Joy Division / New Order

Voor alle andere bands
iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Joy Division / New Order

Bericht door iscariah » di sep 07, 2004 6:34 pm

Dit topic bestaat uit de groep Joy Division en het vervolg daarop New Order, eerst Joy Division en lager staat er New Order.


Joy Division:


The Sisters Of Mercy en The Cure topics, dus wat ik mij nu afvraag is waarom er nog geen topic was over deze band, deze band had het in zich om groter te worden dan The Cure of The Sisters ...... als Ian Curtis zichzelf niet van zijn leven had beroofd.
Alhoewel men in het begin wel punk speelde werd er later overgeschakeld naar post-punk met synthesizers die de muziek een donkere sfeer gaf, terwijl de meeste punk bands in die tijd rammelend stront waren gaf Joy Division punk aan als een kunstvorm.



Discography:

Albums:
Unknown Pleasures
Closer

EP:
An Ideal For Living
The First Peel Session
The Second Peel Session

best-of:
Still
Substance (met bonusnummers)
Permanent
Heart And Soul (4CD-set)


Niet alle cd's en live cd's staan erop omdat het er teveel zijn, ook voor bootlegs doe ik dit omdat het er gewoon teveel zijn.



Biography:
1976
Joy Division saw the light after a Sex Pistols concert was held at the Free Trade Hall (Manchester). Peter Hook, Bernard Sumner and Terry Mason attended this gig, as well as Ian Curtis, whom they met there.

After a few days, Peter Hook (bass), Bernard Sumner (guitar) and Terry Mason (drums) decided to put an add in order to find other people wanting to create a band. Ian Curtis simply answered to them and became the band’s singer.

They called their band Warsaw, derived from the song Warszawa (Warsaw in Polish) from David Bowie’s Low album.


1977

On the night prior to give their first concert, Terry Mason left Warsaw (became its manager). Tony Tabac replaced him. But after about one month, he also left (he was outmoded and unreliable). Finding a drummer was not that easy; Warsaw dithered with drummers. Steve Botherdale followed, stayed for one month too, then left Warsaw too (because both Peter Hook and Bernard Sumner didn’t like his personality).

Finally in August 1977, Steve Morris joined in, so the line-up was complete.

Their first song to be recorded (live at the Electric Circus) was At A Later Date (on Short Circuit 10"), on October 2nd 1977.

December saw the recording of the An Ideal For Living EP (Pennine Sound Studios, Oldham) (which was released later under the name Joy Division).


1978

In November 1977, Warsaw Pakt (of London) had released their first album. Warsaw decided to change their name, as they didn't want to be mistaken for Warsaw Pakt. In January 1978, they changed their name into Joy Division.

In April 1978, they met Rob Gretton at the Stiff Records test/Chiswick Challenge at Rafters (Manchester). He liked their performance and introduced Joy Division to Tony Wilson, a well-known presenter on Granada TV.

From May 1st to 4th, Joy Division recorded material for their debut-album (Arrow Studios, Manchester), which was finally never released, as one of the producers (John Anderson) put synths on the final mix, and Ian Curtis didn’t like it at all. Soon after Rob Gretton took over as manager.

In June, Joy Division played together with several other local bands on the opening of Tony Wilson's club The Factory (Manchester). Peter Saville designed the poster for the concert (as well as quite everything to be released by Joy Division later on). Around that time, Tony Wilson and Alan Erasmus started up the Factory Records label and signed Joy Division in October. The music press started to take notice of the band.

On September 20, the band appeared on the Granada Reports program (Granada TV) and performed Shadowplay. On October 11, they recorded (Cargo Studios, Rochdale) two songs for the A Factory Sample compilation EP. On December 27, they played their first concert in London, at the Hope And Anchor in Islington.


1979

On January 31 1979, DJ John Peel did a session with the band (BBC studio, Maida Vale, London), broadcasted on February 14. On March 4, they played support for The Cure at the Marquee (London).

In April 1979, they recorded Unknown Pleasures (Strawberry Studios, Stockport) with producer Martin Hannett, who became the fifth member of Joy Division, and was released in June. In three years, it sold 100 000 copies.

