Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Voor alle andere bands
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Oblivion
Berichten: 4832
Lid geworden op: za feb 14, 2004 12:55 pm
Locatie: Arnhem; samen met je moeder
Contacteer:

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Oblivion » ma jul 05, 2010 3:17 pm

Kriestof schreef:minimal aanraders: magda, ellen alien, ricardo villalabos, the delta en alles van richie hawtin
naja, muziek van hem als Circuit Breaker is geen minimal hoor :mrgreen:


kep trouwens ook een nrtje inelkaar geflanst. Is met FL8. [headbang]
"Poep, Zweet en Tranen"

[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]

Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Jepster » di jul 27, 2010 4:18 pm

Ik weet dat niet iedereen hier even gecharmeerd is van het fenomeen dubstep, maar ik wil hier bij deze graag even de aandacht vragen voor (naar mijn mening) een van de meest talentvolle dubstep acts uit Nederland. Ze zijn geloof ik nog niet zo heel lang bezig, maar ze timmeren behoorlijk aan de weg en zijn behoorlijk naam aan het maken, de Sinister Souls. Check:









En hier nog een studiomix van ze:



01. Sinister Souls - Void [Rottun Recordings]
02. Sinister Souls - 3D [Forthcoming on S.C.U.M.]
03. Sinister Souls - End [Forthcoming on Dub Bullet]
04. Sinister Souls - Mech March [Rottun Recordings]
05. Black Sun Empire - Arrakis (Sinister Souls RMX) [dub]
06. Sinister Souls - Power Surge [Forthcoming on S.C.U.M.]
07. Sinister Souls - Caution [Rottun Recordings]
08. Sinister Souls - Definition Of Silence [Rottun Recordings]
09. Sinister Souls & Blue Carme - Berserker [Forthcoming on Dub Bullet]
10. Sinister Souls - Critical Reject [dub]
11. Sinister Souls - Slumberfunk [dub]
12. Sinister Souls - Punch That Shit [Forthcoming on Independenza]

Void, de Arrakis Remix en Punch That Shit zijn ook juweeltjes van tracks.

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Scream filled Silence » di jul 27, 2010 4:49 pm

Nee kan er idd heel erg weinig mee. Vindt het wel leuk voor even, maar ben het na een kwartier echt zat. Als het gecombineerd is met rap of dnb kan het soms een meerwaarde hebben. Ik vind het wel opmerkelijk dat dubstep zo snel een eigen plek krijgt in het muzikale spectrum van de elektronische muziek. Op festivals zie je dat soms hele avonden met dubstep wordt gevuld, terwijl het voor mn gevoel echt een bij-genre is... Maar goed, blijkbaar denken veel mensen daar anders over

Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Jepster » di jul 27, 2010 5:21 pm

Tja, een bij-genre...Zo zou ik het ook weer niet willen noemen. Dat je er geen hele avond naar zou kunnen luisteren snap ik wel. Maar dat heb ik met veel muziekstijlen. Zo ben ik bijvoorbeeld gek op drum 'n bass. Maar als ik naar een drum 'n bass feest ga, verveel ik me als er de hele avond darkstep-achtige zooi (daarmee bedoel ik artiesten als Current Value, Limewax, The Panacea; gewoon de wat hardere drum 'n bass) wordt gedraaid, terwijl ik me ook ga vervelen als er de hele tijd 'gewone' drum 'n bass wordt gedraaid (Pendulum, Sub Focus, Chase & Status, ik noem maar wat). Het liefst zie ik echt een beetje een mix van artiesten die variëren in het soort muziek dat ze maken en vooral in de stevigheid van de muziek. Ik hou erg van feesten waar de line-up lekker gevarieerd is en waar je tenminste een kant op kan wat betreft de genres, waar je niet de hele tijd in herhaling valt met steeds dezelfde zooi. Net als tijdens 5 Days Off dit jaar. Eerst was het tijd voor Kubus (hiphop beats), vervolgens Semiomime (ambient, tekno), Void Settler (sprookjescore), The DJ Producer (UK Hardcore), Bong-Ra (Breakcore), Eye-D & Hidden (Drum 'n Bass), Noisia (Drum 'n Bass). Na dat feest had ik eindelijk weer eens het gevoel dat ik weer wat nieuws gezien had, dat ik niet weer in een rondje had gelopen.

