Hifi II

Voor al je normale zaken
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Hifi II

Bericht door Jeroen » di dec 24, 2019 4:37 pm

Ik ben wel eens benieuwd wie hier belang hecht aan een goede installatie. Of is Spotify vanuit de laptopluidspreker voldoende?
En is het echt zo dat vrouwen veel minder belang hechten aan een degelijk geluid dan kerels? (Behalve Ellen/Orphe dan)

Ik gooi de andere dicht, om hier de aandacht op te vestigen. Slechts een heel klein clubje kijkt in dat topic namelijk.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Heyoka

Re: Hifi II

Bericht door Heyoka » di dec 24, 2019 4:48 pm

Het is wel fijn om kwalitatief goede spullen te hebben. Het is echter niet zo dat ik een hele dure installatie heb. Ik heb niet zo'n groot huis, dus het is ook niet nodig dat het allemaal heel hard kan. En een groot deel van de tijd ben ik niet thuis. Ik heb nu een fijne koptelefoon, een paar goede in-ear koptelefoon en een aardig setje waarop ik cd's,platen en usb-stick vanaf kan luisteren. Mijn vriendin vindt muziek maar kut, dus ik luister het vooral als ik alleen (gelukkig is ze vaak genoeg weg). Op mijn werk heb ik nu vaak een koptelefoon op, soms onderweg ook, maar dan meestal de in-ear koptelefoon, en thuis de muziekinstallatie. Om vanaf mijn computer muziek te luisteren heb ik nog een aparte bluetooth box. Die kan ik meenemen door heel het huis. Meestal vind ik het ook wel fijn om muziek te luisteren tijdens het douchen. Daar is ie ook geschikt voor.
Muziekinstallatie: Marantz
Koptelefoon: JBL
Bluetooth box: JBL
Platenspeler: Marlux
In ear: geen idee.(Philips?)
Fuck you all!
Afbeelding

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di dec 24, 2019 6:27 pm

Marantz is altijd goed. Heerlijk geluid komt daaruit. Heb av en stereo versterkers van Marantz, cd-speler en sinds kort een aparte DAC/hoofdtelefoonversterker. Echt geweldig.

Heyoka

Bericht door Heyoka » di dec 24, 2019 8:42 pm

Wat is het voordeel van zo'n hoofdtelefoonversterker?
Fuck you all!
Afbeelding

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di dec 24, 2019 9:26 pm

Ik heb een Sennheiser hd600. 300ohmig. Daar is meer power voor nodig. Anders heb je minder volume en minder punch. Werkt echt fantastisch.

Ook gevoeligere hoofdtelefoons klinken er trouwens stukken beter door. Die Marantz HD-DAC1 heeft drie gain instellingen voor hoofdtelefoons van verschillende zwaarte. Door de DAC heeft het apparaat ook een zeer gedetailleerd geluidsbeeld.

Heyoka

Bericht door Heyoka » di dec 24, 2019 9:54 pm

Ik zie dat dat apparaat maar liefst 600 euro kost. Is dat het geld waard?
Fuck you all!
Afbeelding

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di dec 24, 2019 10:00 pm

Dat heeft ie mij niet gekost. Maar wat mij betreft wel ja. Muziek is mijn grootste hobby. Dat mag best wat kosten.

Heyoka

Bericht door Heyoka » di dec 24, 2019 11:04 pm

Dat is inderdaad natuurlijk een keuze. Ik denk dat het voor mij een beetje anders ligt. Nu zou je muziek ook mijn grootste hobby kunnen noemen, maar ik weet niet of het mij het waard zou zijn. Ik zou het eigenlijk eens moeten vergelijken met de rotzooi waarmee ik muziek luister ;)
Fuck you all!
Afbeelding

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di dec 24, 2019 11:47 pm

Marantz is nooit rotzooi, vind ik :p

dako

Bericht door dako » vr dec 27, 2019 10:06 am

Ik heb een draadloze JBL-koptelefoon gekocht voor tijdens het werk, maar luister net zo goed dagen achter elkaar Spotify via de laptopspeakers.
Voor op de fiets/trein wens ik niet voor lul te lopen met zo'n enorme koptelefoon, dus heb ik de goedkoopste in-ear Sennheisers.
Had tot pas geleden een bluetoothspeaker, ook van JBL, maar die nu naar de tering gegaan, dus gebruik ik gewoon m'n telefoonspeaker ook nog wel eens.

