IQ (sympho/prog)

Voor alle andere bands
Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

IQ (sympho/prog)

Bericht door XnegativeX » ma mar 21, 2005 9:16 pm

Als ik een goede band hoor dan maak ik daar een topic over. Zo werkt dat bij mij. Ik zit nou eenmaal vreemd in elkaar.

En het Engels IQ is niet een beetje mooi. Nee, IQ is heel mooi.
Dat mag ook wel want het vijftal bestaat al sinds 1983 en ze hebben dus tijd zat gehad om hun stijl goed onder de knie te krijgen.

Dark Matter (2004)
The Seventh House (2000)
Subterranea: The Concert (2000)
The Lost Attic (1999)
Seven Stories Into '98 (1998)
Subterranea (1997)
Forever Live (1996)
Ever (1993)
J'ai Pollette D'arnu (1991)
Are You Sitting Comfortably? (1989)
Nomzamo (1987)
Nine In A Pond Is Here (1986)
Livng Proof (1985)
The Wake (1985)
Tales From The Lush Attic (1983)

Ik ben persoonlijk alleen in bezit van Subterranea, The Seventh house en Dark matter. En ik kan u vertellen dat deze 3 allemaal sterk aan te raden zijn.

Ik vind hun muziek nogal lastig uit te leggen omdat ik niet zo thuis ben in het sympho genre, dus ik heb geen vergelijkings materiaal.
Stuwend drumwerk, langwerpig en zweverig gitaarwerk, dromerige toetsen, drijvende bass-partijen en een melancholiek aandoende zanger.

Ik denk dan fans van Ayreon, Spock's beard en Arena of mensen die gewoon houden van sfeervolle sympho die je kippenvel bezorgt, hier wel wat mee kunnen.

http://www.gep.co.uk/iq/
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

CoenV
Berichten: 18192
Lid geworden op: di mei 06, 2003 5:03 pm

Bericht door CoenV » ma mar 21, 2005 9:18 pm

Ik ken alleen Are You Sitting Comfortably?, en over de muziek en het album kan ik geen woord verkeerd zeggen, het is erg mooi, alleen ben ik zelden in de stemming om het te luisteren.
Wantlist cd/lp:

Original Sin ‎– Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy

Gebruikersavatar
arnibes
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 10:27 pm
Locatie: 6 meter onder zee niveau
Contacteer:

Bericht door arnibes » ma mar 21, 2005 9:23 pm

Ik heb ze zo vaak een luister beurd gegeven maar ik vond het niet zo boeiend

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma mar 21, 2005 9:36 pm

Het is ook geen muziek waar je even een nummertje van tussendoor luistert. Je moet er echt even voor gaan zitten om het tot je door te laten dringen.

Subterranea is bijvoorbeeld een dubbel album van bijna 2 uur dat je echt achter elkaar moet luisteren. Het liefst nog met het boekje in de hand om de teksten mee te lezen. Zo laat je het helemaal tot je doordringen.

Als je daar geen geduld voor hebt dan is IQ inderdaad niet wat voor jou.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Vlammy
Berichten: 3834
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 3:38 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Vlammy » ma mar 21, 2005 9:40 pm

XnegativeX, de bands waar jij topics over opent zijn eigenlijk altijd wel wat voor mij, maar dat had ik je al eens gezegd. Ik zag je met de namen Spock's Beard en Ayreon gooien, waardoor ik helemaal nieuwsgierig werd. Ik heb eens een paar samples gecheckt, en ik hoor er duidelijk elementen van de twee eerder genoemde bands in terug. Mijn kamertje werd zojuist gevuld door de geweldige gitaarklanken, de mooie zang en dan spreek ik nog niet over die toetsen, prachtig! Ja, dit is wel iets voor mij! Maar natuurlijk wil ik nóg meer horen.

