Metalfans en sport.

Voor al je normale zaken
Plaats reactie
AmnesJAn
Lult over cdtjes

Metalfans en sport.

Bericht door AmnesJAn » di mei 27, 2014 4:36 pm

Het is vaak een cliché dat de favoriete sport van metalfans bierhijsen en headbangen is.

Maar ook hier zullen vast mensen zitten die van sporten houden. Wie doet wat en waarom?

Misschien eens leuk om te kijken wat er allemaal voor sporten op dit forum beoefend worden.
לֹא אעבוד

KoenM
Contacteer:

Re: Metalfans en sport.

Bericht door KoenM » di mei 27, 2014 4:51 pm

- 10 jaar gevolleybald (8-18)
- 5 jaar fitness, waarvan vnl krachttraining (21-26)
- nu al 3 jaar bezig met wielertoerisme, dit voorjaar voor het eerst echt eens ervoor gegaan, oa 135 km Ronde Van Vlaanderen en 167 km Luik Bastenaken Luik op de teller
- af en toe zwemmen

Volleybal een zeer aangename, technische teamsport, maar funest voor mijn knieën. Krachttraining wel leuk, maar levert me te weinig op. Is me ook te ondankbaar, je slooft je een jaar uit, doet 2 weken niks en je hebt heel veel verlies. Uit duursport (wegens gare knieën dus niet lopen) haal ik veel meer voldoening en het levert me op de lange termijn ook meer op. Het meer in conditie (de langdurige uithoudingssoort) zijn zorgt ervoor dat ik meer energie heb om andere dingen te doen. Daarnaast kom je nog eens ergens op de fiets en is het een behoorlijk sociale aangelegenheid.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

Last.fm profiel

Flipjack

Bericht door Flipjack » di mei 27, 2014 4:56 pm

American Football. Elke minuut spannend, elke stap die je zet doet ertoe, boordevol tactiek en een echte teamsport.
Vroeger zat ik op voetbal. Dat vond ik ook wel leuk, maar ik had er niet zo'n klik mee als nu met AF. Voetbal boeit me nu echt helemaal niks meer, maar American Football blijf ik mateloos interessant vinden.

Een tijdje (jaar) gefitnest, maar ik ging eigenlijk altijd met tegenzin naar de sportschool. Dus nu doe ik gewoon thuis oefeningen met dumbells, sit-ups, push-ups, squats. Ik ben ZZP-er dus die kun je ook steeds mooi even tussendoor doen als je weer een tijdje achter de pc hebt gezeten.
Laatst gewijzigd door Flipjack op wo mei 28, 2014 3:05 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » di mei 27, 2014 6:35 pm

Verscheidene martial arts gedaan (judo, aikido, kickboksen en wing chun), maar gezien mijn kruisbandoperatie van twee jaar geleden sta ik een stuk minder stabiel op mijn benen. Trappen gaat nog wel, maar zodra ik een vreemde beweging maak, speelt de pijn weer op, dus goed sparren of trainen zit er daar helaas voorlopig niet meer bij in.

Tegenwoordig is het alleen maar fitness.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

MetalJan

Bericht door MetalJan » di mei 27, 2014 7:12 pm

Ik ga elke dag op de fiets naar m'n werk (zo'n 14 km totaal). Ook maak ik graag eens een rondje op de racefiets, maar echt lange afstanden maak ik (nog) niet. Meestal rondjes van 40 - 50 km.

Vroeger heb ik op voetbal en badminton gezeten.

Hellhammer

Bericht door Hellhammer » di mei 27, 2014 7:17 pm

Flipjack schreef:American Football. Elke minuut spannend, elke stap die je zet doet ertoe, boordevol tactiek en een echte teamsport.
Vroeger zat ik op voetbal. Dat vond ik ook wel leuk, maar ik had er niet zo'n klik mee als nu met AF. Voetbal boeit me nu echt helemaal niks meer, maar American Football blijf ik mateloos interessant vinden.

Een tijdje (jaar) gefitnest, maar ik ging eigenlijk altijd met tegenzin naar de sportschool. Dus nu doe ik gewoon thuis oefeningen met dumbells, sit-ups, push-ups, squads. Ik ben ZZP-er dus die kun je ook steeds mooi even tussendoor doen als je weer een tijdje achter de pc hebt gezeten.
Speel je bij de Groningen Giants toevallig?

