Welk boek Lees je nu? [Boekenwurm topic 4]

Star Wars, The Simpsons, Harry Potter, Bambi, Game Of Thrones, etc...
Plaats reactie
Persistence

Re: Welk boek Lees je nu? [Boekenwurm topic 4]

Bericht door Persistence » ma aug 05, 2019 9:39 pm

Lennert schreef:Albert Camus - De mythe van Sisyphus (in het Nederlands, want ik ga geen Engelse vertaling van het Frans halen)

Na tussen oktober 2017 en januari 2019 een depressie te hebben gehad leek het me 'leuk' om weer eens iets op te pakken van mijn afgemaakte studie. Ik wist wel van Camus, maar had de basistekst nog nooit gelezen. Het boek begint ook al goed:

"Er is maar één werkelijk serieus filosofisch probleem: dat van de zelfmoord. Oordelen of het leven wel of niet de moeite waard is om te blijven leven, dat is antwoorden op de fundamentele vraag die de wereld ons stelt."

Nu maar even hopen dat het positief afloopt en het absurde daarna omarmen.
Een klassieker ! Toen ik dit boek voor de eerste keer las verwachtte ik hierin 'het antwoord' op 'de vraag der vragen' te vinden. Gaandeweg kom je er dan achter dat (juist) vanuit het absurdistische perspectief, het niet de bedoeling is om eenduidige antwoorden op dit soort grote vragen te geven. Het was een mind opening moment : ).

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » di aug 06, 2019 9:05 am

Persistence schreef:
Lennert schreef:Albert Camus - De mythe van Sisyphus (in het Nederlands, want ik ga geen Engelse vertaling van het Frans halen)

Na tussen oktober 2017 en januari 2019 een depressie te hebben gehad leek het me 'leuk' om weer eens iets op te pakken van mijn afgemaakte studie. Ik wist wel van Camus, maar had de basistekst nog nooit gelezen. Het boek begint ook al goed:

"Er is maar één werkelijk serieus filosofisch probleem: dat van de zelfmoord. Oordelen of het leven wel of niet de moeite waard is om te blijven leven, dat is antwoorden op de fundamentele vraag die de wereld ons stelt."

Nu maar even hopen dat het positief afloopt en het absurde daarna omarmen.
Een klassieker ! Toen ik dit boek voor de eerste keer las verwachtte ik hierin 'het antwoord' op 'de vraag der vragen' te vinden. Gaandeweg kom je er dan achter dat (juist) vanuit het absurdistische perspectief, het niet de bedoeling is om eenduidige antwoorden op dit soort grote vragen te geven. Het was een mind opening moment : ).
Nice! Ik heb vrijdag als ik naar Kees ga een 2 uur en 37 minuten durende treinreis, dus dan ga ik er maar eens op los. En nee, ik verwacht ook niet het ultieme antwoord, ben wel een beetje bekend met het absurdisme, alleen niet met het bronmateriaal!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Ik omarm mijn innerlijke blekkie

Persistence

Bericht door Persistence » vr aug 09, 2019 11:38 am

2 X 2.5 uur = 5 uur om 209 pagina's te lezen, dat moet te doen zijn : ). (Zelf had ik enkele maanden nodig. :mrgreen: )

Den

Bericht door Den » ma aug 12, 2019 11:28 am

Paulien Cornelisse - Taal voor de leuk. Ik hou van haar observaties. Akelig leuk boekje weer!
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » ma aug 12, 2019 5:35 pm

"Housekeeping"van Marilynne Robinson. Beetje stugge enerzijds en dromerige anderzijds proza. Moeilijk te omschrijven. Klikt nog niet helemaal. Ook nog "The Road" van Cormac McCarthy half opengeslagen liggen ergens. Voel weer een Stephen King re-re-re-read aankomen: "11-22-63". Zijn beste, samen met "Hearts in Atlantis"

Den

Bericht door Den » ma aug 12, 2019 8:39 pm

die 11-22-63 heb ik altijd links laten liggen. Wat spreekt je zo aan in dat boek?

