Kingdom Come

Voor alle andere bands
Plaats reactie
wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Kingdom Come

Bericht door wyrm » zo mar 01, 2009 12:22 pm

Vast bij sommigen wel bekend van het hitje "What Love Can Be", de debuut cd, de Monsters of Rock tour of misschien wel de aanval van Gary Moore "Led Clones"...

Vanaf 1988 hebben ze 12 cd's gemaakt die allemaal van een enorm hoog niveau zijn. De laatste 4 cd's zijn volledig alleen gecomponeerd en ingespeeld door Lenny Wolf.

De laatste cd, Magnified is 27 februari 2009 uitgekomen en klinkt enorm modern (voor zover classic rock modern kan zijn :wink: ).

Live is het altijd een feestje. Vorige keer speelden ze opa Dokken volledig van het podium. 23 mei zouden ze in de Rock Temple spelen, maar dat optreden is helaas uitgesteld.

Ben benieuwd naar jullie mening...

Nog wat linkjes:
www.kingdomcome.de
http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... D=53576075
http://www.youtube.com/watch?v=1HQ4QrBQX6I (De nieuwe video, net uit)
I drink therefore I am

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » zo mar 01, 2009 12:59 pm

Kingdom Come is wel okay. Live zijn ze inderdaad zelfs erg goed. Al is het niet zo heel ingewikkeld meer om Dokken anno nu van het podium te blazen.

Ik bezit Twilight Cruiser en Master Seven. Er zijn Led Zeppelin invloeden, maar ik zou het geen klonen willen noemen. Beide albums bevatten gewoon zeer degelijke melodieuze hardrock. Toen Gary Moore Led Clones opnam, klonk hij als een Thin Lizzy kloon. Hoor je ook niemand over.

Vooral het titelnummer van Twilight Cruiser is een zeer sterke track.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » zo mar 01, 2009 1:36 pm

Edwynn schreef:Ik bezit Twilight Cruiser en Master Seven. Er zijn Led Zeppelin invloeden, maar ik zou het geen klonen willen noemen. Beide albums bevatten gewoon zeer degelijke melodieuze hardrock. Toen Gary Moore Led Clones opnam, klonk hij als een Thin Lizzy kloon. Hoor je ook niemand over.
Toen Gary Moore Led Clones opnam, had Kingdom Come alleen nog maar hun titelloze debuutalbum uitgebracht. De platen die jij noemt, zijn pas veel later uitgekomen. Dus ik vind het nogal vreemd dat je op basis van die cd's suggereert dat de kritiek die Gary Moore in Led Clones uitte onterecht is. Dan moet je toch eens naar het debuut van Kingdom Come luisteren. Verder heeft Gary Moore natuurlijk zelf enige tijd deel uitgemaakt van Thin Lizzy, dus dan kun je hem moeilijk verwijten dat zijn solomateriaal in het verlengde van die band ligt. Dan moet je Dio ook verwijten dat de muziek die hij met zijn eigen band maakt als een mix tussen Black Sabbath en Rainbow klinkt, om maar een voorbeeld te noemen.

Ik vond de boodschap van Led Clones destijds wat overdreven, omdat het toenmalige succes van bands als Kingdom Come en Whitesnake gewoon het gevolg was van de uitstekende platen die ze uitbrachten, maar hij had wel gelijk dat ze nogal leentjebuur speelden bij het werk van Led Zeppelin. Hoe dan ook is Led Clones een gaaf nummer, zelfs als de tekst je niet aanspreekt. 8) Ook Kingdom Come heeft erg gave songs opgenomen, in ieder geval op de eerste twee albums. Daarna ben ik ze grotendeels uit het oog verloren.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » zo mar 01, 2009 2:05 pm

