Nirvana

Voor alle andere bands
Smashygirl
Berichten: 150
Lid geworden op: di jan 04, 2005 10:10 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Bericht door Smashygirl » di aug 30, 2005 7:06 pm

Was er "vroeger" helemaal diehard van (alles verzamelen wat er maar lost en vast zat)....de laatste paar jaar niet zovaak meer geluisterd. Eerlijk gezegd vind ik de Foo Fighters 1000 x zo gaverder...(ik zal nu wel veel vijanden maken 8) ).
DamnZ...weet ik veel wat ik hier moet neerschrijven...!

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Elessar » di aug 30, 2005 7:10 pm

meepy schreef:als ze tegenwoordig nog e lieke van Nirvana spelen op een fuif ist 9kansen op 10 'Smells like teen spirit'...
echt wel spijtig vind ek da!!!
Ze hebben zoveel schoon liekes gemaakt!!!
Alleen dit bericht is al een ban waard!
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Bericht door Jepster » di aug 30, 2005 9:56 pm

Elessar schreef:[..]


Alleen dit bericht is al een ban waard!
:lolup:

denniseindhoven
Berichten: 24
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 10:38 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door denniseindhoven » do sep 01, 2005 11:18 pm

Nirvana is de meest overschatte band ooit. Hele simpele akkoordenschema's, valse zang en vals gitaarspel. Men neme daarbij een bassist die met zijn baslijnen alleen maar Kurt Cobain nadoet. De gitaarsolo's, veelal hetzelfde als de zanglijn (zo, inventief zeg).
Alleen de drummer, die kon wel wat.

Maar voor de rest was het echt een slechte band. Wat erger was, was dat ze dankzij hun een hoop van die grungezooi erbij kregen. Zo met het idee vn: iedereen kan muziek maken. Klopt, maar: niet iedereen kan goed muziek maken.

En Nirvana kon het niet in ieder geval.

Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Bericht door Jepster » do sep 01, 2005 11:35 pm

denniseindhoven schreef:Nirvana is de meest overschatte band ooit. Hele simpele akkoordenschema's, valse zang en vals gitaarspel. Men neme daarbij een bassist die met zijn baslijnen alleen maar Kurt Cobain nadoet. De gitaarsolo's, veelal hetzelfde als de zanglijn (zo, inventief zeg).
Alleen de drummer, die kon wel wat.

Maar voor de rest was het echt een slechte band. Wat erger was, was dat ze dankzij hun een hoop van die grungezooi erbij kregen. Zo met het idee vn: iedereen kan muziek maken. Klopt, maar: niet iedereen kan goed muziek maken.

En Nirvana kon het niet in ieder geval.
1: Dat "valse" gitaarspel hoorde bij de eigen stijl van Nirvana. Kurt Cobain wilde aggressieve muziek maken met een schraal geluid. Daarom stemde hij zijn gitaar vaak tonen lager, waardoor er een heel ander geluid uit z'n gitaar kwam. Dit wil niet zeggen dat het meteen vals klinkt.
2: De grootste grungebands waren er al toen Nirvana ook al bestond. Van de rest zal je dus vrijwel nooit last gehad hebben.
3: De zang van Kurt Cobain mocht dan misschien af en toe wat vals zijn, maar je kon tenminste wel emotie in zijn zang horen. Dat zie je tegenwoordig niet vaak meer.

Gebruikersavatar
valkyrian
Berichten: 4642
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:54 am

Bericht door valkyrian » vr sep 02, 2005 10:47 am

die drummer van nirvana is wel goed ;)

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr sep 02, 2005 1:53 pm

Jup, Dave Grohl is inderdaad geen slechte drummer

Maar ik hoor hem liever bij Tenacious D. Now THAT's a band :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
valkyrian
Berichten: 4642
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:54 am

Bericht door valkyrian » vr sep 02, 2005 3:28 pm

zijn project probot vind ik erg gaaf

denniseindhoven
Berichten: 24
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 10:38 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door denniseindhoven » vr sep 02, 2005 9:50 pm

Fear_Of_The_Dark schreef:[..]