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » di aug 13, 2019 9:16 am

Ten eerste vind ik zijn proza, zijn schrijfstijl , enorm aantrekkelijk geworden in de loop der jaren. Hij schrijft zo in zijn comfort zone, het leest weg als zoete koek. Hij schoot soms uit in aantal personages, aantal subplots, karakterontwikkeling etc maar heeft daar nu een mooie balans in gevonden. Dit boekje pfff geloof ik 800 pagina's ofzo maar t voelt natuurlijk.

Verder is hij ontzettend sterk in nostalgische gevoelens oproepen bij de lezer. In dit verhaal zo ook. Plus dat hij je ontzettend kan laten meevoelen met de protagonisten, hij sleept je mee.

Daarnaast is het verhaal hier, hoewel qua premisse simpel en wellicht wat cliché, dusdanig uitgewerkt als verhaal van menselijke relaties, emoties, dat t sf component meer een aspect is dan de hoofdmoot.

paradigm shift

Bericht door paradigm shift » wo aug 14, 2019 1:00 pm

Afbeelding

Dit is voor de Eerste Wereldoorlog wat de Ilias voor de Trojaanse Oorlog is.

Groots opgezet episch gedicht, bomvol intertekstuele referenties naar de Arthur mythe, de Welshe Mabinogion, Shakespeare en mystiek katholicisme, in volbloed modernistische stijl in lijn van T.S. Eliot en James Joyce. Geen makkelijk leesvoer dus, maar wel een absoluut meesterwerk.
aquila non captat muscas

Persistence

Bericht door Persistence » vr aug 16, 2019 8:28 pm

Comrade and Lover
Rosa Luxemburg's Letters to Leo Jogiches
These letters reveal a fascinating woman, one who was moody and passionate, proud and independent, who struggled to reconcile her political career with her wish to have a child and a quiet, peaceful homelife with Jogiches. Rosa Luxemburg wrote nearly a thousand letters to Leo Jogiches between 1893 and 1914, but they were kept from scholars and the public for several decades in the Marx-Lenin Institute in Moscow. This selection marks their first translation from Polish into English.

Heidewolf

Bericht door Heidewolf » za aug 17, 2019 9:44 am

Agatha Christie - Death on the Nile

Wat makkelijk leesvoer voor in de trein. Ik zit maar een kwartiertje in de trein en daar sluiten de doorgaans korte hoofdstukken in haar werk goed op aan. Thuis kan ik nooit zo goed stil zitten om te lezen, maar ik doe een poging om een biografie van napoleon te lezen.
Ik ben langer dan Lennert.

Den

Bericht door Den » ma aug 19, 2019 10:01 am

ik ga op heel korte termijn beginnen in The gentle art of not giving a fuck. Ik ben benieuwd. :-)

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » ma aug 19, 2019 10:11 am

Den schreef:ik ga op heel korte termijn beginnen in The gentle art of not giving a fuck. Ik ben benieuwd. :-)
Ironisch: ik kreeg die van mijn collega's. Toen ik hem uitgelezen had, was mijn eerste reflectie: "ik sta grotendeels in het leven zoals het boek het aanraadt".
Last.fm profiel
Facebook band

Blast off! It's party time! And we don't live in a fascist nation! Blast off! It's party time! And where the fuck are you?

paradigm shift

Bericht door paradigm shift » do aug 22, 2019 4:46 pm

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Nog steeds bezig in In Parenthesis, maar het is bepaald geen easy read, dus ik heb er maar professionele hulp bijgehaald. Zoals gebruikelijk in hoogmodernistische literatuur staat het werkelijk bol van de allusies, waarvan ik zelf maar hooguit een kwart meekrijg. Professor Dilworth is de ideale gids in het woud van verwijzingen naar Shakespeare, Brits legerjargon, Cockney rhyming slang, Arthuriaanse verwijzingen en wat al niet meer. Je hebt van die boeken die je je hele leven blijft herlezen en steeds weer nieuwe kanten van zichzelf ontvouwen (Brideshead Revisited, The Lord of the Rings, Der Zauberberg, Moby Dick). Dit is er duidelijk één van. Zijn tweede lange gedicht, The Anathemata schijnt nóg hermetischer te zijn. Ik ben benieuwd.
aquila non captat muscas

Persistence

Bericht door Persistence » di sep 10, 2019 11:28 am

Het moest er een keer van komen:

Eus (een schelmenroman) door Özcan Akyol.

