MF forum playlist #4: zomerhits

Voor al je normale zaken
Plaats reactie
Krimhild

Re: MF forum playlist #4: zomerhits

Bericht door Krimhild » zo mei 31, 2020 4:00 pm

Kees schreef:
za mei 30, 2020 8:43 pm
Weinig verassingen, in de zin van bands die ik nog niet kende in deze lijst. Dat wat ik nog niet kende was soms heel slecht (de ironische Duitse metalfestivalnummers als Brujera en dat Nanonwar - ik trek dat ironische perspectief/dito festivalsfeer niet), of erg goed: Wolves In The Throne Room, Somali Yacht Club en Hella.

Dan dingen die ik ooit eens vluchtig geluisterd had, ene oor in, andere uit, maar nu best meevielen: Dragonforce toen ze nog goed waren (in 2004 geluisterd en de kwalitatieve powermetaltest niet gehaald, maar achteraf is dit misschien wel hun beste album) en Suidakra: best donkere muziek, als een simple man's Primordial met powermetalinsteek.

Een hoop nummers die te lang duren, ondanks dat ze erg toffe passages bevatten, zoals die van Jess aan het einde. De becijfering door een flink aantal mensen van het merendeel van mijn nummers laat zien dat metal toch een 'young white men labour class'-gebeuren blijft.

Geen slechte lijst, maar de volgende keer hoop ik op iets originelers en uitdagenders, en een keer geen System of a Down, Ministry, Scorpions, Faith No More, Type O Negative en Primordial.
Ik snap die laatste uitspraak niet. Dat jouw nummers slechte cijfers krijgen zegt iets over de nummers, niet over of metal voor de "young white men labour class" is, toch?

Bovendien geef je zelf ook een slecht cijfer aan een samba-nummer =;')
The Devil’s Blood twice a day
Keeps the dourness at bay

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » zo mei 31, 2020 5:49 pm

Krimhild schreef:
zo mei 31, 2020 3:47 pm
Lennert schreef:
za mei 30, 2020 8:34 pm
Voor iedereen die Bad Brains een onvoldoende geeft:

Afbeelding
^^
Lennert schreef:
za mei 30, 2020 9:16 pm
Wat is dat Voyager ongelooflijke hipster net-niet-metal.

Dikke 8.
:mrgreen:
:lol:

Wat een heerlijk Halloween-feest was dit ook.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Ik omarm mijn innerlijke blekkie

Mollusk

Bericht door Mollusk » zo mei 31, 2020 7:02 pm

Bleek No. 1 schreef:
zo mei 31, 2020 3:41 pm
Brrrrrrrr positief, of negatief?
Negatief. Wat een meuk.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Bleek No. 1

Bericht door Bleek No. 1 » zo mei 31, 2020 7:13 pm

Teleurstellend.
In Search Of M-Theory.

Mollusk

Bericht door Mollusk » zo mei 31, 2020 8:36 pm

Inderdaad. Teleurstellende meuk.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Crises

Bericht door Crises » zo mei 31, 2020 8:50 pm

Ik vind dat ze de outro van Smash groot onrecht hebben aangedaan...
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » zo mei 31, 2020 10:30 pm

Om nog even in de zomermuzieksfeer te blijven:

Suus, dit ga jij gaaf vinden!

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Bleek No. 1

Bericht door Bleek No. 1 » zo mei 31, 2020 10:41 pm

Mud. Jezus. Echt te vaak gehoord dankzij mijn ouders. Nooit meer, alsjeblieft! Aaahhhh!
In Search Of M-Theory.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » zo mei 31, 2020 10:45 pm

Als ik nog op de basisschool zou zitten en ik moest iets playbacken, dan zou ik Mud kiezen. Die dansjes zijn geweldig
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Crises

Bericht door Crises » ma jun 01, 2020 1:09 am

Oh, ja... dat dansje...
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Crises

Bericht door Crises » ma jun 01, 2020 1:12 am

(Ik heb ooit op de basisschool een vrij harde band geplaybackt... ik kan me even niet meer heugen welke, maar ik was de gitarist. (Met een piepschuimen gitaar bekleed met zilverfolie) Een heel fijne herinnering.)