On July 20, the band made its second TV appearance, on the What's on? program (Granada TV), and performed She's Lost Control. At Scala Cinema (London), Factory organized Fac 9 on September 13, a showing of a Joy Division film No City Fun. Two days later, Joy Division made their last major television appearance on the Something Else program (BBC 2). Ian Curtis made a great impression on the audience with his obsessive robotic movements during Transmission and She's Lost Control. On October 27 and 28 1979, they were taped on video during their concerts at the Apollo Theatre (Manchester), later released on Here Are The Young Men.

In November, Joy Division were offered a one-million-dollars contract for distribution in America and participation in a series of videos, but the band never answered their offer. They neither did when the offer was reproposed in May 1980 with more favourable terms for Joy Division! On 26th, they recorded (BBC Studios, Maida Vale, London) their second Peel session. The show was broadcasted on December 10th. The weird thing is that Love Will Tear Us Apart wasn’t available anywhere, except live at Joy Division concerts, and it became the best know not-recorded song in Britain.


1980

In March 1980, Sordide Sentimental released the Licht Und Blindheit 7" (w/ Atmosphere and Dead Souls), a limited edition of 1578 numbered copies, produced by Martin Hannett. Both songs were recorded (Cargo Studios, Rochdale) in October 1979. Closer (Britannia Row Studios, Islington, London) and Love Will Tear Us Apart (Pennine Sound Studios, Oldham) were recorded in March.

On May 2nd, the band played in Birmingham what would be their last concert. This concert was taped as it should have been used for a video project, which was never released finally. This concert can be heard on Still though.

Joy Division were supposed to leave on May 19 for their forthcoming American tour. But Ian Curtis ended his life on May 18. He was hanging is his kitchen when Deborah (his wife) found him. He left Deborah and little baby Natalie behind him. Deborah got re-married in 1982 and had another child, Wesley




New Order

Na de dood van Zanger Ian Curtis ontbond Joy Division zich uit respect en begon men met New Order, in dezelfde stijl zoals Joy Division maar later concentreerde muziek zich meer op electronica hoewel Joy Division nog altijd blijft doorschemeren in de muziek, een topband die het luisteren waard is.

Discography:

YEAR TITLE
1981 Movement
1983 Power, Corruption & Lies
1985 Low-life
1986 Brotherhood
1989 Technique
1992 Live 1987 Tour
1993 Republic
2001 Get Ready
2001 Live In Concert
1987 Substance
1990 The Peel Sessions
1992 BBC Radio 1 Live In Concert
1994 The Very Best Of New Order
1995 The Best Of New Order
1995 The Best Of New Order
1995 The Best Of New Order (Remixed)
2000 BBC Radio 1 Live In Concert

Biography:
Formed: 1980 in Manchester, England.
If ever a band was appropriately named, it’s New Order. Born from the ashes of the pioneering postpunk group Joy Division, New Order virtually invented techno, bringing musical sophistication to dance clubs and propulsive rhythms to alternative radio for more than two decades.
New Order stirred to life in Manchester, England in 1980. Ian Curtis, Bernard Sumner, Peter Hook, and Stephen Morris had been playing together as Joy Division for a few years, their brooding and intense sounds drawing critical acclaim for such releases as Unknown Pleasures. Standard-bearers for goth and industrial music, Joy Division was just about to depart for its first American tour when lead singer Curtis, who had long suffered from health problems, killed himself.
It took several months for the remaining members to recover from the shock, but when they did, they reemerged with a new member, Gillian Gilbert, and a new name. New Order’s first single came out in spring of 1981 and their debut album several months later, sounding much like Joy Division (the single, "Ceremony," was in fact written during the Joy Division days). As future efforts like "Everything’s Gone Green" and "Temptation" began placing stronger emphasis on uptempo rhythms and synthesizers (to say nothing of Sumner’s more inviting vocals), New Order began to step out of the shadow of its former incarnation.
The popularity of these singles set the stage for a major success in 1983 with the release of New Order’s "Blue Monday," which would over time become the biggest-selling 12-inch single ever. A strong second album, Power, Corruption And Lies, and another dance disc, "Confusion," earned New Order a place on Quincy Jones’ Qwest label. From 1985 to 1987, the group built its following with an album a year, each including at least one breakout single: Low-Life with "The Perfect Kiss," Brotherhood with "Bizarre Love Triangle," and the compilation Substance with "True Faith." 1989’s Technique finished off the decade.
In the 1990s, New Order’s output slowed considerably as the members grew more involved in side projects like Revenge, Monaco (two of Peter Hook’s bands), Electronic (teaming Bernard Sumner with The Smith’s Johnny Marr), and The Other Two (featuring, well, the other two). Republic didn’t see the light of day until 1993, though it became the group’s most successful album yet, powered by the irresistible single "Regret." At this point there was clearly a substantial audience ready for New Order, but there would be no more releases for the rest of the decade. With the new millennium, however, that audience finally got some new New Order with 2001’s Get Ready. It showed a band that, twenty years on, still hadn’t lost its place at the cutting-edge of electronic dance music.
Laatst gewijzigd door iscariah op wo sep 08, 2004 1:32 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » di sep 07, 2004 6:39 pm