Gebruikersavatar
arnibes
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 10:27 pm
Locatie: 6 meter onder zee niveau
Contacteer:

Bericht door arnibes » ma mar 21, 2005 10:48 pm

Vlammy schreef:XnegativeX, de bands waar jij topics over opent zijn eigenlijk altijd wel wat voor mij, maar dat had ik je al eens gezegd. Ik zag je met de namen Spock's Beard en Ayreon gooien, waardoor ik helemaal nieuwsgierig werd. Ik heb eens een paar samples gecheckt, en ik hoor er duidelijk elementen van de twee eerder genoemde bands in terug. Mijn kamertje werd zojuist gevuld door de geweldige gitaarklanken, de mooie zang en dan spreek ik nog niet over die toetsen, prachtig! Ja, dit is wel iets voor mij! Maar natuurlijk wil ik nóg meer horen.
Kende je daarvoor ayreon nog geen eens? :shock:

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » ma mar 21, 2005 10:51 pm

arnibes schreef:[..]
Kende je daarvoor ayreon nog geen eens? :shock:
Hmmz :?
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11734
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » ma mar 21, 2005 10:52 pm

IQ, prachtig! Erg goede muziek.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Vlammy
Berichten: 3834
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 3:38 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Vlammy » ma mar 21, 2005 10:55 pm

arnibes schreef:[..]
Kende je daarvoor ayreon nog geen eens? :shock:
Waar lees jij dat in mijn post?

Oh, en Ayreon is natuurlijk niet echt een 'band', maargoed, het gaat even om het principe.

Gebruikersavatar
arnibes
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 10:27 pm
Locatie: 6 meter onder zee niveau
Contacteer:

Bericht door arnibes » ma mar 21, 2005 10:56 pm

Vlammy schreef:[..]


Waar lees jij dat in mijn post?
quote:Ik zag je met namen als Spock
s beard en ayreon strooien. En ik raakte geintereseerd


Daar lijd ik het van af

Gebruikersavatar
Vlammy
Berichten: 3834
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 3:38 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Vlammy » ma mar 21, 2005 10:58 pm

arnibes schreef:[..]
quote:Ik zag je met namen als Spock
s beard en ayreon strooien. En ik raakte geintereseerd


Daar lijd ik het van af
Juist doordat ik Spock's Beard en Ayreon ontzettend goed vind, wilde ik muziek van IQ horen.

Gebruikersavatar
arnibes
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 10:27 pm
Locatie: 6 meter onder zee niveau
Contacteer:

Bericht door arnibes » ma mar 21, 2005 10:59 pm

Vlammy schreef:[..]


Juist doordat ik Spock's Beard en Ayreon ontzettend goed vind, wilde ik muziek van IQ horen.
Ok ik heb niet goed gelezen.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di mar 22, 2005 1:17 pm

@Vlammy: Ik stuur je wel eens een paar MP3's over MSN.

@arnibes: Ga weg.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » di mar 22, 2005 2:12 pm

Vlammy schreef:XnegativeX, de bands waar jij topics over opent zijn eigenlijk altijd wel wat voor mij, maar dat had ik je al eens gezegd. Ik zag je met de namen Spock's Beard en Ayreon gooien, waardoor ik helemaal nieuwsgierig werd. Ik heb eens een paar samples gecheckt, en ik hoor er duidelijk elementen van de twee eerder genoemde bands in terug. Mijn kamertje werd zojuist gevuld door de geweldige gitaarklanken, de mooie zang en dan spreek ik nog niet over die toetsen, prachtig! Ja, dit is wel iets voor mij! Maar natuurlijk wil ik nóg meer horen.
Zo zou ik m'n liefdesbrief nooit geschreven hebben.

Gebruikersavatar
Vlammy
Berichten: 3834
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 3:38 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Vlammy » di mar 22, 2005 3:14 pm

Bob schreef:[..]


Zo zou ik m'n liefdesbrief nooit geschreven hebben.
Hmm, mag ik jou volgende keer als hulplijn inschakelen? 8)

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo mar 23, 2005 6:37 pm

Bob schreef:[..]


