Porcupine Tree / Steven Wilson

Voor alle andere bands
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11734
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » zo feb 11, 2007 3:25 pm

Gaaf, een nieuw album. Die laatste 2 bevielen mij bijzonder goed, en dat is eigelijk nog een understatement.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » za feb 24, 2007 1:36 pm

Een preview van het nieuwe album is te beluisteren (en downloaden) op www.myspace.com/porcupinetree
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma mar 19, 2007 10:40 pm

ik draai het nieuwe album nu voor het eerst (promo) en ik vind em tot nu toe erg goed te doen. Hij is meer laid back dan de voorganger, hoewel er nu ook nog wel eens lekker gerockt wordt.
Lekker complexe arrangementen hier en daar en natuurlijk de vaste elementen die terug keren.

Ook leuke bijdrages van Robert Fripp (King Crimson) en Alex Lifeson (Rush) .
Goede plaat weer.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » di mar 20, 2007 12:01 pm

Mooi! Dan ga ik vanavond DC++ eens aanslingeren :)
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di mar 20, 2007 9:46 pm

hmm, vraag me af of je veel succes hebt aangezien deze promo cd's ookal met het nieuwe watermerk beveiligd zijn, waardoor je behoorlijk in de problemen kan komen als je ze verspreidt.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11734
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » di mar 20, 2007 10:30 pm

Watermerk? Problemen?
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » di mar 20, 2007 10:33 pm

Nuclear Blast verstuurt sinds kort promo's met in het geluid een watermerk dat je er niet uit krijgt, ook al rip je 't naar mp3 of whatever. Zo kunnen ze achterhalen wie een album leakt en dat hebben ze laatst ook gedaan, dus nu moet dalijk één of andere Italiaan die voor een Metalzine werkt en een promo had ontvangen en geleakt gaan dokken/brommen.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11734
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » di mar 20, 2007 10:42 pm

Hieronimus schreef:Nuclear Blast verstuurt sinds kort promo's met in het geluid een watermerk dat je er niet uit krijgt, ook al rip je 't naar mp3 of whatever. Zo kunnen ze achterhalen wie een album leakt en dat hebben ze laatst ook gedaan, dus nu moet dalijk één of andere Italiaan die voor een Metalzine werkt en een promo had ontvangen en geleakt gaan dokken/brommen.

Haha damn, geldwolven. En metalfans zijn nog welke zulke trouwe cd-kopers, check verdomme ons collectie-topic! They're barking up the wrong tree. Maaruh, sinds wanneer zit Porcupine Tree bij Nuclear Blast?
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Antonio Montana
Berichten: 3219
Lid geworden op: ma feb 26, 2007 8:49 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Antonio Montana » di mar 20, 2007 10:51 pm

De nieuwe bevalt me zeer aardig. Geen knaller, maar wel een lekkere plaat. Misschien groeit ie nog, want ik heb em pas twee keer geluisterd (de promo dus).

En talking about beveiligde promo's: Nuclear Blast is niet de enige die dat doet.
[url]http://www.gitarist.nl[/url]
[url]http://www.slagwerkwereld.nl[/url]
[url]http://www.interface.nl[/url]

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » wo mar 21, 2007 9:49 am

Amibor schreef:[..]



Maaruh, sinds wanneer zit Porcupine Tree bij Nuclear Blast?
Niet, ze zitten bij Roadrunner.

Hij noemde het alleen als voorbeeld, de nieuwe Dimmu Borgir is dus door een Italiaan gelekt en hij kan een boete van 50.000 euro (hij was gewaarschuwd) tegemoet zien.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Nakur
Berichten: 1919
Lid geworden op: ma okt 03, 2005 6:11 pm
Locatie: Rheden

Bericht door Nakur » di mar 27, 2007 6:31 pm

Wat vond ik nu bij de Mediamarkt:

Afbeelding

Bass Communion - Ghosts on Magnetic Tape 2 LP (Marbled vinyl, lim. tot 500 stuks). Koste 5 euro! Whoot!
[img]http://img.photobucket.com/albums/v365/nakur/avatar.jpg[/img]

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » di mar 27, 2007 8:56 pm

Bij Mediamarkt???!!! :?

