Het grote The Legend Of Zelda topic

D&D, Warhammer, Fortnite, Warcraft, Minecraft, CraftCraft, of gewoon het klassieke ganzenbord
Meltdown

Bericht door Meltdown » zo mar 04, 2007 1:00 pm

SPOILEREMENTS
iscariah schreef:En Meltie?
Duh, uitgespeeld natuurlijk, ben nu aan m'n tweede speelbeurt bezig. Wat is die ontsnappingsscène uit die kerker toch briljant, die animaties van Midna zijn echt meesterlijk. Très egocentrisme. 8)

Al met al heb ik er weer van genoten, al is 'ie lang niet zonder fouten. Nintendo heeft er vooral een paar hele onnodige gemaakt m.b.t character-development. Midna (daar is ze weer) is perfect uitgewerkt en echt één van de meest driedimensionale karakters die ik ooit heb gezien, maar ze vergaten de rest. Ganondorf is bijvoorbeeld zo plat als een pannekoek, en na de vooruitgang van TWW voelt dat niet goed. Hij herkent Link niet eens, voelt zelfs opgeplakt en had er net zo goed niet kunnen zijn, want hij heeft geen rol van betekenis. Tenzij je het spel op de Child Timeline zet (haast een must, dit kan nooit tussen OoT en TWW liggen, er wordt veel te veel van het einde van de een en het begin van de ander tegengesproken), dan valt er nog het een en ander te verklaren, maar dan nog missen hij en Zelda persoonlijkheid, daar krijgen ze de kans ook amper voor.

Dat, en na de derde dungeon is de dreiging in Hyrule compleet weg, en ben je eigenlijk alleen nog bezig met Midna's politieke agenda, ook zo'n fout. Waarom het daarbij laten? Het verhaal stort in, tot het laatste stuk waar het weer opgepikt wordt. Die hele tweede helft daartussen gebeurd er bijna helemaal niks, niemand in Hyrule lijkt zich af te vragen wat die barrière daar doet en Zant is nergens te bekennen. Waar doe je het dan nog voor? Ik kan zo een beter script uit m'n kont trekken, dus bij dezen hou ik me aanbevolen. Nintendo heeft zelf aan 3,5 jaar blijkbaar niet genoeg.

Daartegenover staan dan weer de gigantische overworld (ook al is 'ie wat leeg, artistiek steekt hij mooier dan ooit in elkaar), de zeer fraaie graphics en de eerste helft die wél precies goed is. Oh ja, en Snowpeak Ruins, dat is geniaal. En Zant die symbolisch z'n nek breekt is bad-ass.

Ik mag dan grotendeels negatief klinken, dat geeft een verkeerde indruk. Over het algemeen laat het spel met toch met een goed gevoel achter. Het blijft Zelda, die formule werkt nog steeds, ik vind het alleen vreselijk jammer hoe het spel met maar een paar relatief kleine toevoegingen nog zoveel beter had kunnen zijn. Een klassieker kan het anno 2007 niet meer worden vanwege baanbrekendheid, laat het dan een klassieker worden door een van begin tot eind kloppend verhaal. Nu flowt het niet, er zijn een paar mooie snippers maar geen werkend geheel, wat makkelijk opgelost kan worden door wat lege plekken in te vullen. Zo zonde. Het toont nu continu de volle potentie om de beste, meest dramatische en filmische Zelda uit de 3D-reeks te zijn, iets wat ik ook verwacht had na die trailers, maar laat die kans gewoon liggen als het erop aankomt. Dat knaagt. Ze hebben als het ware de joker verspeeld. Midna kun je immers geen tweede keer gebruiken, terwijl haar verhaal en diepgang de basis leggen voor perfectie. Ze verdient beter.

Maar goed, tweede playthrough dus. Kijken of ik wat nuances kan ontdekken. :wink:
Hêhêh, vishandel Berekoek.

iscariah

Bericht door iscariah » zo mar 04, 2007 2:15 pm

Ik ben het met je eens op al je punten, Ganondorf was gewoon een vlugge uitleg waar Zant die krachten vandaan haalde ....

