Dit ramt er op mijn trommelvlies... (Now Playing, deel XII)

Voor al je normale zaken
Plaats reactie
Johan

Re: Dit ramt er op mijn trommelvlies... (Now Playing, deel XII)

Bericht door Johan » wo jan 27, 2021 6:22 pm

Ik ken eigenlijk van Satyricon alleen Now, Diabolical, de self-titled en die nieuwste in mindere mate. Die kan ik allemaal prima waarderen. Volcano dan ook maar eens proberen.

On-topic: The Ocean - Bathyalpelagic III: disequillibrated (heb het geweldige album Pelagic weer eens op).

scorpion

Bericht door scorpion » wo jan 27, 2021 6:52 pm

Jeroen schreef:
wo jan 27, 2021 5:05 pm
Spawn999 schreef:
wo jan 27, 2021 9:53 am
dako schreef:
wo jan 27, 2021 9:46 am
Ben sinds gister redelijk verslingerd aan Fleshgod Apocalypse.
Wat mij betreft een beetje de Emperor of Limbonic Art van de death metal: in de basis gewoon gerag waar ik niet veel mee zou kunnen als dat alles zou zijn, maar door de klassieke invloeden, orgeltjes/keyboards en afwisselende zang erg gaaf.
Ah ken je Septic Flesh? Ook zoiets...ik haal ze redelijk vaak door elkaar..
Ik vind Septic Flesh eigenlijk stukken gaver. FG vind ik nogal kitscherig.
Helemaal mee eens!
Voor mij komt Fleshgod over als hersenloos gebeuk. Echt een memorabel nummer hebben ze wat mij betreft nooit gemaakt. Daar vind ik Septic flesh echt meesters in. Vooral de dreigende sfeer van het orkest voegt hier ook echt iets toe.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » do jan 28, 2021 7:26 am

Enforcer - The End of a Universe
Zenith

Laatste plaat van deze Zweedse over the top heavy / speed metalband. Niet zo goed als From Beyond, maar het blijkt wel een groeiplaat met bubblegum zoete songs die zich ontwikkelen tot heerlijke oorwurmen, niet in het minst doordat ze het gaspedaal met regelmaat wat minder diep indrukken en er af en toe Queeneske protserigheid en typisch Zweedse Abba plakkerigheid wordt gebruikt. Op het randje, maar voor mij nog net aan de goede kant. Echte dakomuziek dit en een goede kickstart voor een drukke werkdag.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

Last.fm profiel

Jesper

Bericht door Jesper » do jan 28, 2021 10:30 am

scorpion schreef:
wo jan 27, 2021 6:52 pm
Jeroen schreef:
Spawn999 schreef:
wo jan 27, 2021 9:53 am

Ah ken je Septic Flesh? Ook zoiets...ik haal ze redelijk vaak door elkaar..
Helemaal mee eens!
Voor mij komt Fleshgod over als hersenloos gebeuk. Echt een memorabel nummer hebben ze wat mij betreft nooit gemaakt. Daar vind ik Septic flesh echt meesters in. Vooral de dreigende sfeer van het orkest voegt hier ook echt iets toe.
Septicflesh is een van de bands waar ik vaak de naam van gehoord heb maar eigenlijk nooit geluisterd heb. Ik luister nu hun eerste album "Mystic Places of Dawn" en dit klinkt goed! Het doet me denken aan het eerste album van Phlebotomized.
Is er een bepaald album van Septifclesh waar ik echt naar moet luisteren (of juist overslaan), of zal ik gewoon verder gaan met het volgende album?
Heus.

dako

Bericht door dako » do jan 28, 2021 10:32 am

Oh jezus, dit vind ik dan weer verschrikkelijke kutherrie.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » do jan 28, 2021 11:03 am

Jesper schreef:
do jan 28, 2021 10:30 am
scorpion schreef:
Jeroen schreef:
Helemaal mee eens!
Septicflesh is een van de bands waar ik vaak de naam van gehoord heb maar eigenlijk nooit geluisterd heb. Ik luister nu hun eerste album "Mystic Places of Dawn" en dit klinkt goed! Het doet me denken aan het eerste album van Phlebotomized.
Is er een bepaald album van Septifclesh waar ik echt naar moet luisteren (of juist overslaan), of zal ik gewoon verder gaan met het volgende album?
Van Septicflesh kan ik Sumerian Daemons (compacte nummers die rossen) en The Great Mass (volwaardig gebruik van orkest, apartere composities) aanraden. De rest heeft mij minder geraakt, maar dit zijn twee erg toffe platen. Ik moet wel toegeven dat ik van hun albums uit de jaren '90 verdacht weinig ken.
Front voor/der Matigheid
last.fm

