Marillion

Voor alle andere bands
Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma jul 18, 2005 1:18 pm

Ocean Cloud van Marbles is overigens ook een prachtig nummer wat het zeker haalt bij het oude materiaal
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » zo nov 13, 2005 9:19 pm

*schop omhoog* heb zojuist Clutching at Straws van Marillion en Vigil in the wilderness of mirrors gehoort en ben er weer lekker van onder de indruk, zijn er inmiddels meer gegadigden bijgekomen?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Nakur
Berichten: 1919
Lid geworden op: ma okt 03, 2005 6:11 pm
Locatie: Rheden

Bericht door Nakur » ma nov 14, 2005 9:07 am

Marbles viel me 70% mee. De nummers Neverland en in iets mindere mate The Invisible man zijn schitterend, de rest varieerd van goed (fantastic place!) tot mwa (alle Marbles nummers).


Maar er is hoop voor de toekomst :)
[img]http://img.photobucket.com/albums/v365/nakur/avatar.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Equinox
Berichten: 2941
Lid geworden op: do mei 08, 2003 11:57 am
Locatie: Lüllieståd
Contacteer:

Bericht door Equinox » ma nov 14, 2005 9:16 am

Marbles zou een erg goede enkele cd zijn geweest als ze die vreselijke poppy dingen weg hadden gelaten.. wat heerscht Ocean Cloud zeg!!!!
ben niet zo bekend met het oude werk, vond araknaphobia (ofzo) weinig aan, op This Strange Engine en Marillion.com staan nog wel een aantal goede nummers... de Fish era moet ik nog checken :)
...the end of eternity...
[url]http://www.dimaeon.com[/url]
progressive death metal

Gebruikersavatar
thomaster87
Berichten: 1867
Lid geworden op: wo jan 19, 2005 7:16 pm
Locatie: Huissen
Contacteer:

Bericht door thomaster87 » ma nov 14, 2005 5:00 pm

Inmiddels 7 cd's van deze band aangeschaft. Ik vind het echt mooie muziek. Ook de nieuwe shit
...en het geld hebben we lekker toch gehad!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma nov 14, 2005 5:12 pm

Ocean Cloud is een weergaloos nummer inderdaad, die lange nummers van hen doen het altijd goed bij me.

Hetzelfde geldt voor Grendel, dat nummer is gelijk aan een orgasme :)
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Nakur
Berichten: 1919
Lid geworden op: ma okt 03, 2005 6:11 pm
Locatie: Rheden

Bericht door Nakur » ma nov 14, 2005 7:54 pm

Ja fuck, iedereen heeft het over Ocean Cloud, maar die staat niet op de 1 cd versie...
[img]http://img.photobucket.com/albums/v365/nakur/avatar.jpg[/img]

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24839
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » do dec 01, 2005 10:10 pm

vandaag dvd van hun concert in 1983 gezien

fish is gaaf en muziek heeft me altijd wel geboeid

van het nieuwe werk ken ik eigenlijk niets (behalve brave) en toen ik ze live zag herkende ik ook amper 2 nummers, ze spelen hun oud werk niet meer..reunie met fish zou wel gaaf zijn
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
thomaster87
Berichten: 1867
Lid geworden op: wo jan 19, 2005 7:16 pm
Locatie: Huissen
Contacteer:

Bericht door thomaster87 » do dec 08, 2005 2:18 pm

Word ik geslagen als ik zeg dat ik Marillion met Steve op zang beter vind?
...en het geld hebben we lekker toch gehad!

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » do dec 08, 2005 2:22 pm

Kristof schreef:vandaag dvd van hun concert in 1983 gezien

fish is gaaf en muziek heeft me altijd wel geboeid

van het nieuwe werk ken ik eigenlijk niets (behalve brave) en toen ik ze live zag herkende ik ook amper 2 nummers, ze spelen hun oud werk niet meer..reunie met fish zou wel gaaf zijn
Recital Of The Script?