Ik ben een echte audiofiel.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » vr dec 27, 2019 11:05 am

Ik vind een hoofdtelefoon van pak m beet 50 EUR aangesloten op n laptop meestal al prima. Hoofdtelefoontje van Samsung op mobieltje ook. Anders mogen laptop speakertjes ook.
Flikker op met je homofobie

Heyoka

Bericht door Heyoka » vr dec 27, 2019 11:28 am

dako schreef:
vr dec 27, 2019 10:06 am
Voor op de fiets/trein wens ik niet voor lul te lopen met zo'n enorme koptelefoon,
Mooi altijd hoe slonzen toch ook hun best doen een soort modepolitie te zijn.
Fuck you all!
Afbeelding

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr dec 27, 2019 9:42 pm

Laptopspeakertje vind ik toch echt niets. Meer ruis dan muziek.

Heidewolf

Bericht door Heidewolf » za dec 28, 2019 12:11 pm

Qua hifi voor thuis heb ik instap onkyo componenten. Een paar weken geleden wel een paar goede noise cancelling headphones gekocht (Sony WH 1000 mx3). Voornamelijk ook wat beter muziek te luister in een kantoortuin, maar voor thuis een cd'tje luisteren komt er ook erg lekker geluid uit.
Heerlijk Helder Heidewolf

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » za dec 28, 2019 12:26 pm

Onkyo bestaat dat nog?? Dat had ik volgens mij zon 35 jaar geleden haha

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za dec 28, 2019 12:28 pm

Prima merk. Mijn platenspeler is van Onkyo en de cd-speler in de woonkamer. Prima te doen.

Heyoka

Bericht door Heyoka » za dec 28, 2019 12:35 pm

In welke vertrekken heb je allemaal audio staan?
Tegenwoordig met die draagloze rotzooi hoeft het allemaal niet meer zo ingewikkeld te zijn.
Fuck you all!
Afbeelding

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za dec 28, 2019 1:21 pm

Woonkamer en op zolder. Beneden gebruik ik Heos. Op zolder is alles lomp. Daar staat ook de collectie.

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » za dec 28, 2019 2:15 pm

Twee kleine KRK-monitors gekocht (voor Jeroen: RP5 G4). Even geplaar met de aansluiting (combi-poort TRS/XLR), maar nu via XLR goed geluid. Voor het eerst in acht jaar niet alleen meer geluid via koptelefoon, met het doel ook makkelijker met de gitaar achter de pc te kruipen en te oefenen. Instapspeakers, maar wel enorm helder voor mijn gevoel.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za dec 28, 2019 4:57 pm

Als ik dan zoals nu Wind & Wuthering van Genesis draai, dan ben ik toch erg blij met deze spullen. De opname komt van cd en is dus stereo, maar de muziek wordt als een holografische weergave neergezet. 3d, met allerlei effecten. Verveelt nooit.

Nadeel is dat veel metal niet best is geproduceerd. Iedereen jubelt over Jens Bogren en Andy Sneap, maar dat zijn echt autoproducers. Hun werk klinkt prima in de auto, maar klinkt via degelijke speakers zo bewerkt, onnatuurlijk en opgepompt. Jammer is dat. Gelukkig heb ik redelijk vergevingsgezinde luidsprekers, waardoor het nooit echt slecht wordt. Maar organisch en levendig zoals deze van Genesis? Nee.

@Hiero: maar jij had toch een heel mooi setje? Meen ik me herinneren uit oude topic. Of is dit puur voor pc en gitaar?

