KISS

Voor alle andere bands

Favoriete studioplaat uit de jaren '70?

Kiss
1
9%
Hotter Than Hell
0
Geen stemmen
Dressed To Kill
1
9%
Destroyer
2
18%
Rock'n Roll Over
0
Geen stemmen
Love Gun
4
36%
Dynasty
3
27%
 
Totaal aantal stemmen: 11

leonard
Berichten: 266
Lid geworden op: di sep 05, 2006 9:52 pm

Bericht door leonard » di nov 07, 2006 4:30 pm

Kon het niet laten om mijn ergenis over de black metal even te laten horen.

Hoort inderdaad niet thuis in dit KISS topic, zal er verder niet meer op ingaan...

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » di jul 31, 2007 9:08 pm

Afbeelding

KISS komt toch niet naar Europa, maar gelukkig is SSIK er nog wel.

Op 11 augustus viert deze tribute band haar 10e verjaardag, in de Melkweg in Amsterdam.

Wil je kaarten winnen? doe dan mee met onze SSIK prijsvraag:
http://www.metalfan.nl/prijsvraag.php?id=62
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di nov 13, 2007 3:16 pm

Gaaf wel. Heb er wel enkele albums van.

Ik vind zelf Creatures of the Night de beste plaat op de voet gevolgd door het niet alledaagse Music from the Elder en Destroyer.

Ik vind een glammy rock album als Crazy Nights overigens ook best lekker weg luisteren
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » di nov 13, 2007 4:34 pm

Het Kiss-kwartje is bij mij niet gevallen. Ik ben wel groot fan van Queen, maar dat wil niet zeggen dat in die concurrentiestrijd geloof of het levend wil houden.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » wo nov 14, 2007 10:17 pm

Ach ja, KISS. Erg leuke party-rock, maar meer dan een best-off en live-cd heb ik niet (Ok, Creatures Of The Night ook nog). Eigenlijk luister ik er nooit naar, maar in mijn tijd in Australië had ze 'ontdekt' en draaide ik die cd's best vaak. Paul Stanley vind ik trouwens een erg goede zanger, misschien wel één van de beste op aarde. En Love Gun is zeer zeker mijn favoriete nummer!

Maar ik wil ze graag eens live zien! Laat ze alsjeblieft een laatste grote tournee door Europa doen en dan ben ik erbij. Want de shows zijn natuurlijk legendarisch.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » do jan 31, 2008 8:59 pm

Took schreef:Afbeelding

KISS komt toch niet naar Europa,
Wel dus:

KISS guitarist/vocalist Paul Stanley confirmed this past Monday night (January 28 ) that KISS will tour Europe in May and June. They will play arena and stadium shows.

En hier zijn alvast de eerste data:

May 13 - Verona, North-East Italy - Arena Di Verona
May 26 - St. Petersburg, Russia - Lednikovyj Dvorec
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » do jan 31, 2008 9:08 pm

Kijk, dat maakt de dag hier weer érg goed!
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Methilde
Berichten: 3967
Lid geworden op: zo jun 06, 2004 5:35 pm
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Methilde » do jan 31, 2008 9:44 pm

Waaah, laat ze asjeblieft ook op Arrow komen!

john
Berichten: 149
Lid geworden op: di aug 14, 2007 6:46 pm

Bericht door john » do feb 07, 2008 7:14 pm


Gebruikersavatar
Nobucta
Berichten: 4354
Lid geworden op: vr dec 21, 2001 11:51 am
Locatie: Eindhoven

Bericht door Nobucta » wo feb 20, 2008 9:57 pm


Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » wo feb 20, 2008 10:55 pm

hahaha!! pwned!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

*****
Berichten: 220
Lid geworden op: wo jun 20, 2007 3:54 pm
Locatie: Aalst (BE)

Bericht door ***** » do feb 21, 2008 6:51 am

Yes kiss op arrow festival!