Verkleinde Afbeelding

dako

Bericht door dako » di sep 10, 2019 11:57 am

Amusant boekje ja.
Jammer dat ie daarna net als al die andere Jan Cremer-fakerts veel te vaak op tv en kranten en tijdschriften verschijnt, en dan ben ik het al snel zat, maar enkel dit boek is prima te doen.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Persistence

Bericht door Persistence » di sep 10, 2019 3:07 pm

Eens, wordt een beetje te veel allemaal. Maar dit boek is geweldig, bij vlagen een 'feest' der herkenning.

dako

Bericht door dako » di sep 10, 2019 3:09 pm

Wat dan? Het leeghalen van kluizen van onschuldige winkeliers of het straalbezopen over de snelweg sjezen?

Persistence

Bericht door Persistence » di sep 10, 2019 3:57 pm

Haha. Ik herken voornamelijk de rauwe omgeving waarin hij is opgegroeid. Plaatsen waar je geen Jan-Pieter's of Olivier's zult treffen maar wel de 'Gekke Sjenkie's (Henk)' en 'Schaapie Achmed's' (de laatste twee zijn geen fictieve namen btw).

paradigm shift

Bericht door paradigm shift » di sep 10, 2019 3:57 pm

Afbeelding
aquila non captat muscas

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » wo sep 11, 2019 2:04 pm

Een pittig boek, volgens mij. Met het einde wist ik niet goed raad, daar was mijn literaire interpretatiekracht net wat te zwak voor.

Hier overigens Surface Detail, 9e in de serie over The Culture, van Iain M. Banks. Zoals vrijwel alle boeken in deze verzameling: vlot, aparte karakters, een goede dosis humor, en inventieve scifi-tropes. Sterker nog, ik wil bij dezen iedereen oproepen die van science fiction houdt om Banks een kans te geven. The Player of Games en vooral Use of Weapons zijn erg sterke verhalen, met name de laatste.
last·fm ↓ Ad Astra... ↓ Wie dit leest is een ezel!

Afbeelding

Crises

Bericht door Crises » wo sep 11, 2019 8:42 pm

Voor mijn boekverslag over Heart of Darkness kreeg ik een 9,5. Helaas werd ik er niet meer over ondervraagd bij mijn mondeling Engels, vanwege dat cijfer... Dat was wel jammer. Voor mij misschien wel het beste boek dat ooit geschreven is over deze thematiek.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Persistence

Bericht door Persistence » do sep 19, 2019 8:34 pm

Comte de Lautréamont - Les Chants de Maldoror

Een van mijn meest favoriete boeken. Ik lees het nu voor de 4e of 5e keer. Over de schrijver zelf is helaas niet bijzonder veel bekend. Het werk is een aanrader als je ook van dit soort theatrale tirades houdt:

"I hail you, old ocean! Old ocean, you are the symbol of identity: always equal unto yourself. In essence, you never change, and if somewhere your waves are enraged, farther off in some other zone they are in the most complete calm. You are not like man — who stops in the street to see two bulldogs seize each other by the scruff of the neck, but does not stop when a funeral passes. Man who in the morning is affable and in the evening ill-humoured. Who laughs today and weeps tomorrow. I hail you, old ocean! "

paradigm shift

Bericht door paradigm shift » do sep 19, 2019 9:23 pm

Afbeelding
aquila non captat muscas

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » ma jan 06, 2020 6:47 pm

Een drietal non-fictieboeken mogen ontvangen rond de kerstdagen:

Lords of Chaos
Eén van de bekendste boeken rondom de firstwaveblackmetalbands en al het gezeur met kerken en moorden. Interessante thematiek en interviews, een kijkje in een bijzondere wereld. Het boek zelf kent echter een bar slechte structuur, waarbij Varg Vikernes van Burzum veelvuldig (teveel?) aan het woord komt, er geen duidelijke kop en staart aan het verhaal zit, er weinig theorieën vanuit de sociaal-culturele hoek worden aangehaald (slechts wat eigen interpretaties en klaarblijkelijkheden), en de helft van het boek niet over Noorse blackmetal gaat... Vermakelijk, maar geen goed boek. Jammer.
Iemand andere aanraders voor leesvoer over blackmetal?

