Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Voor alle andere bands
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Bericht door Jepster » do dec 17, 2009 9:52 pm

Ja, klopt, Beats Op Je Fiets is van Eye-D. Maar is goed, laat maar keertje weten. Wie weet waag ik dan een keertje de gang naar het verre Zeeland.

Maar even terzake. Wat blijft Noisia toch gruwelijk gaaf. Echt één van de weinig drum 'n bass acts die uit duizenden herkenbaar is. Daarnaast hebben ze nog een aantal electro tracks gemaakt op hun eigen Division label en tracks gemaakt onder hun andere alias De Huilende Rappers. Check het uit:

Diplodocus:
http://www.youtube.com/watch?v=e83uJTgBat0

Flatline:
http://www.youtube.com/watch?v=7kAg-aSOXQI

End Game:
http://www.youtube.com/watch?v=tc9OAoTMjak

Yellow Brick (electro):
http://www.youtube.com/watch?v=Tj1_xpDHg8I

De Huilend Rappers - Piraterij:
http://www.youtube.com/watch?v=vKj1DXNOY8Q

Gebruikersavatar
kneuz
Berichten: 1588
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 2:47 am
Locatie: Den Haag

Bericht door kneuz » di dec 22, 2009 10:50 pm

Ben er net achter gekomen dat Autechre op 7 april 2010 in de Melkweg staat! Daar ga ik zeker bij proberen te zijn, hoewel het op een woensdag is en ik dan stage loop. Kaartverkoop start morgen :)
M A X I M U M V O L U M E Y I E L D S M A X I M U M R E S U L T S

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11734
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » wo dec 23, 2009 1:30 am

Dat is wel extreem gaaf ja.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24841
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » do dec 24, 2009 11:23 am

verwacht maar geen best of show ofzo met bekende deuntjes

je krijgt een uur lang loodzware elektronica en abstracte bliepjes in je maag gesplitst

wel altijd lekker

zal eens kijken of ze weer naar antwerpen komen
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
kneuz
Berichten: 1588
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 2:47 am
Locatie: Den Haag

Bericht door kneuz » do dec 24, 2009 2:34 pm

Geen idee van Antwerpen, maar op 9 april zijn ze in ieder geval wel in Brussel.

Hm, dus gewoon een heel concert lang een flinke bak herrie in plaats van gave oude nummers zoals Montreal en Basscadet..? Lijkt me inderdaad toch wel gaaf, ik wil Autechre gewoon een keer live gezien hebben! :) Maar toch vervelend dat het op een doordeweekse dag is en waarschijnlijk pas na middernacht gaat aflopen (en dan dus nog tenminsten een uur naar huis rijden).
Moet nog even wachten hoe het zit met stage tegen die tijd, ik hoop maar dat dit niet te snel uitverkoopt.
M A X I M U M V O L U M E Y I E L D S M A X I M U M R E S U L T S

metaljur
Berichten: 1115
Lid geworden op: zo jun 21, 2009 2:37 pm

Bericht door metaljur » vr dec 25, 2009 7:42 pm

Kriestof schreef:wie? captain jack?

in 1996 heb ik die gezien! hij is inmiddels dood



volgend jaar eens wat nederlandse grote dance festivals doen, dance valley ofzo, iemand een tip wat het beste nederlandse grote dance event is?

liefst een waar ook techno en dingen met kwaliteit als richie hawtin en dergelijke komen..
Sensation white/black,Mystery Land,extrema outdoor, Defqon,Qlimax,X-Qlusive,In Qontrol,Q-Base.

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » vr dec 25, 2009 8:28 pm

Que?
NOT MY FUCKING TEMPO

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Bericht door nightwing » za dec 26, 2009 1:40 pm

metaljur schreef:[..]


