Coldplay

Voor alle andere bands
Maarten_Hc
Berichten: 5257
Lid geworden op: di dec 16, 2003 4:03 pm

Coldplay

Bericht door Maarten_Hc » di jun 07, 2005 8:08 pm

Of ik ben gek, of niemand heeft er nog een topic van aangemaakt. Maar WAT een mooie muziek vind ik dit. Ik was destijds al onder indruk van Clocks, nu dat nummer Speed of Sound. Echt mooi, die intro, zeker lekker voor zo af en toe!
We Make You Begging On The Streets Of London!

Gebruikersavatar
metal-willem
Berichten: 4058
Lid geworden op: za sep 20, 2003 6:41 pm

Bericht door metal-willem » di jun 07, 2005 8:10 pm

Zeer mooi inderdaad! Ken er niet zoveel van, maar de nummers die ik ken zijn super!

Gebruikersavatar
Orphe
Berichten: 4610
Lid geworden op: do nov 11, 2004 4:01 pm
Locatie: Sittard

Bericht door Orphe » di jun 07, 2005 8:11 pm

Toevallig. Ik heb vanmiddag nog een cd van coldplay gekocht. Ik twijfelde tussen X&Y en A rush of blood through the head, en het is de laatste geworden. Daarvan wist ik zeker dat ik het goed zou vinden. Ik vind Coldplay ook erg fijn om naar te luisteren! Chris Martin heeft een aparte, maar voor mij aanlokkelijke stem om naar te luisteren!
"What is it with you and banging monsters"

Gebruikersavatar
Emmaneul
Berichten: 3277
Lid geworden op: do mar 06, 2003 9:27 am
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Emmaneul » di jun 07, 2005 8:19 pm

ik heb nooit begrepen waarom clocks zo'n hit was, ik vond het maar een matig nummer van Coldplay. Ik vond hun debut erg leuk maar A rush of blood through the head heeft mij nooit helemaal kunnen bekoren.


Ik ben wel benieuwd hoe de nieuwe CD is.
[img]http://imagegen.last.fm/3blackrows/recenttracks/Emmaneul.gif[/img]

Gebruikersavatar
Vlammy
Berichten: 3834
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 3:38 pm
Locatie: Roosendaal

Re: Coldplay

Bericht door Vlammy » di jun 07, 2005 8:22 pm

RingWorm schreef:Of ik ben gek, of niemand heeft er nog een topic van aangemaakt. Maar WAT een mooie muziek vind ik dit. Ik was destijds al onder indruk van Clocks, nu dat nummer Speed of Sound. Echt mooi, die intro, zeker lekker voor zo af en toe!
Jij en Coldplay? Dat had ik nou nooit achter je gezocht.

Coldplay leerde ik een aantal jaar geleden kennen door de singles Yellow en Trouble, waar ik toendertijd erg van onder de indruk was. De eerste cd die ik echter van ze heb aangeschaft was hun tweede studioalbum, A Rush Of Blood To The Head. Mooi album waar ik ook nog eens emotionele waarde aan hecht. Daarna heb ik me verdiept in Parachutes, waar Yellow en Trouble van afkomstig zijn. Ook een prachtplaat, deze muziek ligt goed in het gehoor.

Vorige week heb ik hun nieuwste werk gekocht, X&Y. Ik heb er nog niet aandachtig naar geluisterd, maar mijn eerste indruk was dat het toch wel sterk naar de andere twee platen neigt. Als dat zo is, dan zou ik dat jammer vinden, want hoewel Coldplay in mijn ogen een topband is ben ik wel toe aan wat meer vernieuwing. Maar zoals ik al zei, moet ik er eerst nog meer aandacht aan besteden.

