Comerciele R&B/dance/rock

Voor alle andere bands
Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9032
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Comerciele R&B/dance/rock

Bericht door Appelflap » ma mar 16, 2015 11:46 am

Super commerciele radio-friendly track. Leuk of niet? Commentaar op mix?

🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Comerciele R&B/dance/rock

Bericht door innuendo » ma mar 16, 2015 12:14 pm

Ik kna er helemaal niks mee. Heb het ook niet afgeluisterd, maar dat zal je vast niet verbazen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Comerciele R&B/dance/rock

Bericht door Heidewolf » ma mar 16, 2015 12:27 pm

Kan zo de raio op ja. De eerste 30 seconden klinken als een intro van een liedje op de radio welke mij een andere zender op doet zetten. Of een liedje zonder zo'n irritant ritme en stem-vervorming.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Comerciele R&B/dance/rock

Bericht door Jeroen » ma mar 16, 2015 3:31 pm

De vorige keer hebben je posts over de Sugababes uiteindelijk tot de ondergang van Fusion geleid heh :P
Wat een meuk.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9032
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Comerciele R&B/dance/rock

Bericht door Appelflap » di mar 17, 2015 6:58 am

@Innuendo: oké bedankt voor t (gedeeltelijk ;) ) luisteren iig.

@Heidewolf: bedankt voor t compliment hehe.

@Jeroen: jammer dat je iets 'meuk' noemt. Blijkbaar is dit genre niet aan je besteed?
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Comerciele R&B/dance/rock

Bericht door Jeroen » di mar 17, 2015 1:10 pm

Klopt, rommel. Hoor je andere spul liever.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Comerciele R&B/dance/rock

Bericht door Heidewolf » di mar 17, 2015 1:34 pm

Ik vind 't ook meuk hoor. Net zoals veel muziek op zenders als q-music, 538 en slam-fm.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9032
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Comerciele R&B/dance/rock

Bericht door Appelflap » di mar 17, 2015 2:26 pm

Misschien begrijp ik je/jullie verkeerd en/of ga ik er te diep op in, maar als ik iets 'rommel'noem vind ik iets slecht. Nu is de beleving van muzieknatuurlijk een compleet subjectief iets, maar, je kunt best wel met enige kennis van zaken beargumenteren waarom je iets goed of slecht vindt. Ik verbaas me dan ook altijd over hoe mensen iets slecht vinden als er gewoon weinig objectieve reden toe is. Zeg dan gewoon dat het je smaak niet is, dat is wat anders.

Of bedoelen jullie dat eigenlijk? :D
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Comerciele R&B/dance/rock

Bericht door Hieronimus » di mar 17, 2015 3:01 pm

Jep! Maar zo komt alles puur neer op smaak, want objectief goede of slechte muziek bestaat niet. Alleen als je iets vanuit een bepaald standpunt bekijkt kan het slecht of goed zijn.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9032
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Comerciele R&B/dance/rock

Bericht door Appelflap » di mar 17, 2015 3:16 pm

Gamma! ;)

Maar als je iets 'slecht vind' ben ik altijd benieuwd naar waarom. Dan moet je dat, als t meer dan 'het is mijn smaak niet' behelst, kunnen onderbouwen. En nogmaals, je kunt zoals gezegd best redelijk in de buurt komen iets terecht als 'slecht' te bestempelen met objectieve criteria (waarbij dan nog steeds iemand het juist om die redenen als kunst kan bestempelen haha). Denk aan het niet horen van de basgitaar, of onbedoeld uit de maat spelen etc.
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8396
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Re: Comerciele R&B/dance/rock

Bericht door AmnesJAn » di mar 17, 2015 3:17 pm

Dit draaien ze nou altijd bij mij in de sportschool haha.
Zal dus wel n aardige markt voor zijn.
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Comerciele R&B/dance/rock

Bericht door Hieronimus » di mar 17, 2015 3:36 pm

Appelflap schreef:Gamma! ;)

Maar als je iets 'slecht vind' ben ik altijd benieuwd naar waarom. Dan moet je dat, als t meer dan 'het is mijn smaak niet' behelst, kunnen onderbouwen. En nogmaals, je kunt zoals gezegd best redelijk in de buurt komen iets terecht als 'slecht' te bestempelen met objectieve criteria (waarbij dan nog steeds iemand het juist om die redenen als kunst kan bestempelen haha). Denk aan het niet horen van de basgitaar, of onbedoeld uit de maat spelen etc.
Wij snappen elkaar wel inderdaad. ;) Dat schuingedrukte juist ook ja, inderdaad! Uit een technisch perfecte uitvoering hoeft niet goede muziek voort te komen (legio voorbeelden hier).