Sensation white/black,Mystery Land,extrema outdoor, Defqon,Qlimax,X-Qlusive,In Qontrol,Q-Base.
Defqon lijkt me ook super ja, hopelijk kan ik er dit jaar kaarten voor krijgen! In Zwolle is er sinds vorig jaar ook een klein leuk nieuw festival. Heet Fusion of Dance, kost volgens mij rond de 20 euro maar. Dan heb je van 12 tot 12 muziek en 3 stages. Vorig jaar was er een Lipgloss stage met allemaal van die sneakers stijl muziek, een OnlytechnO stage...techno dus en een Megabase stage, Hardstyle/core. Niet groot, bij de wythmerplas maar wel heel gezellig en vooral voor het geld.
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
Kimzel
Berichten: 23576
Lid geworden op: vr mar 14, 2003 7:24 am
Locatie: lobitch

Bericht door Kimzel » za dec 26, 2009 2:13 pm

Kriestof schreef:verwacht maar geen best of show ofzo met bekende deuntjes

je krijgt een uur lang loodzware elektronica en abstracte bliepjes in je maag gesplitst

wel altijd lekker

zal eens kijken of ze weer naar antwerpen komen
je kan ook partyflock nemen, kun je alle feestje zien en bijhouden (en mijn vriend worden natuurlijk)

metaljur
Berichten: 1115
Lid geworden op: zo jun 21, 2009 2:37 pm

Bericht door metaljur » za dec 26, 2009 3:30 pm

nightwing schreef:[..]


Defqon lijkt me ook super ja, hopelijk kan ik er dit jaar kaarten voor krijgen! In Zwolle is er sinds vorig jaar ook een klein leuk nieuw festival. Heet Fusion of Dance, kost volgens mij rond de 20 euro maar. Dan heb je van 12 tot 12 muziek en 3 stages. Vorig jaar was er een Lipgloss stage met allemaal van die sneakers stijl muziek, een OnlytechnO stage...techno dus en een Megabase stage, Hardstyle/core. Niet groot, bij de wythmerplas maar wel heel gezellig en vooral voor het geld.
Mwjah ach ik ben tijdje gestopt met dat hardcore gebeuren, ik ga ook richting de 30.
Dus ik ga nie meer zo naar die discotheken, op een gegeven moment staan al die dj's wel op elk feest dan zie je ze 10 keer per jaar dan houd dat ook een keer op ppfff..
Maar wie weet komend nieuw jaar weer is naar een oldscool hardcore feessie.

Gebruikersavatar
Connavar
Berichten: 36
Lid geworden op: do jan 11, 2007 2:25 am
Locatie: Leiden

Bericht door Connavar » do mar 04, 2010 1:57 pm

Ik ben nu de Drum&Bass een beetje aan het ontdekken, grappig genoeg blijk ik in dit genre net als in de metal het meest die groepen te waarderen die het voor elkaar krijgen tussen al het gebeuk toch een hoop melodie te verstoppen (Black Sun Empire, Noisia, State of Mind).

Ik ga morgen naar Nijmegen voor Katatonia in de Doornroosje, en daarna is daar Deflux, naar het schijnt wel een tof d&b-feestje. Ik ben benieuwd!
I've got nothing to lose but my apathy

Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Bericht door Jepster » do mar 04, 2010 4:28 pm

Connavar schreef:Ik ben nu de Drum&Bass een beetje aan het ontdekken, grappig genoeg blijk ik in dit genre net als in de metal het meest die groepen te waarderen die het voor elkaar krijgen tussen al het gebeuk toch een hoop melodie te verstoppen (Black Sun Empire, Noisia, State of Mind).
Gelijk heb je! BSE, Noisia en SoM zijn stuk voor stuk helden. Ik denk dat je Spor en Ed Rush & Optical dan misschien ook wel gaaf vind. (Check bijvoorbeeld Spor-Aztec of Spor - Molehill en Ed Rush & Optical met Chubrub)

Gaat er nog iemand naar 5 days off trouwens? Ik ga naar day 4, die line up is te gaaf.

Zaal 1
Eye-D
Hidden
Kubus
Noisia
Live: Flinke Namen
Live: Promo
MC: Skinto

Zaal 2: WAR
Semiomime
The DJ Producer
Traffik
Live: Bong-Ra
Live: Void Settler

Gebruikersavatar
Connavar
Berichten: 36
Lid geworden op: do jan 11, 2007 2:25 am
Locatie: Leiden

Bericht door Connavar » do mar 04, 2010 7:26 pm

Bedankt voor de tips, klinkt allebei erg tof!