Gebruikersavatar
Alcyone
Berichten: 87
Lid geworden op: di feb 22, 2005 11:26 pm
Locatie: Nijmegen / Delden

Bericht door Alcyone » di jun 07, 2005 8:51 pm

Ik vind Coldplay ook een superrelaxte band. Ik heb de cd A Rush of Blood Through the Head, erg mooi. Ik ben ook wel benieuwd naar hun nieuwe cd, maar ik moet nog maar s zien hoe en of ik er aan kom. Ik moet er alleen niet te vaak/lang naar luisteren, want dan slaat t in negatieve zin op mijn stemming..waarom weet ik niet. Maar zo nu en dan weer eens tussendoor dan blijft ie gewoon super.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » di jun 07, 2005 10:38 pm

Vind het absoluut niet boeiend.
Trouble vind ik dan nog wel een mooi liedje,verder vind ik het volkomen anonieme inwisselbare confectie-pop.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
LegionOfDoom
Berichten: 130
Lid geworden op: wo dec 08, 2004 9:14 pm
Contacteer:

Bericht door LegionOfDoom » di jun 07, 2005 10:57 pm

ik vind Parachutes heel erg mooi en sfeervol hoewel ik gewoonlijk niet naar dit soort muziek luister : o)

banisher
Berichten: 4239
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 1:58 pm
Locatie: roelofarendsveen
Contacteer:

Bericht door banisher » di jun 07, 2005 11:04 pm

Coldplay is een van mn favoriete bandjes naast het metalgebeuren.
heb alle cd's waar parachutes toch wel mn favoriet van is.
Maar x&y hoor je nu overal in de winkels dus je hoeft niet eens te gaan luisteren.

Verder vond ik dat interview wel grappig vandaag, een interviewer vroeg waar ze hun unieke geluid vndaan haalde, waarop chris martin een nummer van U2 opzette en het versnelde (muizenstemeffect) en mee begon te zingen a la speed of sound haha.

het enige nadeel vind ik , dat iedereen hun zo geweldig vind omdat ze fair trade steunen.

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Bericht door nightwing » di jun 07, 2005 11:04 pm

schijtband
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
ReadMe
Berichten: 1363
Lid geworden op: za okt 30, 2004 12:06 am
Locatie: Doetinchem

Bericht door ReadMe » di jun 07, 2005 11:06 pm

banisher schreef:
Verder vond ik dat interview wel grappig vandaag, een interviewer vroeg waar ze hun unieke geluid vndaan haalde, waarop chris martin een nummer van U2 opzette en het versnelde (muizenstemeffect) en mee begon te zingen a la speed of sound haha.
Dat was dat interview van vanmiddag, die heb ik ook gezien!
Erg leuk ja!! :D

Gebruikersavatar
Korefuji
Grote boze forum moddereter
Berichten: 5881
Lid geworden op: za jul 27, 2002 12:39 pm
Locatie: Bij Haarlem

Bericht door Korefuji » di jun 07, 2005 11:07 pm

Alcyone schreef:Ik vind Coldplay ook een superrelaxte band. Ik heb de cd A Rush of Blood Through the Head, erg mooi. Ik ben ook wel benieuwd naar hun nieuwe cd, maar ik moet nog maar s zien hoe en of ik er aan kom. Ik moet er alleen niet te vaak/lang naar luisteren, want dan slaat t in negatieve zin op mijn stemming..waarom weet ik niet. Maar zo nu en dan weer eens tussendoor dan blijft ie gewoon super.
Als je Coldplay leuk vindt, moet je ook eens de Doves luisteren....ligt ongeveer in hetzelfde straatje, maar zijn soms net effe ietsje drukker.
The secret of life is honesty and fair dealing..if you can fake that, you've got it made.

Politics is the art of looking for trouble, finding it, misdiagnosing it and then misapplying the wrong remedies.

- Groucho Marx

Gebruikersavatar
Dragahl
Berichten: 1419
Lid geworden op: di nov 30, 2004 10:45 am
Locatie: Arnhem

Bericht door Dragahl » di jun 07, 2005 11:16 pm

Begin van de avond was er een item in 2Vandaag over Coldplay.
Het zijn geen gasten met ster-alures, en dat is positief gezien hun bekendheid.
Al is het niet mijn muziek, ik kan er best een naar luisteren.
De kerken laten we in de dorpen staan, de moskeeën blijven in Marrakesh

Gebruikersavatar
Emmaneul
Berichten: 3277
Lid geworden op: do mar 06, 2003 9:27 am
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Emmaneul » wo jun 08, 2005 2:42 am

Korefuji schreef:[..]