Zo zou ik m'n liefdesbrief nooit geschreven hebben.
Zo gauw jij ook topics aan gaat maken over goeie bands dan krijg jij ook van dit soort reacties...echt waar.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Vlammy
Berichten: 3834
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 3:38 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Vlammy » wo mar 30, 2005 8:31 pm

Ik heb vandaag Dark Matter binnen gehad. Wat me het meest opviel, is dat de zanger op bepaalde momenten in de nummers een zeer typisch stemgeluid heeft. Maar daar heb ik me totaal niet aan gestoord!

De cd begint met het nummer Sacred Sound, een vrij lang nummer dat bijna 12 minuten duurt. Het geweld barst los: een explosie van allerlei instrumenten, waaronder toetsen en zelfs een kerkorgel. Prachtig! Het volgende nummer, waarbij we even tot rust kunnen komen, heet Red Dust Shadow. Het duurt meteen een stuk korter, namelijk ongeveer 6 minuten. Dit nummer is een soort ballad, waarin de zangkwaliteiten van Peter Nicholls uitstekend naar voren komen. Hierna volgt You Never Will (ongeveer 5 minuten) wat mijn persoonlijke favoriet van Dark Matter is. Een vrij catchy lied welke heel veel instrumentale stukken bevat. Mooi stemgebruik in dit nummer! Vervolgens komt Born Brilliant (ruim 5 minuten): hypnotiserend mooi, en het doet me wat angstaanjagend aan op sommige momenten. Tot slot volgt de laatste track van dit album: Harvest Of Souls, meteen het langste nummer van het album. Ze hadden geen betere afsluiter kunnen kiezen. De track duurt bijna 25 minuten, en is onderverdeeld in maar liefst 6 verschillende passages. Harvest Of Souls wordt telkens langzaam opgebouwd, waarna het langzame stuk wordt afgebroken en er bijvoorbeeld naar een gedeelte wordt gewerkt waarin drums en toetsen zich op magistrale wijze samenvoegen. Het album wordt op een mooie instrumentale manier afgesloten.

Ik vind dat mensen die van prog / sympho houden dit echt een keer gehoord moeten hebben!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo mar 30, 2005 8:41 pm

Ah! Een echte liefhebber :D Dat doet me goed.

Subterranea en The Seventh house zijn, vooral qua drumwerk, wat meer straight forward en simpeler dan Dark matter. Maar allebei wel kippenvel trekkend mooi.

Subterranea is echt een verhaal apart (letterlijk). Dat is namelijk een verhaal dat 2 cd's beslaat. Een verhaal dat gaat over iemand die opgroeit in een afgesloten onderzoeks instituut en daar een band opbouwt met zijn verzorgers die voor hem gezichtsloos blijven. Maar halverwege het verhaal ontsnapt hij uit de inrichting en wordt hij bloot gestelt aan de harde buitenwereld. Met alle heftige emoties van dien. En dit wordt allemaal schitterend weergegeven in de muziek.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Vlammy
Berichten: 3834
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 3:38 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Vlammy » wo mar 30, 2005 8:51 pm

XnegativeX schreef:Ah! Een echte liefhebber :D Dat doet me goed.

Subterranea en The Seventh house zijn, vooral qua drumwerk, wat meer straight forward en simpeler dan Dark matter. Maar allebei wel kippenvel trekkend mooi.

Subterranea is echt een verhaal apart (letterlijk). Dat is namelijk een verhaal dat 2 cd's beslaat. Een verhaal dat gaat over iemand die opgroeit in een afgesloten onderzoeks instituut en daar een band opbouwt met zijn verzorgers die voor hem gezichtsloos blijven. Maar halverwege het verhaal ontsnapt hij uit de inrichting en wordt hij bloot gestelt aan de harde buitenwereld. Met alle heftige emoties van dien. En dit wordt allemaal schitterend weergegeven in de muziek.
Muziek die meer recht voor z'n raap en simpeler is, hoeft inderdaad natuurlijk niet minder van kwaliteit te zijn. Dat muziek kippenvel weet te creëren, zegt in mijn ogen al genoeg. Ik heb sowieso veel respect voor de muzikanten van IQ (en andere muzikanten in het algemeen), ook al kan de ene cd wel eens 'minder' zijn dan de andere. Ik was echt zwaar tevreden over Dark Matter, ik zal dan ook maar eens op zoek gaan naar Subterranea!

