Welk spel speel je nu, deeltje III

D&D, Warhammer, Fortnite, Warcraft, Minecraft, CraftCraft, of gewoon het klassieke ganzenbord
Plaats reactie
Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Re: Welk spel speel je nu, deeltje III

Bericht door Lennert » wo okt 03, 2018 11:47 pm

Hieronimus schreef:Yes!!! :mrgreen: :mrgreen:
Dan hadden wij dezelfde ervaring haha. Eén van de betere eindes, duidelijk.
En dan te bedenken dat ik al 'NEE, NEE, NEE!' naar mijn scherm aan het schreeuwen was toen ik
de oude Elizabeth tegenkwam en echt dacht dat ze het spel zo zouden laten eindigen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Ik omarm mijn innerlijke blekkie

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » do okt 04, 2018 10:46 am

Mooi stukje narratie, ik zag dit ook niet zo aankomen! Helemaal zin om die reeks nu ook opnieuw te spelen eigenlijk.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » do okt 04, 2018 11:08 am

Hieronimus schreef:Mooi stukje narratie, ik zag dit ook niet zo aankomen! Helemaal zin om die reeks nu ook opnieuw te spelen eigenlijk.
Ik ga Burial At Sea nog even doen, al zat ik daar gisteren al meteen in een befaamde bug waardoor ik niet verder kon. Maar ja, fantastische reeks, al blijf ik erbij dat de serie beter wordt ipv dat ik 1 als beste zie en 2 als minste. Deel 2 grijpt me nog steeds verhaaltechnisch en gameplaytechnisch meer dan de eerste, maar Infinite is overduidelijk het meesterwerk.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » do okt 04, 2018 11:43 am

Nooit gespeeld, die DLC. Ik ga eens kijken of het in mijn speelschema gaat passen. Eerst Pyre uitspelen, uitstekend vermaak van de makers van Bastion en Transistor. Het is een soort turn-based basketbal met magische elementen, in een bizarre fantasywereld die uitstekend audiovisueel verhaald wordt. Toppertje!

Front voor/der Matigheid
last.fm

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » wo jan 23, 2019 3:46 pm

World of Warships

Ik blijf dit toch wel een leuk, strategisch oorlogsspelletje vinden. Ooit ook World of Tanks gespeeld, maar dat frustreerde op den duur enorm omdat het meer leek op verstoppertje spelen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » do jan 24, 2019 7:10 pm

Stardew Valley.
Last.fm profiel
Facebook band

We can't afford to stay neutral on a moving train!

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » do jan 24, 2019 8:38 pm

Prey, prima vermaak in de trant van Dishonored, Bioshock, tikkeltje Deus Ex, maar volgens mij had er meer in gezeten. Het pakt me niet altijd even goed, hoewel de setting (verlaten ruimteschip, AI, aliens) en de gameplay (beetje sneaken, hacken, zelf dingen uitvinden) helemaal mijn ding zouden moeten zijn. Wat dat betreft zit er toch te weinig keuzevrijheid in en is sneaken niet altijd even goed mogelijk? Soit, het oogt goed en het zit verder goed in elkaar.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr jan 25, 2019 9:41 am

Rise Of The Tomb Raider

Was even vergeten dat deze er ook nog was nadat ik toch best wel van die reboot heb genoten en mezelf had voorgenomen de nieuwe aan te schaffen. Aanbieding bij de Playstation Store en ik ben er best wel weer van aan het genieten. Mag ook wel nadat ik mezelf geteisterd heb met Dark Souls 3. Absoluut niet de moeilijkste van de reeks, met uitzondering van de optionele bazen als Sister Friede and Father Ariandel, The Nameless King en die fucking Darkeater Midir. Die laatste: niet gelukt te doden en op een bepaald moment had ik ook een 'fuck it!' en ben ik maar doorgegaan naar de volgende bossfight. Wel een waardig einde van de reeks.

Daarna weer Bloodborne begonnen voor de duizendste keer voor een arcane build. Bloodborne blijft de beste game uit de Soulsborne reeks.

Metalsaar

Bericht door Metalsaar » ma apr 22, 2019 6:06 pm

Skyrim, lekker op de xbox 360.
Net het eerste level gehaald, nooit zo'n gamerd geweest, maar fantasy games vind ik hier en daar wel grappig.
Knudde en age of empires zijn ook grappig. Back to basics:)
Hell awaits...

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » zo apr 28, 2019 12:09 am

innuendo schreef:World of Warships: Blitz

Ik blijf dit toch wel een leuk, strategisch oorlogsspelletje vinden. Ooit ook World of Tanks gespeeld, maar dat frustreerde op den duur enorm omdat het meer leek op verstoppertje spelen.

Niemand verder? Ik verbaas mezelf wel een beetje dat ik dit nog veel speel. Ben er zelfs aardig goed in geworden en houd me best goed staande tussen de topspelers.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » do aug 08, 2019 9:06 am

Sekiro: Shadows Die Twice

Ik heb echt nog steeds teveel Dark Souls impulsen om er echt goed in te zijn, aangezien dodgen ipv blocken/parryen nog steeds logischer op me overkomt en dit me al een hoop extra sterfscenes heeft opgeleverd. Verder wel overduidelijk een Souls-achtige game, als zijn de nieuwe mechanics van springen en posture damage nieuw. Nog niet zo tof als een Bloodborne, maar het voldoet wel weer.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » za mar 28, 2020 1:21 pm

Zo, lockdown en dus meer tijd voor gamen. Afgelopen weken heb ik twee Telltale games gespeeld:

Batman: The Enemy Within. Ik houd van Batman, ik houd van Telltale Games en ik houd van deze combinatie. Het eerste spel was clunky in de mechanics, maar had een intrigerend verhaal en dat laatste zet zich nu goed door. Tragisch en ergerlijk als je beste intenties niet goed genoeg blijken, maar als comicbooknerd heb ik genoten van dit verhaal en het acteerwerk. Troy Baker is ook een fantastische Bruce Wayne, mijn favoriete voice actor naast Kevin Conroy.

