
zo jun 21, 2020 11:42 am

Mensen denken te veel na. In principe is het mooi, het jezelf dingen afvragen, kritisch nadenken, het sapere aude van de verlichting. Maar dat is alleen mooi bij mensen die de geestelijke capaciteit hebben om met dergelijke grote vragen om te gaan.
Wat we nu zien is de donkere keerzijde van de Verlichting. Mensen met een middelmatige geest en een klein beetje opleiding gaan zichzelf vragen stellen waar ze anders nooit over zouden gaan nadenken, en die voor een gelukkig en succesvol leven ook helemaal niet noodzakelijk zijn. Tel daarbij op het wegvallen van traditionele sociale verbanden die mensen deel laten uitmaken van een groter verhaal, plus de relatieve anonimiteit van het internet, en je krijgt de cultus van vragen zonder antwoorden en ‘alternative facts’ waar we nu inzitten.
Het is een taai probleem, en ik denk dat de geest niet zomaar meer terug de fles ingaat. Door het internet en sociale media zijn veel mensen ervan overtuigd geraakt dat ze niet alleen een recht hebben om hun mening te uiten, maar ook een dat anderen de plicht hebben naar die mening te luisteren. En discussiëren of een gesprek werkt niet bij deze trotse, onderontwikkelde ‘kritische burgers’. You can’t argue with stupid.
“Alles is te zwaar, omdat alles te licht is” - Paul Celan

paradigm shift

Bericht door paradigm shift » di okt 27, 2020 11:28 am

Persistence schreef:
di okt 27, 2020 10:17 am
:mrgreen:

Jan1973

Bericht door Jan1973 » di okt 27, 2020 11:49 am

Oh het meest fantastische (letterlijk/figuurlijk) uit de Omroep Zeeland reportage was ik nog vergeten.

In Zeeland bestaat er de Provinciale Zeeuwse Courant (PZC for short).

Een oubollig krantje dat ingelijfd is bij het AD maar zelf o.a. overlijdensberichten van Schouwen-Duiveland brengt, dat niveau van belang.

De heren en dames waarheidszoekers hadden stickers laten maken met "PZC is fake news" categorie hilarisch als het niet zo tragisch was,

Heidewolf

Bericht door Heidewolf » di okt 27, 2020 11:53 am

Hier in de buurt hangen alle maanden stickers met 'NOS is nepnieuws' op lantaarnpalen.

Krimhild

Bericht door Krimhild » di okt 27, 2020 12:03 pm

Heidewolf schreef:
di okt 27, 2020 11:53 am
Hier in de buurt hangen alle maanden stickers met 'NOS is nepnieuws' op lantaarnpalen.
DOE'S GAUW OVERHEEN PLAKKEN MET STICKERS VAN METALFAN.NL/FORUM DAN! (Ja, het zijn ouwe stickerts).

Heyoka

Bericht door Heyoka » di okt 27, 2020 12:59 pm

Heidewolf schreef:
Wat een werk hebben die mensen erin gestoken. En waarvoor? Niemand verplicht het ze aan te nemen, maar blijkbaar vinden ze het belangrijk dat ik het ook niet aanneem. En dat moet dan met lelijke stickers. Mooi wat zich kan ontspruiten uit middelmatige tot slecht functionerende mensenhoofdjes!

dako

Bericht door dako » di okt 27, 2020 1:12 pm

Stickers plakken om je eigen achterlijke gedachtegoed uit te dragen doe je maar op Rottumerplaat.
Opbokken.

Heidewolf

Bericht door Heidewolf » di okt 27, 2020 1:15 pm

Krimhild schreef:
di okt 27, 2020 12:03 pm
Heidewolf schreef:
DOE'S GAUW OVERHEEN PLAKKEN MET STICKERS VAN METALFAN.NL/FORUM DAN! (Ja, het zijn ouwe stickerts).
Stuur ze je op? Kan het saaie Bilthoven wel gebruiken.

Heyoka

Bericht door Heyoka » di okt 27, 2020 1:18 pm

dako schreef:
di okt 27, 2020 1:12 pm
Stickers plakken om je eigen achterlijke gedachtegoed uit te dragen doe je maar op Rottumerplaat.
Opbokken.
Daar zijn geen lantaarnpalen.

dako

Bericht door dako » di okt 27, 2020 1:21 pm

Hebben wij op het vasteland geen last van.

paradigm shift

Bericht door paradigm shift » di okt 27, 2020 1:30 pm

Hier ook graffiti op de weg: “NOS = fake news. Ga zelf op zoek @ youtube” en dat soort sneuneuzerij.

Krimhild

Bericht door Krimhild » di okt 27, 2020 1:35 pm

Heidewolf schreef:
di okt 27, 2020 1:15 pm
Krimhild schreef:
di okt 27, 2020 12:03 pm
Heidewolf schreef:
Stuur ze je op? Kan het saaie Bilthoven wel gebruiken.
Dan moet je bij Took zijn, ik heb er maar 2 en die bewaak ik goed.

Krimhild

Bericht door Krimhild » di okt 27, 2020 3:30 pm

Over social media in de krant:
“ Vind jij het wel vervelend om in een informatiefuik te worden geduwd? Zet de algoritmes dan op het verkeerde spoor. Ga vooral op zoek naar informatie die het tegendeel beweert en volg mensen op sociale media waar je het juist niet mee eens bent. En laat je ook niet opsluiten in besloten WhatsApp-groepen, waarin deelnemers elkaar aansteken en elkaars ideeën versterken.

Klik zo min mogelijk op de filmpjes of verhalen die je worden aangeraden door de algoritmes. Zo’n klik lijkt onschuldig, maar het geeft de platforms waardevolle infor­matie.

Op YouTube kun je kanalen die je niet meer wilt zien permanent blokkeren en de autoplayfunctie uitzetten. Daarbij is het slim om gebruik te maken van een incognito browservenster of, nog beter, een alternatieve browser zoals Brave, Avant of Midori. En wis gewoon eens al je cookies of nog rigoureuzer: je hele account. Begin opnieuw, met een schone lei.”

Bron: https://www.trouw.nl/cultuur-media/hoe- ... ~b916d81d/

Dit gaat compleet voorbij aan het feit dat sommige fuiken WEL gezond zijn. En dat het algoritme ook gewoon handig is soms. Ik wil juist wel nieuwe muziek aangeraden krijgen, en ook over m’n hobby.

Niet iedereen is een complotgekkie.

dako

Bericht door dako » di okt 27, 2020 4:18 pm

Krimhild schreef:
di okt 27, 2020 3:30 pm
Niet iedereen is een complotgekkie.
Ze willen alleen maar zorgen dat je dit denkt.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » di okt 27, 2020 4:19 pm

Ik zat net even het begin van dit topic te lezen. Allemamaggies.
Facebook band

Last.fm profiel

Krimhild

Bericht door Krimhild » di okt 27, 2020 4:37 pm

Heeft er iemand onlangs nog een aardigheidje opgestuurd naar een groep verpleegkundigen?

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » di okt 27, 2020 4:47 pm

KoenM schreef:
di okt 27, 2020 4:19 pm
Ik zat net even het begin van dit topic te lezen. Allemamaggies.
Inderdaad. Niemand was er echt op bedacht.
Krimhild schreef:
di okt 27, 2020 4:37 pm
Heeft er iemand onlangs nog een aardigheidje opgestuurd naar een groep verpleegkundigen?
Niet direct, maar mag ik interessant doen door te zeggen dat we wellicht een wetenschappelijke bijdrage gaan leveren aan covid-onderzoek?
Front voor/der Matigheid
last.fm

Plaats reactie