MF forum playlist #4: zomerhits

Voor al je normale zaken
Plaats reactie
Appelflap
Contacteer:

Re: MF forum playlist #4: zomerhits

Bericht door Appelflap » di jun 02, 2020 4:21 pm

"ik wil dat in de toekomst Nederland/Europa dominant blank blijft"

Mag je dat zeggen vinden jullie?
Flikker op met je homofobie

Bleek No. 1

Bericht door Bleek No. 1 » di jun 02, 2020 4:22 pm

dako schreef:
di jun 02, 2020 4:17 pm
Ik lees eigenlijk alleen de posts van Krijst nog maar, de rest zal me een fucking rotzorg zijn.

Ja, jij, jij! Jij! Godverdomme.
In Search Of M-Theory.

Heyoka

Bericht door Heyoka » di jun 02, 2020 4:23 pm

dako schreef:
Ik lees eigenlijk alleen de posts van Krijst nog maar, de rest zal me een fucking rotzorg zijn.
:D

Krimhild

Bericht door Krimhild » di jun 02, 2020 7:12 pm

dako schreef:
Volgens mij is dit je nieuwe onderschrift, daak.
The Devil’s Blood twice a day
Keeps the dourness at bay

Crises

Bericht door Crises » di jun 02, 2020 7:17 pm

Ik vind het wel mooi; en de lijstaanvoerder en de hekkensluiter aangeleverd...
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Krimhild

Bericht door Krimhild » di jun 02, 2020 7:19 pm

Crises schreef:
di jun 02, 2020 7:17 pm
Ik vind het wel mooi; en de lijstaanvoerder en de hekkensluiter aangeleverd...
Een man van uitersten.

Crises

Bericht door Crises » di jun 02, 2020 9:29 pm

Ja, want zo sta ik natuurlijk enorm bekend. ;)
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » wo jun 03, 2020 8:13 am

Extreme music for extreme people?
Front voor/der Matigheid
last.fm

Crises

Bericht door Crises » wo jun 03, 2020 4:46 pm

Jep!

Krimhild

Bericht door Krimhild » wo jun 03, 2020 5:29 pm

Mensen die Nanowar of Steel een slecht cijfer hebben gegeven hebben de clip en de liedtekst zeker niet meegekregen?

Als black-metal-liefhebber moet je daar toch om kunnen lachen!

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » wo jun 03, 2020 6:23 pm

Los van de clip en de tekst vind ik het gewoon driewerf kut, Suus. 😝

Als ik die meuk wil horen, zet ik radio 538 wel aan.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Krimhild

Bericht door Krimhild » wo jun 03, 2020 6:28 pm

Maar de tekst is grappuuuuuug!

Heyoka

Bericht door Heyoka » wo jun 03, 2020 7:39 pm

innuendo schreef:
wo jun 03, 2020 6:23 pm
Los van de clip en de tekst vind ik het gewoon driewerf kut, Suus. 😝

Als ik die meuk wil horen, zet ik radio 538 wel aan.
Zelfs als ik het wil horen zet ik de radio uit.

Crises

Bericht door Crises » wo jun 03, 2020 10:50 pm

Ik hou oprechte van Reggeaton. Het is echt heel gaaf.

Krimhild

Bericht door Krimhild » vr jun 05, 2020 11:40 pm

Kees schreef:
ma jun 01, 2020 11:43 am
Krimhild schreef:
ma jun 01, 2020 11:09 am
Kees: dus kunst en politieke partijen moeten zich aan dezelfde morele regels houden?
Ik zou in de eerste plaats willen stellen dat de luisteraar/consument een morele rol heeft in het wel of niet aanschaffen/ondersteunen/verspreiden/bekend maken van muziek met haatdragende teksten, of die indirect (via het netwerk van de band) leidden naar een haatdragende boodschap. Bands als Drudkh en Burzum, die in de het 'bovengrondse' opereren (concerten, festival, officiële legitieme muziekverstrekkers) kunnen als een portaal ('gateway') naar de NSBM-scene functioneren.

