Porcupine Tree / Steven Wilson

Voor alle andere bands
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Porcupine Tree / Steven Wilson

Bericht door MadTinus » di mar 22, 2005 6:02 pm

De Search leerde mij dat het nog geen topic geeft over deze band, nu dus wel.

Heb de band (zoals waarschijnlijk velen hier) ontdekt wegens hun connectie met Opeth (PT zanger/gitarist/componist/mastermind Steven Wilson produceerde de laatste 3 Opeth albums).

Ze spelen erg sfeervolle rock (soms behoorlijk Metal). Wat vooral opvalt is de doordachtheid van de muziek, Steven Wilson is echt een meester in het 'inkleuren' van de muziek d.m.v. effecten, details etc.. Fans van Anathema, Opeth etc. zullen dit zeker kunnen waarderen.

In Absentia vind ik een prachtig album, vooral de nummers "Trains", "Blackest Eyes", "The Sound Of Musak" en "Heartattack In A Lay by".

Deze week is het nieuwe album "Deadwing" verschenen. Moet er behoorlijk aan wennen, tot nu toe vind ik het album nog niet zo goed als In Absentia, maar het album heeft zeker zijn momenten.

Zondag 10 april spelen ze met Anathema in Amsterdam (Paradiso) en maandag 11 april in 013 Tilburg.

http://www.porcupinetree.com

Op de site kun je in de Discography sectie (Albums/EP's & Singles) luisteren naar verschillende nummers per album.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

This Dying Soul
Berichten: 43
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 1:34 pm

Re: Porcupine Tree

Bericht door This Dying Soul » di mar 22, 2005 6:12 pm

MadTinus schreef:De Search leerde mij dat het nog geen topic geeft over deze band, nu dus wel.

Heb de band (zoals waarschijnlijk velen hier) ontdekt wegens hun connectie met Opeth (PT zanger/gitarist/componist/mastermind Steven Wilson produceerde de laatste 3 Opeth albums).

Ze spelen erg sfeervolle rock (soms behoorlijk Metal). Wat vooral opvalt is de doordachtheid van de muziek, Steven Wilson is echt een meester in het 'inkleuren' van de muziek d.m.v. effecten, details etc.. Fans van Anathema, Opeth etc. zullen dit zeker kunnen waarderen.

In Absentia vind ik een prachtig album, vooral de nummers "Trains", "Blackest Eyes", "The Sound Of Musak" en "Heartattack In A Lay by".

Deze week is het nieuwe album "Deadwing" verschenen. Moet er behoorlijk aan wennen, tot nu toe vind ik het album nog niet zo goed als In Absentia, maar het album heeft zeker zijn momenten.

Zondag 10 april spelen ze met Anathema in Amsterdam (Paradiso) en maandag 11 april in 013 Tilburg.

www.porcupinetree.com

Op de site kun je in de Discography sectie (Albums/EP's & Singles) luisteren naar verschillende nummers per album.
Zeer goed!!!!! En bedankt voor die data!!!

Gebruikersavatar
disastercasper
Berichten: 779
Lid geworden op: di sep 16, 2003 7:15 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door disastercasper » di mar 22, 2005 6:21 pm

Geniale band! In al hun nummers hangt altijd een fantastische sfeer.

Dit is al eerder gezegd, maar check ook Blackfield, een project van Steven Wilson. Erg mooie muziek, op hun website zijn ook wat samples en 3 videoclips te downloaden:

www.blackfield.org

Vooral de nummers 'Blackfield' en 'Hello' zijn echte aanraders.
http://www.last.fm/user/disastercasper

banisher
Berichten: 4239
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 1:58 pm
Locatie: roelofarendsveen
Contacteer:

Bericht door banisher » di mar 22, 2005 7:10 pm

Niet echt mijn genre , maar blackest eyes vind ik ook een geweldig nummer.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24841
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di mar 22, 2005 8:08 pm

geweldige band

aanwezig in 013 en op bospop
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di mar 22, 2005 8:28 pm

Ik heb zelf Stupid dream, Lightbulb sun en In absentia. Ik had begrepen dat ze daarvoor meer psychedelisch en minder dromerig klonken. En dat dromerige is nou net wat ik zo mooi vind aan deze muziek.

