Post-Rock

Voor alle andere bands
Plaats reactie
Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Bericht door number_17 » za sep 12, 2009 5:54 pm

Nou Atlantis speelde een speciale dj set en die viel mij toch wel tegen.
De LP daarentegen is wel geniaal.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
CTTS
Berichten: 4866
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 10:37 pm
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Bericht door CTTS » di nov 24, 2009 8:14 pm

Tegenwoordig op RTL 8 trouwens Friday Night Lights, de serie. Voor de film heeft Explosions in the Sky de soundtrack geschreven en ook in de serie zit veel van hun muziek verwerkt. Werkt erg goed in die serie moet ik zeggen.

john
Berichten: 149
Lid geworden op: di aug 14, 2007 6:46 pm

Mono 21 maart Doornroosje Nijmegen

Bericht door john » do dec 10, 2009 1:35 pm

Mono 21 maart Doornroosje Nijmegen. Voorverkoop is al begonnen!

Gebruikersavatar
NIBDEM
Berichten: 2306
Lid geworden op: do mei 27, 2004 10:46 pm

Bericht door NIBDEM » ma jan 11, 2010 11:16 pm

misschien niet helemaal post-rock, maar na veel Godspeed you black emperor geluisterd te hebben heb ik een nummer in die stijl proberen te schrijven, aanschouw hier het resultaat:

Laatst gewijzigd door NIBDEM op wo mar 24, 2010 6:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
CTTS
Berichten: 4866
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 10:37 pm
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Bericht door CTTS » di jan 12, 2010 9:35 am

Klinkt best tof, en al hoor ik er best wat GYBE in, het doet me toch wat meer aan Earth denken :)

Toffe beelden trouwens, zelf geschoten?

Gebruikersavatar
NIBDEM
Berichten: 2306
Lid geworden op: do mei 27, 2004 10:46 pm

Bericht door NIBDEM » di jan 12, 2010 4:11 pm

dankje, nee m'n broertje heeft die beelden geschoten en er een vaag geheel van gemaakt.

Gebruikersavatar
NIBDEM
Berichten: 2306
Lid geworden op: do mei 27, 2004 10:46 pm

Re: Post-Rock

Bericht door NIBDEM » wo mar 24, 2010 6:09 pm

en nog een post-rock nummertje van mij, waar m'n broertje een video bij gemaakt heeft:

Laatst gewijzigd door NIBDEM op zo mei 23, 2010 11:11 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
CTTS
Berichten: 4866
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 10:37 pm
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Re: Post-Rock

Bericht door CTTS » vr apr 09, 2010 2:11 pm

http://www.1119732.net/

!!!

(samenvatting, Godspeed You! Black Emperor gaat as. winter weer het een en ander doen aan optredens. In ieder geval het ATP festival in Engeland en nog wat losse shows in Europa)

The Chosen
Berichten: 4342
Lid geworden op: zo nov 14, 2004 1:55 pm
Locatie: Hilversum

Re: Post-Rock

Bericht door The Chosen » vr apr 09, 2010 2:20 pm

Las dit net op DFFD. Dit jaar kan niet meer stuk qua optredens. Hoop echt dat ze Nederland aandoen met deze tour.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » vr apr 09, 2010 3:23 pm

Holy fuck! Kaartjes voor een Nederlandse show bij deze gereserveerd. :P Dat gaat storm lopen.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Re: Post-Rock

Bericht door Scream filled Silence » vr apr 09, 2010 3:29 pm

I just jizzed my pants .... Dat word overnachten voor het postkantoor

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Re: Post-Rock

Bericht door king_pin » zo apr 11, 2010 3:06 am

Zag t gisteren ook, schrok me wild! GY!BE leeft weer, hoera!!
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Re: Post-Rock

Bericht door Scream filled Silence » ma apr 26, 2010 6:43 pm

65Daysofstatic heeft vandaag hun nieuwe album gereleased onder de naam 'We were exploding anyway'. Uiteraard help ik graag mee aan de ondergang van goede artiesten en heb ik het album direct gedownload. Op het eerste gehoor klinkt het was ranker en minder bombastisch dan bijvoorbeeld One for all time. Toch iets meer elektronica hier en daar en ik mis de emotionele klik die ik wel met One for all time gelijk had! Maar wellicht wordt het nog beter naar verloop van tijd.