Als je Coldplay leuk vindt, moet je ook eens de Doves luisteren....ligt ongeveer in hetzelfde straatje, maar zijn soms net effe ietsje drukker.
Doves! die vind ik persoonlijk leuker dan Coldplay.
Vooral de liedjes Sea Song, Catch the Sun en Man Who Told Everything van Lost Souls vind ik vreselijk mooi.
[img]http://imagegen.last.fm/3blackrows/recenttracks/Emmaneul.gif[/img]

Gebruikersavatar
MK
Berichten: 5908
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 2:06 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door MK » wo jun 08, 2005 7:49 am

The Doves zijn een stuk interessanter. Coldplay was wel leuk, maar die mannen zijn niet echt vernieuwend bezig.
Die nieuwe single is net een mix van wat nummers van A rush of blood to the head.
It is my job as a human being to let my ignorance take control

Gebruikersavatar
Prohsedeht
Berichten: 65
Lid geworden op: do dec 09, 2004 4:39 pm
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Prohsedeht » wo jun 08, 2005 7:57 am

Ik heb me wel is in colplay verdiept maar het heeft me nooit weten te bekoren.

Gebruikersavatar
Kimzel
Berichten: 23576
Lid geworden op: vr mar 14, 2003 7:24 am
Locatie: lobitch

Bericht door Kimzel » wo jun 08, 2005 10:05 am

trouble en yellow vind ik wel mooie nummers maar dat is gewoon omdat die in een bepaalde tijd uitkwamen

toen luisterde ik ook naar de poema's en racoon

best triest eingelijk

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24841
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo jun 08, 2005 10:51 am

coldplay is naast de hype van het moment ook gewoon een oerdegelijke band

na het geweldige werk van radiohead en muse krijgen we dit, je hoort me niet klagen
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Aminjar
Berichten: 3802
Lid geworden op: vr jun 04, 2004 4:27 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Aminjar » wo jun 08, 2005 11:08 am

Ik vind ze ook wel goed, best wel zoetsappig.
Af en toe vind ik het heerlijk om naar te luisteren.
Yellow wordt nog wel vaak gecoverd door beginnende bandjes, dus die heb ik in meerdere versies gehoord, ik blijf alleen bij die van Coldplay!
- Je bent pas mens in ontmoeting met de ander - Martin Buber

Maarten_Hc
Berichten: 5257
Lid geworden op: di dec 16, 2003 4:03 pm

Bericht door Maarten_Hc » wo jun 08, 2005 6:01 pm

Orphe schreef:Toevallig. Ik heb vanmiddag nog een cd van coldplay gekocht. Ik twijfelde tussen X&Y en A rush of blood through the head, en het is de laatste geworden. Daarvan wist ik zeker dat ik het goed zou vinden. Ik vind Coldplay ook erg fijn om naar te luisteren! Chris Martin heeft een aparte, maar voor mij aanlokkelijke stem om naar te luisteren!
my thoughts, en die mooie piano-melodieen
We Make You Begging On The Streets Of London!

Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Bericht door Jepster » wo jun 08, 2005 6:53 pm

Vind Coldplay nogal saai, maar ze hebben wel enkele geniale nummers, zoals Yellow.

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » wo jun 08, 2005 6:55 pm

Coldplay? Da's toch niet-metal? Dan vind ik t dus maar kut.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
The Reckoning
Berichten: 6804
Lid geworden op: di feb 10, 2004 10:57 am
Locatie: Deneramp

Bericht door The Reckoning » wo jun 08, 2005 7:35 pm

Prachtige slaapmuziek.
[quote="AltarOfSacrifice"]Je bent geweldig.[/quote]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo jun 08, 2005 7:42 pm

Hmm, Coldplay heeft een paar mooie nummers maar toch teveel nummers die ik een stuk minder vind. Persoonlijk ga ik dan toch veel liever voor bandjes als Saybia en Elliott.