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door D. » di jul 27, 2010 10:57 pm

Sinister Souls vind ik qua dubstep juist niet zo geweldig. Op zich doen ze wel lekker hun eigen ding, maar het doet me niet zoveel. Dat overdreven gezaag (denk Borgore, Dr P, Cookie Monsta) ben ik na een kwartiertje ook wel zat, maar bijvoorbeeld Loefah(Goat Stare, Horror Show) of Digital Mystikz trek ik erg goed.

De beste dubstep act is echter Scorn, project van Mick Harris (ex-drummer van Napalm Death). De beste man was jaren voordat dubstep ook maar bestond al bezig met minimalistische elektronische dub en heeft later ook wat dubstep gedaan. Stealth uit 2007 is mijn favoriete dubstepplaat tot dusver:



En zoals het "vroeger" klonk (1995):

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24841
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Kriestof » wo jul 28, 2010 9:45 am

ik vind ook dat ze op feestjes vaak een veel te beperkt programma hebben

1 stijl muziek acht uur lang
en vaak dan nog acts die teveel op elkaar lijken in het beperkte genre waarin ze al spelen

dubstep, idm, psytrance, minimal, hardcore, breakcore

het mag van mij allemaal op 1 feest langskomen
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Jepster » za jul 31, 2010 12:04 am

Nu we het over dubstep hadden, ik ben zojuist klaar met mijn dubstep track. Ik ben zeer benieuwd wat jullie ervan vinden :P

http://www.megaupload.com/?d=J0TNHPRB

Check it out zou ik zeggen!

Gebruikersavatar
Oblivion
Berichten: 4832
Lid geworden op: za feb 14, 2004 12:55 pm
Locatie: Arnhem; samen met je moeder
Contacteer:

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Oblivion » za jul 31, 2010 1:27 pm

hmmm, veels te sloom, slepend en chaotisch voor mij.
Plus ik vind die klapjes (of snares) heel erg storend en die wobbles moeten toch anders hoor ^^
"Poep, Zweet en Tranen"

[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24841
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Kriestof » ma sep 06, 2010 12:47 pm

ben na jaren dit weekend weer eens op een freetekno feest in antwerpen beland
bij een nieuw kraakpand aan een bos

ja, op zon feest klinkt die knallende tekno met acid lijnen best lekker, zou het thuis niet snel opzetten, maar ik mag het wel

mensen hier die wel eens op een tekno feestje komen?
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Jepster » ma sep 06, 2010 4:46 pm

Ben zelf nog nooit op een dergelijk tekno feest geweest, maar ik zou het wel graag willen. Vooral door de romantische verhalen die menig fanatiek bezoeker van dat soort feesten altijd ophangt. Die feesten schijnen altijd hele happenings te zijn.

Ik ben van het weekend overigens naar Audio Active XXL geweest in het Paard van Troje in den Haag, met o.a. Noisia, Detest en...Rioteer. Voor degene die Rioteer nog niet kennen, Rioteer maakt een melange van breakcore en speedcore met zo nu en dan een vleugje 8 bit. Dit brengt hij ten gehore door middel van een gameboy, laptop en bijbehorende apparatuur. Ik ben erg onder de indruk van zijn werk, jullie misschien ook wel. Hieronder zijn Myspace, check vooral Monty Jumps The Gun. Naar mijn mening pure kunst.

http://www.myspace.com/rioteer

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door D. » ma sep 06, 2010 6:42 pm

Kriestof schreef:ben na jaren dit weekend weer eens op een freetekno feest in antwerpen beland
bij een nieuw kraakpand aan een bos

ja, op zon feest klinkt die knallende tekno met acid lijnen best lekker, zou het thuis niet snel opzetten, maar ik mag het wel

mensen hier die wel eens op een tekno feestje komen?
Twee weken terug voor het eerst, het was echt geweldig. Erg gave (buiten)locatie en publiek. Er waren drie systems, twee areas, maar er werd bijna alleen maar tekno gedraaid. Zoals je zegt: op zo'n feest met je hoofd in de speakers (ik begreep dat nooit helemaal, nu heb ik het licht gezien) ga ik er erg goed op, maar verder gebeurt er toch echt te weinig om het buiten zo'n omgeving leuk te houden. Zo tegen een uurtje of 8 (vanaf ~12) had ik het met de tekno ook wel gezien. Een uurtje of twee later begon zich ook een flinke koppijn te ontwikkelen, of dat door de vermoeiing of door de teringherrie (het ging echt heel erg hard, zelfs met oordopjes in echt een beetje té) kwam laat ik maar in het midden.