Ik ben in ieder geval zeer benieuwd naar hun nieuwe album.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » di mar 22, 2005 8:51 pm

disastercasper schreef:Geniale band! In al hun nummers hangt altijd een fantastische sfeer.

Dit is al eerder gezegd, maar check ook Blackfield, een project van Steven Wilson. Erg mooie muziek, op hun website zijn ook wat samples en 3 videoclips te downloaden:

www.blackfield.org

Vooral de nummers 'Blackfield' en 'Hello' zijn echte aanraders.
Zie inderdaad mijn eerdere topic over Blackfield: http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic.php?t=11551

Blackfield vind ik persoonlijk zelfs nog wel een tikkie beter dan PT.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Vlammy
Berichten: 3834
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 3:38 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Vlammy » di mar 22, 2005 9:20 pm

Ik luister al een poos naar Porcupine Tree, heb de muziek tot nu toe helaas alleen nog maar op mp3-formaat, en nog lang niet alles! De EP Futile (2003), die ik vanavond nog eens op m'n gemak beluisterd heb, is super! Deze promo is gemaakt ten tijde van PT's Noord-Amerikaanse tour met Opeth in juli-augustus 2003, en bevat onder andere een paar live-opnames en het nummer Death Whispered A Lullaby van Opeth's 'Damnation'. Aan deze track is overigens meegeschreven door Steve Wilson zelf. Ook heeft hij het nummer geproduceerd, voor degenen die dit nog niet wisten.

Ook Signify (1996) staat op mijn pc. Ik kan er helemaal bij wegdromen, prachtige sfeervolle muziek. Ik proef de melancholie gewoon. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de andere albums, ik heb nu nauwelijks vergelijkingsmateriaal. Op 11 april ben ik aanwezig in de 013 (heb natuurlijk meteen een kaartje gekocht toen ik hoorde dat ze kwamen optreden) en zal ik eens wat cd's van ze aanschaffen, want dat zijn ze meer dan waard.

En Blackfield, daar hoor ik ook alleen maar lovende woorden over. Ik moet het toch snel eens checken, dus als iemand me aan mp3's kan helpen, graag!

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19689
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » di mar 22, 2005 9:22 pm

Vlammy schreef:Ook heeft hij het nummer geproduceerd, voor degenen die dit nog niet wisten.
hij heeft compleet damnation geproduceerd :P
ik zal die Signify es beluisteren. In Absentia is een erg mooie, goeie en afwisselende cd.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
Vlammy
Berichten: 3834
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 3:38 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Vlammy » di mar 22, 2005 9:28 pm

Soulcollector schreef:[..]


hij heeft compleet damnation geproduceerd :P
ik zal die Signify es beluisteren. In Absentia is een erg mooie, goeie en afwisselende cd.
Wat een blunder! Ik moet toch eens wat meer kennis opdoen voor ik wartaal ga uitslaan over Steve Wilson, hehe.

Maar Porcupine Tree heerst, dat is een feit. 8)

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19689
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » di mar 22, 2005 9:30 pm

je hebt in ieder geval niet de blunder gemaakt deze band te negeren 8)
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » wo mar 23, 2005 12:59 am

Soulcollector schreef:hij heeft compleet damnation geproduceerd :P
Zoals ik in de openingspost van dit topic al zei ja..: "Steven Wilson produceerde de laatste 3 Opeth albums".
Vlammy schreef:En Blackfield, daar hoor ik ook alleen maar lovende woorden over. Ik moet het toch snel eens checken, dus als iemand me aan mp3's kan helpen, graag!
Zoals je in het Blackfield topic, waarnaar zich een link bevind in dit topic, kunt lezen, kun je op de Blackfield site van alle nummers van het album een mp3 clipje downloaden: www.blackfield.org > Sound Clips

Na het horen van de clips zul je je de haren uit de kop trekken (indien van toepassing) waarom je dat album niet eerder hebt gekocht en waarom je Blackfield vorig jaar gemist hebt, toen ze in Nederland speelden.. Gegarandeerd.

;)
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Vlammy
Berichten: 3834
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 3:38 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Vlammy » wo mar 23, 2005 1:03 am

MadTinus schreef:[..]