Closer is in mijn bezit. Heerlijke zwartgallige new wave plaat. Ben nog altijd van plan om meer van deze band aan te schaffen.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
xnightcrawlerx
Berichten: 792
Lid geworden op: wo mei 12, 2004 10:36 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door xnightcrawlerx » di sep 07, 2004 7:17 pm

best vette band ja. wat nummers zyn erg cool (new dawn fades..), maar v/d rest heb ik toch liever The Smiths!
sweet graveyard here we come

Gebruikersavatar
HellcommandeR
Berichten: 5066
Lid geworden op: do jul 31, 2003 4:26 pm

Bericht door HellcommandeR » di sep 07, 2004 7:28 pm

Dit ga ik zeker effe checken, mede omdat ik The Sisters Of Mercy en The Cure erg kan waarderen!

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » di sep 07, 2004 7:32 pm

Check ook de cover die Nine Inch Nails van het nummer Dead Souls heeft gedaan, het staat op de soundtrack van The Crow, het nummer doet het origineel eer aan.

Gebruikersavatar
something_dead
Berichten: 507
Lid geworden op: za jan 24, 2004 10:07 pm
Locatie: brussel
Contacteer:

Bericht door something_dead » di sep 07, 2004 8:06 pm

en de 'Love will tear us appart' cover van Flowing Tears is ook niet mis

ik wordt altijd zo vrolijk van Joy Division.
i believe in peace, bitch
---
[url=http://www.photoblog.be/innertear]immers[/url] en [url=http://www.photoblog.be/]daarentegen[/url]

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » di sep 07, 2004 8:08 pm

Terwijl het niet eens zulke vrolijke muziek is.


Ik weet dat de rest van de band Joy Division ontheft heeft uit eer voor Ian Curtis en dat men onder een andere naam opnieuw begonnen is, weet iemand onder welke naam ze zijn verdergegaan?

Gebruikersavatar
something_dead
Berichten: 507
Lid geworden op: za jan 24, 2004 10:07 pm
Locatie: brussel
Contacteer:

Bericht door something_dead » di sep 07, 2004 8:17 pm

iscariah schreef:Terwijl het niet eens zulke vrolijke muziek is.


Ik weet dat de rest van de band Joy Division ontheft heeft uit eer voor Ian Curtis en dat men onder een andere naam opnieuw begonnen is, weet iemand onder welke naam ze zijn verdergegaan?
new order

je moet de soundtrack van Trainspotting is beluisteren, staat veel soortgelijke stüff op
i believe in peace, bitch
---
[url=http://www.photoblog.be/innertear]immers[/url] en [url=http://www.photoblog.be/]daarentegen[/url]

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » di sep 07, 2004 8:18 pm

Oke, zal ik doen en bedankt voor de naam.


He, je bent ook een Belg.

