Hifi II

Voor al je normale zaken
Hieronimus

Re: Hifi II

Bericht door Hieronimus » wo aug 19, 2020 9:06 am

Leuk artikel over equalisatie van koptelefoons: https://nl.hardware.info/artikel/10007/ ... tieprofiel
Ik ga het zelf ook eens proberen, eens kijken of het een positief verschil oplevert.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Heidewolf

Bericht door Heidewolf » wo aug 19, 2020 6:12 pm

Hoe spelen de mensen op dit forum hun bandcamp aankopen af op HiFi? Bluetooth verminderd altijd de kwaliteit vind ik. Sluiten jullie dan de laptop aan op versterker via zo'n USB dac/Dragonfly geval?
Heerlijk Helder Heidewolf

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo aug 19, 2020 10:31 pm

Jep. Al is Bluetooth ook niet slecht hoor.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » do aug 20, 2020 9:10 am

Waarom is bluetooth slecht? Wat is dan de bit rate, bit depth etc?
Flikker op met je homofobie

Heidewolf

Bericht door Heidewolf » do aug 20, 2020 9:15 am

Naja, da's ook een punt. Wellicht is tot nu de de bron die ik gebruik voor Bluetooth van wat mindere kwaliteit. Dat is vaak altijd een YouTube filmpje. Daarbij heb je vaak een lagere bit rate.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » do aug 20, 2020 9:17 am

Ik hoor t allemaal nooit zo hoor. Zeker niet bij hedendaagse kwaliteit mixen. Daar is alles zo goed hoorbaar.
Flikker op met je homofobie

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » do aug 20, 2020 10:31 am

Bluetooth van nu is ook wat anders dan de Bluetooth van tien jaar geleden, daar zit de imagoschade in (haperende verbinding, lage overdrachtssnelheid). Met hedendaagse technologie zul je er niet (veel?) van merken. FLACjes streamen gaat echter schijnbaar niet lukken. Ik heb er verder weinig weet van, maar hier wat nuttige links:
http://www.sereneaudio.com/blog/how-goo ... t-its-best
https://www.androidauthority.com/blueto ... ed-750473/
https://www.soundguys.com/understanding ... ecs-15352/

En als je vanaf YouTube streamt, hoef je je weinig zorgen te maken over HiFi-zaken, lijkt mij.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Heidewolf

Bericht door Heidewolf » do aug 20, 2020 11:08 am

Ik stream ook nauwelijks YouTube via HiFi systeem hoor. Maar ik was even benieuwd naar hoe andere mensen luisteren naar Bandcamp aankopen. Als ik de audio van spotify naar mijn koptelefoon stuur via Bluetooth dan klinkt dat ook altijd prima. Ik zal eens een EP'tje ofzo aanschaffen via Bandcamp en het eens proberen.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo aug 23, 2020 8:40 pm

Hieronimus schreef:
wo aug 19, 2020 9:06 am
Leuk artikel over equalisatie van koptelefoons: https://nl.hardware.info/artikel/10007/ ... tieprofiel
Ik ga het zelf ook eens proberen, eens kijken of het een positief verschil oplevert.

Ik heb een tijdje de HD700 van Sennheiser geprobeerd. Die klonk alleen goed met eq-software die de pieken wegnam en een neutrale weergave doorzette. Zonder die equalizer deed die koptelefoon pijn aan de oren. Gedetailleerd? Ja, maar door een onbegrijpelijke treble peak legde dat ding continu de nadruk op 'sss' klanken. Heel irritant. Gelukkig klinkt mijn huidige HD600 (die ik kocht nadat ik de HD700 had teruggestuurd) zelf al heel neutraal. De eq-software laat de HD600 grappig genoeg exact hetzelfde klinken als zonder software. Echt mijn favoriete koptelefoon. Al wil ik de nieuwe HD660 en de hogere modellen 800 en 800s ook wel eens proberen.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo sep 06, 2020 4:50 pm