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jun 01, 2020 7:48 am

Krimhild schreef:
zo mei 31, 2020 4:00 pm
Kees schreef:
za mei 30, 2020 8:43 pm
Weinig verassingen, in de zin van bands die ik nog niet kende in deze lijst. Dat wat ik nog niet kende was soms heel slecht (de ironische Duitse metalfestivalnummers als Brujera en dat Nanonwar - ik trek dat ironische perspectief/dito festivalsfeer niet), of erg goed: Wolves In The Throne Room, Somali Yacht Club en Hella.

Dan dingen die ik ooit eens vluchtig geluisterd had, ene oor in, andere uit, maar nu best meevielen: Dragonforce toen ze nog goed waren (in 2004 geluisterd en de kwalitatieve powermetaltest niet gehaald, maar achteraf is dit misschien wel hun beste album) en Suidakra: best donkere muziek, als een simple man's Primordial met powermetalinsteek.

Een hoop nummers die te lang duren, ondanks dat ze erg toffe passages bevatten, zoals die van Jess aan het einde. De becijfering door een flink aantal mensen van het merendeel van mijn nummers laat zien dat metal toch een 'young white men labour class'-gebeuren blijft.

Geen slechte lijst, maar de volgende keer hoop ik op iets originelers en uitdagenders, en een keer geen System of a Down, Ministry, Scorpions, Faith No More, Type O Negative en Primordial.
Ik snap die laatste uitspraak niet. Dat jouw nummers slechte cijfers krijgen zegt iets over de nummers, niet over of metal voor de "young white men labour class" is, toch?

Bovendien geef je zelf ook een slecht cijfer aan een samba-nummer =;')

Wordt een beetje eng, dit. Net als elke keer de link met FvD en Baudet. Ik denk niet dat er ook maar één persoon op dit forum met deze gedachte gehandeld heeft.

Ik in elk geval niet. Simpele pretpunk is niet mijn ding en Urban Dance Squad kan me op een paar liedjes na ook niet boeien.

Was je met betere 80ies pop als Talk Talk of Tears For Fears of voor mijn part Seal gekomen, was het in mijn geval al weer heel anders gelopen.

Smaak relateren aan vaag omschreven raciale leeftijdsgroepen is in deze context kolderiek. Dat metal puur en alleen voor blanke kerels is, is ook achterhaald.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Crises

Bericht door Crises » ma jun 01, 2020 8:32 am

Het is ook raar: waarom zouden die drie nummers dat kunnen aangeven? Zelf scoort hij een nummer van Mexicaanse immigranten dan weer het laagst...

Het enige wat dat aantoont, is dat MF-ers niet zo van Grindcore persiflages houden... of überhaupt grappig bedoelde nummers, gezien het feit dat die ook echt stijf onderaan staan.
Het zijn trouwens de enige twee nummers die in mijn hoofd bleven hangen...

Heyoka

Bericht door Heyoka » ma jun 01, 2020 8:57 am

Crises schreef:
ma jun 01, 2020 8:32 am

Dan heb je zeker dat bout nummer van Gammaray niet geluisterd zeker? "GIve me a sign", het blijft maar door mijn hoofd galmen.

Het nummer van Urban Dance Squad kende ik niet, vroeger via vrienden wel wat van gehoord. Ik vond dit nummer verrassend luisterbaar. En deze bleef ook redelijk in mijn hoofd hangen.

Krimhild

Bericht door Krimhild » ma jun 01, 2020 9:30 am

Heyoka schreef:
ma jun 01, 2020 8:57 am
Crises schreef:

Dan heb je zeker dat bout nummer van Gammaray niet geluisterd zeker? "GIve me a sign", het blijft maar door mijn hoofd galmen.