En men zou meer een Majora's Mask aanpak moeten gedaan hebben in verband met de paniek. Bijvoorbeeld zodra die barriere tevoorschijn kwam dat iedereen wegvluchte zoals in MM toen de maan zoveel genaderd was (op de laatste dag). Dat die hele stad verlaten is, nou, dat zou eng en sfeervol geweest zijn. Dat alleen nog het verzetsgroepje overblijft. Zoiets.

Omgeving is wat kaal inderdaad, en het zou geen kwaad gedaan hebben als er wat meer mensen in Kakariko leefden ...

De Twilight World zou ook veel groter mogen geweest zijn IMO, nu doet het niet echt aan als een wereld, meer een dungeon. Zo ongelofelijk groot als Hyrule zelf moest het nu ook weer niet geweest zijn maar een wat grotere, echt levende wereld, zou wat beter geweest zijn IMO.

Meltdown

Bericht door Meltdown » zo mar 04, 2007 2:23 pm

Die stukken waren wel ontzettend sfeervol en creepy, vond ik, alleen daarom al zouden ze niet tot het laatste deel (Palace of Twilight) weggelaten moeten zijn. Sowieso wordt het samenspel tussen Link en Wolf-Link nogal genegeerd tijdens die tweede helft, afgezien van Arbiter's Grounds. Wat ik al zei, alles wat daarvoor zorgvuldig opgebouwd is stort in feite in. Wat je overhoudt is een standaard dungeon-naar-dungeon trek.

[Oh, wacht, met Twilight World bedoelde je dus het Palace of Twilight gedeelte?]

iscariah

Bericht door iscariah » zo mar 04, 2007 3:01 pm

Euhm, dat stuk waarvoor je door de spiegel moet gaan ... Palace dus?

Meltdown

Bericht door Meltdown » zo mar 04, 2007 3:03 pm

Jaoh.

iscariah

Bericht door iscariah » zo mar 04, 2007 10:23 pm

Nou ja, ben benieuwd naar die Wii-zelda waar ze al een jaar zouden aan werken ...

KoenM
Contacteer:

Re: Het grote The Legend Of Zelda topic

Bericht door KoenM » za jan 12, 2013 9:05 pm

Afbeelding

If you recognise this, your youth was awesome.

Vissen bij Lake Hylia, doelloos kuieren op je paard, duiken in Zora's Domain, Gerudo's snipen... you get the drill.

Nog meer Zelda-appreciatie hier? Ik heb The WindWaker weer es opgeduikeld, ook een parel hoor. Ben net klaar met de reguliere tempels. Net begonnen aan stukjes triforce verzamelen.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

Last.fm profiel

Dufniall
Contacteer:

Bericht door Dufniall » ma jan 14, 2013 9:11 am

Toevallig van de week Link's Awakening weer eens (uit)gespeeld, amusante game. En qua stijl erg dicht bij mijn persoonlijke favoriet, A Link To The Past. Voor de rest heb ik denk ik elke Zelda game gespeeld, op Majora's Mask en Skyward Sword na.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » ma jan 14, 2013 3:14 pm

Ik heb er nog veel te veel op de planning staan. Tijd tekort.

Nog te spelen

- de 2 NES-games
- A Link to the Past
- alle handheldvarianten op Link's Awakening na
- Skyward Sword
Facebook band

Last.fm profiel

Dufniall
Contacteer:

Bericht door Dufniall » ma jan 14, 2013 3:47 pm

Ow ja, Adventure Of Link (tweede game op de NES) heb ik ook nog niet gespeeld. En deel 1 daarop nooit helemaal uitgespeeld, maar die heb ik wel op de Wii staan (via Virtual Console). Qua handheld heb ik eigenlijk alles wel gespeeld, alleen Oracle of Ages/Seasons niet helemaal afgemaakt volgens mij, maar dat is alweer lang geleden.

