KISS

Voor alle andere bands

Favoriete studioplaat uit de jaren '70?

Kiss
1
9%
Hotter Than Hell
0
Geen stemmen
Dressed To Kill
1
9%
Destroyer
2
18%
Rock'n Roll Over
0
Geen stemmen
Love Gun
4
36%
Dynasty
3
27%
 
Totaal aantal stemmen: 11

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 27
Lid geworden op: zo mar 22, 2009 8:01 am
Locatie: Hoogland

Bericht door Pascal » za aug 22, 2009 12:32 pm

Toch zal ik de nieuwe KISS blind aanschaffen en die van Ace eens goed beluisteren. Hoop wel dat MDD niet representatief is voor de rest van de plaat, het is nou niet echt een knallende opener te noemen.
"Groot geworden door klein te blijven"

Gebruikersavatar
noisecommando
Berichten: 4
Lid geworden op: di apr 14, 2009 9:44 pm

Bericht door noisecommando » za aug 22, 2009 2:23 pm

Rene schreef:Ach ja, ze komen vrijwel tegelijk uit. Het is natuurlijk toevallig dat zowel Ace als KISS al jaren geen album meer gemaakt hebben en dat ze nu allebeide nu net een nieuwe release in de planning hebben.
Dit is al reeds eerder gebeurd in 1989. Ace Frehley's "Trouble Walkin'" kwam toen uit op 13 oktober en Kiss "Hot in the Shade" op 17 oktober van dat jaar.

Trouwens de nieuwe Ace Frehley plaat wordt in Europa uitgebracht door Seasons of Mist en Kiss "Sonic Boom" door Roadrunner btw.
"The only thing more dangerous than knowing the truth is telling it"

Gebruikersavatar
noisecommando
Berichten: 4
Lid geworden op: di apr 14, 2009 9:44 pm

Bericht door noisecommando » za aug 22, 2009 2:52 pm

Edwynn schreef: Op Animalize staat trouwens ook een aantal fantastsche solo's van wijlen Mark St. John. Zeker een smaakmaker.
Zoveel solo's zijn overigens niet door Mark St. John ingespeeld. Bruce Kulick heeft regelmatig in interviews laten doorschemeren dat hij de gitaarsolo's van "Lonely is the Hunter", "Thrills in the Night" en "Murder in High Heels" heeft ingespeeld. Publiek geheim is dat op alle door Gene gezongen tracks op "Animalize" de gitaarpartijen door Bruce zijn ingespeeld en niet door Mark St. John. Simmons was toen bezig met de opname van zijn eerste film Runaway en Kiss kwam in die tijd op een tweede plan. Ook boterde het toen al niet meer tussen Stanley en Simmons. Mark St. John was enkel door Paul binnen gehaald en Simmons voorkeur was Bruce Kulick op verzoek van diens broer Bob Kulick. Die Bruce al eerder aanbeveelde als Kiss gitarist na het vertrek van Ace Frehley in 1982. Na het vertrek van Vinnie Vincent had Simmons wel genoeg gehad van het soort gitaristen in de stijl van Malmsteen, Vai, Satriani etc en de daarbij behorende ego's .

Aangezien in die tijd dit soort gitaristen erg in trek waren wilde Paul ook zo'n soort gitarist binnen Kiss hebben, en aangezien Paul door de jaren heen alltijd veel te laat acher de laatste trends aan waggelt met Kiss. Overigens speelde Stanley zelf de gitaarsolo in op "Heavens on Fire" wat dus overblijft zijn de 3 overige Stanley tracks waar Mark St. John de gitaarsolo's voor heeft ingespeeld "I've Had Enough" "Get All You Can Take" en "Under the Gun"

Waarbij Vinnie Vincent ooit beweerd heeft dat de gitaarsolo van "I've Had Enough" van zijn hand is aangezien Vinnie Vincent 3 nummers voor Animalize had geschreven en ingespeeld tijdens de pre-productie voor deze plaat.