Het nummer van Urban Dance Squad kende ik niet, vroeger via vrienden wel wat van gehoord. Ik vond dit nummer verrassend luisterbaar. En deze bleef ook redelijk in mijn hoofd hangen.
Maar jij bent dan ook het tegenovergestelde van de young white men labour class", toch? Dus dan klopt het weer!

Bleek No. 1

Bericht door Bleek No. 1 » ma jun 01, 2020 9:39 am

Ik wil gewoon graag een nieuwe uitdaging.

Maar, de meeste comedymuziek/metal kunnen mij niet erg boeien, afgezien van wel eens Richard Cheese, Stephen Lynch, Flight of the Conchords, Epic Rap Battles, Devin Townsend (heerlijk), Bloodhound Gang, Metalocalypse.

Maar ik kan echt niks/kan heel weinig/heb een hekel aan Ninja Sex Party, Psychostick, the Lonely Island, Tenacious D (ik ben behoorlijk Jack Black moe), Weird Al, Tim Minchin.
In Search Of M-Theory.

Crises

Bericht door Crises » ma jun 01, 2020 9:41 am

Heyoka schreef:
ma jun 01, 2020 8:57 am
Crises schreef:

Ik vond het nummer van Gammaray erg vergeetbaar. ;)

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jun 01, 2020 9:55 am

Send Me A Sign :p

Heyoka

Bericht door Heyoka » ma jun 01, 2020 9:57 am

Jeroen schreef:
ma jun 01, 2020 9:55 am
Send Me A Sign :p
Ik had het net verdrongen!

Heyoka

Bericht door Heyoka » ma jun 01, 2020 10:04 am

Ik denk dat dit de minste lijst was voor mij.

Paar nieuwe leuke dingen ontdekt:

Graveyard - Hisingen Blues
And so I watch you from afar - Set guitars to kill

De rest was beneden de 8,5 of kende ik al.

En iedereen die Turbonegro beneden de 7 heeft gegeven, moet zich kapot schamen, zijn/haar account opheffen, haar afknippen en de rest van zijn/haar leven iedere morgen voor de spiegel zeggen: "ik ben metal-onwaardig".

Krimhild

Bericht door Krimhild » ma jun 01, 2020 10:11 am

=‘)

Ja, bij herbeluistering vond ik die And so I Watch You toch ook wel wat, al vond ik de rest van het album minder.

Crises

Bericht door Crises » ma jun 01, 2020 10:15 am

Heyoka schreef:
ma jun 01, 2020 10:04 am

En iedereen die Turbonegro beneden de 7 heeft gegeven, moet zich kapot schamen, zijn/haar account opheffen, haar afknippen en de rest van zijn/haar leven iedere morgen voor de spiegel zeggen: "ik ben metal-onwaardig".
Ik mag mijn haar houden... Oh, wacht...

Bleek No. 1

Bericht door Bleek No. 1 » ma jun 01, 2020 10:33 am

Krimhild schreef:
ma jun 01, 2020 10:11 am
=‘)

Ja, bij herbeluistering vond ik die And so I Watch You toch ook wel wat, al vond ik de rest van het album minder.

Volgende keer biertje erbij. En vrienden.
Beste vriend en ik kunnen altijd helemaal losgaan op hun muziek
In Search Of M-Theory.

Kees

Bericht door Kees » ma jun 01, 2020 10:56 am

Jeroen schreef:
ma jun 01, 2020 7:48 am
Wordt een beetje eng, dit. Net als elke keer de link met FvD en Baudet. Ik denk niet dat er ook maar één persoon op dit forum met deze gedachte gehandeld heeft.

Ik in elk geval niet. Simpele pretpunk is niet mijn ding en Urban Dance Squad kan me op een paar liedjes na ook niet boeien.

Was je met betere 80ies pop als Talk Talk of Tears For Fears of voor mijn part Seal gekomen, was het in mijn geval al weer heel anders gelopen.

Smaak relateren aan vaag omschreven raciale leeftijdsgroepen is in deze context kolderiek. Dat metal puur en alleen voor blanke kerels is, is ook achterhaald.
Ik denk dat jij de betreffende zin van mij serieuzer neemt dan ik zelf. De cynische toon was echter wel ingegeven door mijn standpunt over Drudkh en de negatieve reacties daarop.