The Book of Why
Over causaliteit, door de onderzoeker die Bayesiaanse netwerken aan de man bracht. Klinkt als een leuk raamwerk wat zaken als causaliteit en correlatie verheldert, maar is nogal lang van stof... Prettige voorbeelden niettemin en goed bruikbaar voor werkgerelateerde zaken.

Limits to Growth, the 30-year update
Eén van dé rapporten in de geschiedenis van de duurzaamheid. Ik ben er nog niet in begonnen, maar het nalatenschap is me wel bekend. De hoofdbevinding was destijds dat de consumptie van de wereld te snel gaat, en dat de vraag kort gezegd groter is dan het aanbod, wat algemene 'resources' betreft (niet enkel de fossiele brandstoffen, nee, álle grondstoffen). Toch goed om eens deze klassieker onder de loep te nemen.

Afbeelding

paradigm shift

Bericht door paradigm shift » ma jan 27, 2020 8:12 pm

Ben nu bezig in:

Hegel - Fenomenologie van de Geest
Roger Scruton - England: an Elegy
Frank Herbert - Dune
aquila non captat muscas

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » di jan 28, 2020 10:14 am

paradigm shift schreef:
ma jan 27, 2020 8:12 pm
Ben nu bezig in:

Frank Herbert - Dune
Niemand leest Hegel voor zijn plezier :P

Hoe bevalt het? Ik heb er nog nachtmerries van.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Ik omarm mijn innerlijke blekkie

paradigm shift

Bericht door paradigm shift » wo feb 05, 2020 11:14 am

Ik doe het ook niet voor mijn plezier, zo heb ik ontdekt. :-P

Had al veel over hem gelezen, maar het liefst lees ik filosofen ook in eigen woorden. Ik vrees dat ik me bij deze turf van 800 pagina's vol met zinnen met twaalf komma's toch gewonnen moet geven. Nochtans heeft hij zeer boeiende inzichten (ik denk hierbij vooral aan de meester/knecht-dialectiek) - kon hij ze maar zo leesbaar en helder verwoorden als zijn bête Noire Schopenhauer!
Lennert schreef:
di jan 28, 2020 10:14 am
paradigm shift schreef:
ma jan 27, 2020 8:12 pm
Ben nu bezig in:

Frank Herbert - Dune
Niemand leest Hegel voor zijn plezier :P

Hoe bevalt het? Ik heb er nog nachtmerries van.
aquila non captat muscas

Krimhild

Bericht door Krimhild » wo feb 12, 2020 8:05 am

paradigm shift schreef:
wo feb 05, 2020 11:14 am
Ik doe het ook niet voor mijn plezier, zo heb ik ontdekt. :-P

Had al veel over hem gelezen, maar het liefst lees ik filosofen ook in eigen woorden. Ik vrees dat ik me bij deze turf van 800 pagina's vol met zinnen met twaalf komma's toch gewonnen moet geven. Nochtans heeft hij zeer boeiende inzichten (ik denk hierbij vooral aan de meester/knecht-dialectiek) - kon hij ze maar zo leesbaar en helder verwoorden als zijn bête Noire Schopenhauer!
Voor de niet-elitairen onder ons: 'bête noire' is letterlijk een zwart beest, en figuurlijk is het iemand waar je een teringhekel aan hebt.

Heb je er nog meer in je mouw, Para? :)
~ Een enórme fan van het Front der Matigheid ~

Here is the landscape, here is the sun
Here in the balance of the Earth 🏞

“Zonder wrijving geen glans!”

paradigm shift

Bericht door paradigm shift » ma feb 17, 2020 3:50 pm

Zwarte beesten?
aquila non captat muscas

Krimhild

Bericht door Krimhild » ma feb 17, 2020 5:59 pm

paradigm shift schreef:
ma feb 17, 2020 3:50 pm
Zwarte beesten?
Ja, bijvoorbeeld.
~ Een enórme fan van het Front der Matigheid ~

Here is the landscape, here is the sun
Here in the balance of the Earth 🏞

“Zonder wrijving geen glans!”