Hieronimus schreef:
wo aug 19, 2020 9:06 am
Ik ben hier trouwens op een gegeven moment mee gestopt. Het is erg leuk om te proberen, maar uiteindelijk kies je voor een bepaalde koptelefoon door de manier waarop die afgesteld is. Als je daarmee loopt te klooien, pas je dus eigenlijk de sonische eigenschappen aan. De HD700 van Sennheiser klonk ineens stukken beter en dat was reden genoeg om de hoofdtelefoon terug te sturen :P. Je kunt die software immers niet overal gebruiken.

raymondK

Bericht door raymondK » ma okt 05, 2020 10:18 am

Even een vraag, hoe zijn hier de ervaringen met cinch-kabels daarmee bedoel ik in hoeverre heeft het zin om die te upgraden, gebruik nu eigenlijk vrij goedkope kabels voor mijn platenspeler naar versterker, en van versterker naar hoofdtelefoonversterker. Luidsprekerkabels zijn hier bijvoorbeeld wel van goede kwaliteit en zit er nu eigenlijk aan te denken om die cinch-kabels te verbeteren. Iemand ervaringen hier mee?

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma okt 05, 2020 10:43 am

Niet. Ze klinken niet anders. Ze zien er hooguit wat mooier uit. Misschien dat het placebo-effect nog wat veranderingen voorspiegelt, maar als je blind gaat testen, vallen die verschillen weg. Degelijke dikte, degelijke afwerking en degelijke connectors zijn het belangrijkste. Exotische materialen en 0,000000001 procent zuurstofvrij, puur koper niet.

raymondK

Bericht door raymondK » ma okt 05, 2020 10:51 am

Ja dacht al zoiets, dus niet echt de moeite waard.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma okt 05, 2020 10:53 am

Ik vind van niet, maar ik ken genoeg mensen die wel grote verschillen zeggen te horen. Ik heb zelf ook wel wat Audioquest-kabeltjes, maar dat is meer omdat ze er voor het oog netjes uitzien. Overigens geen premium kabels van honderden euro's. Hooguit die van een paar tientjes. Heeft toch wel wat, zo'n mooi gevlochten kabeltje :P

raymondK

Bericht door raymondK » ma okt 05, 2020 11:04 am

Haha ja het oog wil ook wat he😀. Alleen zie ik die hele kabels bij mij niet dus dat ook weer opgelost😁

raymondK

Bericht door raymondK » do okt 08, 2020 8:04 pm

Heb me trouwens weer een oude Dual platenspeler gekocht voor weinig, de cs 514. Heb dit eigenlijk gedaan om een beetje mee te experimenteren. Aangesloten en nu bleek de naald kapot, niet zo heel erg want wou sowieso een ander element op zetten om te kijken hoe dat nu allemaal werkt qua aansluiten en afstellen en of een betere naald en element nu zo veel verschil maakt. Nu heb ik een Ortofon om5e element er vanmiddag op gezet en ben echt aangenaam verrast door het geluid en details. Erg leuk om te doen.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » di okt 13, 2020 3:45 pm

Dus. Ik ben verhuisd. Projectje voor deze winter is een integraal audiosysteem aankopen en installeren.

- een nieuwe en goede platenspeler
- een cd-speler
- een versterker
- in de woonkamer goede boxen, mogelijkheid tot weggewerkte bedrading
- audio van tv ook over de versterker en woonkamerboxen evt
- in de keuken, badkamer en evt slaapkamer draadloze boxen
- alles smartphonegewijs aanstuurbaar voor het gemak

Heb het plafond voor het budget op €5000 gezet.

Hier en daar al eens rondgeluisterd. Sommigen pleiten voor alles integraal Sonos, terwijl anderen me merken als Pro-Ject (platenspeler), Rega (platen- en cdspeler), Cambridge (cdspeler), Klipsch, KEF (boxen) en NAD M10 (versterker en streamer en DAC ineen) aanraden.

Bomen, bos dus.

