Loyaliteit naar bands

Voor al je normale zaken
innuendo
Lult over cdtjes

Loyaliteit naar bands

Bericht door innuendo » wo mei 11, 2022 9:00 am

Misschien interessant voer voor een discussie. Hoe lang blijf je trouw aan een band? Hoe lang blijf je een actieve band volgen? Wanneer is het genoeg of houd je je niet met die vraag bezig?

Iedere werkdag fiets ik (twee keer) een dik half uur en altijd heb ik mijn koptelefoon op. Zo zat ik gisteren de laatste telg van Tokyo Blade te luisteren. Het debuut vind ik te gek, maar dit album vond ik vooral mak en volgens het boekje. Wel fijn gitaarwerk enzo, maar qua meerwaarde simpelweg niet de moeite waard. Zodoende dat ik me ben gaan afvragen of ik dit soort bandjes nog wel moet blijven volgen.

Thema is breed, dus brand los.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Spawn999
Opperetterbak

Re: Loyaliteit naar bands

Bericht door Spawn999 » wo mei 11, 2022 9:03 am

Nou ik was tot 1994 fan van Metallica...
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » wo mei 11, 2022 9:09 am

Ik tot 1988.
Flikker op met je homofobie

Spawn999
Opperetterbak

Bericht door Spawn999 » wo mei 11, 2022 9:43 am

Lars: Hee James, ik heb een duet voor je geregeld met de enige echte Marianne Faithfull!
James: Hee tof!
Kirk: Ja maar haar stem is naar de tyfus!
James: Okee doe dan maar alleen dat lalala gedeelte...
.....

Hee Lars laten we country gaan maken!
Ja leuk!
.....

SODEMIETER OP!

dako

Bericht door dako » wo mei 11, 2022 9:45 am

Hardwired is een prima album ja toch.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Spawn999
Opperetterbak

Bericht door Spawn999 » wo mei 11, 2022 9:49 am

Geen idee...ik had te veel cd klokjes van Metallica thuis.

Persistence

Bericht door Persistence » wo mei 11, 2022 10:31 am

Loyaliteit als in: Je favo band(s) gaan op een gegeven moment rukmuziek opleveren en of je dan nog steeds naar hun concerten zal gaan en albums van ze kopen? Mijn antwoord daarop is gewoon nee :lol:.

HighKing
Contacteer:

Bericht door HighKing » wo mei 11, 2022 10:47 am

Zodra ze flutmuziek gaan maken vind ik het wel prima. Van Metallica heb ik tot nu toe dan wel alle studioalbums maar als de volgende ruk is dan geloof ik het verder wel. Hardwired is trouwens best prima. Achteraf zou ik St. Anger nooit gekocht hebben. Load en Reload zijn uit de periode dat ik net een beetje naar Metal begon te luisteren en ze superfantastisch vond haha. Overigens zijn dat stiekem ook helemaal geen slechte albums naar mijn idee. Als er een andere bandnaam op de hoes had gestaan had je er niemand over horen klagen (maar dan kende we ze wellicht ook gewoon niet :-P)

Ik was als jong hardrockertje groot fan van Guns n' Roses. Vind ik nog steeds gaaf... maar the Spaghetti incident heb ik destijds lekker in de winkel laten liggen en dat blijft zo.

Verder kan ik zo snel eigenlijk even geen bands bedenken waarvan ik het oude werk briljant vind en het latere werk niet mot. Zullen er vast nog wel wat zijn... :P
KFFR, old-school metal!

dako

Bericht door dako » wo mei 11, 2022 11:02 am

HighKing schreef: wo mei 11, 2022 10:47 amVerder kan ik zo snel eigenlijk even geen bands bedenken waarvan ik het oude werk briljant vind en het latere werk niet mot.
Alles na Brave New World is kut.

Heidewolf

Bericht door Heidewolf » wo mei 11, 2022 11:08 am

Ik zie het stoppen naar het luisteren van een band niet als disloyaliteit. Ik luister niet naar een band omdat ik loyaal aan ze ben, maar omdat ze goede/leuke/interessante muziek maken. Als aan die voorwaarde niet voldaan wordt dan kan ik afhaken. Soms luister ik een nieuwe CD van een band nog wel eens als ik de vorige al niet meer goed vond, maar na twee saaie albums volg ik een band niet zo snel meer.

