Dit ramt er op mijn trommelvlies... (Now Playing, deel XII)

Voor al je normale zaken
Plaats reactie
kneuz

Re: Dit ramt er op mijn trommelvlies... (Now Playing, deel XII)

Bericht door kneuz » di jan 14, 2020 12:41 am

Red Harvest - Death In Cyborg Era
Cold Dark Matter (2000)

Cyberpunk metal! Soort van Fear Factory on acid, met één van m'n favoriete outro's aller tijden. De laatste 2-3 minuten van dit nummer zouden zo de soundtrack kunnen zijn van een dystopische sci-fi film zoals Blade Runner. Lekker om naar te luisteren en over na te denken in een lichtelijk aangepaste staat van bewustzijn, vlak voor het slapengaan :mrgreen:

Wat een contrast met het album hiervoor, HyBreed uit 1996, dat dan weer een heleboel spiritueel/psychedelic getinte meesterwerken heeft zoals The Lone Walk, en In Deep.
M A X I M U M V O L U M E Y I E L D S M A X I M U M R E S U L T S

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr jan 17, 2020 9:38 am

Dream Theater - In The Presence Of Enemies

Eens in de zoveel tijd is het moment daar voor een stukje Dream Theater en ik keer altijd terug naar dit tweeluik. Hoe tof de oude platen ook zijn, ik blijf dit nog steeds een van de beste epossen van de band vinden. Toffe tekst, mooie zang van LaBrie, sterke melodielijnen en als het thema aan het einde van deel 2 weer terugkeert heb ik non-stop kippenvel.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Ik omarm mijn innerlijke blekkie

MetalJan

Bericht door MetalJan » vr jan 17, 2020 9:12 pm

Fetid - Steeping Corporeal Mess

Wat een heerlijke lompe en zompige deathmetal is dit! Niks nieuws onder de zon, maar dit luistert lekker weg!

kneuz

Bericht door kneuz » zo jan 19, 2020 11:26 pm

Sleep - The Clarity
The Clarity (2014)

Is het echt al bijna 6 jaar geleden sinds deze release!? Voor m'n gevoel klinkt het nog zo "nieuw". Jason van Neurosis is echt dé perfecte drummer voor Sleep!

Toward the weed fields... :mrgreen:
M A X I M U M V O L U M E Y I E L D S M A X I M U M R E S U L T S

dako

Bericht door dako » vr jan 24, 2020 8:30 am

Audrey Horne - Youngblood

Ooit een keer in een of ander voorprogramma gezien (Deep Purple? Grote band iig) en daarna nooit meer geluisterd tot Spotify ermee kwam, vorige maand.
Vrolijke, enorm poppy rock. Krijg meteen zin om met een sixpack pils in een park te gaan zitten. Goud.

sabaton is mijn favoriete epic metal band

Persistence

Bericht door Persistence » di feb 04, 2020 1:34 pm

Daron Malakian (SOAD)'s solo project.

Muzikaal gezien misschien niet zo heel best. Maar toch grijpt het me om de eea reden aan. Video is prachtig, doet me denken aan de films van Parajanov. Ik ben benieuwd naar de andere nummers.

Sephardim

https://www.last.fm/user/persistencee

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr feb 14, 2020 10:18 am

Een van de beste proto-metalsongs ooit wat mij betreft. Mysterieuze teksten, Bloom's nasale en lugubere zang, de subtiele baslijnen onder de aanloop naar de gitaarsolo, die versnelling op het einde. ASTROOOOONOOOOOMYYYYYYYYYYY!

Een van de beste bands ooit!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Ik omarm mijn innerlijke blekkie

Kees

Bericht door Kees » vr feb 14, 2020 11:50 am

Persistence schreef:
di feb 04, 2020 1:34 pm

Muzikaal gezien misschien niet zo heel best. Maar toch grijpt het me om de eea reden aan. Video is prachtig, doet me denken aan de films van Parajanov. Ik ben benieuwd naar de andere nummers.
Ik mis alleen nog berg Ararat op de achtergrond! Die Armeens-Amerikaanse folk metal inslag is zo gek nog niet. De kostuums zijn erg goed gedaan, ze komen ook wat (moderne interpretatie hier natuurlijk) overeen met de pre-islamitische klederdracht van Iran, in de Sassanidische periode (derde tot zevende eeuw na Chr.). Is die Parajanov van die Sovjet-films uit Georgië (zelfde bredere pre-islamitische culturele achtergrond natuurlijk).

Persistence

Bericht door Persistence » zo feb 16, 2020 3:03 pm

Kees schreef:
vr feb 14, 2020 11:50 am
Persistence schreef:
di feb 04, 2020 1:34 pm

Ik mis alleen nog berg Ararat op de achtergrond! Die Armeens-Amerikaanse folk metal inslag is zo gek nog niet. De kostuums zijn erg goed gedaan, ze komen ook wat (moderne interpretatie hier natuurlijk) overeen met de pre-islamitische klederdracht van Iran, in de Sassanidische periode (derde tot zevende eeuw na Chr.). Is die Parajanov van die Sovjet-films uit Georgië (zelfde bredere pre-islamitische culturele achtergrond natuurlijk).
Klopt, de folkloristische dansen vind ik overigens ook geweldig. Parajanov was een Armeen geboren in Georgië vandaar ook de gelijkenissen.
Sephardim

Persistence

Bericht door Persistence » zo feb 16, 2020 3:07 pm

Trouwens, heb je het over Georgië en (volks-)dans dan heb je het ook over UNESCO. Dit is toch absurd ongeëvenaard:

Sephardim

Persistence

Bericht door Persistence » zo feb 16, 2020 3:23 pm

OT: "Once Dio covers your song - it's not your song anymore, it's Ronnie's song. Sorry, Steven." :mrgreen:

Sephardim

Plaats reactie