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24839
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » do dec 08, 2005 6:00 pm

ja die
wel wat kort
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » do dec 08, 2005 7:50 pm

thomaster87 schreef:Word ik geslagen als ik zeg dat ik Marillion met Steve op zang beter vind?
Nee, maar eens ben ik het niet :wink:
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
thomaster87
Berichten: 1867
Lid geworden op: wo jan 19, 2005 7:16 pm
Locatie: Huissen
Contacteer:

Bericht door thomaster87 » zo dec 11, 2005 12:43 pm

Lennert from hell schreef:[..]


Nee, maar eens ben ik het niet :wink:
Fish heeft misschien een mooiere stem, maar ik geil op die uithalen die Steve soms heeft, zoals in Afraid of Sunlight.
...en het geld hebben we lekker toch gehad!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma mei 08, 2006 12:00 pm

Mensen, gisteren heb ik genoten bij Fish in de Nighttown (ja, gelijktijdig met Marduk, dat hadden ze vast niet van me verwacht toen ik naar de grote zaal liep).

Het voorprogramma werd verzorgd door Odin Dragonflies, kennelijk een zijproject van de twee zangeressen van Mostly Autumn. Een aangename verrassing mag ik wel zeggen, helaas heb ik slechts de helft van de akoestische folkrocknummers kunnen meemaken.

Toen Fish eindelijk opkwam kon het feest pas echt beginnen, Gesteund door een sterke liveband met vooral een uitstekende sologitarist en een goed geluid vermaakte hij het publiek in de behoorlijk volle zaal met grootste gemak. Zijn stem was top en zijn grappen tussendoor kwamen goed terecht.

Hoogtepunt was de tweede set met het complete Misplaced Childhood album. Magistraal, fenomenaal en mejestueus: beter heb ik een album live nog nooit horen klinken. Jammer van de dronken veertigers die vals meebleren en bij de rustige stukken ineens beginnen te schreeuwen, verder was het perfect.

Het publiek wilde meer en kreeg de band nog tot twee keer toe terug voor een toegift, waarbij de band onder andere Incommunicado speelde.

Geen slecht woord over Marillion vandaag de dag, maar het is duidelijk dat Fish de meester van de oude albums is, die kwaliteit zullen ze niet meer evenaren.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » ma mei 22, 2006 10:46 am

Zondag 'Clutching at Straws' weer eens uit de kast gehaald, wat een geweldige plaat is dat toch. Met als absolute hoogtepunt 'White Russian' toen dit album uitkwam vond ik het een beetje tegenvallen na het geweldige 'Misplaced Childhood', maar de tand des tijds heeft geen vat op dit album. Zowel musicaal als tekstueel een Marillion pareltje!
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr feb 02, 2007 6:16 pm

Ik begin inmiddels steeds harder te twijfelen of ik Script For A Jester's Tear, Misplaced Childhood of Clutching At Straws het beste album vind, ze zijn alle 3 zo verdomd goed.

Ik zag overigens dat Fish van de tour waar ik bij was een dvd heeft uitgebracht, heeft iemand die al gezien?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
The Horseman
Berichten: 6281
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 9:30 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door The Horseman » za feb 03, 2007 4:15 pm

Ik heb inmiddels Misplaced Childhood en Script For a Jester's Tear in huis en mijn favoriet is op dit moment eerst genoemde. Maar daar wil ik 'Script' niet te kort mee doen maar de sfeer op Misplaced Childhood heeft me nog altijd in zijn greep. Een melancholische klapper met boeiende tekstuele uittingen van dhr. Fish en natuurlijke de dromige gitaar en keyboard partijen. Op het moment luister ik graag naar Bitter Suite en Heart of Lothian al blijft Kayleigh ook elke luisterbeurt weer prachtig.

Wat het debuut betreft, die zal ik nog een paar extra keren op moeten zetten om de gehele lijn te herkennen. Wel blijft het titelnummer ontroerend mooi vooral het stukje na 'Promised wedding now a wake, awake' en dan die invallende keyboards, prachtig.