Heidewolf

Bericht door Heidewolf » za dec 28, 2019 8:48 pm

Ja, over t algemeen is een progplaat veel beter geproduceerd dan een metal plaat. Ik kan t altijd wel waarderen wanneer de gitaren op een album klinken als of ze direct uit een gitaarversterker komen.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za dec 28, 2019 10:36 pm

Progrock ja. Progmetal niet altijd.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » zo dec 29, 2019 4:54 pm

Metal is dan ook wel retemoeilijk te mixen. Progrock is echt een héél stuk makkelijker. Ik kan t de heren niet echt kwalijk nemen.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo dec 29, 2019 9:25 pm

Mix vind ik niet eens altijd het probleem. Maar de dichtgeplamuurde masters wel. Dag dynamiek

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » ma dec 30, 2019 8:38 am

Jeroen schreef:
za dec 28, 2019 4:57 pm
@Hiero: maar jij had toch een heel mooi setje? Meen ik me herinneren uit oude topic. Of is dit puur voor pc en gitaar?
Precies wat je zegt. Dit is voor het game- en muziekhok. :)

Wat betreft metalmasters: kunnen we wellicht een lijst maken van (recent) werk waarin de productie en master wél goed geslaagd zijn, d.w.z., wat dynamiek kennen. Ik noem allicht meteen de albums van Horrendous, verder zou ik even moeten nadenken.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » ma dec 30, 2019 8:40 am

@jeroen: ligt niet (alleen) aan de master. Een zwaar oversturende gitaar heeft per definitie geen dynamiek. Evenzo een bas met dikke preamps. Voor de drummer heeft t dan ook geen zin om heel subtiel te spelen, zijn mooie ghost notes etc hoor je dan toch niet. Dus is t bij de drummer ook gangbaar alles te comprimeren danwel te replacen. De master is dus niet t probleem, maakt t hooguit een klein tikkeltje erger (maar vooral luider).

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma dec 30, 2019 4:00 pm

Dat geloof ik best. Ik ben niet zo thuis in de technische materie, maar ik hoor inderdaad wel dat er tijdens de mix al een flinke lading compressie wordt toegevoegd aan elke geluidsband, waardoor de mix al knap 'loud' bij de mastering engineer terechtkomt.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » ma dec 30, 2019 4:08 pm

Nou ja, niet persé loud, maar wel vlak. Waardoor je dus makkelijk t volume omhoog kunt gooien (loud) zonder dat je oversturende pieken krijgt.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma dec 30, 2019 4:23 pm

Vlak is inderdaad een betere omschrijving. En dat blijft het ook na alle extra limiters en brickwall toestanden.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » ma dec 30, 2019 6:05 pm

Die brickwall toestanden maken t juist nog vlakker ;) Maar ik snap wat je bedoelt en deel je kritiek ten dele. Maar ik stoor me er niet zo aan, het gaat mij meer om de compositie. Als de mix ook mooi, dynamisch etc is is dat alleen maar een plus. Maar zoals gezegd veel dynamiek is gewoon onmogelijk met n metal band.

Den

Bericht door Den » vr jan 03, 2020 10:30 am

Ik heb een NAD versterker met KEF boxen. CD's gaan draai ik op een Denon en platen op een Rega Planar 1. Ik ben best tevreden met deze setup. Ik wil er alleen nog een goede koptelefoon bij.

Op mijn werkkamer heb ik nog een versterker staan. Oorspronkelijk is deze versterker voor 5.1 bedoeld, maar met twee fatsoenlijke boxen doet ie ook zijn werk. Ik heb daar wel een platenspeler (sony, dacht ik), maar geen cd-speler. Vaak draai ik daar spul vanaf mijn telefoon.
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr jan 03, 2020 2:31 pm

Ik heb meerdere koptelefoons van Sennheiser. Alleszins fan van die wat warmere, doch gedetailleerde sound. Vooral de HD600 is een ware geweldenaar. Met 300ohm wat pittig om aan te sturen (vandaar dat ik Dragonfly's van Audioquest en nog een tweetal desktop hoofdtelefoonversterkers boven en beneden gebruik), maar als ie zingt, is het geweldig. Toch echt een flink stuk beter dan de HD599 en HD518 die ik ook heb. Onderweg gebruik ik tegenwoordig zo'n HD1 Momentum (ook van Sennheiser) met noise cancelling. Echt ideaal voor vlieg- en treinreizen. In tegenstelling tot Bose dempt deze stemmen wat minder, maar motorgeronk bijvoorbeeld wel volledig. Heerlijk.