Zoals je in het Blackfield topic, waarnaar zich een link bevind in dit topic, kunt lezen, kun je op de Blackfield site van alle nummers van het album een mp3 clipje downloaden: www.blackfield.org > Sound Clips

Na het horen van de clips zul je je de haren uit de kop trekken (indien van toepassing) waarom je dat album niet eerder hebt gekocht en waarom je Blackfield vorig jaar gemist hebt, toen ze in Nederland speelden.. Gegarandeerd.

;)
Ik weet niet wat ik heb vandaag, veel zinnigs komt er niet uit me. :wink: Maar ik zal eens naar Blackfield luisteren! Ik weet dat ze vorig jaar in Nederland hebben gespeeld, maar toen was ik nog niet bekend met ze.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » wo mar 23, 2005 1:06 am

Haha, de link naar dat topic stond zelfs in de post vóór jouw eerste post in dit topic ;). Maar goed: Beter laat dan nooit!

Post ff wat je van Blackfield vind, ik ben benieuwd hoe goed je het gaat vinden.. :)
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Vlammy
Berichten: 3834
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 3:38 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Vlammy » wo mar 23, 2005 1:21 am

MadTinus schreef:Haha, de link naar dat topic stond zelfs in de post vóór jouw eerste post in dit topic ;). Maar goed: Beter laat dan nooit!

Post ff wat je van Blackfield vind, ik ben benieuwd hoe goed je het gaat vinden.. :)
Ik zag dat ik in je topic over Blackfield al gepost had dat ik die soundclips erg goed vond klinken. Daarnet heb ik nog eens stukjes van Open Mind, Lullaby, Scars, The Hole In Me en Hello gehoord. Ik ben ontzettend enthousiast, maar vind het alleen jammer dat er van elk nummer maar zulke korte soundclips zijn. Door een aantal volledige nummers te plaatsen wordt misschien een betere indruk gegeven van hoe Blackfield nu precies klinkt. Of juist door van een heleboel nummers korte soundclips ter beschikking te stellen, het is maar net hoe je het bekijkt. Maar wees gerust, ik ben overtuigd genoeg. Blackfield gaat aangeschaft worden!

Gebruikersavatar
MK
Berichten: 5908
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 2:06 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door MK » wo mar 23, 2005 7:51 am

Porcupine Tree ontbreekt zeker niet in mijn collectie. Ik ben zelf vooral gehecht geraakt aan In Absentia.
Natuurlijk ben ik aanwezig bij het concert volgende maand (013). 8)
It is my job as a human being to let my ignorance take control

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » wo mar 23, 2005 10:05 am

Vlammy schreef:[..]


Ik zag dat ik in je topic over Blackfield al gepost had dat ik die soundclips erg goed vond klinken.
Kijk, je bent niet de enige die weleens ergens overheen leest :D.
Vlammy schreef:Daarnet heb ik nog eens stukjes van Open Mind, Lullaby, Scars, The Hole In Me en Hello gehoord. Ik ben ontzettend enthousiast, maar vind het alleen jammer dat er van elk nummer maar zulke korte soundclips zijn. Door een aantal volledige nummers te plaatsen wordt misschien een betere indruk gegeven van hoe Blackfield nu precies klinkt. Of juist door van een heleboel nummers korte soundclips ter beschikking te stellen, het is maar net hoe je het bekijkt. Maar wees gerust, ik ben overtuigd genoeg. Blackfield gaat aangeschaft worden!
Gebruik je geen P2P fileshare programma? Ik had het album eerst helemaal gedownload voor ik het kocht.

Ik heb onlangs ook nog een live (bootleg) CD-R bemachtigd met een live optreden in Warschau, spelen ze ook nog een nieuw nummer. Als je interesse hebt, moet je maar ff PM'en.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Arawn
Berichten: 242
Lid geworden op: do jul 15, 2004 11:37 am
Locatie: Anwnn the Kingdom of Shades

Bericht door Arawn » wo mar 23, 2005 2:54 pm

Ga vrijdag de Limited Edition van 'Deadwing' (de nieuwe PT CD) halen...heb 'm vanmorgen besteld. :D
En natuurlijk aanwezig op 10 en 11 April in Paradiso én de 013!