Maar ik maak uit Lennert's woorden op dat Clutching at Straws ook zeer de moeite waard is, hoe zit dat met Fugazi?
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » za feb 03, 2007 4:38 pm

Fugazi kun je ook rustig aanschaffen. Dezelfde stijl als de overige albums mét Fish blijft gehandhaaft. En dit levert op Fugazi eveneens een aantal prachtige songs op. Vooral Jigsaw is een adembenemende ballade.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Sater
Berichten: 1010
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 6:43 pm

Bericht door Sater » za feb 03, 2007 9:33 pm

Vind die singles collection op zijn tijd wel goed te pruimen, de rest ken ik niet zo goed.
Dictius Te Necare

Gebruikersavatar
Equinox
Berichten: 2941
Lid geworden op: do mei 08, 2003 11:57 am
Locatie: Lüllieståd
Contacteer:

Bericht door Equinox » ma feb 05, 2007 7:58 am

Nieuw album komt eraan (voorjaar?):


Somwhere Else:

The Other Half
See It Like A Baby
Thankyou Whoever You Are
Most Toys
Somewhere Else
A Voice From The Past
No Such Thing
The Wound
The Last Century For Man
Faith
...the end of eternity...
[url]http://www.dimaeon.com[/url]
progressive death metal

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma feb 05, 2007 7:09 pm

The Horseman schreef:Ik heb inmiddels Misplaced Childhood en Script For a Jester's Tear in huis en mijn favoriet is op dit moment eerst genoemde. Maar daar wil ik 'Script' niet te kort mee doen maar de sfeer op Misplaced Childhood heeft me nog altijd in zijn greep. Een melancholische klapper met boeiende tekstuele uittingen van dhr. Fish en natuurlijke de dromige gitaar en keyboard partijen. Op het moment luister ik graag naar Bitter Suite en Heart of Lothian al blijft Kayleigh ook elke luisterbeurt weer prachtig.

Wat het debuut betreft, die zal ik nog een paar extra keren op moeten zetten om de gehele lijn te herkennen. Wel blijft het titelnummer ontroerend mooi vooral het stukje na 'Promised wedding now a wake, awake' en dan die invallende keyboards, prachtig.

Maar ik maak uit Lennert's woorden op dat Clutching at Straws ook zeer de moeite waard is, hoe zit dat met Fugazi?
Helemaal met je eens over dit stuk :)

Weet iemand hier waar het concept van misplaced childhood precies over gaat?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » zo mar 02, 2008 5:46 pm

*schopje*

Weet iemand of uitvoeringen van Grendel en Market Square Heroes op de verzamelaar B-side Themselves dezelfde zijn als die op de Market Square Heroes ep?
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » zo mar 02, 2008 7:18 pm

Wikipedia zegt daarover het volgende:
The version of Grendel is the version from Marillion's debut single Market Square Heroes. The versions here of Market Square Heroes and Three Boats Down From The Candy are not the ones from the debut single, but re-recorded versions that were used as B-sides on a single from the Fugazi album.
Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/B%27Sides_Themselves. Ik weet echter niet of die informatie betrouwbaar is.

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » zo mar 02, 2008 10:07 pm

Vorige week heb ik script for a jester's tear gekocht, heerlijke melodieuze symfo. Ik zal eens wat meer van deze band gaan checken.
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » ma mar 03, 2008 7:37 pm

