Dit ramt er op mijn trommelvlies... (Now Playing, deel XII)

Voor al je normale zaken
Plaats reactie
Took
Contacteer:

Dit ramt er op mijn trommelvlies... (Now Playing, deel XII)

Bericht door Took » zo nov 20, 2011 9:24 pm

De FAQ schreef: In de Now Playing topic kun je kwijt wat je momenteel draait.

Er zit wel een grote maar aan vast... Geef eens een omschrijving van wat je luistert, want alleen aan de band en songtitel hebben we niks. Dat kun je ook invullen als je een normaal antwoord ergens post. En ook geen korte kut omschrijvingen als "dit is een stoer nummer", of "gaaf", of andere nietszeggende shit.
http://www.metalfan.nl/forum/faq.php#f2r2

Dus, niet simpelweg de artiest en titel noemen, of een Youtube-linkje (of combinatie daarvan).
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gijscoman

Re: Dit ramt er op mijn trommelvlies... (Now Playing, deel

Bericht door Gijscoman » zo nov 20, 2011 9:27 pm

Deep Purple - Sun Goes Down

Ik kende het latere Deep Purple niet zo goed. Door die verzamelaar die ik nu heb, weet ik dat dat net zo geweldig is als het vroegere. Misschien nog wel geweldiger!
Dit nummer komt van het album Bananas uit 2004. Redelijk nieuw! Maar wat klinkt het goed. Klinkt alsof je Sabbath en Purple mixt! Black Purple? Het zal wel niet, maar ik hoop toch dat ze dit spelen 2 december in het Gelredome. Wat een nummer!!!

arjans

Bericht door arjans » zo nov 20, 2011 9:38 pm

While Heaven Wept- Fear of Infinity

Wat een sfeer, prachtige nummers en een uitstekende zanger.
Helaas hebben ze niet veel uitgebracht in hun lange bestaan maar wat is dit weer een geweldige plaat van deze Amerikaanse veteranen!

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » zo nov 20, 2011 10:01 pm

Wolves In The Throne Room - Celestial Lineage

op het eerste gehoor klinkt het nieuwe album van deze 'hippie blackmetallers' als een logische voortzetting van Black Cascade, maar toch ook met een aantal duidelijke verschillen. Zo is het geluid nog wat zalvender geworden en zijn de pure blackmetalinvloeden nog maar sporadisch aanwezig. Een fraai wegluisterend album, maar ik weet nog niet of hij me net zo weet te pakken als de twee voorgangers. Het zit in ieder geval wel weer uitstekend in elkaar!
It was a business doing pleasure with you.

Siego

Bericht door Siego » zo nov 20, 2011 10:07 pm

Joy Division - Dead Souls

Zondag, buiten is het donker en mistig, ik heb een onwijze kater en moet morgen weer fris en fruitig op het kantoor verschijnen: dus tijd voor melancholische muziek.
Mijn donkere avond begint met Joy Division, mede dankzij een post op Facebook die me weer even aan de genialiteit van deze band deed herinneren.

Yobo

Bericht door Yobo » zo nov 20, 2011 11:45 pm

Borealis - Fall From Grace

Geweldig album dit! Deze Canadezen spelen progressieve metal met hier en daar wat power elementen. Gitaarwerk is goed verzorgd en de zang is loepzuiver. Voor mij één van de albums van het jaar. Mogen ook zeker een keer naar Nederland komen.

lampje
Contacteer:

Bericht door lampje » ma nov 21, 2011 1:24 am

Svölk - Svölk 'm All

Noorse band die met dit album debuteert. Een geinige combinatie van Bay Area thrash en stoner, enorm pakkend, lijkt me lekkere live muziek. Ik ben me er van bewust dat de volgende opmerking de nodige tegenstand zal oproepen, maar ik vind het muzikaal zeer goed vergelijkbaar met Metallica ten tijde van Load/Reload. Ik hoor die albums nog altijd graag en is dan ook vanuit dat oogpunt een aanrader. Een dezer dagen een volledige review op mijn onderschrift.

cataclysm child

Bericht door cataclysm child » ma nov 21, 2011 7:22 pm

Satyricon - My Skin is Cold
Album: The Age of Nero

Satyricon... een band die voor mij weinig fout kan doen. Ik ben zowel te vinden voor hun traditionele black metal uit het verleden als voor de energieke, basic, moderne black metal van de laatste jaren. En waar Now Diabolical me niet meteen zwaar overtuigde deed opvolger The Age of Nero dat wel, vanwege de veel killere sfeer.
Faustian Spirit of the Earth

youriguitar

Bericht door youriguitar » ma nov 21, 2011 8:11 pm

Amon Amarth - Surtur Rising
Voor mij een van de beste albums dit jaar , de perfecte combinatie tussen melodie en agressie.