In ieder geval, mooie find! Die levert op ebay volgens mij flink wat pegels op. Mooie kleur vinyl ook.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » vr mar 30, 2007 11:21 pm

Ik besef me nu opeens dat het nog maar twee weekjes duurt! Gaaf; heb echt zin in wat nieuw werk van PT. Ik zal hem overigens niet downloaden; ik laat me verrassen op de release-datum.

Heeft iemand trouwens al een site gevonden waar die limited edition voor een fatsoenlijk bedrag staat? Toen ik zocht op vergelijk.nl zag ik dat de goedkoopste site hem voor €27 had; béétje buitensporig duur dus voor een dubbelceedeetje.
[b]DAUDR!![/b]

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » za mar 31, 2007 1:27 am

Dat is ook het goedkoopste dat ik hem gezien heb.. Ik heb 'em ook via een Amerikaanse mailorder ge-preordered, zie de PT site, daar was 'ie een stuk goedkoper.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » wo apr 11, 2007 5:13 pm

Ja, daar heb ik 'm uiteindelijk ook maar besteld. Nu hopen dat-ie een beetje op tijd hier zal zijn (in de loop van volgende week dus) en dat ik niet tot 3 weken na de release hoef te wachten.

Trouwens wel dikke kut met peren dat beide concerten precies in mijn tentamenweek vallen. Dat wordt 'm dus niet. Ik hoop dat ze in het najaar nog een rondje Europa doen.
[b]DAUDR!![/b]

Gebruikersavatar
Antonio Montana
Berichten: 3219
Lid geworden op: ma feb 26, 2007 8:49 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Antonio Montana » wo apr 11, 2007 9:49 pm

Die nieuwe Porcupine Tree is echt fantastisch. Nu al helemaal grijs gedraaid hierzo. Heerlijke plaat!
[url]http://www.gitarist.nl[/url]
[url]http://www.slagwerkwereld.nl[/url]
[url]http://www.interface.nl[/url]

Gebruikersavatar
Nakur
Berichten: 1919
Lid geworden op: ma okt 03, 2005 6:11 pm
Locatie: Rheden

Bericht door Nakur » vr apr 20, 2007 9:17 pm

Eigenlijk zou Steven Wilson in mijn (overigens nog maagdelijke) artiesten galerij moeten hangen. Meneer Wilson maakte me immers twee maanden geleden al helemaal blij met het vervolg op het titelloze debuut van Blackfield en de drone van Bass Communion. Bij die pracht zou ik zijn meest populaire band bijna vergeten, maar met Porcupine Trees’ In Absentia begon het allemaal voor mij. Sterker nog volgens mij was dat mijn eerste plaat in dat genre. Ik was (Nouja ‘ben’) namelijk zo’n Opeth liefhebber wiens interesse in Porcupine Tree werd opgewekt door Black Water park, Damnation en Deliverance welke nu eenmaal door meneer Wilson waren geproduceerd. Inmiddels heb ik alle reguliere Porcupine Tree en Blackfield albums. Ik heb dan ook reikhalzend uitgekeken naar Fear of A Black Planet, maar kon mezelf niet aanzetten tot de voorpret van het downloaden. Vandaag heb ik ‘m dan eindelijk in huis.

Kan ‘ie eigelijk wel tegenvallen? Want meneer Wilson staan nu eenmaal bekend om zijn schijnbaar onuitputtelijke bron van kwaliteit. Ik moet slechts oppassen om niet elke scheet van hem te vereren alsof het een heiligdom is. Nu, vier luisterbeurten verder merk ik parallellen met Scarsick. Juist, het ándere progalbum waar ik héél erg naar heb uitgekeken. Afgezien van het concept (beide albums presenteren ons de morele vrije val van de maatschappij die de commercie en media ons door de strot rammen) zijn er meer overeen komsten. Zo heb ik van beide albums zéér hoge verwachtingen, zijn ze beide een tik harder dan hun voorganger en ze zullen vast wel in mijn jaarlijst gaan verschijnen. Je hoort het, ik ben niet ontevreden met de plaat. Maar dat stond bij voorbaat al vast hé.