Gebruikersavatar
CTTS
Berichten: 4866
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 10:37 pm
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Re: Post-Rock

Bericht door CTTS » ma apr 26, 2010 8:51 pm

Heb hem ook al een tijdje in de iTunes hangen (maar hem ook als pre-order staan) maar ik ben ook nog niet helemaal overtuigd.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Post-Rock

Bericht door Draconian » do mei 26, 2011 6:20 pm

Zijn er nog meer mensen gisteren naar Explosions In The Sky geweest? Het was weer een briljant optreden. Ze speelden veel (zo niet alles) van het nieuwe album Take Care, Take Care, Take Care, dat me in eerste instantie nog wat tegenviel maar live uitstekend uit de verf komt. Maar het hoogtepunt was voor mij toch wel The Only Moment We Were Alone, en dan vooral die enorme climax op het eind. Puur genieten!
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Re: Post-Rock

Bericht door nightwing » do mei 26, 2011 7:58 pm

Nee, jammer genoeg niet. Had graag gewild maar is er gewoon een beetje bij ingeschoten. Maar ik denk wel dat ik nog een kans krijg om ze deze zomer te zien dus moet wel goedkomen.

Ondertussen staat hier Salvation van Cult of Luna nog eens te draaien, wat een geniaal album blijft het toch ook! Of moet je dat weer Post-Metal noemen ofzo
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Post-Rock

Bericht door Draconian » do mei 26, 2011 9:02 pm

Dat is volgens mij eerder post-hardcore, als je het dan toch perse een label wil geven ;)

Ik heb net nog eens de volgende plaat gedraaid:

Mono - You Are There

Afbeelding

Een band die behoorlijk op een lijn ligt met Explosions In The Sky, maar door de toegevoegde klassieke arrangementen nog een stuk melancholischer overkomt. Het recept is echter hetzelfde: lange, fraai opgebouwde nummers die vaak heel ingetogen beginnen, maar opbouwen tot een heerlijke noise-achtige uitbarsting waarin alle instrumenten lijken samen te smelten. Het trucje wordt eigenlijk bij ieder nummer herhaald, maar omdat de composities zo briljant zijn stoort dat geen moment. Erg knap hoeveel emotie deze band in zijn instrumentale soundscapes weet te leggen!
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Bolhoed
Berichten: 103
Lid geworden op: wo mar 09, 2011 6:48 pm

Re: Post-Rock

Bericht door Bolhoed » vr mei 27, 2011 1:32 am

Geweldige band. Hymn To The Immortal Wind is ook een prachtig album.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Post-Rock

Bericht door Draconian » vr mei 27, 2011 12:49 pm

Inderdaad. Daarom heb ik die er ook maar meteen achteraan gegooid 8)
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Post-Rock

Bericht door Jeroen » vr mei 27, 2011 10:25 pm

Mono is erg gaaf ja, al heb ik het al in tijden niet meer gedraaid. Zal het eerdaags weer eens doen. Toch bemerk ik vaak dat ik postrock invloeden gaver vind, dan louter postrock als genre op zich. Ik vind het genre ook erg tof, maar vaak gaat de neiging tot improvisatie en de structuren die vaak van climax tot climax gaan (hard zacht hard zacht) me enigszins vervelen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Bolhoed
Berichten: 103
Lid geworden op: wo mar 09, 2011 6:48 pm

Re: Post-Rock

Bericht door Bolhoed » vr mei 27, 2011 11:17 pm

All Shall Be Well is ook een luistertip! DIY band uit Haarlem die erg rustige en introverte post-rock brengt. Hun debuut, ROODBLAUW, is hier gratis te downloaden:

Ik ben er zelf erg over te spreken.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Post-Rock