1: Dat "valse" gitaarspel hoorde bij de eigen stijl van Nirvana. Kurt Cobain wilde aggressieve muziek maken met een schraal geluid. Daarom stemde hij zijn gitaar vaak tonen lager, waardoor er een heel ander geluid uit z'n gitaar kwam. Dit wil niet zeggen dat het meteen vals klinkt.
2: De grootste grungebands waren er al toen Nirvana ook al bestond. Van de rest zal je dus vrijwel nooit last gehad hebben.
3: De zang van Kurt Cobain mocht dan misschien af en toe wat vals zijn, maar je kon tenminste wel emotie in zijn zang horen. Dat zie je tegenwoordig niet vaak meer.
Guns 'n' Roses en Van Halen (toen David Lee Roth in de band zat) stemden ook hun gitaren lager en toch was het dan niet vals. Er zijn ook zangers die zuiver zingen en toch emotie in hun stem hebben. Steve Perry van Journey bijvoorbeeld of Jimi Jamison van Survivor. Nou, serieus, daar heeft Kurt Cobain het nooit bij kunnen halen. Je hoort tegenwoordig trouwens nauwelijks goede zangers, maar dat is sinds midden jaren negentig al zo. Ook weer zo'n erfenis van die grunge.

Gebruikersavatar
Mendel
Berichten: 3773
Lid geworden op: di dec 30, 2003 9:26 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Mendel » za sep 03, 2005 8:49 am

Nounonou, wat een ellende allemaal he

misschien moet je zelf ook maar zelfmoord plegen, hm?

Gebruikersavatar
The Horseman
Berichten: 6281
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 9:30 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door The Horseman » za sep 03, 2005 12:44 pm

Ignorance is bliss.

Ik kan minstens 5 goede grunge zangers opnoemen.
Dus dat verhaal van slechte zangers door erfenis van de Grunge is gelul.
Dat jij Nirvana direct associëert met grunge is jammer.
Dat genre heeft meer te bieden, waaronder ook bands die echt veel Metal invloeden hebben
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Gebruikersavatar
toffe_ellende
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr mei 23, 2003 1:06 pm
Locatie: Landgraaf-Tilburg-Davos

Bericht door toffe_ellende » za sep 03, 2005 1:41 pm

denniseindhoven schreef:[..]


Guns 'n' Roses en Van Halen (toen David Lee Roth in de band zat) stemden ook hun gitaren lager en toch was het dan niet vals. Er zijn ook zangers die zuiver zingen en toch emotie in hun stem hebben. Steve Perry van Journey bijvoorbeeld of Jimi Jamison van Survivor. Nou, serieus, daar heeft Kurt Cobain het nooit bij kunnen halen. Je hoort tegenwoordig trouwens nauwelijks goede zangers, maar dat is sinds midden jaren negentig al zo. Ook weer zo'n erfenis van die grunge.
Dus Eddie Vedder, Chris Cornell en Layne Staley waren slechte zangers? Man, het waren de stemmen van de jaren negentig! Eindeloos gekopieerd en verschrikkelijk invloedrijk op de hedendaagse rock. Ze zongen zuiver (Vedder en Cornell gaan nu wat vrijer om met hun techniek) en rauw, met veel emotie en oprechtheid. Dat hebben we juist de jaren daarvoor gemist bij bands die jij noemt met hun gladde stemmetjes. Goede zangers btw maar totaal niet interessant voor mensen die van echte rockmuziek hielden. Of ben je weer vergeten dat juist de grungezangers het waren die de goede muziek van de jaren zestig en zeventig (Zeppelin, Sabbath, The Who, Stones, Beatles, Kinks, Stooges enz.) weer hip maakte bij de jongeren? Dat we nu weer een hele golf toffe echte rockbands hebben rondlopen daardoor? (Tool, Qotsa, Audioslave enz)

Voor het geval dat je het nog niet wist. Goede zang is subjectief. Sommige mensen vinden dat de zanger van Cannibal Corpse goed kan zingen. Ik vind dat die mensen niet sporen, maar het is hun mening. Kurt Cobain kon aardig zingen (Unplugged is een goed voorbeeld, het is het enige unplugged optreden dat zo'n beetje in 1 keer is opgenomen zonder dat er dingen opnieuw ingespeeld moesten worden) maar vooral een talentvolle songschrijver met een ouevre dat over 30 jaar nog geluisterd zal worden. Over 30 jaar weet niemand meer wie Survivor was. En Journey zal alleen bekend zijn bij verstokte progfans. Tja, dan zit je met je goede stem... als je niks constructiefs bijdraagt aan de popmuziek.
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]

denniseindhoven
Berichten: 24
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 10:38 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door denniseindhoven » za sep 03, 2005 10:51 pm

Niks conctructiefs :shock:??? Hallo, als je net zo goed kunt zingen als Sam Cooke en je weet echte R&B te plaatsen in een hardrockcontext (zoals StevePerry bij Journey deed), dan noem ik dat wel constructief ja. En er zijn weinig betere songschrijverduo's dan Jim Peterik en Frank Sullivan.