Toevallig luister ik nu naar The killing season van Death Angel, wat mij betreft het laatste goede album van die band. Wat na dat album komt is saaie generieke moderne thrash. Als ze iets nieuws uitbrengen dan luister ik dat niet meer, tenzij ik bijvoorbeeld hier lees dat ze iets interessants hebben uitgebracht.
Heerlijk Helder Taalloeder

HighKing
Contacteer:

Bericht door HighKing » wo mei 11, 2022 11:23 am

dako schreef: wo mei 11, 2022 11:02 am
HighKing schreef: wo mei 11, 2022 10:47 amVerder kan ik zo snel eigenlijk even geen bands bedenken waarvan ik het oude werk briljant vind en het latere werk niet mot.
Ohja, Maiden is ook kut tegenwoordig ja. :P
KFFR, old-school metal!

Spawn999
Opperetterbak

Bericht door Spawn999 » wo mei 11, 2022 11:37 am

HighKing schreef: wo mei 11, 2022 11:23 am
dako schreef: wo mei 11, 2022 11:02 am
Ohja, Maiden is ook kut tegenwoordig ja. :P
Ik heb alleen de best of van Maiden met die Ed Hunter spel, waardoor ik toch 80% van de livenummers mee kan bleren! Superhandig!

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo mei 11, 2022 11:40 am

Ik ben loyaal in die zin dat ik bands die een aantal imho goede albums hebben niet ga afschrijven na 1 of 2 mindere albums. In concreto: dan ga ik nieuwe albums alsnog één of meer kansen geven. Een band die me in het verleden gigantisch overtuigd heeft, krijgt bij mij doorgaans ook meer tijd om een nieuwe plaat te laten groeien.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

Last.fm profiel

Procrustus

Bericht door Procrustus » wo mei 11, 2022 12:43 pm

Ooit was het zo dat ik na een aantal slechte albums mijn hele collectie van The Offspring op 1 na (Ignition) heb verkocht (zo'n kleine 20 jaar geleden). Als ik nu hun 'nieuwe' werk hoor wordt ik vooral droevig, maar alles t/m Americana heb ik weer in bezit. Verder heb ik na Unia niets meer van Sonata Arctica gekocht en Eisregen ben ik mee gestopt toen de violiste weg ging (en na een wel heel erg slechte ep, sinds Farbenfinternis ging het wel heel hard achteruit). Meestal hou ik het 1 a 2 slechte albums vol mits er voldoende interessant ouder werk is. Nu koop ik vooral als ik de muziek na een paar keer luisteren nog steeds goed vind en ben ik vooral VOOR de aankoop kritisch. Een nieuwe kans kun je overigens bij mij wel gewoon krijgen. Subway to Sally heeft nogal wat schommelingen in kwaliteit gehad, maar uiteindelijk heb ik alles in bezit ookal luister ik een aantal dingen eigenlijk nooit. Maar blind aanschaffen van CDs doe ik momenteel geloof ik alleen bij Arcturus, Borknagar en tot recent Ignite, maar ik vind de nieuwe zanger... niet echt verschrikkelijk, want hij is op zich zangtechnisch prima...maar totaal niet bij (het oude) Ignite passend.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » wo mei 11, 2022 12:45 pm

Overigens ben ik helemaal niet loyaal. Ik probeer alle albums, en luister daarna alleen naar wat ik goed vind

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo mei 11, 2022 12:50 pm

Spawn999 schreef: wo mei 11, 2022 9:43 am Lars: Hee James, ik heb een duet voor je geregeld met de enige echte Marianne Faithfull!
James: Hee tof!
Kirk: Ja maar haar stem is naar de tyfus!
James: Okee doe dan maar alleen dat lalala gedeelte...
.....

Hee Lars laten we country gaan maken!
Ja leuk!
.....

