Filmpje! Wat heb je nu weer gekeken?

Star Wars, The Simpsons, Harry Potter, Bambi, Game Of Thrones, etc...
Plaats reactie
CTTS
Contacteer:

Filmpje! Wat heb je nu weer gekeken?

Bericht door CTTS » do jun 25, 2009 4:17 pm

Vorige topic is dicht, tijd voor een nieuwe.

Gister eindelijk the Wrestler gekeken. Nadeel van veel reviews en reacties horen/lezen is dat je er te veel van gaat verwachten. Ook in dit geval was dat een beetje het geval waardoor ik hem, mede door het wat voorspelbare verhaal, toch lichtelijk vond tegenvallen. Werd niet helemaal meegesleept door deze film, al was Mickey Rourke geweldig in zijn rol als verlepte worstelaar. Ook Marissa Tomei was goed in haar rol als stripper, en zeker voor iemand van 45 ziet ze er nog erg goed uit. Verder een hoop mooie plaatjes, dat kan je wel aan Aranofsky overlaten. Maar zoals gezegd vond ik het verhaal ietwat te voorspelbaar.

Nevyn

Bericht door Nevyn » vr jun 26, 2009 2:08 am

goeie film was dat ja, eigenlijk idd wel wat voorspelbaar maar de door het acteer werk werd het toch een goeie film.
heb net Knowing gekeken, geweldige film. Ondanks dat het allemaal wel in andere films voorbij gekomen is, zat ik toch geboeid te kijken, sommige dingen zie je al van mijlen ver aankomen maar hoe het gefilmd is maakte het toch erg erg gaaf.
Mooi einde ook, het zou gaaf zijn als daar nog een vervolg op komt maar gezien de sensatie en actie in deze film zou dat niet erg logisch zijn hehe.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr jun 26, 2009 11:16 am

Afbeelding
De film waar de Seagalfans al een tijd op hebben moeten wachten, al was het alleen maar omdat we nu eindelijk weer een normaal te begrijpen script hebben.

Ja, er waren voicedubs (goeie voicedubs die moeilijk van echt te onderscheiden waren) en ik vermoed enkele stunt doubles (al moet je me niet vragen waar ze zouden zitten), maar het overgrote merendeel was een Seagal die in ieder geval de moeite lijkt te nemen normaal te acteren en naast zijn gebruikelijke stoere fluisteren weer eens wat schreeuwt. Ik vond persoonlijk de andere acteurs ook lang niet slecht en was helemaal blij te zien dat er eindelijk een goed herkenbare schurk in zat.

De actie zelf was nog steeds overduidelijk van dezelfde regisseur die ook Kill Switch bracht (herhalingen van enkele klappen en veel close-ups), maar dit keer zonder echt te irriteren: de actie was vlot, veelvuldig aanwezig, afwisselend (vuistslagen, kicks, shoot-outs, explosies en natuurlijk een hoop zaken die ik bij aikido les ook veelvuldig heb teruggezien) en bovenal professioneel geschoten.

Wat ik nog het leukste vond waren de verwijzingen naar zijn oudere films, die voor een echte Seagalogist duidelijk te herkennen waren: 1. Het feit dat zijn dochter voor dood doorgaat, terwijl ze nog leeft, zoals het in Hard To Kill gebeurde 2. de uit On Deadly Ground te herkennen methode om een shotgun af te pakken en meteen terug te gebruiken 3. het eindgevecht a la Out For Justice waar Seagal een in eerste instantie onverslaanbare boef met gemak alle hoeken van de kamer laat zien en 4. het rennen zoals we in Nico ook zagen Verder konden we ook weer genieten van een hoop gebroken glas, de oude vriend waar verder geen uitleg over te vinden is, de 'how badass is this guy?' quotes en het feit dat Seagal zichzelf weer een andere cultuur heeft aangemeten.

Het Russisch werkte overigens goed. Niet alleen was het leuk om Steven weer een andere taal te zien spreken (hoeveel kent hij er wel niet?): het liet de kijker meteen geen twijfel over hoe slecht het milieu was waar onze beste man zich in bevond. Overigens ook interessant om te zien dat we wel het standaard maffia verhaal hadden (zoals we het in Nico en Out For Justice ook zagen), maar dat er in geen velden of wegen een link met de CIA/FBI gelegd werd.

Donc, het editten van gevechten verliep soms nog wat chaotisch enhet script was cliche, maar dit was precies het soort film wat ik van de grote man (die overigens verdraaid goed in vorm was, afgevallen leek en nog steeds doodeng is) wil zien. Chapeau Seagal, ik heb na het drakerige Kill Switch weer helemaal vertrouwen in de toekomst!