Journey heeft meer dan 45 miljoen platen verkocht, die worden echt niet zo snel vergeten.

En de stemmen van de jaren negentig, dat boeit me niet zoveel. De jaren negentig waren met afstand het minst interessante decennium van de rockgeschiedenis. Voor mij wel in ieder geval. In de jaren tachtig was het tenminste nog iets waard al je écht kon zingen en écht kon gitaarspelen. In de jaren negentig ging het allemaal om attitude en "true" zijn.

Ik hou niet van dat gedoe erom heen. Ik hou van muziek. Sterker nog, ik houd van goede muziek. En Nirvana maakte die niet.

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » za sep 03, 2005 11:17 pm

toffe_ellende schreef:[..]Over 30 jaar weet niemand meer wie Survivor was. En Journey zal alleen bekend zijn bij verstokte progfans. Tja, dan zit je met je goede stem... als je niks constructiefs bijdraagt aan de popmuziek.
Survivor bestaat dan ook iets langer dan Nirvana, en is totaal niet vergelijkbaar. En over 30 jaar interesseert ook niemand zich meer voor Nirvana, behalve échte puristen dan misschien.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Fatih
Berichten: 9
Lid geworden op: za sep 03, 2005 11:24 pm

Bericht door Fatih » zo sep 04, 2005 12:22 am

Nirvana is wel erg goed voor oude rock muziek...

Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Bericht door Jepster » zo sep 04, 2005 4:33 am

Fatih schreef:Nirvana is wel erg goed voor oude rock muziek...
Zeg het me als ik het fout heb, maar wil jij nou beweren dat Nirvana oude rock muziek is?

denniseindhoven
Berichten: 24
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 10:38 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door denniseindhoven » zo sep 04, 2005 11:35 am

Het is al meer dan tien jaar geleden dat Kurt Cobain zelfmoord pleegde, dus de muziek is nu wel oud ja.

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » zo sep 04, 2005 11:37 am

You know your right of hoe dat nummer ook noemt? Zo vreselijk oud is dat nummer nu ook niet.

Gebruikersavatar
toffe_ellende
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr mei 23, 2003 1:06 pm
Locatie: Landgraaf-Tilburg-Davos

Bericht door toffe_ellende » zo sep 04, 2005 12:10 pm

denniseindhoven schreef:
Ik hou niet van dat gedoe erom heen. Ik hou van muziek. Sterker nog, ik houd van goede muziek. En Nirvana maakte die niet.
Dan heb je het niet goed begrepen. Als er 1 decennium is geweest waar het alleen om de muziek ging was het wel de nineties. De jaren tachtig zijn toch vooral bekend voor het verlies van echte rockmuziek zoals die in de jaren zeventig nog puur gemaakt werd (die kwam weer terug opeens). De new wave en glamrock hadden weinig daarmee te maken. De progrock was al verouderd en kreeg nog een injectie door Marillion en later Queensryche. Als ik denk aan rockmuziek in de jaren tachtig denk ik vooral aan bands als Pixies, Husker Du, U2, Jesus and the Mary Chain, Stone Roses, Soundgarden, The Smiths, the Waterboys... bands die het genre nog echt vooruit geholpen hebben zonder die opschmuck van overdaad aan gitaarsolo's (toch vaak om te verhullen dat men geen liedjes kan schrijven).

De grootste krant van de VS hield een paar maanden terug een poll over wat de lezers nu de beste Amerikaanse rockband allertijden is. Raad eens wie op 1 stond?

http://www.usatoday.com/life/columnist/ ... andy_x.htm

Voor de aardigheid moet je eens de argumenten lezen waarom. Ik kan het er niet meer eens mee zijn.