SODEMIETER OP!
En ik vind dit alsnog de betere songs van twee erg matige albums die ik zelf al eerder 'goed gespeelde saaiheid' heb genoemd. Hier hoor ik in ieder geval nog bezieling.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » wo mei 11, 2022 2:04 pm

Appelflap schreef: wo mei 11, 2022 12:45 pm Overigens ben ik helemaal niet loyaal. Ik probeer alle albums, en luister daarna alleen naar wat ik goed vind
/thread

Of zullen we de discussie ombuigen naar gedachtegoed van bands, hoe dat zich ontwikkelt, en in hoeverre je dan nog loyaal kunt blijven aan hun oude/nieuwe materiaal?
Front voor/der Matigheid
last.fm

HighKing
Contacteer:

Bericht door HighKing » wo mei 11, 2022 2:06 pm

Wat mij betreft hetzelfde. Ik ga m'n Pantera cd's niet verbranden. Als ze een nieuw album met Anselmo zouden uitbrengen (nee, dat kan niet, klopt) dan zou ik die links laten liggen want die fucking nazi mag van mij kapotgecanceld worden.
KFFR, old-school metal!

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » wo mei 11, 2022 3:24 pm

Ik doe zelfs daar niet echt aan mee. Als de teksten oke zijn en niet indruisen tegen mijn overtuigingen vind ik t best. Helaas is er binnen metal veel antitheisme dat ik niet altijd trek. Soit

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » wo mei 11, 2022 4:25 pm

Hieronimus schreef: wo mei 11, 2022 2:04 pm
Appelflap schreef: wo mei 11, 2022 12:45 pm Overigens ben ik helemaal niet loyaal. Ik probeer alle albums, en luister daarna alleen naar wat ik goed vind
/thread

Of zullen we de discussie ombuigen naar gedachtegoed van bands, hoe dat zich ontwikkelt, en in hoeverre je dan nog loyaal kunt blijven aan hun oude/nieuwe materiaal?

Daar hadden we al een topic voor:

viewtopic.php?f=2&t=34563&p=2116227&hil ... k#p2116227

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » wo mei 11, 2022 5:00 pm

Oeps, my bad. Vergeten dat daarvoor al een topic was.
Front voor/der Matigheid
last.fm

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » wo mei 11, 2022 5:30 pm

HighKing schreef: wo mei 11, 2022 10:47 am Zodra ze flutmuziek gaan maken vind ik het wel prima. Van Metallica heb ik tot nu toe dan wel alle studioalbums maar als de volgende ruk is dan geloof ik het verder wel. Hardwired is trouwens best prima. Achteraf zou ik St. Anger nooit gekocht hebben. Load en Reload zijn uit de periode dat ik net een beetje naar Metal begon te luisteren en ze superfantastisch vond haha. Overigens zijn dat stiekem ook helemaal geen slechte albums naar mijn idee. Als er een andere bandnaam op de hoes had gestaan had je er niemand over horen klagen (maar dan kende we ze wellicht ook gewoon niet :-P)

Ik was als jong hardrockertje groot fan van Guns n' Roses. Vind ik nog steeds gaaf... maar the Spaghetti incident heb ik destijds lekker in de winkel laten liggen en dat blijft zo.

Verder kan ik zo snel eigenlijk even geen bands bedenken waarvan ik het oude werk briljant vind en het latere werk niet mot. Zullen er vast nog wel wat zijn... :P

Nou ja, er zijn talloze bands die ik op den duur niet meer interessant vind. Ik denk dat 80% van de bands die een gaaf debuutalbum hebben, daarna eigenlijk al niet meer boeiend zijn. Zeker bij oude bands merk je dan dat door druk van de platenmaatschappij de koers al een stuk commercieler is

Er is ook een groot grijs gebied tussen "briljant" en "flut". Vroeger ging ik nog wel akkoord met het kopen van platen die "ok" zijn, maar met alle ervaring, aanbod en weinig kastruimte, moet je wel keuzes maken.

Een kreet die ik vaak hoor is dat een band of artiest "zich niet meer hoeft te bewijzen" Daar ben ik het helemaal niet mee eens. Als je jezelf als muzikant serieus neemt, zul je je iedere keer moeten bewijzen, anders wordt het gewoon een trucje. Kan ook leuk zijn hoor, maar voor mij zijn dat niet de blijvertjes.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » wo mei 11, 2022 6:16 pm

Wat is er mis met The Spaghetti Incident?