In Absentia vind ik hun Magnum Opus, Deadwing was echt even wennen maar steeg onder (trein !) omstandigheden opeens meters in mijn achting en hetzelfde lot zal Fear of a Black Planet ook wel weggelegd zijn (gnothi seauton. Het klinkt als een klok, de overkoepelde atmosfeer zit weer even vacuümvast als de grijs/bruine kleuren van Deadwing etcetera. Het is absoluut geen verrassing maar Porcupine Tree komt er mee weg, zoals ze al plaat na plaat doen. Het constant leveren van kwaliteit maakt het een stukje voorspelbaar en er staan geen tranentrekkers op (daar hebben we gelukkig Blackfield voor)… twee puntjes die momenteel bij me binnen schieten als ik negatieve zaken moet vertellen over de cd. De tijd zal vertellen of het een mooi frontje is met een kut karakter, maar dat gaat zo lastig bij een eerste dag luisteren. Die zijn overtuigend genoeg om te beginnen met 4* maar ik zal eens zo wijs zijn om me te onthouden van een score. Of Wilson met twee platen mijn jaarlijst gaat aanvoeren zien we over 8 maanden wel. Ik zet hem nog maar eens op, of zal ik eerst In Absentia weer eens aanslingeren? Ik was opeens een stuk minder blij met Scarsick toen ik BE weer eens opzette.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v365/nakur/avatar.jpg[/img]

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » za apr 21, 2007 5:15 pm

Ten eerste, hij heet Fear Of A BLANK Planet, maar dat terzijde ;)

Ten tweede, ik heb er ff aan moeten wennen, maar inmiddels is het kwartje vallende (en nog lang niet uitgevallen) en kunnen we concluderen dat de heer Wilson zijn tweede meesterwerk heeft uitgebracht dit jaar. Alle 6 de nummers zijn fantastisch, ook "Sleep Together", wat me in eerste instantie niet helemaal wist te overtuigen, maar de gave toetsen/strijkers partijen maken ook dit nummer te gek.

En trouwens, geen tranentrekkers??! Wat te denken van "Sentimental", ongetwijfeld een van de allermooiste, meest ontroerende nummers die ooit uit zijn pen zijn gevloeid!
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Nakur
Berichten: 1919
Lid geworden op: ma okt 03, 2005 6:11 pm
Locatie: Rheden

Bericht door Nakur » za apr 21, 2007 5:25 pm

daar ben ik het niet mee eens (met dat laatste).
[img]http://img.photobucket.com/albums/v365/nakur/avatar.jpg[/img]

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » zo apr 22, 2007 2:33 pm

Komt nog wel ;)
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Benighted
Berichten: 92
Lid geworden op: do feb 09, 2006 4:52 pm

Bericht door Benighted » ma apr 23, 2007 2:14 pm

Sentimental is zeker een mooi nummer (maar geen Trains, maar ja dat is misschien een oneerlijke vergelijking). Ik vind het nieuwe album erg goed, heb er nou al best veel naar geluisterd.

Ik vind die lyrics van Fear of a Blank Planet ook erg scherp, ik zie alweer voor me hoe Wilson die live gaat vertolken (plectrum in rechterhand en van die korte handbewegingen)

Anesthesize is voor mij de uitschieter van het album, had ook echt niet zo'n emotionele outro verwacht na zo'n hard bridge stuk.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di apr 24, 2007 9:47 pm

"Zou Porcupine tree nog wel een goed album uitbrengen nu ze op Roadrunner zitten?" Dat was de vraag die ik vaak gehoord heb sinds Porcupine tree de label-jump maakte. Nou, voor mij is het antwoord duidelijk...JA! Fear of a blank planet klinkt geweldig! Ik denk dat dit nu al mijn persoonlijke favoriet is uit de Porcupine tree catalogus. Ik ben namelijk geen grote fan van de experimentele nummers of de "rockige" nummers van PT. Nu wordt er op dit album nog genoeg geexperimenteerd en gerockt maar het zit allemaal veel meer door de nummers heen gewoven. De nummers zelf zijn dus afwisselender terwijl de gehele cd meer in 1 lijn ligt (klinkt dat logisch?)

Fear of a blank planet is heerlijk psychedelisch, zweverig en emotioneel. De teksten zijn erg scherp en de songwriting is fenomenaal.