Gebruikersavatar
something_dead
Berichten: 507
Lid geworden op: za jan 24, 2004 10:07 pm
Locatie: brussel
Contacteer:

Bericht door something_dead » di sep 07, 2004 8:23 pm

Hah..ja ik ben belg, ofzo :wink: zijn hier zo weinig belgen dan?
i believe in peace, bitch
---
[url=http://www.photoblog.be/innertear]immers[/url] en [url=http://www.photoblog.be/]daarentegen[/url]

Gebruikersavatar
xnightcrawlerx
Berichten: 792
Lid geworden op: wo mei 12, 2004 10:36 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door xnightcrawlerx » di sep 07, 2004 8:33 pm

haha dat van vrolyk ervan worden was vast sarcasme ;)
sweet graveyard here we come

Gebruikersavatar
ruben somewhere online
Berichten: 16982
Lid geworden op: di jul 08, 2003 2:34 pm

Bericht door ruben somewhere online » di sep 07, 2004 8:40 pm

something_dead schreef:[..]

new order

je moet de soundtrack van Trainspotting is beluisteren, staat veel soortgelijke stüff op
Van New Order is Blue Monday hun bekendste nummer. Heeft ook gigantisch verkocht.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » di sep 07, 2004 8:44 pm

Effe topic-titel veranderen, Joy Division / New Order, kun je over allebei spreken.

banisher
Berichten: 4239
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 1:58 pm
Locatie: roelofarendsveen
Contacteer:

Bericht door banisher » di sep 07, 2004 9:01 pm

Hier was toch wel al een topic over?
Kan me nog herinneren dat we het hier namelijk ooit eens over die vent gehad hebben, zelfmoord gepleegd had, en dat hij zoveel goede nummers had, en dat velen atmosphere zo'n goed nummer vonden..
maaar dat kan aan mij liggen hoor

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » di sep 07, 2004 9:03 pm

Ik heb gezocht en ik vond niets.

banisher
Berichten: 4239
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 1:58 pm
Locatie: roelofarendsveen
Contacteer:

Bericht door banisher » di sep 07, 2004 9:08 pm

vind je ooit wel iets met die search functie hier dan?

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » di sep 07, 2004 9:11 pm

banisher schreef:vind je ooit wel iets met die search functie hier dan?
Daar weten we allen het antwoord op. :lol:

ramperstamper
Berichten: 2619
Lid geworden op: zo feb 22, 2004 2:47 pm
Locatie: bovenin

Bericht door ramperstamper » di sep 07, 2004 9:37 pm

'love will tear us apart' van joy division! geweldig nummer

Gebruikersavatar
vertigo
Berichten: 2190
Lid geworden op: vr mar 19, 2004 2:59 am
Locatie: Almelo

Bericht door vertigo » di sep 07, 2004 10:33 pm

New Order... leuk. Blue Monday is nog steeds geweldig. Ooit aardig
gecoverd door Orgy.
-- www.myspace.com/iniurianl - NIEUWE MCD "HATE BEYOND HATE" uit...



[img]http://c1.ac-images.myspacecdn.com/images02/2/l_368c2b2355374d1a854d0529549315bc.gif[/img]

Gebruikersavatar
MindlessMayo
Berichten: 12581
Lid geworden op: ma aug 11, 2003 12:17 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door MindlessMayo » di sep 07, 2004 10:35 pm

Blue Monday ja..

Zijn gave bandjes, lekker new wave! Kan ik wel waarderen op z'n tijd.
Let op! Bandopgave Occultfest 2006 binnenkort weer mogelijk.

See You At Occultfest 2006!
http://www.occultfest.nl

Gebruikersavatar
something_dead
Berichten: 507
Lid geworden op: za jan 24, 2004 10:07 pm
Locatie: brussel
Contacteer:

Bericht door something_dead » di sep 07, 2004 10:37 pm

hmm..New Order mist wel de stem van ian Curtis, maar jah..
i believe in peace, bitch
---
[url=http://www.photoblog.be/innertear]immers[/url] en [url=http://www.photoblog.be/]daarentegen[/url]

Gebruikersavatar
Svenson
Berichten: 9297
Lid geworden op: vr apr 11, 2003 5:55 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door Svenson » di sep 07, 2004 10:47 pm

vertigo schreef:New Order... leuk. Blue Monday is nog steeds geweldig. Ooit aardig
gecoverd door Orgy.
Heeft orgy serieus ooit iets aardigs/goeds gemaakt?
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Sater
Berichten: 1010
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 6:43 pm

Bericht door Sater » wo sep 08, 2004 12:10 pm

Heb hier ooit wel een topic over gezien.
New Orders Blue Monday is de ebst verkopende 12" single ooit.
Nine Inch Nails cover van Dead Souls mist de bezetenheid van het origineel.
Trainspotting soundtrack heb ik hier ook staan, en het enige dat naar JD riekt is Temptation van New Order die erop staat.
Overigens word ik echt niet vrolijk van deze muziek, is ook niet geschikt voor elke gelegenheid. Wel een van mijn favo bands.