Moet ik zeker vaker doen, heb weinig connecties in die scene, maar het komt vast wel goed. Hoeft ook zeker niet elk weekend, ik moest hiervan twee dagen bijkomen. Ik begin oud te worden ben ik bang...

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24841
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Kriestof » di sep 07, 2010 5:04 pm

tekno is gewoon vaak heel lekker doorblazen, er zijn ook veel soorten tekno

ik vind de psychedelische variant met veel acid lijnen en dan een harde beat er doorheen het best

op zich is het een interessante en creatieve scene met toch wel een filosofie waarin ik me kan vinden, ik hou sowieso van feestjes zonder veel regels, zonder dat er een gorilla aan de deur staat en met drinken dat zeker niet meer dan een euro kost
een teknofeest is dus zeker aan te raden, maar er is zeker ook iets destructiefs aan dit soort feesten en je ziet soms erg extreme dingen gebeuren, maar als je je daar niet aan stoort en je bent open van geest, kan je er zeker een goeie tijd beleven

maar ik heb toch wel al op geweldige lokaties gefeest, van kraakpanden tot allerlei bossen, van industriele zones tot in voetballoges, op eilanden tot op boten

het heeft wel wat, veel leuker dan in een of andere dancing te staan springen

en het kost gewoon allemaal niets en iedereen met de goeie spirit is welkom
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door D. » di sep 07, 2010 7:41 pm

Naar mijn gevoel is tekno niet eens een muziekgenre, meer een subcultuur waarin verschillende muziekstijlen opgenomen zijn. Een van de systems die er waren draait ook veel dub, dnb, dubstep en meer. Ze stonden nu echter samen met een ander system dat de avond nogal overheerste. Het was ook duidelijk dat iedereen tekno wilde... Als er eens iets anders gedraaid werd (in het begin nog wel wat dub: lekker, dat had ik graag in de ochtend een paar uurtjes gehad) haakten de meeste mensen af.

Het gevoel van vrijheid vond ik er het mooist. Iets destructiefs, extreme dingen? Je doelt op het drugsgebruik? Je lijkt misschien een beetje een uitzondering als je daar niet aan de pep zit, maar ik had er totaal geen problemen mee (heb er alleen geblowd en gedronken). Heb meerdere malen pep en xtc af mogen slaan, werd gewoon gratis aangeboden (echter totaal niet opgedrongen). Ik vind het juist geniaal dat dat gewoon zo open en bloot kan zonder dat mensen elkaar daarop beoordelen. Iedereen doet en laat wat hij/zij wil en laat vooral ook ieder ander in zijn waarde. Neem daar een voorbeeld aan en ik kan me niet voorstellen dat het een probleem voor je is... Is het dat wel, dan is het gewoon niet voor jou. Ik heb ook niet eens het idee dat hier zo heel veel meer drugs gebruikt wordt dan op legale feestjes (natuurlijk afhankelijk van de muziek/scene), er wordt alleen niet stiekem over gedaan.

Ik erger me er op een (legaal) feestje vooral aan als beveiliging steeds rondjes door de zaal loopt (om bijvoorbeeld op roken of drugsgebruik te controleren), vooral als ze dan ook nog eens keihard in de weg gaan lopen. En halve liters pauperbier voor een euro > glaasje heineken voor 2,50. En als je die euro nog teveel vindt neem je toch gewoon je eigen drinken mee?

Ik was trouwens echt verrast door de grote opkomst... De organisatie schatte het bezoekersaantal op 600-800. Helaas achteraf wel een hele hoop gezeik in de gemeente doordat het feest door de politie gedoogd werd. Er zullen daar wel niet snel meer feestjes georganiseerd worden, jammer want de locatie was echt goed.