Gilbert schreef:Wikipedia zegt daarover het volgende:
The version of Grendel is the version from Marillion's debut single Market Square Heroes. The versions here of Market Square Heroes and Three Boats Down From The Candy are not the ones from the debut single, but re-recorded versions that were used as B-sides on a single from the Fugazi album.
Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/B%27Sides_Themselves. Ik weet echter niet of die informatie betrouwbaar is.
Nou ja, bedankt. Ik zal dit voorlopig maar aannemen.
Afgelopen weekend stond ik in de winkel met de Script For A Jester's Tear met bonuscd in handen. De originele cd uitgave zonder bonus heb ik al. De nummers van Market Square Heroes had ik echter nog niet, maar toen bleken dit niet de originele ep opnamen te zijn. Verder had ik nog B Sides Themselves in handen waar weer andere versies van die nummers opstaan. Aangezien ik graag de originele ep nummers zou hebben en die ep natuurlijk ontzettend zeldzaam is, vroeg ik mij af welke aanschaf de beste zou zijn.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » do mei 29, 2008 3:27 pm

Zit weer eens in een behoorlijk Marillion fase (lees: de eerste 4 albums). Wat een wereldband is dit toch! Met name 'Clutching at Straws' bevalt me steeds beter. Toen het album uitkwam waren de verwachtingen zeer hooggespannen na het onvolprezen 'Misplaced Childhood' en viel het album mij een beetje tegen. Maar het album blijft nog steeds boeien. Ja, 'Just for the Record' is een vuller en 'Incommunicado' is niet het beste Marillion nummer ooit maar dat wordt gecompenseerd door 'Warm Wet Circles', 'Sugar Mice', 'Slainte Mhath' en natuurlijk 'White Russian'. Luisteren!
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma okt 27, 2008 5:09 pm

Zojuist Brave op cd aangeschaft en twee dvd's in de vorm van Live From Loreley (optreden uit 1987) en From Stoke Row To Ipanema (uit 1990, dus met Hogarth). Valt me mee hoe hij zich staande houdt met het Fish materiaal, alleen Kayleigh klinkt nergens naar.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma okt 27, 2008 10:43 pm

Damn, Brave is een machtig gaaf album wat lekker stevig uitpakt. Toch maar meer gaan aanschaffen van de post-Fish era, het klinkt erg goed!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma dec 08, 2008 7:41 pm

Voor de Sint het eerste album zonder Fish/met Steve op zang gekregen: Seasons End. Niet zo goed als Brave, maar deze ligt wel nog steeds heel erg dicht tegen de Fish era aan qua stijl, dus voor de Fish fans weldegelijk de moeite waard misschien?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » ma dec 14, 2009 10:38 am

Ik zit via Spotify naar Recital of the Script en Early Stages te luisteren. Die periode met Fish blijft geweldig, ook gaaf zijn al die premature versies van de nummers die op deze albums terecht zijn gekomen, erg leuk om te horen!
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
attematic
Berichten: 81
Lid geworden op: do dec 29, 2005 11:25 am

Bericht door attematic » do dec 24, 2009 12:19 pm

Heeft er iemand een goede kwaliteitsopname van 'Shadow On The Wall'? Dit (Mike Oldfield) nummer is ooit live (met Fish op zang) gespeeld en de enige versies die ik heb zijn zeer matige bootlegs.
Wat te zeuren? Jammer.

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Re: Marillion

Bericht door Ernst-Jan » di feb 01, 2011 8:46 pm

Helemaal verslaafd aan Misplaced Childhood, dus wil meer van deze band leren kennen.
Luister nu naar Grendel(live) en klinkt ook goed. Morgen ga ik kennis maken met Script for a Jester's tear.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Re: Marillion

Bericht door Ernst-Jan » di feb 01, 2011 8:54 pm

Heeft iemand trouwens Earley stages?
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Re: Marillion

Bericht door Zagato » do feb 03, 2011 9:09 am

Ernst-Jan schreef:Heeft iemand trouwens Earley stages?
Kun je als fan blind aanschaffen!
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Marillion

Bericht door innuendo » do feb 03, 2011 9:30 am

Kent iemand hier de band Citizen Cain? Deed me, behalve aan Rush, ook vooral aan marillion denken.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Re: Marillion