Vooral die laatste is zeeeeer het uitchecken waard!
http://www.revelationrecords.com/releases/95.html
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

drant
Berichten: 3
Lid geworden op: vr mei 20, 2005 12:02 am

Bericht door drant » wo jun 08, 2005 7:59 pm

De eerste 2 albums waren leuk/goed maar ik vind X&Y veuls te veel van hetzelfde en ik denk niet dat daar in komende albums veel verandering in zal komen...
...

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo jun 08, 2005 8:15 pm

Ik heb niet echt veel van ze gehoord, maar wat ik gehoord heb deed me niet zoveel.

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » do jun 09, 2005 9:15 pm

Coldplay valt voor mij in de categorie: ik kan er zeer goed naar luisteren, maar ik zou er nooit iets van kopen.
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Laus
Berichten: 6997
Lid geworden op: di dec 18, 2001 10:16 pm
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Laus » do jun 09, 2005 9:20 pm

coldplay laat mij volledig koud. Vond het niks, vind het niks.

Wat een prut itt Radiohoofd en Muse.

Gebruikersavatar
toffe_ellende
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr mei 23, 2003 1:06 pm
Locatie: Landgraaf-Tilburg-Davos

Bericht door toffe_ellende » do jun 09, 2005 10:36 pm

van de drie genoemde bands vind ik Muse nog het minste. Zit geen gevoel in die stem van die zanger. En Chris Martin pretendeert tenminste nog een tweede bono te zijn. Maar Radiohead ten tijden van the Bends is nog het beste om te horen.
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » vr jun 10, 2005 9:15 am

Oe, vind akes van Radiohead daarna toch wel ERG goed hoor! Beter dan de radio- en hersenvriendelijke liedjes van The Bends.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » vr jun 10, 2005 9:15 am

En jij hoort geen gevoel in de stem van de zanger van Muse, maar het zit er wel degelijk in.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
MK
Berichten: 5908
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 2:06 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door MK » vr jun 10, 2005 9:23 am

Coldplay en Muse hebben best interessante liederen gemaakt hoor, vind het heus geen slechte bands.
Maar wat Radiohead wel heeft en die andere twee niet, is vernieuwing.
Goed, niet iedereen vond de electronische kant die ze insloegen geweldig, maar het was wel vernieuwend.
Persoonlijk vind ik de oude Radiohead erg goed, maar kan ik het nieuwe materiaal ook waarderen.
Coldplay en Muse zijn in mijn optiek gewoon saai geworden.
It is my job as a human being to let my ignorance take control

Gebruikersavatar
Vlammy
Berichten: 3834
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 3:38 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Vlammy » vr jun 10, 2005 9:38 am

Coldplay is een band die iedere keer hetzelfde kunstje flikt. Ze brengen een plaat uit, het wordt een groot commercieel succes, ze laten de fans een paar jaar wachten op nieuw werk en hoppa!

Toch blijft het een ontzettend goede non-metal band.

Gebruikersavatar
The Reckoning
Berichten: 6804
Lid geworden op: di feb 10, 2004 10:57 am
Locatie: Deneramp

Bericht door The Reckoning » vr jun 10, 2005 10:53 am

Ik vind Muse 20x gaver dan Coldplay.
[quote="AltarOfSacrifice"]Je bent geweldig.[/quote]

Gebruikersavatar
Sephtis
Berichten: 6086
Lid geworden op: wo mei 29, 2002 6:57 pm
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Sephtis » vr jun 10, 2005 2:11 pm

Ja, ik zat ook verbaast te luisteren/kijken naar iets op MTV of TMF; wie is dit? Nou bleek Coldplay, maar zeker, ik moet echt toegeven dat ik dit goed kan waarderen.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4045
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » vr jun 10, 2005 2:36 pm