Ik kwam ook nog van die acts tegen waar er dan de hele tijd zo'n mc doorheen loopt te blèren, Aphrodite bijvoorbeeld, maar dan hoeft van mij dan weer niet zo..
I've got nothing to lose but my apathy

Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Bericht door Jepster » do mar 04, 2010 9:18 pm

Connavar schreef:Bedankt voor de tips, klinkt allebei erg tof!

Ik kwam ook nog van die acts tegen waar er dan de hele tijd zo'n mc doorheen loopt te blèren, Aphrodite bijvoorbeeld, maar dan hoeft van mij dan weer niet zo..
Dat is inderdaad altijd het gevaar als je een drum 'n bass livesetje luistert. Met Noisia en BSE heb je daar over het algemeen wat minder last van, maar in hun Lowlands sets zit er dan wel bijvoorbeeld weer eentje. Tja, het schijnt toch sfeerverhogend te werken. Ik hoor echter bijna alleen maar negatieve reacties over MC's en ik snap 9 van de 10 keer ook echt niet wat die gasten toevoegen. Soms lijkt het wel alsof je bij een fucking hiphop concert aanwezig bent, die gasten zijn dan gewoon op de beat aan het meeblèren. Een MC die af en toe gewoon een nuttige bijdrage levert (en dan niet iets als "yo, are you having a good time" of "put your hands up"), dat is wel leuk. Maar alsjeblieft niet zo over the top en zo clichématig.

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Bericht door Scream filled Silence » vr mar 05, 2010 4:37 pm

@Connavar

Even zo wat tipjes:









Voor de rest:
Konflikt
Bad Company
Rawthang
The Upbeats
Stakka & Skynet


Verder zijn Spor en Noisia koning natuurlijk :D
[url]www.hopsandbarley.nl[/url]

Gebruikersavatar
Connavar
Berichten: 36
Lid geworden op: do jan 11, 2007 2:25 am
Locatie: Leiden

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Connavar » wo mar 24, 2010 11:05 am

Daar zit gave shizzle tussen! Ik hou wel van die duistere sound van bijvoorbeeld die Fucking Hostile remix (al hoor ik geen Pantera meer hoor :p )

Hoe komen jullie eigenlijk aan je drum&bass, plukken jullie dat allemaal van het internet af? Want er wordt bar weinig op cd uitgebracht geloof ik he..
I've got nothing to lose but my apathy

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Scream filled Silence » wo mar 24, 2010 11:14 am

Het internet is inderdaad mijn trouwe dienaar voor het verkrijgen van drum 'n bass. Verder is het live natuurlijk veel leuker. Komend weekend staat Noisia in het Paard van Troje... en ik zie dat je in Leiden woont: 10 april staat Dieselboy in LVC...

Gebruikersavatar
Connavar
Berichten: 36
Lid geworden op: do jan 11, 2007 2:25 am
Locatie: Leiden

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Connavar » wo mar 24, 2010 11:37 am

Ha, goed dat je het zegt, maar eens naar Dieselboy toe dan. Kom ik nog een keer in het LVC..
I've got nothing to lose but my apathy

Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Jepster » wo mar 24, 2010 3:40 pm

Om een beetje ervaring op te doen qua namen in de drum 'n bass scene, raad ik je ook aan om veel livesets te luisteren en goed naar de tracklists te kijken. Hoor je een vette track voorbij komen en je wilt weten van wie die is, ga een beetje rondneuzen op Youtube aan de hand van de tracklist. Je zult hem natuurlijk niet meteen vinden, maar je raakt wel meteen bekend met meerdere artiesten en bijbehorende tracks. En het is natuurlijk leuk om te doen.