Als ik twee albums heb, wil dat niet zeggen dat ik de andere albums niet ken, natuurlijk.
Je daaropvolgende statement over Moore en Dio geeft aan hoe belachelijk de aantijgingen jegens Kingdom Come zijn. Zelf weerleg je het even later ook weer...
De invloeden van Zep zijn er. Maar die zijn bij elke bluesy hardrockband wel aanwezig. Verder heeft Kingdom Come een heuse eigen smoel die op de latere albums beter ontwikkeld wordt.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » zo mar 01, 2009 3:09 pm

Mijn punt over Moore en Dio is dat niemand hen destijds verweet dat ze klonen zijn, omdat ze leentjebuur speelden bij bands waar ze zelf een voornaam lid van waren geweest. Lenny Wolf en zijn kompanen waren daarentegen zelf natuurlijk geen bandlid van Led Zeppelin geweest. Dat is volgens mij de reden dat zij, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Moore of Dio, wel kritiek kregen. Er is een verschil tussen van jezelf jatten of van iemand anders. Je kunt (de eerste plaat van) Kingdom Come wat dat betreft beter vergelijken met Airbourne. Die krijgen veel kritiek omdat hun sound ontzettend op AC/DC lijkt, terwijl in Airbourne eveneens geen bandlid van AC/DC zelf zit. Dat kun je zien als een eerbetoon, maar ook als een gebrek aan originaliteit. Persoonlijk vind ik het niet zo'n probleem, zolang de band in kwestie (zoals Kingdom Come) goede songs schrijft.

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Bericht door wyrm » zo mar 01, 2009 7:18 pm

Mooie discussie!

De grap is wel een beetje dat niemand iets te klagen had toen Lenny Wolf precies hetzelfde deed met zijn band Germany en later met het geweldige Stone Fury. Pas toen hij veel albums verkocht met Kingdom Come werd het plotseling een probleem!
I drink therefore I am

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » zo mar 01, 2009 8:18 pm

Gilbert schreef:Mijn punt over Moore en Dio is dat niemand hen destijds verweet dat ze klonen zijn, omdat ze leentjebuur speelden bij bands waar ze zelf een voornaam lid van waren geweest. Lenny Wolf en zijn kompanen waren daarentegen zelf natuurlijk geen bandlid van Led Zeppelin geweest. Dat is volgens mij de reden dat zij, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Moore of Dio, wel kritiek kregen. Er is een verschil tussen van jezelf jatten of van iemand anders. Je kunt (de eerste plaat van) Kingdom Come wat dat betreft beter vergelijken met Airbourne. Die krijgen veel kritiek omdat hun sound ontzettend op AC/DC lijkt, terwijl in Airbourne eveneens geen bandlid van AC/DC zelf zit. Dat kun je zien als een eerbetoon, maar ook als een gebrek aan originaliteit. Persoonlijk vind ik het niet zo'n probleem, zolang de band in kwestie (zoals Kingdom Come) goede songs schrijft.
Kingdom Come een Led Zeppelin kloon noemen (ook op basis van de debuutplaat) is in mijn oren volkomen onterecht. Nogmaals, er zijn veel invloeden, maar Kingdom Come heeft wel degelijk een eigen geluid.
Dat Gary Moore nota bene er een nummer aan wijdt, levert natuurlijk veel napraters op. Gary Moore heeft zelf een blauwe maandag in Thin Lizzy gezeten en borduurt daar zijn verdere loopbaan op voort om vervolgens over te schakelen op zouteloze uitgekakte blues. Dat is een sterk staaltje van een ketel en pot situatie.

Zelf heb ik er geen enkele moeite mee dat er wat leentjebuur gespeeld wordt. Zolang dat interessante songs oplevert, vind ik dat prima. En in het geval van Kingdom Come is dat ook zo. Maar ook de pre-blues platen van Gary Moore mag ik graag draaien.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: Kingdom Come

Bericht door wyrm » vr apr 26, 2013 11:11 pm

Er is een nieuwe video uit voor het nieuwe album die maandag a.s. uitkomt. De plaat heet Outlier en op basis van dit nummer kijk ik er wel naar uit.

