Swans

Voor alle andere bands
Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Swans

Bericht door Krimhild » do dec 17, 2020 7:51 pm

Dat eerste nummer van To Be Kind lijkt een kind te zijn van Tool, Iggy Pop en een onbekende die goed is met piano's.

Edit: poeh, dat hakt er in zeg! Onbeschrijfelijk.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Re: Swans

Bericht door paradigm shift » do dec 17, 2020 7:59 pm

Krimhild schreef: do dec 17, 2020 7:41 pm
paradigm shift schreef: do dec 17, 2020 2:15 pm Zo, eens even dit topic uit de mottenballen trekken!

Zojuist The Seer weer eens opgezet. Dit moet toch wel een van de meest intense albums ooit zijn. Hypnotisch, bezwerend, beukend, intens, medogeloos, bij tijd en wijle ook lieflijk en beeldschoon: muzikale catharsis in optima forma. Postmetal, noiserock, minimal music, dat alles in een weergaloos spel met opbouw en loslaten van spanning.
Jij hebt toch pas een plaatje van die albumhoes hier ergens gepost, van die hond? Alleen ik kan die post nergens terugvinden. Ben ik nou gek of nie?
Ik had een nummer in het muziekspelletjestopic gepost, ik denk dat je dat bedoelt.

Zelf vind ik de albums vanaf The Seer trouwens beter dan het vroegere werk, het is wat verfijnder, minder minimalistisch en heeft een interessantere instrumentatie, met tubulars bells, dulcimer en lap steel guitar.
Laatst gewijzigd door paradigm shift op do dec 17, 2020 8:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Re: Swans

Bericht door paradigm shift » do dec 17, 2020 8:00 pm

Krimhild schreef: do dec 17, 2020 7:51 pm Dat eerste nummer van To Be Kind lijkt een kind te zijn van Tool, Iggy Pop en een onbekende die goed is met piano's.

Edit: poeh, dat hakt er in zeg! Onbeschrijfelijk.
Mooi dat het aanslaat! :)
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Swans

Bericht door Krimhild » do dec 17, 2020 8:17 pm

paradigm shift schreef: do dec 17, 2020 8:00 pm
Krimhild schreef: do dec 17, 2020 7:51 pm Dat eerste nummer van To Be Kind lijkt een kind te zijn van Tool, Iggy Pop en een onbekende die goed is met piano's.

Edit: poeh, dat hakt er in zeg! Onbeschrijfelijk.
Mooi dat het aanslaat! :)
Ja! Vleesgeworden paddo-trip dit! Zinderende opstijging. Aangenaam intens.
Ik ben hier gewoon.

Ernst
Berichten: 5001
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Re: Swans

Bericht door Ernst » vr dec 18, 2020 5:07 pm

Daar ben ik het wel mee eens. Zeker live ook was het geweldig, de laatste tien jaar. To be Kind sloeg bij mij ook echt in als een bom. The Seer pakte me wat minder, misschien moet ik die weer eens draaien...
paradigm shift schreef: do dec 17, 2020 7:59 pm
Krimhild schreef: do dec 17, 2020 7:41 pm
paradigm shift schreef: do dec 17, 2020 2:15 pm Zo, eens even dit topic uit de mottenballen trekken!

Zojuist The Seer weer eens opgezet. Dit moet toch wel een van de meest intense albums ooit zijn. Hypnotisch, bezwerend, beukend, intens, medogeloos, bij tijd en wijle ook lieflijk en beeldschoon: muzikale catharsis in optima forma. Postmetal, noiserock, minimal music, dat alles in een weergaloos spel met opbouw en loslaten van spanning.
Jij hebt toch pas een plaatje van die albumhoes hier ergens gepost, van die hond? Alleen ik kan die post nergens terugvinden. Ben ik nou gek of nie?
Ik had een nummer in het muziekspelletjestopic gepost, ik denk dat je dat bedoelt.

Zelf vind ik de albums vanaf The Seer trouwens beter dan het vroegere werk, het is wat verfijnder, minder minimalistisch en heeft een interessantere instrumentatie, met tubulars bells, dulcimer en lap steel guitar.

Plaats reactie