Wat is jullie ervaring? Wat zou jullie advies zijn?
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

Last.fm profiel

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di okt 13, 2020 4:32 pm

Tsja, luisteren is het devies. Ik ben alleszins een fan van KEF. Als je 5000 euro te besteden hebt zou je Kef LS50 wireless kunnen overwegen. Die zijn veel beter dan Sonos of al die popiejopie producten. Ik heb zelf ook LS50, maar dan de bekabelde. Ook prima overigens. Van de LS50w is onlangs ook een Part II verschenen, met als voordeel dat de prijs van de eerste serie wel wat zal zakken. LS50w is overigens semi-draadloos. Ze zijn actief, dus hebben ze wel stroom nodig. Speakers werken prima in een grotere woonkamer, ondanks dat ze niet heel groot zijn (Wel behoorlijk zwaar).

Voordeel is dat je alles direct op die boxen aan kan sluiten (en dus geen aparte amp nodig hebt), je kunt streamen en ze neer kan zetten waar je maar wil. In tegenstelling tot de meeste netwerksystemen werken ze direct probleemloos als stereo-opstelling. Misschien dat je wel een voorversterker nodig hebt voor je platenspeler, maar er zijn er natuurlijk ook genoeg met ingebouwde voorversterker (anders is een NAD PP2e voor 100 euro een prima investering).

Ik dacht dat een setje LS50w nu voor 1.200 euro wel te koop is (via Amazon of Correct). Dus als je 2 setjes haalt, heb je 4 boxen voor 2.400 euro. Dan heb je ruim genoeg geld om een mooie Cambridge of Marantz cd-speler te kopen. Kamera Express heeft nu ook de wat hogere modellen van Marantz (SA8006) voor redelijke prijs te koop. Maar als je geen SACD-ondersteuning wil, kun je ook prima een cd-speler uit de 5005 of 6006 serie halen. Je kunt ze eventueel ook nog optisch aansluiten op de Kefjes, dus dan draait ie op de DAC van de boxen.

Platenspeler. Pro-ject is prima. Heeft zowel instapmodellen die prima werken als duurdere apparaten. Weet niet of je een MC of MM element wilt gebruiken. Denk er aan dat je voor MC vaak wel een aparte pre-amp nodig hebt.

raymondK

Bericht door raymondK » vr okt 23, 2020 6:40 pm

@KoenM

Mijn ervaring met mijn huidige set-up is zeer positief. Heb zelf speakers van Teufel, betaalbaar en in mijn oren zeer goed. Verder hoor ik ook goede verhalen over Dali en de luidsprekers die Jeroen aangeeft. Heb laatst nog 2 luidsprekers uit eind jaren 70 gekocht en wel de Canton GLE70, wereld van verschil met mijn 2 speakers van Magnat, niet helemaal eerlijk want die 2 waren onderdeel van een 5.1 set maar toch. Nad versterkers zijn ook gewoon goed, heb zelf een Onkyo en Denon versterker en die doen prima hun werk tot nu toe.

Heb ook lang getwijfeld over een Pro-Ject speler, zien er wel mooi uit en komen ook wel aardig uit de tests, maar als ik een beetje op de hifi forums rondkijk in Nederland en Duitsland hoor ik steeds vaker dat de oude platenspelers uit de jaren 70 toch echt veel meer de moeite waard zijn. Heb me dan ook een Dual 1226 gekocht en er net van de week een Dual 721 bij gekocht, die doen blijkbaar niet onder voor nieuwe platenspelers van over de 1000 euro. Heb daar bijvoorbeeld 200 euro voor betaald en er zit een Shure V15 type 3 systeem op met nog een zeer goed werkende naald.

Sonos heb ik de play1 van in de keuken staan voor vrouw en kinderen, komt toch wel een aardig goed geluid uit dat kleine ding moet ik zeggen, zou er alleen niet alles mee uitrusten. Daarvoor zijn er echt wel andere leuke dingen te koop en met je budget kan je toch echt wel een mooie uitrusting bij elkaar krijgen.