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » wo mei 11, 2022 6:26 pm

Het is een coverplaat, maar ik vond de uitvoeringen vroeger altijd best tof. Ik heb 'm nog best veel gedraaid toen ik een jaar of zestien was. Alleen de opener sloeg ik altijd over.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » wo mei 11, 2022 7:04 pm

Ah oke. Ik dacht iets met racisme of foute shizzle

HighKing
Contacteer:

Bericht door HighKing » wo mei 11, 2022 8:12 pm

Nee gewoon een CD vol matige covers. Niks aan.
KFFR, old-school metal!

HighKing
Contacteer:

Bericht door HighKing » wo mei 11, 2022 8:14 pm

innuendo schreef: wo mei 11, 2022 5:30 pm Nou ja, er zijn talloze bands die ik op den duur niet meer interessant vind. Ik denk dat 80% van de bands die een gaaf debuutalbum hebben, daarna eigenlijk al niet meer boeiend zijn. Zeker bij oude bands merk je dan dat door druk van de platenmaatschappij de koers al een stuk commercieler is
Ja ok, maar na een goed debuut ben ik nog niet loyaal aan een band. Eerst maar eens zien waar ze daarna mee komen. ;)
KFFR, old-school metal!

Johan

Bericht door Johan » do mei 12, 2022 9:45 pm

HighKing schreef: wo mei 11, 2022 8:12 pm Nee gewoon een CD vol matige covers. Niks aan.
Leuk topic!

In vergelijking met de rest van het oeuvre van Guns N' Roses (Ja, inclusief Chinese Democracy) best matig, maar nu hoor ik best wel toffe uitvoeringen van o.a. Down on the Farm, Ain't it Fun, Black Leather, New Rose, Since I Don't Have You en Hair of the Dog..

In het algemeen ben ik best wel loyaal: kutalbums worden zo erkend, maar dan geef ik nieuwe albums weer een nieuwe kans. Plus je hebt natuurlijk de livefactor, die doorgaans draait op een combinatie van oud en nieuw. Ik vind Load trouwens ook helemaal niet zo verkeerd, zoals HighKing. St. Anger is zoveel slechter!

Spawn999
Opperetterbak

Bericht door Spawn999 » do mei 12, 2022 10:58 pm

St. Anger is idd ook kut...Garage inc. Cd 2 is dan wel weer tof!

Krimhild
Altijd welkom

Bericht door Krimhild » do mei 12, 2022 11:01 pm

St anger is gewoon leuk.
KoenM schreef: ma apr 25, 2022 1:56 pm Darling, you give metalfan.nl a bad name!
Zal wel.

HighKing
Contacteer:

Bericht door HighKing » vr mei 13, 2022 8:44 am

Zal wel
KFFR, old-school metal!

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » vr mei 13, 2022 8:48 am

Krimhild schreef: do mei 12, 2022 11:01 pm St anger is gewoon leuk.
Even normaal doen! Uiteraaard, smaak, objectief, subjectief, blabla, maar St Anger is het grote voorbeeld van helden (en helden waren het!) van weleer die het nog een keer hun oerkreet proberen en dat er dan een natte scheet uitkomt

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » vr mei 13, 2022 9:08 am

En dan met dit plaatje erbij ipv die chicks

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Krimhild
Altijd welkom

Bericht door Krimhild » vr mei 13, 2022 9:21 am

Appelflap schreef: vr mei 13, 2022 8:48 am
Krimhild schreef: do mei 12, 2022 11:01 pm St anger is gewoon leuk.
Even normaal doen! Uiteraaard, smaak, objectief, subjectief, blabla, maar St Anger is het grote voorbeeld van helden (en helden waren het!) van weleer die het nog een keer hun oerkreet proberen en dat er dan een natte scheet uitkomt
Het handige is dat ik geen helden in mijn hoofd had toen ik St Anger luisterde als 16-jarige. Ik luisterde St Anger en vond het leuk. Klaaar!
KoenM schreef: ma apr 25, 2022 1:56 pm Darling, you give metalfan.nl a bad name!
Zal wel.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » vr mei 13, 2022 9:41 am

Ik kreeg serieus hoofdpijn toen ik de laatste keer naar St Anger luisterde en ik was op dat moment ook nog niet eens groot fan. Het is wel de tijd dat ik mijn eerste cd's van Metallica kocht (Master of Puppets en black album). Ik kan echt met de beste wil niet begrijpen dat St Anger fans heeft.