Gebruikersavatar
kneuz
Berichten: 1588
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 2:47 am
Locatie: Den Haag

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door kneuz » za mar 27, 2010 5:08 pm

Laatst ontdekt: Global Communication - 76:14

Rare naam voor een album ja, het is de lengte ervan in minuten en seconden. Geweldige ambient met heel af en toe een idm/triphop sfeertje. Ik zou het aanbevelen aan fans van het oudere werk van Autechre en Aphex Twin, en Boards of Canada. Hoewel, als liefhebber van die muziek ken je GC zeker allang ;)
M A X I M U M V O L U M E Y I E L D S M A X I M U M R E S U L T S

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Re:

Bericht door nightwing » za mar 27, 2010 6:50 pm

Jepster schreef:
Connavar schreef:Ik ben nu de Drum&Bass een beetje aan het ontdekken, grappig genoeg blijk ik in dit genre net als in de metal het meest die groepen te waarderen die het voor elkaar krijgen tussen al het gebeuk toch een hoop melodie te verstoppen (Black Sun Empire, Noisia, State of Mind).
Gelijk heb je! BSE, Noisia en SoM zijn stuk voor stuk helden. Ik denk dat je Spor en Ed Rush & Optical dan misschien ook wel gaaf vind. (Check bijvoorbeeld Spor-Aztec of Spor - Molehill en Ed Rush & Optical met Chubrub)

Gaat er nog iemand naar 5 days off trouwens? Ik ga naar day 4, die line up is te gaaf.

Zaal 1
Eye-D
Hidden
Kubus
Noisia
Live: Flinke Namen
Live: Promo
MC: Skinto

Zaal 2: WAR
Semiomime
The DJ Producer
Traffik
Live: Bong-Ra
Live: Void Settler
Ik vind Dj Promo met ze hiphop act toch wel zo aanfluiting. The Opposites waren nog wel relaxed, maar Flinke Namen verschrikkelijk. Waar is die gast mee bezig?
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
Alwin
Berichten: 7470
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 12:10 am
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Alwin » do apr 08, 2010 10:52 pm

Scream filled Silence schreef:Het internet is inderdaad mijn trouwe dienaar voor het verkrijgen van drum 'n bass. Verder is het live natuurlijk veel leuker. Komend weekend staat Noisia in het Paard van Troje... en ik zie dat je in Leiden woont: 10 april staat Dieselboy in LVC...
Wilde nog naar Noisia gaan, maar had een tegenvaller met de financiën, + vind dat laatste album niet zo heel erg spannend (hoewel rail gun wel een erg stoer nummer is) dus niet meer gegaan.
Komend weekend wel Dieselboy :D . Vind vooral The Dungeonmaster's Guide erg tof van hem.

Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Re: Re:

Bericht door Jepster » do apr 08, 2010 11:26 pm

nightwing schreef:
Ik vind Dj Promo met ze hiphop act toch wel zo aanfluiting. The Opposites waren nog wel relaxed, maar Flinke Namen verschrikkelijk. Waar is die gast mee bezig?
Vraag ik me inderdaad ook af. Heb op 5 Days Off denk nog geen 5 minuten gekeken, er was echt geen moer aan. Wat een zaaddodende zooi zeg. Ik vond juist dat Promo de goede kant op aan het gaan was (de laatste tijd ging hij juist de experimentele kant op met drum 'n bass en industrial hardcore, nadat hij paar jaar geleden alleen maar van die klotemainstream draaide), maar dit is inderdaad echt helemaal niks.

Over het nieuwe album van Noisia, ik ben eigenlijk wel heel benieuwd. Ik vind eigenlijk altijd alles wel vet wat ze produceren, dus dit album moet ik ook tof vinden. Plus dat de tracks die ik wel ken van het album stuk voor stuk erg tof zijn. Shellshock heeft een dodelijke bass, Stigma snoeit, Diplodocus is gewoon lekker, Split The Atom en Machine Gun zijn prima electrotracks en een samenwerking met Amon Tobin is bij voorbaat al goed. Nu de rest nog :P

Gebruikersavatar
kneuz
Berichten: 1588
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 2:47 am
Locatie: Den Haag

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door kneuz » do apr 22, 2010 1:00 pm