Dus ja oud of nieuw is jouw keuze, ik ben meer dan tevreden met mijn oude Duals en Luidsprekers. Versterker zou ik bijvoorbeeld denk ik wel nieuw kopen maar een platenspeler zou ik gewoon voor een goede oude gaan met een goed systeem erop

raymondK

Bericht door raymondK » vr okt 23, 2020 6:42 pm

Oh ja over Rega hoor ik trouwens niet zo heel goede verhalen, vrij dure spelers en beperkte kwaliteit hoor ik wel eens.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di okt 27, 2020 8:37 am

Zijn er hier trouwens liefhebbers voor 5.1 surround mixen van muziek? Dan doel ik niet zozeer op de concertdvd's (of blurays), maar op studio-albums die vaak een extra 5.1 mix bevatten op een sacd, bluray of dvd. Zo zat er ook eentje bij de boek-editie van de laatste cd van Ayreon (en die ervoor ook).

Ik ben zelf alleszins liefhebber van de 5.1 mixen die Steven Wilson (Porcupine Tree etc.) aflevert. Hij heeft de laatste jaren een behoorlijke naam opgebouwd als het aankomt op deze remixen. Hij nam onder meer al Brave en Misplaced Childhood van Marillion (er zijn er meer, maar die zijn niet door hem gedaan) onder handen en leefde zich onlangs nog uit op The Seeds Of Love van Tears For Fears (adembenemend!). Ook zijn eigen werk verschijnt steevast op bluray. Zijn nieuwe soloplaat The Future Bites komt zelfs in een Atmos-mix (dus voor mensen met een systeem waarbij er ook speakers boven de luisterpositie hangen).

Veel mensen vinden 5.1 niet echt wat toevoegen, maar volgens mij heb je dan nog geen goede mix op een degelijk 5.1 systeem gehoord. Er bestaan natuurlijk mixen waarbij lukraak instrumenten op de verschillende kanalen worden geplaatst en dat is natuurlijk raar, als je ineens gitaren achter je hoort. Wilson doet het veel subtieler. Zo zijn het vooral de effecten, synthesizers en overdubs die over de surround-speakers verdeeld zijn. Wat mij betreft een heel gave ervaring, omdat je echt het idee hebt midden in de muziek te zitten. Bovendien lijden deze mixen vaak niet onder de luide master die de reguliere versies meekrijgen.

Een echte aanrader is trouwens de sacd (of bluray) versie van Pink Floyd - Dark Side Of The Moon. Die plaat lijkt gemaakt voor deze manier van luisteren (er was vroeger volgens mij ook een quadrafonische versie van). Echt heel cool gedaan en een mooie toevoeging op de toch al niet misselijke stereomix.

Niet alle muziek leent zich voor 5.1. Zo heb ik hier een dvd van Blooddrunk (Children Of Bodom) die niet denderend klinkt. Dance Of Death van Iron Maiden heb ik ook op audio-dvd, maar het basisgeluid van die plaat bevat al veel compressie. Dat hoor je nu alleen maar beter. Alleen de orkestrale (keyboard) stukken komen wat beter uit de verf. Death Cult Armageddon van Dimmu Borgir klinkt dan wel weer erg gaaf en gelaagd.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo jan 06, 2021 9:42 am

In de kerstvakantie 2 hifi winkels bezocht, resulterende in 2 offertes.

Linn Majik DSM + koppel Linn Majik 109 of 140 speakers... Linn is top of the bill qua hifi, dit is hun instapmodel dat echt alles kan wat mijn hartje begeert, maar dus ook met dito prijskaartje.

Naim Nait XS3 analoge versterker + Bluesound Node 2i streamer inc DAC + koppel Neat Motive SX2 speakers... ook aan de prijs uiteraard.

Beide setjes klonken out of this world, al spreekt de service na verkoop en het softwarematig optimaliseren van de Linn speakers me wel meer aan. Het is tenslotte een investering die ik wil doen voor de rest van mijn leven.