Afbeelding
Goed, het was te verwachten dat de overvloedige hoeveelheid seksualiteit uit het origineel niet overgenomen zou worden, maar dat het zo'n preutse bedoening zou worden had ik ook niet verwacht/gehoopt. Eigenlijk neem ik Cage niks kwalijk, want ondanks het afgrijselijke script heeft hij ons (getuige de link die Safri plaatste) een aantal hilarische, klassieke oneliners voorgeschoteld (Howditgetburned?? NOOOO, NOT THE BEES!). Daartegenover staat afgrijselijk acteerwerk van de rest van de cast, hinderlijk feministische ondertonen die in het originele script (wat absoluut niet masculien was) nergens te vinden waren, een hoop saaie scenes en hinderlijke flashbacks. Pas vanaf het moment dat Cage ineens karatetrappen gaat uitvoeren lag ik dubbel en was mijn aandacht weer helemaal terug.

Het moment waar hij de barvrouw zomaar knock out slaat kon je mij oprapen, geniaal gevonden

Afbeelding
Sympathiek actiefilmpje wat het toch voornamelijk moet hebben van de twee grote namen Lundgren en Scheider. Het verhaal begon wat onduidelijk maar werd uiteindelijk beter, er zaten enkele leuke actiescenes in (autoachtervolging over de daken) en de film bleef over de gehele lijn intrigeren. Dit betekent echter niet dat we met een echt goed product te maken hebben, want ondanks de interessante setting krijgt de kijker toch voornamelijk matig overacteerwerk van de boeven te zien, lijkt de film soms wat stil te vallen en miste ik gewoon een hoop vuist- en voetwerk van mijn Zweedse actieheld. Edoch, er zat genoeg humor in om het geheel leuk te houden, dus je hoort mij niet echt klagen, maar er had zoveel meer in kunnen zitten.

Afbeelding
Het leuke aan Dwayne Johnson is dat hij niet zozeer lijkt te acteren, maar gewoon lijkt te zijn, dat is iets wat hem in mijn ogen als actieheld erg geslaagd maakt. Het feit dat deze film dan ook gewoon lekker rauwe vuistactie bevat is in mijn ogen ook alleen maar een pluspunt, want naast het feit dat het geheel bijzonder goed in beeld is gebracht, komt het allemaal ook zeer realistisch over en lijkt The Rock geen moment een superman te zijn.

Het verhaal is echter te simplistisch voor woorden en ondanks dat ik de boodschap weldegelijk begrijp was er te weinig karakterontwikkeling om het echt leuk te houden, nu lijkt de film voornamelijk een te geforceerde komedie op bepaalde momenten. Johnny Knoxville is hier ook een van de redenen van, want ondanks het feit dat hij nog geeneens bijster hinderlijk acteert, is zijn personage gewoon misplaatst en vervelend.

Maar toch, als een botte knokfilm stelt Walking Tall geen moment teleur. Wat mij betreft mag Johnson vaker in dit soort films optreden, hij bewijst in ieder geval dat hij het kan.

Afbeelding
Na het zeer redelijke Ong-Bak (die mij door het eentonige gehalte van de vechtscenes wat tegenviel) maakt Tony Jaa hiermee wat mij betreft een van de martial arts klappers van de afgelopen decennia. Het verhaal mag dan graatmager zijn; het personage van Jaa is goed uitgewerkt, wordt goed gespeeld en de gekozen settings zijn briljant. Ook leuk om na Ong-Bak Petchtai Wongkamlao weer terug te zien, dit keer in een leuke rol van politie agent (met zeer matige skills in het engels spreken, maar perfect gekozen als komische noot).

Maar waar het echt om draait: de actie. Zelden heb ik zo'n zinderende waaghalzerij op het scherm voorbij zien komen en werd actie zo bruut in beeld gebracht. Botten breken, pezen worden doorgesneden, dodelijke schoppen worden overduidelijk raak tegen de hoofden van de arme stuntmannen gesmeten en het bloed vloeit rijkelijk. Vooral de scene in het winkelcentrum, waar men 4 minuten aan een stuk door filmt terwijl Jaa mensen van grote hoogtes smijt, door deuren en ramen gooit, de hersenen inslaat en strottehoofden verbrijzelt is een cinematografisch hoogstandje en zorgt tegelijkertijd voor een interessante uitdieping van de hoofdpersoon, die als naieve boerenjongen koste wat kost zijn olifant terug wil halen.

De veelvoud aan martial arts is ook heel fijn om te zien, want naast Muay Thai zien we nu ook Capoeira (van Lateef Crowder),Wushu (van John Foo) en worstelen door Nathan Jones, waarvan voornamelijk laatstgenoemde een zware tegenstander voor Jaa blijkt te zijn.

Dat deze film een matig verhaal zou hebben (iets wat ik niet vind, ik waardeer juist de eenvoud hier) deert me in het geheel niet, want de actie behoort tot de beste die ik in jaren heb gezien. Wat mij betreft wordt/is Tony Jaa de nieuwe Bruce Lee, want hij bewijst met Tom Yum Goong in ieder geval dat hij de skills, de looks en in feite het acteertalent er prima voor heeft.

Afbeelding
Een 'zo belachelijk dat het leuk wordt' filmpje, waar men probeert James Bond wat te upgraden met martial arts en nog foutere one-liners. Werkt dat? Absoluut, want ondanks het feit dat het acteerwerk van veel acteurs afgrijselijk is, het script bijna nergens op slaat en de ene na de andere onlogische situatie de revue passeert heb ik me sinds Deadly Target (toevallig ook met Gary Daniels) niet meer zo vermaakt met een film die zichzelf bewust niet serieus lijkt te nemen.