Den

Bericht door Den » di mei 27, 2014 8:04 pm

Pilates, hardlopen en longboarden (ldp'en voor de ingewijden) hier.
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

Bleek No. 1

Bericht door Bleek No. 1 » di mei 27, 2014 8:20 pm

Honkbal. Wat gespeeld en nu sinds enkele jaren fan van de Boston Red Sox.
Voetbal. Ook wat gespeeld (nauwelijks eigenlijk) en sinds mijn 5de fan van Ajax.
Naast dat een tijd op de BMX gezeten, tijdens mijn puberjaren.
Krimhild schreef:
vr mar 26, 2021 9:24 pm
Jezus Bleek
"A caelo usque ad centrum"

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di mei 27, 2014 8:26 pm

Hardlopen, en veel ook. Meestal keer of vier in de week. Afstanden variëren van 6,5 tot 15 kilometer per keer. Doe ik nu ruim een jaar, al heb ik het daarvoor ook wel periodes gedaan. Soms moet ik me er even toezetten, maar het gevoel naderhand blijft heerlijk.

Vroeger heb ik op voetbal, basketbal en badminton gezeten. Recenter ging ik ook naar de sportschool, maar aangezien ik daar alleen maar hardliep, vond ik dat zonde van het geld. Dat kan ik immers buiten ook.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Metalheank

Bericht door Metalheank » di mei 27, 2014 9:15 pm

Ik zit niet bij een sportvereniging. Als kind heb ik jaren gevoetbald, maar dat was geen zak aan want eigenlijk heb ik niks met voetbal. Ik mountainbike regelmatig. Erg leuk, want je kan er veel in kwijt + mooi uitzicht en interactie met je directe omgeving/natuur. Daarnaast af en toe wat hardlopen en wat gewichten tillen/oefeningen, maar dat laatste is geen sport. Ik vind het leuk om een paar uurtjes te sporten, maar topsport of de hele dag bezig zijn vind ik overdreven. Het moet allemaal wel leuk blijven. Geen maniakaal gedoe.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

yowannuzz

Bericht door yowannuzz » di mei 27, 2014 9:24 pm

Ik heb niks met sport, nooit gehad ook, had al een pleurishekel aan gym op school.
Enige uitzondering die ik maak is snowboarden, dat vind ik op zijn tijd heerlijk, maar ook dat is stiekemweg al weer een paar jaar geleden...
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di mei 27, 2014 9:39 pm

Dat heb ik dan met skiën. Heerlijke bezigheid, maar ook alweer een aantal jaar terug.

(en snowboarders zijn irritant :P door die ijzige stukken die ze veroorzaken)

yowannuzz

Bericht door yowannuzz » di mei 27, 2014 9:50 pm

Ervaren snowboarders doen dat niet, dat doen slechts beginners die meer roetsjen dan echt boarden.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di mei 27, 2014 10:07 pm

Daar heb je een punt. Mij lijkt het trouwens niets. Ik heb er wel eens opgestaan, maar ik vind het niet echt prettig dat je beide voeten vastzitten op zo'n board. Skiën voelt net wat vrijer. Maar hoe dan ook, wintersport is fantastisch :)

Bastiaan
Contacteer:

Bericht door Bastiaan » di mei 27, 2014 10:51 pm

Vroeger gevoetbald, zo'n acht jaar, maar dat was bij nader inzien vooral een sociale aangelegenheid, want tsja, iedereen in mijn klas voetbalde. Leuk was het wel. Later ook nog een jaar zaalvoetbal gedaan. Toen had ik een aantal jaar niets aan sport gedaan, en nul komma nul conditie, dus dat was ontzettend zwaar en afzien.

De laatste jaren ga ik vooral hardlopen, maar dat komt en gaat. Sinds een paar maanden weer bezig, drie keer per week, en dan loop ik tussen de acht en twaalf kilometer, maar dat hoop ik nog iets uit te bouwen. Vorig jaar 9 kilometer in 45 minuten gelopen tijdens een bosloop, en mijn doel nu is om 10 km in 45 min te krijgen. Zwemmen doe ik ook onregelmatig. Dat vind ik vooral erg leuk, en leuke bijkomstigheid is dat je veel spieren traint.