Volgens mij zijn er op dit forum een hoop mensen die stukken kritischer zijn over FvD/Baudet dan ik zelf, in de eerste instantie. Die vinden uitspraken van een politieke partij over 'homeopathische verdunning van de samenleving', 'ik wil dat in de toekomst Nederland/Europa dominant blank blijft', een bezoek brengen aan antisemiet Jean Marie Le Pen, een etentje met racist Jared Taylor, en antisemitische uitspraken van FvD-leden zeer problematisch.

Dat vind ik ook, maar niet perse erger dan een band die shirts met racistische leuzen en (pseudo-)hakenkruizen produceert, daarvoor actief was als een nazi-verheerlijkende band en daar nooit openlijk een spijtbetuiging voor heeft gedaan, gewoon verder is gegaan met romantisch-nationalistische kattebelletjes in hun songteksten en gekozen covers naar hun antisemitsche achterban, bandleider die in de Drudkh-jaren met een andere band mee heeft gedaan op een anti-Bob Geldof (wat zou je tegen Bob Geldof hebben? Geld voor Afrika, of is het het feit dat hij een Joodse grootmoeder heeft heeft?), samen met een NSBM-band als Der Stürmer en een band die vele op forum openlijk als anti-semiet actieve fans heeft?

Lijkt mij allemaal niet minder erg dan FvD/Baudet. Muziek/cultuur beïnvloedt de gedachten mensen ook. Ik denk dat je in NL en de in de Angelsaksische wereld al helemaal eerder een probleem hebt met je werkgever als het bekend wordt dat je naar 'Art for the white intellectual elite'-Drudkh luistert dan dat bekend wordt dat je FvD stemt.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jun 01, 2020 11:07 am

Ik doelde in dit geval niet op de nasleep van jouw opmerkingen over Drudkh, voor de helderheid. Ik werd puur een beetje narrig van dat zinnetje.

Krimhild

Bericht door Krimhild » ma jun 01, 2020 11:09 am

Kees: dus kunst en politieke partijen moeten zich aan dezelfde morele regels houden?

Heyoka

Bericht door Heyoka » ma jun 01, 2020 11:15 am

Ik ben het wel met Kees eens dat er vaak iets te lichtvoetig gedaan wordt over NS-muziek.

Voor mij ligt de grens als er in de muziek verwijzingen zitten naar dit soort thema's of als er op de een of andere manier via de band zelf dergelijke dingen worden gecommuniceerd. Iets als Burzum zou daarom ook gemeden moeten worden. Het verbaasd me dat dergelijke cd's gewoon te koop zijn, terwijl de hakenkruizen toch niet te missen zijn.

Dat mensen achter een band een politieke opvatting hebben die anders is dan die van mij, is wat mij betreft prima, zolang dat maar persoonlijk blijft.

Bands dien hun excuses aanbieden of zeggen van standpunt zijn veranderd: tja.
Op zich: wat wil je nog meer horen dan? Aan de andere kant zou ik denken: als het echt zo is, doe je dan ook afstand van de muziek die je eerder maakte? Waarom niet gewoon een nieuwe band beginnen?

Kees

Bericht door Kees » ma jun 01, 2020 11:43 am

Krimhild schreef:
ma jun 01, 2020 11:09 am
Kees: dus kunst en politieke partijen moeten zich aan dezelfde morele regels houden?
Ik zou in de eerste plaats willen stellen dat de luisteraar/consument een morele rol heeft in het wel of niet aanschaffen/ondersteunen/verspreiden/bekend maken van muziek met haatdragende teksten, of die indirect (via het netwerk van de band) leidden naar een haatdragende boodschap. Bands als Drudkh en Burzum, die in de het 'bovengrondse' opereren (concerten, festival, officiële legitieme muziekverstrekkers) kunnen als een portaal ('gateway') naar de NSBM-scene functioneren.