scorpion

Bericht door scorpion » do jan 28, 2021 11:13 am

Ik vind ze pas tof sinds Communion. Dit is ook hun grote doorbraak album geworden. De stijl is sindsdien ook wel heel erg veranderd. Dus het is maar net wat je zoekt. Als je Mystic places of Dawn vet vind kan het maar zo zijn dat je de nieuwste cd's niks vind. Op de laatste albums maken ze veel gebruik van een orkest(volgens mij is 1 van de bandleden daarin ook afgestudeerd) Vaak vind ik een orkest niks toevoegen maar bij Septic flesh is dit juist andersom omdat ze hiermee echt een prachtige horrorachtige sfeer neerzetten.

Persistence

Bericht door Persistence » do jan 28, 2021 11:49 am

NP: Cult of Luna - Three Bridges

The band comments on the EP as a whole, and one particular track that features Mark Lanegan (ex-Screaming Trees):

“‘The Raging River’ feels more like a bridge. A midpoint that needs to be crossed so we can finish what we started with 2019’s ‘A Dawn to Fear.’ It’s been an interesting, as well as an introspective, way of working, having our instinct leading the way and then having to figure out where it takes us. But not only has it been a linear journey; some aspects of it are also clearly circular. For example, we have been a fan of Mark Lanegan for many years. So in 2005, when we wrote the song ‘And With Her Came the Birds’, we had his voice in mind, and the working title was ‘The Lanegan Song’. But we were not many years over 20, and our lack of self-confidence prevented us from even daring to ask. It took fifteen years for us to get the guts to ask him. Hearing his voice on ‘Inside Of A Dream’ is nothing more than feeling that we’re inside of a dream.”

Jan-Willem

Bericht door Jan-Willem » do jan 28, 2021 2:55 pm

Brutus - Nest

https://www.youtube.com/watch?v=uESFl4xfd0I

Ik heb een zwak voor dit album, meestal heb ik niks met bands met vrouwelijke zangers maar zoals het leven leert er is altijd een uitzondering op de regel :D

Bleek No. 1

Bericht door Bleek No. 1 » do jan 28, 2021 3:09 pm

The Church - Starfish.

Één van de betere goth platen uit de jaren 80. Pakkende riffs, goed bij stem, ook pakkende teksten.
Met de grote hit 'Under the Milky Way' moet je niet denken dat je het beste al hebt gehad. Zo'n 80% kon zo de eerste single zijn geweest, in mijn ogen.

https://open.spotify.com/album/6tJNJjyC ... vUIAhKmr7Q
Krimhild schreef:
vr mar 26, 2021 9:24 pm
Jezus Bleek
"A caelo usque ad centrum"

Spawn999

Bericht door Spawn999 » do jan 28, 2021 4:22 pm

Zodadelijk op de fiets tijd voor wat Nederlandstalig!

This Is What You Want... This Is What You Get

Kees

Bericht door Kees » do jan 28, 2021 6:08 pm

KoenM schreef:
do jan 28, 2021 7:26 am
Enforcer - The End of a Universe
Zenith

Laatste plaat van deze Zweedse over the top heavy / speed metalband. Niet zo goed als From Beyond, maar het blijkt wel een groeiplaat met bubblegum zoete songs die zich ontwikkelen tot heerlijke oorwurmen, niet in het minst doordat ze het gaspedaal met regelmaat wat minder diep indrukken en er af en toe Queeneske protserigheid en typisch Zweedse Abba plakkerigheid wordt gebruikt. Op het randje, maar voor mij nog net aan de goede kant. Echte dakomuziek dit en een goede kickstart voor een drukke werkdag.
Ik zal dat album eens gaan luisteren. In 2009/2010 vond ik 'Diamonds' van Enforcer top. Dat was de start van een hele reeks van die retro-bands (White Wizzard, Cauldron, Bullet, Striker et.c). Grappig trouwens, dat min of meer de helft van de Diamonds-line up in feite de helft van Tribulation is. Dat hoor je ook wel terug in in het gitaarspel; het licht erg in het verlengde van de duistere varianten van Enforcer, namelijk In Solitude en Portrait. Tribulation van vandaag de dag is uiteindelijk het beste wat nog over is van die Zweedse scene.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » do jan 28, 2021 6:31 pm

Heb ze ten tijde van Diamonds een wervelende show zien spelen in Terneuzen voor nog geen 10 man. Geweldige band, volg ze al sinds Into the Night en heb ze nog niet op een matig album kunnen betrappen.
Facebook band

Last.fm profiel

Spawn999

Bericht door Spawn999 » vr jan 29, 2021 8:44 am

Na een kutnacht wakker worden met Cryptopsy!!