@Den: NAD is altijd goed. Mooie minimalistische uitstraling en geen fratsen. KEF vind ik eveneens geweldig. Heb daar de Q100 monitoren en de Q200 center speaker van. Kan niet anders zeggen dan dat het glashelder, gedetailleerd geluid oplevert. Deze speakers zijn bovendien redelijk vergevingsgezind bij wat mindere opnames.

kneuz

Bericht door kneuz » zo jan 12, 2020 10:22 pm

Yup, ben zelf best wel een audiofiel, maar wel een rationele. Ben van mening dat cd-kwaliteit voldoende is.

Wat betreft apparatuur heb ik jaren geleden een flinke investering gedaan en gebruik die installatie nog steeds: Stagedac (DAC, ik gebruik het via USB en het digitale signaal is cd-kwaliteit via Windows) en Concerto (koptelefoonversterker) van Meier Audio, met een beyerdynamic T1 koptelefoon (originele versie). Nu ik er aan denk, het is écht al meer dan 9 jaar dat ik die dingen gebruik! :D

LP's zijn wat mij betreft meer voor de lol en "het gevoel" van het draaien van een plaat. Ik heb een Technics 1210 met een Ortofon 2M Red cartridge, en een DIY phono pre-amp.

Jammer genoeg is de productie van veel metal-albums zwaar bagger! Het maakt dan niet uit hoe goed je hi-fi installatie is want crap in = crap out.

Ben geen liefhebber van speakers, ik heb hier op m'n bureau wel twee van die kleine Bose'tjes staan.

Voor reizen heb ik een Meier Audio PCStep (USB DAC en koptelefoonversterker in één) met een beyerdynamic DT1350.
M A X I M U M V O L U M E Y I E L D S M A X I M U M R E S U L T S

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jan 14, 2020 9:38 am

Cd-kwaliteit is ook voldoende. Al geeft het gek genoeg wel een gevoel van genoegen als je sacd's of highres muziek beluistert. Ook al heeft highres zeker niet altijd zin. Een cd-opname opkrikken naar hoge resolutie heeft natuurlijk niet zoveel zin, omdat de oorsprong geen highres is. Geluid is in dat opzicht niet hetzelfde als beeld.

Den

Bericht door Den » di jan 14, 2020 10:58 am

Jeroen schreef:
vr jan 03, 2020 2:31 pm
Ik heb meerdere koptelefoons van Sennheiser. Alleszins fan van die wat warmere, doch gedetailleerde sound. Vooral de HD600 is een ware geweldenaar. Met 300ohm wat pittig om aan te sturen (vandaar dat ik Dragonfly's van Audioquest en nog een tweetal desktop hoofdtelefoonversterkers boven en beneden gebruik), maar als ie zingt, is het geweldig. Toch echt een flink stuk beter dan de HD599 en HD518 die ik ook heb. Onderweg gebruik ik tegenwoordig zo'n HD1 Momentum (ook van Sennheiser) met noise cancelling. Echt ideaal voor vlieg- en treinreizen. In tegenstelling tot Bose dempt deze stemmen wat minder, maar motorgeronk bijvoorbeeld wel volledig. Heerlijk.

