Queen

Voor alle andere bands
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » wo sep 14, 2005 7:41 pm

Daeminion schreef:[..]


Dan zou ik je adviseren om met het jaren '70 werk te beginnen
...en uiteraard de laatste 2 albums die met Mercury zijn gemaakt! Innuendo en The Miracle...
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Daeminion
Berichten: 9300
Lid geworden op: di dec 03, 2002 2:01 pm
Locatie: Leiderdorp

Bericht door Daeminion » do sep 15, 2005 12:11 am

En Made In Heaven dan? :wink:

Overigens is het titelnummer van Innuendo een van m'n favoriete nummers van de band.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » do sep 15, 2005 7:00 pm

Daeminion schreef:En Made In Heaven dan? :wink:
'Made In Heaven' vind ik toch een ander verhaal. Het album is een ruime tijd ná het overlijden van Mercury in elkaar gedraaid. Komt bij dat het overgrote deel van het album bestaat uit nummers die al op andere albums staan die de leden solo hebben uitgebracht. Al zijn de Queenversies verbluffend beter.

In 1995 werd aangenomen dat 'Made In Heaven' het laatste Queenalbum zou worden. Zoals de ontwikkelingen rond de band nu zijn betwijfel ik dat eigenlijk steeds meer. Het zou mij niks verbazen als er volgend jaar een gloednieuw album in de winkels ligt met als vocalist.... Paul Rodgers en dat zou zeker een goede beslissing zijn aangezien de band nog springlevend is!
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
The Horseman
Berichten: 6281
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 9:30 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door The Horseman » do sep 15, 2005 7:18 pm

Tsja, ik zou daar niet echt om staan te springen als ik een grote Queen fan was maar goed.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » do sep 15, 2005 7:23 pm

Er zit denk ik nogal een groot verschil tussen de verstokte Mercuryfans en de Queenfans in het algemeen. De eerste groep zal weinig zien in het huidige Queen. De tweede (tevens het overgrote deel) daarentegen zal blij zijn dat er eens wat nieuws op de markt komt. Ik denk dus dat het wel los zal lopen. In Arnhem zaten ruim 25000 mensen naar het nieuwe Queen te kijken en luisteren!
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24841
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » do sep 15, 2005 7:25 pm

huidige queen heeft niet met queen te maken

en een echte queen fan wil toch geen nieuw werk, jakkes

queer moet blijven zoals queer was
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Daeminion
Berichten: 9300
Lid geworden op: di dec 03, 2002 2:01 pm
Locatie: Leiderdorp

Bericht door Daeminion » do sep 15, 2005 10:24 pm

Rebellion666 schreef:'Made In Heaven' vind ik toch een ander verhaal. Het album is een ruime tijd ná het overlijden van Mercury in elkaar gedraaid. Komt bij dat het overgrote deel van het album bestaat uit nummers die al op andere albums staan die de leden solo hebben uitgebracht. Al zijn de Queenversies verbluffend beter.
Zijn die nummers niet pas na Made In Heaven op verschillende solo albums uitgekomen? Op Too Much Love Will Kill You na van May heb ik nog nooit wat van de andere nummers gehoord op solo albums. Uberhaupt eigenlijk geen nummers.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » do sep 15, 2005 10:34 pm

Daeminion schreef:[..]


Zijn die nummers niet pas na Made In Heaven op verschillende solo albums uitgekomen? Op Too Much Love Will Kill You na van May heb ik nog nooit wat van de andere nummers gehoord op solo albums. Uberhaupt eigenlijk geen nummers.
'I Was Born To Love You' en 'Made In Heaven' komen van Mr. Badguy het solo-album van Mercury uit ik meen 1985. 'Heaven For Everyone' stamt ongeveer uit diezelfde periode maar dan op een album van 'The Cross', de band van Taylor naast Queen. 'To Much Love Will Kill You' met Mercury is ergens op een soundtrack verschenen van een hele slechte B-film. Een aantal andere nummers zijn B-keuzes geweest van 'Innuendo' en 'The Miracle' die vreemdgenoeg wél op bootlegs zijn verschenen. 'A Wintertale', 'Motherlove' en 'Let Me Live' zijn volgens mij de enigste nummers die ná Innuendo geschreven zijn en in de nadagen van Mercury zijn opgenomen. Dat verklaart ook wel waarom op 'Motherlove' en 'Let Me Live' Taylor en May solopartijen zingen. Mercury is daar tragisch genoeg nooit meer aan toe gekomen.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » za sep 17, 2005 6:03 pm

Over Made In Heaven gesproken: die cd heb ik gehad en toen ik hem kocht kreeg ik er deze patch bij. Ik heb hem nooit ergens op genaaid, hij is ongebruikt.
Wie hem wil en er iets leuks voor wil ruilen (bijvoorbeeld een andere patch, maar geen Queen, wel metal, uiteraard), moet me maar even een PM sturen.