Cranial

Bericht door Cranial » ma jan 14, 2013 7:35 pm

the windwaker is nog steeds baas, maar eigenlijk zijn alle zelda games wel baas :P
Tullepetoanum Metallius

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » di jan 15, 2013 2:22 pm

Absoluut, heb nu het Master Sword al, ben bezig met verzamelen van Triforce shards. Wil alle minigames deze keer ook es uitpluizen.
Facebook band

Last.fm profiel

Cranial

Bericht door Cranial » di jan 15, 2013 7:11 pm

eindelijk was het eens moeilijk... die triforce verzamelen :P
Tullepetoanum Metallius

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » di jan 15, 2013 7:31 pm

skyward sword is ook weer heel erg gaaf. De vechtscènes zijn wel een stuk moeiliker, nu je zwaard ook precies de stand van je controller aanneemt. Dus afweren en aanvallen komt wat nauwkeuriger, dan die controller in het wilde weg op en neer rammen (zoals bij de voorganger "twilight princess", wat ook een erg gave game was, zoals eigenlijk alle zelda's).

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » di okt 01, 2013 7:50 am

Skyward Sword gekregen voor mijn verjaardag van mijn broer. Dus ben weer een wintertje zoet met een Zelda.
Facebook band

Last.fm profiel

Cranial

Bericht door Cranial » di okt 08, 2013 6:03 pm

blijft een van de beste reeksen ooit :)
Tullepetoanum Metallius

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » zo dec 08, 2013 1:49 pm

Skyward Sword uitgespeeld. Erg de moeite! Enige kutte (of domheid van mezelf) is dat ze vragen om de Hero mode en waarschuwen dat je je save game kwijt bent als je ervoor kiest. Op dat moment (don't ask) won mijn nieuwsgierigheid het van de ratio. Kan ik dus weer overnieuw beginnnen, was nog benieuwd naar een hoop side quests... :P

Nu goed... ooit nog es. Nu eerst A Link To The Past!
Facebook band

Last.fm profiel

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » vr dec 27, 2013 12:59 pm

Intussen in de eerste dungeon van The Dark World. Gaat lekker vooruit. Link's Awakening was de eerste Zelda die ik ooit speelde en dat helpt me wel snel vooruit bij A Link To The Past. Nog 2 maanden schat ik en dan is het tijd om Twilight Princess eindelijk eens uit te spelen.
Facebook band

Last.fm profiel

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » za dec 28, 2013 3:48 pm

/Zelda-nerd out *echo*
Facebook band

Last.fm profiel

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo jun 25, 2014 8:47 am

Must... buy... Wii U...

Facebook band

Last.fm profiel

Dufniall
Contacteer:

Bericht door Dufniall » wo jun 25, 2014 10:19 am

Ziet er erg strak uit inderdaad! En de teaser van Aonuma meegekregen? "No one explicitly said that that was Link in the trailer".

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » wo jun 25, 2014 7:33 pm

Enige redenom ooit een wii u aan te schaffen. Verder voegt die niets toe aan de wii. Ik zot iig niet te wachten op een controller met een scherm

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » zo nov 30, 2014 5:50 pm

The Legend of Zelda: Ocarina of Time 100% uitgespeeld. Nog altijd kippenvel. Briljante game. Nu Majora's Mask.
Facebook band

Last.fm profiel

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » do dec 11, 2014 6:06 pm

You've met with a terrible fate, haven't you?

It's on.

Overigens pathetische monoloog hier. :' )
Facebook band

Last.fm profiel

Hellhammer

Bericht door Hellhammer » do dec 11, 2014 6:26 pm

Hoe ver ben je inmiddels met Majora's Mask? Ben zelf volgens mij nooit verder gekomen dan dat stuk met de wolven (of zo).

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » vr dec 12, 2014 8:44 am

Net begonnen. Op weg naar de eerste dungeon in een moeras ofzo. Heb hem nooit uitgespeeld, verste dat ik ooit ben gekomen was het uitspelen van de derde tempel.

Nieuw materiaal van de aankomende Zelda Wii U trouwens:

Facebook band

Last.fm profiel

Dufniall
Contacteer:

Bericht door Dufniall » zo dec 14, 2014 11:42 am

Majora's Mask heb ik nog nooit gespeeld, dus ik ben wel redelijk geneigd deze straks te gaan aanschaffen:

Afbeelding

Daarnaast moet ik Skyward Sword en A Link Between Worlds ook nog eens zien op te snorren om te spelen. Ik loop toch redelijk achter merk ik.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » zo dec 14, 2014 1:36 pm

Skyward Sword en A Link Between Worlds beiden uitgespeeld. De moeite waard, maar beiden zeker niet de beste Zelda games ooit.