Skiën doe ik ook wel eens een weekje, dat is ontzettend gaaf. Met snowboarden kan ik op de been blijven, maar daar is alles mee gezegd, en ik herken wat Jeroen zegt, ik voel me er minder vrij bij, en bovendien gaat het (ik althans) drie keer minder snel, en snel gaan vind ik bij skiën vooral gaaf. Afgelopen winter snelheden rond de 100 km p/u gehaald, dat geeft wel een kick.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

kneuz

Bericht door kneuz » wo mei 28, 2014 2:37 pm

Klimmen en boulderen. Heb ik al een tijdje niet meer gedaan, ik ging altijd met m'n broer maar sinds hij vader is geworden is hij er niet meer echt aan toe gekomen. Binnenkort hopelijk wel weer. We doen het alleen indoor maar het lijkt me echt vet om een keer in de natuur te doen.

Laatste tijd doe ik meer street workouts en een beetje freerunnen. Als je ooit een malloot pull-ups ziet doen aan het huisje van een tramhalte, of een handstand op het perron tijdens het wachten op de trein, dikke kans dat ik het ben :)

Ook leuk: skiën, fietsen, zwemmen.
M A X I M U M V O L U M E Y I E L D S M A X I M U M R E S U L T S

Crises

Bericht door Crises » wo mei 28, 2014 3:40 pm

Skiën is de sport die ik het langste beoefen.
Ik heb aan judo en honkbal gedaan. Vooral aan judo heb ik nog veel, zeker bij skiën; je leert er namelijk heel goed vallen...
Daarnaast ben ik nog een tijd aan het boogschieten geweest en doe ik nu rock & roll dansen.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Ernst-Jan

Bericht door Ernst-Jan » wo mei 28, 2014 7:35 pm

Vroeger Paardrijden en Judo. Daarna heel lang niks. Sinds ruim een jaar bij tijd en wijle hardlopen.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

arjans

Bericht door arjans » wo mei 28, 2014 10:34 pm

Voetbal al vanaf mijn 6e (op het veld en in de zaal), tennis en loop regelmatig hard.

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » wo mei 28, 2014 11:58 pm

Blauwe band judo! Van toen ik 12 was. Daarna twee jaar turnen. Toen een hoop stilzitten en daarna het mountainbiken opgepakt: genieten. Vanaf toen begonnen met meer sporten, zoals skaten (heerlijk in de zomerdag), schaatsen (heerlijk in de winterdag), snowboarden (veel relaxeder dan skiën!), en sinds kort ook paardrijden (als een echte man). Onlangs ook een rondje gewielrend voor het eerst in jaren, nooit serieus gedaan, maar dit beviel goed.
Ik wil hardlopen ook wel eens oppakken, een beetje rennen (vooral door het bos of andere natuur) trekt me wel. Toch maar eens waar gaan maken. ;)

Dat mensen fitness volhouden, daar kan ik moeilijk in komen... Wat een saaie bezigheid; ik ga liever iets buiten doen! (Dit is een poging om discussie uit te lokken.)
Front voor/der Matigheid
last.fm

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » do mei 29, 2014 12:01 am

Hieronimus schreef:Dat mensen fitness volhouden, daar kan ik moeilijk in komen... Wat een saaie bezigheid; ik ga liever iets buiten doen! (Dit is een poging om discussie uit te lokken.)
Pumping iron is heerlijk, cardio doe ik ook veel liever buiten (of in een zwembad) dan op de lopende band in een zaaltje met zwetende mensen.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » do mei 29, 2014 10:46 am

Hieronimus schreef:
Dat mensen fitness volhouden, daar kan ik moeilijk in komen... Wat een saaie bezigheid; ik ga liever iets buiten doen! (Dit is een poging om discussie uit te lokken.)
Volgens mij is het echt een love it or hate it. Je ziet altijd in januari of kort voor de zomer de sportschool volstromen met mensen met goede voornemens of die in een maand "even een sixpack" willen. Die mensen zijn ook meestal vrij snel weer weg.
Toen ik begon moest ik me er ook soms echt toe zetten om te gaan. Als je echter eenmaal door die zure appel heen bent ga je echt met plezier. Je gaat steeds andere doelen stellen en je wordt blij als je net weer meer kunt tillen en je eigen records kunt breken. Qua cardio snap ik je trouwens wel, enorm deprimerend om op zo een band te staan. De weinige keren dat ik cardio doe probeer ik dat ook buiten te doen.
לֹא אעבוד