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » zo aug 02, 2009 8:50 pm

Het nieuwe Kiss-album schijnt Sonic Boom te gaan heten en op 6 oktober uit te komen. Enkele songtitels zijn Russian Roulette, Modern Day Delilah en Stand. Het belangrijkste nieuws is echter dat er diezelfde maand Kiss-M&M's op de markt zullen komen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » zo aug 02, 2009 8:58 pm

en er komen Kiss Mr. Potatoheads!
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » zo aug 02, 2009 10:07 pm

Als er maar geen bruine tussenziten.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » zo aug 02, 2009 11:15 pm

Gilbert schreef:Het nieuwe Kiss-album schijnt Sonic Boom te gaan heten en op 6 oktober uit te komen. Enkele songtitels zijn Russian Roulette, Modern Day Delilah en Stand. Het belangrijkste nieuws is echter dat er diezelfde maand Kiss-M&M's op de markt zullen komen:
Afbeelding
Steeds als je denkt dat het qua merchandise en schaamteloos geldverdienen niet verder kan gaan en echt niet absurder kan worden, weten deze zakenmannen toch weer het tegendeel te bewijzen.

Onvoorstelbaar.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Bericht door number_17 » ma aug 03, 2009 12:52 am

Gene had onze minister van economische zaken moeten worden.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » do aug 06, 2009 11:21 pm

yowannuzz schreef:[..]Steeds als je denkt dat het qua merchandise en schaamteloos geldverdienen niet verder kan gaan en echt niet absurder kan worden, weten deze zakenmannen toch weer het tegendeel te bewijzen.

Onvoorstelbaar.
Je hebt helemaal gelijk. Ik had namelijk nooit durven voorspellen dat de band als eerstvolgende met een eigen bingospel zou komen: :shock:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » vr aug 07, 2009 8:36 am

Jonge jonge...

Ik dacht trouwens dat er een live cd zou komen van de concerten die ze vorig jaar zomer gaven op oa Graspop en Arrow.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » vr aug 07, 2009 8:41 am

Ernst-Jan schreef:Jonge jonge...

Ik dacht trouwens dat er een live cd zou komen van de concerten die ze vorig jaar zomer gaven op oa Graspop en Arrow.
die kon je na afloop gelijk kopen
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » vr aug 07, 2009 12:53 pm

ok, ik dacht dat het nog uitgegeven zou worden..
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » vr aug 07, 2009 2:41 pm

Zijn wel te vinden op internet, ik heb de opname van Graspop. Klinkt best goed, als de herinnering meespeelt.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr aug 07, 2009 3:18 pm

Hoor je op die cd dan ook dat de stroom tot drie keer toe uitviel?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » vr aug 14, 2009 10:58 pm

CLASSIC ROCK GETS EXCLUSIVE PREVIEW OF NEW KISS ALBUM
(from Classic Rock)
Classic Rock can confirm that the new Kiss album will be called Sonic Boom – and we’ve got the full tracklisting. Not only that, but we’ve heard six of the album’s 11 songs!

Classic Rock’s Geoff Barton was invited to an exclusive preview of the new Kiss album this afternoon, in the convivial company of Doc McGhee, the band’s manager.
“Kiss promised to deliver a back-to-their-roots album and that’s exactly what we’ve got,” Barton reports. “Recorded in the old-fashioned, analog way, it sounds spectacularly good – no ProTools nonsense in evidence here.

“The interesting thing is, it’s not simply a homage the band’s first few albums. There are even nods to records such as [1982’s] Creatures Of The Night, which had Vinnie Vincent, Bob Kulick and others guesting on guitar. Kiss seem to have cleverly combined the best of all their eras into a single winning package.”

McGhee confirmed that Sonic Boom will be available exclusively through Wal-Mart stores in the US, as part of a package including a disc of re-recorded Kiss classics (already available in Japan) and a live DVD. The album is due for release on October 6.