Afbeelding
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Chucknorris
Berichten: 2314
Lid geworden op: za apr 16, 2005 1:37 pm
Locatie: WELL Favoriete standje:1t/m69

Bericht door Chucknorris » za sep 17, 2005 7:01 pm

plaag is ook wel een beetje een queentje vind je niet?

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » za sep 17, 2005 7:01 pm

Chucknorris schreef:plaag is ook wel een beetje een queentje vind je niet?
Hoezo?
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Chucknorris
Berichten: 2314
Lid geworden op: za apr 16, 2005 1:37 pm
Locatie: WELL Favoriete standje:1t/m69

Bericht door Chucknorris » za sep 17, 2005 7:03 pm

gewoon.. Zo'n lief oud vrouwtje die denkt dat ze wat te zeggen heeft.. hehehe

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » za sep 17, 2005 7:06 pm

Chucknorris schreef:gewoon.. Zo'n lief oud vrouwtje die denkt dat ze wat te zeggen heeft.. hehehe
Vrouwtje dat.. hehehe.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Chucknorris
Berichten: 2314
Lid geworden op: za apr 16, 2005 1:37 pm
Locatie: WELL Favoriete standje:1t/m69

Bericht door Chucknorris » za sep 17, 2005 7:07 pm

:lol:

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » za sep 17, 2005 7:16 pm

Chucknorris schreef:gewoon.. Zo'n lief oud vrouwtje die denkt dat ze wat te zeggen heeft.. hehehe
Ik heb een patch in de aanbieding. Beetje rare reactie daarop, Sjuk.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Chucknorris
Berichten: 2314
Lid geworden op: za apr 16, 2005 1:37 pm
Locatie: WELL Favoriete standje:1t/m69

Bericht door Chucknorris » za sep 17, 2005 7:37 pm

stimmt.. maarja.. wanneer jij hoezo zei dacht ik; hmm ja kan ik slecht niets zeggen... vond het wel een slechte grap zegmaar..

Ik kan ook niet tegen van die mensen die op "wat zei je?" met "laat maar.." reageren.

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » za sep 17, 2005 10:03 pm

Plaag schreef:Over Made In Heaven gesproken: die cd heb ik gehad en toen ik hem kocht kreeg ik er deze patch bij. Ik heb hem nooit ergens op genaaid, hij is ongebruikt.
Wie hem wil en er iets leuks voor wil ruilen (bijvoorbeeld een andere patch, maar geen Queen, wel metal, uiteraard), moet me maar even een PM sturen.


Afbeelding
Over twee dagen flikker ik 'm weg. Ik ben namelijk bezig met een grote schoonmaak.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » zo sep 18, 2005 3:11 pm

Zelf ben ik groot Queen-fan, het is misschien wel m'n favoriete band. Alleen kan het werk na A Day At The Races me niet echt bekoren, ik heb me er ook nooit echt in verdiept, ken naast de eerste vijf albums alleen de best-offs en 'Queen Rocks'. De hardrock-achtige nummers uit de jaren '80 van de band vind ik erg goed, maar andere nummers uit die tijd, zoals 'Under Pressure' en 'Radio Gagaga' vind ik echt geen flikker aan.

De eerste vijf albums doen het echt voor mij. 'A Night At The Opera' is het beste album wat ik ken, ik luister dan album als sinds m'n 11e. De albums daarvoor, 'A Day At The Races' (in feite een soort van kloon album van ANATO) 'Sheer Heart Attack', 'Queen II' en 'Queen' vind ik ook helemaal fantastisch en behoren tot mijn persoonlijke aller beste albums aller tijden. Mijn favoriete nummers van die albums zijn: Great King Rat, Liar, Ogre Battle, My Fairy King, Modern Times Rock 'n' Roll, Loser In The End, March Of The Black Queen, Brighton Rock, Death On Two Legs, '39, I'm In Love With My Car, Sweet Lady, The Prophet's Song, Long Away en White Man.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » ma sep 19, 2005 4:44 pm