Wat mij betreft: ik snap dat mensen deze muziek leuk vinden, maar het heeft niet de sfeer die ik zoek en niet de geluiden die ik graag hoor (nou, wat wil je anders, in muziek). Kort gezegd: kutmuziek. :mrgreen:
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Comerciele R&B/dance/rock

Bericht door Heidewolf » di mar 17, 2015 5:58 pm

Ik vind het irritante ritme en de vocalen de voornaamste reden om het slecht te noemen. Daardoor er gebeurt teveel. En het komt 'onbedacht' op mij over. Waarom? Geen idee, wellicht omdat het pop is. Vanmiddag heb ik nog Gentle Giant geluisterd en daarbij gebeurt ook nog alwat, maar daarvan vind ik het mooi. Het komt niet zo willekeurig over denk ik. Niet dat jouw liedje zal ontstaan zijn door willekeur, integendeel zelfs.
Het lijkt mij de kwaal waar veel moderne pop muziek aan lijdt mijn inziens. Als popartiesten geen zeikerige ballads schrijven dan zijn ze wel bezig met rare-geluiden muziek. Muziek die moet voldoen aan rare eisen om gedraaid te worden lijkt. Anders valt het op in de maalstroom van de popmuziek. Anders spreekt het tieners niet aan. En daarom vind het wellicht ook wel geen goede muziek. Muziek is er om naar te luisteren en van te genieten, niet om te dienen als herrie tussen reclame filmpjes of vehikel voor sponsor-contracten.
Tieners leven in een andere wereld dan ik. Die wereld heb ik voor een gedeelte achter mij gelaten. Toen wilde ik geen Roxy Music en nu wel. Zijn hebben een andere belevenis van muziek dan ik en willen andere muziek dan ik.

Trouwens, wat maakt het objectief om op te merken dat de bas wellicht niet goed staat in de mix? And justice for all is er niet minder succesvol om. Dat het allemaal niet strak is ingespeeld? Voor veel mensen geeft dat venom platen weer een bepaalde charme. Even zo geld dat voor veel platen uit de jaren 80.

Bepaalde eisen of vooroordelen voor muziek zijn juist nodig om iets interessant te maken. Zodat iets aantrekkingskracht heeft, omdat er anders niet het idee kan zijn dat ik iets uit de muziek kan halen. Iets moet mij overhalen om in een bepaald verhaal te doen storten. Ergens moet ik mijn keuzes op baseren. Als ik niets wil, wat kan muziek dan bieden?




En voor gospel luister ik wel naar Cash. :wink:
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9032
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Comerciele R&B/dance/rock

Bericht door Appelflap » di mar 17, 2015 8:40 pm

Heidewolf schreef:Ik vind het irritante ritme en de vocalen de voornaamste reden om het slecht te noemen. Daardoor er gebeurt teveel. En het komt 'onbedacht' op mij over. Waarom? Geen idee, wellicht omdat het pop is.
Ik snap weinig van je toelichting :D Maar goed, bedankt voor t toelichten hehe.
Heidewolf schreef:Het lijkt mij de kwaal waar veel moderne pop muziek aan lijdt mijn inziens. Als popartiesten geen zeikerige ballads schrijven dan zijn ze wel bezig met rare-geluiden muziek. Muziek die moet voldoen aan rare eisen om gedraaid te worden lijkt. Anders valt het op in de maalstroom van de popmuziek. Anders spreekt het tieners niet aan. En daarom vind het wellicht ook wel geen goede muziek. Muziek is er om naar te luisteren en van te genieten, niet om te dienen als herrie tussen reclame filmpjes of vehikel voor sponsor-contracten.
Wie zegt dat tieners niet genieten van de mainstream muziek? Het komt mij n beetje over alsof je denkt dat jouw smaak beter is dan die van de gemiddelde tiener? Nogmaals, smaken verschillen :)
Heidewolf schreef:Zijn hebben een andere belevenis van muziek dan ik en willen andere muziek dan ik.
De meerderheid ws wel ja. Echter ook genoeg tieners die allerlei gave non-mainstream muziek luisteren. Het gaat erom dat je er plezier aan beleeft, en je kunt mij niet wijsmaken dat mainstream tieners geen plezier aan hun mainstream muziek beleven.
Heidewolf schreef:Trouwens, wat maakt het objectief om op te merken dat de bas wellicht niet goed staat in de mix? And justice for all is er niet minder succesvol om. Dat het allemaal niet strak is ingespeeld? Voor veel mensen geeft dat venom platen weer een bepaalde charme. Even zo geld dat voor veel platen uit de jaren 80.
Zoals ik al schreef, en zoals Hieronimus al schuingedrukt benadrukte: "waarbij dan nog steeds iemand het juist om die redenen als kunst kan bestempelen haha).