I drink therefore I am

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Kingdom Come

Bericht door Jeroen » vr apr 26, 2013 11:38 pm

Ik blijf alleen het debuut echt goed vinden. En die is dan ook héél erg goed. Wat een plaat, alleen maar prijssongs.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5791
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Kingdom Come

Bericht door Mollusk » za apr 27, 2013 2:34 pm

Review van de nieuwe volgt binnenkort
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Kingdom Come

Bericht door Rene » za apr 27, 2013 2:34 pm

Eens, maar tweede album is net zo goed.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5791
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Kingdom Come

Bericht door Mollusk » wo mei 08, 2013 9:01 am

The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Kingdom Come

Bericht door Jeroen » za sep 20, 2014 11:11 pm

Rene schreef:Eens, maar tweede album is net zo goed.
Nu ik die in het bezit heb, kan ik het hier wel mee eens zijn. Vooral Gotta Go (Can't Wage A War) is een fantastisch nummer.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: Kingdom Come

Bericht door wyrm » zo sep 21, 2014 11:30 am

En natuurlijk Staaaaaaaaaaaargazer!
I drink therefore I am

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Kingdom Come

Bericht door Jeroen » wo sep 24, 2014 11:13 am



Ze kiezen in Oekraïne toch wat andere nummers bij The Voice.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Eindbaas
Berichten: 68
Lid geworden op: wo mei 07, 2014 4:36 pm

Re: Kingdom Come

Bericht door Eindbaas » wo apr 29, 2015 3:18 pm

Er schijnt een reunie in de originele bezetting op komst te zijn.
faalhaas

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Kingdom Come

Bericht door Jeroen » zo mei 17, 2015 7:48 pm

Aha. Maar Kingdom Come is toch Lenny Wolf? Die schreef op de eerste twee albums ook het merendeel van het materiaal.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Eindbaas
Berichten: 68
Lid geworden op: wo mei 07, 2014 4:36 pm

Re: Kingdom Come

Bericht door Eindbaas » ma mei 18, 2015 3:03 pm

Hij is altijd de driving force geweest idd. Neemt niet weg dat de eerste 2 albums vaak worden gezien als de beste. Op In Your Face schreven ook alle bandleden mee trouwens.

"Do You Like It" (Lenny Wolf, Rick Steier, Danny Stag, James Kottak, Johnny B. Frank, Marty Wolff) – 3:40
"Who Do You Love" (Johnny B. Frank, Wolf, Marty Wolff) – 4:14
"The Wind" (Frank, Stag, Wolf, Wolff) – 5:01
"Gotta Go (Can't Wage a War)" (Wolf, Kottak) – 4:25
"Highway 6" (Wolf, Steier, Stag, Kottak, Frank, Wolff) – 5:51
"Perfect 'O'" (Frank, Steier, Wolf) – 3:46
"Just Like a Wild Rose" (Wolf, Wolff) – 4:32
"Overrated" (Frank, Steier, Wolf) – 4:03
"Mean Dirty Joe" (Wolf, Wolff) – 4:09
"Stargazer" (Wolf, Steier, Stag, Frank) – 5:14
faalhaas

Dea Pecuniae
Berichten: 155
Lid geworden op: vr apr 17, 2015 6:31 pm
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kingdom Come

Bericht door Dea Pecuniae » ma mei 18, 2015 6:07 pm

Jeroen schreef:

Ze kiezen in Oekraïne toch wat andere nummers bij The Voice.
Erwin Nyhoff had ook leuke nummers. Helaas is hij één van de weinige die door is gegaan met een rockstem. In Duitsland is dat wel anders.

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: Kingdom Come

Bericht door wyrm » do aug 11, 2016 7:44 pm

Bericht van de officiële site:
Dear Kingdom Come soldiers, fans and friends!

The Kingdom Come ship has reached its final destination, at least during my visit on our planet earth.