Nog liefhebbers van Front Line Assembly hier? Op vrijdag 9 juli staan ze in Tivoli Oudegracht :D

Website: http://www.mindphaser.com/
Myspace: http://www.myspace.com/thefrontlineassembly
Tivoli: http://www.tivoli.nl/agenda/informatie/ ... E+ASSEMBLY

€ 17,00, zaal open 20:30

Nog geen voorprogramma bekend voor zover ik weet. Ik ga er vast wel heen, FLA lijkt me een erg goeie live band. En bovendien ben ik een enorme fan van de wat oudere albums van Delerium :)
M A X I M U M V O L U M E Y I E L D S M A X I M U M R E S U L T S

Gebruikersavatar
Oblivion
Berichten: 4832
Lid geworden op: za feb 14, 2004 12:55 pm
Locatie: Arnhem; samen met je moeder
Contacteer:

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Oblivion » do apr 22, 2010 2:52 pm

Connavar schreef:Daar zit gave shizzle tussen! Ik hou wel van die duistere sound van bijvoorbeeld die Fucking Hostile remix (al hoor ik geen Pantera meer hoor :p )

Hoe komen jullie eigenlijk aan je drum&bass, plukken jullie dat allemaal van het internet af? Want er wordt bar weinig op cd uitgebracht geloof ik he..
Wat dacht je van op plaat > DJs...
"Poep, Zweet en Tranen"

[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]

Gebruikersavatar
Connavar
Berichten: 36
Lid geworden op: do jan 11, 2007 2:25 am
Locatie: Leiden

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Connavar » vr apr 23, 2010 4:36 pm

Ja, daar doelde ik ook eigenlijk op, dat het meestal op vinyl wordt uitgebracht ipv op cd. Maar ik heb geen platenspeler, dus ja..
I've got nothing to lose but my apathy

Gebruikersavatar
Oblivion
Berichten: 4832
Lid geworden op: za feb 14, 2004 12:55 pm
Locatie: Arnhem; samen met je moeder
Contacteer:

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Oblivion » za apr 24, 2010 2:07 am

Zo duur zijn ze ook weer niet (kijk bijv. es in 2ehandszaakjes), tenzij je meteen voor (een) goeie draaitafel(s) gaat.
"Poep, Zweet en Tranen"

[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]

Gebruikersavatar
Alwin
Berichten: 7470
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 12:10 am
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Alwin » di apr 27, 2010 2:38 pm

Op zich, http://www.watt-rotterdam.nl/23-649-PRSPCT_XL_11 wordt dit ook wel gezellig.

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door nightwing » di apr 27, 2010 3:31 pm

Ja mooie bende, heel misschien reis ik die kant nog op om Dieselboy te aanschouwen!
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Jepster » di apr 27, 2010 7:46 pm

Tering, die hardcore area mag er anders ook zijn. Mark N de scratchmeester komt ook draaien, hoe gruwelijk. Scratches + breaks + beats = zeer dope.






Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9032
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Appelflap » vr apr 30, 2010 9:36 pm

🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door the true Thorko » vr apr 30, 2010 9:52 pm

Appelflap schreef:Fu - You Are The Resistance
Mwa... ik dig de 808 en 303, maar dit is me toch echt te mager.
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9032
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Appelflap » vr apr 30, 2010 9:55 pm

Waar hoor jij een 303? Een kenner hoort hier nergens een 303 hoor :) Maar te mager? Qua opvulling? Of als nummer qua lengte?
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door the true Thorko » vr apr 30, 2010 10:14 pm

Appelflap schreef:Waar hoor jij een 303? Een kenner hoort hier nergens een 303 hoor :) Maar te mager? Qua opvulling? Of als nummer qua lengte?
Qua ideeën... lijkt een random patch van alle geluidjes uit die 808. En die 303 meende ik te herkennen in een paar sweeps...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9032
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Appelflap » vr apr 30, 2010 10:23 pm