Bepaalde eisen of vooroordelen voor muziek zijn juist nodig om iets interessant te maken. Zodat iets aantrekkingskracht heeft, omdat er anders niet het idee kan zijn dat ik iets uit de muziek kan halen. Iets moet mij overhalen om in een bepaald verhaal te doen storten. Ergens moet ik mijn keuzes op baseren. Als ik niets wil, wat kan muziek dan bieden?
Heidewolf schreef:En voor gospel luister ik wel naar Cash. :wink:
Die vind ik dan weer niet zo bijster ;)
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9032
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Comerciele R&B/dance/rock

Bericht door Appelflap » di mar 17, 2015 8:40 pm

dubbelvla insomnia
Laatst gewijzigd door Appelflap op wo mar 18, 2015 5:47 am, 1 keer totaal gewijzigd.
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Comerciele R&B/dance/rock

Bericht door yowannuzz » di mar 17, 2015 10:30 pm

Ik hoor in dit soort muziek geen passie.
Muziek is in mijn beleving emotie, het uiten van een gevoel, en ik hoor dat hier dus niet.
Hier hoor ik slechts het conformeren aan de massa. "U vraagt, wij maken."

Nee, ik ben er niet wild van.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9032
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Comerciele R&B/dance/rock

Bericht door Appelflap » wo mar 18, 2015 5:40 am

Goed argument. Alleen is dan de vraag wat voor soort emotie zoek je?

Ik kan je iig verzekeren dat bijna alle genres muziek met passie worden gemaakt. Ook R&B enzo. Je kiest echt niet voor een dergelijke onzekere baan waarbij noch succes laat staan inkomen gegarandeerd is, als t niet je passie is. Op n paar uitzonderingen na, zijn t veelal mensen die jarenlang op n kluif moesten leven maar toch volhielden omdat t hun droom was, hun passie. En als je de producers aan t werk ziet, straalt de passie eraf, en dat hoor je ook in de muziek terug. Je moet wel van de muziek in kwestie houden om t te horen denk ik

En zonder arrogant te zijn, het nunmer is echt niet profi genoeg en ik kan een hele lijst verzinnen van zaken die beter kunnen, maar ik hoor wel de passie in mijn eigen nummer. Het is ook echt met passie gemaakt.

Maar goed als jij dat niet herkent en passie is een criterium voor je, moet je t ook niet luisteren uiteraard.
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Comerciele R&B/dance/rock

Bericht door Heidewolf » wo mar 18, 2015 11:29 am

De url van deze website heeft zich al zo vaak geleend voor opmerkingen als deze: waarom ga je niet naar commerciële-popfan.nl? Nagenoeg iedereen op dit forum luistert naar andere genres dan metal, maar heb jij wel eens topics gezien voor Kanye West of Nicki Minaj (schrijf je dat zo?)? Hedendaagse popmuziek is niet populair hier. Er zijn topics voor wereld muziek en klassieke muziek, maar niet voor teringherrie. (Knipoogsmiley erbij, want dat laatste is natuurlijk ironisch he.)
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9032
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Comerciele R&B/dance/rock

Bericht door Appelflap » wo mar 18, 2015 11:38 am

Misschien wel n goede tip idd. Ik kom altijd weer achter de relatief beperkte breedheid van smaak van anderen, zo ook op n metalforum. Waarom hier? Pfff eigenlijk omdat ik maar op n paar fora post. Ik zou niet eens weten op welk relevant forum ik zou moeten posten. Heb jij tips? Of misschien n vrouw, zusje, broertje of kind dat een beter geschikt forum weet? :)
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Re: Comerciele R&B/dance/rock

Bericht door paradigm shift » di mar 24, 2015 6:06 pm

Ik ben denk ik een van de uitzonderingen hier die zo nu en dan wel wat commerciële pop draait (whatever the hell that may be…) Hier kan ik helaas niks mee, en de reden is de overdosis aan autotune. Ik ben daar tamelijk allergisch voor (bij Mastodon trek ik het net, al vind ik het daar ook al een beetje jammer), dus een heel nummer waarin de vocalen kunstmatig van hort naar her worden getrokken trek ik helaas niet.
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22086
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Comerciele R&B/dance/rock

Bericht door KoenM » di mar 24, 2015 6:39 pm

Jeroen schreef:De vorige keer hebben je posts over de Sugababes uiteindelijk tot de ondergang van Fusion geleid heh :P
Wat een meuk.
Je gaat de geweldige Sugababes toch niet vergelijken met deze rotzooi?