“I actually wanted to make Sonic Boom available as a download for a dollar, but I was overruled,” McGhee chuckled.

“I still think it’s a great idea. Millions of people would’ve downloaded it, I guarantee. At just a dollar a throw, it would’ve been the bargain of the century.”

McGhee is delighted that Kiss decided to play to their strengths on Sonic Boom. “It’s exactly want people want: the classic Kiss sound played by the band looking like they’ve always done. Kiss are like James Bond or Mickey Mouse. They’re an amazing brand and they’ll likely go on forever.

“When I took over management of Kiss in the mid-1990s, that was my major plan: to get the band back to basics.

“I mean,” McGhee laughed, “when Kiss had a squirrel in their line-up – what was the hell was that all about?”

The full tracklisting of Sonic Boom is:

1. Modern Day Delilah
2. Russian Roulette
3. Never Enough
4. Yes I Know (Nobody’s Perfect)
5. Stand
6. Hot & Cold
7. All The Glory
8. Danger Us
9. I’m An Animal
10. When Lightning Strikes
11. Say Yah

Here’s our quickfire reaction to the six songs we heard:

Modern Day Delilah
Based around a lumbering, War Machine-style rhythm, Paul Stanley’s vocals sound top-notch and timeless, almost like they’ve been sampled from Kiss Alive! Meanwhile, Tommy Thayer’s guitar work is straight out of the Ace Frehley riff book. At a concise 3:35 in length, this is a perfect slam-bang beginning to the new album.

Russian Roulette
Gene Simmons takes the vocals on this one; it’s an archetypal lumbering, grumbling, pummelling offering, made all the better by the addition of a signature ‘ah-ah-ah-ah’ chant-line. The lyrics are simplistic but effective: ‘This is Russian Roulette… one pull of the trigger is all you’re gonna get… you feel the hunger and it’s much too much… go on take a bite.’ To a fan of classic Kiss, that’s sheer poetry.

Never Enough
You’re know you’re on to a winner immediately as this one begins with a time-honoured Stanley shout of… wait for it… ‘Woah yeah!’ This is a much jauntier offering than the preceding two tracks, recalling the more commercial, 1980s side of Kiss. The song has a real reach-for-the-sky spirit, full of uplifting phrases such as ‘rules just for breaking’, ‘life for the taking’ and (you guessed it) ‘love ’til I’m shaking’.

Yes I Know (Nobody’s Perfect)
Another three minutes of perfection. A light-hearted, hyper-commercial tune with Simmons at the mic-stand again, offering a gruff ‘YEAH’ (capital letters, natch) followed by the inevitable invitation: ‘C’mon baby, take off your clothes.’ There’s no word on whether Simmons kept his T-shirt on, however.

Stand
Our favourite so far; a proper anthem recalling the crowd-rousing grandeur of God Gave Rock’N’Roll To You. Stanley delivers the words ‘Stand by my side, I’ll be next to you/Stand by my side, we’ll make it through/Stand by my side, we’ll get by, you and I’ with consummate Starchild passion. This one just grows and grows… and then offers a neat false ending with some soft, CSN&Y-style harmonies (yes, really) before picking up the pace once more.

I’m An Animal
Full of giant, stalking menace, this is based around a dense, Zeppelinesque riff. Thayer plays a marvellous slick-but-stumbling Frehley solo, and you can rest assured the lyrics – ‘I’m an animal and I’m free… I’m an animal in the street’ – don’t refer to an old lady with her poodle off the leash. Late in the song, the band issue the urge: ‘Stand up, raise your fists.’ Little do they know, we’ve been doing that since track one…
_______________________________

Ik begin nu toch wel benieuwd te worden hoor. Maar ach, ze kunnen in mijn ogen toch al weinig verkeerd doen, hehe.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr aug 14, 2009 11:02 pm