Bericht door Ernst-Jan » vr feb 04, 2011 11:08 am

Zagato schreef:
Ernst-Jan schreef:Heeft iemand trouwens Earley stages?
Kun je als fan blind aanschaffen!
Ok, ik het ondertussen het Reading concert gehoord van deze boot leg, klinkt goed!
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Re: Marillion

Bericht door Zagato » vr feb 04, 2011 1:07 pm

Ernst-Jan schreef:
Zagato schreef:
Ernst-Jan schreef:Heeft iemand trouwens Earley stages?
Kun je als fan blind aanschaffen!
Ok, ik het ondertussen het Reading concert gehoord van deze boot leg, klinkt goed!
Voor de proto/alternatieve uitvoering op deze boxset zijn leuk!
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Re: Marillion

Bericht door Ernst-Jan » vr feb 04, 2011 2:21 pm

Ok, en is las dat er ook extra art work bij zit?
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Re: Marillion

Bericht door Zagato » vr feb 04, 2011 2:46 pm

Ernst-Jan schreef:Ok, en is las dat er ook extra art work bij zit?
http://eil.com/shop/moreinfo.asp?catalogid=452130
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Re: Marillion

Bericht door Ernst-Jan » vr feb 04, 2011 2:53 pm

Ja, het is een mooie box.

Blij het album Misplaced Childhood toch echt geweldig vinden. De sfeer van het album heerlijk gewoon.
Weet iemand wat eigenlijk precies het concept idee is?

*edit* ik weet het al:
Het gaat vooral over een persoon die terugverlangt naar de kindertijd, toen het leven nog zo eenvoudig en leuk leek te zijn.
Opzich kan ik me aardig vinden in dit idee
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Re: Marillion

Bericht door Zagato » vr feb 04, 2011 3:19 pm

Ernst-Jan schreef:...Blij het album Misplaced Childhood toch echt geweldig vinden...
Clutching At Straws is ook een juweeltje! Alle Fish albums nu ik er over nadenk!

Marillion MkII is ook erg OK maar op een gegeven moment was ik daar een beetje klaar mee en ben ik gestopt met Marillion albums kopen.
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Re: Marillion

Bericht door Ernst-Jan » vr feb 04, 2011 4:10 pm

Ik ga eerst de Fish albums aanschaffen. Heb nu alleen nog maar Misplaced Childhood.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Re: Marillion

Bericht door Zagato » vr feb 11, 2011 4:48 pm

Ik zit naar de demo's op de de rerelease van Clutching at Straws te luisteren, opvallend is dat er flarden van songs die later op het eerste solo album van Fish te horen zijn. Verrassend!
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Marillion

Bericht door Lennert » di nov 13, 2012 11:22 pm

Ik moet Steve Hogarth een excuus aanbieden, want in de tussentijd ben ik ook overstag gegaan met betrekking tot de albums die de band met hem heeft gemaakt. Brave vind ik in de tussentijd even goed als mijn favoriete album Script For A Jester's Tear, terwijl albums als Seasons End, This Strange Engine en Afraid Of Sunlight allen een hoop pareltjes bevatten. Vandaag ook nog wat minder populaire albums als Radiation en Marillion.com gekocht, benieuwd hoe die zijn. Grootste verrassing eigenlijk is nog het nieuwe album Sounds That Can't Be Made, die met een nummer als Gaza weer een stuk experimenteler klinkt dan het vorige dubbelalbum Hapiness Is the Road. Nog steeds vind ik dat een leuke plaat, maar het was allemaal wel wat op safe gespeeld.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Marillion

Bericht door Jeroen » di nov 13, 2012 11:27 pm

zeg maar gerust saai. Afgezien van This Train Is My Life is er op die dubbelaar weinig te beleven. Marillion is (of was, ik heb de nieuwe nog niet gehoord) toch een beetje verworden tot een stereotype kabbelband. Middle of the road tot en met.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Marillion