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » di feb 18, 2020 6:47 am

The Hydrogen Sonata, van Iain M. Banks. Het slotstuk van de (deels antologische) Culture-serie: hoogdravende, boeiende scifi met een portie Schotse humor. In retrospect een welhaast ironisch dan wel passend einde, gezien de dood van de schrijver een poos later. Het gaat over een beschaving die gaat 'Sublimen': de fysieke wereld achterlaten voor een andere dimensie. Klinkt zweverig, en is het deels ook, maar met zoveel transhumanistische, AI-gerelateerde, en ook menselijke vraagstukken in zich is het wederom een topboek. Altijd een aanrader, alle boeken uit deze serie, voor mensen die van scifi houden die meer dan laserpistooltjes behelst.

Afbeelding

Kees

Bericht door Kees » vr feb 21, 2020 2:36 pm

Verkleinde Afbeelding

Interessant boek, waarin een Turkse professor politicologie in de VS stelt dat de onderontwikkeling en autoritaire tendens in islamitische landen niet het resultaat zijn van essentialistisch ideologische kenmerken van de islam. Westers kolonialisme en recente westerse interventies is echter ook niet de schuldige.

dako

Bericht door dako » vr feb 21, 2020 3:09 pm

WAT DAN WEL KEES?

Persistence

Bericht door Persistence » vr feb 21, 2020 3:13 pm

dako schreef:
vr feb 21, 2020 3:09 pm
WAT DAN WEL KEES?
:mrgreen:

Geen spoilers aub

Kees

Bericht door Kees » vr feb 21, 2020 5:44 pm

dako schreef:
vr feb 21, 2020 3:09 pm
WAT DAN WEL KEES?
Dat is wel erg interessant ja. Toch wel een van de grote vragen in de wereldgeschiedenis, net als waarom Afrika zo arm is, terwijl rond 1800 mensen wereldwijd ongeveer op hetzelfde gezondheids- en welvaartspijl zaten.

Ik heb in 2005 een profielwerkstuk geschreven voor een scholier over de oorzaken van islamitisch terrorisme en de achterstelling van de islamitische wereld.
De strekking was iets in de trant van vanaf het begin van de middeleeuwen tot pakweg 1600 was de islamitische wereld verlichter, toleranter, opener, machtiger en rijker dan de christelijke wereld. De balans verschoof met de Renaissance, ontdekkingsreizen en kolonialisme. De islamitische wereld kwam in een underdogpositie te zitten waar het slecht mee om kon gaan. Door zichzelf voortdurend te spiegelen aan het succesvolle westen ontstond er een gebrek aan zelfvertrouwen in de islamitische wereld, gepaard gaande met intolerantie en toenemend traditionalisme en conservatisme. Economisch delfde islamitische handelslieden het onderspit tegen het westen, met hun overzeese handelslijnen met de hele wereld. Dat allemaal had het gevolg dat de Verlichting uitbleef. De westerse verovering van de Arabische wereld, het ondersteunen van foute seculiere dictators Israël en jihadistische rebellen (Afghanistan) deed de rest.

Simpel, maar als tussen 650 en 1600 de islamitische wereld zo voor liep, waarom vond in die duizend jaar dan geen Renaissance, Reformatie en Verlichting-achtige ontwikkeling plaats? Die vraag kun je natuurlijk ook over andere cultuurgebieden stellen, zoals het Indiase subcontinent, Oost-Azië en sub-Sahara Afrika.

Ben benieuwd naar waar de auteur mee komt : )

paradigm shift

Bericht door paradigm shift » ma feb 24, 2020 4:59 pm

Hieronimus schreef:
di feb 18, 2020 6:47 am
The Hydrogen Sonata, van Iain M. Banks. Het slotstuk van de (deels antologische) Culture-serie: hoogdravende, boeiende scifi met een portie Schotse humor. In retrospect een welhaast ironisch dan wel passend einde, gezien de dood van de schrijver een poos later. Het gaat over een beschaving die gaat 'Sublimen': de fysieke wereld achterlaten voor een andere dimensie. Klinkt zweverig, en is het deels ook, maar met zoveel transhumanistische, AI-gerelateerde, en ook menselijke vraagstukken in zich is het wederom een topboek. Altijd een aanrader, alle boeken uit deze serie, voor mensen die van scifi houden die meer dan laserpistooltjes behelst.
\\