@Den: NAD is altijd goed. Mooie minimalistische uitstraling en geen fratsen. KEF vind ik eveneens geweldig. Heb daar de Q100 monitoren en de Q200 center speaker van. Kan niet anders zeggen dan dat het glashelder, gedetailleerd geluid oplevert. Deze speakers zijn bovendien redelijk vergevingsgezind bij wat mindere opnames.
geen overbodige knopjes of rare opties die je toch nooit gebruikt op die NAD. Heel fijne apparatuur. In combinatie met de KEF Q11 is het inderdaad een vergevingsgezinde set up die tegelijk de goede producties echt de ruimte biedt om te schitteren. Ik heb deze combi (speakers/versterker) inmiddels denk een jaar of 15 en het bevalt met nog steeds uitstekend. De platenspeler, een recente toevoeging, is echt een verbetering ten opzichte van zijn voorganger (een goedkope sony). Veel meer definitie in het geluid nu, veel warmer ook.

Is in jouw beleving een hoofdtelefoonversterker ook nodig bij een versterker als een NAD?

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jan 14, 2020 1:58 pm

Hangt er vanaf. De meeste hoofdtelefoonuitgangen van reguliere versterkers hebben een gain van 150 ohm. Over het algemeen zat voor de meeste exemplaren. Ga je echter een stapje hoger, is een aparte versterker voor koptelefoons wel prettig. Je haalt er altijd wel geluid uit, maar het volume is lager en het geluid is vlakker.

Mijn ervaring is trouwens dat een aparte hoofdtelefoonversterker altijd zin heeft, omdat ze specifiek voor dat doel ontworpen zijn. Op veel uitgangen op cd-spelers en amps is namelijk toch wat beknibbeld.

Een hoofdtelefoonversterker hoeft overigens niet extreem duur te zijn. Zo'n Dragonfly Black met ingebouwde DAC heb je tegenwoordig al voor 80 a 90 euro. Als je veel muziek op je pc draait en je hebt maar een matige geluidskaart is zo'n stick echt aan te raden. Geluid knapt er direct van op en dat is geen placebo. DAC kun je trouwens dan ook tussen je computer en versterker zetten om dat geluid op je speakers te horen, al is het verschil tussen converters toch minder groot. Sommige mensen beweren van wel, maar dat kan ook zijn wat je jezelf wijsmaakt.

Den

Bericht door Den » di jan 14, 2020 2:19 pm

Jeroen schreef:
di jan 14, 2020 1:58 pm
, maar dat kan ook zijn wat je jezelf wijsmaakt.
Bij heel veel audiofiele claims heb ik het idee dat iemand zichzelf iets heeft wijsgemaakt. Of anders gezegd: in het begin kun je heel veel bereiken met beperkte investeringen. Als je al wat moois hebt staan moet je steeds meer investeren voor steeds minder resultaat.

In dat kader: dank voor je advies! Eens even kijken wat die koptelefoonuitgang van mijn versterker levert.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jan 14, 2020 2:34 pm

Het is een kwestie van uitproberen.

En ja, audiofiele claims zijn er in allerlei soorten en maten. Kabels zijn daar een goed voorbeeld van. Ja, ze hebben invloed, maar de hoorbaarheid valt mijns inziens te betwisten. Toch ontstaat zo'n gevoel automatisch als een nieuw apparaat of een kabeltje er fraai uitziet. Er zijn bijvoorbeeld mensen die menen dat zilveren kabels scherper en helderder klinken. Wat mij betreft puur associatie, omdat de kleur van het zilver wat killer is en eerder doet denken aan frisheid dan aan warmte. Ach ja, als mensen er tevreden mee zijn, heb ik er geen moeite mee. Ik heb hier en daar ook wel wat signaalkabels van Audioquest en luidsprekerkabels van QED, maar dat is meer omdat ze er netjes uitzien en vrijwel nooit kapot gaan, dan om de klank.