Overload op Top of the pops (op de barkrukken ja) is historische muziek. En een natte droom, maar dat is in deze context minder relevant. Toch zeg ik het even.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Comerciele R&B/dance/rock

Bericht door Jeroen » di mar 24, 2015 8:25 pm

Mijn smaak is breed zat. Dit is eigenlijk de enige muziek die ik echt niet uit kan staan, plus hip hop.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Re: Comerciele R&B/dance/rock

Bericht door IROn » do mar 26, 2015 6:45 pm

Dit is niks. Het wil qua zang en genre een soort Taio Cruz zijn, maar de beat en achtergrondmuziek missen de plank, past er totaal niet bij waardoor het een samenraapsel van niks wordt.

Dat Taio Cruz gaaf is mag overigens evident wezen.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Comerciele R&B/dance/rock

Bericht door Lennert » do mar 26, 2015 10:10 pm

Ben ik dan de enige die de tekst en boodschap gewoon verschrikkelijk vind? :mrgreen:
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Comerciele R&B/dance/rock

Bericht door Heidewolf » do mar 26, 2015 10:35 pm

Zeker niet, ondergetekende moet er evenveel kotsen als jij waarschijnlijk, maar wellicht gaan mensen hier gewoon serieus in op een simpel verzoek. Geen rellende pubers in dit topic dus blijkbaar.
Heerlijk Helder Taalloeder

Persistence
Berichten: 10220
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: Comerciele R&B/dance/rock

Bericht door Persistence » do mar 26, 2015 11:07 pm

Lennert schreef:Ben ik dan de enige die de tekst en boodschap gewoon verschrikkelijk vind? :mrgreen:
'yo girl in a little tight skirt' 'ya don't need it' :mrgreen:

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9032
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Comerciele R&B/dance/rock

Bericht door Appelflap » vr mar 27, 2015 4:29 pm

IROn schreef:Dit is niks. Het wil qua zang en genre een soort Taio Cruz zijn, maar de beat en achtergrondmuziek missen de plank, past er totaal niet bij waardoor het een samenraapsel van niks wordt.

Dat Taio Cruz gaaf is mag overigens evident wezen.
'Ter verdediging', ik had de acapella zang en heb er achteraf de beat etc bij moeten maken. Dat is best moeilijk, meestal doe je t nl andersom of tegelijkertijd.

EDIT: nee Talo Cruz was overigens ook niet de stijl waar ik naar toe wou. Meer een sort van wat oudere Rihanna.
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Comerciele R&B/dance/rock

Bericht door Lennert » vr mar 27, 2015 7:27 pm

Persistence schreef:
Lennert schreef:Ben ik dan de enige die de tekst en boodschap gewoon verschrikkelijk vind? :mrgreen:
'yo girl in a little tight skirt' 'ya don't need it' :mrgreen:
De feminist in mij schreeuwt: 'dat bepaalt een vrouw zelf wel en geen man die daar iets over te zeggen heeft en dit geeft al helemaal geen enkel recht op seksuele intimidatie'

Onder andere ja.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9032
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Comerciele R&B/dance/rock

Bericht door Appelflap » vr mar 27, 2015 8:29 pm

Ten eerste heb ik de zang/teksten niet gedaan. Dat gezegd hebbende, ik denk dat ie t over n bepaald type vrouwen heeft, die door middel van strakke blousjes en korte rokjes, en t toegeven aan de verwachtingen die n bepaald slag mannen daarbij heeft proberen rond te komen ipv gewoon te werken.
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Persistence
Berichten: 10220
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: Comerciele R&B/dance/rock

Bericht door Persistence » vr mar 27, 2015 9:33 pm

Najah, aangezien dit het land van de Dolle Mina's (+ dochters, kleindochters) en de vrijgevochten vrouwen is, hoeven we ons (nog) geen zorgen te maken om een paar marginale reli-gekkies die het zo nodig vinden om te bemoeien met de (on)zedelijkheid van een vrouw. Alhoewel, hoe marginaal zijn ze tegenwoordig nog ?

Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1477
Lid geworden op: do okt 01, 2009 10:21 am

Re: Comerciele R&B/dance/rock

Bericht door Rubicon » vr mar 27, 2015 11:05 pm

Bijna 1 april, toch? Goeie grap dit muzikaal niemendalletje

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9032
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Comerciele R&B/dance/rock

Bericht door Appelflap » za mar 28, 2015 5:07 am

Waarom vind je t een niemendalletje? Er zit toch best veel detail in qua compositie, gekozen sounds, mix etc. Zelf wel eens muziek gemaakt? Gaat best wel tijd in zitten in zoiets.
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9032
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Comerciele R&B/dance/rock

Bericht door Appelflap » za mar 28, 2015 5:16 am

edit de pedit
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Re: Comerciele R&B/dance/rock

Bericht door paradigm shift » za mar 28, 2015 12:39 pm

Persistence schreef:
Lennert schreef:Ben ik dan de enige die de tekst en boodschap gewoon verschrikkelijk vind? :mrgreen:
'yo girl in a little tight skirt' 'ya don't need it' :mrgreen:
Ja, waar is de tijd gebleven dat geen dame op 't forum veilig was voor onze überhormonale Fusion? :mrgreen:
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9032
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Comerciele R&B/dance/rock

Bericht door Appelflap » za mar 28, 2015 1:45 pm

The times they are a changin' ;)

Ik ben zo braaf, saai en trouw als n hondje tegenwoordig :) Luister wel nog naar de Sugababes af en toe. Dat dan weer wel.
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
kneuz
Berichten: 1588
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 2:47 am
Locatie: Den Haag

Re: Comerciele R&B/dance/rock

Bericht door kneuz » zo apr 05, 2015 5:43 pm

Bij mij op werk draait de hele dag 3FM dus ik ben wel wat pop muziek gewend. En op die manier heb ik een heleboel leuke nieuwe (en oude) artiesten ontdekt. Maar dit liedje is echt totaal niet iets waar ik zelf voor zou kiezen naar te luisteren :s
M A X I M U M V O L U M E Y I E L D S M A X I M U M R E S U L T S

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9032
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Comerciele R&B/dance/rock

Bericht door Appelflap » ma apr 06, 2015 10:47 am

Haha oké :) Bedankt voor de poging iig ;)
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Re: Comerciele R&B/dance/rock

Bericht door paradigm shift » zo mei 03, 2015 3:30 pm

Als ik dit draadje even mag kapen in het kader van goeie commerciële pop: dit zit nu al tijden in m'n hoofd. Goeie clip ook. https://youtu.be/2vjPBrBU-TM
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9032
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Comerciele R&B/dance/rock

Bericht door Appelflap » zo mei 03, 2015 9:45 pm

Hoewel ik als heilig boontje weinig op heb met de video clips en teksten van dit soort muziek, zitten sommige nummers wel perfect in elkaar. Dit is er één van. Toen t nummer net uit kwam dacht ik even dat t Rihanna betrof. Blijkt dat ze idd diverse nummers voor Rihanna heeft geschreven/geproduceerd.
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Re: Comerciele R&B/dance/rock

Bericht door paradigm shift » zo mei 03, 2015 10:41 pm

Wat staat je tegen in de clip en tekst van Chandelier dan? Je beseft dat het hele nummer een aanklacht is tegen de hedonistische throw-your-hands-in-the-air-and-wave-'m-like-you-just-don't-care nonsens waar de moderne popcultuur mee doordrongen is?
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9032
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Comerciele R&B/dance/rock

Bericht door Appelflap » ma mei 04, 2015 5:38 am

Waar baseer je dat op?
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Re: Comerciele R&B/dance/rock

Bericht door paradigm shift » ma mei 04, 2015 9:56 am

Luisteren?
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Comerciele R&B/dance/rock

Bericht door Heidewolf » ma mei 04, 2015 11:03 am

"Chandelier"

Party girls don't get hurt
Can't feel anything, when will I learn
I push it down, push it down

I'm the one "for a good time call"
Phone's blowin' up, ringin' my doorbell
I feel the love, feel the love

1, 2, 3 1, 2, 3 drink
1, 2, 3 1, 2, 3 drink
1, 2, 3 1, 2, 3 drink

Throw 'em back, till I lose count

I'm gonna swing from the chandelier, from the chandelier
I'm gonna live like tomorrow doesn't exist
Like it doesn't exist
I'm gonna fly like a bird through the night, feel my tears as they dry
I'm gonna swing from the chandelier, from the chandelier