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door nightwing » di sep 07, 2010 10:54 pm

Afgelopen zaterdag was ik op festival waar Black Sun Empire was. We waren al aan het zoeken waar de dj tent was(zo heette die) Totdat we een hele kleine legertent van zo 30 vierkante meter zagen staan. Daar stond Black Sun Empire gewoon in te knallen! Mooie vergelijking aangezien ik ze 2 weken geleden nog in een volle Bravo heb zien staan.
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11734
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Amibor » di sep 07, 2010 11:01 pm

De nieuwe Venetian Snares, My So-Called Life, is recent auBgelieckt. Pompen die hap, heerlijke plaat. Qua sound een soort van collage van zijn laatste paar platen. Niet bijster vernieuwend, maar wel erreg lekker.

Afbeelding
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door nightwing » di sep 14, 2010 12:52 pm

Iemand de nieuwe samenwerking tussen Benga, Artwork en Skream al gehoord? Magnetic Man! Wat een geniale dubstep maken ze weer. Ik baal dat ik ze op Lowlands heb moeten missen omdat ik NOFX graag wou zien. Ik was Benga en Skream wel een beetje zat op album maar dit is weer geniaal! Voor nummers als I Need Air en Perfect Stranger....maar de rest is ook zeker niet vies!
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Jepster » wo sep 15, 2010 8:33 pm

Ik heb hem nog niet gehoord, maar ik zal hem eens een kans geven. Normaal gesproken ben ik niet weg van Benga, maar Skream vind ik meer dan behoorlijk. Artwork ken ik niet. Ik ben benieuwd.

Gebruikersavatar
gloomy88
Berichten: 1336
Lid geworden op: di aug 05, 2008 5:06 pm
Locatie: Tilburg (noord brabant)

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door gloomy88 » do sep 16, 2010 2:43 am

nightwing schreef:Iemand de nieuwe samenwerking tussen Benga, Artwork en Skream al gehoord? Magnetic Man! Wat een geniale dubstep maken ze weer. Ik baal dat ik ze op Lowlands heb moeten missen omdat ik NOFX graag wou zien. Ik was Benga en Skream wel een beetje zat op album maar dit is weer geniaal! Voor nummers als I Need Air en Perfect Stranger....maar de rest is ook zeker niet vies!
Die waren op lowlands zeker erg gaaf!! :D Iets om in de gaten te houden!
[img]http://media.nuclearblast.de/openx/www/images/fd395dc9a150325eaefd6903672007d5.gif[/img]

Gebruikersavatar
K.
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 9:42 am

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door K. » vr sep 17, 2010 5:16 pm

D. schreef:
Kriestof schreef:ben na jaren dit weekend weer eens op een freetekno feest in antwerpen beland
bij een nieuw kraakpand aan een bos

ja, op zon feest klinkt die knallende tekno met acid lijnen best lekker, zou het thuis niet snel opzetten, maar ik mag het wel

mensen hier die wel eens op een tekno feestje komen?
Twee weken terug voor het eerst, het was echt geweldig. Erg gave (buiten)locatie en publiek. Er waren drie systems, twee areas, maar er werd bijna alleen maar tekno gedraaid. Zoals je zegt: op zo'n feest met je hoofd in de speakers (ik begreep dat nooit helemaal, nu heb ik het licht gezien) ga ik er erg goed op, maar verder gebeurt er toch echt te weinig om het buiten zo'n omgeving leuk te houden. Zo tegen een uurtje of 8 (vanaf ~12) had ik het met de tekno ook wel gezien. Een uurtje of twee later begon zich ook een flinke koppijn te ontwikkelen, of dat door de vermoeiing of door de teringherrie (het ging echt heel erg hard, zelfs met oordopjes in echt een beetje té) kwam laat ik maar in het midden.http://www.metalfan.nl/forum/posting.ph ... &p=1863561#

Moet ik zeker vaker doen, heb weinig connecties in die scene, maar het komt vast wel goed. Hoeft ook zeker niet elk weekend, ik moest hiervan twee dagen bijkomen. Ik begin oud te worden ben ik bang...
Die ene bij Bergen op Zoom? :)

Ik ga denk ik 2 tot 3 keer per jaar naar zo'n feestje toe, altijd mooi.