Bijkomend issue is dat alles nog moet passeren bij het ministerie van interieurinrichting hier thuis. :-P

Keuzestress!
Facebook band

Last.fm profiel

dako

Bericht door dako » wo jan 06, 2021 10:48 am

KoenM schreef:
wo jan 06, 2021 9:42 am
ministerie van interieurinrichting
:' )
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo jan 06, 2021 11:19 am

Dat zijn over het algemeen wel mooie spullen. Linn ken ik alleen van de uitstekende platenspelers (duur!), maar de rest is vast ook prima. Naim vind ik ook een gaaf merk. Mooie solide, ietwat futuristische stijl. Al heb ik het nut van een cd-speler die 150 kilo weegt nog niet ontdekt :P

Heb je toevallig ook nog naar die Kef LS50 wireless geluisterd @Koen? Die kun je ook softwarematig tweaken. Die zijn ook nog eens actief.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo jan 06, 2021 11:23 am

Nee, nog geen winkel tegengekomen die ze aanbiedt. Zal es een dealer opzoeken.
Facebook band

Last.fm profiel

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo jan 06, 2021 2:27 pm

Echt doen. Ik heb bekabelde variant en die is ook geweldig. Vrij compact en ze hebben stevige versterking nodig. Maar dat laatste is natuurlijk geen probleem bij de actieve versie.

Jan-Willem

Bericht door Jan-Willem » wo jan 06, 2021 6:56 pm

Ik vind het echt verbazingwekkend hoeveel audiomerken er wel niet zijn en wat voor prijs verschil er allemaal tussen zit. Als je niet op let kijk je zo naar speakers van €10k. Niet normaal joh.

Ik hoop dit jaar naar een nieuwe versterker te kunnen gaan kijken. Om zo mijn set ook eens te gaan upgraden.

@Jeroen zijn die KEF LS50 wireless niet een stuk duurder omdat ze wireless zijn? Bij koptelefoons komt er altijd meteen €100 bij als je ze wireless wil.

@KoenM, mocht je trouwens 2de hands geen probleem vinden zou je misschien hier kunnen kijken? http://www.freakuence.nl/ een 2de hands audiowinkel in Woerden.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo jan 06, 2021 8:23 pm

Jep zijn idd duurder. Vanwege alle opties en ingebouwde versterker.

Ik vind de bedrade versie trouwens echt geweldig, dus ik hoef nu geen actieve.

En jep, je kunt je geld er wel in kwijt. Maar ook voor minder heb je uitstekende speakers en apparaten. Tweedehands is meestal ook prima, omdat er zat van die upgradezieke types zijn, die elk jaar een nieuwe set kopen en de oude dan op Marktplaats zetten. Zo heb ik ook mijn huidige versterker van Marantz bemachtigd. Echt een topding uit het middensegment (nieuw overigens nog niet goedkoop), die ik ook lekker als eindversterker kan gebruiken bij surround (voor muziek en films). Daarom hoef ik niet per se een veel zwaardere surroundversterker te gebruiken. Mijn huidige surroundamp is ook een Marantz-instapper, maar die hoeft dus alleen maar de achterspeakers aan te sturen. De subwoofer (REL, haha, ik wist niet dat het zoveel beter kon dan die boemboxen die je bij satellietboxpakketjes krijgt) doet alles zelf en de voorspeakers krijgen hun oomph via de stereoversterker.

Zeker de betere consumentenklasse zoals Marantz (al richten die zich nu meer op een stapje hoger), Denon, Onkyo en ook een merk als NAD bieden overigens ook nieuw best betaalbare spullen die echt niet veel onderdoen voor het ultradure spul. Bij die kleine bedrijfjes die handgemaakte versterkers bouwen, betaal je nou eenmaal voor die extra werkuren, garantie en meer materiaal (meer verzwaring, metaal etc.). Zeker bij bronnen als cd-spelers hoor je dat niet overdreven terug. Dat zou ook gek zijn, want dan moet je apparaat haast wel klooien met de opnames op de geluidsdragers, om er wat radicaal anders van te maken.