Mmmm... meestal heb ik bij dance om eoa reden meestal nooit inspi om er verder aan te sleutelen (zoals ik dat bij rock of metal oid wel heb). Maar ik zal er nog eens kritisch naar luisteren.
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11734
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Amibor » za mei 01, 2010 3:45 am

Afgelopen weekend naar Bangface geweest in Engeland. Zwaar gaaf festival, lekkere line-up, toffe lokatie, relaxte mensen, en een hoop drugs (niet voor mij though). Het thema was 'Juracid Park', dus een hoop dino's of iets wat er op leek. Het grappigste was nog wel om op klaarlichte dag vanaf een grasveldje een gast met een groot dino-hoofd op te zien trippen op ketamine. Heerlijk, als de helft van de mensen wat op heeft. Maar dan wel de fijn-in-de-omgang drugs, dat scheelt al een hoop. En om een keer geen agressieve kaalkoppen tegen te komen is ook een verademing. Muzikale hoogtepunten waren Snares, Plaid, Matthew Herbert, 16bit, en mijn algehele verheuging in het genre dubstep, iets waar ik voorheen niet zoveel van moest hebben. Verder was het jammer dat Drumcorps ging zingen en dat Rotator en Jimmy Edgar tegelijk met Snares kwamen, maar dat mocht de pret niet drukken.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door nightwing » zo mei 02, 2010 12:45 pm

Eergister naar Noisia geweest weer. Ik heb ze vaak zat live gezien. Maar godverdomme ik ben nu nog steeds kats naar de tering! Wat draaiden ze snoeihard zeg! Heerlijk en dan op het einde ook nog Dieselboy knallen. Hedon ging helemaal kapot, geweldig!
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9032
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Appelflap » wo mei 05, 2010 7:28 pm

Nog niet af. Maar ik vind m wel dik. Mensen tips voor het vervolg/opbouw?

This Is How It's Done
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Scream filled Silence » wo mei 05, 2010 8:06 pm

Wel leuk gedaan, maar het komt wat hakkelend en iets onsamenhangende over... Probeer iets meer in 1 thema te blijven. Nu lijken het 3 verschillende stukken, die op zichzelf goed klinken, maar niet echt bij elkaar passen... Maar blijf vooral door gaan!!!

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24841
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Kriestof » vr mei 07, 2010 4:38 pm

Amibor schreef:Afgelopen weekend naar Bangface geweest in Engeland. Zwaar gaaf festival, lekkere line-up, toffe lokatie, relaxte mensen, en een hoop drugs (niet voor mij though). Het thema was 'Juracid Park', dus een hoop dino's of iets wat er op leek. Het grappigste was nog wel om op klaarlichte dag vanaf een grasveldje een gast met een groot dino-hoofd op te zien trippen op ketamine. Heerlijk, als de helft van de mensen wat op heeft. Maar dan wel de fijn-in-de-omgang drugs, dat scheelt al een hoop. En om een keer geen agressieve kaalkoppen tegen te komen is ook een verademing. Muzikale hoogtepunten waren Snares, Plaid, Matthew Herbert, 16bit, en mijn algehele verheuging in het genre dubstep, iets waar ik voorheen niet zoveel van moest hebben. Verder was het jammer dat Drumcorps ging zingen en dat Rotator en Jimmy Edgar tegelijk met Snares kwamen, maar dat mocht de pret niet drukken.
zozo naar bangface geweest

moet ik ook eens naar toe, kwam er dit jaar weer niet van, volgend jaar echt eens heen

gewoon een groot drugsfestival, dat kan niemand ontkennen, maar wel met erg leuke muziek die je niet zo gauw hier aantreft
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Jepster » vr mei 07, 2010 7:12 pm

Appelflap schreef:Nog niet af. Maar ik vind m wel dik. Mensen tips voor het vervolg/opbouw?

This Is How It's Done
Ik kan me wel vinden in de kritiek van Scrream Filled Silence, maar ik moet er bij zeggen dat ik de track zeker nice vind. Kicks klinken lekker, het geheel klinkt sfeervol, er zit dus zeker potentie in. Wat voor software gebruik je eigenlijk als ik vragen mag?

