Pink Floyd

Voor alle andere bands
Plaats reactie
Sander
Berichten: 9054
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:26 pm
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Re: Pink Floyd

Bericht door Sander » wo jan 04, 2012 8:35 pm

Ik ben dan wel een groot Pink Floyd fan, maar ik vind het toch een beetje raar om dit te doen nu Richard Wright overleden is.

Daarnaast geloof ik het ook niet echt.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Pink Floyd

Bericht door Lennert » do jan 05, 2012 1:04 am

Ik geloof het best, die gasten zijn ook voor een paar miljoen voor Live 8 weer even bijeen gekomen, dus waarom niet hiervoor? Daarnaast zitten ze toch niet in de leeftijdscategorie dat het beter gaat worden, helemaal nu Richard Wright al dood is, dus zolang de rest nog leeft (en de prijs juist is) kan ik me best voorstellen dat ze nog een keertje bij elkaar komen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Pink Floyd

Bericht door Took » do jan 05, 2012 7:24 am

Ernst-Jan schreef:
Nou das mooi want de geruchten gaan ook dat ze bij de sluiting spelen en die zijn nog steeds niet ontkend dus.

o?
die link die Bart geeft zegt anders dit:
"David Gilmour kan bevestigen dat de recente speculaties in de media over een reünie van Pink Floyd op de Olympische Spelen van 2012 niet op waarheid berusten", aldus het statement.
hier wordt niks gezegd over of het de opening of sluiting is, maar gewoon dat ze niet op de Olympische Spelen spelen.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Re: Pink Floyd

Bericht door Ernst-Jan » do jan 05, 2012 11:39 am

Took schreef:
Ernst-Jan schreef:
Nou das mooi want de geruchten gaan ook dat ze bij de sluiting spelen en die zijn nog steeds niet ontkend dus.

o?
die link die Bart geeft zegt anders dit:
"David Gilmour kan bevestigen dat de recente speculaties in de media over een reünie van Pink Floyd op de Olympische Spelen van 2012 niet op waarheid berusten", aldus het statement.
hier wordt niks gezegd over of het de opening of sluiting is, maar gewoon dat ze niet op de Olympische Spelen spelen.
Vaag want in de kop van het artikel staat:
Het gerucht dat Pink Floyd zou optreden op de opening van de Olympische Spelen deze zomer is ontkracht door gitarist David Gilmour.
Dus een tegenstrijdig artikel.. :mrgreen:

Maar goed, het zal wel een gerucht blijven.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Pink Floyd

Bericht door Johan » do jan 05, 2012 11:52 am

Is ook echt een betrouwbare bron, he. De Daily express.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: Pink Floyd

Bericht door Gijscoman » do jan 05, 2012 1:24 pm

Ik denk ook niet dat ze bij een evenement als de Olympische Spelen zouden spelen. Allereerst is dat al uitverkocht, dus zouden mensen, die wel willen, er niet heen kunnen. Ten tweede is het niet een muziekevenement en ik ga er toch vanuit dat ze alleen op een muziekevenement zouden willen staan. Maar waar het dan wel zou kunnen, zou ik niet weten. Weet de groep zelf denk ik ook niet.

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: Pink Floyd

Bericht door Siego » do jan 05, 2012 2:27 pm

Ik denk van wel!

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Re: Pink Floyd

Bericht door Ernst-Jan » zo jan 08, 2012 4:18 pm

Van het weekend (eindelijk) echoes ontdekt. das helemaal een machtig mooi nummer.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: Pink Floyd

Bericht door Gijscoman » zo jan 08, 2012 5:32 pm

Ernst-Jan schreef:Van het weekend (eindelijk) echoes ontdekt. das helemaal een machtig mooi nummer.
Zeker! Misschien wel het beste van Pink Floyd!