My decision is mainly caused by experiences I made throughout the last 3 years, during which the fun factor disappeared more and more, and our energy and hopes have repeatedly been crushed by people and circumstances beyond our control. Some folks out there may not believe it, but it’s NOT all about money. I realized that chasing something which seems is not meant to be, trying to force things, would never lead to something good. Therefore it’s time to let go.

Allow me to give you a brief insight into my modest self.

I’m happy about every camera NOT pointing at me. I’m happy about every email or Facefuck message I’m NOT receiving. I’m a rather private dude, who enjoys cruising through life without much noise, among true friends. Public recognition means nothing to me. It’s a sweet momentary kick, which helped me persuade the girls in my former wild days, but in the end it means nothing, and did not get me to a higher spiritual level. So I decided I'd rather sit on my boat and watch the birds shit on my head, NOT trying to figure out the sense of live.
For reference revisit my song “Inhaling the Silence”. Only took me 50 years to figure that out. ;-)

It was a nice and overdue experience to share the stage with my old time Kingdom Come fellows, Johnny B Frank and Danny Stag one more time, which we finally came around to on our Florida cruise 2016. I never thought I would enjoy being locked up with so many people on a boat, but it was a great experience and a good way to organize my mind. That’s what the ocean can do for you! ;-)

It’s been a fantastic 30 year long musical ride, for which I can only be VERY grateful. Having gone through good and bad times, in the end it was an exceptional way to explore our planet, having met countless wonderful people around the globe and building up memories that can not be taken away from me, or you.

I’m not saying that I will never write a song again, or never again enter a stage, but the chapter called “Kingdom Come” is now closed. One day I may revisit the music scene with a new band called "Iron Banana", but until then, it is what it is.

I hope the Kingdom Come songs have given many of you energy, joy and strength, as they did for me. The Kingdom Come songs will live on, long after we all have turned to dust, and will hopefully do the same for many generations to come, unless of course, we have blown up our planet before then.

Not every decision I made was of glamorous choice, but hey, I’m only human. Before ending this note, I would like to express my personal gratitude to the following people who have held up the Kingdom Come flag in good, or bad times.

Marko Wolf, Felix Lethmate, Dirk Rhode, Ulf Zick, Derek Shulman, Olly Hahn, Jim Lewis, Rebecca Taylor, Dave Takas, Kate Deem, Bob Rock, Michael Miller, Matthias, Thorsten & Marc from “Just Music” Hamburg, Stan Diamond, Jens Reinhold, Carsten Wodniczak, Frank Trzaskowski, Alex Kovolev, Angelo Schiliro, Ingrid Kaplja Kreuzer, Martina Pokorny, Lotti, Olliver Sittl, Sepp Danner, Tommy Demetrov, Elke Friess.

And last, but not least, all the talented musicians who have contributed their fantastic playing skills to all the Kingdom Come records. Detailed info about who played what & where, can be found on our old website.

Should I have forgotten somebody, sorry, I’ll buy you dinner.

Marty Wolff, I miss you and I thank you!

To end it with Danny’s words: “The end, the beginning ………”

Ahoy, and the very best to you all !

Lenny
Jammer de bammer. Maar als het niet leuk meer is, moet je er inderdaad mee stoppen.

De laatste paar albums waren al flink mwoah, maar live stond het nog als een huis.
Jammer dat er geen afscheids tour/concert/dvd/iets is.
I drink therefore I am

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Kingdom Come

Bericht door Jeroen » vr aug 12, 2016 6:07 pm

Jammer inderdaad. Maar verder wat je zegt. Ik vind eigenlijk alleen de eerste twee cd's echt goed. Daarna wordt het rap minder. Niet slecht hoor, maar vrij doordeweeks.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Kingdom Come

Bericht door MetalDelight » wo aug 31, 2016 11:23 pm

Twilight Cruiser vindt ik ook een steengoed album, flink "grijs" gedraaid.

Plaats reactie