De actie (achtervolgingen met auto's, motoren en tanks, shoot-outs, vuist- en voetgevechten) is rijkelijk aanwezig, er is duidelijke chemie tussen Daniels en de schone Teresa Sherrer, er is voldoende (on)bedoelde humor en de hele Britse sfeer doet de film veel goeds. Het is absoluut geen goede film, maar wel een hele leuke film die voor mij wederom bewijst dat Gary Daniels een acteur is die zichzelf prima kan redden in dit soort films.

Afbeelding
Het script is een zooitje, de humor slaat niet aan, terwijl de onbedoeld humoristische stukken te lachwekkend voor woorden zijn en de dramatische ontwikkelen gaan compleet aan me voorbij door het absolute gebrek aan goed acteerwerk. Welke idioot heeft deze cast van nobodies samengesteld?

Het enige wat echt overtuigde waren de special effects, die soms wat vreemd in het landschap opgingen en toch duidelijk uit een computer kwamen, maar desalniettemin zeer smaakvol en spectaculair waren. Vooral de vele grootse explosies en de strijd tussen het draken/demonen leger tegen het leger van de V.S. in Los Angelos was prachtig.

Als de actie nu ook slecht was geweest had ik iedereen gedwongen weg te blijven van de film, maar slechts door deze actie is de film uit te zitten.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Tox

Bericht door Tox » za jun 27, 2009 12:06 am

Transformers: Revenge of the Fallen net gezien, en als je niet voor een foutloze film gaat (mensen die kritisch naar deze film gaan kijken zijn sowieso al fout bezig), maar voor brute Transformers, actie en special effects is deze wederom zééééér de moeite waard. Herrlich!
NOT MY FUCKING TEMPO

ea teasse

Bericht door ea teasse » za jun 27, 2009 1:29 am

Ook transformers revenge of the fallen gezien. Ik kan mij alleen maar aansluiten bij Tox. Heel hard genoten van de film.

Nielsch
Contacteer:

Bericht door Nielsch » zo jun 28, 2009 3:32 pm

Gisteravond heb ik de film eXistenZ gezien. Ik moet zeggen dat ik het toch wel een redelijk geniale film word. Het verhaal is min of meer dat er een nieuw soort game is ontworpen, en er worden een aantal mensen gevraagd die game te testen. Het hele verhaal speelt zich min of meer af in de game in de game in de game. Heel apart; de hele setting van de game is bijhoorlijk bizar.
Je bestuurd de game met een 'pod', een soort vleesklomp die je moet strelen. Het is in feite gewoon een organisme die je van energie voorziet doormiddel van je eigen lichaam. Juist. Je plugd de game in doormiddal van een darm in een 'biopoort'. Deze biopoort is een gat in je rug, en het is een beetje matrix-esque.
Verder is het acteerwerk ook allemaal dik in orde. De personages komen vaak redelijk kunstmatig over, waardoor de setting van 'de game' wat meer game-achtig aanvoelt. Zeer toffe en bovendien originele film.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » zo jun 28, 2009 10:54 pm

Tja, tis een Cronenberg film. Die heeft sowieso een fixatie voor
de vermenging van lichaam en technologie.

Als je eXistenZ vet vond moet je natuurlijk ook Videodrome, The Fly en Scanners eens kijken.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Amibor

Bericht door Amibor » zo jun 28, 2009 11:11 pm

Nielsch schreef:Gisteravond heb ik de film eXistenZ gezien. Ik moet zeggen dat ik het toch wel een redelijk geniale film word. Het verhaal is min of meer dat er een nieuw soort game is ontworpen, en er worden een aantal mensen gevraagd die game te testen. Het hele verhaal speelt zich min of meer af in de game in de game in de game. Heel apart; de hele setting van de game is bijhoorlijk bizar.
Je bestuurd de game met een 'pod', een soort vleesklomp die je moet strelen. Het is in feite gewoon een organisme die je van energie voorziet doormiddel van je eigen lichaam. Juist. Je plugd de game in doormiddal van een darm in een 'biopoort'. Deze biopoort is een gat in je rug, en het is een beetje matrix-esque.
Verder is het acteerwerk ook allemaal dik in orde. De personages komen vaak redelijk kunstmatig over, waardoor de setting van 'de game' wat meer game-achtig aanvoelt. Zeer toffe en bovendien originele film.