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door nightwing » za mei 08, 2010 1:20 pm

Jepster schreef:Tering, die hardcore area mag er anders ook zijn. Mark N de scratchmeester komt ook draaien, hoe gruwelijk. Scratches + breaks + beats = zeer dope.
Ja ik ga vanavond erheen, dan staat die in Hedon te knallen.
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9032
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Appelflap » zo mei 09, 2010 10:07 pm

Jepster schreef:
Appelflap schreef:Nog niet af. Maar ik vind m wel dik. Mensen tips voor het vervolg/opbouw?

This Is How It's Done
Ik kan me wel vinden in de kritiek van Scrream Filled Silence, maar ik moet er bij zeggen dat ik de track zeker nice vind. Kicks klinken lekker, het geheel klinkt sfeervol, er zit dus zeker potentie in. Wat voor software gebruik je eigenlijk als ik vragen mag?
Ik ben t ook met zijn kritiek eens hehe. Hier is een update:

http://www.soundclick.com/bands/page_so ... ID=9104855

Verschrikkelijk gare mix nog, en nog steeds niet af, maar al wat meer in de richting van wat ik wil. Ofzo.

Ik gebruik voor dit nummer Cubase 5, wat samples, en voor de rest een Korg Triton.
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Scream filled Silence » ma mei 10, 2010 1:08 pm

Dit klinkt al stukken beter. Er zit absoluut meer samenhang in. De trompet vind ik echt enorm origineel. Een dergelijk geluid heb ik niet eerder gehoord in dnb, beetje jazz achtig?? Ik zeg, ga zo door en houd ons op de hoogte. Ik ben benieuwd naar hoe je hiermee vordert!

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9032
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Appelflap » do mei 13, 2010 12:12 pm

Hij is klaar! Ik ben tevreden met de sound en de opbouw nu. Vooral het einde ('yo trumpeter!' vind ik ook errug lekker).

Wreck The Discotheque (This Is How It's Done)

Commentaar welkom!
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door the true Thorko » do mei 13, 2010 5:05 pm

Appelflap schreef:Hij is klaar! Ik ben tevreden met de sound en de opbouw nu. Vooral het einde ('yo trumpeter!' vind ik ook errug lekker).

Wreck The Discotheque (This Is How It's Done)

Commentaar welkom!
Mooi. Trompetje past goed.
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Scream filled Silence » wo mei 19, 2010 3:35 pm

Tegenwoordig ben ik meer en meer mijzelf aan het verdiepen in (minimal) techno. Sowieso verdient elektronische muziek hier meer de voorkeur boven metal verwante muziekstijlen. Dingetjes die hier vaak aan staan:

Moderat (samenwerking tussen Apparat en Modeselektor)


Extrawelt


Sasha


Gui Boratto


Mensen nog tips binnen dit genre?

Gebruikersavatar
kneuz
Berichten: 1588
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 2:47 am
Locatie: Den Haag

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door kneuz » ma mei 24, 2010 10:56 pm

Leftfield is terug en op tour!

http://www.leftfield-online.co.uk/
http://www.myspace.com/leftfieldtour
http://www.leftfieldtour.co.uk/

Zonder Paul Daley, jammer genoeg. En helemaal jammer dat er (nog) geen datum is in Nederland :(
M A X I M U M V O L U M E Y I E L D S M A X I M U M R E S U L T S

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24841
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Kriestof » zo jul 04, 2010 11:30 am

minimal aanraders: magda, ellen alien, ricardo villalabos, the delta en alles van richie hawtin

gisteren toevallig nog naar groot minimal/techno strandfeest geweest met onder andere ricardo villalobos, luciano, marcel dettman en ben clock


me erg geamuseerd, maar niet voor elke week, daarvoor vind ik de muziek ook soms gewoon te saai voor
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Kimzel
Berichten: 23576
Lid geworden op: vr mar 14, 2003 7:24 am
Locatie: lobitch

Re: Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Bericht door Kimzel » ma jul 05, 2010 12:19 pm

in nederland?

Plaats reactie