Ik kan Coldplay ook goed hebben, maar écht diep raken doet het me niet. En idd, ze kunnen weleens wat nieuwe elementen aan hun sound proberen toe te voegen, want, ondanks dat het weer een mooi nummer is, is "The Speed Of Sound" niet bepaald vernieuwend..
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
toffe_ellende
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr mei 23, 2003 1:06 pm
Locatie: Landgraaf-Tilburg-Davos

Bericht door toffe_ellende » za jun 11, 2005 12:25 am

Fusion schreef:En jij hoort geen gevoel in de stem van de zanger van Muse, maar het zit er wel degelijk in.
Even twee reacties samengevoegd:

OK Computer wordt altijd gezien als de klassieker van Radiohead wat ik onterecht vind hoe vaak ik OK Computer ook luister. Het zijn natuurlijk niet alleen radiovriendelijke leidjes. Daar trouwens nooit wat mis mee zijn.

De zang bij Muse doet me niks. Het komt bij mij over als altijd hetzelfde gejank, alsof hij maar een kunstje kan. Verder word ik behoorlijk nerveus van die pianointermezzo die menig goed nummer van hun om zeep heeft geholpen. Totaal overbodig. Ik verdenk hem er ook van om op deze manier de eenvoudige sterveling te laten denken dat hij toch wel goed piano kan spelen. Neem dan een voorbeeld aan Chris Martin die de piano alleen maar aanraakt als het moet.
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]

Gebruikersavatar
toffe_ellende
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr mei 23, 2003 1:06 pm
Locatie: Landgraaf-Tilburg-Davos

Bericht door toffe_ellende » za jun 11, 2005 12:26 am

Vlammy schreef:Coldplay is een band die iedere keer hetzelfde kunstje flikt. Ze brengen een plaat uit, het wordt een groot commercieel succes, ze laten de fans een paar jaar wachten op nieuw werk en hoppa!

Toch blijft het een ontzettend goede non-metal band.
Ik kan wel duizend bands noemen die dit doen.
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]

Gebruikersavatar
Emmaneul
Berichten: 3277
Lid geworden op: do mar 06, 2003 9:27 am
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Emmaneul » za jun 11, 2005 12:37 am

ik vind Coldplay totaal niet te vergelijken met Muse. Coldplay's muziek is gemoedelijk en ingetogen terwijl Muse meer van de bombastische en energieke rock is.
[img]http://imagegen.last.fm/3blackrows/recenttracks/Emmaneul.gif[/img]

Gebruikersavatar
Emmaneul
Berichten: 3277
Lid geworden op: do mar 06, 2003 9:27 am
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Emmaneul » za jun 11, 2005 12:53 am

toffe_ellende schreef:[..]


Even twee reacties samengevoegd:

OK Computer wordt altijd gezien als de klassieker van Radiohead wat ik onterecht vind hoe vaak ik OK Computer ook luister. Het zijn natuurlijk niet alleen radiovriendelijke leidjes. Daar trouwens nooit wat mis mee zijn.

De zang bij Muse doet me niks. Het komt bij mij over als altijd hetzelfde gejank, alsof hij maar een kunstje kan. Verder word ik behoorlijk nerveus van die pianointermezzo die menig goed nummer van hun om zeep heeft geholpen. Totaal overbodig. Ik verdenk hem er ook van om op deze manier de eenvoudige sterveling te laten denken dat hij toch wel goed piano kan spelen. Neem dan een voorbeeld aan Chris Martin die de piano alleen maar aanraakt als het moet.
Ik denk dat meneer Bellamy wel degelijk goed piano kan spelen, sommige stukken verklappen zelfs enige klassieke training. Zijn gitaarspel vind ik ook erg goed.

Het is natuurlijk dikke onzin om te denken dat het beter is dat Chris Martin 'de piano alleen maar aanraakt als het moet' en dat het flut is dat Matthew Bellamy probeert 'de eenvoudige sterveling te laten denken dat hij toch wel goed piano kan spelen'.