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Re: Pink Floyd

Bericht door Ernst-Jan » zo jan 08, 2012 7:25 pm

1 van de beste, ze hebben zoveel geniale nummers.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: Pink Floyd

Bericht door Gijscoman » zo jan 08, 2012 8:23 pm

Ik ben niet zo bekend met het latere werk, zoals The Wall en Dark Side of the Moon. Ik heb ook alleen Ummagumma, Meddle, Atom Heart Mother en Relics.

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Re: Pink Floyd

Bericht door Ernst-Jan » zo jan 08, 2012 8:42 pm

Nou ga die eens beluisteren zou ik zeggen.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: Pink Floyd

Bericht door Gijscoman » zo jan 08, 2012 8:56 pm

Ernst-Jan schreef:Nou ga die eens beluisteren zou ik zeggen.
Zou ik erg graag willen doen, maar ik heb ze nog niet. Koop ik wel op de platenbeurs in april. Daar kost 't niet erg veel, maar kan ik ze wel mooi op vinyl krijgen, net als de rest van mijn Pink Floyd albums. :D

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Re: Pink Floyd

Bericht door Ernst-Jan » ma jul 07, 2014 9:27 am

Nieuw Pink Floyd-album in oktober'
Bewaar
Door: redactie
6-7-14 - 15:39 bron: BuzzE Roger Waters en David Gilmour © reuters.

Hoewel er nog geen officiële bevestiging is van de kant van Pink Floyd of hun platenmaatschappij, worden de geruchten steeds sterker dat er in oktober een nieuw album van de groep gaat verschijnen met als titel The Endless River. Het zou voor een belangrijk deel gaan om opnamen uit de jaren negentig, waar ook nog de in 2008 overleden toetsenist van de groep, Richard Wright aan heeft meegewerkt.
© EPA.

Belangrijkste bron voor het nieuws is Polly Samson, de vrouw van Floyd-gitarist David Gilmour, die gistermiddag via Twitter de komst van het album aankondigde en daarbij meldde dat het om de zwanenzang van Wright zou gaan. Niet veel later verscheen op Facebook een bericht van Durga McBroom-Hudson, in de jaren tachtig en negentig achtergrondzangeres bij Pink Floyd die de tweet van Samson bevestigde en daaraan toevoegt dat ze ook op de plaat te horen is.

Eind 2013 verscheen er in de media al een foto waarop Gilmour samen met drie zangeressen in de studio te zien was. Destijds werd daaruit afgeleid dat zij aan een nieuw soloalbum van Gilmour werkten. McBroom-Hudson laat nu weten dat het daarbij wel degelijk om The Endless River ging. De plaat zou oorspronkelijk bedoeld zijn als instrumentaal 'zijproject' van het album The Division Bell uit 1994, maar is door het toevoegen van de zangpartijen uitgegroeid tot een volwaardig Pink Floyd album, aldus de zangeres.

Formeel
Pink Floyd bestaat tegenwoordig formeel nog uit zanger en gitarist Gilmour en drummer Nick Mason. Toetsenist Richard Wright overleed in 2008 en bassist Roger Waters verliet de groep in 1985 en tourt sindsdien met zeer veel succes de wereld rond met oud Floyd-repertoire. Het laatste officiële studio-album van de groep, waarop Gilmour, Mason en Wright nog samen te horen zijn, is The Division Bell uit 1994, waarvan onlangs een luxe jubileum-editie verscheen.

De Nederlandse Pink Floyd Fansite meldt uit betrouwbare bron te hebben vernomen dat het nieuwe Pink Floyd-album voornamelijk composities van Wright bevat en dat Gilmour de aan kanker gestorven toetsenist voor zijn dood zou hebben beloofd dat het repertoire onder Pink Floyd-vlag ging verschijnen.
Ik ben benieuwd, geen hoge verwachtingen, maar The Division Bell en dan vooral het numer High Hopes vind ik erg goed. Als het idd in het zelfde straatje zit, word ik blij.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Pink Floyd