Bericht door Krimhild » za mei 28, 2011 4:25 pm

Draconian schreef:Zijn er nog meer mensen gisteren naar Explosions In The Sky geweest? Het was weer een briljant optreden. Ze speelden veel (zo niet alles) van het nieuwe album Take Care, Take Care, Take Care, dat me in eerste instantie nog wat tegenviel maar live uitstekend uit de verf komt. Maar het hoogtepunt was voor mij toch wel The Only Moment We Were Alone, en dan vooral die enorme climax op het eind. Puur genieten!
Ja, ik ben ook geweest, in Brussel, weliswaar. Goed optreden, zelf was ik niet zo onder de indruk van de muziek. Ik vind het zoveel van hetzelfde. Alleen 'The birth and death of the day" vond ik echt mooi. Ik weet niet waar jij naar het optreden bent geweest, maar was men daar ook erg stil? Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt bij een niet-klassiek optreden... De hele zaal was muisstil. Bij het voorprogramma al, en dat was niet echt boeiend. Als je iets zei keek men je ook aan alsof je een misdaad beging! Maffe Belgen =;')
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Post-Rock

Bericht door Jeroen » za mei 28, 2011 4:46 pm

Krimhild schreef:Ja, ik ben ook geweest, in Brussel, weliswaar. Goed optreden, zelf was ik niet zo onder de indruk van de muziek. Ik vind het zoveel van hetzelfde. Alleen 'The birth and death of the day" vond ik echt mooi. Ik weet niet waar jij naar het optreden bent geweest, maar was men daar ook erg stil? Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt bij een niet-klassiek optreden... De hele zaal was muisstil. Bij het voorprogramma al, en dat was niet echt boeiend. Als je iets zei keek men je ook aan alsof je een misdaad beging! Maffe Belgen =;')
Spijker op de kop. Zie wat ik zei. Prachtige muziek verder, maar na een periode van veel Explosions In The Sky moet er minstens een jaar tussen zitten voor ik er zonder verveling weer naar kan luisteren.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Post-Rock

Bericht door Krimhild » za mei 28, 2011 5:43 pm

Jeroen schreef:
Krimhild schreef:Ja, ik ben ook geweest, in Brussel, weliswaar. Goed optreden, zelf was ik niet zo onder de indruk van de muziek. Ik vind het zoveel van hetzelfde. Alleen 'The birth and death of the day" vond ik echt mooi. Ik weet niet waar jij naar het optreden bent geweest, maar was men daar ook erg stil? Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt bij een niet-klassiek optreden... De hele zaal was muisstil. Bij het voorprogramma al, en dat was niet echt boeiend. Als je iets zei keek men je ook aan alsof je een misdaad beging! Maffe Belgen =;')
Spijker op de kop. Zie wat ik zei. Prachtige muziek verder, maar na een periode van veel Explosions In The Sky moet er minstens een jaar tussen zitten voor ik er zonder verveling weer naar kan luisteren.
Haha, het is weer zover. Ja, precies met je eens. Dat eeuwige gedoe met opbouwende climaxen gaat net iets te ver. Best leuk, maar inderdaad snel saai.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Post-Rock

Bericht door Draconian » za mei 28, 2011 8:24 pm

Krimhild schreef:
Draconian schreef:Zijn er nog meer mensen gisteren naar Explosions In The Sky geweest? Het was weer een briljant optreden. Ze speelden veel (zo niet alles) van het nieuwe album Take Care, Take Care, Take Care, dat me in eerste instantie nog wat tegenviel maar live uitstekend uit de verf komt. Maar het hoogtepunt was voor mij toch wel The Only Moment We Were Alone, en dan vooral die enorme climax op het eind. Puur genieten!
Ja, ik ben ook geweest, in Brussel, weliswaar. Goed optreden, zelf was ik niet zo onder de indruk van de muziek. Ik vind het zoveel van hetzelfde. Alleen 'The birth and death of the day" vond ik echt mooi. Ik weet niet waar jij naar het optreden bent geweest, maar was men daar ook erg stil? Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt bij een niet-klassiek optreden... De hele zaal was muisstil. Bij het voorprogramma al, en dat was niet echt boeiend. Als je iets zei keek men je ook aan alsof je een misdaad beging! Maffe Belgen =;')

Hehe, in Paradiso waren de "sssshhhhhttttt"'s ook niet van de lucht. Het grappige was dat je dat als enige overal bovenuit hoorde komen :P