Krimhild
Altijd welkom

Bericht door Krimhild » vr mei 13, 2022 10:05 am

Het verschilt echt niet veel met andere bands uit die tijd met een koud geluid.

Ik snap het probleem wel hoor, met die drums. Maar destijds lette ik daar echt niet op. Sterker nog:

Ik speelde veel games zoals Counterstrike destijds, daar past die muziek goed bij. Je loopt over straat, er klinkt een gitaar uit een raam en iemand staat op een lege container het ritme te slaan. Zo klinkt St Anger. Juiste een heel vette streetvibe!
Zal wel.

dako

Bericht door dako » vr mei 13, 2022 10:10 am

Nou, ik zet hem maar weer eens op dan.

[edit]
Oh hahaha ja wat is dit toch enorm kut.

Johan

Bericht door Johan » vr mei 13, 2022 10:17 am

Ik wilde St. Anger zo graag leuk vinden, aangezien ik in die tijd groot Metallica fanboy was en het de eerste nieuwe studioplaat was die ik als fan meemaakte.

Heeft nog wel een aantal maanden geduurd voordat ik kon toegeven dat het meuk was zonder solo's met een onluisterbare kutsound. "Do or die, Purify!"

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » vr mei 13, 2022 7:20 pm

Haha ik weet nog dat ik St. Anger in de platenzaak luisterde en van alle teleurstelling dat ding bijna door midden wilde breken…

Uiteindelijk blijkt het na het Lulu debacle nieteens het ergste te zijn dat ze hebben uitgebracht.

Zo heb ik laatst ook nog eens geprobeerd die Some Kind Of Monster docu te kijken. Niet te doen, je gaat je zo mateloos irriteren aan die lui dat je ook bijna alle andere albums niet meer wil horen. En dat wil wat zeggen aangezien ik een vrij hoge tolerantie heb voor achterlijk privé gedrag van muzikanten (ben nog altijd een groot liefhebber van Dissection, Pantera, Mötley Crüe en Burzum).
לֹא אעבוד

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » za mei 14, 2022 7:58 am

Niet om de edgelord uit te hangen, maar als St. Anger de helft zo lang had geduurd, vond ik het echt een goede plaat. Een aantal refreinen vind ik echt sterk; The Unnamed Feeling, All Within My Hands en Sweet Amber hebben w.m.b. goede riffs en hooks. Het grote probleem van St. Anger is voor mij niet eens de productie, maar het eindeloze herhalen. Stel je voor dat die plaat 35 minuten had geduurd; agressieve rauwe bom.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

Last.fm profiel

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » za mei 14, 2022 8:11 am

Verkeerde topic Koen

Spawn999
Opperetterbak

Bericht door Spawn999 » za mei 14, 2022 5:44 pm

Death Magnetic vind ik ook kut....

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » za mei 14, 2022 6:32 pm

Metallica heeft al heel lang (eigenlijk sinds Justice) de behoefte om superveel songs op te nemen en dat allemaal op cd te knallen. Had je de 8 beste songs van Load en Reload gebundeld, dan had je in mijn ogen weer een echt sterke plaat gehad. Er staat zoooo veeeeel filler op. Soms is het echt kut met peren (St Anger, Lulu, maar dat is eigenlijk meer Lou Reed), maar de laatste platen zijn hooguit matig.

Metallica is niet de enige band die daaronder lijdt. Slayer, Exodus, Anthrax, Megadeth... Het zijn allemaal bands die na een gave beginperiode in kwalitatief opzicht alleen maar achteruit gegaan zijn. Soms nog wel een goed album, maar nooit beter dan de klassiekers.

Heyoka
Krijst von Telg

Bericht door Heyoka » za mei 14, 2022 7:26 pm

Mijn theorie is met dat soort bands de noodzaak van het muziek maken weg is. Op z'n minst voor een deel. Succes doet rare dingen met mensen en het draagt van niet bij aan de kwaliteit van de muziek.
Er zijn altijd uitzonderingen.
Fuck you all!
Afbeelding
Sterven is het meervoud van sterf!

Jan-Willem

Bericht door Jan-Willem » za mei 14, 2022 7:39 pm

Toen ik St. Anger voor het eerst hoorde in de platenzaak vond ik het kut maar ik zei tegen mijzelf dit ga je tof vinden. Dat tof vinden is het dus niet geworden.