De twee zijn niet te vergelijken, de een speelt ingetogen om een zachte, intieme sfeer te scheppen, de ander wil groots en energiek klinken.

En dat jij Muse kut vind en Coldplay leuk, dat kan wel kloppen, ze klinken namelijk heel verschillend
[img]http://imagegen.last.fm/3blackrows/recenttracks/Emmaneul.gif[/img]

Gebruikersavatar
Emmaneul
Berichten: 3277
Lid geworden op: do mar 06, 2003 9:27 am
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Emmaneul » za jun 11, 2005 12:56 am

toffe_ellende schreef:[..]


Ik kan wel duizend bands noemen die dit doen.
ja, en miljard metalbands
[img]http://imagegen.last.fm/3blackrows/recenttracks/Emmaneul.gif[/img]

Gebruikersavatar
toffe_ellende
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr mei 23, 2003 1:06 pm
Locatie: Landgraaf-Tilburg-Davos

Bericht door toffe_ellende » za jun 11, 2005 2:24 pm

Emmaneul schreef:[..]


Ik denk dat meneer Bellamy wel degelijk goed piano kan spelen, sommige stukken verklappen zelfs enige klassieke training. Zijn gitaarspel vind ik ook erg goed.

Het is natuurlijk dikke onzin om te denken dat het beter is dat Chris Martin 'de piano alleen maar aanraakt als het moet' en dat het flut is dat Matthew Bellamy probeert 'de eenvoudige sterveling te laten denken dat hij toch wel goed piano kan spelen'.

De twee zijn niet te vergelijken, de een speelt ingetogen om een zachte, intieme sfeer te scheppen, de ander wil groots en energiek klinken.

En dat jij Muse kut vind en Coldplay leuk, dat kan wel kloppen, ze klinken namelijk heel verschillend
Ik zie even niet waar ik zeg dat Bellamy niet kan spelen En ik moet dan wel blind zijn want ik zie ook nergens dat ik zeg dat ik Muse kut vind.
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]

Laus
Berichten: 6997
Lid geworden op: di dec 18, 2001 10:16 pm
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Laus » za jun 11, 2005 2:48 pm

het noemen van Coldplay in context met Muse en Radiohead zou op z'n minst verboden moeten worden. Opzouten met dat gejengel.

mgoed, dat is mijn mening. Het schijnt dat die DVD van coldplay wel enigzins de moeite waard is omdat het best goede muziekanten schijnen te zijn.

ach doe mij maar Hans Liberg ofzo...als het met piano moet.

Gebruikersavatar
Vlammy
Berichten: 3834
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 3:38 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Vlammy » za jun 11, 2005 2:58 pm

Laus schreef:het noemen van Coldplay in context met Muse en Radiohead zou op z'n minst verboden moeten worden. Opzouten met dat gejengel.

mgoed, dat is mijn mening. Het schijnt dat die DVD van coldplay wel enigzins de moeite waard is omdat het best goede muziekanten schijnen te zijn.

ach doe mij maar Hans Liberg ofzo...als het met piano moet.
Die dvd heb ik ruim anderhalf jaar geleden eens voor mijn verjaardag gehad. Nu ben ik best een liefhebber van Coldplay, dus ik vond hem natuurlijk schitterend. Maar ook voor niet-liefhebbers is ie volgens mij best leuk om eens naar te kijken.

Gebruikersavatar
Emmaneul
Berichten: 3277
Lid geworden op: do mar 06, 2003 9:27 am
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Emmaneul » za jun 11, 2005 3:22 pm

toffe_ellende schreef:[..]