Ik begrijp wel een beetje wat je bedoelt, dat heb ik ook als ik veel postrock achter elkaar luister, maar bands als Mono en Explosions In The Sky zijn wat mij betreft toch echt van de buitencategorie. Ik vind het bij beide bands ronduit indrukwekkend om te horen hoeveel emotie ze in hun instrumentale soundscapes weten in te bouwen en het kippenvel stond me dan ook regelmatig op de armen tijdens het optreden.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

john
Berichten: 149
Lid geworden op: di aug 14, 2007 6:46 pm

Re: Post-Rock

Bericht door john » zo mei 29, 2011 9:48 pm

Voor het geval jullie het nog niet weten; Mono is op dit moment in Europa. Helaas niet in Nederland maar Oberhausen (30 mei) en Antwerpen (11 juni) zijn redelijk dichtbij. Zelf ga ik buiten deze 2 optredens nog naar Londen (7 juni) waar ze met een klassiek orkest op zullen treden :D

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Post-Rock

Bericht door Draconian » zo mei 29, 2011 9:52 pm

Jammer, dat ga ik niet halen. Ik wil sowieso nog wel eens een keer naar het buitenland (Londen, Parijs o.i.d.) om een concert mee te pikken van een echt goede band. Mono met klassiek orkest leent zich daar uitstekend voor, maar het is helaas te kort dag. En buiten dat is mijn vriendin dan jarig, dus dat heeft even prioriteit :P
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Re: Post-Rock

Bericht door king_pin » zo mei 29, 2011 9:54 pm

Mensen mensen! Groot nieuws! Godspeed You! Black Emperor is weer actief in schrijfmodus!
http://www.pitchfork.com/news/42658-reu ... new-music/
FUCK! YES!
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

john
Berichten: 149
Lid geworden op: di aug 14, 2007 6:46 pm

Re: Post-Rock

Bericht door john » zo mei 29, 2011 9:54 pm

Haha... voor concerten moet bij mij alles wijken! Gelukkig denkt mijn vriendin hier ook zo over ;-)

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Post-Rock

Bericht door Jeroen » zo nov 06, 2011 11:48 pm

Nieuwe Explosions In The Sky bevalt me vooralsnog uitstekend. Wat meer variatie dan op All Of A Sudden.. en wat dromeriger (niet meer zozeer de structuur die van climax naar climax werkt). Nee, uitstekend album.

Wil ook wat aanschaffen van God Is An Astronaut, waar kan ik het beste mee beginnen? Ik weet wel dat ik All Is Violent, All Is Bright op de wantlist ga zetten (alleen al vanwege Forever Lost), maar verder?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Post-Rock

Bericht door Krimhild » wo nov 09, 2011 8:55 pm

Jeroen schreef:Nieuwe Explosions In The Sky bevalt me vooralsnog uitstekend. Wat meer variatie dan op All Of A Sudden.. en wat dromeriger (niet meer zozeer de structuur die van climax naar climax werkt). Nee, uitstekend album.

Wil ook wat aanschaffen van God Is An Astronaut, waar kan ik het beste mee beginnen? Ik weet wel dat ik All Is Violent, All Is Bright op de wantlist ga zetten (alleen al vanwege Forever Lost), maar verder?
De A moment of Stilness EP vind ik zelf erg fijn. Het album Far from refuge ook. Zelf luister ik het meer als achtergrondmuziek, of in de auto. Tenminste niet zo heftig.. maar daarom ook weer sneller saai. Nieuwe EITS nog niet gehoord, goed dat je het zegt!
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1219
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Post-Rock

Bericht door Dufniall » do nov 10, 2011 7:17 am

Hier staat nu Les Discrets op, Septembre et ses dernières Pensées. Klinkt ook wel lekker! Ik ben niet echt fan van lyrics in het Frans, maar muzikaal is het prima te doen. Dus waarschijnlijk ook wel aanwezig bij Alcest en Les Discrets tegen die tijd.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Post-Rock

Bericht door Jeroen » vr sep 07, 2012 7:24 pm

Heerlijke band, dat God Is An Astronaut.
Heb nu de s/t en Fifth Age From The Sun. Beide schitterende platen met mooie melodieën, uitbarstingen en wat experimenteler werk. Maar over het algemeen best catchy en makkelijk verteerbaar. Ook de rest maar eens binnen hengelen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Post-Rock