Hulde ja, een van mijn favoriete films! Die zieke sfeer die de hele film ademt, echt prachtig.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

yowannuzz

Bericht door yowannuzz » zo jun 28, 2009 11:15 pm

Existenz is inderdaad absoluut geniaal.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jun 29, 2009 12:08 am

Mee eens, ook één van mijn favorieten.
Vooral in dat restaurant. Te ranzig voor woorden
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » ma jun 29, 2009 6:07 pm

Above the law

Steven Seagall dus. Toffe film, gave actiescenes. Ik wou dat ik zo makkelijk mensen kon neerleggen :mrgreen:
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma jun 29, 2009 7:18 pm

Niet dat ik jouw huidige trent van filmskijken (chuck en steven) wil tegengaan, maar had je Nosferatu nu al gezien? :P

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

Took
Contacteer:

Bericht door Took » ma jun 29, 2009 11:05 pm

Afbeelding

Iron Man

geweldige actiefilm, gave comic verfilming, en met een uitermate knappe Gwyneth Paltrow als Pepper Pots.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

sal
Contacteer:

Bericht door sal » ma jun 29, 2009 11:14 pm

Took schreef:Afbeelding

Iron Man

geweldige actiefilm, gave comic verfilming, en met een uitermate knappe Gwyneth Paltrow als Pepper Pots.
Ik werd ook erg blij van die film!
Leuke humor ook. :)
[quote="Amibor"]Ze zal ongetwijfeld tegen alle verwachtingen in een ontzettend strakke lap entrecote hebben waar hij zijn beaderde bifiworst terloops loeihard naar binnen kan prakken.[/quote]

[size=67]Buma in me zak.[/size]

Flipjack

Bericht door Flipjack » ma jun 29, 2009 11:42 pm

Afbeelding

Forgetting Sarah Marshall nóg een keer. Ik blijf deze film hilarisch vinden, hij kan me maar niet vervelen. Heerlijke droge humor op prachtige locaties.

Thorvir

Bericht door Thorvir » di jun 30, 2009 1:51 pm

Ik heb net Jesus Camp gekeken, ik weet het beetje laat, maar maakt niet uit. Damn wat zijn die lui gestoord zeg!!! en ligt het aan mij of hebben alle amerikaanse evangelisten ADHD ofzo? vooruit er zijn meer koters die van de muren af stuiteren in amerika, maar die pastoors ook zeg, niet normaal. Tja toch een behoorlijk aangrijpende docu, het gaf mij een beetje het zelfde gevoel als die Nazi Meisjes in Louis Theroux's nazi avontuur, maar dan op een of andere manier nog hypocrieter en huigelachtiger, en zowiezo enger omdat het op veel grotere schaal is dan nazi's.

wel hilarisch en ironisch en een mooie voorbeeld van het gebrek aan gezond verstand bij die lui, dat ze een bible camp houden in een dorp/plaats (wordt niet echt duidelijk verteld) dat Devil's Lake heet. Hoe kan je dat niet zien en denken, he misschien moeten we het maar ergens anders houden?

CTTS
Contacteer:

Bericht door CTTS » di jun 30, 2009 2:45 pm

Thorvir schreef:Ik heb net Jesus Camp gekeken,
Bizarre docu inderdaad, werd er een beetje naar van. Kleine kinderen die slap lopen te lullen hoe verdorven ze waren, en hoe verlicht ze nu zijn nu ze de bijbel lezen..gast, je bent 7 jaar oud.

Zelf gister De Zaak Alzheimer gekeken, viel er vlak na het begin in en ben tot het einde geboeid blijven kijken. Leuk filmpje over een huurmoordenaar die aan Alzheimer lijdt en daardoor wat meer moeite krijgt om zijn opdrachten uit te voeren. Daarnaast krijgt hij in de gaten dat hij voor gebruikt is voor een of ander machtspelletje gaat hij achter zijn opdrachtgevers aan, dit terwijl de Antwerpse politie achter hem aan zit. Leuk verhaal, vlot verteld en redelijk spannend.

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » di jun 30, 2009 2:51 pm

Transformers 2:
tja, ontploffingen en special effects, verder niets.... oja, en Megan Fox.

Het is gewoon een opeenvolging van veldslag-scenes in diverse steden.

Slechte humor van ontzettend laag niveau: een robot die als een hondje tegen Megan Fox oprijdt, een robot met 2 ballen tussen zijn benen, moeder die flipt van de space-cake(totaal zinloze scene), 2 'lollige' robots, etc, etc.
Het enige waar ik om kon lachen was de lachwekkende, absurde hoeveelheid ontploffingen en schietscenes (en dat al in de eerste 5 minuten).

Maar ja, ook niets meer verwacht van Michael 'Bang Boom' Bay.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » di jun 30, 2009 5:29 pm

Ik ben benieuwd, ik ga er zo ook naartoe.

Ja, ik ging liever naar Terminator: Salvation, maar daar kreeg ik niemand naar mee.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » di jun 30, 2009 8:17 pm

Afbeelding

Op zijn tijd vind ik James Bond toch best vermakelijk. Gister deze weer eens bekeken. Deze Bond kwam na Moonraker, wat volgens velen gezien word als een dieptepunt in de Bond reeks, daar ben ik het niet echt mee eens, maar goed. Na een uitstapje naar de ruimte te hebben gaat deze Bond weer terug naar aarde en de zee in. De film opent met een oude bekende als bad guy. Die komt trouwens verder niet meer voor in het verhaal, maar de toon is wel gelijk gezet. Veel actie en achtervolging scene's bevat deze Bond en weinig romantische scenes. Bond gooit zelfs een dame het bed uit! (ze was dan ook bijzonder irritant). Al met al een zeer vermakelijke bond, er moet wel gezegd worden dat Moore toch oud begon te worden voor de Bond rol.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » di jun 30, 2009 9:02 pm

Lennert schreef:Niet dat ik jouw huidige trent van filmskijken (chuck en steven) wil tegengaan, maar had je Nosferatu nu al gezien? :P

haha, nog niet. Dar moet ik komend weekend maar echt tijd voor vrijmaken.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » di jun 30, 2009 10:21 pm

Lennert schreef:Ik ben benieuwd, ik ga er zo ook naartoe.