Mijn baas zetten van de week een live registratie van Metallica in Mexico aan. Wat een aanfluiting, ik had mijn ogen uit mijn kop geschaamd en iedereen zijn geld terug gegeven zo slecht was het.

Kwa loyaliteit ben ik wel iets veranderd. Vroeger kocht ik standaard alle platen van een band. Tegenwoordig koop ik alleen nog maar de platen die ik gaaf vind. Ik geef nieuwe platen wel een luisterbeurt.

Het probleem van grote bands is dat ze een bedrijf zijn geworden waar best wat mensen van afhankelijk zijn. Dan zet je er niet zomaar een punt achter ook al weet je dat de koek op is.

dako

Bericht door dako » ma mei 16, 2022 8:03 am

Jan-Willem schreef: za mei 14, 2022 7:39 pm Mijn baas zetten van de week een live registratie van Metallica in Mexico aan. Wat een aanfluiting, ik had mijn ogen uit mijn kop geschaamd en iedereen zijn geld terug gegeven zo slecht was het.
Je bedoelt dat Live Shit Binge & Purge (kutttitel), neem ik aan? Die vind ik juist retegoed.

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma mei 16, 2022 10:36 am

Ik ben zeer loyaal. Te eigenlijk. Zo heb ik ook een album als The Least Successful Human Cannonball van Destruction in de kast staan. Die cd draai ik eigenlijk nooit (want kut!), maar dat is vooral een verzameldingetje. Vind ik ook leuk. Die cd vond ik eens voor een prikkie in een cd-winkel in Vroomshoop (een absoluut boerengat, of all places). Dan neem ik die wel mee, omdat je die cd zelden aantreft en als je het album wel tegenkomt, vragen ze vaak te veel geld. Veel van dat soort cd's heb ik echter niet.

Van sommige bands komen nieuwe platen standaard op de wantlist. Soms valt dat dan wel eens wat tegen, maar meestal als ik doorzet, valt het kwartje wel. Overigens geef ik zelden tot nooit fantasieprijzen uit aan (zeldzame) albums. Als je eenmaal weet waar je moet zoeken, lukt dat aardig.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » ma mei 16, 2022 10:38 am

Jan-Willem schreef: za mei 14, 2022 7:39 pm Mijn baas zetten van de week een live registratie van Metallica in Mexico aan. Wat een aanfluiting, ik had mijn ogen uit mijn kop geschaamd en iedereen zijn geld terug gegeven zo slecht was het.
Inderdaad. Ik heb paar maanden terug ofzo ook eens een recent live showtje van ze gezien, man man man, de gemidelde puisterige coverband om de hoek speelt nog beter Wat een aafnluiting.

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma mei 16, 2022 10:46 am

Hoewel ik de laatste twee platen van Metallica alleraardigst vind, is er volgens mij gewoon een soort luiheid en metaalmoeheid bij die gasten ingeslopen. Dat kan ook niet anders na zoveel jaar en bakken met geld. Dan lijkt me het heel lastig om nog dezelfde drang, energie en vurigheid aan de dag te leggen op het podium. Vooral Ulrich maakt er regelmatig een onstrak potje van.

Dat apathische zie je wat mij betreft ook terug in Some Kind Of Monster. Die film focust al op een soort therapeutisch proces, maar tegelijkertijd zie je ook dat de heren eigenlijk nergens echt meer warm van worden. Ze oefenen wat in hun HQ-bunker, spelen wat, schrijven wat, praten erover en gaan zelden op een positieve manier door het dak. Het enige echte enthousiasme zie je bij Lars als hij een paar schilderijen voor vele tonnen/miljoenen slijt bij een veiling.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » ma mei 16, 2022 10:52 am

Ik denk dat je gelijk hebt. Echter, ik kan t me niet voorstellen. Ik maak zelf jarenlang muziek en de passie is er nog steeds. Ook werk ik al ruim 20 jaar bij dezelfde werkgever en ben ik nog steeds gemotiveerd. OVer t algemeen is professioneel muziek een passie die je baan wordt, voor velen een droom. Ik kan me niet voorstellen dat je dan zo inkakt. Maar goed, je hebt waarschijnlijk gelijk, en blijkbaar kan t dus wel

Plaats reactie