Intussen aangekomen bij de Woodfall Temple op de N64. Als ik Majora's Mask deze winter nog uitspeel zal de volgende waarschijnlijk Twilight Princess zijn.
Facebook band

Last.fm profiel

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » do sep 13, 2018 9:58 am

Twilight Princess HD op de Wii U uitgespeeld twee jaar terug. Gave game, maar opnieuw zeker niet de beste Zelda game ooit.

Breath of the Wild zit inmiddels bijna 200 uur in. Nog niet uitgespeeld, maar doe het rustig aan. 111 van de 120 shrines en 11 van de 12 herinneringen.

Hernieuwde top 10 Zelda games:

1. Ocarina of Time (ja, toch)
2. Link's Awakening
3. The Wind Waker
4. Breath of the Wild
5. A Link Between Worlds
6. Twilight Princess
7. Skyward Sword
8. A Link to the Past
9. Oracle of Ages/Seasons
10. Majora's Mask
Facebook band

Last.fm profiel

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » do sep 20, 2018 9:33 pm

Grappig dat je windwaker zo hoog hebt staan. Die heb ik afgelopen weekend, na maanden soms in het weekend spelen met dochtertje (die bij elke regel tekst vraagt "wat zegt die" en ik dus hele spel vertaald heb), weer eens uitgespeeld. Maar deze vond ik behoorlijk saai en langdradig (zeker nu de tweede keer). Ik heb ook bijna alle side quests links laten liggen. Had er geen zin meer in.
Ik vond de eindbazen en dungeons ook te makkelijk, al duurden ze wel lang.

Skyward sword in de lente op dezelfde manier (met dochter op schoot) voor de tweede keer uitgespeeld, maar deze vond ik nog veel leuker en uitdagender.

Majora's mask wilde ik nu ook wer spelen, maar die is (op de gamecube) kapot en blijft telkens na 20 minuten spelen hangen. Hopelijk doet ocarina of time die op hetzelfde schijfje staat het nog wel, want dan wordt dat de volgende. In mijn herinnering ook nog steeds de beste (en die heb ik volgens mij al 2 of 3 keer gespeeld lang lang geleden).

Het kriebelt nu wel om een switch te kopen, alleen voor de nieuwe Zelda.... maar eerst de oudjes nog maar eens een keer spelen. Ocarina of twilight princess dus eerst.

Heyoka

Bericht door Heyoka » do sep 20, 2018 10:53 pm

Als je geluk hebt, duurt je leven ongeveer 100 jaar. Daarvan ben je de eerste 10 jaar en de laatste 20 jaar weinig capabel. Er blijven er dus 70 over. Daarvan slaap je ongeveer een derde, ik rond het af naar 20 jaar, en blijft er dus 50 jaar over. In die 50 jaar moet je nog heel wat werken, huishouden, leuk doen tegen je vriendin, familie bezoeken etc etc. Dan blijft er dus nog een paar jaar over om jezelf te vermaken. Dan ga je toch niet twee keer hetzelfde zinloze kut spel opnieuw zitten uitspelen? Je lul eraf snijden, opbakken, voor de neus van je hond houden en vervolgens in de grijze bak flikkeren is nog minder zinloos. Toch?
Fuck you all!
Afbeelding
Sterven is het meervoud van sterf!

Heyoka

Bericht door Heyoka » do sep 20, 2018 10:54 pm

Verder moet iedereen natuurlijk gewoon zelf weten wat ie doet.
Fuck you all!
Afbeelding
Sterven is het meervoud van sterf!