Ja, ik ging liever naar Terminator: Salvation, maar daar kreeg ik niemand naar mee.
Ok, ik had het niet verwacht en ben serieus met een hoop skepsis de zaal binnen gegaan, maar fuck: Transformers 2 was hilarisch gaaf. Een samenvatting zou voornamelijk bestaan uit de woorden 'explosies-stomme grap-boobshot-slowmotion explosies-slowmotion boobshots-stomme grap-boobshots temidden van slowmotion explosies-epic eindgevecht-martial arts robots-boobshot-epic fightscene met explosies-boobshot-explosies-stomme grap-meer explosies-most epic fight evah-boobshot-explosies-the end

Thorvir

Bericht door Thorvir » di jun 30, 2009 10:28 pm

hahahahaha doet me denken aan een filmpje van "Dragonball Z in five minutes" :P, maar klinkt ook heel erg als een Michael Bay film. ik kan die vent na de "Imaginationland" aflevering van southpark al helemaal niet meer serieus nemen. maar ik zal hem wel een keer kijken, toch weer een uurtje vermaak

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » di jun 30, 2009 10:38 pm

Onder het mom van beter laat dan nooit, gisteren De Zaak Alzheimer gekeken. Een goeie thriller van Belgische bodem.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » di jun 30, 2009 10:39 pm

Een uurtje? 150 fakking minuten, maar het was het dubbel en dwars waard. Weet je hoeveel explosies er in slowmotion in zitten? Welke film laat een martial arts robot gevecht zien? Hoeveel boobshots van Megan Fox kun je in een andere film krijgen?

Tox

Bericht door Tox » di jun 30, 2009 11:10 pm

Ik heb het eerste deel van Transformers al 18 keer gezien, de nieuwe gaat daar hard in de buurt komen :mrgreen:
NOT MY FUCKING TEMPO

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo jul 01, 2009 11:55 am

Afbeelding
Na al die negatieve verhalen viel de film mij behoorlijk mee. Het acteerwerk was bij sommige personages (de badguys) erg over the top, maar bij Dolph en enkele anderen zat het zeker goed. De achtergronden waren erg mooi, het script had zeker potentie en de actie die er wel inzat was erg mooi gefilmd. Ook de soundtrack verdient aandacht.

Maar het gebruik van een irritant huppelkutje als Candy blijft onvergeeflijk, wat wilde ik haar snel afschieten. Ook de vreemde sprituele ontknoping kwam wat vreemd op me over.

Maar goed, alles bij elkaar zeker de moeite waard voor een keer, zeker vanwege de interessante setting en enkele memorabele personages. En het feit dat Dolph een baksteen tegen iemands kop smijt, dat zie je niet vaak in films helaas.

Afbeelding
Joepie, het leger zuurpruimen is reeds gearriveerd om te wijzen op triviale zaken die het plezier van het kijken voor mij in ieder geval niet hebben weggehaald. Ja, het is een over the top actiefilm, maar wel precies een die het echte actieheldengevoel een stuk beter naar boven laat komen dan de hedendaagse Hollywood CGI meuk. Daarnaast blijft het een verademing om te zien dat Dolph als 55plusser nog steeds prima in staat is om zelf klappen en schoppen uit te delen.

Het verhaal? Heerlijk ongecompliceerd. Het acteerwerk van Dolph en Michael Parre was prima te doen, waar de rest van de cast inderdaad wat zwakjes was, maar zolang de in grote getalen aanwezige explosies aanwezig bleven interesseerde het me vrij weinig eigenlijk. Oh ja, Gina May is een prachtige vrouw.

Ik ben persoonlijk juist blij met de veelzijdigheid in Dolph's carriere omdat hij met films als The Shooter/Hidden Assassin en Men Of War goed laat zien dat hij prima in staat is diepgang aan te brengen, terwijl films als Direct Contact gewoon ongecompliceerd knokwerk is. Gezeur over de special effects begrijp ik in dit geval niet, want de enige die echt aanwezig waren (ontploffingen) waren zeer overtuigend, terwijl de resterende actie lekker bloederig was.

Ach wat, nu heb ik mezelf ook wel overtuigd om de film nog iets hoger te raten. Samen met de laatste Seagal in ieder geval het bewijs dat de oldschool actieheld nog lang niet dood is.