Wat een band!! Afbeelding

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » vr jan 29, 2021 8:48 am

Steven Wilson - The Future Bites

Releasedag vandaag. Intussen aangekomen bij King Ghost. De helft van de nummers heb ik al gehoord, maar nu dus voor het eerst in het geheel. Ik mis de gitaren eerlijk gezegd absoluut nog niet. Er zit trip-hop, electro, Radiohead en popmuziek in.

En terwijl ik dit typ hoor ik toch echt een gitaar in 12 Things I Forgot.
Facebook band

Last.fm profiel

scorpion

Bericht door scorpion » vr jan 29, 2021 9:18 am

Ik zag dat er heel veel commentaar is op de nieuwe van Steven Wilson. Ik snap er niks van want ik vind het een prima cd. Valt me toch wel vaker op in de metalscene. Als een artiest wat meer afwijkt van de standaard gitaren/metalsound wordt het meteen als selling out en kut gezien.

Soen- Imperial

Hun vorige cd is snel uitgegroeid tot 1 van mijn favoriete cd's allertijden. Na een paar luisterbeurten heb ik het idee dat deze nieuwste cd daar zeker niet voor gaat onderdoen. Absolute blinkvangers van Soen zijn de zanger en natuurlijk ex Opeth drummer Martin Lopez. Wat deze man op deze cd laat horen is bijna onnatuurlijk. Door de geweldige productie knallen de drums ook uit je speaker zonder dat de rest er voor onder doet.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » vr jan 29, 2021 9:22 am

Ja, na Steven Wilson komt Tribulation en daarna Soen bij mij. Mooi releasedagje. :'-)

Steven Wilson staat met deze plaat zo ontzettend ver af van de metalscene dat dat gezeik niet eens relevant is. Meest metal wat ie ooit gedaan heeft is denk ik Fear of A Blank Planet en dat is intussen 14 jaar geleden.
Facebook band

Last.fm profiel

Heidewolf

Bericht door Heidewolf » vr jan 29, 2021 12:05 pm

Nidingr - The high heat licks against the heaven

Een project met o.a Mayhem gitarist Teloch. Klinkt wel een beetje als 'esoteric warfare' maar dan tikkeltje afwisselender/melodieuzer en een licht vleugje dissonantie a la Death Spell Omega. En wat meer death metal invloeden qua geluid.
Heerlijk Helder Heidewolf

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr jan 29, 2021 12:31 pm

KoenM schreef:
vr jan 29, 2021 9:22 am
Ja, na Steven Wilson komt Tribulation en daarna Soen bij mij. Mooi releasedagje. :'-)

Steven Wilson staat met deze plaat zo ontzettend ver af van de metalscene dat dat gezeik niet eens relevant is. Meest metal wat ie ooit gedaan heeft is denk ik Fear of A Blank Planet en dat is intussen 14 jaar geleden.
Exact. Hoewel hij best wel eens een heftig stuk of metalriff gebruikt, is Steven Wilson mijns inziens nooit een metalmuzikant geweest.

Overigens is het bij het progpubliek niet veel anders. Veel van die kneuzen (ik kan er op dat vlak niets anders van maken) lopen op de sociale media continu te zeiken over de vernieuwingsdrang van Wilson. Hoe conservatief. Hij moet zogezegd terug naar Hand.Cannot.Erase of de sound van Porcupine Tree. Wilson heeft echter altijd gezegd dat hij zich wil ontwikkelen en dat kan in allerlei richtingen zijn. Hij noemt in zijn invloeden ook steevast bands als Talk Talk, Tears For Fears en Radiohead, dus is het niet zo gek als hij zijn heil af en toe elders zoekt. Wil overigens niet zeggen dat de volgende plaat geen dikke Judas Priest-worship kan zijn. Misschien overdreven, maar zo onvoorspelbaar is hij wel.