The Wolf Among Us zorgde ervoor dat ik nu mijn vriendin's Fables comics moet gaan doornemen. Eveneens sterk acteerwerk en een intrigerend verhaal, maar het idee van een R-rated verhaal (naakt, geweld, bloed) met sprookjesfiguren die elkaar naar het leven staan in modern New York krijgt extra punten voor absurditeit. Tevens meerdere malen momenten gehad dat mijn keuzes iets helemaal verziekten, waardoor ik het spel nogmaals wil spelen om te kijken wat voor effect het nu heeft. Heerlijk.

Net Wolfenstein: The New Order, Wolfenstein: The Old Blood, Dragon Age: Inquisition en Beyond: Two Souls aangeschaft. Samen met Doom: Eternal (die ik door een bug niet voorbij level 1 kan spelen, ik wacht op een update zodoende, want het spel opnieuw installeren doet NIETS) moet dit ervoor zorgen dat ik de komende tijd echt niet naar buiten hoef.

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do apr 16, 2020 4:36 pm

Heeft iemand toevallig de remake van Final Fantasy 7 al gespeeld? Als fan van het origineel ben ik zowel verheugd als sceptisch. Mooiere beelden maken een spel niet per se beter. Dat ze het verhaal verder hebben uitgediept en wat twists en turns hebben gegeven, doet me wel deugd. Al was het gedeelte in Midgar in het origineel niet per se mijn favoriete deel van de game. En dat is toch waar dit eerste deel van de remake zich volledig afspeelt.

Schaf 'em eerdaags toch wel aan. Maar wie weet zijn er al wat ervaringen?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » do apr 23, 2020 1:23 pm

Ik speel momenteel op mijn Nintendo Switch vooral Asphalt 9: Legends. Een free to play arcade-achtige racer die verrassend veel replay value heeft. Zeer uitgebreide careermode, challenges en multiplayer. Ideaal voor even 10 minuten tussendoor, want ja, drukdrukdruk etc.
Last.fm profiel
Facebook band

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » ma mei 25, 2020 10:48 am

Dik siked voor deze die in special edition (inclusief artbook en LP met soundtrack) eind deze week op mijn deurmat valt. Origineel gereleased op de Wii op het einde van de lifecycle van die console, toen niet meegekregen / minder met gamen bezig. Ik heb meestal geen geduld voor (J)RPG's, maar hier verwacht ik erg veel van.

Xenoblade Chronicles X op de Wii U was de spirituele opvolger (compleet ander verhaal), die wel gespeeld en erg van genoten.

Als deze bevalt, ga ik wellicht ook aan de 2 die eind 2017 op de Switch werd gereleased.
Last.fm profiel
Facebook band

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma jun 22, 2020 9:40 am

The Last Of Us part 2

User reviews hebben de metascore al naar 39% gebracht, terwijl de critics 95% gaven. Ik snap dat mensen boos zijn over bepaalde besluiten voor de verhaallijn, maar net zoals deel 1 is het een emotioneel, ultra-gewelddadig en spannend spel geworden. In ieder geval in de eerste 8 uur.

Spawn999

Bericht door Spawn999 » ma jun 22, 2020 9:42 am

De comic is ook erg leuk :wink:
Swiss Woman Doctor: You killed him.
Herbert West: No, I did not. I gave him life.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma jun 22, 2020 9:44 am

Spawn999 schreef:
ma jun 22, 2020 9:42 am
De comic is ook erg leuk :wink:
Heb ik! :mrgreen:

Daarom was ik ook niet boos dat Ellie lesbiënne is, dat wisten we al hier (en als je de DLC ook speelt, is het helemaal duidelijk).

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » ma jun 22, 2020 10:30 am

Ik moet deel 1 nog steeds uitspelen, ergens een keer mee gestopt bij een irritant stukje waarbij ik tien keer faalde in sneaken.

Ondertussen bezig met een complete playthrough van de Mass Effect-trilogie inclusief alle DLC's. Blijft machtig mooi, en ook interessant om te zien hoeveel de afzonderlijke delen nu echt verschillen.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Spawn999

Bericht door Spawn999 » ma jun 22, 2020 10:53 am

Kennen jullie de Walking Dead games? Ik heb het eerste seizoen, nooit afgemaakt maar was een erg coole gameplay :)

Je had ze ook van Back To The Future geloof ik.
Swiss Woman Doctor: You killed him.
Herbert West: No, I did not. I gave him life.

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » ma jun 22, 2020 1:32 pm

De eerste twee seizoenen heb ik gespeeld (destijds deels voor m'n onderzoek :lol:), erg leuk. Alle andere Telltale-series met dezelfde gameplay heb ik nooit gespeeld, dat wordt me teveel eenheidsworst. Alleen The Wolf Among Us staat nog in de lijst om te spelen, die schijnt ook erg goed te zijn.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Bleek No. 1

Bericht door Bleek No. 1 » ma jun 22, 2020 2:00 pm

Ik ben geen groots gamer, maar Telltale vind ik erg fijn.
Die van Game of Thrones kan mij gestolen worden, maar Wolf Among Us, TWD, Back to the Future, en Batman zijn de moeite waard.

En is, of er zou, ook een tweede Wolf Among Us zijn, maar ik hoor daar niks over.
In Search Of M-Theory.

Plaats reactie