Zelf heb ik in mijn bezit:
Warsaw cd met de demo als bonus
Unknown Pleasures CD en LP
Closer CD en LP
Still CD
Permanent CD
Substance CD
Peel Sessions CD
Atmosphere Single
En een heersend Love Will Tear Us Apart shirt.
Dictius Te Necare

Sater
Berichten: 1010
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 6:43 pm

Bericht door Sater » wo sep 08, 2004 12:15 pm

Ja heb em hier gevonden: http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic.php?t=4067
maar laten we deze topic maar gebruiken aangezien die ook over New Order gaat en al meer posts heeft.
Overigens is de Orgy versie van Blue Monday ook wel erg tof.
En de Moonspell versie van Love Will Tear Us Apart
En de The Cure versie daarvan!
Dictius Te Necare

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » wo sep 08, 2004 1:34 pm

Nog een paar covers die ik moet uitchecken dus.



Ik heb trouwens bij mijn eerste post nog de biography en discography, .... van New Order erbij gezet.

Sater
Berichten: 1010
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 6:43 pm

Bericht door Sater » wo sep 08, 2004 2:57 pm

Hier staan nog meer covers...
http://members.aol.com/lwtua/covers.htm
Dictius Te Necare

Gebruikersavatar
something_dead
Berichten: 507
Lid geworden op: za jan 24, 2004 10:07 pm
Locatie: brussel
Contacteer:

Bericht door something_dead » wo sep 08, 2004 3:50 pm

Sater schreef: Trainspotting soundtrack heb ik hier ook staan, en het enige dat naar JD riekt is Temptation van New Order die erop staat.
Atmosphere staat er toch ook op?
i believe in peace, bitch
---
[url=http://www.photoblog.be/innertear]immers[/url] en [url=http://www.photoblog.be/]daarentegen[/url]

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » wo sep 08, 2004 5:02 pm

Sater schreef:Hier staan nog meer covers...
http://members.aol.com/lwtua/covers.htm
Euh, waarom staan deze erop?


New Order - Atmosphere (Peel session '98)
New Order - Atmosphere (live '85/'86/'87/'98/02)
New Order - Decades (live '84)
New Order - Digital (live '02)
New Order - Heart And Soul (live '98)
New Order - Isolation (Peel session '98)
New Order - Isolation (live '98/'02)
New Order - Love Will Tear Us Apart (live '83/'84/'85/'86/'87/'98/'02)
New Order - She's Lost Control (live '85/'02)
New Order - Transmission (live '02)


Aangezien ze zelf de nummers hebben geschreven samen met Ian Curtis kun je het niet echt covers noemen.

Sater
Berichten: 1010
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 6:43 pm

Bericht door Sater » wo sep 08, 2004 11:15 pm

Atmosphere staat op de Trainspotting Soundtrack 2 geloof ik, iig niet op de originele eerste versie, want die heb ik hier liggen.

Tuurlijk zijn het wel covers, Ian Curtis was bepalend voor het geluid van Joy Division, New Order heeft geen Ian Curtis...tel uit je winst.

Heb zelf van New Order alleen International, leuke verzamelaar, het nummer Ceremony is verreweg een van de beste van de cd en daar heeft, zowaar, Ian Curtis, aan mee geschreven. Moet zeggen dat ik de versie zoals ie op Still verscheen dan weer beter vind, maar dat terzijde.
Blue Monday is de baas!
Hoop trouwens zeer binnenkort Movement in de bus te krijgen.