Dezelfde mechanismes zie je ook bij politieke partijen. FvD als een portaal naar Erkenbrand, Identitairen, etc; VlaamsBelang naar Schild&Vrienden, etc. In het bovengrondse doen deze bewegingen, bij monde van FvD, Drudkh, meestal geen openlijke haatdragende uitspraken, en tot geweld oproepen helemaal niet, maar hun 'ondergrondse' counterparts doen dat wel. Ze zijn slim om de banden met de counterparts informeel te houden en niet formeel, dus niet direct (en moeilijk) aantoonbaar.

Zolang politieke partijen en kunstmakers in het bovengrondse niet tot geweld oproepen, kan veel. Het is aan journalisten, activisten en wetenschappers (historici bijvoorbeeld) om hun formele en informele netwerken in het ondergrondse in de gaten te houden en de potentiële stemmers en consumenten daarover te informeren. Dat is het spel in onze moderne rechtstaat en democratische samenleving.

Kees

Bericht door Kees » ma jun 01, 2020 11:49 am

Ik breng het hier misschien wat sterk, maar ik denk dat ik nog redelijk gematigd (en mild) ben in vergelijking wat nu de mores is in de mainstream media-, onderwijs- en wetenschappelijke wereld, met alle invloeden van het politiek correcte- en activistische sociale rechtsvaardigheidsdenken. Met theorieën als 'guilty by association' ben je als luisteraar van Drudkh dan al 'af' omdat ook antisemieten naar de muziek van de band luisteren, of het positief becijferen van een nummer van Drudkh in onze lijst al gelijk staat aan het verspreiding en 'enabelen' van fascisme en racisme.

Krimhild

Bericht door Krimhild » ma jun 01, 2020 11:54 am

Shit! Hitler hield ook van bruin brood! Ik ben een nazi!
grapje!

Shreds of Sanity

Bericht door Shreds of Sanity » ma jun 01, 2020 1:00 pm

Als we in de zomerhits over politiek gaan praten is het tijd voor een nieuwe lijst denk ik. ;)

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jun 01, 2020 1:05 pm

Je moet niet vergeten dat nationalisme in Oekraïne veel meer verankerd is in de historie. Altijd geruzie over grenzen, aan wie wat toebehoort en een geschiedenis vol bloed.

In veel delen van Oekraïne wordt ook heel anders aangekeken tegen de Duitse bezetting. Veel inwoners zagen die periode als een bevrijding van het communisme. Nog steeds spreken mensen met respect over nazi's die daar destijds de scepter zwaaiden, ondanks het brute beleid en het weinige respect tegenover de Slavische bevolking.

In de communistische jaren daarna groeide een sterke neo-romantische beweging, gestoeld op dat Oekraïense nationalisme en geïdealiseerde elementen uit het nazi-tijdperk. Niet per se verafgoding van Hitler overigens. Voor jongeren natuurlijk een wijze om te rebelleren.

Een Drudkh en Nokturnal Mortum lijken ook deels uit die traditie voort te zijn gekomen, waarbij ze flink wat mythologische, anti-clericale en nationalistische aspecten hebben meegenomen.

In de beginjaren van Drudkh lag er een sterke nadruk op het politieke aspect van die gedachtegang. De teksten waren zeker tot en met Estrangement best radicaal. Band kan zeggen van niet, maar albums werden tot de signing bij Season Of Mist ook zo aangeprezen door het Britse label Supernal Music, overigens ook een platenmaatschappij die een voorkeur had voor de traditionalistische aanpak. Valt genoeg over te vinden.

Pas na Microcosmos bracht Drudkh een statement naar buiten dat ze geen politieke band waren.

Is Drudkh dan fout? Moeilijk. In bepaalde opzichten misschien wel, afhankelijk natuurlijk van hoe je er zelf instaat. De uitspraak 'Music For The White Intellectual Elite' is waarschijnlijk serieuzer te nemen dan 'Norsk Arisk Black Metal' van Darkthrone. Maar dan is weer van belang waar je zelf de grens trekt. Ik dacht dat jij, Kees, ook wel eens naar de latere heavy metal-achtige cd's van Darkthrone luisterde, toch?