Overigens maakt deze lijst nog maar eens duidelijk dat de beste rockbands toch echt uit GB komen.
Het argument dat Journey 45 miljoen platen verkocht heeft (waarvan 41 alleen in de VS, goh, dan ben je echt wereldberoemd) en dat het in vergelijking met Nirvana toch wel wat meer is. Duh, Nirvana heeft 5 goedlopende cd's uitgebracht tussen 1989 en 1994. Als je dan de helft (25 miljoen alleen al in de vs) van een band verkoopt die al meer dan 30 jaar platen uitbrengt, weet ik toch wat ik knapper vind.
Laatst gewijzigd door toffe_ellende op zo sep 04, 2005 12:16 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]

Gebruikersavatar
Procrustus
Berichten: 1246
Lid geworden op: wo jul 27, 2005 7:04 pm
Locatie: Breda

Bericht door Procrustus » zo sep 04, 2005 12:10 pm

tja de release ervan niet nee, maar het nummer is natuurlijk ook meer dan 10 jaar geleden geschreven en opgenomen..

Gebruikersavatar
toffe_ellende
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr mei 23, 2003 1:06 pm
Locatie: Landgraaf-Tilburg-Davos

Bericht door toffe_ellende » zo sep 04, 2005 12:14 pm

dubbel
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]

Gebruikersavatar
toffe_ellende
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr mei 23, 2003 1:06 pm
Locatie: Landgraaf-Tilburg-Davos

Bericht door toffe_ellende » zo sep 04, 2005 12:25 pm

Lone Starr schreef:[..]


Survivor bestaat dan ook iets langer dan Nirvana, en is totaal niet vergelijkbaar. En over 30 jaar interesseert ook niemand zich meer voor Nirvana, behalve échte puristen dan misschien.
Survivor zal helaas voor hun altijd met dat ene nummer geassocieerd worden. De rest van hun oeuvre is hier totaal onbekend. Dit soort AOR is ook alleen daar geliefd. Ik weet niet of dat dit wel zo'n grote prestatie is.

Ik denk trouwens dat Nirvana (de laatste 10 jaar toch altijd weer opgepikt door alternatieve teenagers wel nog een tijdje hot zal blijven. De impact van de muziek was toch dermate groot dat die blijkbaar een generatie nieuwe rockfans boeit. Een generatie die waarschijnlijk als ze muziek gaat maken zich laat beinvloeden door die muziek (er zijn nu een hoop Britse bands die met Nirvana zijn opgegroeid en het rauwe van die muziek in hun muziek verwerkt heeft zoals Razorlight). AOR is uit en totaal niet boeiend voor de jeugd en zelfs mensen van beneden de veertig geloof ik. Alleen al om die reden zou ik denken dat Nirvana nog langer in ons collectieve geheugen blijft dan veel jaren tachtig meuk, al kan het best zo zijn dat het ook komt door de overmatige mediaaandacht die Kurt Cobain destijds kreeg.

Nirvana zal ook nog wel een tijdje in de Popencyclopedie (boekvorm) blijven staan.
Laatst gewijzigd door toffe_ellende op zo sep 04, 2005 12:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]

Gebruikersavatar
toffe_ellende
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr mei 23, 2003 1:06 pm
Locatie: Landgraaf-Tilburg-Davos

Bericht door toffe_ellende » zo sep 04, 2005 12:31 pm

Tony Montana schreef:
Sinds de (zelf)moord van Cobain lijkt de muziek vergeten (behalve Smells Like...) en de icoon geboren.
Als er 3 radiozenders (Kink, Stubru en Arrow Classic Rock) zijn die nog dagelijks Nirvana draaien zou ik dat niet zo willen noemen. Er zijn ook nog genoeg artikelen over Kurt Cobain verschenen naar zijn dood (zelfs de grote opiniebladen, welke band kan zeggen dat de serieuze journalistiek een poging doet om zo een fenomeen te doorgronden?) bij elke release weer (Unplugged, Live, Box, Greatest Hits en alle films over hem zoals nu weer met Last Days).
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]

denniseindhoven
Berichten: 24
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 10:38 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door denniseindhoven » zo sep 04, 2005 1:31 pm

toffe_ellende schreef:[..]


Survivor zal helaas voor hun altijd met dat ene nummer geassocieerd worden. De rest van hun oeuvre is hier totaal onbekend. Dit soort AOR is ook alleen daar geliefd. Ik weet niet of dat dit wel zo'n grote prestatie is.