Wat vinden de mensen trouwens van Warsaw? Normaliter heb ik een hekel aan punk, maar die demo klinkt erg tof.
Dictius Te Necare

Gebruikersavatar
Vlammy
Berichten: 3834
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 3:38 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Vlammy » wo sep 08, 2004 11:17 pm

Love will tear us apart blijft een heerschend nummer. Ik heb hier de cd Closer, mooie plaat wel. Van New Order heb ik een Best Of cd, ook gaaf! Op 't werk wordt New Order iedere dag wel een keer op de radio gedraaid 8)

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » wo sep 08, 2004 11:22 pm

Leuke film over Joy Division/New Order en het Factory-label: twenty four hour party people...
Laatst gewijzigd door the true Thorko op do sep 09, 2004 2:06 am, 1 keer totaal gewijzigd.
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Sater
Berichten: 1010
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 6:43 pm

Bericht door Sater » wo sep 08, 2004 11:47 pm

Ja! Toffe film. Moet em nog eens een keer aanschaffen voor niet al te veel geld.
Schijnt trouwens dat er ook een verfilming komt over het leven van Ian Curtis, hoop dat ze diezelfde kerel als in 24 hour party people gebruiken. Die was echt goed! En hij leek nog op em ook kwa uiterlijk. Maar vooral die gestoorde motoriek was echt eng!
Dictius Te Necare

Gebruikersavatar
something_dead
Berichten: 507
Lid geworden op: za jan 24, 2004 10:07 pm
Locatie: brussel
Contacteer:

Bericht door something_dead » do sep 09, 2004 7:16 pm

ik dacht dat ze Jude Law gingen nemen voor die film over Ian Curtis?
fysiek niet echt gelijkend vind ik..maar wel goed.
i believe in peace, bitch
---
[url=http://www.photoblog.be/innertear]immers[/url] en [url=http://www.photoblog.be/]daarentegen[/url]

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » vr sep 10, 2004 12:32 am

"The film will be based on Curtis' widow Deborah's book 'Touching From A Distance'."

HAHAHA....

Ik hoop dat de film beter is dan het boek...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Aeolus
Berichten: 2423
Lid geworden op: za sep 20, 2003 6:12 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Aeolus » vr sep 10, 2004 12:57 pm

Cover van She's lost control, gedaan door een lingerie merk (Agent Provocateur):

http://www.agentprovocateur.com/lost_control.php
[i]Well these might be my last days
Because I am about to eclipse my sun[/i]


[img]http://i3.photobucket.com/albums/y74/Dirk86/avatar2.gif[/img]

Gebruikersavatar
something_dead
Berichten: 507
Lid geworden op: za jan 24, 2004 10:07 pm
Locatie: brussel
Contacteer:

Bericht door something_dead » vr sep 10, 2004 8:42 pm

the true Thorko schreef:"The film will be based on Curtis' widow Deborah's book 'Touching From A Distance'."

HAHAHA....

Ik hoop dat de film beter is dan het boek...
heb maar een stuk uit het boek gelezen (over een JD concert in belgie ofzo) en was best wel intressant, voor de fans.
i believe in peace, bitch
---
[url=http://www.photoblog.be/innertear]immers[/url] en [url=http://www.photoblog.be/]daarentegen[/url]

Sater
Berichten: 1010
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 6:43 pm

Bericht door Sater » wo sep 15, 2004 2:15 pm

Schop!

Wie is bekend met Warsaw?
Dictius Te Necare

Gebruikersavatar
FacToR-X
Berichten: 462
Lid geworden op: zo apr 25, 2004 11:43 am

Bericht door FacToR-X » wo sep 15, 2004 5:25 pm

Interessant stukje wat je hier hebt neergezet.

Weer wat geleerd iig. Ik wist niet dat een bandlid van Joy devision ook in New Order zat, wat gdvrdm wat is dat verschillende muziek zeg!! :)

Wel allebei goed te pruimen alhoewel ik het niet heel goed ken.
Und die Gräber täten sich auf...

Sater
Berichten: 1010
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 6:43 pm

Bericht door Sater » wo sep 15, 2004 5:28 pm

Mjah, dat valt te bezien. De Warsaw demo's en Rebublic van New order hebben niet veel van elkaar weg. Maar tussen een nummers als JD's Isolation en het Movement album van NO zit niet zo heel erg veel verschil.
Dictius Te Necare

Gebruikersavatar
FacToR-X
Berichten: 462
Lid geworden op: zo apr 25, 2004 11:43 am

Bericht door FacToR-X » wo sep 15, 2004 5:31 pm

oh oke, moet ik maar eens een keer iets meer van leren kennen dan.
Und die Gräber täten sich auf...