Top-schijf!
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za apr 28, 2007 9:11 am

Er staat echt een extreem gave video op hun Myspace.

http://www.myspace.com/porcupinetree
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Chucknorris
Berichten: 2314
Lid geworden op: za apr 16, 2005 1:37 pm
Locatie: WELL Favoriete standje:1t/m69

Bericht door Chucknorris » za apr 28, 2007 10:56 am

ik vind het echt een kutclip.. lijkt wel gemaakt door een opa met zijn beeld van " de jeugd van tegenwoordig "

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » za apr 28, 2007 2:37 pm

Nou ja, kut? Ik vind hem ook niet weergaloos, maar het is ook maar een clipje..

Ik ben gewoon de CD maar weer eens voor de ... keer aan 't draaien.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo apr 29, 2007 9:52 am

Chucknorris schreef:ik vind het echt een kutclip.. lijkt wel gemaakt door een opa met zijn beeld van " de jeugd van tegenwoordig "
Maar dat sluit weer goed aan op de teksten van het album. Daar ben ik het soms ook niet echt meer eens. Hoewel ze op sommige punten de spijker toch stevig op de kop slaan.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » wo mei 02, 2007 12:26 am

Benighted schreef:Sentimental is zeker een mooi nummer (maar geen Trains, maar ja dat is misschien een oneerlijke vergelijking).
Het is Trains! Tenminste, dat stukje dat begint op (*zet hem nog eens aan*) 3:52 minuten. Ander deuntje, maar zelfde ritme als Trains. Beetje goedkoop vind ik, maar het nummer is verder goed genoeg om me dat op den duur te doen vergeten.

Ik vind My Ashes overigens een gevoeliger nummer. Op de één of andere manier 'doet' het me meer dan Sentimental. Vooral de tekst And my ashes drift beneath the silver sky, where a boy rides on a bike but never smiles vind ik werkelijk super. Kippenvelnummer.

Over de rest van het album kan ik kort zijn: ik vind het gewoon weer super. Ik heb überhaupt de negatieve kritieken op Porcupine Tree (in elk geval vanaf In Absentia, toen ik ze ging volgen) nooit gesnapt. Elk album doet me wat; ik vind ze allemaal geweldig. Wat ik geweldig vind aan Fear of a Blank Planet is het geheel; het thema, de vette riffs, de zang, de drums (!!!; Harrison doet het echt ongelofelijk goed dit keer); gewoon het algehele gevoel dat ik bij deze CD krijg. En dat gevoel heeft nog geen andere band in zulke mate bij mij op weten te wekken.

Dan nog even over de clip: die vind ik perfect passen bij het nummer. En is dat uiteindelijk niet het doel van een clip? Bovendien ben ik groot fan van Lasse Hoile, en hij heeft me gelukkig niet teleurgesteld.
[b]DAUDR!![/b]

Gebruikersavatar
Chucknorris
Berichten: 2314
Lid geworden op: za apr 16, 2005 1:37 pm
Locatie: WELL Favoriete standje:1t/m69

Bericht door Chucknorris » wo mei 02, 2007 11:57 pm

MadTinus schreef:Nou ja, kut? Ik vind hem ook niet weergaloos, maar het is ook maar een clipje..
tjsa, ik zag de screenshots en ik was wel benieuwd. Porcupine tree kan me echt totaal niet raken, maar ik vroeg me af hoe er met zulk materiaal om word gegaan in video. Als ik het label
XnegativeX schreef:extreem gave video
Zie, denk ik aan werk van Chris Cunningham, Spike jonze etc.
Ik vind het een beetje jammer, dat als er in de tekst "xbox" gezegd word, dat je dan een shot ziet van een xbox.. maarja
XnegativeX schreef:[..]Maar dat sluit weer goed aan op de teksten van het album. Daar ben ik het soms ook niet echt meer eens. Hoewel ze op sommige punten de spijker toch stevig op de kop slaan.
De spijker op de kop slaan kan ook subtiel. Maarja allemaal smaak. Als je trouwens een beetje into prog bent.. doe jezelf een plezier en regel het meest recente album van anekdoten "a time of day"!
Als je wilt kan ik hem wel doormailen oid..