Objectiviteit is weer ver te zoeken bij die kontenlikkers. Ik vind Kiss ook een gave band hoor, maar ik heb geen hoge verwachtingen. Als het een leuke plaat is, dan is het mooi, maar ik zal er niet wakker van liggen als ze een kutplaat hebben gemaakt. De plaat verkoopt toch wel weer miljoenen keren, omdat Kiss veelal kritiekloze fans heeft (altijd vermakelijk om de oude brieven van fans terug te lezen in de tijd dat Aardschok/Metal Hammer albums als Crazy Nights en Hot in the Shade de grond in schreef).
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » vr aug 14, 2009 11:11 pm

Ach, Psycho Circus was op een paar kut nummers na toch ook een leuk albumpje. Bovendien heeft Paul bewezen met z'n laatste solo album dat hij nog steeds uitstekende nummers kan schrijven. Ik vrees eerder voor de tracks van Gene... Op z'n laatste solo album, Asshole, is het meerendeel van de nummers nog niet van b-side kwaliteit. Er staat welgeteld één echt goed nummer op die CD. Maar ach, wie weet heeft kameraad Stanley toch een paar goeie nummers uit hem kunnen krijgen.

Overigens dacht ik ook een paar maanden terug op de officiële Kiss site te lezen dat 7 van de nummers door Paul geschreven zijn, dus dat scheelt ook weer, hehe.

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » vr aug 14, 2009 11:13 pm

En dit is nog zo eentje voor de lijst van Kiss merchandise die ik nog moet halen:

Afbeelding

Kiss Mr. Potato Heads, ooooooooooooooooooooh yeah!

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » vr aug 14, 2009 11:20 pm

Jeroen schreef:(altijd vermakelijk om de oude brieven van fans terug te lezen in de tijd dat Aardschok/Metal Hammer albums als Crazy Nights en Hot in the Shade de grond in schreef).
Ik wil niet zeggen dat dat nou zulke geweldige albums zijn, maar om Aardschok als autoriteit aan te halen is vergezocht. Dat tijdschrift boorde in die tijd standaard elke glam/hair metal cd de grond in (waar ik die Kiss albums voor het gemak ook maar toe reken).

Zo herinner ik me dat Alice Cooper's Trash en Mötley Crüe's Dr. Feelgood ook tot de grond toe werden afgekraakt, terwijl dat binnen het genre prima platen zijn met sterke singles, waar vervolgens dus ook miljoenen exemplaren van verkocht werden. En niet omdat Alice Cooper zulke trouwe fans had, want zijn andere releases in de jaren tachtig raakten ze aan de straatstenen niet kwijt.

Bij Aardschok voerden ze gewoon een hetze tegen bepaalde soorten muziek (en een hype rond andere soorten), wat één van de redenen is waarom ik dat tijdschrift indertijd al snel niet meer serieus nam (al waren natuurlijk niet alle redacteuren even lachwekkend slecht als in het bijzonder André Verhuysen).

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » vr aug 14, 2009 11:38 pm

Die preview doet me goed! Ik heb Classic Rock hoog zitten, dus heb er alle vertrouwen in dat dit nieuwe album een knaller gaat worden.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo aug 16, 2009 11:19 pm

Gilbert schreef:[..]

Ik wil niet zeggen dat dat nou zulke geweldige albums zijn, maar om Aardschok als autoriteit aan te halen is vergezocht. Dat tijdschrift boorde in die tijd standaard elke glam/hair metal cd de grond in (waar ik die Kiss albums voor het gemak ook maar toe reken).

Zo herinner ik me dat Alice Cooper's Trash en Mötley Crüe's Dr. Feelgood ook tot de grond toe werden afgekraakt, terwijl dat binnen het genre prima platen zijn met sterke singles, waar vervolgens dus ook miljoenen exemplaren van verkocht werden. En niet omdat Alice Cooper zulke trouwe fans had, want zijn andere releases in de jaren tachtig raakten ze aan de straatstenen niet kwijt.