Ik zie even niet waar ik zeg dat Bellamy niet kan spelen En ik moet dan wel blind zijn want ik zie ook nergens dat ik zeg dat ik Muse kut vind.
toffe_ellende schreef:De zang bij Muse doet me niks. Het komt bij mij over als altijd hetzelfde gejank, alsof hij maar een kunstje kan(1). Verder word ik behoorlijk nerveus van die pianointermezzo die menig goed nummer van hun om zeep heeft geholpen(2). Totaal overbodig. Ik verdenk hem er ook van om op deze manier de eenvoudige sterveling te laten denken dat hij toch wel goed piano kan spelen(3).
(1) Je vindt zijn zang kut
(2) Je vindt de pianointermezzo's kut en daarmee menig nummer kut
(3) Je vindt Bellamy protserig en impliceert dat de 'complexe sterveling' door heeft dat het allemaal niet zo knap is wat hij doet.

hieruit concludeer ik dat je niet helemaal weg bent van Muse (en 'niet helemaal weg' is mijns inziens een eufemisme voor kut)
[img]http://imagegen.last.fm/3blackrows/recenttracks/Emmaneul.gif[/img]

Gebruikersavatar
toffe_ellende
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr mei 23, 2003 1:06 pm
Locatie: Landgraaf-Tilburg-Davos

Bericht door toffe_ellende » za jun 11, 2005 4:29 pm

Emmaneul schreef:[..]


(1) Je vindt zijn zang kut
(2) Je vindt de pianointermezzo's kut en daarmee menig nummer kut
(3) Je vindt Bellamy protserig en impliceert dat de 'complexe sterveling' door heeft dat het allemaal niet zo knap is wat hij doet.

hieruit concludeer ik dat je niet helemaal weg bent van Muse (en 'niet helemaal weg' is mijns inziens een eufemisme voor kut)
Wij hebben een verschillende opvatting over hoe we 'iets kut vinden' interpreteren. Als ik iets kut vind, dan doe ik dat met die bewoording en dat betekent dat ik iets niet kan aanhoren, ik het meteen afzet als het op de radio komt. Muse vind ik niet kut maar ik weet wel waarom het mij minder doet dan andere Radioheadafstammelingen (Ja, Laus, dat is waarschijnlijk waarom deze bands altijd met elkaar vergeleken worden. Radiohead heeft er invloed op gehad...)
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za jun 11, 2005 4:35 pm

Heeft iemand Elliott al gechecked?
Niet? Dan blijf ik toch nog even zeuren. Al was het alleen maar omdat ik zo benieuwt ben naar de reacties:
http://www.revelationrecords.com/releases/95.html
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Chucknorris
Berichten: 2314
Lid geworden op: za apr 16, 2005 1:37 pm
Locatie: WELL Favoriete standje:1t/m69

Bericht door Chucknorris » za jun 11, 2005 4:39 pm

XnegativeX schreef:Heeft iemand Elliott al gechecked?
Niet? Dan blijf ik toch nog even zeuren. Al was het alleen maar omdat ik zo benieuwt ben naar de reacties:
http://www.revelationrecords.com/releases/95.html
klinkt als de muziek die bij een tienerfilm hoort...

Gebruikersavatar
Othrys
Berichten: 3432
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 11:16 pm
Locatie: Gouda

Re: Coldplay

Bericht door Othrys » za jun 11, 2005 8:56 pm

RingWorm schreef:Of ik ben gek, of niemand heeft er nog een topic van aangemaakt. Maar WAT een mooie muziek vind ik dit. Ik was destijds al onder indruk van Clocks, nu dat nummer Speed of Sound. Echt mooi, die intro, zeker lekker voor zo af en toe!
Wat een kutband. Geneuzel tot kunst verheven. En een irritante zanger.
Snowpatrol, een band die hier in Ierland momenteel hoge ogen gooit, kan ik daarentegen bij tijd en wijle wel waarderen. 'Run' is in elk geval een goed in elkaar stekend nummer.
The True North, Strong and Free

Gebruikersavatar
Vlammy
Berichten: 3834
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 3:38 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Vlammy » ma jun 13, 2005 9:42 am

XnegativeX schreef:Heeft iemand Elliott al gechecked?
Niet? Dan blijf ik toch nog even zeuren. Al was het alleen maar omdat ik zo benieuwt ben naar de reacties:
http://www.revelationrecords.com/releases/95.html
Zou je een keer wat mp3's van deze band willen doorsturen? :)

Plaats reactie