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door D. » za sep 18, 2010 10:30 am

K. schreef:
D. schreef:...
Die ene bij Bergen op Zoom? :)

Ik ga denk ik 2 tot 3 keer per jaar naar zo'n feestje toe, altijd mooi.
Jup, jij was er ook?

Gebruikersavatar
K.
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 9:42 am

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door K. » za sep 18, 2010 1:15 pm

D. schreef:
K. schreef:
D. schreef:...
Die ene bij Bergen op Zoom? :)

Ik ga denk ik 2 tot 3 keer per jaar naar zo'n feestje toe, altijd mooi.
Jup, jij was er ook?
Helaas niet, al was dat in de eerste instantie wel de bedoeling. Paar maten haakten af waardoor ik zoiets had van 'oké, volgende keer maar weer'. Scheen iig wel mooi geweest te zijn.

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door D. » za sep 18, 2010 1:40 pm

K. schreef: Helaas niet, al was dat in de eerste instantie wel de bedoeling. Paar maten haakten af waardoor ik zoiets had van 'oké, volgende keer maar weer'. Scheen iig wel mooi geweest te zijn.
Hier hetzelfde, maar ik had zoiets van 'fuck het, dan maar alleen'.

Vanavond trouwens weer eens een PRSPCT meepakken:
Afbeelding
Lekkere line-up, vooral Cooh en Limewax. BSE is altijd lekker maar ondertussen wel heel erg standaard aan het worden, te vaak gezien.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24841
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Kriestof » do sep 30, 2010 12:42 pm

nieuwe venetian snares is idd wel goed, niet bijzonder, maar mooie staalkaart van zijn kunnen

ben laatste tijd veel weg geweest, nog paar tekno en goa feestjes gedaan, nog eens gek gedaan :silly:

dit weekend dubstep feest in antwerpen, ken niet zoveel van line-up, mensen hier die de muziek van deze acts wel kennen en iets kunnen aanraden? want het is meerdere Zalen

►► Artists:
Emalkay (Dub Police - http://www.myspace.com/emalkay )
Loefah (DMZ - http://www.myspace.com/loefah )
Doctor P (Circus - http://www.myspace.com/doctorpdubstep )
Benny Page (Digital Soundboy - http://www.myspace.com/bennypage1 )
Cyrus (Origin Audio - http://www.myspace.com/randomtrio )
Hijak (Untitled! - http://www.myspace.com/thehijak )
501 (More Than Alot - http://www.myspace.com/501dubz )
Kito (Disfigured Dubz - http://www.myspace.com/thisiskito )
Commodo (Untitled! Recordings - http://www.myspace.com/commodouk )
Bun Zero (Stainage - http://bunzer0.blogspot.com/ )
Kastor & Dice (Untitled! - http://www.untitledantwerp.com )
Primate (Loop - http://www.loopdubstep.be/ )
Goldorak & Solpher (Untitled! - http://www.untitledantwerp.com )
Stekker (Morse - http://www.myspace.com/morserecords )
Hosted by Sgt Pokes (DMZ - http://www.myspace.com/sgtpokes )

alvast bedankt, want heb geen tijd om thuis dingen te luisteren nog deze week
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door nightwing » do sep 30, 2010 6:16 pm

Emalkay! Geniale dubstep (check het nummer ''When I Look At You'' maar eens misschien herken je het wel. Nog meer mooi nieuws....Magnetic Man in Paradiso! Samen met Black Sun Empire, Nymfo etc. Ik heb mijn kaartje al!

Trouwens al mensen hier het album van Netsky beluisterd? Toen ik die kerel live zag klapte het al gelijk in, even ze album beluisterd en staat nu wel dagelijks aan. Verdomme wat een heerlijk album. Toffe clip ook:

www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
kneuz
Berichten: 1588
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 2:47 am
Locatie: Den Haag

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door kneuz » ma okt 04, 2010 1:38 pm

Iemand de nieuwe van Scorn al gehoord? "Refuse; Start Fires" is in augustus uitgebracht op het Amerikaanse label "Ohm Resistance".