Dufniall
Contacteer:

Bericht door Dufniall » di nov 22, 2011 10:56 am

Skeletonwitch - Forever Abomination
Nu bij Choke Upon Betrayal

Nog even een race om wat nog niet geluisterde releases van dit jaar in te halen. Ik heb volgens mij überhaubt nog nooit iets van deze band geluisterd, maar het kan me bekoren. Ik hou sowieso meer van thrash+ (blackened thrash, deathened thrash enzovoorts) dan van gewone recht-toe-recht-aan thrash, en dit past wel goed in dat straatje. En het artwork is cool, dus dat zal ik jullie zeker niet onthouden:

Afbeelding

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » di nov 22, 2011 4:54 pm

Vanochtend:

Scar Symmetry - The Unseen Empire

Hoe vaker ik dit album luister, hoe meer ik onder de indruk ben van het grandioze spel, de fenomenale solo's, de catchy refreinen en de algehele kwaliteit van de nummers van deze 'moderne melodieuze deathmetalband'. Scar Symmetry staat al jarenlang garant voor kwaliteit, maar laat met dit album toch definitief de concurrentie ver achter zich. Een band als Soilwork zou mogen willen dat zij in staat waren om een album als The Unseen Empire af te leveren. Het materiaal is retestrak, de cleane zangpassages zijn overtuigender dan ooit, maar tegelijkertijd boet de band nergens aan agressie in. Een zéér verslavend album dat ook na tientallen luisterbeurten geen seconde verveelt!

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo nov 23, 2011 12:11 am

Kom jij er nog wel aan toe dan, zoveel luisterbeurten, gezien de grote hoeveelheden albums die er wekelijks bijkomen? :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

cataclysm child

Bericht door cataclysm child » wo nov 23, 2011 7:54 am

Jeroen schreef:Kom jij er nog wel aan toe dan, zoveel luisterbeurten, gezien de grote hoeveelheden albums die er wekelijks bijkomen? :P
Dat is een zeeeeeer herkenbaar probleem de laatste jaren :lol:

Stoeptegel

Bericht door Stoeptegel » wo nov 23, 2011 10:37 am

Afbeelding

Orphaned land - Sahara

Inluisteren voor aanstaande vrijdag! Een nog wat ruwe versie van de door hun geperfectioneerde 'Midden-Oosten-folk-metal'.
Geen.

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » wo nov 23, 2011 10:39 am

Jeroen schreef:Kom jij er nog wel aan toe dan, zoveel luisterbeurten, gezien de grote hoeveelheden albums die er wekelijks bijkomen? :P
Lang niet bij alle platen, maar volgens mij heb ik deze de afgelopen maanden al minstens 15 keer gedraaid. Dat vind ik toch niet gek voor mijn doen :P

Stoeptegel

Bericht door Stoeptegel » wo nov 23, 2011 11:39 am

Afbeelding

Orphaned land - Mabool

Al een stuk gepolijster dan Sahara. Hier komen de Midden-Oosten invloeden erg goed naar voren.
Geen.

Stoeptegel

Bericht door Stoeptegel » wo nov 23, 2011 12:41 pm

Afbeelding

Orphaned land - The never ending way of orwarrior

Het makkelijkst in het gehoor liggend van de drie platen van OL die ik vandaag draai, maar niet minder fraai!
Integendeel! Deze cd voelt als een warm bad, een mooi warm geluid.
Geen.

The Chosen

Bericht door The Chosen » do nov 24, 2011 8:50 pm

Deze Australiër weet perfect de jaren 30 delta blues op zijn album weer te geven. Een van mn favorieten van de afgelopen jaren.

arjans

Bericht door arjans » do nov 24, 2011 9:15 pm

the devil's blood- the thousandfold epicentre

ondanks alle kritiek op en vragen rond Selim is dit gewoon een prima album.
zangeres klinkt beter, song zijn dik in orde. top!
hoop ze snel weer live te zien.

raymondK

Bericht door raymondK » za nov 26, 2011 4:23 pm

Opeth - roundhouse tapes (dvd)

Mooie variatie van nummers de hele discografie komt voorbij. De droge humor van akerfeldt is geweldig.
Mooi concert met als uitschieter voor mij demon of the fall.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za nov 26, 2011 7:04 pm

Took schreef:
De FAQ schreef: In de Now Playing topic kun je kwijt wat je momenteel draait.