Gebruikersavatar
Dragahl
Berichten: 1419
Lid geworden op: di nov 30, 2004 10:45 am
Locatie: Arnhem

Bericht door Dragahl » wo mar 30, 2005 9:03 pm

IQ is zeer fijne muziek!

doet me beetje denken aan dingen als Evergrey..
De kerken laten we in de dorpen staan, de moskeeën blijven in Marrakesh

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo mar 30, 2005 9:14 pm

Evergray en IQ?
Hoe leg je daar in vredesnaam een link tussen?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Dragahl
Berichten: 1419
Lid geworden op: di nov 30, 2004 10:45 am
Locatie: Arnhem

Bericht door Dragahl » wo mar 30, 2005 9:24 pm

evergrey is ook zeer prog, en ik zeg ook niet dat het er precies op lijkt, maar het heeft er iets van weg vind ik [voor jou misschien heel ver weg]
De kerken laten we in de dorpen staan, de moskeeën blijven in Marrakesh

Gebruikersavatar
MK
Berichten: 5908
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 2:06 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door MK » wo mar 30, 2005 9:29 pm

(IQ is gaaf!!!)
It is my job as a human being to let my ignorance take control

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo mar 30, 2005 9:29 pm

Hmmm, ja. Evergrey en IQ liggen voor mij een behoorlijk eind uit elkaar. Ze zijn inderdaad beide prog. Maar Evergrey is prog metal terwijl IQ prog rock is. Wat wil zeggen dat Evergrey veel heavier is en veel ruiger.

IQ is veel genuanceerder.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Dragahl
Berichten: 1419
Lid geworden op: di nov 30, 2004 10:45 am
Locatie: Arnhem

Bericht door Dragahl » wo mar 30, 2005 9:31 pm

XnegativeX schreef:Hmmm, ja. Evergrey en IQ liggen voor mij een behoorlijk eind uit elkaar. Ze zijn inderdaad beide prog. Maar Evergrey is prog metal terwijl IQ prog rock is. Wat wil zeggen dat Evergrey veel heavier is en veel ruiger.

IQ is veel genuanceerder.
ben ik met je eens, maar evergrey heeft gewoon veel nummers in hun verleden gemaakt die ik liever prog. rock zou willen noemen dan metal.. vandaar de link bij mij..
De kerken laten we in de dorpen staan, de moskeeën blijven in Marrakesh

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo mar 30, 2005 9:32 pm

*sprakeloos*
Laat maar.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Equinox
Berichten: 2941
Lid geworden op: do mei 08, 2003 11:57 am
Locatie: Lüllieståd
Contacteer:

Bericht door Equinox » do mar 31, 2005 12:53 pm

Klinkt goed zeg
Flower Kings is ook een connectie imo
...the end of eternity...
[url]http://www.dimaeon.com[/url]
progressive death metal

Gebruikersavatar
Metallist
Berichten: 2830
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 10:59 am
Locatie: Boxtel

Bericht door Metallist » do mar 31, 2005 4:47 pm

Ik krijg hem zo binnen (Dark Matter), en dan zal ik er eens voor gaan zitten. Als het rond de genialiteit van Ayreon - Into The Electric Castle ligt, dan kan het al niet meer stuk.
www.myspace.com/thenewdominion

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do mar 31, 2005 6:34 pm

Als je die 2 met elkaar gaat vergelijken kun je nu beter stoppen met luisteren.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Metallist
Berichten: 2830
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 10:59 am
Locatie: Boxtel

Bericht door Metallist » do mar 31, 2005 6:39 pm

XnegativeX schreef:Als je die 2 met elkaar gaat vergelijken kun je nu beter stoppen met luisteren.
Oké, dan doe ik dat niet. Ik ga hem wel luisteren.
www.myspace.com/thenewdominion

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do mar 31, 2005 6:44 pm

Dat moet je ook zeker doen.
IQ heeft opzich wel raakvlakken met Ayreon, de sfeer bijvoorbeeld en de toetsenist van IQ heeft ooit nog eens zijn medewerking verleend aan een Ayreon cd.