Bericht door Lennert » di nov 13, 2012 11:54 pm

Verschilt heel erg per album, een van de leuke punten aan de periode met Hogarth is juist dat ieder album zo anders klinkt. Luister Ocean Cloud van Marbles (alleen op de 2cd versie te vinden wonderbaarlijk, werkelijk een van hun beste nummers ooit), dat is absoluut geen middle of the road muziek.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
thomaster87
Berichten: 1867
Lid geworden op: wo jan 19, 2005 7:16 pm
Locatie: Huissen
Contacteer:

Re: Marillion

Bericht door thomaster87 » wo nov 14, 2012 9:08 am

Marillion middle of the road muziek :O Dat laat ik natuurlijk niet zeggen over mijn favoriete band!! Maar goed, ik moet wel eerlijk toegeven dat de band soms wat wisselvallig is. Een échte topplaat hebben ze sinds Marbles (2004) niet meer gemaakt, maar dat is ze enigszins te vergeven omdat ik denk dat die plaat bijna niet te evenaren is.

Dat gezegd hebbende, ik zelf vond Happiness is the Road toch allesbehalve slecht (Somewhere Else vond ik wel erg middelmatig). Misschien is Happiness soms wat wisselvallig, maar er stonden toch veel goede nummers op (This Train is my Life, Titelnummer, Trap the Spark, Real Tears for Sale, The Man from the Planet Marzipan, Asylum Satellite 1), die voor mij de mindere nummers wel deden vergeten. En ook wel degelijk wat meer experimentele nummers (The Man from the Planet Marzipan!). Het akoestische album vond ik ronduit slecht, dus ik ben blij dat ze met Sounds That Can't Be Made weer een beetje terug naar vorm keren. Sounds begint mij steeds beter te bevallen. Het is geen nieuwe Marbles, en dat zal het ook niet meer worden ben ik bang. Maar middelmaat, zeker niet! Ik hoor elementen terug uit albums als Marbles, Happiness en Anoraknophobia, hoewel het niet zo experimenteel is als Marbles en ook niet zo rauw als Anoraknophobia, op Gaza na.

Gaza is in het begin misschien wat onsamenhangend (eigenlijk nog steeds na flink wat luisterbeurten), maar het nummer heeft wel echt iets dat mij beetpakt, vooral in het tweede deel. Misschien is het ook de tekst, als ik dat nummer heb gehoord word ik bijna boos over de situatie daar in Gaza, de kracht van het verhaal dat het nummer vertelt en dat zeer goed overkomt. Het is meteen het meest verrassende nummer van de cd en een gewaagde opener met zijn 17:30. Niks op safe.

Het titelnummer is erg dynamisch en wordt gedragen door een sterke melodie en wat vintage klinkende synths. Wat mij betreft is dit nummer weer raak, en ook het tweede deel is erg mooi. In Pour my Love gaat het pedaal er wat af. Een lekker rustmomentje en toch wel een pakkend nummer, dat pas na een paar luisterbeurten echt blijft hangen omdat het niet erg opvalt. Power, de single dan, die moet het inderdaad vooral van zijn refrein hebben. Bij de eerste luisterbeurt het nummer dat het meest blijft hangen (goede keuze als single dus), maar ik hoor hier absoluut geen hit in. Wel een lekker nummer, vooral vanwege het refrein. Met Montreal had ik wat meer moeite, misschien ook door de kitscherige tekst. Toch is het geen slecht nummer, allesbehalve zelfs. Ik moest er alleen even doorheen prikken.

Invisible Ink vind ik persoonlijk dan het zwakke broertje van de cd. Marillion bewijst hiermee dat ze me ook nog op de zenuwen kunnen werken (bijna elk album heeft 1 of 2 nummers die ik totaal niet trek). Bij deze valt het gelukkig wel mee, het is vooral het stukje net voor het refrein met de Xylofoons waar ik niet doorheen kom. Lucky Man heeft dan een sterk en rockend refrein (en dat was weer even nodig om wakker te worden), maar is voor de rest wat saai.