Er zit wel een grote maar aan vast... Geef eens een omschrijving van wat je luistert, want alleen aan de band en songtitel hebben we niks. Dat kun je ook invullen als je een normaal antwoord ergens post. En ook geen korte kut omschrijvingen als "dit is een stoer nummer", of "gaaf", of andere nietszeggende shit.
http://www.metalfan.nl/forum/faq.php#f2r2

Dus, niet simpelweg de artiest en titel noemen, of een Youtube-linkje (of combinatie daarvan).
Steek maar wat meer tijd in de beschrijvingen. Youtubelinkjes met alleen maar : dit heb ik opstaan, gaaf. Nee dus.

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » ma nov 28, 2011 7:51 pm

Draconian - A Rose For The Apocalypse

Afbeelding

Wat een verslavende plaat is deze nieuwe Draconian toch geworden! Een uitermate smaakvol gothic/doommetal werkstukje met negen ijzersterke nummers, die stuk voor stuk bijzonder meeslepend en sfeervol zijn. De productie is perfect - zwaar maar transparant - en de balans tussen bulderende grunts en de fraaie female vocals van Lisa Johansson is beter dan ooit. De sfeer is heerlijk druilerig en de gitaristen schudden de ene na de andere melancholische riff uit de mouw. Jaarlijstmateriaal!

ketter

Bericht door ketter » ma nov 28, 2011 8:30 pm

Black Pyramid - II

Dit is de niet-gemasterde, gelekte versie - maar potver, wat klinkt dit weer goed zeg! Zelfs ongemasterd een dijk van een plaat. Qua nummers is het een logische voortzetting van het debuut, dus de titel is goed gekozen. Heel benieuwd naar de uiteindelijke versie!

Bob

Bericht door Bob » di nov 29, 2011 10:40 am

Een B-kantje zonder bijbehorende single, van Destroy Rebuild Until God Shows. Posthardcore met de voormalige zanger van Chiodos, die hier al een stuk minder zeikerig klinkt dan bij die band (en als je dat niet gelooft, googel je maar even op "Is It Progression If A Cannibal Uses A Fork?"). Past niet helemaal op dit forum, maar ik word er wel blij van.

Dufniall
Contacteer:

Bericht door Dufniall » di nov 29, 2011 3:07 pm

Nightwish - Imaginaerum
Nu bij het tweede nummer, Storytime.

Ik ben erg benieuwd hoe deze plaat is geworden, als ik de reacties zo lees op het web is het ofwel de beste plaat van de band ooit, of niets bijzonders. Ik hoop eigenlijk dat het jaarlijstjesmateriaal wordt, maar na Dark Passion Play ben ik toch wat minder happig op nieuwe Nightwish releases. Goed, over een aantal uur een reactie in het Nightwish topic, want ik wil hem eerst even een aantal keren luisteren, en met een uur en een kwartier speeltijd zijn we dus al gauw een paar uur verder. ;)

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di nov 29, 2011 4:12 pm

Zal vast wel weer goed zijn, aangezien ik niet zoveel met Tarja had en des te meer met het aardse geluid van de nieuwe zangeres. Dark Passion Play vind ik de beste plaat van Nightwish, gevolgd door Once en Oceanborn (hoewel ik daar met moeite een hele tijd naar die zang kan luisteren).

Metalheank

Bericht door Metalheank » di nov 29, 2011 4:23 pm

Solemnity
Dat ik deze Duitse band altijd over het hoofd heb gezien? Zijn er anderen bekend mee? Echt een verrassend originele band in dit genre. En dat voor Duitsers. Raakvlakken met Gamma Ray en Sacred Steel, maar occulter.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di nov 29, 2011 8:08 pm

Deathrow - Triocton
Album: Deception Ignored

Misschien wel één van de beste technische thrashalbums uit Duitsland. Wat een compositorische gekte in dit nummer. Vermeng Watchtower, Realm en Mekong Delta met bands als Vendetta en Kreator (muzikaal) en je krijgt iets als Deathrow. Wat mij betreft is dit instrumentale bakbeest een fenomenaal nummer. Geniale riffs, totaal gestoorde arrangementen en heerlijk wazige structuren. Precies dat wat ik zo vet vindt aan dat tech-thrashgenre. Genieten geblazen.