Ik denk trouwens dat Nirvana (de laatste 10 jaar toch altijd weer opgepikt door alternatieve teenagers wel nog een tijdje hot zal blijven. De impact van de muziek was toch dermate groot dat die blijkbaar een generatie nieuwe rockfans boeit. Een generatie die waarschijnlijk als ze muziek gaat maken zich laat beinvloeden door die muziek (er zijn nu een hoop Britse bands die met Nirvana zijn opgegroeid en het rauwe van die muziek in hun muziek verwerkt heeft zoals Razorlight). AOR is uit en totaal niet boeiend voor de jeugd en zelfs mensen van beneden de veertig geloof ik. Alleen al om die reden zou ik denken dat Nirvana nog langer in ons collectieve geheugen blijft dan veel jaren tachtig meuk, al kan het best zo zijn dat het ook komt door de overmatige mediaaandacht die Kurt Cobain destijds kreeg.

Nirvana zal ook nog wel een tijdje in de Popencyclopedie (boekvorm) blijven staan.
AOR is niet bepaald populair nee, en in Nederland is het dat trouwens ook nooit geweest (behalve Toto en misschien Foreigner dan). Maar toch, al de AOR-bands bestaan nog steeds (of weer). Arrow wijdde zelfs zijn hele programmering zowat aan AOR-bands dit jaar. Het is alleen geen hippe muziek, maar is hip een aanbeveling dan?

Ik heb trouwens geen hekel aan Pearl Jam, mocht je dat denken. Als je Pearl Jam hoort en Kane daarna, dan hoor je dat er verschil inzit (natuurlijk is Pearl Jam veel beter). Wel aan al die mensen die Eddie Vedder menen te moeten nadoen.

Ik heb vooral een hekel aan Nirvana en daar ging de topic ook over ;).

Gebruikersavatar
The Horseman
Berichten: 6281
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 9:30 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door The Horseman » zo sep 04, 2005 4:57 pm

Oke en nu snel Alice In Chains luisteren
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » zo sep 04, 2005 5:16 pm

toffe_ellende schreef:[..]


Survivor zal helaas voor hun altijd met dat ene nummer geassocieerd worden. De rest van hun oeuvre is hier totaal onbekend.
vergeet Burning Heart niet! wel 2 hits he!
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » wo sep 07, 2005 11:17 am

Ik schaam me dood dat deze topic door mij gecreeerd is...
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Bericht door Jepster » wo sep 07, 2005 11:42 am

innuendo schreef:Ik schaam me dood dat deze topic door mij gecreeerd is...
Deze topic?

Sater
Berichten: 1010
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 6:43 pm

Bericht door Sater » wo sep 07, 2005 5:04 pm

Uiteraard, made.
Dictius Te Necare

Gebruikersavatar
The Moor
Berichten: 103
Lid geworden op: za aug 06, 2005 4:30 pm
Locatie: Rockanje

Bericht door The Moor » za okt 01, 2005 7:00 pm

Zeer goede band. Vroeger was ik er helemaal fan van, zakt een beetje weg. Maar soms heb je van die fases dat je het helemaal plat draaid.

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » za okt 01, 2005 7:06 pm

toffe_ellende schreef:[..]


Survivor zal helaas voor hun altijd met dat ene nummer geassocieerd worden. De rest van hun oeuvre is hier totaal onbekend. Dit soort AOR is ook alleen daar geliefd. Ik weet niet of dat dit wel zo'n grote prestatie is.
Nirvana zal ook altijd alleen maar met Smell Like Teen Spirit en zelfmoord geassocieerd worden. Over andere albums hoor je nooit iemand behalve genregenoten.

Een vergelijking trekken tussen de populariteit van Survivor en Nirvana vind ik trouwens nergens op slaan. Ik bedoel, Nirvana is gewoon veel modernere rock dan Survivor...geen wonder natuurlijk dat ze nog wel even meekunnen.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Bericht door r1Co » za okt 01, 2005 7:31 pm

wel aardig, maar ik heb liever de band waar kurt zelf ook een groot fan van was, de melvins! :P

Gebruikersavatar
toffe_ellende
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr mei 23, 2003 1:06 pm
Locatie: Landgraaf-Tilburg-Davos

Bericht door toffe_ellende » za okt 01, 2005 8:22 pm

Lone Starr schreef:[..]