@Vlammy: Blackfield had ik je bij mij thuis al eens laten horen weet je nog? :wink:
Toen vond je het trouwens ook al erg mooi. :)
Verder duurt de hele CD niet zolang, ik geloof iets van 43 minuten ofzo.
"Ehieh Asher Ehieh"

Gebruikersavatar
Vlammy
Berichten: 3834
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 3:38 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Vlammy » wo mar 23, 2005 3:02 pm

MadTinus schreef:[..]

Gebruik je geen P2P fileshare programma? Ik had het album eerst helemaal gedownload voor ik het kocht.

Ik heb onlangs ook nog een live (bootleg) CD-R bemachtigd met een live optreden in Warschau, spelen ze ook nog een nieuw nummer. Als je interesse hebt, moet je maar ff PM'en.
Neen, ik gebruik geen P2P fileshare-programma. Maar ik ben zeker geinteresseerd, ik zal je er nog wel over pm'en! :)
Arawn schreef: @Vlammy: Blackfield had ik je bij mij thuis al eens laten horen weet je nog? :wink:
Toen vond je het trouwens ook al erg mooi. :)
Verder duurt de hele CD niet zolang, ik geloof iets van 43 minuten ofzo.
Ik weet nog wel dat ik Blackfield toendertijd bij jou gehoord heb, en het heel mooi vond. Maar dat was helaas maar één luisterbeurt, en volgens mij nog niet eens heel de cd, toch? Anders kom ik het nog wel een keer luisteren, ik ben er razend enthousiast over! :P

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » wo mar 23, 2005 3:05 pm

Vlammy schreef:Neen, ik gebruik geen P2P fileshare-programma. Maar ik ben zeker geinteresseerd, ik zal je er nog wel over pm'en! :)
OK.

De Blackfield CD duurt zelfs maar 37 minuutjes, 36:59 om precies te zijn :).
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
UrtuS
Berichten: 56
Lid geworden op: ma mar 21, 2005 2:50 pm
Locatie: Spijkenisse

Bericht door UrtuS » wo mar 23, 2005 11:11 pm

En vergeet het sterke album The Sky Moves Sideways niet...

Vooral het gelijknamige nummer... soms waan ik me bij Pink Floyd...

Gebruikersavatar
MK
Berichten: 5908
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 2:06 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door MK » do mar 24, 2005 12:00 am

Arawn schreef:Ga vrijdag de Limited Edition van 'Deadwing' (de nieuwe PT CD) halen...heb 'm vanmorgen besteld. :D
En natuurlijk aanwezig op 10 en 11 April in Paradiso én de 013!
Ik ga die ook halen uiteraard, ben zeer benieuwd!
In de 013 aanwezig ja!!! :D
It is my job as a human being to let my ignorance take control

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » do mar 24, 2005 9:48 am

Wat zijn de extra's op de limited edition..? Ik heb 'em nml. besteld bij NLstore, niet wetende dat er een limited edition is. Misschien is dat ook wel de limited edition, maar dat weet ik niet zeker.

Ik kan iedereen ook zeer aanbevelen de "Lazarus" single te bestellen, want de 2 non-album tracks die daar als bonus op staan zijn minstens zo goed als het Deadwing album.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Erased
Berichten: 2455
Lid geworden op: ma mei 17, 2004 8:07 pm

Bericht door Erased » do mar 24, 2005 11:07 am

Arawn schreef:Ga vrijdag de Limited Edition van 'Deadwing' (de nieuwe PT CD) halen...heb 'm vanmorgen besteld. :D
En natuurlijk aanwezig op 10 en 11 April in Paradiso én de 013!
Hé, dat is toevallig. Ik ook! :wink:
[b]HOERO MOET MAAGD BLIJVEN!!!!![/b]
^LOL pwned.

Gebruikersavatar
MK
Berichten: 5908
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 2:06 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door MK » do mar 24, 2005 2:18 pm

Erased schreef:[..]