Afbeelding

Ik heb zojuist de 2xLP besteld!
M A X I M U M V O L U M E Y I E L D S M A X I M U M R E S U L T S

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door nightwing » wo nov 03, 2010 4:33 pm

Magnetic Man album is uit! Erg apparte bende hoor, maar ik vind hem echt super!

En dit is ook wel een droom line up zeg: Snowbombing festival met o.a. The Prodigy, Magnetic Man, Fatboy Slim, Pendulum, Subfocus, Chase & Status, Andy C, Skream & Benga, Joker etc.

Iemand hier overigens bekend met Shameboy al? Wat een geniaal iets, ik hoef het geeneens uit te leggen het is gewoon blind aan te schaffen of te downloaden!
www.last.fm/user/robenroll

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24841
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Kriestof » zo dec 05, 2010 7:59 pm

beste drie dit jaar voor mij zijn nieuwste twee werken van autechre, het sublieme nieuwe werk van pantha du prince en de hallucinante coole warp release Gonjasufi

jullie hoogtepunten van 2010?
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door nightwing » ma dec 06, 2010 12:18 am

Magnetic Man en Netsky zijn voor mij de 2 releases van dit jaar. Super! De nieuwe Pendulum staat mij trouwens ook 10 maal meer aan als de vorige. Nog even een Dubstep aanrader: Excision.
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
Orthodox Caveman
Berichten: 170
Lid geworden op: za jan 15, 2011 7:00 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Orthodox Caveman » zo jan 16, 2011 7:48 pm


Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24841
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Kriestof » do mar 03, 2011 5:22 pm

morgenavond in petrol in antwerpen het volgend feestje


22u-23u: Mkl
23u-24u: Mr Orange
24u-01u: Tymon
01u-02u: Dylan
02u-03u: Venetian Snares
03u-04u: Rotator aka Mr Kill
04u-05u: Bryan Fury
05u-06u: Igneon System


ik zal me maar beschermen tegen al dat geweld
[tank]
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Jepster » vr mar 04, 2011 11:43 pm

Was samen met een paar vrienden van plan om er heen te gaan, aangezien je zo'n perfecte line-up vrijwel nooit tegenkomt. Helaas hebben de afstand en geldgebrek onder enkelen parten gespeeld waardoor het hele feest niet doorging. Wel jammer, aangezien ik nog steeds VS en Rotator een keer live moet zien. Dylan en Tymon zijn ook vet, en Bryan Fury en Igneon System zijn gewoon helden.

Gisteren heb ik overigens Void Settler - None Follows The Sunrise weer eens geluisterd en weer heeft die plaat me weer 100% weten te overtuigen. Wat een meesterwerk! Echt alles aan die plaat klopt. Over elk detail is nagedacht. Voor de mensen die Void Settler nog niet kennen: deze plaat is eigenlijk niet te categoriseren. Je kunt hem nog het best omschrijven als sprookjescore. Ambient, IDM, hardcore, alles komt aan bod.

Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Jepster » wo jun 01, 2011 7:47 pm

Het Ad Noiseam label is de laatste tijd erg goed bezig. O.a. met releases van Igorrr, Mobthrow en Wormskull. Hier wat impressies van deze artiesten, echte aanraders:

Igorrr (zeer chaotisch, edoch indrukwekkende combinatie van breakcore, klassieke muziek, jazz en death metal)

http://feeds.feedburner.com/bf2d/podcast

Mobthrow (zeer sfeervolle experimentele dubstep met drum 'n bass en breakcore invloeden)

http://www.letsmix.com/mix/78597/mobthr ... iseam_2011

Wormskull (combinatie van metal, dubstep, breaks)


Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Scream filled Silence » di sep 06, 2011 1:52 pm

Onderstaande comment dekt de lading van het nummer volledig, wat een eindbaas plaat!

Katharsys drums sound like three ninjas fighting an unarmed battle to the death inside a wooden box...


Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Jepster » di sep 06, 2011 9:15 pm

Scream filled Silence schreef:Onderstaande comment dekt de lading van het nummer volledig, wat een eindbaas plaat!

Katharsys drums sound like three ninjas fighting an unarmed battle to the death inside a wooden box...

Yeah, Kathersys is vet inderdaad. Hele dikke platen.