Nirvana zal ook altijd alleen maar met Smell Like Teen Spirit en zelfmoord geassocieerd worden. Over andere albums hoor je nooit iemand behalve genregenoten.

Een vergelijking trekken tussen de populariteit van Survivor en Nirvana vind ik trouwens nergens op slaan. Ik bedoel, Nirvana is gewoon veel modernere rock dan Survivor...geen wonder natuurlijk dat ze nog wel even meekunnen.
Hoeveel boeken en essays zijn er wel niet geschreven over Nirvana? Of films? Of docu's? Over Survivor niet of nauwelijks en die hebben toch langer de tijd gekregen zou ik zeggen, om de vergelijking toch maar even op te pikken. Jij onderschat Nirvana als je zegt dat ze maar 1 album (Nevermind). Maar Nirvana is niet moderner dan survivor, het tijdlozer en daarom zal deze band de komende jaren nog geliefd zijn bij muziekfans, van 14 tot 44.
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]

Gebruikersavatar
toffe_ellende
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr mei 23, 2003 1:06 pm
Locatie: Landgraaf-Tilburg-Davos

Bericht door toffe_ellende » za okt 01, 2005 8:24 pm

innuendo schreef:Ik schaam me dood dat deze topic door mij gecreeerd is...
Je vindt er geen fuck meer aan of zo?
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]

Gebruikersavatar
Full Metal Opie
Berichten: 793
Lid geworden op: do jan 29, 2004 1:33 am
Locatie: East of Eden (In a one horse town)
Contacteer:

Bericht door Full Metal Opie » za okt 01, 2005 8:27 pm

hoorde laatst bij langs de lijn smells like teen spirit door paul anka sinatra style
And I wish I was in Austin in the Chili Parlor Bar
Drinkin' mad dog margaritas and not carin' where you are
I have seen the David,I've seen the Mona Lisa too
And I have heard Doc Watson play Columbus Stockade blues

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » za okt 01, 2005 8:37 pm

toffe_ellende schreef:[..]


Hoeveel boeken en essays zijn er wel niet geschreven over Nirvana? Of films? Of docu's? Over Survivor niet of nauwelijks en die hebben toch langer de tijd gekregen zou ik zeggen, om de vergelijking toch maar even op te pikken. Jij onderschat Nirvana als je zegt dat ze maar 1 album (Nevermind). Maar Nirvana is niet moderner dan survivor, het tijdlozer en daarom zal deze band de komende jaren nog geliefd zijn bij muziekfans, van 14 tot 44.
ik onderschat Nirvana niet, jij leest verkeerd. Ik vind In Utero ook nog altijd een mooi album. Verder heb je wel gelijk. Alleen vind ik al die aandacht een beetje overkill.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » wo jan 11, 2006 2:03 pm

Die With The Lights Out Box, ik heb hem nu op men comp staan.
En eerlijk gezegd vind ik hem fantastisch, vooral sommige nummers zoals de demoversie van Scentless Apprentice.

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Elessar » wo jan 11, 2006 7:40 pm

Full Metal Opie schreef:hoorde laatst bij langs de lijn smells like teen spirit door paul anka sinatra style
Triest. Diep triest.
Ik las net in mn mojo mail dat hij tegenwoordig concerten geeft waarin hij zijn eigen twist geeft aan bekende nummers van andere artiesten. Vervelende man.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
Rebel Of Bodom
Berichten: 16
Lid geworden op: do feb 02, 2006 2:35 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Rebel Of Bodom » di feb 07, 2006 1:47 pm

Nirvana is echt lekkere muziek =)
[color=black][b]..Death be not proud, though somehave called the mighty and dreadful, thou art not so..[/b]
[b]\m/ .. [img]http://www.cmp-members.com/pages03/cob/img/cob_logo.gif[/img] .. \m/[/b][/color]

Gebruikersavatar
Krijst
Berichten: 5164
Lid geworden op: di jan 18, 2005 6:17 pm

Bericht door Krijst » di feb 07, 2006 2:25 pm

Rebel Of Bodom schreef:Nirvana is echt lekkere muziek =)
Je hebt nog heel wat topics te gaan, denk ik, als je in ieder topic dat over een band gaat zeggen dat je het lekkere muziek vindt, of dat je het geinige muziek vindt. Straks ga je ook nog sommige muziek bestempelen als saai, niet leuk, vervelend of wat dan ook. Doe daarom als mij en blijf zoveel mogelijk uit bandtopics vandaan.... :roll: (speciaal voor jou Dako)
The Frog in the Face of god
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b194/Krijst/ban.gif[/img]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]

Gebruikersavatar
ChuckS
Berichten: 18
Lid geworden op: vr feb 10, 2006 2:05 pm
Contacteer:

Bericht door ChuckS » do feb 16, 2006 10:14 pm

Ik was vroeger enorm Nirvana fan, dat is nu een beetje afgenomen maar als ik het luister heeft het zijn charme nog niet echt verloren.