Bericht door Bleek No. 1 » di jul 08, 2014 8:42 am

Afbeelding
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Pink Floyd

Bericht door Lennert » zo jul 20, 2014 7:45 pm

Weet niet of ik daar nu om sta te springen. Ik vind The Division Bell een goed album, maar dat album wordt toch vooral gemaakt door High Hopes. Als we een album krijgen dat klinkt als een David Gilmour solo album, dan haak ik in ieder geval af; die zijn namelijk oersaai.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Pink Floyd

Bericht door Gilbert » vr jan 09, 2015 12:41 pm

De bezoekers van Metalfan.nl hebben afgelopen week het softe Wish You Were Here van Pink Floyd uitgeroepen tot beste studio-album uit 1975. Schande! Vandaar deze retro review: http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=8444.

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Pink Floyd

Bericht door Bastiaan » vr jan 09, 2015 5:37 pm

Mooie review Gilbert.

Maar iets wat ik mijn gisteren opeens bedacht: ik hoor helemaal niemand over de nieuwe plaat van Pink Floyd. En even los van de discussie of het album wel onder die naam had mogen verschijnen: wie heeft hem al gehoord en wat is het oordeel?
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Pink Floyd

Bericht door Heidewolf » vr jan 09, 2015 7:08 pm

Ik heb de plaats, als gratis online stream destijds, opgezet en de plaat halverwege afgezet omdat het, simpel gezegd, te saai is. Het was aangekondigd als ambient en dat is t ook. Sindsdien niet de noodzaak gevoeld om weer eens op te zetten en een kans te geven.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Pink Floyd

Bericht door Lennert » zo jan 11, 2015 7:31 pm

Bastiaan schreef:Mooie review Gilbert.

Maar iets wat ik mijn gisteren opeens bedacht: ik hoor helemaal niemand over de nieuwe plaat van Pink Floyd. En even los van de discussie of het album wel onder die naam had mogen verschijnen: wie heeft hem al gehoord en wat is het oordeel?
Eeeeeeeeeeeeeeerg rustig. Desalniettemin beviel hij me best op de achtergrond. Hij was iig weer wat meer proggy dan The Division Bell.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
thomaster87
Berichten: 1867
Lid geworden op: wo jan 19, 2005 7:16 pm
Locatie: Huissen
Contacteer:

Re: Pink Floyd

Bericht door thomaster87 » ma jan 12, 2015 1:03 pm

Het is best lekkere luistermuziek. Ik vind het erg prettig als achtergrondmuziek als ik aan het werk ben. Er zitten zeker elementen van The Division Bell in, maar het niveau van die plaat wordt naar mijn mening bijna nergens gehaald.

De term 'achtergrondmuziek' zegt het voor mij dan ook weer wel. Zo zou ik Dark Side of The Moon of The Division Bell bijvoorbeeld nooit durven noemen. Maar toch, heel erg negatief bedoel ik dit niet want hij draait hier wel regelmatig zijn rondjes.
...en het geld hebben we lekker toch gehad!

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Pink Floyd

Bericht door Johan » di jan 13, 2015 2:32 pm

Fijne muziek voor laat op de avond of zondagmorgen. Het laatste nummer met vocalen bevalt me het beste tot nu toe.

Overigens zal het album met krakkemikkige computerboxjes minder tot zijn recht komen.

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Re: Pink Floyd

Bericht door Ernst-Jan » zo aug 16, 2015 5:19 pm

Grappig hoe dingen kunnen lopen. Afgelopen vrijdag sprak ik in de ochtend een vriend over het laatste album(the endless rivier) van Pink Floyd. En dan kom je al snel al op The division bell terecht met het prachtige nummer High hopes. Op weg naar het werk het album gelijk maar opgezet en genoten. Dan lees je 's avonds dat Wat David Gilmore betreft Pink Floyd geen reden meer heeft om door te gaan. Eigenlijk weet je dat al een poosje sinds de dood van Richard Wright in 2008 maar toch doet zo'n boodschap pijn.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Plaats reactie