Maarre, hoeveel ninja's zullen er in deze kist zitten ? :P

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vCCnSKQP ... re=related[/youtube]

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Scream filled Silence » wo sep 07, 2011 7:59 pm

Owww, gaan we gas geven :p


Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Jepster » wo sep 07, 2011 8:24 pm

Scream filled Silence schreef:Owww, gaan we gas geven :p

[headbang] Eén van de meest heldige tracks ever! Weet nog dat deze track gedraaid werd tijdens de allereerste drum 'n bass set die ik live hoorde (Limewax vs Thrasher). Was meteen verkocht.

Ben zelf de laatste tijd erg into de raggacore, het subgenre binnen de breakcore waarin raggasamples en reggaeinvloeden gebruikt worden. FFF, Bong-Ra, Cardopusher, dat werk. Hier wat tracks ter illustratie.


FFF - True Vegetarian

Cardopusher - Travestieten Transsexuelen Over The Rainbow Braak

Bong-Ra - Zion
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4Qjwf-qD ... re=related[/youtube]
DJ K - Flyin'

FFF is nog steeds pure raggacore, terwijl Cardopusher tegenwoordig meer dubstep gericht is (wel heel erg dik overigens). Bong-Ra richt zich niet alleen op raggacore, maar ook op andere subgenres binnen breakcore. DJ K draait eigenlijk voornamelijk jungle/ragga met af en toe een keiharde uitschieter als bovenstaande.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door sanguis » do sep 08, 2011 9:00 pm

Ik zit momenteel nog eens een klassiekertje van lang geleden te beluisteren:


Gebruikersavatar
Wendy
Berichten: 806
Lid geworden op: zo mei 15, 2011 8:15 pm
Locatie: Brabant!

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Wendy » do sep 08, 2011 9:06 pm

Stiekem is dat een goed nummer. =]
Behold the beast, behold his queen. Behold their pact of obscenity!

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Scream filled Silence » do sep 08, 2011 9:16 pm

@Jepster Ok, dat is even anders. Was net begonnen aan de acceptatie van reggae en ska. De combi met breakcore is me wat ongebruikelijk. Maar ik zal er eens een aantal keer naar luisteren ;)

Line-up van STRP festival gezien?

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Scream filled Silence » do sep 08, 2011 9:26 pm

Omdat hardcore nou eenmaal ook leuk is zo nu en dan:


Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1477
Lid geworden op: do okt 01, 2009 10:21 am

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Rubicon » vr sep 09, 2011 8:49 am

Wendy schreef:Stiekem is dat een goed nummer. =]
:shock:

Gebruikersavatar
Wendy
Berichten: 806
Lid geworden op: zo mei 15, 2011 8:15 pm
Locatie: Brabant!

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Wendy » vr sep 09, 2011 11:04 am

Stil jij! ;]
Behold the beast, behold his queen. Behold their pact of obscenity!

Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Jepster » vr sep 09, 2011 7:28 pm

Scream filled Silence schreef:Omdat hardcore nou eenmaal ook leuk is zo nu en dan:

Da's toch geen hardcore man :P Dat is draaiorgelcore. Nee, even serieus. Die mainstream hardcore van tegenwoordig kan me echt niet boeien. Het lijkt tegenwoordig meer op hardstyle dan op hardcore. De kicks zijn zo soft als wat en die tenenkrommende melodietjes zijn veel te overheersend. Geef mij dan maar industrial hardcore of UK hardcore.

Overigens, heb programma van STRP bekeken. Amon Tobin en Aphex Twin, nice^2! De rest ben ik eigenlijk niet bekend mee.

Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1477
Lid geworden op: do okt 01, 2009 10:21 am

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Rubicon » vr sep 09, 2011 8:16 pm

Wendy schreef:Stil jij! ;]
Ja, dat is beter geloof ik :?