Opvallend genoeg is op het nieuwe live-album (Return Of The Champions) 'A Night At The Opera' goed vertegenwoordigd met:
'39 (gezongen door May)
Bohemian Rhapsody (gezongen door Mercury/ Rodgers, met een prachtig slotduet)
I'm In Love With My Car (gezongen door Taylor)
Love Of My life (gezongen door May)
God Save The Queen
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Roza
Berichten: 2432
Lid geworden op: za jul 23, 2005 1:18 pm
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Roza » ma sep 19, 2005 6:28 pm

Ooo.. het is verschrikkelijk... Ik zag voor mijn ogen in de 2ehandszaak die driedubbelverzamelcd van Queen weg gaan voor 5 euro, en die vent weigerde m aan mij te verkopen voor 10...
[b][color=red]Red[/color][/b] is the new black.

Nee, da's niet Funeral For A Friend. Da's gewoon een woeste uitspraak: [url]http://www.roodharigen.nl[/url]

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Bericht door nightwing » ma sep 19, 2005 6:30 pm

edit
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » wo okt 05, 2005 8:33 pm

vorige week a day at the races en innuendo gekocht
races is een goede cd. wel grappig om het stemverschil van freddy te horen in verhouding tot innuendo.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » wo okt 05, 2005 9:04 pm

'A Day At The Races' is vergeleken met 'Innuendo' pure kitsch. Niks ten nadele van beide albums, het zijn beide meesterwerkjes.

Dat de stem van Mercury veranderde is op zich niet zo gek omdat er tussen die 2 albums een jaar of 15 heeft gezeten. Komt bij dat'tie al ernstig ziek was in de periode dat 'Innuendo' werd opgenomen. Het is er allemaal gelukkig niet minder om gaan klinken.

Ergens volgend jaar kunnen we weer wat NIEUW werk verwachten van Queen mét Mercury op zang. Er zijn opnames teruggevonden van Mercury die Brian May gaat verwerken tot complete nummers. Dat is ze op 'Made In Heaven' prima gelukt dus ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat. Misschien dat Paul Rodgers de overige nieuwe nummers voor zijn rekening neemt.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » wo okt 05, 2005 10:33 pm

Rebellion666 schreef:'A Day At The Races' is vergeleken met 'Innuendo' pure kitsch. Niks ten nadele van beide albums, het zijn beide meesterwerkjes.

Dat de stem van Mercury veranderde is op zich niet zo gek omdat er tussen die 2 albums een jaar of 15 heeft gezeten. Komt bij dat'tie al ernstig ziek was in de periode dat 'Innuendo' werd opgenomen. Het is er allemaal gelukkig niet minder om gaan klinken.

Ergens volgend jaar kunnen we weer wat NIEUW werk verwachten van Queen mét Mercury op zang. Er zijn opnames teruggevonden van Mercury die Brian May gaat verwerken tot complete nummers. Dat is ze op 'Made In Heaven' prima gelukt dus ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat. Misschien dat Paul Rodgers de overige nieuwe nummers voor zijn rekening neemt.
op zich niet raar maar het valt gewoon op... het is niet minder maar wel meer poppie geworden.
innuendo was toch het laatste album(normale)
ben benieuwd naar nieuwe album..
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
The Reckoning
Berichten: 6804
Lid geworden op: di feb 10, 2004 10:57 am
Locatie: Deneramp

Bericht door The Reckoning » do okt 06, 2005 1:30 pm

Queen is 1337.
[quote="AltarOfSacrifice"]Je bent geweldig.[/quote]

Gebruikersavatar
ruben somewhere online
Berichten: 16982
Lid geworden op: di jul 08, 2003 2:34 pm

Bericht door ruben somewhere online » do okt 06, 2005 7:13 pm

Rebellion666 schreef:'A Day At The Races' is vergeleken met 'Innuendo' pure kitsch. Niks ten nadele van beide albums, het zijn beide meesterwerkjes.

Dat de stem van Mercury veranderde is op zich niet zo gek omdat er tussen die 2 albums een jaar of 15 heeft gezeten. Komt bij dat'tie al ernstig ziek was in de periode dat 'Innuendo' werd opgenomen. Het is er allemaal gelukkig niet minder om gaan klinken.