Alleen zijn het 2 totaal verschillende bands die, op die raakvlakken na, niet met elkaar vergeleken kunnen worden. For starters: IQ heeft maar 1 zanger.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Vlammy
Berichten: 3834
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 3:38 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Vlammy » vr mei 27, 2005 3:44 pm

Voor de liefhebbers: het duurt nog even, maar op zondag 6 november is IQ live te bewonderen in de Boerderij te Zoetermeer.

http://www.boerderij.org/index.cfm/4,50 ... 00214,html

Voorverkoop: € 20,00
Avondkassa: € 22,50

Misschien ga ik wel een kijkje nemen!

Gebruikersavatar
MK
Berichten: 5908
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 2:06 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door MK » vr mei 27, 2005 3:50 pm

Oeh gaaf, daar ga ik zeker bij proberen te zijn!
It is my job as a human being to let my ignorance take control

Gebruikersavatar
Destructor
Berichten: 1890
Lid geworden op: zo mei 15, 2005 3:00 pm
Locatie: Bleiswijk

Bericht door Destructor » vr mei 27, 2005 3:57 pm

IQ doet mij een beetje denken aan Genesis en King Crimson, goede muziek in ieder geval, misschien ga ik wel naar dat concert in de Boerderij, het is maar 10 minuutjes rijden met de brommer.

Gebruikersavatar
MK
Berichten: 5908
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 2:06 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door MK » vr mei 27, 2005 4:00 pm

Destructor schreef:het is maar 10 minuutjes rijden met de brommer.
You lucky bastard! :wink:
It is my job as a human being to let my ignorance take control

Gebruikersavatar
Vlammy
Berichten: 3834
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 3:38 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Vlammy » vr mei 27, 2005 4:00 pm

Destructor schreef:IQ doet mij een beetje denken aan Genesis en King Crimson, goede muziek in ieder geval, misschien ga ik wel naar dat concert in de Boerderij, het is maar 10 minuutjes rijden met de brommer.
Voor mij is het een stuk treinen en ik kan waarschijnlijk niet eens tot het einde blijven, maar dat heb ik er wel voor over. :)

Gebruikersavatar
MK
Berichten: 5908
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 2:06 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door MK » vr mei 27, 2005 4:01 pm

Gelukkig heb ik een auto. :D
It is my job as a human being to let my ignorance take control

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » vr mei 27, 2005 4:04 pm

Xneg, ik, de schele hond die ik ben, kan nergens op de site mp3tjes vinden, ligt dat aan mij of staan ze er gewoon niet op? De beschrijvind heeft mij namelijk nogal nieuwsgierig gemaakt.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Metallist
Berichten: 2830
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 10:59 am
Locatie: Boxtel

Bericht door Metallist » vr mei 27, 2005 4:07 pm

God, wat heerscht dit! Lekker 'duistere' intro!
www.myspace.com/thenewdominion

Gebruikersavatar
Vlammy
Berichten: 3834
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 3:38 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Vlammy » vr mei 27, 2005 4:09 pm

Saxon 747 schreef:Xneg, ik, de schele hond die ik ben, kan nergens op de site mp3tjes vinden, ligt dat aan mij of staan ze er gewoon niet op? De beschrijving heeft mij namelijk nogal nieuwsgierig gemaakt.
Op deze site http://www.gep.co.uk/iq/ moet je op de M van Matter klikken, daar zie je samples die je kan downloaden.

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » vr mei 27, 2005 4:10 pm

Vlammy schreef:[..]


Op deze site http://www.gep.co.uk/iq/ moet je op de M van Matter klikken, daar zie je samples die je kan downloaden.
Aight, bedankt!
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » vr mei 27, 2005 4:18 pm

Hmm, dit klinkt zeker wel lekker, goede band! Misschien eens wat van aanschaffen.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24841
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di aug 23, 2005 5:46 pm

ik heb inmiddels Are You Sitting Comfortably? (1989) nog eens opgescharreld

uitstekende symfonische progrock met vooral mooie melodieën
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo jun 18, 2006 10:05 pm

Jazeker, inderdaad. Ik heb er afgelopen week 3 albums van weten op te scharrelen uit een aantal koopjesbakken.