Bij Aardschok voerden ze gewoon een hetze tegen bepaalde soorten muziek (en een hype rond andere soorten), wat één van de redenen is waarom ik dat tijdschrift indertijd al snel niet meer serieus nam (al waren natuurlijk niet alle redacteuren even lachwekkend slecht als in het bijzonder André Verhuysen).
Maar daarom geeft het wel de sfeer van die tijd weer. Geef toe, Kiss kan bij de fans weinig fout doen. Ik vind platen als Crazy Nights en Lick it Up ook lekker, maar er staan zeker wel wat zwakke broeders op die albums. Er waren wel meer magazines die zich negatief uitlieten over die albums, maar aangezien de Aardschok/Metal Hammer destijds toch één van de grotere bladen was op dat gebied, vind ik het altijd wel grappig om die inzendingen te lezen. Het niveau van recensies (uit die tijd en nu) is hier al genoeg ter sprake gekomen :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » ma aug 17, 2009 2:55 pm

Afbeelding

Voor verdere info, zie: http://www.metalfan.nl/article.php?sid=8728.

Het stukje dat op de website van Kiss te beluisteren valt, is helaas niet al te bijzonder, al klinkt het wel vertrouwd... een beetje te vertrouwd, eigenlijk.

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » ma aug 17, 2009 7:57 pm

Die cover is erg jaren '70. Typisch KISS, maar tegelijkertijd niet zo spectaculair. Maar dat zijn hun covers nooit geweest. En die sample, tja, ik kan er nog geen oordeel over geven. De gitaarriff deed me niet zo veel, maar Paul Stanley daarentegen klinkt geweldig! Ik luister liever het hele nummer alvorens een oordeel te geven.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » ma aug 17, 2009 8:19 pm

Schokkend zal het allemaal vast niet worden. Ik ben er wel van overtuigd dat het album uiteindelijk toch hier in de kast zal belanden. Daar ben ik toch net iets teveel fanboy voor.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » di aug 18, 2009 3:48 pm

Die hoes is echt een gedrocht zeg, de tering. De schets vind ik een stuk mooier:

Afbeelding

Het nummer klinkt wel lekker. Doet me denken aan een mix van Love Gun en Revenge, alleen jammer van de slechte geluidskwaliteit.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » wo aug 19, 2009 6:24 pm

De song Modern Day Delilah is nu in zijn geheel te beluisteren op http://www.kissonline.com/.

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » wo aug 19, 2009 7:05 pm

Prima nummer, maar ik snap niet dat de opener is. Daar is het net wat te 'mellow' voor. Dan had ik eerder een vette knaller als Detroit Rock City verwacht, om te laten horen dat KISS weer helemaal terug is!
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo aug 19, 2009 8:10 pm

Laat ze maar een keer een vervolg op The Elder opnemen, dat is pas een gave plaat :D (en ja, dat meen ik!). Samen met Creatures of the Night en Destroyer mijn favoriet van Kiss.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » wo aug 19, 2009 8:34 pm

Zelf ben ik nooit zo'n fan geweest van KISS. Slechts enkele nummers vind ik sterk, zoals favoriet Love Gun en Detroit Rock City. Oh, en ook Creatures Of The Night. Voor de rest is het altijd wel aardige rockmuziek geweest om lekker op mee te zingen, maar meer niet. Wel is het zo dat Paul Stanley één van mijn favoriete zangers is. Van mij mag hij alles wel inzingen ipv dat elk bandlid zijn zegje mag doen. Ik heb wel zin in het nieuwe album, ben toch wel benieuwd waar ze nog mee op de proppen kunnen komen.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo aug 19, 2009 8:59 pm