Unplugged in New York, In Utero en Nevermind zijn echte klassiekers
The Philosopher, You know so much about nothing at all

-Chuck Schuldiner-

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Bericht door ketter » vr feb 17, 2006 9:10 pm

ChuckS schreef:Ik was vroeger enorm Nirvana fan, dat is nu een beetje afgenomen maar als ik het luister heeft het zijn charme nog niet echt verloren.

Unplugged in New York, In Utero en Nevermind zijn echte klassiekers
Same here.
Vooral Nevermind. Wereldplaat.

Gebruikersavatar
toffe_ellende
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr mei 23, 2003 1:06 pm
Locatie: Landgraaf-Tilburg-Davos

Bericht door toffe_ellende » vr feb 17, 2006 9:44 pm

Elessar schreef:[..]


Triest. Diep triest.
Ik las net in mn mojo mail dat hij tegenwoordig concerten geeft waarin hij zijn eigen twist geeft aan bekende nummers van andere artiesten. Vervelende man.
Ik vind het wel grappig klinken. Zijn van die covers die niet opvallen tot je op de tekst let.
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]

Annez
Berichten: 125
Lid geworden op: wo jan 04, 2006 11:09 pm
Locatie: Midden-Limburg

Bericht door Annez » vr feb 17, 2006 11:10 pm

Ik ben vroeger ook echt een mega nirvana fan geweest, inmiddels luister ik die muziek nooit meer, vind het gewoon niet meer interessant.
Tegenwoordig is het mijn zusje die Nirvana helemaal grijsdraait.

Gebruikersavatar
toffe_ellende
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr mei 23, 2003 1:06 pm
Locatie: Landgraaf-Tilburg-Davos

Bericht door toffe_ellende » za feb 18, 2006 12:38 am

voor de fans: nu op de BBC Nevermind bij Classics Albums.
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]

Gebruikersavatar
ruben somewhere online
Berichten: 16982
Lid geworden op: di jul 08, 2003 2:34 pm

Bericht door ruben somewhere online » za feb 18, 2006 12:41 am

Nevermind...
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Gebruikersavatar
Richard
Berichten: 3168
Lid geworden op: di okt 12, 2004 8:23 pm

Bericht door Richard » za feb 18, 2006 12:52 am

toffe_ellende schreef:voor de fans: nu op de BBC Nevermind bij Classics Albums.
hehe lekker pimpen met die mengtafel.
HAHA neen.

Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Bericht door Jepster » za feb 18, 2006 2:51 am

toffe_ellende schreef:voor de fans: nu op de BBC Nevermind bij Classics Albums.
Ik vond het behoorlijk interessant moet ik zeggen. Toch leuk om die beelden een keer te zien. Ben zelf van de generatie die Nirvana pas ging luisteren, lang nadat Cobain al zelfmoord had gepleegd. En eigenlijk ben ik wel jaloers op de generatie die Nirvana wel bewust heeft meegemaakt.

Gebruikersavatar
Richard
Berichten: 3168
Lid geworden op: di okt 12, 2004 8:23 pm

Bericht door Richard » za feb 18, 2006 3:23 am

Ik kan me het moment herinneren dat we hoorden dat ie dood was. Serieus.

Wanna touch me?
HAHA neen.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » za feb 18, 2006 9:12 am

De bijlmerramp kan ik mij beter voor de geest halen dan de dood van Cobain moet ik eerlijk zeggen.

Wel merkte je dat destijds een heleboel artiesten nummers opdroegen aan Cobain tijdens hun optredens.

Verder is uiteindelijk toch gebleken dat het fenomeen Kurt Cobain best wel vergelijkbaar is met pak 'm beet Jim Morrison.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Plaats reactie