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » do mei 03, 2007 11:02 am

Damien, son of Lucifer schreef:Over de rest van het album kan ik kort zijn: ik vind het gewoon weer super. Ik heb überhaupt de negatieve kritieken op Porcupine Tree (in elk geval vanaf In Absentia, toen ik ze ging volgen) nooit gesnapt. Elk album doet me wat; ik vind ze allemaal geweldig. Wat ik geweldig vind aan Fear of a Blank Planet is het geheel; het thema, de vette riffs, de zang, de drums (!!!; Harrison doet het echt ongelofelijk goed dit keer); gewoon het algehele gevoel dat ik bij deze CD krijg. En dat gevoel heeft nog geen andere band in zulke mate bij mij op weten te wekken.
Mee eens. Ik moest er, zoals gebruikelijk, weer ff aan wennen, ik moest het album even 'ontdekken', maar inmiddels vind ik het ook helemaal geweldig, zoals alle albums vanaf (and including) Stupid Dream. Harrison's drums zijn inderdaad weer fenomenaal, vooral in de epic Anesthetize (dat beukstuk!) en de groove in dat nummer is ook super aanstekelijk.

"Sentimental" weet mij wel iets meer te raken dan "My Ashes", de melodieën in Sentimental en vooral het refrein zijn echt ultra-kippenvel. Maar goed, ik vind alle 6 de nummers geweldig, het album gaat ongetwijfeld mijn top 3 over 2007 halen.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » wo jul 11, 2007 2:34 pm

MadTinus schreef:...het album gaat ongetwijfeld mijn top 3 over 2007 halen.
Inmiddels staat het rotsvast op nummer 1 en lijkt het me zeer sterk dat het daar nog vanaf zal komen.

In other news, er zal later dit jaar (na de zomer) een EP met maarliefst 4 'leftovers' uit de FoaBP sessies verschijnen, alsof het album alleen nog niet genoeg was! Ook zal er een vinyl versie van het album verschijnen, waarop ook extra nummers zullen staan (waarschijnlijk dezelfde als op de EP).

Én ze zouden in november of december in de Heineken Music Hall staan...
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Equinox
Berichten: 2941
Lid geworden op: do mei 08, 2003 11:57 am
Locatie: Lüllieståd
Contacteer:

Bericht door Equinox » wo jul 11, 2007 3:40 pm

MadTinus schreef:[..]

Inmiddels staat het rotsvast op nummer 1 en lijkt het me zeer sterk dat het daar nog vanaf zal komen.

In other news, er zal later dit jaar (na de zomer) een EP met maarliefst 4 'leftovers' uit de FoaBP sessies verschijnen, alsof het album alleen nog niet genoeg was! Ook zal er een vinyl versie van het album verschijnen, waarop ook extra nummers zullen staan (waarschijnlijk dezelfde als op de EP).

Én ze zouden in november of december in de Heineken Music Hall staan...
hehe vet
HMH, daar moet ik maar bij zijn dacht ik zo
...the end of eternity...
[url]http://www.dimaeon.com[/url]
progressive death metal

Gebruikersavatar
Yokozuna
Berichten: 1711
Lid geworden op: di jul 22, 2003 8:00 pm
Locatie: Roosendaal & Tilburg
Contacteer:

Bericht door Yokozuna » za jul 28, 2007 2:22 pm

Ik heb lang niet gepost op dit forum, maar ik heb m'n oude favourites weer terug. Hoe dan ook,

Ik kreeg een week geleden twee nummers van iemand op MSN van deze band, Anesthetize (Fear Of A Blank Planet) en the Sound of Muzak (In Absentia) en na een stuk of 10 luisterbeurten, jesus. Ik geloof dat ik mijn nieuwe ontdekking van het jaar heb. Dat stuk op 2:57 bij Anesthetize waar ze distortion erin komt, kippenvel soms zo erg dat ik tranen in m'n ogen krijg. Dat gebeurt maar bij 1 op de xx bands.