Hé, dat is toevallig. Ik ook! :wink:
Ik ga hem morgen in Breda halen, als het goed is....
It is my job as a human being to let my ignorance take control

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » do mar 24, 2005 5:10 pm

MadTinus schreef:Wat zijn de extra's op de limited edition..? Ik heb 'em nml. besteld bij NLstore, niet wetende dat er een limited edition is. Misschien is dat ook wel de limited edition, maar dat weet ik niet zeker.
???
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
MK
Berichten: 5908
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 2:06 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door MK » do mar 24, 2005 8:15 pm

Ik ben vandaag bij de platen speciaalzaak geweest, morgen ligt er voor mij een Deadwing Special Edition klaar!!! Dat wordt weer onrustig slapen vannacht... :D
It is my job as a human being to let my ignorance take control

Gebruikersavatar
UrtuS
Berichten: 56
Lid geworden op: ma mar 21, 2005 2:50 pm
Locatie: Spijkenisse

Bericht door UrtuS » vr mar 25, 2005 7:20 am

Bij Play it again?

Gebruikersavatar
MK
Berichten: 5908
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 2:06 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door MK » vr mar 25, 2005 7:28 am

:D
It is my job as a human being to let my ignorance take control

Gebruikersavatar
UrtuS
Berichten: 56
Lid geworden op: ma mar 21, 2005 2:50 pm
Locatie: Spijkenisse

Bericht door UrtuS » vr mar 25, 2005 12:01 pm

En? Heb je 'm al gehaald?

Gebruikersavatar
UrtuS
Berichten: 56
Lid geworden op: ma mar 21, 2005 2:50 pm
Locatie: Spijkenisse

Bericht door UrtuS » vr mar 25, 2005 12:31 pm

Net ff 3 platenzaken gebeld:

Bij Plato Den Haag is 'ie nog niet binnen.

Play it Again en Plato Rotterdam heeft 'm wel, maar helaas geen special edition...


:?

Gebruikersavatar
MK
Berichten: 5908
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 2:06 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door MK » vr mar 25, 2005 3:36 pm

Ok, ik heb hem gehaald!

Special edition is schijnbaar de cd met een dvd erbij. Maar die had ie niet bij Play it again (ook niet bij Velvet) inderdaad.

Ik hoop de special edition misschien nog te kunnen kopen op het concert! 8)
It is my job as a human being to let my ignorance take control

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » vr mar 25, 2005 4:01 pm

Kreeg vandaag bericht van NLstore dat mijn CD verstuurd is, vermoedelijk ook geen special edition dan..

Als de CD's bij het concert net zo duur zijn als bij het Blackfield concert vorig jaar, hoop ik hem zeker daar niet. Daar kostten CD's 25 euro per stuk of nog meer, echt totaal geschift.

De PT store vraagt ook echt belachelijke prijzen, ik wilde laatst de LP's van In Absentia en Blackfield bestellen daar, dat zou me, inclusief verzending, 42,50 BRITSE PONDEN hebben gekost :shock:.

Bij het Blackfield concert kostte de Blackfield LP ook 30 fokking euro. Dat album duurt slechts 37 minuten en de enige extra die erbij zit is een extra 12" single..
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Arawn
Berichten: 242
Lid geworden op: do jul 15, 2004 11:37 am
Locatie: Anwnn the Kingdom of Shades

Bericht door Arawn » vr mar 25, 2005 6:04 pm

Hoi Tinus,

Ik heb mijn exemplaar vanmiddag gehaald en het is GEEN Limited Edition.
Dat was een vergissing van mijn platenmannetje die hiervoor ook aan jou zijn excuus aanbiedt! :oops:
Betaalde er 19,95 voor trouwens....
"Ehieh Asher Ehieh"

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » vr mar 25, 2005 11:08 pm

Arawn schreef:Ga vrijdag de Limited Edition van 'Deadwing' (de nieuwe PT CD) halen...heb 'm vanmorgen besteld. :D
Nee, dat doe je niet.

Er is namelijk nog niks officieel bekend gemaakt over de limited edition. Op www.porcupinetreeforum.co.uk is er een ventje die beweert een bron te hebben die het volgende beweert:

The Limited Edition version of DW will include the Stereo mix, and a DVD-V 5.1 mix of DW, and will be packaged in a hardbound book-like editon with a 72 page booklet with all kinds of neat little things that you'll have to wait to see just what they are...

If you pre-order the item (which according to a source that is about as high as you can get on the food chain) then it will be shipped on or slightly before the US release date of DW which is now 4/26/05.


Dus.