Het echte verschil zit in de luidsprekers, vervolgens de versterkers en naalden/elementen van je platenspeler en dan pas zaken als losse DACs en cd-spelers. Ik heb zelf een Marantz CD 5003. De 5000-serie is de instapserie van Marantz, maar het apparaat is net zo degelijk gebouwd als de 6000, 7000 en 8000-serie. Alleen ontbreekt er dan bijvoorbeeld een SACD-functie (heb ik op mijn universele speler wel) of een USB-aansluiting, waarmee je je laptop kan aansluiten. Ik heb de speler een paar jaar geleden voor 50 euro tweedehands gekocht (zag er nog als nieuw uit) en ik ben er zeer over te spreken.

Inmiddels is ie wel aangesloten op een separate DAC (met hoofdtelefoonversterker) van Marantz die ik wel nieuw heb gekocht. Het verschil tussen de twee hoofdtelefoonversterkers (in de cd-speler en de HD-DAC1) is wel heel groot, maar als je alleen de DAC gebruikt, is het verschil slechts subtiel. En dan te bedenken dat die DAC tot de premiumlijn van Marantz behoort. Al kun je jezelf zeker in het audiowereldje met al die marketing ook wel wat wijs maken natuurlijk. Zo heb ik wel eens op een forum gelezen dat iemand enorme verschillen zei te horen tussen de COAX- en Optical-aansluitingen op dit apparaat. Het optische gedeelte vond hij scherp en kaal klinken. Nou, ik heb het niet gehoord. Ik heb op beide ingangen een cd-speler aangesloten en als ik ze vergelijk, klinkt dat dus echt exact hetzelfde.

Ik kan trouwens ook een merk als Q Acoustics van harte aanraden. Forumgenoot Ernst heeft zelf de Concept 20 en was er volgens mij inmiddels niet zo blij meer mee (want te helder, dacht ik?), maar ik heb zelf al een paar jaar de 3050 staanders. Die zijn echt heel goed en presteren ver boven hun prijsklasse. Wat wel grappig is, is dat veel audiofielen dat dan niet kunnen hebben. Die speakers kosten dan per paar 700 à 800 euro en dat kan nooit tot goede prestaties leiden, vinden ze. Onzin. Dit zijn echt topluidsprekers die prima kunnen concurreren met vergelijkbare speakers van B&W, Dali of Tannoy. Inmiddels is er trouwens ook al een 3050i, maar volgens mij is het verschil niet zo groot.

Jan-Willem

Bericht door Jan-Willem » do jan 07, 2021 10:03 am

Momenteel heb ik nog een Yamaha set staan die ik ruim 20 jaar geleden bij elkaar heb gespaard met een vakantiebaantje. De speakers zijn ondertussen vervangen voor B&W 110i en DM305. De keuze voor die speakers was niet heel bewust, die kwamen gewoon voorbij en ik had nieuwe nodig.

Aangezien ik een AV versterker heb maar het AV gedeelte nooit gebruik, wil ik gaan overstappen naar een stereo versterker met wat meer aansluit mogelijkheden zoals streamen, bluetooth en internetradio.

Daarnaast verwacht ik ook al jaren dat mijn cd-speler er mee ophoudt omdat het cd laadje af en toe niet open gaat.

Ik was overigens niet van plan om allerlei exotische kabels te gaan kopen, koper is koper naar mijn mening en ik heb al het dikste speaker draad liggen wat je zo kunt kopen, dus daar zullen de speakers het mee moeten doen.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do jan 07, 2021 11:51 am

Hehe, ja kabels. Grappig wereldje. Ik hoor de verschillen niet. Heb wel degelijke, mooi afgewerkte kabels, maar zeker geen peperdure.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » vr jan 29, 2021 10:50 am

De kogel is door de kerk. Linn Majik DSM 3, set Linn Majik M109 boxen wallmounted en een Pro-Ject X1 platenspeler. CD-speler wacht ik nog even mee.
Facebook band

Last.fm profiel

Spawn999

Bericht door Spawn999 » vr jan 29, 2021 11:08 am

Naise!! Ennu?