Zoals enkele anderen, ik schaam mezelf dat ik me niet eerder in deze band verdiept heb. Volgens mij word ik een ouwe lul, of ik ben gewoon openminded, maar dit is een zeer welkome afwisseling op het normale trash/death/black ragwerk dat ik normaal aanheb. De sfeervolle dromerige en soms psychedelische sfeer slaat echt aan hier, hetzelfde wat ik had bij een handvol Enslaved songs, om maar een kromme vergelijking ertussen te gooien. Combineer dat met een geweldige productie/mix en zeer smaakvol, groovend, dynamisch en interessant drumwerk van Gavin Harrison. Die gozer weet zo'n goede balans te vinden tussen ondersteuning van de muziek en interessant werk zonder dat het teveel afleid. Alles lijkt zo in harmonie te zijn. Het is lang geleden dat ik weer zulke pakkende nummers heb gehoord, zonder dat het gaat om standaard popstructuur nummertjes die na 10x luisteren gaan vervelen (ook in metal in het algemeen komen de standaard structuren nog grotendeels terug).

Ik heb In Absentia en Fear of a Blank Planet meteen bij Bol besteld (ze hebben daar bijna alles van deze band trouwens, ik was verrast).
Ben het helemaal eens met deze review: http://www.nedermetaal.nl/content/view/169/28/
mp3's: http://members.home.nl/yoko

Gebruikersavatar
Vlammy
Berichten: 3834
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 3:38 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Vlammy » zo jul 29, 2007 10:15 am

Probeer dan Deadwing ook eens op de kop te tikken.
Ook een ge-wel-dig album van PT.

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » zo jul 29, 2007 10:59 pm

MadTinus schreef:In other news, er zal later dit jaar (na de zomer) een EP met maarliefst 4 'leftovers' uit de FoaBP sessies verschijnen, alsof het album alleen nog niet genoeg was! Ook zal er een vinyl versie van het album verschijnen, waarop ook extra nummers zullen staan (waarschijnlijk dezelfde als op de EP).
Oh, waar haal je die wijsheid vandaan? Goed nieuws in elk geval, een extra half PT-album is altijd welkom :).
[b]DAUDR!![/b]

Benighted
Berichten: 92
Lid geworden op: do feb 09, 2006 4:52 pm

Bericht door Benighted » ma aug 06, 2007 2:51 pm

Goed nieuws, die ep, waar Steven Wilson toch elke keer de inspiratie vandaan haalt zal ik nooit begrijpen, simpelweg geniaal.

Een optreden in de HMH zou ook mooi zijn, een beetje massaal misschien maar ik heb ze de vorige keer door tentamens moeten missen en ik wil de nummers van FoaBP toch graag live horen.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » di aug 07, 2007 9:59 pm

Damien, son of Lucifer schreef:[..]


Oh, waar haal je die wijsheid vandaan? Goed nieuws in elk geval, een extra half PT-album is altijd welkom :).
Steven heeft het er in enkele over gehad.

Het on-officiële PT forum is een goede nieuwsbron. Daar posten enkele mensen die dicht bij de band staan en snel geruchten kunnen ontkrachten danwel bekrachtigen. Zie www.porcupinetreeforum.co.uk

On other news, er komt in oktober een Blackfield live DVD uit :) En die wijsheid heb ik gewoon van de officiële Blackfield site ;)
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » wo aug 08, 2007 12:19 pm

tonefloat vinyl release for porcupine tree's fear of a blank planet
tonefloat has a name for high quality vinyl releases, with much heralded vinyl releases of steven wilson's unreleased electronic music, a series of no-man records, the epic bass communion album ghosts on magnetic tape, and most recently, a audiophile 12inch release by former pink floyd bass player roger waters. porcupine tree will now be releasing the vinyl edition of fear of a blank planet on tonefloat. the 180 grams double vinyl edition will include the album as well the nil recurring ep, and will be packed in a state of the art heavy gatefold picture sleeve with innerbags, designed by carl glover. a special limited edition of only 1,000 copies worldwide will be pressed on blue/black marbled 180 grams double vinyl, and will be housed in numbered picture slipcase, that also contains a glossy full-colour 16-page 12x12inch picture booklet. the limited edition will only be available directly through tonefloat and porcupine tree. both editions of fear of a blank planet will be released on 3 october, to coincide with porcupine tree's autumn tour, and are available to pre-order now from http://www.tonefloat.com. copies will also be available for pre-orders from the pt store later on.
Zie hier, hier wordt de EP ook genoemd.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » wo aug 08, 2007 12:23 pm