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » di nov 29, 2011 10:04 pm

Net:

Charon - Downhearted

Afbeelding

Een plaat die al heel lang stof staat te happen in mijn kast. Ten onrechte blijkt nu. Want deze mierzoete gothic rock à la Sentenced en Lacrimas Profundere mag dan behoorlijk gay zijn, toch gaan de druilerige klanken er best goed in. De nummers zijn catchy en luisteren stuk voor stuk lekker weg, en de warme productie maakt het plaatje compleet. Een guilty pleasure, zullen we maar zeggen.

Nu:

Allegaeon - Fragments Of Form And Function

Afbeelding

Ik las hier al eerder veel positieve verhalen over, dus dit album heb ik min of meer aangeschaft op basis van mijn vertrouwen in het vakkundige oordeel van enkele lieden hier. Nou, gelukkig hoef ik daar niet op terug te komen, want op het eerste gehoor is dit een buitengewoon fijn melodieus death metal schijfje, een beetje in de traditie van Scar Symmetry en Mors Principium Est, maar tegelijkertijd wat feller. Vooral het sublieme gitaarwerk valt in positieve zin op, maar ik hoor ook nu al dat de band erin slaagt om niet alleen technisch te werk te gaan, maar ook echte songs te smeden. Volgens mij wordt dit wel een verslavend plaatje!

Connavar

Bericht door Connavar » wo nov 30, 2011 4:08 pm

The Levitation Hex - Scratch A Life Find A Thief

http://soundcloud.com/levitationhex

Het Australische Alchemist is één van mijn favoriete bands, en aangezien hun laatste materiaal alweer van een paar jaar geleden is (2007 geloof ik) vroeg ik me af of de band nog leefde. Dat bleek helaas niet het geval te zijn, ze waren aan het begin van dit jaar nog begonnen aan een EP maar die is nooit afgemaakt.. Maar gitarist/vocalist Adam Agius is blijkbaar een nieuwe band begonnen, The Levitation Hex, en wat ik daarvan hoor klinkt goed!

Ik vind muziek omschrijven altijd lastig, maar ik moest bij dit nummer denken aan bands als Nevermore en Pagan's Mind, maar dan trippiër, en weer met de typische vocalen van Agius. Eigenlijk gewoon Alchemist, maar dan lomper. De hardcore-achtige schreeuwzang zal voor veel mensen wel een struikelblok zijn denk ik, maar ik kan me er niet aan storen. Begin 2012 komt het debuut uit, ben erg benieuwd!
I've got nothing to lose but my apathy

nightwing

Bericht door nightwing » wo nov 30, 2011 6:32 pm

Throwndown - Venom & Tears draait hier de laatste tijd vaak zijn rondjes door de spelert. Ik ken het pas een paar maandjes maar het is erg tof. Groovend als Pantera, misschien iets harder.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_ByTeH47DIA&ob=av2n[/youtube]
www.last.fm/user/robenroll

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » wo nov 30, 2011 7:53 pm

Forgotten Tomb - Under Saturn Retrograde

Dit ijzersterke nieuwe Forgotten Tomb album doet mijns inziens totaal niet onder voor zijn uitstekende voorganger Negative Megalomania. Het is indrukwekkend om te horen hoe deze band zich heeft ontwikkeld van underground 'suicidal black metal' band tot een goed geoliede, erop los rockende topband. De negatieve houding en teksten overheersen nog altijd, maar het geheel is meer dan ooit verpakt in catchy, sterk gecomponeerde nummers en een glasheldere productie. Geweldig album!

nightwing

Bericht door nightwing » wo nov 30, 2011 8:03 pm

Het nieuwe album van Korn is bij mij binnen gelekt via internet. The Path of Totality heet die. Korn die vreemd gaat met dubstep. Iets waar ze het hele jaar al mee bezig zijn. En godsamme wat is dit extreem goed uitgepakt! Ik denk nu al het album van 2011 voor mij! Ik heb ze ook al live gezien dat ze dit speelden en live blaast het ook gewoon knetterhard! Was ik er maar bij 6 december....fuck!!!
www.last.fm/user/robenroll

Gijscoman

Bericht door Gijscoman » do dec 01, 2011 8:27 pm

Tommy van The Who, zoals het London Symphony Orchestra het heeft gespeeld.

Ik zal eerlijk zijn: Dit is beter dan het origineel. Het origineel is nogal soft en mist nogal wat pit (Er zijn wel uitzonderingen hoor!). Door zo'n orkest krijgt het meer pit, meer epiek, meer schoonheid en meer diepte. Heerlijk!