Heidewolf

Bericht door Heidewolf » di jan 14, 2020 9:06 pm

Binnenkort ga eindelijk eens verhuizen van mij studentenkamertje naar een fatsoenlijk appartement. Nu heb ik al een versterker, cd-speler en platenspeler, maar voor het 'huiskamergevoel' wil ik ook radio. Daarnaast heb ik geen zin in een goedkoop bluetooth adaptertje, dus die functionaliteit wil ik voor 't gemak. Op de site van HiFI Klubben kwam ik de volgende optie tegen, die mij wel aanstaat omdat de spotify functie ook wel fijn is. Nu stream ik nogal eens via youtube, maar daar wil ook mee stoppen. Het is natuurlijk ook een optie om een nieuwe versterker aan te schaffen met al die functies, maar dat kost ook weer 400 euro. Hebben de mensen alhier nog tips of wellicht ervaring met onderstaand product?

https://www.hifiklubben.nl/stereo/tuner ... -en-radio/

Argon Audio Stream3M Muziek streamer en radio, € 189,00

Argon Stream3M – compacte en uitgebreide muziekstreamer met Spotify Connect, internetradio, DAB/FM en Bluetooth
  • *Geïntegreerde Bluetooth en DAB/FM-radio
    *Spotify Connect, internetradio en de muziek op de computer of netwerkschijf
    *Erg compact
    *Elegante kleurendisplay aan de voorkant
    *App-controller voor iOS/Android, inclusief IR-afstandsbediening
De Stream3M is een slimme en betaalbare muziekstreamer/radio waarmee je een installatie in een handomdraai kunt uitbreiden met streaming, internetradio, DAB/FM en Bluetooth. Met dit kleine kastje kun je luisteren naar radiozenders van over de hele wereld en kiezen uit miljoenen nummers via je Spotify-app – en al je andere muziek kun je via Bluetooth streamen met je smartphone.

En met de UNDOK-app kun je alle muziek op je computer of netwerkschijf streamen. De grote kleurendisplay op de voorkant ziet er schitterend uit en maakt het erg eenvoudig om door je muziek te navigeren met de bijgeleverde infrarood-afstandsbediening.

De Stream3M is gewoon de ideale oplossing voor iedereen die tevreden is met zijn of haar huidige installatie, maar wel gebruik wil maken van streaming of radio. Slim en betaalbaar!

Afbeelding

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jan 14, 2020 9:10 pm

Het zal vast prima zijn :P In de huiskamer gebruik ik Heos en de app Tune In, waar alle radiostations ter wereld op staan. Dikke prima. Ben niet van plan om een aparte tuner aan te schaffen, want ik luister eigenlijk zelden tot nooit naar de radio. Streamen kan ook via mijn mobiele telefoon. Mankeert ook niets aan, maar ik gebruik geen Spotify of Tidal, om eerlijk te zijn.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » vr jan 17, 2020 10:55 am

Mijn lijst van albums die ik interessant vind maar nog niet geluisterd heb, is eindeloos. Ook voor mij geen radio. Alleen met de feestdagen, want als de top 2000 niet op staat, krijg ik ruzie met mijn vrouw. Ik ben dat evenement eigenlijk al enkele jaren beu.

Mijn set is van Music Hall en Quadral. Versterker, cd-speler en pick-up zijn Music Hall. De pick-up is wel het model van pro-ject. Zes jaar geleden cadeau gekregen van mijn ouders. Mijn vader is helemaal weg van dat merk, terwijl hij altijd van Marantz was. MH is in elk geval een stuk goedkoper en kwalitatief net zo goed. Althans, dat zeggen mijn pa en de hifi zaak waar hij het gekocht heeft.

De speakers van Quadral heb ik zelf uitgezocht. Ook zes jaar geleden, toen we op het punt stonden om naar Eindhoven te verhuizen. Best wel een belevenis om naar zo'n zaak te gaan waar de set al klaar staat met tien verschillende speakers om vervolgens een aantal albums te draaien en te vergelijken. Tot die tijd had ik nooit echt stilgestaan bij het feit dat de kwaliteit zo kan wisselen. Natuurlijk wist ik wel dat draagbare cd-spelers van een paar tientjes flink kraken, daar niet van.