Afbeelding

Ik heb zelf een lief radiootje voor in de keuken gekocht met DAB, spotify blabla en internetradio, FM enz..

Afbeelding

Goodmans heritage portable.
This Is What You Want... This Is What You Get

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » vr jan 29, 2021 11:09 am

Spawn999 schreef:
vr jan 29, 2021 11:08 am
Naise!! Ennu?

Afbeelding
Ja, goedkoop is het allemaal niet, dat klopt. Het is wel een investering voor de rest van mijn leven en het bedrijf blijft alles ondersteunen tot in lengte van dagen. Linn heeft een lange en goede reputatie.
Facebook band

Last.fm profiel

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr jan 29, 2021 12:26 pm

Gaaf man, daar krijg je vast geen spijt van!

Jan-Willem

Bericht door Jan-Willem » vr jan 29, 2021 1:00 pm

Gefeliciteerd Koen, ziet er gaaf uit!

Daar zal Deathspell wel lekker op klinken :P

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr jan 29, 2021 1:56 pm

KoenM schreef:
vr jan 29, 2021 10:50 am
De kogel is door de kerk. Linn Majik DSM 3, set Linn Majik M109 boxen wallmounted en een Pro-Ject X1 platenspeler. CD-speler wacht ik nog even mee.
Heb je de boel al binnen?

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » vr jan 29, 2021 1:58 pm

Haha, nee. Besteld, levertijd door corona en brexit ca. 8 weken bij Linn (Schots bedrijf). Ik hoop begin april te kunnen genieten van al dat moois.
Facebook band

Last.fm profiel

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr jan 29, 2021 2:00 pm

Deel je ervaringen hier gerust!

Heb je wel eens eerder dergelijke kwaliteit gehad qua audio?

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » vr jan 29, 2021 2:02 pm

Nope. Mijn eerste installatie - nog bij mijn ouders - was een Philips stereotoren (dubbel cassettedeck, tuner, cd-speler en bovenop pick-up), afdankertje van mijn ouders. Sindsdien is het prutsen geweest door verschillende keren te verhuizen (kamers, eerste appartement met vriendin, eerste koophuis, ...). Nu dus finaal gesettled, dus vond ik het tijd om te gaan investeren op de lange termijn.
Facebook band

Last.fm profiel

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr jan 29, 2021 2:05 pm

Goed zo. Dat heb ik ook gedaan toen we eenmaal een huis hadden gekocht, hehe. Al is er naderhand ook wel eens wat weggegaan en bijgekomen. Ik kan me wel voorstellen dat sommige mensen verslaafd zijn aan upgraden. Ik ben nu zelf erg tevreden en zie niet de noodzaak in van kabeltweaks, maar ik ken er genoeg die toch elke maand een klein dingetje aanpassen.

Maar goed, jij maakt nu wel gelijk een heel grote stap, dus je bent er vast wel (even haha) zoet mee.

Altijd uitkijken dat het om de muziek blijft draaien en niet om de apparaten.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » vr jan 29, 2021 2:07 pm

Links naar het spul:

https://www.linn.co.uk/sources/network- ... yers/majik

https://www.linn.co.uk/speakers-and-amp ... #majik-109

https://www.project-audio.com/en/product/x1/

Boxen in black ash en platenspeler in high gloss black.

De Nintendo Switch en de (gloednieuwe LG OLED 55") tv gaan ook gewoon over de versterker en boxen. Versterker onder tv op tv-meubel en boxen wallmounted links en rechts van TV met ongeveer 1m80 tussen. Mijn primaire luisterpositie is tussen die boxen op ongeveer 2m50 / 3m afstand.

Man, ik kan niet wachten om te gaan zitten met een goede progrock plaat op de speler, de hoes in mijn handen en een lekkere single malt voor mijn neus.
Facebook band

Last.fm profiel

Heidewolf

Bericht door Heidewolf » vr jan 29, 2021 2:09 pm

KoenM schreef:
vr jan 29, 2021 1:58 pm
Haha, nee. Besteld, levertijd door corona en brexit ca. 8 weken bij Linn (Schots bedrijf). Ik hoop begin april te kunnen genieten van al dat moois.
Besteld voor 1 januari? Ik hoop maar dat je niet genaaid wordt met BTW/VAT of andere invoerongein.