Het vreemde trouwens aan de LP die ik heb, is dat Zijde 1 en 4 op ene plaat staan en 2 en 3 op de andere.

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » do dec 01, 2011 8:37 pm

Partyraiser - Harder Dan De Rest

Toch wel een van de beste en grootse dj-producers van de laatste jaren binnen de Nederlandse gabberscene. Hij is harder dan een Neophyte en Angerfist en gelijk ook een stuk minder toegankelijk, maar zijn beats luisteren desondanks heerlijk weg. Even een uurtje knallen tussen de Metal door kan natuurlijk ook geen kwaad :D
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » do dec 01, 2011 8:56 pm

Mono - Hymn To The Immortal Wind

Afbeelding

Net als Explosions In The Sky is Mono een instrumentale postrockgroep die bij mij weinig fout kan doen. Wát een zinderende emotie weten deze Japanners in hun kolossale soundscapes in te bouwen! Met name de klassieke stukken zijn adembenemend mooi en als die dan naar een weldadige climax toewerken, verdrink je haast letterlijk in de muziek. Prachtig!

Luister zelf maar:

Ernst-Jan

Bericht door Ernst-Jan » vr dec 02, 2011 10:21 pm

Mooie cover art!

En trouwens ook een erg gaaf nummer!!
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

yowannuzz

Bericht door yowannuzz » za dec 03, 2011 6:40 pm

Korn - Kill mercy within
album: The path of totality (2011)

Jemig kremig, wat heeft Korn zichzelf op geniale wijze heruitgevonden !!
Echt een onwaarschijnlijk sterk album, dat misschien wel gaat uitgroeien tot mijn favoriete Korn-album ooit.
Sowieso is het jaarlijstmateriaal.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

<Sirius>

Bericht door <Sirius> » za dec 03, 2011 10:06 pm

Aegaeon - Perception II
Dissension (2011)

Erg lekkere deathcore met behoorlijk wat medoldieuze lijntjes. Erg goede grunt, helaas wel ietjes eentoning over het hele album gezien. Desalniettemin een belachelijk goed debutalbum dat in eigen(!) beheer is uitgebracht. Productioneel gezien ook zeer professioneel dus luisteren die hap :-)

Overigens lopen sommige nummers zo vloeiend in elkaar over (na Perception II volgt Impermanence, het lijkt wel een breakdown waarna een 'lief' intro volgt).

Laatst gewijzigd door <Sirius> op ma dec 12, 2011 8:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Serve another god......lose another dream

kneuz

Bericht door kneuz » ma dec 05, 2011 12:15 am

Soilwork - Cranking The Sirens
Figure Number Five (2003)

Jeugdsentiment! Nog steeds mijn favoriete melodeath metalband, samen met In Flames :)
M A X I M U M V O L U M E Y I E L D S M A X I M U M R E S U L T S

Strijdkreet

Bericht door Strijdkreet » di dec 06, 2011 11:02 am

Piano Concerto No.3 in D minor, op.30 - III. Finale: Alla breve
Rachmaninov, Sergei
The Four Piano Concertos (Vladimir Ashkenazy, Bernard Haitink, Concertgebouw Orchestra)

Perfect als je een onderzoeksrapport moet uitwerken. Klassieke muziek onder het schrijven werkt altijd wonderen.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Dufniall
Contacteer:

Bericht door Dufniall » di dec 06, 2011 11:47 am

Devin Townsend Project - Ghost

Stilte na de storm, net Deconstruction weer eens geluisterd, maar Ghost heb ik nog nooit van voor tot achter geluisterd dus die heb ik er nu maar even achteraan gegooid. En eigenlijk valt het me reuze mee. Het is niet iets wat je elke dag opzet, maar wel erg ontspannend. Alhoewel ik niet weet of hij los ook dat effect heeft, na Deconstruction zit je toch in de DTP vibe, en Ghost past daar bizar genoeg gewoon in, ook al is de muziek fundamenteel anders. Sowieso is het wel bewonderenswaardig dat die gast zoveel verschillende genres de baas kan. Ook al vind je het helemaal niks, knap is het wel.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » di dec 06, 2011 1:46 pm

Evergrey - A Touch of Blessing

De laatste week een Evergrey herontdekking aan het meemaken. Geweldig hoe zo'n band na al die jaren het nog steeds voor elkaar krijgt kippenvel te creëren bij mij. Niet in de laatste plaats door de geweldige zang van Tom S. Englund.
Last.fm profiel
Facebook band

We can't afford to stay neutral on a moving train!