Na een kwartier waren er al zeven speakers afgevallen. Voor de laatste drie heb ik toen nog een klein uur uitgetrokken. Twee waren een stuk goedkoper dan de ander, maar ik heb toen de duurste set meegenomen. Die had toch het beste geluid en ik was plots bijna twee ruggen armer. Geen seconde spijt van gehad, want het geluid is echt subliem. Probleem is wel dat de set op zolder staat. Daar kom ik nauwelijks nog sinds ik kinderen heb. Ik durf het ook niet naar beneden te halen, omdat het kapot kan gaan. Lange tijd de dvd-speler, tablet en laptop gebruikt om mijn muziek af te spelen. De speler werkt alleen omslachtig, de iPad werkt goed, maar heeft een laag maximum volume en van de laptop krijg ik hoofdpijn. Dat laatste krijg ik de laatste paar jaar best vaak bij slecht geluid. Mijn zwager heeft er een handje van om muziek via zijn telefoon af te spelen. Vaak toch al kutherrie, maar met al die ruis echt een heel vervelende ervaring. Beneden heb ik het probleem opgelost met een Sonos one. Ik vind het een prachtig merk en uit dat kleine boxje komt een verrassend goed geluid. Ik loop al een tijdje rond met het idee om een tweede te kopen voor een voller (stereo) geluid.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » vr jan 17, 2020 11:11 am

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr jan 17, 2020 9:32 pm

Mooi man. Music Hall is dik in orde en Quadral bouwt superspeakers.

Heidewolf

Bericht door Heidewolf » za jan 18, 2020 5:55 pm

Ligt 't aan mij of is er gewoon geen foto?

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za jan 18, 2020 8:25 pm

Ja ben ook wel benieuwd.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » zo jan 19, 2020 12:36 am

Vreemd... ik kijk er morgen wel even naar

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do jan 23, 2020 9:08 pm

We blijven nieuwsgierig ;)

raymondK

Bericht door raymondK » do feb 06, 2020 10:36 am

Ben me de laatste tijd ook weer wat meer aan het verdiepen in de hi-fi wereld. Heb zelf een Onkyo versterker met Teufel Ultima MK 40 staande speakers voor het stereo geluid en voor surround gebruik ik ook deze speakers met Magnat speakers. Heb me laatst ook nog een tweede platenspeler uit de jaren 70 van Dual gehaald, deze is geheel gereviseerd. Was eerst van plan om een totaal nieuwe platenspeler te halen maar na een beetje research op het internet werd vrij vaak het advies gegeven om in plaats van een nieuwe een goede oude te halen. Het is trouwens een Dual 1226 met Shure M75 element. Ook heb ik een tweedehands Denon avr 1803 versterker gehaald om mijn andere platenspeler op aan te sluiten voor in mijn bar. Gebruik een Sennheiser HD429 hoofdtelefoon met een Yohoolyo hoofdtelefoonversterker, maar ben serieus aan het kijken naar de HD600, die wordt veel geprezen overal. Ben zeer tevreden met deze opstelling nu. Ben echt geen audiofiel figuur maar merk/hoor toch echt wel het verschil tussen speakers van 50 euro en 500 euro, hetzelfde geldt trouwens voor meer dingen, hoewel het verschil tussen speakers van 50 euro en 500 vele malen groter is dan tussen 500 en 5000 me dunkt.

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » do feb 06, 2020 1:10 pm

Ja, dat zeg je nu... We spreken elkaar over tien jaar wel weer eens. :mrgreen:
Front voor/der Matigheid
last.fm

raymondK

Bericht door raymondK » do feb 06, 2020 4:42 pm

Haha ja dat is ook weer zo. Maar denk niet dat ik in de nabije toekomst zo veel geld daar voor uit ga geven. Het mag gerust wat kosten, is toch mijn grootste hobby maar als ik soms zie wat sommige dingen kosten denk ik echt hmmm is dat het waard? Tot nu toe bevalt het me prima wat ik nu heb.

Plaats reactie