Ergens volgend jaar kunnen we weer wat NIEUW werk verwachten van Queen mét Mercury op zang. Er zijn opnames teruggevonden van Mercury die Brian May gaat verwerken tot complete nummers. Dat is ze op 'Made In Heaven' prima gelukt dus ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat. Misschien dat Paul Rodgers de overige nieuwe nummers voor zijn rekening neemt.
Las het al op Vara Hittekst (voor de insiders pagina 372 op NOS Teletekst) een paar weken terug, maar desalniettemin mooi nieuws, kijk er ook naar uit en Paul Rodgers moet gewoon de vocalen doen op het nieuwe album, ik krijg elke keer kippenvel als ik het openingsnummer hoor op het nieuwste live album van Queen.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » do okt 06, 2005 7:34 pm

Over Paul Rodgers kunnen mensen zeggen wat ze willen maar zijn rol binnen Queen speelt'ie met verve. Het is een goede zanger. Ik vind alleen de nummers uit de 'discoperiode' van Queen met hem op zang niet echt overkomen (Radio Ga Ga, I Want To Break Free, A Kind Of Magic). Verder is het hem samen met Queen prima gelukt zelfs de grootste kritici de mond te snoeren.

And the show must go on....
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
ruben somewhere online
Berichten: 16982
Lid geworden op: di jul 08, 2003 2:34 pm

Bericht door ruben somewhere online » do okt 06, 2005 7:40 pm

Eerlijk gezegd vind ik het door hem gezongen refrein van Radio Ga Ga wel goed overkomen, krijg daar ook kippenvel van en wat klinkt Allright Now vet op het live album.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

stratovana
Berichten: 119
Lid geworden op: za jul 23, 2005 3:07 am

Bericht door stratovana » vr okt 07, 2005 1:51 pm

Ik luister op dit moment naar Queenradio. en het prachtige nummer Teo Torriate. Het blijft een kippevel nummer!

Net ook al Mother Love. ALs je al een tijdje geen Queen meer geluisterd hebt en nu weer in een Queenbui verkeerd. Sorry, maar ik blijf Freddie missen. :cry: :cry:
http://www.stratovana.nl

Gebruikersavatar
Roza
Berichten: 2432
Lid geworden op: za jul 23, 2005 1:18 pm
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Roza » vr okt 07, 2005 1:54 pm

Veel mensen zijn het niet met me eens, maar ik vind dat Queen had moeten stoppen toen Mercury overleed.
Natuurlijk, Paul Rodgers doet 't niet slecht (hij is gewoon 'n goeie zanger), maar Queen van nu kan me eigenlijk niet echt boeien.
[b][color=red]Red[/color][/b] is the new black.

Nee, da's niet Funeral For A Friend. Da's gewoon een woeste uitspraak: [url]http://www.roodharigen.nl[/url]

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » vr okt 07, 2005 1:54 pm

stratovana schreef:Ik luister op dit moment naar Queenradio. en het prachtige nummer Teo Torriate. Het blijft een kippevel nummer!

Net ook al Mother Love. ALs je al een tijdje geen Queen meer geluisterd hebt en nu weer in een Queenbui verkeerd. Sorry, maar ik blijf Freddie missen. :cry: :cry:
Die Japanse teksten hoeven van mij niet zo moet ik eerlijk zeggen maar het is wel een mooi nummer. Zeker niet het beste nummer van 'A Day At The Races', dat vind ik persoonlijk toch 'You and I'.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » vr okt 07, 2005 1:59 pm

Moonfairy schreef:Veel mensen zijn het niet met me eens, maar ik vind dat Queen had moeten stoppen toen Mercury overleed.
Natuurlijk, Paul Rodgers doet 't niet slecht (hij is gewoon 'n goeie zanger), maar Queen van nu kan me eigenlijk niet echt boeien.
Ik snap wel dat mensen dat zeggen/ vinden al werd het de laatste tour duidelijk dat Brian May grotendeels het geluid van Queen bepaald en níet Freddie Mercury toendertijd, wat veel mensen denken. Daar waren trouwens bijna alle collega- recensisten het over eens. En zo beroerd klonk het toch ook allemaal niet.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Roza
Berichten: 2432
Lid geworden op: za jul 23, 2005 1:18 pm
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Roza » vr okt 07, 2005 2:02 pm

Nee, dat is ook zo, beroerd is zeker anders. Maar het was stijlvoller geweest als ze ermee waren gekapt toen Freddie doodging. Nu gaan ze maar door en door, totdat er een ander bandlid doodgaat en misschien zouden ze daar ook wel een vervanger voor zoeken.
[b][color=red]Red[/color][/b] is the new black.