In interviews met Mark St. John gaf - overigens van huis uit een gitaarleraar- toe dat hij binnen Kiss zich niet op zijn plaats voelde tuseen de botsende ego's van Simmons en Stanley en de frustratie van Eric Carr mbt zijn rol ais inhuurkracht en niet als volwaardig lid.
En aangezien het dan binnen 2 jaar zo zou zijn dat Kiss zijn 3 leadgitarist binnen 2 jaar zou verslijten en Paul niet geheel overtuigd was van de stijl en looks van Bruce Kulick.
Werd in de media gezegd dat Mark St. John het Reiter Syndrome had gekregen
"The only thing more dangerous than knowing the truth is telling it"

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » za aug 22, 2009 5:18 pm

Van al die soaps rondom de bandleden was/ben ik nooit zo op de hoogte geweest.
Wie de solo's (en de rest) ook inspeelde, Animalize blijft m.i. een leuke aanvulling op de Kiss discografie.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

leonard
Berichten: 266
Lid geworden op: di sep 05, 2006 9:52 pm

Bericht door leonard » ma aug 24, 2009 2:51 pm

Ik vind"Unmasked" erg ondergewaardeerd.
Klinkt vrij commercieel en erg lekker in het gehoor.... een stuk beter als Dynasty die wel erg wisselvallig is en waarop 2,5 goede songs staan.

Natuurlijk is "Creatures of the Night" een topper en "Crazy Nights" is ook vrij commercieel maar geproduceerd door de beste producer die ik ken (Ron Nevison) en dat hoor je.

"Hot in the Shade" duurt veel te lang, tot nummer 10 klinkt het nog goed maar daarna komen er nog teveel doorsnee nummers.

"Carnival of Souls" vind ik weer een van hun betere.

Heb niet zoveel met het studio werk van de jaren 70, echter die 2 live albums zijn natuurlijk subliem ook al blijft het jammer dat de geluidskwaliteit van "Alive II" zo slecht is.
Hij klinkt alsof je dat album via een AM radio beluisterd.

De rest ken ik niet echt, ook al heb ik wel pas "the Elder" besteld....die is wel heel apart.

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » ma aug 24, 2009 7:32 pm

Ik vind Dynasty vele malen beter dan Unmasked. Shandi kan ik echt niet uitstaan. Bloed onder m'n nagels vandaan, haha! Dynasty heeft dan weer toppers als Sure Know Something, 2000 Man, Dirty Livin' en natuurlijk I Was made For Lovin' You.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » ma aug 24, 2009 7:44 pm

2 oktober komt Sonic Boom in Nederland uit, kreeg ik vandaag te horen van het label.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » ma aug 24, 2009 7:47 pm

Mooi! Dan wordt die Walmart versie mooi geïmporteerd.

Is het overigens al bekend wanneer de nieuwe van Ace uitkomt? Ben best benieuwd naar z'n nieuwe plaat. Het laatste solo schijfje van de man was uitstekend (stukken beter dan Hot In The Shade als je het mij vraagt), dus wie weet maakt ie er weer wat moois van.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » ma aug 24, 2009 7:48 pm

die van Ace komt op 15 september uit; ik heb 'm vandaag binnengehad.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » do sep 10, 2009 5:01 pm

Hoppa, morgen de nieuwe van Ace ophalen bij de Elpee in Grun! 8) Onze ruimteman zal d'r vast wel weer een lekker ouderwets hardrock plaatje van gemaakt hebben. Ik kijk dan ook eerlijk gezegd meer uit naar Anomaly dan naar Sonic Boom... Al moet ik zeggen dat ik ook wel benieuwd ben wat ze daar van gebakken hebben.