Ernst-Jan

Bericht door Ernst-Jan » wo dec 07, 2011 7:12 pm

Virgin Black, 2 jaar geleden helemaal verslaafd aan de 2 cd's waar dit nummer op staat. Mooie combi van metal en klassiek. Opeens vanavond met de storm die langs mijn huis raast een sterke behoefte aan deze plaat.

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » do dec 08, 2011 12:30 pm

Undergod - Saguru, Saelmu, Tong Ngaganggu

Ik weet niet wat ze in Indonesië in het water hebben laten lekken de laatste paar jaar, maar het ene na het andere Death metal pareltje komt er vandaan en dan voornamelijk West-Java. Zo ook Undergod. Snoei harde BDM voor liefhebbers van Gorgasm, Decaying Purity en oude Deeds Of Flesh. Prima productie en brute tracks tot en met. Heerlijke release weer. Tegenwoordig kun je alles waar Brutal Death Metal en Indonesia voor staat bijna blind aanschaffen, want het is bijna zeker dat je kwaliteit in huis haalt.

Afbeelding

Last.fm

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » ma dec 12, 2011 8:00 pm

Dream Theater - A Dramatic Turn Of Events

Helaas is dit voor mij toch wel de teleurstelling van 2011. Dit is inmiddels de zevende keer of zo dat ik het album draai, maar het blijft een verbazingwekkend vlakke plaat. Des te vreemder vind ik de vaak zeer positieve recensies die dit album krijgt. Slechts bij vlagen doet het instrumentale vuurwerk me nog opkijken, maar vaker merk ik dat ik een geeuw moet onderdrukken. Vooral de eerste twee nummers zijn zeer mager en herkauwen louter oude ideeën die nu in clichés beginnen te vervallen. Bovendien beginnen de melodramatische teksten me - in tegenstelling tot veel oudere albums - me af en toe ronduit te irriteren. Gelukkig is de tweede helft van de plaat beter, met als positieve uitschieters Bridges In The Sky en Breaking All Illusions, maar dit is toch echt een flinke stap terug ten opzichte van het heerlijke Black Clouds & Silver Linings.

cataclysm child

Bericht door cataclysm child » di dec 13, 2011 1:29 pm

Ixion - To The Void

Loodzware atmosferische doom metal, overladen met keyboards. Briljante debuutplaat van deze Franse band. Bevindt zich zonder twijfel in m'n top-5 van dit jaar.

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » di dec 13, 2011 4:47 pm

Urfaust - Der Freiwillige Bettler

Ik ben de laatste weken mijn smaak een beetje aan het verbreden en dat doe ik meestal door meteen bij de meest (althans in mijn optiek) moeilijke bands te beginnen. De afgelopen dagen ben ik met Black metal bezig en na positief verrast te zijn door Shining ben ik vandaag begonnen met Oranssi Pazuzu en is het nu Urfaust dat ik hoor. Beide zeer bittere pillen voor mij, maar ik trek wonderwel erg goed, moet ik zeggen. Heel even heb ik gedacht dat mijn smaak echt niet breder kon, maar helaas... het kan wel.

Last.fm

Ernst-Jan

Bericht door Ernst-Jan » di dec 13, 2011 4:55 pm

Tja smaak is een raar iets...

Ik heb vandaag dankzij Nightwing Frank Turner ontdekt.

Frank Turner: Faithful Son.

Turner is een Engelse zanger die goed in het gehoor makende nummers maakt. Nummers die niet erg lang zijn, goed klinken en lekker rocken. Ja voor mij 1 van de ontdekkingen van het jaar.

BJ

Bericht door BJ » do dec 15, 2011 1:01 pm

Bitterness Exhumed - Occasional Refusal of Man EP

Hardcore met death metal invloeden is nooit echt mijn ding geweest, maar voor deze band kun je me 's nachts wakker maken. Bitternesss Exhumed lijkt nauwelijks op de standaard deathcore band, gezien de sludge/grindcore/crustpunk invloeden, en de afwezigheid van hiphop petjes en karatemoves. Geen catchy melodielijntjes of "liedjes", enkel neanderthaler riffs die als een moker op je hersenpan beuken. Vet!
Tony Iommi died of cocaine overdose 19 times during the year 1973, but Death really wanted to get to hear the new album.

Plaats reactie