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » do mei 29, 2014 10:55 am

Ik snap je redenatie. Gaat alleen niet op voor mij. Ik heb 4 a 5 jaar powertraining gedaan (# x per week minimaal) en had er gewoon genoeg van. De voldoening na een langdurige cardiosessie (lees: zwemmen, fietsen) is veel groter. Daarnaast kun je nog zo correct trainen, het voelt onnatuurlijk en ik voel vaak pijntjes die ik bij zwemmen en fietsen niet voel.
Facebook band

Last.fm profiel

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » do mei 29, 2014 10:57 am

Dat laatste moet ik je helaas wel gelijk in geven, je hebt bijna altijd wel ergens last van.
לֹא אעבוד

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » do mei 29, 2014 2:10 pm

Jan, ga anders ook gewoon eens een martial art doen, we moeten nog steeds een actiefilm maken :mrgreen:

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » do mei 29, 2014 2:23 pm

Ik loop vanwege mijn werk al de hele dag van hot naar her. Steeds weer spullen klaarzetten, bankjes verslepen, hout hakken, grote potten pannenkoekenbeslag met de hand mixen, kanoën is voor mij al vermoeiend genoeg. Lang geleden dat ik me voldaan op de bank kan laten neerploffen als ik weer thuis ben.

Vroegah (tot mijn 17de) heb ik aan hockey gedaan. Daarna jaren praktisch niets en dat kan je wel enigszins zien aan mijn lichaam.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

ketter

Bericht door ketter » do mei 29, 2014 3:58 pm

Altijd een gruwelijke hekel gehad aan sport, maar ik moet noodgedwongen wat aan lichaamsbeweging doen omdat ik anders ontzettend slecht slaap; ik zit namelijk vrijwel de hele dag. Daarom: 3x per week 30-40 minuten intensieve cardio.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » do mei 29, 2014 4:00 pm

Is het niet beter dat langzaamaan op te bouwen ipv direct 'intensief' tekeer te gaan?
Facebook band

Last.fm profiel

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » do mei 29, 2014 4:14 pm

Lennert schreef:Jan, ga anders ook gewoon eens een martial art doen, we moeten nog steeds een actiefilm maken :mrgreen:
Dat is waar ja, naja een vechtsport staat nog wel in de planning. Voor Expendables 4 moet dat wel lukken :wink:
לֹא אעבוד

kneuz

Bericht door kneuz » do mei 29, 2014 8:39 pm

Hieronimus schreef:Dat mensen fitness volhouden, daar kan ik moeilijk in komen... Wat een saaie bezigheid; ik ga liever iets buiten doen! (Dit is een poging om discussie uit te lokken.)
Ja dus dat vat ik ook niet helemaal. Ervan uitgaande dat je fitness als in, BasicFit o.i.d. bedoelt. Alles wat ik in een gewone sportschool zou doen, kan ik gratis buiten doen :?
KoenM schreef:Ik snap je redenatie. Gaat alleen niet op voor mij. Ik heb 4 a 5 jaar powertraining gedaan (# x per week minimaal) en had er gewoon genoeg van. De voldoening na een langdurige cardiosessie (lees: zwemmen, fietsen) is veel groter. Daarnaast kun je nog zo correct trainen, het voelt onnatuurlijk en ik voel vaak pijntjes die ik bij zwemmen en fietsen niet voel.
Heb je wel eens alleen calisthenics geprobeerd? Dus alleen met je eigen lichaamsgewicht. Dips, squats, pull-ups etc. zonder extra gewicht te dragen. Het geeft ook ontzettend veel voldoening om, zeker in het begin, voortgang te zien in het aantal reps in een set :wink:

ketter

Bericht door ketter » vr mei 30, 2014 3:34 pm

KoenM schreef:Is het niet beter dat langzaamaan op te bouwen ipv direct 'intensief' tekeer te gaan?
Waarom zou dat beter zijn, omdat het blessures voorkomt? Daar heb ik namelijk nooit last van. Na zo'n sessie ben ik compleet uitgeput, daar gaat het om.

DORSTIG
Contacteer:

Bericht door DORSTIG » za mei 31, 2014 9:40 am

15 jaar handbal waarvan de laatste 5 jaar in de hoogste nationale divisie. Helaas noodgedwongen moeten stoppen door teveel langdurige blessures.
Nu doe ik helemaal niks en dat is eerlijk gezegd ook te zien. Ben nog steeds op zoek naar iets waarin ik mn ei kwijt kan.
ah , my good old trustworthy beer , my love for you will never die

Wiping my ass and finding no shit on the toilet paper is equal to a flawless victory in Mortal kombat.