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door nightwing » za sep 10, 2011 2:10 am



gewoon omdat die geniaal is.
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
Alwin
Berichten: 7470
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 12:10 am
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Alwin » do nov 03, 2011 2:06 am

Jepster schreef:
Scream filled Silence schreef:Owww, gaan we gas geven :p
FFF is nog steeds pure raggacore, terwijl Cardopusher tegenwoordig meer dubstep gericht is (wel heel erg dik overigens). Bong-Ra richt zich niet alleen op raggacore, maar ook op andere subgenres binnen breakcore. DJ K draait eigenlijk voornamelijk jungle/ragga met af en toe een keiharde uitschieter als bovenstaande.
Als je ragga chill vind, ik zou Wan Bushi ^Mr Bad Monkey eens checken, ter inspiratie:
(Wan Bushi - Helmut Lotti & The Russian Dubcore Band)

pas live gezien, ontzettend gaaf! jungle/ragga/happyhardcore, vanalles in een blender :)

Gebruikersavatar
kneuz
Berichten: 1588
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 2:47 am
Locatie: Den Haag

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door kneuz » ma nov 07, 2011 8:17 pm

Kriestof schreef:beste drie dit jaar voor mij zijn nieuwste twee werken van autechre, het sublieme nieuwe werk van pantha du prince en de hallucinante coole warp release Gonjasufi
Had je post destijds helemaal gemist, maar ik ben het helemaal met je eens wat betreft Gonjasufi! Was ook in mijn top10 lijstje van 2010. De nieuwe van Autechre vond ik iets minder, eigenlijk al hun werk na de eerste twee albums (Incunabula en Amber) is me iets te "vreemd".
Jepster schreef:Het Ad Noiseam label is de laatste tijd erg goed bezig.
Ad Noiseam, goed label ja. Ik kwam erop via de groep Mago, een side-project van de Zweedse band Sanctum. Meesterlijk album, uitgebracht in 2002. Maar helemaal mooi van Ad Noiseam is dat ik door het browsen van hun site, de band Lights Out Asia heb ontdekt, en ben daar een enorme fan van geworden!
M A X I M U M V O L U M E Y I E L D S M A X I M U M R E S U L T S

Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Jepster » wo nov 09, 2011 10:33 pm

Alwin schreef:Als je ragga chill vind, ik zou Wan Bushi ^Mr Bad Monkey eens checken, ter inspiratie:
(Wan Bushi - Helmut Lotti & The Russian Dubcore Band)

pas live gezien, ontzettend gaaf! jungle/ragga/happyhardcore, vanalles in een blender :)
Wauw, echt een te gekke track zeg! Ik ga maar eens wat meer van Wan Bushi luisteren. Heb al vaak positieve geluiden over hem gehoord en als ik dit zo hoor moet ik er toch helemaal maar aan geloven. Dat is toch eigenlijk ook wel het toffe aan breakcore, dat alles mogelijk is. Eigenlijk is de amen break het enige vereiste (ook niet eens altijd), hoe je voor de rest je tracks opvult maakt geen ene moer uit. Mooie dingen komen daar uit.

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door nightwing » vr nov 18, 2011 2:49 pm

Ik loop ontzettend te balen dat ik vandaag niet fit genoeg ben om bij Skrillex aanwezig te zijn. Maar gister kaarten gekocht voor 10 december in de Simplon. Dan is weer machtig en dit keer niet met de minste line up! Eindelijk eens Dirtyphonics live zien!

LINE UP:


GROTE ZAAL

23:00-01:00 Yorobi
01:00-02:00 Noisia
02:00-03:30 Dirtyphonics
03:30-05:00 Black Sun Empire

KLEINE ZAAL

00:00-01:30 Posij
01:30-02:30 Rico Rave & Disco Dave
02:30-04:00 Floris Jonker

www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Scream filled Silence » za nov 19, 2011 10:08 pm

Skrillex was gisteren in één woord overdonderend! Hij had anderhalf uur om zijn kunsten te vertonen. Hij draaide de grote bekende nummers en kreeg het publiek meer dan enthousiast. De uitverkochte Paradiso ging compleet uit zijn dak. Leuk om te zien was dat meneer Skrillex er zelf ook zichtbaar schik in had. Ik blijf het één van meest overtuigend acts van dit moment vinden. Het bizarre over de toppe van zijn muziek, zonder uit de maat te vallen, vind ik geweldig. Een meer dan geslaagd optreden. Koan Sounds in het voorprogramma was ook erg gaaf. Na Skrillex zou er nog een set gedraaid worden, maar om onbekende redenen vond dat geen doorgang.

Plaats reactie