Maar veel plezier. Dit soort dingen bestellen is überhaupt al 'exciting'. Als je t eenmaal binnen hebt nog meer.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » vr jan 29, 2021 2:10 pm

Niet rechtstreeks bij het bedrijf, maar via een speciaalzaak in Gent. Prijs ligt dus vast per factuur.
Facebook band

Last.fm profiel

Jan-Willem

Bericht door Jan-Willem » vr jan 29, 2021 2:23 pm

KoenM schreef:
vr jan 29, 2021 2:07 pm
Links naar het spul:

https://www.linn.co.uk/sources/network- ... yers/majik

https://www.linn.co.uk/speakers-and-amp ... #majik-109

https://www.project-audio.com/en/product/x1/

Boxen in black ash en platenspeler in high gloss black.

De Nintendo Switch en de (gloednieuwe LG OLED 55") tv gaan ook gewoon over de versterker en boxen. Versterker onder tv op tv-meubel en boxen wallmounted links en rechts van TV met ongeveer 1m80 tussen. Mijn primaire luisterpositie is tussen die boxen op ongeveer 2m50 / 3m afstand.

Man, ik kan niet wachten om te gaan zitten met een goede progrock plaat op de speler, de hoes in mijn handen en een lekkere single malt voor mijn neus.
Ik had je set opgezocht en ziet het er zeer vet uit. Geniet er van!

Ik denk dat die versterker in de richting komt van wat ik zoek, nog niet heel goed gelezen wat deze versterker allemaal precies kan.

Ik wil sowieso een versterker met 4 speaker uitgangen want ik heb thuis 4 speakers staan.
Laatst gewijzigd door Jan-Willem op vr jan 29, 2021 2:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr jan 29, 2021 2:24 pm

Waarom dat?

Of naja. Als je een degelijke Marantz of Denon koopt, zitten er natuurlijk meestal wel 4 speakeraansluitingen op.

Jan-Willem

Bericht door Jan-Willem » vr jan 29, 2021 2:29 pm

We hebben een soort U-vorm woonkamer waarbij de TV hoek in de ene hoek staat en de keuken in de andere. Dus heb ik in de keuken ook speakers opgehangen zodat je daar ook muziek kan luisteren of het nieuws kan horen. Dan hoeft het volume ook niet heel hoog gezet te worden.

Heidewolf

Bericht door Heidewolf » vr jan 29, 2021 2:30 pm

KoenM schreef:
vr jan 29, 2021 2:10 pm
Niet rechtstreeks bij het bedrijf, maar via een speciaalzaak in Gent. Prijs ligt dus vast per factuur.
Ah Mooizo. Mooi spul in die links

Heidewolf

Bericht door Heidewolf » do feb 11, 2021 4:50 pm

Een nieuw setje boxen :D Dux (maar eigenlijk Philips) zogeheten 'motionaal feedback' speakers. Ik ga ze voornamelijk gebruiken als active monitors voor gitaar spelen.

Ik had tijdje terug de output van mijn audio interface (gitaar-naar-laptop-apparaatje) eens op mijn hifi set aangesloten en vond dat veel beter klinken dan een gitaarversterker. Maar dat apparaatje is zelf geen versterker, dus hifi actieve boxen zouden een mooie uitkomst zijn. En om extra kabels in mijn huiskamer te voorkomen heb ik dus maar een extra set speakers gekocht. Ze hebben een vrij neutrale klank, dus prima geschikt als monitors.

Afbeelding

Spawn999

Bericht door Spawn999 » do feb 11, 2021 6:29 pm

Gaaf, die heeft mn pa ook. Maar dan die grotere van Philips.
This Is What You Want... This Is What You Get

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » ma mar 01, 2021 10:43 am

Donderdag levering. 8)
Facebook band

Last.fm profiel

Plaats reactie