Én van PT.com:
Nil Recurring EP08-06-2007
Porcupine Tree release a new EP in September called "Nil Recurring". It will feature 4 tracks (just under 30 minutes of music) that were written during the Fear of a Blank Planet sessions, including the title track featuring Robert Fripp on guitar, and "Cheating the Polygraph", which was premiered on the 2006 tour, but subsequently left off the Fear of a Blank Planet album. More news on availability of the EP soon.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » vr sep 07, 2007 12:06 am

De volgende items zijn vanaf heden te pre-orderen via de PT-store:

- "Nil Recurring" EP (4 nieuwe nummers/29 minuten muziek) Deze eerste editie van 5000 exemplaren zal voorlopig alleen via de PT-store te bestellen zijn.
- Fear of a Blank Planet DVD-A (met Nil Recurring tracks als bonus)
- Fear of a Blank Planet 2-LP (regular)
- Fear of a Blank Planet 2-LP (limited special edition)
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Equinox
Berichten: 2941
Lid geworden op: do mei 08, 2003 11:57 am
Locatie: Lüllieståd
Contacteer:

Bericht door Equinox » vr sep 07, 2007 10:23 am

wow, vet, die special edition LP
...the end of eternity...
[url]http://www.dimaeon.com[/url]
progressive death metal

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » do sep 13, 2007 5:45 pm

Van PT.com:
Nil Recurring update09-12-2007
The 3,000 copies of Nil Recurring that were for sale from the PT store are now sold out. The remaining 2,000 copies of the digipack edition will be available on the band's forthcoming tour. There is no intention to limit the availability of this new PT music, so a standard crystal case edition should follow in early 2008.

The PT store stock of the special limited edition version of the 2LP is now extremely low (4 copies left as we speak!), but note that you can also purchase this directly from ToneFloat.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » do sep 13, 2007 7:00 pm

Mooi, dan heb ik 'm dus op tijd besteld :).
[b]DAUDR!![/b]

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » do sep 13, 2007 11:12 pm

Yep, ik ook. Damn, die band is echt populair aan het worden als ze fokking 3000 exemplaren van een EP'tje dat enkel via hun eigen e-store te verkrijgen is, in één week uitverkopen.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Antonio Montana
Berichten: 3219
Lid geworden op: ma feb 26, 2007 8:49 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Antonio Montana » vr sep 14, 2007 12:17 pm

Ja, ze staan niet voor niets in de HMH.
Jammer dat ik het EP'tje niet besteld heb trouwens.
[url]http://www.gitarist.nl[/url]
[url]http://www.slagwerkwereld.nl[/url]
[url]http://www.interface.nl[/url]

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » vr sep 14, 2007 12:43 pm

Antonio Montana schreef:Ja, ze staan niet voor niets in de HMH.
Jammer dat ik het EP'tje niet besteld heb trouwens.
Hopelijk hebben ze nog wat exemplaren in de HMH.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » di sep 18, 2007 3:47 pm

ik heb zelf alleen deadwing en hij is wel luisterbaar maar ik kan die hele hype rondom PT echt niet begrijpen hoor... wat maakt Steven Wilson nou zo briljant? ik vind zn muziek niet echt grensverleggend ofzo (soms is het eigenlijk gewoon saai)
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » di sep 18, 2007 3:59 pm

Probeer "In Absentia" eens.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Liquid Tension Experiment
Berichten: 72
Lid geworden op: za okt 08, 2005 9:18 pm

Bericht door Liquid Tension Experiment » di sep 18, 2007 10:36 pm

Net te horen gekregen dat ik op mijn verjaardag naar Porcupine Tree ga!! Ben zeer benieuwd! Hoop echt zo dat ze dan Anesthetize gaan spelen.


Hoe is trouwens de sfeer bij zo'n concert, veel gebeuk?(Al lijkt het mij sterk met vrij veel rustige nummers...)?

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di sep 18, 2007 10:39 pm

Wat bedoel je met "gebeuk"?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Liquid Tension Experiment
Berichten: 72
Lid geworden op: za okt 08, 2005 9:18 pm

Bericht door Liquid Tension Experiment » wo sep 19, 2007 12:23 am

Euh, moshpit achtig iets?

Plaats reactie