Microfoontje kopuh?

Voor al je normale zaken
Plaats reactie
HighKing
Contacteer:

Microfoontje kopuh?

Bericht door HighKing » ma dec 24, 2018 12:34 pm

Môge!

Ik ben in het bezit van een Line6 V35 draadloze microfoon... 2 zelfs, want na een aantal keer vallen was de batterijhouder gescheurd en reserveonderdelen waren in NL zo goed als niet verkrijgbaar. Dus maar een nieuwe handheld gekocht. Eigenlijk heb ik de vervangende handheld gekocht omdat het signaal nogal eens wegviel. Ik dacht dat dit misschien kwam doordat de batterij af-en-toe geen contact zou maken... maar met de nieuwe unit hetzelfde probleem.
Anyway, het probleem lijkt te worden veroorzaakt doordat die V35 op de WiFi band zit en daar nogal veel apparatuur op zit. Ander kanaaltje kiezen lost het probleem meestal zo goed als op.

Even doorspoelen naar afgelopen zaterdag. Een optreden gehad. Eigen microfoon mee, verse batterijen in de handheld, soundcheck gedaan: alles prima!
Uur later, optreden start. Geluid valt minstens eens per minuut een paar tellen weg! :evil:
Je gaat live natuurlijk niet even een ander kanaaltje proberen (inclusief de geluidsman instrueren op de juiste knopjes van de ontvanger te drukken :head:)
Uiteindelijk de show afgemaakt met een SM58 van het podium. Dit was gelukkig een vrij nieuwe, dus werkte prima. Meestal zijn die dingen echter al flink gehavend en dan is zo'n SM58 opeens een waardeloos ding waar je zó je best voor moet doen om er nog volume uit te krijgen dat je schor bent tegen het einde van de set. Ik heb zelf ook een oude SM58 die al meermalen gevallen is. Hij werkt nog, maar daarmee raak ik dus ook schor.

Waarom niet gewoon een nieuwe microfoon met kabel kopen? Nou, er is natuurlijk een reden dat mijn eigen SM58 zo vaak gevallen is... ik en kabels gaan niet goed samen, zullen we maar zeggen.

Iemand hier ervaring met een goede, enigszins betaalbare, draadloze microfoon? Meteen 800+ euro voor zo'n ding neerleggen is me ook weer even te gek voor die 2 optredens per jaar die we doen.

TL;DR:
Wie heeft recente ervaring met draadloze microfoons en kan daarover iets vertellen?
[url=http://www.kffr.nl]KFFR[/url], old-school metal!

Plaats reactie