Nee, da's niet Funeral For A Friend. Da's gewoon een woeste uitspraak: [url]http://www.roodharigen.nl[/url]

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » vr okt 07, 2005 2:06 pm

Dat is al half zo want geen mens weet waar John Deacon is gebleven! :P
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Mr T.
Berichten: 192
Lid geworden op: do jan 15, 2004 11:47 am
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Mr T. » vr okt 07, 2005 2:09 pm

Moonfairy schreef:Nee, dat is ook zo, beroerd is zeker anders. Maar het was stijlvoller geweest als ze ermee waren gekapt toen Freddie doodging. Nu gaan ze maar door en door, totdat er een ander bandlid doodgaat en misschien zouden ze daar ook wel een vervanger voor zoeken.
Wie weet dat Freddy zelf wel gezegd heeft voordat ie doodging dat ze ook verder moeten gaan zonder hem, weet jij veel :)

of misschien is het voor de band wel een manier op zijn gedachtegoed hoog te houden, of om het verlies te verwerken door juist door te gaan.

best plausibel toch?
http://www.myspace.com/thenewdominion
http://www.myspace.com/msc_adams

Gebruikersavatar
Roza
Berichten: 2432
Lid geworden op: za jul 23, 2005 1:18 pm
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Roza » vr okt 07, 2005 2:10 pm

:P Ja okee.

Dat is dus eigenlijk zeg maar wat ik bedoel, die band maar blijven oplappen om het maar in stand te houden.
Ze hadden beter in glorie kunnen stoppen.
[b][color=red]Red[/color][/b] is the new black.

Nee, da's niet Funeral For A Friend. Da's gewoon een woeste uitspraak: [url]http://www.roodharigen.nl[/url]

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » vr okt 07, 2005 2:10 pm

Ze hadden een voorbeeld moeten nemen aan Soundgarden, en daarvan was de zanger niet eens dood! :lol:
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » vr okt 07, 2005 2:11 pm

Mr T. schreef:[..]


Wie weet dat Freddy zelf wel gezegd heeft voordat ie doodging dat ze ook verder moeten gaan zonder hem, weet jij veel :)

of misschien is het voor de band wel een manier op zijn gedachtegoed hoog te houden, of om het verlies te verwerken door juist door te gaan.

best plausibel toch?
Dat laatste klopt inderdaad. Vooral Brian May kan het allemaal nog niet zo goed accepteren. Terwijl Mercury al een heel veel jaartjes de wereld vanaf een andere locatie bekijkt.

Eigenlijk is May gewoon een gefrustreerd suïcidaal mannetje. Niet doorvertellen he? :lol:
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Mr T.
Berichten: 192
Lid geworden op: do jan 15, 2004 11:47 am
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Mr T. » vr okt 07, 2005 2:15 pm

Rebellion666 schreef:[..]


Dat laatste klopt inderdaad. Vooral Brian May kan het allemaal nog niet zo goed accepteren. Terwijl Mercury al een heel veel jaartjes de wereld vanaf een andere locatie bekijkt.

Eigenlijk is May gewoon een gefrustreerd suïcidaal mannetje. Niet doorvertellen he? :lol:
:lolup: haha, maar goed, daarnaast blijft het natuurlijk nog wel een briljante muzikant.
http://www.myspace.com/thenewdominion
http://www.myspace.com/msc_adams

Gebruikersavatar
Roza
Berichten: 2432
Lid geworden op: za jul 23, 2005 1:18 pm
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Roza » vr okt 07, 2005 2:16 pm

Mr T. schreef: :lolup: haha, maar goed, daarnaast blijft het natuurlijk nog wel een briljante muzikant.
Misschien is 't wat voor 'm om een nieuwe band op te richten en Queen te gaan zien als een mooie herinnering.
[b][color=red]Red[/color][/b] is the new black.

Nee, da's niet Funeral For A Friend. Da's gewoon een woeste uitspraak: [url]http://www.roodharigen.nl[/url]

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » vr okt 07, 2005 2:23 pm

Nou, dat doet'tie toch al? Ik bedoel, de hele band die er nu staat is gewoon de Brian May solo-band plus Taylor. Cozy Powell zal ook wel wat moeilijker worden. Die is daarboven aan het jammen met Freddie. :mrgreen:
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Roza
Berichten: 2432
Lid geworden op: za jul 23, 2005 1:18 pm
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Roza » vr okt 07, 2005 2:25 pm

Nu nog 'n nieuwe naam, en er is een nieuwe band opgestaan!
[b][color=red]Red[/color][/b] is the new black.