Het hoogtepunt van de CD is voor mij toch echt de afsluiter. The Sky Above the Rain is het nummer dat er voor mij met kop en schouders bovenuit steekt en het hele album écht de moeite waard maakt. De spanningsopbouw in het nummer is subliem, het refrein prachtig en ook de tekst vind ik erg mooi. Het is dan ook vooral dit nummer dat hier op repeat staat. Dit is Marillion zoals we ze al eerder hebben gehoord, absoluut. Maar dit is wel Marillion in topvorm en het enige nummer dat echt het niveau van Marbles benadert.

Mijn favoriete Marillion albums zijn overigens Season's End, Marbles en Clutching as Straws, gevolgd door Afraid of Sunlight, Misplaced Childhood en Brave.
...en het geld hebben we lekker toch gehad!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Marillion

Bericht door Jeroen » zo nov 18, 2012 8:46 pm

Marbles vind ik zelf een prima plaat. Het is ook niet slecht hoor en het luistert af en toe best lekker weg. Maar de hoeveelheid saaie nummers is me wat te groot. Dan val ik toch terug op de eerdere platen, daar was muzikaal toch wat meer te beleven. Dat heeft overigens niets met Fish of Hogarth te maken. Ik vind Hogarth een prima zanger, zolang hij niet te veel op de Radiohead knaap wil lijken.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Marillion

Bericht door Lennert » do nov 29, 2012 2:12 pm

Nou, ik heb de afgelopen tijd mezelf even flink te buiten laten gaan aan een zooitje minder populaire albums en mis nu alleen Holidays In Eden, Somewhere Else en Anoraknophobia nog.

Afraid Of Sunlight: een van mijn persoonlijke favorieten op het moment, helemaal het weergaloze titelnummer mag gerekend worden tot het beste wat ze ooit gemaakt hebben. Dromerig album die bij vlagen nog best stevige stukjes heeft.
This Strange Engine: niet zo geliefd, maar ik vind het lekker divers. De titeltrack is een uitzonderlijk gave epic met een van Rothery's beste solo's. Hope For The Future is wel een draak van een nummer.
Radiation: Rothery met een nieuw gitaargeluid en daardoor enkele stevige en experimentele stukjes. Niet alles even goed, maar alsnog erg goed uit te zitten.
Marillion.com: nog niet beluisterd, ik weet wel al dat ik Interior Lulu erg sterk vind.
Marbles 2cd uitgave: Neverland, Invisible Man en Ocean Cloud op een album, beter kan het bijna niet worden
Sounds That Can't Be Made: erg fijn en een stuk experimenteler dan het vorige album. Gaza is een duistere en stevige gigant, terwijl nummers als Power en Montréal muzikaal ook erg sterk in elkaar zitten. The Sky Above The Rain is daarnaast ook een meesterwerkje, voor mij zeker een van de beste albums van 2012!



Jeroen, ik mag hopen dat je dit nummer ook goed kunt trekken?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
thomaster87
Berichten: 1867
Lid geworden op: wo jan 19, 2005 7:16 pm
Locatie: Huissen
Contacteer:

Re: Marillion

Bericht door thomaster87 » vr nov 30, 2012 2:16 pm

Afraid of Sunlight is een geweldig nummer, een van hun beste! Overigens staat er op dat album met Out of this World nog een geweldige kraker.

Het verhaal achter het nummer Afraid of Sunlight is wel leuk trouwens. Hogarth zat wat te pielen achter een pianootje en nam dat op. Lucy (van het managementteam) luisterde die opnames terug en knipte en plakte wat aan mekaar. De band vond dat zo gaaf dat ze het tot een nummer hebben gemaakt. Ik vind hem echt geweldig. Mijn fanzijn begon ongeveer bij dat nummer en album (was mijn eerste Marillion studio-album).

This Strange Engine vind ik een van de allerminste Marillion platen. Maar het titelnummer is echt geweldig mooi. Die solo ja! En Estonia vind ik ook schitterend.
...en het geld hebben we lekker toch gehad!

Plaats reactie