Daar kan ik me wel in vinden, al zijn er best albums die ik in het geheel goed vind. Maar goed, een album als Crazy Nights draai ik vooral voor de gezelligheid en het hoge meezinggehalte, aangezien daar naast een paar goede nummers ook een aantal regelrechte draken van liedjes op staan. Dat is vooral te wijten aan het 'schrijftalent' van meneer Simmons, want sinds het begin van de jaren 80 is er vrijwel geen enkele goede compositie meer uit zijn pen gevloeid. Het zangwerk van hem is nog wel aan te horen, maar hij beperkt zich toch vaak tot wat 'roepen' over de meest simpele passages. Terwijl hij in een nummer als 'A World Without Heroes' toch bewees wel degelijk te kunnen zingen.
Stanley is een heel ander verhaal. Een werelds songschrijver en een hele goede zanger. Het zegt genoeg dat hij een tijdje de rol van het spook in Phantom of the Opera heeft gespeeld op de planken.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » wo aug 19, 2009 9:11 pm

Dat Gene nogal wat slechte nummers heeft afgeleverd had in de jaren tachtig te maken met het feit dat ie ook nog eens bezig was met acteren enzo, terwijl Paul zich alleen maar met de band bezighield. Bij het schrijven van Revenge stak ie wél al z'n tijd in de nummers, wat echt wel wat goeie tracks opleverde (Domino en Unholy bijvoorbeeld). Op Psycho Circus zijn z'n nummers ook niet echt geweldig. Ik kan me herinneren gelezen te hebben dat Gene toen voordat ze de studio in gingen elke dag een nummer schreef en uiteindelijk honderd demo songs had voor het album. Maar goed, hij kan zeker nummers schrijven, het is alleen dat ie er meer tijd in moet steken dan Paul.

Nu ben ik toch wel benieuwd wat iedereens favoriete Kiss album is, haha. Mijn favorieten zijn in ieder geval Creatures Of The Night, Alive!, Alive II en Revenge.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo aug 19, 2009 9:16 pm

Zoals gezegd Destroyer, Songs From the Elder en Creatures of the Night. Gevolgd door Lick it Up en Animalized. Waarom die laatste? Welja, omdat het gewoon tof is om die Mark St.John dikke speed metalsolo's te horen pielen bij de muziek van Kiss. Daarnaast behoort het rijtje CotN, Lick it Up en Animalized ook tot de stevigste Kissplaten.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
noisecommando
Berichten: 4
Lid geworden op: di apr 14, 2009 9:44 pm

Bericht door noisecommando » wo aug 19, 2009 9:17 pm

Rene schreef:Prima nummer, maar ik snap niet dat de opener is. Daar is het net wat te 'mellow' voor. Dan had ik eerder een vette knaller als Detroit Rock City verwacht, om te laten horen dat KISS weer helemaal terug is!
Ik vind het nummer meer weg hebben van het jaren 80 door Paul Stanley geschreven materiaal aangevuld met Carnival of Souls. Klinkt in mijn oren meer als een kruising tussen "When Your Walls Come Down van CN gemengd met "Jungle"van COS met een vleugje Asylum en Creatires of The Night daar tussendoor.

Niet echt veel raakvlakken met de aangekondigde terugkeer naar het mid jaren 70 geluid. Hoogstens kun je als referentie nog Watchin' You van HTH aanhalen.

Ben benieuwd of de andere 10 nummers dam meer raakvlakken met de jaren 70 vertonen. Of hebben de geverfde geldwolven ons alweer onzin verkocht en gewoon met een jaren 80 plaat op de proppen komen.
"The only thing more dangerous than knowing the truth is telling it"

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo aug 19, 2009 9:19 pm

Verrek ja, Carnival of Souls, ook best een lekkere groovy rockplaat is dat. Natuurlijk wel weer ala Kiss meeliftend op de heersende grunge/alternative hype, maar toch wel een aantal lekkere nummers. Maar goed, ik vind die line-up in muzikaal opzicht dan ook superieur aan de klassieke line-up. In hun tijd waren Frehley en Criss natuurlijk wel goed, maar als ik naar sommige gitaar- en drumsolo's luister dan frons ik regelmatig de wenkbrauwen. Dat kwam uiteraard ook wel door de toenemende voorraad middeltjes bij de beide heren.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 27
Lid geworden op: zo mar 22, 2009 8:01 am
Locatie: Hoogland