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » za sep 22, 2018 10:11 am

:lolup: Leuk man. Quality time met je kind die graag dat spel wil spelen maar het nog te moeilijk vindt. Is beter dan zitten kwartetten. Daarnaast lekker nostalgisch.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » do okt 04, 2018 11:59 am

Joris schreef:Grappig dat je windwaker zo hoog hebt staan. Die heb ik afgelopen weekend, na maanden soms in het weekend spelen met dochtertje (die bij elke regel tekst vraagt "wat zegt die" en ik dus hele spel vertaald heb), weer eens uitgespeeld. Maar deze vond ik behoorlijk saai en langdradig (zeker nu de tweede keer). Ik heb ook bijna alle side quests links laten liggen. Had er geen zin meer in.
Ik vond de eindbazen en dungeons ook te makkelijk, al duurden ze wel lang.

Skyward sword in de lente op dezelfde manier (met dochter op schoot) voor de tweede keer uitgespeeld, maar deze vond ik nog veel leuker en uitdagender.

Majora's mask wilde ik nu ook wer spelen, maar die is (op de gamecube) kapot en blijft telkens na 20 minuten spelen hangen. Hopelijk doet ocarina of time die op hetzelfde schijfje staat het nog wel, want dan wordt dat de volgende. In mijn herinnering ook nog steeds de beste (en die heb ik volgens mij al 2 of 3 keer gespeeld lang lang geleden).

Het kriebelt nu wel om een switch te kopen, alleen voor de nieuwe Zelda.... maar eerst de oudjes nog maar eens een keer spelen. Ocarina of twilight princess dus eerst.
Majora's Mask op de gamecube? Bij mijn weten bestaat die niet... OoT wel.

Ik vind de sfeer van Windwaker geweldig. Enige nadeel is die triforce shard quests naar het einde van het spel toe. Mega langweilig. Doet voor mij echter niks af aan het gevoel van avontuur dat die game teweegbracht, zeker de eerste keer. Ook die cell-shaded stijl geeft de game een tijdloos uiterlijk. Om over de briljante muziek nog maar te zwijgen.

Al een Switch intussen? Super Mario Odyssey en Breath of the Wild zijn twee geweldige games, beiden toppers in hun franchise.
Facebook band

Last.fm profiel

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za okt 06, 2018 5:02 pm

Nee, dan Link: The Faces Of Evil of Zelda: Wand Of Gamelon op de CD-i :P

Die eerste moet ik nog ergens hebben. Is verschrikkelijk veel geld waard. Betiteld tot één van de slechtste games ooit, maar ik vond 'em vroeger best leuk. Vooral de tussenfilmpjes zijn hilarisch. Lelijker kan niet. Overigens is er nog een Zelda-game op de CD-i verschenen.

Wel een vrij geniaal muziekje trouwens :P 80ies en fout.

"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » vr jul 16, 2021 3:23 pm

Afbeelding

Nodig? Absoluut niet.
Ontzettend gaaf? Dink t weh.
Facebook band

Last.fm profiel

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » vr jul 16, 2021 6:24 pm

nog niet eens zo superlang geleden (2-3 jaar ofzo) weer eens uitgespeeld, maar wel op de Wii.
wel vet, maar zou niet zo snel 40€ neertellen voor een spel dat ik al heb op een ander platform.

Het vetste aan dit spel was dat de zwaardbewegingen ook echt met de hand gemaakt moesten worden, ipv richtingsloos zwaaien (zoals bij Twilight Princess).
Wat de eindbaas gevechten toch wel een extra dimensie gaf.

Verder qua verhaallijn en graphics niet mijn favo Zelda titel.

Ben nu vooral benieuwd naar de opvolger van Breath of the Wild, die binnenkort toch zou komen, meen ik.
Beter kan denk ik niet, en verwacht 'meer van hetzelfde'. BotW was zo verschrikkelijk anders en goed, dat bij het vervolg die 'open wereld' verrassing er iig vanaf is.

p.s. en waarom nog additionele controllers erbij (€€)? Die heb je toch al neem ik aan?

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » vr jul 16, 2021 7:09 pm

Waarom? Omdat het kan. Voor de heb. Daarnaast zit er de laatste maanden drift op mijn 4 jaar oude joycons.

BotW 2 is voor 2022 volgens het laatste nieuws van Nintendo.
Facebook band

Last.fm profiel

Plaats reactie