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » ma sep 14, 2009 5:45 pm

Zo, die nieuwe Ace is me toch een potje gaaf! Gewoon lekkere stevige heavy rock zoals we van de man gewend zijn. De teksten zijn ronduit slecht en kameraad Ace kan nog steeds niet zingen... maar dat mag de pret niet drukken! Zeker top 10 materiaal voor mij.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma sep 14, 2009 6:35 pm

Ik heb alvast wat nummers gehoord van de nieuwe Kiss. Niets nieuws onder de zon, maar wel weer grappig. Bijzonder noem ik het alvast niet, maar dat had ik ook niet verwacht. Het enige opvallende is de vrij heavy (soms hakkende) gitaarlaag in bepaalde liedjes.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » di sep 15, 2009 6:30 pm

De samples die ik van Sonic Boom heb gehoord vond ik goed klinken. Typisch Kiss. Het geluid doet me echt denken aan platen als Rock & Roll Over en Love Gun eerlijk gezegd, haha.

toxic
Berichten: 293
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 10:50 pm
Locatie: voorhout
Contacteer:

Bericht door toxic » wo sep 16, 2009 6:32 pm

De nieuwe KISS nu twee rondjes laten draaien en ik moet zeggen dat ie me heel erg mee valt, nee sterker nog ik vind 'm zelfs heel erg gaaf.
Na Psycho Circus had ik het wel gehad maar ze gaan hier helemaal terug naar Love Gun en Rock and Roll Over alleen in een moderner jasje.

Ook de vocale bijdragen van Eric en Tommy zijn erg goed te pruimen.
Laten we nu maar hopen dat ze eens naar Europa komen met een frisse set....

Agent
Berichten: 223
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 6:38 pm

Bericht door Agent » do sep 17, 2009 10:49 am

toxic schreef:De nieuwe KISS nu twee rondjes laten draaien en ik moet zeggen dat ie me heel erg mee valt, nee sterker nog ik vind 'm zelfs heel erg gaaf.
Na Psycho Circus had ik het wel gehad maar ze gaan hier helemaal terug naar Love Gun en Rock and Roll Over alleen in een moderner jasje.

Ook de vocale bijdragen van Eric en Tommy zijn erg goed te pruimen.
Laten we nu maar hopen dat ze eens naar Europa komen met een frisse set....
Is dit een illegale download? Die plaat komt toch pas in oktober uit?

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » do sep 17, 2009 12:09 pm

Agent schreef:[..]Is dit een illegale download? Die plaat komt toch pas in oktober uit?
Ja, hij is uitgelekt. Dat "rondjes draaien" moet je dus figuurlijk nemen (of toxic moet in het bezit zijn van een fysiek promo-exemplaar, maar daar doet Roadrunner volgens mij niet meer aan). De cd ligt vrijdag 2 oktober pas in de winkel.

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » do sep 17, 2009 5:16 pm

Heb 'm ook maar van teh interwebs geplukt (kon het niet laten, sorry Gene), en potjandikkeme wat is het een lekker album geworden. Typisch Kiss en vrij van enige vorm van moderne invloeden. Thayers solo's zijn super, de drums doen zeer denken aan Peters stijltje (al speelt Singer wel een stuk strakker) en de heren zingen beter dan ooit. Toppertje!

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » di sep 29, 2009 3:29 pm

SPECIALE KISS SONIC BOOM RELEASE PARTY
DONDERDAG 1 OKTOBER IN ROCKCAFÉ STAIRWAY TO HEAVEN IN UTRECHT

Op vrijdag 2 oktober komt het langverwachte nieuwe KISS album Sonic Boom uit op Loud & Proud/Roadrunner Records. Het album werd in Los Angeles geproduceerd door Paul Stanley en is het eerste nieuwe KISS studio album in 11 jaar. Het album is verkrijgbaar als normale CD en als special edition 3-disc set, inclusief een opnieuw opgenomen 'best of' album en een live DVD van de KISS ALIVE 35 tour door Zuid Amerika.

Op donderdag 1 oktober wordt er in rockcafé Stairway To Heaven in Utrecht een speciale KISS SONIC BOOM RELEASE PARTY gehouden. Uiteraard zal het nieuwe album de hele avond volop te horen zijn en zijn er voor de echte KISS fans leuke goodies te winnen, o.a. de originele printing proofs van het Sonic Boom album, promo-singles, het CD artwork op canvas en een Paul Stanley gitaar.