But I'm holding on for dear life, won't look down won't open my eyes
Keep my glass full until morning light, 'cause I'm just holding on for tonight
Help me, I'm holding on for dear life, won't look down won't open my eyes
Keep my glass full until morning light, 'cause I'm just holding on for tonight
On for tonight

Sun is up, I'm a mess
Gotta get out now, gotta run from this
Here comes the shame, here comes the shame

1, 2, 3 1, 2, 3 drink
1, 2, 3 1, 2, 3 drink
1, 2, 3 1, 2, 3 drink

Throw 'em back till I lose count

I'm gonna swing from the chandelier, from the chandelier
I'm gonna live like tomorrow doesn't exist
Like it doesn't exist
I'm gonna fly like a bird through the night, feel my tears as they dry
I'm gonna swing from the chandelier, from the chandelier

But I'm holding on for dear life, won't look down, won't open my eyes
Keep my glass full until morning light, 'cause I'm just holding on for tonight
Help me, I'm holding on for dear life, won't look down, won't open my eyes
Keep my glass full until morning light, 'cause I'm just holding on for tonight
On for tonight

On for tonight
'Cause I'm just holding on for tonight
Oh, I'm just holding on for tonight
On for tonight
On for tonight
'Cause I'm just holding on for tonight
'Cause I'm just holding on for tonight
Oh, I'm just holding on for tonight
On for tonight
On for tonight
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9032
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Comerciele R&B/dance/rock

Bericht door Appelflap » di mei 05, 2015 3:50 pm

paradigm shift schreef:Luisteren?
Ah, dus t is wat jij denkt? Ik heb de tekst geluisterd, en je kunt er alle kanten mee op. Vooralsnog hou ik t op tekst die gaat over iemand die door n negatieve ervaring veel verdriet heeft en t op een zuipen zet en niet verder dan deze avond durft/kan kijken.
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9032
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Comerciele R&B/dance/rock

Bericht door Appelflap » di mei 05, 2015 3:51 pm

En weer n nieuwe! Heb nu wel weer even genoeg van dance maken, maar t is leuk als stijloefening. Opmerkingen? Kritiek?

http://www.soundclick.com/bands/page_so ... D=13116087
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Comerciele R&B/dance/rock

Bericht door Heidewolf » di mei 05, 2015 6:47 pm

Qua muziek bijzonder goed te nassen. Door de intro krijgt bijna het hele nummer een jaren 80 vibe. Verder geen irritante vocalen of ritmes, maar recht toe recht aan ritmes. Kritische en persoonlijke noot: doordat er verder niks interessants of geraffineerds inzit, niet echt hit potentie zou ik zeggen, daarvoor is het te saai. Op de tekst heb ik niet gelet.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9032
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Comerciele R&B/dance/rock

Bericht door Appelflap » wo mei 06, 2015 3:45 pm

Thanks! Idd, een goede analyse (je kritische noot). Naast uberhaupt de sounds en de mix, is de opbouw, de songstructuur, het moeilijkst. Ik denk dat je de spijker helaas op zijn kop slaat. Er gebeurt ff niet genoeg om enige hitpotentie te hebben. Wellicht meer vocalen, meer een zgn hook, die t lied draagt?
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9032
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Comerciele R&B/dance/rock

Bericht door Appelflap » wo mei 06, 2015 3:45 pm

dubbelvla
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9032
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Comerciele R&B/dance/rock

Bericht door Appelflap » zo okt 04, 2015 9:51 pm

Voorlopig even mijn laatse track (zit meer in de poepluiers dan de studio hehe). Volgens mij wel de beste tot nu. Met speciaal nu veel meer dynamiek, dus niet alles helemaal plat gecompressed. Uiteraard zit er wel flink wat compressie in (het is en blijft EDM he), maar ik heb nu t idee dat t veel meer ademt.

Heel veel tracks met o.a. 3 synthesizers, een flinke lading VSTi's, vocal samples, drum samples, zelf geslicede breakbeats etc. Meningen welkom!

https://m.soundcloud.com/mysticnetherla ... ud-lapette
Laatst gewijzigd door Appelflap op zo okt 04, 2015 10:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Comerciele R&B/dance/rock

Bericht door yowannuzz » zo okt 04, 2015 9:54 pm

Je link doet 't niet, flap ...
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Plaats reactie