[edit]Kijk, en daarom (zie vorige vijf berichten ofzo) moet je altijd eerst door ALLE posts lezen voordat je een reactie geeft. Mijn excuses, mensen.[/edit]
[b]DAUDR!![/b]

Gebruikersavatar
MK
Berichten: 5908
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 2:06 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door MK » za mar 26, 2005 3:31 am

Haha, ik baal toch wel, maar goed. Deadwing alleen is al goed genoeg! 8)
It is my job as a human being to let my ignorance take control

Gebruikersavatar
UrtuS
Berichten: 56
Lid geworden op: ma mar 21, 2005 2:50 pm
Locatie: Spijkenisse

Bericht door UrtuS » za mar 26, 2005 1:35 pm

Ik heb 'm hier voor me liggen... Deadwing! :lol:
Gelijk maar even Where you there? van Anathema (DVD) gehaald!

Zalig Pasen... :wink:

Gebruikersavatar
MK
Berichten: 5908
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 2:06 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door MK » za mar 26, 2005 4:03 pm

Goede zaak, Anathema en PT! (nu ook nog naar het concert dan ej! :wink:)

Ik heb Deadwing zojuist een eerste, goede luisterbeurt gegeven.

WOW

Mooi man! Wat een sfeer cd! Een perfecte afwisseling tussen rustig en uptempo, mooie gitaarstukken erin. Ik vind 'Arriving somewhere but not here' echt supermooi.
Edit: Er is meer eenheid dan op In Absentia, wat ik eigenlijk niet verkeerd vind. Deadwing is op sommige momenten trouwens zeer heftig ja (Bemerk zowaar iets te horen in het straatje van Tool).
Laatst gewijzigd door MK op za mar 26, 2005 4:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
It is my job as a human being to let my ignorance take control

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » za mar 26, 2005 4:07 pm

Ik heb 'em ook! Kwam net door de brievenbus vallen! :D
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
MK
Berichten: 5908
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 2:06 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door MK » za mar 26, 2005 4:08 pm

MadTinus schreef:Ik heb 'em ook! Kwam net door de brievenbus vallen! :D
Iedereen de kamer uit schoppen, weg met pasen, stereo aan en geluid vol open. Ogen dicht en een uur lang genieten maar. :wink:
It is my job as a human being to let my ignorance take control

Gebruikersavatar
UrtuS
Berichten: 56
Lid geworden op: ma mar 21, 2005 2:50 pm
Locatie: Spijkenisse

Bericht door UrtuS » za mar 26, 2005 4:22 pm

Mindkiller schreef:Goede zaak, Anathema en PT! (nu ook nog naar het concert dan ej! :wink:)
Natuurlijk... Kaartje ligt al klaar... Kijk er erg naar uit. Vorige week Spock's Beard en straks Porcupine Tree en Anathema... Wat wil je nog meer...

Gebruikersavatar
MK
Berichten: 5908
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 2:06 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door MK » za mar 26, 2005 4:34 pm

UrtuS schreef:[..]


Natuurlijk... Kaartje ligt al klaar... Kijk er erg naar uit. Vorige week Spock's Beard en straks Porcupine Tree en Anathema... Wat wil je nog meer...
Pain of salvation kaartje natuurlijk. :wink:
(SB was ook erg gaaf uiteraard)
It is my job as a human being to let my ignorance take control

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » za mar 26, 2005 5:35 pm

Mindkiller schreef:[..]


Iedereen de kamer uit schoppen, weg met pasen, stereo aan en geluid vol open. Ogen dicht en een uur lang genieten maar. :wink:
Ik had 'em anderhalve week geleden al gedownload, maar met de superieure geluidskwaliteit van de echte CD is het nog dubbel zoveel genieten!

't Gekke is dat ik na de eerste paar keer luisteren een beetje teleurgesteld was. Maar toch was er onderbewust het verlangen om telkens weer te gaan luisteren en zo bleek dat het weer zo'n prachtige groeibriljant is die werkelijk iedere kaar dat je 'em draait beter wordt!

Favoriete nummer tot nu toe: Melotron Scratch, weergaloos mooi, vooral die zang in de laatste minuut, kippenvel! Lazarus is ook helemaal geweldig en tja, de rest van het album natuurlijk ook :D.