De avond is helemaal compleet met een optreden van de Nederlandse KISS tribute band KISS ON THE ROCKS.

Datum: Donderdag 1 oktober
Aanvang: 21.00 uur, gratis entree
Locatie: Stairway to Heaven, Mariaplaats 11-12, Utrecht
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Bericht door Bleek No. 1 » di sep 29, 2009 7:08 pm

:mrgreen:
Bedankt voor de tip/bericht, Took!

Kijken of 't vrouwtje ook mee wilt!
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » di sep 29, 2009 7:14 pm

toch wel jammer dat de release van Ace z'n nieuwe album wordt overschaduwd door die van een minder goeie cd. Maar ja, thats life after Kiss.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » di sep 29, 2009 9:37 pm

en een interview met the spaceman himself, Ace Frehley:

http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=749
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Bericht door Bleek No. 1 » di sep 29, 2009 10:18 pm

Begrijp me niet verkeerd hoor, maar het werk van Frehley vind ik ook gewoon te gek!

Alleen daar zijn immers geen releaseparties van.. Jammerlijk.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » wo sep 30, 2009 9:29 am

Dat zegt Took toch ook?
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo sep 30, 2009 10:25 am

Black No. 1 schreef:Begrijp me niet verkeerd hoor, maar het werk van Frehley vind ik ook gewoon te gek!

Alleen daar zijn immers geen releaseparties van.. Jammerlijk.
wel hoor, Er was een release party in de Kade op zondag 13 september.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » wo sep 30, 2009 11:15 am

Orklord schreef:[..]wel hoor, Er was een release party in de Kade op zondag 13 september.
Kunnen jullie Ace zelf niet naar de Kade halen? Hij komt eind dit jaar naar Europa en speelt bijvoorbeeld op 9 december in de Zeche te Bochum (Duitsland), maar er is nog geen Nederlandse datum bekendgemaakt. Aangezien Anomaly me vooralsnog véél beter bevalt dan de nieuwe Kiss, zou het toch jammer zijn als Frehley's tour de Benelux overslaat.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo sep 30, 2009 11:23 am

Naar mijn weten gaat die rond die tijd wel touren ja en we kijken naar de mogelijkheden :wink:

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » wo sep 30, 2009 11:47 am

maar Ace komt dus naar Lucky in Rijssen, zie ander topic.

(al sluit dat een optreden in de Kade natuurlijk niet uit)
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo sep 30, 2009 5:16 pm

hulde, echt wel aanwezig
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » za okt 03, 2009 7:30 pm

Ik heb de cd al diverse malen gedraaid en het bevalt me wel. De eerste keer vond ik 'm wat mat, maar toch is het album vrij vlot gegroeid. Uitschieters vind ik All For The Glory (gaaf refrein), Danger Us en uiteindelijk ook Modern Day Delilah. Ook is I'm An Animal een stoer Gene-nummer. Het is zeker een typische Kiss-plaat geworden, duidelijk gemaakt voor de echte fan.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » za okt 03, 2009 7:41 pm

Ja, ik vind Sonic Boom net als Anomaly van Frehley een lekker fris klinkend (hard)rock album geworden. Het is allemaal niets nieuws onder de Kiss zon, maar het klinkt allemaal wat vuriger en geïnspireerder dan het half geslaagde Psycho Circus.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » ma okt 05, 2009 5:19 pm

Zo, vandaag die deluxe versie gescoord van Sonic Boom bij de Plato, en ik blijf er bij dat ie Anomaly omver blaast. Ace heeft zeker weten een geweldig album afgeleverd, maar Sonic Boom is een uitmuntend album. Elke song is fantastisch, en nummers als Russian Roulette, Yes I Know, All For The Glory en Modern Day Delilah horen wat mij betreft nu al tot de beste nummers van Kiss. Grote kans dat dit de nummer één van het jaar wordt voor mij.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » ma okt 05, 2009 7:17 pm