CoenV

Bericht door CoenV » za mei 31, 2014 10:37 am

Afbeelding

mardukfan
Contacteer:

Bericht door mardukfan » za mei 31, 2014 11:35 am

Ik loop hard en leg me steeds meer toe op trailrunning. Veel minder blessures en meer afwisseling qua ondergrond. Daarnaast doe ik veel aan mountainbiken en wielrennen.
not all those who wander are lost!

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » za mei 31, 2014 2:05 pm

ketter schreef:
KoenM schreef:Is het niet beter dat langzaamaan op te bouwen ipv direct 'intensief' tekeer te gaan?
Waarom zou dat beter zijn, omdat het blessures voorkomt? Daar heb ik namelijk nooit last van. Na zo'n sessie ben ik compleet uitgeput, daar gaat het om.
Ook voor je hart- en vaatsysteem lijkt het mij beter langduriger te sporten aan een lagere intensiteit ipv in 1 x volle bak te gaan.
Facebook band

Last.fm profiel

ketter

Bericht door ketter » zo jun 01, 2014 8:21 pm

KoenM schreef:
ketter schreef:
Ook voor je hart- en vaatsysteem lijkt het mij beter langduriger te sporten aan een lagere intensiteit ipv in 1 x volle bak te gaan.

Daar zit wel iets in. Maar 160 bpm (wat ik sinds een tijdje hanteer; een trainingshartslag van plusminus 82%) kan volgens mij niet zoveel kwaad, of zie ik dat verkeerd?

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » zo jun 01, 2014 9:23 pm

Hoelang doe je dat dan? Bij intensief cardio hanteren ze volgens mij de 80% van je max hartslag (220 - je leeftijd). Ik gebruik geen hartslagmeter, maar als ik langdurig fiets gebruik ik de vuistregel dat ik nog moet kunnen praten tijdens het sporten.
Facebook band

Last.fm profiel

ketter

Bericht door ketter » ma jun 02, 2014 3:37 pm

30 minuten, meestal. En die trainingshartslag is dan inderdaad zo'n 80% (220-25*0,8 = 156 --> iets lager dan ik nu hanteer, dus).

Splijtzwam

Bericht door Splijtzwam » di jun 03, 2014 10:25 pm

Vriendenteam onderafdeling voetbal en 1 keer per week hardlopen. Heb begin april de halve marathon in 1 uur en 56 minuten gelopen. De 10 km 3 jaar terug in 49 minuten de zevenheuvelenloop in Nijmegen in 77 minuten. Dat zijn zo'n beetje mijn records.

Johan

Bericht door Johan » wo jun 04, 2014 9:37 am

Wielrennen en hardlopen. Als het slecht weer is dan richting het fitnesscentrum waar ik ook vooral cardio doe. Daar ook zwemmen.

Progressive Jeff

Bericht door Progressive Jeff » wo jun 04, 2014 12:00 pm

Tot mijn twaalfde aan atletiek gedaan en schoolvoetbal, kort getennist met kameradski. Vanaf mijn twaalfde actief in het basketbal, eerst als speler en daarna tevens als scheidsrechter, trainer/coach en bestuurslid, momenteel vooral bezig met het landelijk fluiten op Eerste Divisie-niveau. Daarnaast af en toe wielrennen, mountainbiken en regelmatig hardlopen. Paar jaren geleden ook nog aan fitness gedaan.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » do jun 05, 2014 7:25 am

Leuk topic :)

Vrij jong begonnen met 5 a 6 jaar pencak silat, erg in shape en alleen maar bot en spieren. Daarna paar jaar niets. Toen 4 a 5 jaar 5x per week krachttraining/fitness, ontzettend gegroeid en veel spiermassa gekweekt. Daarna tijdje thai boxen. Daarna hele tijd niets (op blauwe maandag krav maga). Nu hopeloos out of shape, te veel vet. Te veel stress op werk (zittende baan ook nog s). Ga binnenkort maar s beginnen net hardlopen (voor de conditie) en af en toe weer gewichten (voor t afvallen),
Flikker op met je homofobie

kneuz

Bericht door kneuz » do jun 05, 2014 1:45 pm

Appelflap: je eetpatroon aanpassen heeft veel meer invloed op je gezondheid en vorm, dan beweging ;)

Dufniall
Contacteer:

Bericht door Dufniall » vr jun 06, 2014 9:24 am

Jaren gevoetbald, totdat ik ging studeren. Toen met een sportkaart van de uni van alles en nog wat gedaan, onder andere squash, wandklimmen, unihockey, zwemmen en meer. En de laatste tijd ben ik fanatiek aan het hardlopen geweest, totdat ik last kreeg van mijn knie door slechte schoenen, dus nu ben ik al wat weken uit de running (letterlijk en figuurlijk ;)).