Bleek No. 1

Bericht door Bleek No. 1 » ma jun 01, 2020 1:10 pm

"Gaaaaap".
Roep maar als er een nieuw thema is.
In Search Of M-Theory.

Heyoka

Bericht door Heyoka » ma jun 01, 2020 1:32 pm

Bleek No. 1 schreef:
ma jun 01, 2020 1:10 pm
"Gaaaaap".
Dit soort onverschillige reacties op dit onderwerp, zijn bijna net zo erg als het onderwerp waarover het gaat.
Fijn te weten waar je staat.

Bleek No. 1

Bericht door Bleek No. 1 » ma jun 01, 2020 1:33 pm

Ik heb het niet eens gelezen, flapdrol.
In Search Of M-Theory.

Heyoka

Bericht door Heyoka » ma jun 01, 2020 1:35 pm

Bleek No. 1 schreef:
ma jun 01, 2020 1:33 pm
Je hebt het wel gelezen.

Bleek No. 1

Bericht door Bleek No. 1 » ma jun 01, 2020 1:39 pm

Niet. Denk je dat ik zoveel lappen tekst wil lezen als het geen Torah is? Nee, dank je.
In Search Of M-Theory.

Heyoka

Bericht door Heyoka » ma jun 01, 2020 1:42 pm

Je hebt het gelezen en toen vond je jezelf stoer om jezelf er onverschillig over uit te laten door te gapen.
Er staan hier wel vaker lange teksten. Daar vind je het niet nodig. En daarom weet ik nu ook waar je staat.

Bleek No. 1

Bericht door Bleek No. 1 » ma jun 01, 2020 1:44 pm

Dude, ik heb het niet eens gelezen. Laatste keer dat ik mijn tijd aan je besteed.
In Search Of M-Theory.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » ma jun 01, 2020 2:01 pm

Heyoka schreef:
ma jun 01, 2020 1:32 pm
Bleek No. 1 schreef:
ma jun 01, 2020 1:10 pm
"Gaaaaap".
Dit soort onverschillige reacties op dit onderwerp, zijn bijna net zo erg als het onderwerp waarover het gaat.
Fijn te weten waar je staat.
+1

We can't afford to be neutral on a moving train.

Dat gezegd zijnde ga ik mijn laptop eens openklappen om een nieuw thema te bepalen.
Last.fm profiel
Facebook band

We can't afford to stay neutral on a moving train!

paradigm shift

Bericht door paradigm shift » ma jun 01, 2020 2:20 pm

Strak plan!
“Alles is te zwaar, omdat alles te licht is” - Paul Celan

Bleek No. 1

Bericht door Bleek No. 1 » ma jun 01, 2020 2:25 pm

Ja. Misschien komt er dan nog een soort van vrede.
In Search Of M-Theory.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » ma jun 01, 2020 2:44 pm

Nieuwe thema beschikbaar in algemeen topic.

Vwb deze lijst hebben Johan en Spawn999 nog wat cijferwerk. Ook Hiero is nog niet helemaal klaar met raten.
Last.fm profiel
Facebook band

We can't afford to stay neutral on a moving train!

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » ma jun 01, 2020 3:34 pm

Op zich is de discussie wel interessant: waar trek je de grens? Er bestaan allerlei gradaties voor 'gateways' naar moreel dubieuze of illegale zaken (analoog aan drugs). Maar inderdaad, voor wie geldt dat hoe en moet je dan bepaalde zaken niet ondersteunen. Ik kan me vinden in Kees' punt en wil ook benoemen dat ik niet van alles 100% op de hoogte ben wat de achtergrond betreft van alle bands waar ik naar luister. De lering die ik hier uit trek is dat ik dat wel vaker ga uitpluizen, want het is wel interessant en voegt iets toe (of doet juist af) aan de muziek.