Hellhammer schreef:Ace heeft zeker weten een geweldig album afgeleverd, maar Sonic Boom is een uitmuntend album. Elke song is fantastisch, en nummers als Russian Roulette, Yes I Know, All For The Glory en Modern Day Delilah horen wat mij betreft nu al tot de beste nummers van Kiss. Grote kans dat dit de nummer één van het jaar wordt voor mij.
Wonderlijk toch, hoe sommige mensen zo fan kunnen zijn van een artiest dat ze zelfs de meest waardeloze troep uitroepen tot album van het jaar. :? (Ik herinner me onder meer de kudde Metallica fanboys die St. Anger bij verschijning uitriep tot beste album van 2003.) Smaken verschillen, dus ik wil best accepteren dat er mensen zijn die deze verzameling oersimpele, voorspelbare deuntjes kunnen waarderen. Maar om ze uit te roepen als behorend tot de beste nummers van Kiss, dan hoor je mijns inziens toch eigenlijk thuis in een psychiatrische inrichting, afgeschermd van de normale bevolking.

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » ma okt 05, 2009 10:17 pm

Heerlijk album, draai 'm constant. 'T is gewoon erg aanstekelijk en dan vind ik dat je het als band toch goed gedaan hebt.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » di okt 06, 2009 2:00 pm

Tonnie's review van Sonic Boom: http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=5778. Ik dacht al even dat ik zelf gek geworden was en als enige persoon op de wereld deze plaat vind tegenvallen, maar de recensie en reacties daarop zijn voorlopig behoorlijk eensgezind.

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » di okt 06, 2009 5:40 pm

Gilbert schreef:[..]
Maar om ze uit te roepen als behorend tot de beste nummers van Kiss, dan hoor je mijns inziens toch eigenlijk thuis in een psychiatrische inrichting, afgeschermd van de normale bevolking.
Ook in al je verhevenheid begrijp je toch ook wel dat dat enthousiasme is van fans die al tien jaar geen nieuw materiaal hebben gehoord van hun favoriete band? Mantel der liefde, noemen ze dat geloof ik.

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » do okt 15, 2009 4:26 pm

Gilbert schreef:[..]

Wonderlijk toch, hoe sommige mensen zo fan kunnen zijn van een artiest dat ze zelfs de meest waardeloze troep uitroepen tot album van het jaar. :? (Ik herinner me onder meer de kudde Metallica fanboys die St. Anger bij verschijning uitriep tot beste album van 2003.) Smaken verschillen, dus ik wil best accepteren dat er mensen zijn die deze verzameling oersimpele, voorspelbare deuntjes kunnen waarderen. Maar om ze uit te roepen als behorend tot de beste nummers van Kiss, dan hoor je mijns inziens toch eigenlijk thuis in een psychiatrische inrichting, afgeschermd van de normale bevolking.
Ja, want miljoenensellers als Alive!, Kiss, Hotter Than Hell, Love Gun, Rock & Roll Over en Dressed To Kill staan natuurlijk vol met progressieve, grensverleggende hardrock... :roll:

Sonic Boom is gewoon puur Kiss. Alles wat gaaf is aan het jaren 70 materiaal zit er in.

John MilkMan
Berichten: 15
Lid geworden op: wo dec 17, 2008 1:04 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door John MilkMan » ma nov 23, 2009 10:45 am

vrijdag 18 juni KISS in Gelredome in Arnhem, een week later ook op Graspop.
http://www.myspace.com/milkmanhardcore

john
Berichten: 149
Lid geworden op: di aug 14, 2007 6:46 pm

Bericht door john » ma nov 23, 2009 11:13 am

:lol: Wooooow!!!!