En dat is wat mij betreft de essentie van progressieve rock. In veel ogen en oren is prog namelijk gewoon een genre met stijlkenmerken. Synths, orgeltjes, technisch spel, lange songs, dat werk. Mensen maken het onderscheid niet tussen prog en symfo. Progressieve rock is namelijk geen echte stijl, maar een insteek. Een insteek die stijlen als art rock, symfonische rock, postrock en andere varianten heeft voortgebracht. Immers: bands als The Flower Kings en Spock's Beard vind ik ontzettend gaaf, maar ik kan ze met de beste wil van de wereld niet vooruitstrevend noemen. Steven Wilson is dat wel.

Wil natuurlijk niet zeggen dat je de huidige stijl ook mooi moet vinden. Je mag de muziek vanuit het diepste van je hart haten en heel hard roepen dat je zijn rock-georiënteerde albums gaver vind. Maar zeggen dat hij geen prog maakt, is kul.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr jan 29, 2021 3:28 pm

Cd draait hier nu ook (Steven Wilson dus) en dat klinkt weer fantastisch. Heerlijke songs ook tot nu toe. Ik heb de aanloop naar deze nieuwe cd echt op de ouderwetse manier beleefd. Heb keurig de singles aangeschaft en niet al te veel online geluisterd. Dat maakt de release des te spannender om te ontdekken.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » vr jan 29, 2021 4:15 pm

Ik heb de singles op Spotify ook geluisterd zoals ze uitkwamen. Vanochtend 1 x de volledige plaat op Spotify geluisterd; kan niet wachten om hem over 2 maanden op de nieuwe installatie te beluisteren.
Facebook band

Last.fm profiel

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr jan 29, 2021 4:16 pm

Ja dat geloof ik best. Hier klinkt het alvast geniaal. En aangezien jouw installatie nog een stap(je) omhoog is, zal dat daar niet minder indrukwekkend zijn :)

scorpion

Bericht door scorpion » vr jan 29, 2021 6:24 pm

Nu we het toch over prog hebben. Kennen jullie Sleep Token al?
Heb ze toevallig net ontdekt en ze worden als de nieuwste revelatie in de prog-wereld gezien.
De band draagt maskers dus niemand weet tot op heden wie de bandleden zijn.

De muziek zelf beschrijven is heel lastig. Sommige nummers zijn behoorlijk pop achtig met veel soundscapes. Maar je hoort er ook veel prog en af en toe wat Djent in terug. Denk aan bijvoorbeeld Vola. Vooral de zang valt heel erg op, haast RnB/soul achtig met af en toe een paar goede screams.

Wil je een impressie van de band dan zou ik het nummer Blood sport op youtube aanraden. Er komt geen gitaar aan te pas maar het is alsnog een geweldig nummer en laat de geweldige zangkunsten horen.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » za jan 30, 2021 7:18 am

Spawn999 schreef:
vr jan 29, 2021 8:44 am
Na een kutnacht wakker worden met Cryptopsy!!

Wat een band!! Afbeelding
Dit rost wel behoorlijk ja.
Flikker op met je homofobie

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » za jan 30, 2021 7:19 am

Heerlijke zwarte muziek (vraag me af wat de woke's hier en elders zouden zeggen als ik zou zeggen "heelijke blanke muziek" en dan met een nummer "White Girl Magic" of "White Man Magic" oid zou aankomen, maar anyway ;) )

Krimhild

Bericht door Krimhild » za jan 30, 2021 7:38 am

Nederlandsch-talige electropop:

https://youtu.be/ACi2TSCbVPg
... into the endless ever after.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » ma feb 01, 2021 2:32 pm

Heerlijke negermuziek weer

Ernst

Bericht door Ernst » ma feb 01, 2021 2:45 pm

True Widow - Theurgist

True Widow is echt zo'n band waar ik in de stemming voor moet zijn, maar dan gaat het er ook in als gesneden koek. De mix van sludge, shoegaze en post-rock is geweldig op het sombere AVVOLGERE (2016). Ik heb deze band leren kennen via het Roadburn festival en vermoed dat mensen die van Melvins, Kylesa, King Dude, Thou, Chelsea Wolfe en ook DOOL hier echt wel wat mee moeten kunnen.

Krimhild

Bericht door Krimhild » di feb 02, 2021 9:29 am

Het is tijd voor gouwe bliepjes en 80ies vibes. Op repeat!

Depeche Mode - Precious

https://open.spotify.com/track/1cBxAm8a0fENn2ix3Dfm3u

New Order - Be a Rebel (remix)

https://open.spotify.com/track/4yl2X4X4Ba2cjueoSYCmnw

Spawn999

Bericht door Spawn999 » di feb 02, 2021 9:40 am

Vanochtend Hardware soundtrack opgezet.