Bericht door Hieronimus » wo okt 03, 2012 1:41 pm

Gisteren de film 28 Days Later weer 's bekeken; de link met dit topic is dat er een sample uit Godspeed You! Black Emperor's "East Hastings" wordt gebruikt in het begin van de film. Gaaf nummer. Wat ook gaaf is: afgelopen maandag heeft GY!BE haar eerste album uitgebracht in 10 jaar! "'Allelujah! Don't Bend! Ascend!", heet het beestje en ik heb er nog niks van gehoord, maar ben wel ongelooflijk benieuwd. Ik dacht, ik deel het even. :)
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Post-Rock

Bericht door Hieronimus » ma jun 08, 2020 10:44 am

Kijk, een post-rock-topic. N.a.v. Slint in het MF-playlist-5-topic (viewtopic.php?f=2&t=34519&p=2059160#p2059160) goed om op te rakelen. Wat zijn de eerste bands van post-rock? Verder dan de usual suspects als GY!BE, Explosions in the Sky, Mogwai, Red Sparowes kom ik veelal niet (meer). Ideeën, suggesties, aanbevelingen: kom maar op. Of heeft dit genre zijn hoogtijdagen alweer achter zich?
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Post-Rock

Bericht door Krimhild » ma jun 08, 2020 10:54 am

If these Trees could Talk is ook tof, maar das een recente band.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Post-Rock

Bericht door Jeroen » ma jun 08, 2020 11:10 am

Luister maar eens naar Spirit Of Eden en Laughing Stock van Talk Talk. Ik vind de (progressieve) popplaten van dit gezelschap te gek, maar die twee eclectische albums zijn ook erg bijzonder. Mijns inziens twee van de eerste postrock-platen, al moet je er niet direct het 'we werken toe naar een climax, bouwen dan af en gaan naar nog een climax'-idee verwachten, zoals Explosions In The Sky en Godspeed You Black Emperor dat toepassen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Post-Rock

Bericht door Bleek No. 1 » ma jun 08, 2020 12:33 pm

David Bowie's Low.
Silver Mt. Zion is volgens mij ook best een oude.

Voor de rest ben ik niet heel geleerd in de hele geschiedenis, als ik eerlijk ben.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5791
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Post-Rock

Bericht door Mollusk » ma jun 08, 2020 3:58 pm

Tortoise, Sigur Rós, Dirty Three, Swans en Mono zou je ook onder post-rock kunnen scharen.
The God Machine is niet echt post-rock, maar wel een dikke aanrader in het alternatieve rock-genre.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11097
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Post-Rock

Bericht door Spawn999 » di jun 09, 2020 9:59 am

Meer Post Metal

Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11097
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Post-Rock

Bericht door Spawn999 » di jun 16, 2020 10:02 am

Ook een aanrader Isis Panopticon

Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Post-Rock

Bericht door Bleek No. 1 » di feb 15, 2022 3:25 pm

https://godspeedyoublackemperor.bandcam ... p-drooling


"Godspeed You! Black Emperor confirms that last week's leak of their first album, presumed to be lost media, is real by uploading the album to their Bandcamp page, almost three decades after its initial 1994 release."
https://www.reddit.com/r/UnresolvedMyst ... irms_that/
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Eindbaas
Berichten: 68
Lid geworden op: wo mei 07, 2014 4:36 pm

Re: Post-Rock

Bericht door Eindbaas » do feb 17, 2022 11:42 pm

Bleek No. 1 schreef: di feb 15, 2022 3:25 pm https://godspeedyoublackemperor.bandcam ... p-drooling


"Godspeed You! Black Emperor confirms that last week's leak of their first album, presumed to be lost media, is real by uploading the album to their Bandcamp page, almost three decades after its initial 1994 release."
https://www.reddit.com/r/UnresolvedMyst ... irms_that/
Ik had er niet meer op gerekend in dit leven, maar hij is dus toch boven water gekomen. Afgelopen dagen paar keer beluisterd. Echt volwaardige songs zijn het nog niet te noemen, meer sketches. Rauw, fragmentarisch, minimalistisch. Hier en daar wordt al die typische desolate GYBE sfeer gecreëerd, maar dan zonder de lang uitgesponnen stukken. Best tof om eens te horen hoe ze (lees: Efrim Menuck) ooit begonnen zijn. Wat vind jij er van?
faalhaas

Plaats reactie