Orphe

Bericht door Orphe » vr jun 06, 2014 8:05 pm

Ik ben rond mijn 5e begonnen met turnen. Door een polsblessure noodgedwongen moeten stoppen rond mijn 12e. Toen heb ik iets meer dan een jaar gevoetbald. Maar omdat ik in een team met jongens speelde, was ik daar gezien mijn leeftijd wel snel klaar mee. Toen begonnen met jazzballet. Uiteindelijk nog op NK niveau gedanst. Door het verhuizen naar Utrecht kon ik niet meer trainen, dus ben ik gestopt. Toen een aantal jaar helemaal niks gedaan. En twee jaar geleden heb ik hier in het zuiden nog een jaar gebokst. Maar door de huidige staat van mijn lijf, kan ik nauwelijks nog sporten helaas. Ik heb aan alle sporten die ik heb gedaan altijd veel plezier beleefd, dus het is wel balen dat ik dat momenteel niet meer kan.
"What is it with you and banging monsters"

Wessel
Lult over cdtjes

Bericht door Wessel » wo jun 11, 2014 4:31 pm

Ik ben een aantal jaar trouw naar de sportschool geweest, maar dat was eigenlijk meer uit plichtsbesef dan vanwege het plezier dat ik eruit putte. Heb het, sinds ik er een jaar geleden mee ben gestopt, dan ook niet gemist (en vooralsnog vertoon ik geen aanleg om dik te worden :P). Verder heb ik actief geroeid, maar het wedstrijdelement/het focussen op snelheid ging me na verloop van tijd tegenstaan. Ik ben tijdens vakanties wel een enthousiaste klimmer en wandelaar.

kriegsnebel

Bericht door kriegsnebel » do jun 12, 2014 7:55 am

Ikzelf doe vooral krachttraining op de sportschool.
2 keer per week hardlopen, alleen valt dat nog niet mee, dit rustig aan opbouwen.

En zou iets met fietsen/mountainbike/wielrennen willen doen, heerlijk buiten fietsen en nog wat van de natuur zien ook. Met hardlopen is dat wat minder, omdat ik geen 20 kilometer kan hardlopen achter elkaar.
Bier en metal

thomaster87
Contacteer:

Bericht door thomaster87 » do jun 12, 2014 11:12 pm

Ik heb vroeger op de 'gymclub' gezeten, gevoetbald en getennist.
Van mijn 14e tot 18e veel hardgelopen (focus op 10-15 km), maar ben ook vaak geblesseerd geweest.

Sindsdien met tussenpozen actief in de loopsport, ook wat fitness gedaan en Jiu-Jitsu geprobeerd.

Heb het hardlopen vorig jaar weer fanatiek opgepakt totdat ik een ontstoken kniepees, ook wel een lopersknie, kreeg. Niet de meest pijnlijke blessure die ik ooit gehad heb (dat was een gescheurde kruisband), maar het geneest erg langzaam en komt snel weer terug bij inspanning. Daarom de afgelopen drie maanden veel in de sportschool getraind. Het hardlopen laat ik voorlopig nog even voor wat het is...
...en het geld hebben we lekker toch gehad!

Ernst-Jan

Bericht door Ernst-Jan » wo aug 20, 2014 8:11 pm

Ben nu toch wel serieus aan het hardlopen geslagen. vandaag een hartslag horloge aangeschaft en renkleding. Kan nu bijna 5 km aan 1 stuk lopen.(van de week met 2 maal 3 minuten 'gewoon lopen' 6,6 km in 39 minuten) Doel is straks 1 uur aan 1 stuk lopen.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo aug 20, 2014 10:42 pm

Heb me opgegeven voor http://menofsteelrun.nl/ dus nu even hard aan het trainen. Na het weekend ook geen alcohol meer tot die desbetreffende dag.

Plaats reactie