Sater
Berichten: 1010
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 6:43 pm

Bericht door Sater » wo sep 15, 2004 9:10 pm

Van Joy Division bedoel je neem ik aan?
Dictius Te Necare

Kruutsridder
Berichten: 28
Lid geworden op: za okt 23, 2004 11:13 am

Bericht door Kruutsridder » za okt 23, 2004 8:09 pm

Ik dacht dat die zanger zichzelf op de wc had opgehangen nadat z'n vriendin hem had verlaten.

Het bizarre hiervan is in elk geval dat een vriend van de HAVO van me zichzelf later had opgehangen, hij was fan van Joy Division.

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » za okt 23, 2004 8:12 pm

Kruutsridder schreef:Ik dacht dat die zanger zichzelf op de wc had opgehangen nadat z'n vriendin hem had verlaten.
Keuken ..... vrouw ontdekte hem ..... 2 dagen voor hun eerste tour door de US


ZONDE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gebruikersavatar
toffe_ellende
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr mei 23, 2003 1:06 pm
Locatie: Landgraaf-Tilburg-Davos

Bericht door toffe_ellende » za okt 23, 2004 9:12 pm

Joy Division is een mooi voorbeeld van een band waar je pas jaren later de invloed van merkt. Nu we de jaren tachtig in meerdere opzichten herbeleven (koud, verhard en economisch slecht) komen er weer (rock)bands met een duidelijke Joy Divisioninvloeden.

Nog meer dan Nirvana vraag je je af wat Joy Division daarna nog allemaal had kunnen bereiken. Ook op grond van de laatste nummers Atmosphere en Love Will Tear us Apart. Van dat eerste nummer moet je trouwens de videoclip (1988, Anton Corbijn) bekijken. Puur kippenvel.
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » za okt 23, 2004 9:13 pm

Ik denk eerlijk gezegd dat Joy Division tegenwoordig groter zou geweest zijn dan The Cure als Ian Curtis geen zelfmoord had gepleegd.

Gebruikersavatar
toffe_ellende
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr mei 23, 2003 1:06 pm
Locatie: Landgraaf-Tilburg-Davos

Bericht door toffe_ellende » za okt 23, 2004 9:16 pm

De band zou idd meer richting Depeche Mode en die kant op zijn gegaan ook gezien de richting die New Order met nummers als True Faith opging. Depeche Mode en Simple Minds hebben enigszins geprofiteerd maar dat wil niet zeggen dat ze helemaal overbodig zouden zijn.
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]

Sater
Berichten: 1010
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 6:43 pm

Bericht door Sater » do okt 28, 2004 8:55 pm

Welke rockbands dan, toffe ellende?
Dictius Te Necare

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » vr jan 07, 2005 4:19 pm

Film over zanger van Joy Division


Er komt een film over het leven van Ian Curtis, de zanger van de Britse rockband Joy Division.
In 1980, op zijn 23e, pleegde Curtis zelfmoord.

De Nederlandse rockfotograag Anton Corbijn, die ook al videoclips voor U2 en Depeche Mode opnam, regisseert de film. Die is gebaseerd op een boek van Deborah Curtis, de weduwe van Ian. Zij heeft de supervisie over de film, samen met muziekmagnaat Tony Wilson.

Volgens Wilson wordt de film "meer dan muziek. Het gaat om het echte verhaal van Ian." Wie de zanger zal vertolken, is nog niet bekend.

Van teletekst VRT, pg. 813

Sater
Berichten: 1010
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 6:43 pm

Bericht door Sater » vr jan 07, 2005 7:38 pm

VETVETVETVET!

Anton Corbijn!

Touching From a Distance is ook vet ja!
Dictius Te Necare

Gebruikersavatar
toffe_ellende
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr mei 23, 2003 1:06 pm
Locatie: Landgraaf-Tilburg-Davos

Bericht door toffe_ellende » vr jan 07, 2005 9:01 pm

Sater schreef:Welke rockbands dan, toffe ellende?
Sorry voor het verlate bericht.

Ken je Interpol? Die klinken behoorlijk als JD. Zeker op hun debuut cd Turn on the Bright Lights. Verder vind ik Franz Ferdinand ook in het straatje horen maar ik geloof niet dat ie direct voor Joy Division zijn beinvloed.

Overigens lijkt de film mij zeer de moeite waard!
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]

Plaats reactie