Ik ga natuurlijk ook naar het concert (013), de eerste keer dat ik ze ga zien, kan niet wachten!
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
MK
Berichten: 5908
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 2:06 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door MK » zo mar 27, 2005 2:40 pm

Gaaf, en dan Anathema in het voorprogramma, nou ja.. ik zie het niet als voorprogramma. Gewoon twee gave bands die in 'willekeurige' volgorde zouden kunnen optreden die avond. 8)
It is my job as a human being to let my ignorance take control

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » zo mar 27, 2005 6:07 pm

Anathema ben ik ook al jaren een groot liefhebber van, al moet ik zeggen dat ik de weg die ze met A Fine Day To Exit en het laatste album zijn ingeslagen niet helemaal geweldig vind. A Fine Day heeft nog wel z'n momenten, maar A Natural Disaster draai ik zelden. Alternative 4 blijft toch zonder enige twijfel mijn favoriete album.

Ook de laatste paar keer dat ik ze live zag vond ik het niet super, vooral drummer John Douglas is live erg zwak.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Erased
Berichten: 2455
Lid geworden op: ma mei 17, 2004 8:07 pm

Bericht door Erased » ma mar 28, 2005 12:17 pm

MadTinus schreef:Anathema ben ik ook al jaren een groot liefhebber van, al moet ik zeggen dat ik de weg die ze met A Fine Day To Exit en het laatste album zijn ingeslagen niet helemaal geweldig vind. A Fine Day heeft nog wel z'n momenten, maar A Natural Disaster draai ik zelden. Alternative 4 blijft toch zonder enige twijfel mijn favoriete album.

Ook de laatste paar keer dat ik ze live zag vond ik het niet super, vooral drummer John Douglas is live erg zwak.
Inderdaad een minpunt aan anathema live. Gelukkig is de sfeer er niet minder om.

Deze band staat al zeer lang hoog in mijn waardering, mijn all time favorite blijft toch altijd eternity denk ik. Maar dat kan ook komen door de herinneringen eraan enzo. Alhoewel ik het nieuwere werk ook kan waarderen, een pluspunt is ook dat Lee douglas meer zingt, prachtige stem.
A fine day to exit heeft wel veel weg van radiohead, maar of dat zo slecht is denk ik niet.
[b]HOERO MOET MAAGD BLIJVEN!!!!![/b]
^LOL pwned.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » ma mar 28, 2005 12:30 pm

Erased schreef:[..]


Inderdaad een minpunt aan anathema live. Gelukkig is de sfeer er niet minder om.
Mijn belevenis van het concert wordt er wel negatief door beïnvloed, wat ik wel jammer vind. Als die gast nou een beetje tempo leert houden in plaats van zich helemaal suf te blowen als ze in Nederland zijn...
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Erased
Berichten: 2455
Lid geworden op: ma mei 17, 2004 8:07 pm

Bericht door Erased » ma mar 28, 2005 12:33 pm

MadTinus schreef:[..]

Mijn belevenis van het concert wordt er wel negatief door beïnvloed, wat ik wel jammer vind. Als die gast nou een beetje tempo leert houden in plaats van zich helemaal suf te blowen als ze in Nederland zijn...
Blowen die gasten van porcupine tree eigenlijk? Ik bedacht me net dat paradiso wel eens kan gaan sucken daardoor.
Heb jij ze wel eens live gezien?

Het zal wel wennen worden trouwens, ik ben gewend om anathema als afsluiter te hebben.
[b]HOERO MOET MAAGD BLIJVEN!!!!![/b]
^LOL pwned.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » ma mar 28, 2005 12:36 pm

PT heb ik nog niet live gezien, maar ik ben vorig jaar naar Blackfield geweest in Zoetermeer en daar was niks te merken van enige 'zweverigheid'.

PT is qua instrumentbeheersing en professionaliteit toch ook wel van een andere orde dan Anathema, dus ik heb er alle vertrouwen in dat ze, ook in Amsterdam, een (zeer) goede show gaan neerzetten.

PS, waarom ga ja als je in Breda woont naar Paradiso?? Of ga je naar beide concerten?
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Erased
Berichten: 2455
Lid geworden op: ma mei 17, 2004 8:07 pm

Bericht door Erased » ma mar 28, 2005 12:38 pm

Mooi, ik ben helemaal gerustgesteld nu.
[b]HOERO MOET MAAGD BLIJVEN!!!!![/b]
^LOL pwned.

Plaats reactie