Bericht door Pascal » do aug 20, 2009 8:54 am

Het nummer doet mij juist ontzettend aan "Silver Spoon" van Hot In The Shade denken. Dus klinkt totaal niet als jaren 70 KISS. De hoes is ook echt heel leijk... Neemt niet weg dat ik deze plaat gewoon weer blind aanschaf, daarvoor heb ik net iets teveel met KISS.

Snap niet dat mensen Animalize zo hoog hebben staan, er staan een paar leuke nummers op maar Gene heeft echt zijn slechtse nummers bewaard voor deze plaat. Lonely Is The Hunter & Burn Bitch Burn... echt te erg voor woorden. Nee, Animalize staat samen met Unmasked te boek als de slechtste KISS platen.

Maar ja, ik ben weer helemaal weg van Dressed To Kill, Hotter Than Hell.
Daarbij kunnen de poprock platen Crazy Nights en Asylum ( King Of The Mountain en I'm Alive = wereldnummers!!!) mij ook erg bekoren.
Laatst gewijzigd door Pascal op do aug 20, 2009 1:35 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
"Groot geworden door klein te blijven"

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » do aug 20, 2009 3:51 pm

Animalize vind ik wel een aardige plaat eigenlijk. Thrills In The Night is sowieso één van m'n favoriete Kiss nummers, en nummers als I've Had Enough, Under The Gun, Heaven's On Fire en Murder In High Heels allemaal krakers. Die nummers van Gene vind ik niet eens zo heel erg slecht, al hebben ze wel een hoog Spinal Tap gehalte. Nee, Animalize vind ik een stuk sterker dan Asylum (wat ook geen misselijke plaat is).

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » do aug 20, 2009 9:51 pm

Animalize vind ik ook juist te gek. De Simmons nummers vind ik over het algemeen wel wat minder dan de Stanley nummers. Maar de frivoliteit van zijn nummers kan ik goed waarderen. Op Animalize staat trouwens ook een aantal fantastsche solo's van wijlen Mark St. John. Zeker een smaakmaker.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » vr aug 21, 2009 10:45 pm

Oh ja, Ace Frehley brengt op dezelfde datum als het nieuwe Kiss album zijn eigen nieuwe plaat Outer Space uit.
Beluister het titelnummer hier.

Niet opzienbarend maar toch errug lekker.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » za aug 22, 2009 8:10 am

Edwynn schreef:Oh ja, Ace Frehley brengt op dezelfde datum als het nieuwe Kiss album zijn eigen nieuwe plaat Outer Space uit.
Beluister het titelnummer hier.

Niet opzienbarend maar toch errug lekker.
Het nieuwe album van Ace Frehley heet Anomaly en komt niet op dezelfde datum uit als Sonic Boom, maar een week of drie eerder. Outer Space is echter een lekker nummer, dat klopt.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » za aug 22, 2009 10:18 am

Gilbert schreef:[..]

Het nieuwe album van Ace Frehley heet Anomaly en komt niet op dezelfde datum uit als Sonic Boom, maar een week of drie eerder. Outer Space is echter een lekker nummer, dat klopt.
Mijn fout. Het bericht wat ik las was al enkele maanden oud. Het scheen wel de oorspronkelijke bedoeling geweest te zijn.
Anomaly komt op 15 september uit.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » za aug 22, 2009 11:24 am

Ach ja, ze komen vrijwel tegelijk uit. Het is natuurlijk toevallig dat zowel Ace als KISS al jaren geen album meer gemaakt hebben en dat ze nu allebeide nu net een nieuwe release in de planning hebben.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Plaats reactie