Afbeelding
De laatste van Damme die ik uit mijn dvd collectie nog kon zien, vanaf nu is het alleen maar wachten op nieuw materiaal. Deze film was zelfs voor een van Damme film wat aan de vreemde kant. Seks met twee meiden terwijl een oude vrouw toekijkt? Vreemde humor en afgrijselijk acterende slechterikken maken het zeker niet zijn beste film, maar de hoeveelheid actie, het acteerwerk van van Damme en Trejo, de aanwezigheid van Gabrielle Fitzpatrick (prachtige dame) en Pat Morita (grappig figuur), de indiaanse mystiek en de prachtige soundtrack maken het alles bij elkaar toch zeker de moeite waard.

Gekker hoeft het alleen niet te worden, die cowboyrednecks waren echt op het randje van het toelaatbare voor zo'n film.

Afbeelding
Een laag budget en een matig script zorgen ervoor dat deze film het dtv uiterlijk niet ontworsteld, maar door enkele leuke actiescenes, de aanwezigheid van Brian Thompson en Robert Englund en enkele leuke vondsten (het gevecht tussen Bernhardt en Thompson voor de camera, terwijl het hele volk meekijkt was erg vermakelijk) was de film zeker vermakelijk. Bernhardt heeft veel weg van van Damme (zelfde uitstraling) en maakt daar ook goed gebruik van om de nobele held uit te stralen. Met een hoger budget en een beter script was het allemaal wel een stuk beter geweest, nu is het voornamelijk 'leuk voor een keertje'.

Afbeelding
Ondanks dat voornamelijk/alleen het begin en het einde erg grappig waren en de rest toch net iets te overdreven vulgair is om echt goed te zijn, heb ik me toch behoorlijk vermaakt met het muzikale vakmanschap van de heren Black en Gass (vooral Jack Black is een fenomenale zanger). De vele cameo's maakten de film helemaal de moeite waard (mijn favoriete zanger Ronnie James Dio was helemaal een verrassing), maar ook zij kunnen toch niet verhullen dat het script wel heel onzinnig is en de poep en pies humor soms echt de plank misslaat.

Toch blijven beide heren met hun performance ervoor zorgen dat ik de film geboeid uit heb gezien. Geen oscarwinnend materiaal, maar zeker de moeite waard voor de rockliefhebbers die Ben Stiller's aanwezigheid maar even voor lief nemen.

Afbeelding
Leuk filmpje met spectaculaire actie die echter niet kan verhullen dat de film zelf als verhaal vrij weinig voorstelt. De typische Hong Kong humor werkt lang niet altijd en sommige personages waren heel vervelend. Daar staat wel tegenover dat de explosies en martial arts scenes erg goed gefilmd waren en Michelle Yeoh is in haar jonge jaren dermate vertederend om te zien dat de film toch goed uit te zitten is.

Afbeelding
Aan de ene kant is dit een erg gelikt Hollywood filmpje waar de special effects belangrijker lijken te zijn dan het script, maar aan de andere kant moet ik toch toegeven dat de film met het multiversum gegeven en de aanwezigheid van Jet Li (2 keer) erg goed werkt. De special effects zien er soms matig uit, door de juiste montage stoorde dit me geen enkel moment. Ik ben het er ook mee eens dat in de Hong Kong films de choreografie er veel beter uitziet, maar wat dit soort films met zich meebrengen is vooral een spannendere soundtrack (ondanks dat ik geen nu-metal fan ben, pasten deze nummers er erg goed bij) en een wat serieuzere indruk. Jason Statham deed het wat mij betreft prima, al weet ik nog niet precies hoe ik Li in deze film moet inschatten. HIj heeft duidelijk moeite met de juiste uitspraak, maar heeft aan de andere kant wel de perfecte mimiek om de scenes en dialogen te laten werken. Wat mij alleen een beetje tegenstond was de manier hoe hij met de dood van zijn vrouw omging, dit had wat mij betreft emotioneler gekund.

Voor de Hong Kong Li puristen is The One duidelijk een stap terug, maar ik heb toch behoorlijk genoten van deze vakkundig in elkaar gezette actiefilm, die het met het omniversumreizen als uitgangspunt qua script toch behoorlijk voor elkaar heeft. The One is geen diepgaande film, maar pretendeert het voor mijn gevoel ook nergens te zijn.

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » wo jul 01, 2009 12:05 pm

Die tagline ook: "They thought he was dead. They were dead wrong". :mrgreen:

Hoe vaak zou die al niet gebruikt zijn?
It was a business doing pleasure with you.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo jul 01, 2009 12:18 pm

Het slaat ook nog geeneens op de film. Niemand denkt dat hij dood is :mrgreen:

Jesper

Bericht door Jesper » do jul 02, 2009 3:12 pm

Alarmstufe: Rot 2
(Under siege 2)

Met Steven Seagal ja. Uiteraard erg gaaf, alleen had meneer Seagal wel wat meer actiescenes mogen krijgen.
Heus.

CTTS
Contacteer:

Bericht door CTTS » do jul 02, 2009 5:08 pm

Bij gebrek aan beter en algehele gaarheid gisteravond 40 Year Old Virgin gekeken, en die was eigenlijk leuker dan ik had verwacht.