This is what you want this is what you get, this is what you want this is what you get, this is what you want this is what you get,this is what you want this is what you get....

Bleek No. 1

Bericht door Bleek No. 1 » di feb 02, 2021 9:42 am

Krimhild schreef:
di feb 02, 2021 9:29 am
Het is tijd voor gouwe bliepjes en 80ies vibes. Op repeat!

Depeche Mode - Precious

https://open.spotify.com/track/1cBxAm8a0fENn2ix3Dfm3u

New Order - Be a Rebel (remix)

https://open.spotify.com/track/4yl2X4X4Ba2cjueoSYCmnw

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Krimhild schreef:
Jezus Bleek

Krimhild

Bericht door Krimhild » di feb 02, 2021 9:59 am

DANSJES!

Krimhild

Bericht door Krimhild » di feb 02, 2021 10:08 am

Uh....

..uch!

uhh!!

UCH BLAZE -
IN THE NORTHERN -
SKYYYYYYY!

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » di feb 02, 2021 10:09 am

Stone Sour - Bother

Om mijn collega's nog niet tegen me in het harnas te jagen op de vroege ochtend.
לֹא אעבוד

Spawn999

Bericht door Spawn999 » di feb 02, 2021 10:11 am

AmnesJAn schreef:
di feb 02, 2021 10:09 am
Stone Sour - Bother

Om mijn collega's nog niet tegen me in het harnas te jagen op de vroege ochtend.
Als je collega's te lang wegblijven van een wandelingetje

Get inside, get inside!! Motherfuckers!!

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » di feb 02, 2021 1:16 pm

Appelflap schreef:
ma aug 17, 2020 9:57 am
Fok fok fokkerdefok dit is wel zo goed

Soms is muziek zo mooi dat je t of 10x per dag dagenlang achterelkaar moet draaien, of zo mooi dat je t mondjesmaat, gedoseerd tot je neemt.

Begin op 01:47

Wauw

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » di feb 02, 2021 1:21 pm

En dat kleine jochie in t publiek, nu al zo muzikaal haha

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » di feb 02, 2021 1:23 pm

Dit triggert allemaal mooie fusion herinneringen. Even een hitje van weleer, met Holdsworth op gitaar. Yummie

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » di feb 02, 2021 1:27 pm

Een super super cover van dit nummer

Bleek No. 1

Bericht door Bleek No. 1 » di feb 02, 2021 3:00 pm

Ekseption - Ekseption (1969)

Fan van klassiek, en je wilt meer tempo? Ekseption.
It's Ekseptional.

Hier:
https://open.spotify.com/album/0dBzZ506 ... v222knfnxA
Krimhild schreef:
Jezus Bleek

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » di feb 02, 2021 3:02 pm

Tribulation - Where Gloom Becomes Sound

Nieuwe plaat van dit Zweedse gothicmetal gezelschap. Bevalt al beter dan de eerste luisterbeurt. Melodieën beginnen te beklijven. Zonde dat de belangrijkste songwriter ermee gekapt is; dit is de laatste Tribulationplaat met Hultén op gitaar. Zijn solowerk maar eens checken binnenkort.
Facebook band

Last.fm profiel

Persistence

Bericht door Persistence » di feb 02, 2021 3:03 pm

Thy Catafalque - Napút

Ik ben geloof ik één van de weinigen die vind dat een mooie clip daadwerkelijk iets extra's kan toevoegen aan een nummer zoals bij het nummer hieronder. Je kunt tijdens het luisteren even een paar minuten focussen op het nummer alleen ipv allerlei dingen ernaast te doen. Dat heeft wel wat vind ik zo op een geestdodende werkdag :).

Laatst gewijzigd door Persistence op di feb 02, 2021 3:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » di feb 02, 2021 3:04 pm

In dat geval moet je snel even in het Steven Wilson topic gaan kijken. Ik ben ook een liefhebber van (goede) videoclips.
Facebook band

Last.fm profiel

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » di feb 02, 2021 3:42 pm

The Ruins of Beverast - Rain Upon the Impure

Ik lees op verschillende plaatsen dat dit album als een moderne klassieker wordt beschouwd, dus in mijn blackmetal ontdekkingsqueeste dit eens de kans gegeven. Voorlopig valt het niet tegen. Het grootste struikelblok is meestal de productie en dat valt op deze plaat nog aan de goede kant. Wat het geheel een grote meerwaarde geeft zijn de doomy riffs w.m.b.
Facebook band