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » ma nov 23, 2009 11:45 am

John MilkMan schreef:vrijdag 18 juni KISS in Gelredome in Arnhem, een week later ook op Graspop.
Mooie primeur. Ik heb het nieuwtje ook even in het festival- en concertgedeelte van het forum gezet (en op de frontpage). :)

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » do nov 26, 2009 2:37 pm

Op de Facebook van de band kun je nu een complete live-show zien: http://www.facebook.com/KISS

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: KISS

Bericht door Jeroen » zo okt 14, 2012 5:01 pm

In het kader van de nieuwe cd maar even een schopje. Met een poll. Eerst de jaren zeventig, dan tachtig, negentig, enz.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: KISS

Bericht door lampje » zo okt 14, 2012 10:52 pm

Benieuwd hoeveel stemmen Dynasty hier gaat krijgen ;-)

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: KISS

Bericht door Bleek No. 1 » zo okt 14, 2012 11:22 pm

LOVE GUN.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: KISS

Bericht door Jeroen » ma okt 15, 2012 10:26 am

Love Gun is hier een goede tweede.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Aerodeth
Berichten: 542
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 12:06 pm
Locatie: a little south of sanity

Re: KISS

Bericht door Aerodeth » vr okt 19, 2012 3:37 pm

Ik heb zelf alleen Dynasty en Dressed To Kill. Ik wil nog steeds meer Kiss aanschaffen zoals Love Gun en Destroyer. Maar helaas kan ik nu alleen Destroyer Resurrected vinden. En ik wil graag de originele :P
Heeft iemand Detroit Rock City gezien? Dat is nog steeds een van mijn lievelings films!!

''Aw, wake up Lex! We just watched Jam's mom torch our fucking KISS tickets man! Not REO Speedwagon, not Journey, not The Bay City Rollers. KISS, man! If you can think of a better reason to trash a girl's bathroom I'd sure like to hear it.''
onderschrift

dennis p
Berichten: 145
Lid geworden op: za nov 21, 2009 5:20 pm

Re: KISS

Bericht door dennis p » vr okt 19, 2012 4:21 pm

leuke film.ik heb zelf alle orginele cd (soms 2 a 3 x)met special editie en zo
ik denk dat je destroyer echt nog wel kan vinden ,anders even wachten tot nieuwe metalmarkt of platenbeurs etc
als het maar metal is

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: KISS

Bericht door Jeroen » zo okt 21, 2012 2:42 pm

De originele? Dus niet die uit The Remasters serie? Onbegrijpelijk, want alle cd's uit die serie klinken een stukje beter dan de originele cd's. Overigens vind ik Ressurrected niet echt een toevoeging. Hier en daar zit er wat meer power in, maar over het algemeen klonk Destroyer al heel erg goed, dus ik vraag me af wat ze zo anders hebben gedaan op de nieuwe versie. Weliswaar staat er een alternatieve solo op, maar om daar nu voor naar de winkel te rennen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: KISS

Bericht door Lennert » wo sep 02, 2020 4:45 pm

Ik heb nu de eerste vier albums van Kiss beluisterd en buiten het aardige debuut vind ik het echt behoorlijk zwakke, simpele meuk. Een Black Diamond, Parasite of 100,000 Years gaan er echt nog wel in, maar op Destroyer hoor ik eerder Meatloaf dan een echte hardrock band, om nog maar te zwijgen van die obligate meezingers als Rock And Roll All Night of C'Mon And Love Me of een baltergend zoete ballad als Beth. Ik hoop dat dit nog beter gaat worden, want ik ga deze marathon uitzitten, maar ik snap op basis van de eerste vier albums niet waarom mensen hier idolaat van zijn. Slade deed het toen al beter en rauwer.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: KISS

Bericht door Heidewolf » do sep 03, 2020 8:22 am

Hehe, ik had exact dezelfde reactie bij 'Beth'. Een paar weken geleden had ik de LP van Destroyer meegenomen van de kringloop, maar los van de twee bekende nummers ('Detroit Rock City' en 'God of Thunder') vind ik alleen 'King of the nighttime' nog een leuk nummer. De rest is vooral tenenkrommend melodramatisch gezeik.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11097
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: KISS

Bericht door Spawn999 » do sep 03, 2020 8:26 am

Ik vond alleen de film leuk, de rest is niets voor mij....
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Plaats reactie