Meat Loaf

Voor alle andere bands
Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5791
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Bericht door Mollusk » ma okt 12, 2009 9:54 am

en nog een leuk stukje over Meatloaf, voor de fan:

http://www.motorblaadje.nl/Editie/oktob ... ekrubriek/
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Re: Meat Loaf

Bericht door Rebellion666 » vr apr 16, 2010 5:13 pm

Daar is'tie weer! Het gehaktbroodje weet ondanks hij als een nijlpaard met keelontsteking klinkt toch weer een nieuw plaatje eruit te rammen met de geniale (of niet...) titel 'Hang Cool Teddy Bear'. En eigenlijk is het best wel een lekker plaatje geworden. Geholpen door o.a. Steve Vai, Brian May en Justin Hawkins is het een prima rockplaat met hier en daar wat metal-invloeden zoals dat bij Bat III ook al het geval was. Alleen de ballads halen het constante niveau naar beneden. Songs van Jim Steinman, het brein achter de eerste 2 'Bat' albums, zijn echter nergens te bekennen. Dat vind ik persoonlijk erg jammer aangezien ik een groot fan van de man ben. Meat Loaf bewijst maar weer dat hij nog steeds sterke albums kan maken. En een beetje producer kan ook zijn stem ook weer als een nachtegaaltje laten klinken. Optreden moet Meat Loaf ook maar niet meer doen. Daar doet hij zichzelf en zijn medemens geen plezier meer mee.

HANG COOL TEDDY BEAR - MEAT LOAF
Afbeelding

1. Living On The Outside
2. Los Angeloser
3. If I Can't Have You
4. Love Is Not Real
5. Like A Rose
6. Song Of Madness
7. Did You Ever Love Somebody
8. California Isn't Big Enough
9. Running Away From Me
10. Let's Be In Love
11. If It Rains
12. Elvis In Vegas
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: Meat Loaf

Bericht door MetalTuupLimburg » wo dec 08, 2010 10:57 am

Toch maar even wat tegengewicht bieden aan wat hierboven staat. Ik heb Meat Loaf gisteren in Wembley gezien en vond 'm veel overtuigender dan de show in Amsterdam tijdens de vorige tour. Hij kwam een stuk energieker over, hoefde niet alles eruit te persen. Alleen jammer dat de heel sterke vorige plaat Bat out of Hell III niet aan bod kwam, maar verder een goede set met hoogtepunt Bat out of Hell al als derde nummer. M’n enige punt van kritiek blijft hetzelfde als de vorige keer: Ik kan me voorstellen dat een artiest als ie een nummers al meer dan 30 jaar doet wel eens wat wil afwijken van het origineel, maar hij doet het constant, wat op momenten dat drie bandleden mee zingen nogal rommelig over kan komen.

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Re: Meat Loaf

Bericht door Ernst-Jan » za apr 14, 2012 8:10 pm

Dacht ik bestel eens de 3 bat out of hell maar er bestaat helaas geen box en deel 3 is niet eens meer leverbaar.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Meat Loaf

Bericht door Lennert » za apr 14, 2012 10:22 pm

Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Re: Meat Loaf

Bericht door Ernst-Jan » zo apr 15, 2012 12:11 pm

Nouja niet leverbaar meer bij Bol.com. ;-)

Maar nog steeds jammer dat hij niet leverbaar is in boxvorm.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Meat Loaf

Bericht door Gilbert » di apr 09, 2013 2:50 pm

Op zaterdag 11 mei geeft Meat Loaf naar eigen zeggen zijn allerlaatste concert in Nederland, in de IJsselhallen te Zwolle. Ik heb zojuist de setlist eens bekeken van de (naar het schijnt bijna drie uur durende) show op deze tournee, en die is om je vingers bij af te likken. Maar een ticket is niet goedkoop, ik heb hem jaren geleden al eens live gezien (als afsluiter van een Arrow Rock festival) en uit recente YouTube-clipjes maak ik op dat hij nog steeds niet geweldig bij stem is tijdens live-optredens. Dus het is een lastige keuze om wel of niet te gaan. Heeft iemand Meat Loaf toevallig vrij recent nog gezien en kun je me vertellen of het de moeite en het geld waard was?

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Re: Meat Loaf

Bericht door Rebellion666 » ma apr 22, 2013 8:34 pm

De man is al jaren niet meer goed bij stem en dat zal volgende maand in Zwolle niet anders zijn. Wat mij besloten heeft om er wel naar toe te gaan is dat Meat Loaf een band bij heeft waar je U tegen zegt. Bekijk eens op youtube zou ik zeggen. De vocalen die hij niet meer kan opbrengen nemen nu anderen voor hun rekening. Overigens goed besluit van de zanger om van z'n pensioen te gaan genieten.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Re: Meat Loaf

Bericht door Rebellion666 » do jun 23, 2016 2:25 pm

Op 16 september dit jaar komt het langverwachte nieuwe (en naar verluid laatste) album van Meat Loaf uit. 'Braver Than We Are' is in een aantal opzichten een bijzonder album geworden. Allereerst is dit het vierde album van Meat Loaf (naast Bat Out Of Hell I & II en Dead Ringer) waar alleen nummers van Jim Steinman op te vinden zijn. De componist waar ML zijn grootste successen mee behaalde. Er doen weer een aantal oud gedienden mee waaronder de twee oorspronkelijke zangeressen Carla DeVito en Ellen Foley. Sterker nog, de twee zingen met Meat Loaf samen op het nummer 'Going All The Way. Ten slotte, zoals gemeld, is dit waarschijnlijk het laatste album van Meat Loaf. De zanger is oud en niet meer in vorm. Op het nummer Going All The Way' dat sinds 22 juni te beluisteren is, is duidelijk te horen dat Meat Loaf nog maar een dunne stem heeft en geen schim meer is van de zanger van bijna 40 jaar geleden. In de studio valt echter een hoop op te leuken en het klinkt ook gewoon als een ouderwets Meat Loaf album. En wat een retegave artwork!

Afbeelding

1.Who Needs the Young
2.Going All The Way Is Just the Start (A Song in 6 Movements)
3.Speaking In Tongues
4.Loving You's a Dirty Job (But Somebody's Gotta Do It)
5.Souvenirs
6.Only When I Feel
7.More
8.Godz
9.Skull of Your Country
10.Train of Love


De nieuwe single 'Going all te Way' is hier te beluisteren:

http://www.rollingstone.com/music/news/ ... r-20160622
Laatst gewijzigd door Rebellion666 op vr jun 24, 2016 11:14 am, 1 keer totaal gewijzigd.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Meat Loaf

Bericht door Gilbert » do jun 23, 2016 3:50 pm

Meat Loaf was twintig jaar geleden al oud en niet meer in vorm. Live heeft hij echter een sterke band en achtergrondvocalisten om dat te verbloemen en in de studio valt inderdaad ook een hoop op te leuken. Ben daarom best benieuwd naar het nieuwe album.

Plaats reactie