Nee, da's niet Funeral For A Friend. Da's gewoon een woeste uitspraak: [url]http://www.roodharigen.nl[/url]

stratovana
Berichten: 119
Lid geworden op: za jul 23, 2005 3:07 am

Bericht door stratovana » vr okt 07, 2005 5:25 pm

Wat mij betreft had Roger Taylor gewoon met zijn eigen bandje en solo cd's verder moeten gaan, of met The Cross en Brian May met de Brian May band. Die back to the light tour was toch echt wel tegek. Heb er drie optredens van gezien in 1993.



En jammer dat Cozy er ook niet meer is. Jeetje, wat heb ik genoten van die drumsolo's van 'em. Als ik nog naar de videoband kijkt Live at the Brixton Academy. En Jaimie Moses, en Neil Murray en Spike. Ja, those where the days...................
http://www.stratovana.nl

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » za okt 08, 2005 12:16 am

Ik heb May toen in Ahoy gezien. Ik vond het geweldig. Niet wetende wat'tie allemaal tussen de nummers door brabbelde. Het bleek later 1 grote verering en lofzang naar Mercury te zijn.

Ik vond het trouwens wel verrassend dat Queen tijdens de laatste tour 'Last Horizon' speelde . Ik vind dat het mooiste instrumentale nummer ooit gemaakt. Melancholisch, bijna droevig. May op z'n best dus!
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
ruben somewhere online
Berichten: 16982
Lid geworden op: di jul 08, 2003 2:34 pm

Bericht door ruben somewhere online » za okt 08, 2005 12:46 am

Rebellion666 schreef:Ik vond het trouwens wel verrassend dat Queen tijdens de laatste tour 'Last Horizon' speelde . Ik vind dat het mooiste instrumentale nummer ooit gemaakt. Melancholisch, bijna droevig. May op z'n best dus!
Pure emotie en sfeer ja, maar dat nummer heeft ook iets opwekkends (bespaar me de flauwe grappen).
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » za okt 08, 2005 1:29 am

:roll:
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

WhiplashWimpie
Berichten: 1739
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 8:38 pm

Bericht door WhiplashWimpie » za okt 08, 2005 11:06 am

Queen is fantastische muziek. Het enigste wat ik goed kan waarderen buiten metal.

Gebruikersavatar
Roza
Berichten: 2432
Lid geworden op: za jul 23, 2005 1:18 pm
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Roza » za okt 08, 2005 11:57 am

Dan heb je 'n vrij gereserveerde muzieksmaak...
[b][color=red]Red[/color][/b] is the new black.

Nee, da's niet Funeral For A Friend. Da's gewoon een woeste uitspraak: [url]http://www.roodharigen.nl[/url]

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » za okt 08, 2005 12:22 pm

Hmm ja, bovendien zijn vele Queen-nummers heavy metal en/of hardrock nummers, neem nou Keep Yourself Alive, Sheert Heart Attack, Stone Cold Crazy, Hammer To Fall, Headlong, Ty You Mother Down, I'n In Love With My Car, One Vision, Brighton Rock, Sweet Lady, Sheert Heart Attack, Tenement Funster, Modern Times Rock 'N' Roll, Ogre Battle, etc.

Bovendien zie ik Queen naast heavymetalbands als Judas Priest, Iron Maiden en Rainbow ook als een van de invloedrijkste bands, zo niet grondleggers van het powermetalgenre (denk aan de opera-elementen, hoge zang, gitaarsolo's, klassieke arrangementen, klassieke instrument, piano, keyboard, het orchestrale element, noem maar op).
Denk bijvoorbeeld eens aan de invloed die Queen had op een band als Blind Guardian, ze hebbe niet voor niets hun laatste album 'A Night At The Opera' genoemd.

Gebruikersavatar
Roza
Berichten: 2432
Lid geworden op: za jul 23, 2005 1:18 pm
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Roza » za okt 08, 2005 12:24 pm

En zo is het.
[b][color=red]Red[/color][/b] is the new black.

Nee, da's niet Funeral For A Friend. Da's gewoon een woeste uitspraak: [url]http://www.roodharigen.nl[/url]

Plaats reactie