Nevyn

Bericht door Nevyn » do jul 02, 2009 6:42 pm

watchmen: gaafheid enzo zoals verwacht.
knocked up: whehehehehe, heb me kapot zitten lachen, tot aan het eind, die bevallingsscene is nasty.
dazed & confused: meh, wel grappig maar niet boeiend verder

Tox

Bericht door Tox » do jul 02, 2009 10:26 pm

Draconian schreef:Hoe vaak zou die al niet gebruikt zijn?
"Some doors shouldn't be opened..."
NOT MY FUCKING TEMPO

Nevyn

Bericht door Nevyn » do jul 02, 2009 10:34 pm

some secrets should be left alone
of buried, ook populair.

Nevyn

Bericht door Nevyn » do jul 02, 2009 10:35 pm

trouwens ook nog pulse 2 gekeken, deel 1 was gaaf, deel 2 was ook wel te pruimen

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » do jul 02, 2009 10:47 pm

Afbeelding

Een film waar meer potentie in had gezeten. Er zijn helaas te weinig actie scènes. Die komen vooral aan het eind. Tussendoor kabbelt de film maar wat door. Wat wel jammer is aangezien het best een leuke actie film geweest had kunnen zijn. In de actie die erin zit laat Rich Franklin echter wel zien dat hij dit soort films en actie scènes best aan kan.

Flipjack

Bericht door Flipjack » do jul 02, 2009 11:39 pm

O Brother, Where Art Thou?

Ik snap niet helemaal wat iedereen hier zo tof aan vindt (moviemeter/imdb). Het sfeertje was leuk en erg goed neergezet, maar verder had ik hem liever gewoon niet gezien.

Nielsch
Contacteer:

Bericht door Nielsch » vr jul 03, 2009 6:27 pm

Skid Marks. Wat een ontiegelijke kutfilm. Een tijdje terug heb ik, waarom weet ik niet, Epic Movie een keer gekeken en toen heb ik besloten dat ik dat een van de kutste, meest humorloze films vond. Oftewel, ernstige verspilling van 1,5 uur. Om het een score te geven 1,5/10 omdat er een geil naakt wijf in de film loopt. Skid Marks een 2/10 omdat er een grap in zat waar ik wel om kon lachen.

En vanmiddag, maar nog niet helemaal afgekeken (laatste 15 min niet of zo) Wall-E. Ik moet zeggen, toch echt een heel erg toffe film! Ik moest zelf erg aan Fallout 3 denken. Die muziek, en de sfeer op aarde. Verder gewoon zeer gave graphics.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » vr jul 03, 2009 6:38 pm

Afbeelding

Hanuman: the White Monkey Warrior dus. Dit is de eerste keer dat ik mij aan een Thaise film waag. Ik zag altijd op tegen de taal, maar ik moet zeggen dat valt allemaal best mee.
Hanuman is een film die gaat over een oude legende. Een geheim boek word van vader op zoon overgedragen en dient beschermd te worden. Door middel van tatoeages probeerde ze de geheimen te beschermen. Er werden hier namelijk bovennatuurlijke krachten mee opgeroepen. Nu had dit best een aardig verhaal kunnen zijn, maar er kwam eigenlijk maar heel weinig van terug in de film. De actie was wel tof, er word niks heel gelaten, kinderen, vrouwen, alles moet het ontgelden en er werden genoeg botten gebroken, de graphics waren echter ronduit slecht, maar ik kon er wel doorheen kijken..
Wel grappig om te zien dat hier blanke als vijanden worden neergezet. Zoals wij wel eens Aziaten als vijand hebben :P.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr jul 03, 2009 7:40 pm

Hey, dat klinkt gaaf. Moet ik het me voorstellen dat de gevechten in de stijl van Ong-Bak en Tom Yum Goong zijn?

Oh wacht, je had nog geen Thaise films gezien :P

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » vr jul 03, 2009 7:45 pm

Haha, nee dat zou ik niet weten. Ben trouwens wel benieuwd naar die twee :wink:

Karlijn

Bericht door Karlijn » vr jul 03, 2009 7:52 pm

Van de week 'The 40 year old virgin' gezien. Voldeed compleet aan de verwachtingen, ontzettend flauwe humor maar ik wou hem toch maar eens bekijken omdat Steve Carell erin zat.
Maar dan zie ik hem toch stukken liever in The Office eerlijk gezegd..