Dat gezegd hebbende, ik zal eens nadenken hierover i.r.t. het volgende thema.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Kees

Bericht door Kees » ma jun 01, 2020 3:45 pm

Jeroen schreef:
ma jun 01, 2020 1:05 pm
Is Drudkh dan fout? Moeilijk. In bepaalde opzichten misschien wel, afhankelijk natuurlijk van hoe je er zelf instaat. De uitspraak 'Music For The White Intellectual Elite' is waarschijnlijk serieuzer te nemen dan 'Norsk Arisk Black Metal' van Darkthrone. Maar dan is weer van belang waar je zelf de grens trekt. Ik dacht dat jij, Kees, ook wel eens naar de latere heavy metal-achtige cd's van Darkthrone luisterde, toch?
Hier kan ik me grotendeels wel in vinden. Juist die onduidelijkheid vind ik vaak zo typerend voor veel metalbands. Ook wat betreft Darkthrone. Touché trouwens, ik ga eens uitzoeken hoe dat zit met Fenriz en co. Ben op dit moment blij dat ik nooit wat van de band in huis heb gehaald. Wat ik nu toe lees wat de band er zelf over zegt vind ik slappe excuses.

Het is enerzijds goed dat veel metalbands en liefhebbers zich niet door de politiek-correcte waan van de dag laten meeslepen en pleiten voor de onafhankelijkheid van de kunstenaar; anderzijds wil die mentaliteit ook wel eens leiden tot een morele blinde vlek en zijn labels, bookers, concertbezoekers en kopers van muziek niet altijd bewust of onverschillig ten opzichte van discutabele, dubieuze uitspraken en netwerken van bands.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jun 01, 2020 9:01 pm

Staat dat soort romantisch nationalisme van Drudkh in jouw optiek gelijk aan een diehard nazi opinie van Der Stürmer?

Even los van dat t-shirt en gateways. Want als je satanische black metal luistert, wil het ook niet zeggen dat je zelf die kant opgaat.

Crises

Bericht door Crises » ma jun 01, 2020 9:49 pm

Veel belangrijker vind ik dat Drudkh onomwonden afstand genomen heeft van dat verleden. In tegenstelling tot sommige andere bands die een soort van non-excuus als ‘jullie hebben ons altijd verkeerd begrepen’ probeerden onder hun NS-verleden uit te komen. (Satanic Warmaster bijvoorbeeld)

Aan de andere kant: volgens mij treedt Drudkh niet op en hebben ze dat ook nooit gedaan...

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » di jun 02, 2020 3:55 pm

De laatste nummertjes ook beluisterd, ik moet bij Turbonegro denken aan 'Jizzed in my pants' ( :lol: ) en ik vind het wel een geinig nummertje.

Volbeat heeft warempel nog een leuk nummer met 'Sad Man's Tongue' ook. En ik snap niet wat er nou niet te genieten valt van Voyager in de zomer... :mrgreen: Magistraal nummer van Wolves in the Throne Room om de (alfabetische) lijst mee af te sluiten, heel prettig, vooral met dat ongelooflijk overstuurde einde.

Overigens hartstikke trots met het laagste gemiddelde cijfer voor aangeleverde nummers. Ik hoop dat jullie allemaal een zonnesteek krijgen deze zomer. :') Ik heb ook de laagste score wat betreft zelfde smaak met eenieder, dus dat verklaart het allicht.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » di jun 02, 2020 4:15 pm

Heyoka schreef:
ma jun 01, 2020 1:35 pm
Bleek No. 1 schreef:
ma jun 01, 2020 1:33 pm
Je hebt het wel gelezen.
Haha wat is dat toch met jou... dat je denkt dat iedereen jouw teksten al dan niet met knopje leest. Nee je denkt t niet eens je bent er van overtuigd. Raar hoor.
Flikker op met je homofobie

dako

Bericht door dako » di jun 02, 2020 4:17 pm

Ik lees eigenlijk alleen de posts van Krijst nog maar, de rest zal me een fucking rotzorg zijn.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Plaats reactie