NomZamo, Subterranea en Dark Matter om precies te zijn en ze bevallen me allemaal gigantisch.

Ik hou sowieso al van zweverige en hier en daar wat meer stampende muziek, maar dit past verrassend goed in het straatje. Kende het eerder niet echt.

Geweldige band.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24841
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo jun 18, 2006 10:16 pm

vandaag ook een live iq album gedraaid dat ik van iemand had geleend

fijne muziek, fijne muziek
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Stevevaifan
Berichten: 937
Lid geworden op: ma dec 26, 2005 11:00 pm
Locatie: Westervoort

Bericht door Stevevaifan » zo jun 18, 2006 10:24 pm

Jeroen schreef:Jazeker, inderdaad. Ik heb er afgelopen week 3 albums van weten op te scharrelen uit een aantal koopjesbakken.

NomZamo, Subterranea en Dark Matter om precies te zijn en ze bevallen me allemaal gigantisch.

Ik hou sowieso al van zweverige en hier en daar wat meer stampende muziek, maar dit past verrassend goed in het straatje. Kende het eerder niet echt.

Geweldige band.
Die is idd erg goed
Modern Composers Refuse To Die
http://www.last.fm/user/fanofzappa/

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » ma jun 19, 2006 8:49 am

Jeroen schreef:Jazeker, inderdaad. Ik heb er afgelopen week 3 albums van weten op te scharrelen uit een aantal koopjesbakken.

NomZamo, Subterranea en Dark Matter om precies te zijn en ze bevallen me allemaal gigantisch.

Ik hou sowieso al van zweverige en hier en daar wat meer stampende muziek, maar dit past verrassend goed in het straatje. Kende het eerder niet echt.

Geweldige band.
Ik ken eigenlijk alleen Dark Matter van deze band en dat vind ik een geweldig album. Hoe verhoudt het oude materiaal zich hiermee?
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jun 19, 2006 10:32 am

NomZamo is wat meer recht door zee, logisch wat ouderwetser. Een typische jaren 80 prog plaat met veel keyboards en goede solo's.

Het dubbelalbum is wat breder uitgesmeerd en luistert vooral zeer relaxt weg.

Tja het is moeilijk om uit te leggen, dat kan je beter zelf even beluisteren
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do jun 29, 2006 8:52 pm

Zo, pas ook The Wake, Nine in a Pound is Here en Are You Sitting Comfortably? aangeschaft.

The Wake -
Een werkelijk prachtig symfonisch rock album met machtige zweverige gitaarpartijen, dromerig synth werk en melancholieke zang. Hoewel Peter Nicholls hier nog niet zo goed zingt als na zijn afwezigheid, klinkt zijn stemgeluid wel zeer sfeervol.
De sfeer is ouderwets en weemoedig en dat is natuurlijk alleen maar goed bij deze band.

Nine in a Pound is Here -
Live opnames van enkele oudere nummers met nu zanger Menel. Ondanks het licht rommelige geluid wel een leuke release, omdat dit eigenlijk het enige live materiaal is met Menel op zang (en wat hij niet verknalt, hij was live niet al te best) Een leuk hebbeding, al zijn de live albums die later verschenen wel van betere kwaliteit.

Are You Sitting Comfortably? -
Samen met NomZamo één van de albums met Menel. Een stuk toegankelijker dan ouder en later werk met Nicholls, vooral omdat Menel een nogal poppy stem heeft die hier en daar neigt naar de Eagles. Desondanks sterke pakkende nummers met hier en daar nog wat uitstapjes richting de progressieve sound van weleer. Luistert in ieder geval goed weg.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di sep 19, 2006 9:04 pm

Nog mensen die hierheen gaan in de Boerderij de 29e september (meen ik) ?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Plaats reactie