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr jul 03, 2009 7:52 pm

Vooral Tom Yum Goong is weergaloos, de meest spectaculaire martial arts film die ik ooit heb gezien!

sal
Contacteer:

Bericht door sal » vr jul 03, 2009 9:05 pm

Karlijn schreef:Van de week 'The 40 year old virgin' gezien. Voldeed compleet aan de verwachtingen, ontzettend flauwe humor maar ik wou hem toch maar eens bekijken omdat Steve Carell erin zat.
Maar dan zie ik hem toch stukken liever in The Office eerlijk gezegd..
Die oude Hindoe in die film vond ik anders wel briljant:
"Fuck a goat!!"
[quote="Amibor"]Ze zal ongetwijfeld tegen alle verwachtingen in een ontzettend strakke lap entrecote hebben waar hij zijn beaderde bifiworst terloops loeihard naar binnen kan prakken.[/quote]

[size=67]Buma in me zak.[/size]

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » vr jul 03, 2009 11:31 pm

Ice Age 3 - 3D

wel aardig. mooi gemaakt weer. En voorzover ik me kon herinneren leuker dan deel 2. Maar niet zo leuk als sommige andere animatiefilms. Ben sowieso niet helemaal kapot van de ice age serie.

metallicattim
Contacteer:

Bericht door metallicattim » zo jul 05, 2009 12:30 pm

Joris schreef:Ice Age 3 - 3D

wel aardig. mooi gemaakt weer. En voorzover ik me kon herinneren leuker dan deel 2. Maar niet zo leuk als sommige andere animatiefilms. Ben sowieso niet helemaal kapot van de ice age serie.
Ik heb hem gister ook gezien in de bios, maar ik vond dat hele 3D gebeuren maar nutteloos, ik vond het geen echte meerwaarde hebben... zeker niet omdat je in super warme bios moet zitten met zo'n zwaar ding op je neus...

Maar de film zelf was weer keigoed, heb me echt goed vermaakt!
Ze mogen van mij nog 6 films maken en dan vind ik het nog leuk :P
I've lost
all my beliefs
to a world
of hypocrisy

ea teasse

Bericht door ea teasse » zo jul 05, 2009 12:47 pm

Aan het kijken naar Supernatural seizoen 4.

Ik blijf het geweldig vinden. Heel goed hoofdverhaal met af en toe een losstaande aflevering.
Seizoen 4 is tot nu toe het beste seizoen van alle vind ik.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » zo jul 05, 2009 3:27 pm

Underworld

Toffe vampire vs. lycanfilm. Goed verhaal, mooi decor. Binnenkort maar eens achter deel II aan.

Flipjack

Bericht door Flipjack » zo jul 05, 2009 5:02 pm

Had je misschien nóg beter kunnen beginnen met deel 3, Rise of the Lycans, das een prequel op deel 1.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » zo jul 05, 2009 11:18 pm

Afbeelding

Dit is na Dungeon Siege mijn tweede Boll film, maar waar ik laatstgenoemde erg saai en langdradig vond, was ik hier toch tevreden over de vaart. Het script mag dan niet bijster goed zijn, zolang de actie goed is en ik me kan vermaken met een hoog foutheidsgehalte ben ik tevreden.

En hoe fout was deze film... acteurs die er geen van allen zin in leken te hebben (nou ja, Kristanna Locken deed het relatief goed, al kan ik met haar verschijning iets minder kritisch hebben gekeken), een raar verhaal, soms ietwat vreemde keuzes van het filmen van scenes en personages die te cartoonesque voor woorden zijn. Daar stond echter tegenover dat de Roemeense achtergronden werkelijk prachtig waren. Het feit dat de gehele film behoorlijk grauw en duister geschoten is, zorgt ervoor dat de naargeestige sfeer extra goed uitkomt. Tel daar nog eens bij op dat er geen humor aanwezig is (geen bedoelde humor iig) in de hele film en je hebt een zeer duister werkje.

Door deze duisternis waren de actiescenes in potentie onduidelijk, maar dat viel me behoorlijk mee. Ik snap de kritiek op de choreografie persoonlijk niet zo, omdat er een prima combinatie van dramatisch/over the top en realisme benaderd wordt. Mensen vliegen niet door de lucht (dat was pas echt belachelijk geweest), al kunnen sommigen van hen wel interessante semi martial-arts bewegingen die net niet te onrealistisch zijn om het te belachelijk te maken.

Dan kom ik nu op de rauwheid van de actie: zwaarden die duidelijk door mensen heen steken, doorgesneden kelen, afgehakte ledematen en een grote hoop bloed zorgen ervoor dat het horrorelement goed naar voren komt. Ik vreesde voor Buffy the vampireslayer actie waar iedereen tot as uiteen valt, maar ik was aangenaam verrast door de hoeveelheid gore.

De special effects zelf mogen dan niet van Michael Bay niveau zijn (over een regisseur gesproken die ook gebashed wordt), binnen het budget heb ik er weinig kritiek op. Tuurlijk is het geen topniveau, maar het overtreft met gemak een hoop films die toch als beter gezien worden. CGI wordt niet overmatig gebruikt, terwijl de standaard transformatie van mens naar vampier (met groter wordende tanden en vervormde gezichten) verbazingwekkend soepel verliep.

Het ongeinteresseerde acteerwerk en rommelige script zorgen voor een smet op een film die verder zeker het bekijken waard is voor de mensen die niet te veeleisend zijn. Ik vergeef Boll de fouten, helemaal door het interview met hem wat ook op de disc te vinden was heb ik, ondanks dat ik maar twee films so far heb gezien, een hoop respect voor de man gekregen die zich verder nergens wat van aantrekt. Benieuwd of deel 2 de geringe kwaliteit van deze film ook heeft, ik betwijfel dat dan weer wel.

Plaats reactie