Last.fm profiel

Persistence

Bericht door Persistence » di feb 02, 2021 4:13 pm

KoenM schreef:
di feb 02, 2021 3:04 pm
In dat geval moet je snel even in het Steven Wilson topic gaan kijken. Ik ben ook een liefhebber van (goede) videoclips.
KoenM schreef:
di feb 02, 2021 8:37 am

Geweldige video als je het mij vraagt! To the Bone kabbelde bij mij een beetje, maar dit album is elke noot helemaal raak. Hij heeft aandacht voor het complete plaatje. Zijn muziek wordt steeds meer een sign of the times in de positieve zin. Sowieso top 3 van het jaar en misschien nu al wel plaat van het jaar.
Best gaaf gedaan dit, thanks!

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di feb 02, 2021 4:13 pm

@KoenM

Kun je misschien toch beter Unlock The Shrine draaien, aangezien die een stuk beter geproduceerd is dan Rain Upon The Impure. Ik vind het songmateriaal wel wat cooler op de tweede en die spookachtige koorzang die sporadisch opduikt, is toch wel fraai in de muziek verwerkt. Debuut is in dat opzicht wat fragmentarischer (flink wat samples), maar wel tof.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » di feb 02, 2021 4:15 pm

Jeroen schreef:
di feb 02, 2021 4:13 pm
@KoenM

Kun je misschien toch beter Unlock The Shrine draaien, aangezien die een stuk beter geproduceerd is dan Rain Upon The Impure. Ik vind het songmateriaal wel wat cooler op de tweede en die spookachtige koorzang die sporadisch opduikt, is toch wel fraai in de muziek verwerkt. Debuut is in dat opzicht wat fragmentarischer (flink wat samples), maar wel tof.
Merci, ik onthoud het voor de volgende keer. Nu al 50 minuten invested in Rain Upon The Impure, even afmaken. :)
Facebook band

Last.fm profiel

Jesper

Bericht door Jesper » di feb 02, 2021 4:25 pm

Hieronimus schreef:
do jan 28, 2021 11:03 am
Jesper schreef:
do jan 28, 2021 10:30 am
scorpion schreef:

Helemaal mee eens!
Van Septicflesh kan ik Sumerian Daemons (compacte nummers die rossen) en The Great Mass (volwaardig gebruik van orkest, apartere composities) aanraden. De rest heeft mij minder geraakt, maar dit zijn twee erg toffe platen. Ik moet wel toegeven dat ik van hun albums uit de jaren '90 verdacht weinig ken.
Bedankt voor de aanraders (en scorpion ook natuurlijk). Sumerian Daemons en ook Communion zijn best aangenaam om naar te luisteren, ook al zijn het geen albums die ik regelmatig aan zal zetten. The Great Mass vind ik zo op het eerste gehoor weer iets minder, erg Hollenthons. Hollenthon is natuurlijk erg gaaf maar dat wil ik graag gescheiden houden van death metal. Ik wil mijn death metal graag duister, zwaar en smerig, niet orkestraal. Het kan deels ook aan de productie liggen die een stuk cleaner is (ben ik niet altijd even gek op) op dit album vergeleken met de voorgangers.
Heus.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di feb 02, 2021 4:28 pm

Zelf:

Soilwork - A Predator's Portrait

Ik heb een behoorlijk zwak voor Soilwork, maar betrap mezelf erop dat ik deze cd eigenlijk zelden draai. Nu die voorbijtrekt, begrijp ik eigenlijk niet goed waarom. Het is bepaald niet de minste plaat van de Zweden. Misschien komt het omdat dit echt een overgangsplaat is tussen het oude (doch verfijnde) hakwerk en de latere melodieuze platen. 'Like The Average Stalker' blijft één van de gaafste Soilwork-songs.

Overigens vind ik de laatste albums ook prima te doen. De laatste full-length klonk belachelijk luid, maar gelukkig valt het mee op de lp-editie die ik bezit. Ik hoopte laatst ook de nieuwe EP (met een megalang nummer) A Whisp Of The Atlantic nog te scoren, maar ik kan het ding werkelijk nergens meer vinden.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » di feb 02, 2021 4:50 pm

Tijd voor wat anders:

Lunatic Soul - Through Shaded Woods

Soloproject van de frontman van Riverside. Geen metal. Folky / prog achtige muziek. Omdat ik toch wel een redelijke Riverside fan ben, toch eens proberen. Valt voorlopig niet tegen.
Facebook band

Last.fm profiel

Plaats reactie