Interessant, toch maar eens een Culture-boek proberen. Hij schreef onder de naam Iain Banks (zonder de M.) ook literaire werken, en wat ik daarvan heb gelezen was erg goed te pruimen. Voor mij is de Hyperion/Endymion tetralogie van Dan Simmons de onovertroffen space opera, dus ik ben wel benieuwd of Banks hem naar de kroon kan steken.
aquila non captat muscas

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » ma feb 24, 2020 5:17 pm

Tip: begin met The Player of Games, dat schetst de beweegselen van 'Special Circumstances', een speciale divisie van de Culture, goed. Use of Weapons las ik daarna en blies me volkomen van mijn schoenen, en blijft mijn favoriet. Aan zijn niet-M.-werken heb ik me nog niet gewaagd, maar die kunnen haast niet anders dan óók goed zijn.

Simmons' Hyperion is anders, maar ze staan wat mij betreft op gelijke voet.

Afbeelding

paradigm shift

Bericht door paradigm shift » ma feb 24, 2020 5:26 pm

Dank! Ben nu net begonnen met een herlezing van De naam van de Roos, dus ik heb nog wel wat pagina's te gaan, maar ik zal me er daarna eens aan wagen! Is er verder nog een volgorde die aangehouden moet worden, of zijn het redelijk op zichzelf staande werken?

Van zijn non-SF werk vond ik The Steep Approach to Garbadale (interessant familiedrama) en The Bridge (soort van Freudiaanse meta-fantasy) erg goed te pruimen.
aquila non captat muscas

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » di feb 25, 2020 8:43 am

Ze zijn redelijk op zichzelf staand, her en der wat verwijzingen naar het één of ander, maar dat zal je leesplezier niet per se bederven. Er zitten ook delen tussen die heel erg uit de toon vallen, maar het paar dat ik noemde is zoals gezegd een goed begin.

Ben erg benieuwd of zijn non-sf-werk net zo kan beklijven. Ik zal eens kijken naar die twee.

Afbeelding

Bleek No. 1
Contacteer:

Bericht door Bleek No. 1 » wo mar 04, 2020 12:47 am

Met m'n boekenclub zijn we net begonnen aan Anno Dracula, van Kim Newman. Begint lekker.
En tja, wat zal ik verder erover zeggen.. geen idee. Ik ga te bed. Doei!
"Divorce is very difficult. Especially on a kid. Of course, I'm the result of my parents having stayed together, so you never know."

paradigm shift

Bericht door paradigm shift » zo mar 22, 2020 6:46 pm

Hieronimus schreef:
di feb 25, 2020 8:43 am
Ze zijn redelijk op zichzelf staand, her en der wat verwijzingen naar het één of ander, maar dat zal je leesplezier niet per se bederven. Er zitten ook delen tussen die heel erg uit de toon vallen, maar het paar dat ik noemde is zoals gezegd een goed begin.

Ben erg benieuwd of zijn non-sf-werk net zo kan beklijven. Ik zal eens kijken naar die twee.
Zo, ga vandaag maar eens in Use of Weapons beginnen. Een mens moet toch wat, in tijden van crisis.
aquila non captat muscas

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » ma mar 23, 2020 8:33 am

Houd je vast! :mrgreen:

Hier lees ik deze dagen Void Star, een soort nieuwerwetse Neuromancer/Johnny Mnemonic, vanuit drie perspectieven. AI, VR, cyberpunkachtige zaken, in de nabije toekomst? Vlot geschreven, zoals het hoort bij deze topics, dus ik vermaak me goed.

Afbeelding

paradigm shift

Bericht door paradigm shift » za mar 28, 2020 3:35 pm

Zo, dat was vermakelijk inderdaad, en wat leuke twists die je niet ziet aankomen. Toch is Hyperion niet van de troon gestoten wat mij betreft.

Nu bezig in The Space Trilogy (Out of the silent planet, Perelandra en That Hideous Strength) van CS Lewis. Filosofisch/theologisch geïnspireerde SF.
aquila non captat muscas

Kees

Bericht door Kees » za mar 28, 2020 4:20 pm

Hyperion en Endymion zijn fantastisch; wat een mooie humanistische legende.

Plaats reactie