Dezelfde mechanismes zie je ook bij politieke partijen. FvD als een portaal naar Erkenbrand, Identitairen, etc; VlaamsBelang naar Schild&Vrienden, etc. In het bovengrondse doen deze bewegingen, bij monde van FvD, Drudkh, meestal geen openlijke haatdragende uitspraken, en tot geweld oproepen helemaal niet, maar hun 'ondergrondse' counterparts doen dat wel. Ze zijn slim om de banden met de counterparts informeel te houden en niet formeel, dus niet direct (en moeilijk) aantoonbaar.

Zolang politieke partijen en kunstmakers in het bovengrondse niet tot geweld oproepen, kan veel. Het is aan journalisten, activisten en wetenschappers (historici bijvoorbeeld) om hun formele en informele netwerken in het ondergrondse in de gaten te houden en de potentiële stemmers en consumenten daarover te informeren. Dat is het spel in onze moderne rechtstaat en democratische samenleving.
Ik heb dat allemaal es laten bezinken, en nu komt boven water dat ik het gewoon kut vind dat muziek die ik ZO goed vind, gebaseerd is op verachtenswaardige visies.

Drudkh, en met name Temnozor en Burzum hebben muziek gemaakt die ik gewoon zo goed vind dat ik er geen woorden voor heb. Nu moet ik dan onder ogen zien dat de lui die dat maken er allerlei achterlijke overtuigingen op na houden, en daar heb ik geen zin in.

In feite kun je hier een parallel trekken met dat voorval van quarterback Drew Brees.

Ik voel me zo verbonden met die muziek en mijn eigen verhaal daarbij, dat ik de realiteit wat betreft de makers ervan niet onder ogen wil komen. Dat negeer ik gewoon.

Drew Brees hecht zoveel waarde aan zijn vlag en landsglorie dat hij geen oog wil hebben voor wat er ook mís gaat in dat land. Dat negeert hij gewoon.

Op zich best wel levensbevestigend van Drew en mij, positief-achtig. Alleen toch niet helemaal kloppend. En ook wel vrij egoïstisch/koppig.

Ok, wat is de oplossing?
Dat we inzien wat een pijnlijke droefkoek er allemaal achter alle glorie schuil gaat? Dat Drew Brees stopt met van Amerika houden en ik stop met van NSBM houden?

Dat eerste sowieso. Dat deed: niet per se. Drew Brees kan nog steeds de glorie van Amerika voelen, de trots en liefde voor dat land, nadat hij volledig onder ogen is gekomen wat er niet goed gaat en daar wat aan heeft gedaan. Op dezelfde manier kan ik (wellicht) onder ogen komen hoe absurd en pijnlijk de overtuigingen van die bands zijn, en daarna als nog blij worden van wat ze wèl goed doen, namelijk muziek maken.

Ik twijfel of dat wel echt kan, want afgelopen tijd kan ik die bands niet meer met vreugde luisteren vanwege dit hele gedoe.

Als het wel zou lukken, zou het lijken op een Boeddhistische oefening, een oefening in ontspannen in de spanning.

Krimhild

Bericht door Krimhild » vr jun 05, 2020 11:46 pm

Of bestaat het gedeelte “onder ogen komen en er wat aan doen” in mijn geval uit die muziek negeren?

Kweenie zo goed. Dat is nog steeds een soort makkelijke uitweg.

De twee voorbeelden zijn ook niet helemaal vergelijkbaar, dat maakt het verwarrend 🙃

Krimhild

Bericht door Krimhild » za jun 06, 2020 12:01 am

De essentie is: dat wat NIET goed gaat in een mens/land/band moet toch los te zien kunnen zijn van wat er WEL goed gaat?

Ik zie nu iets over het hoofd, maar ik weet even niet wat.
Laatst gewijzigd door Krimhild op za jun 06, 2020 11:20 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Heyoka

Bericht door Heyoka » za jun 06, 2020 12:26 am

Mooi verwoord Krim. Het is gewoon jammer als politieke boodschap of overtuiging niet meer los komen te staan van muziek. Met de muziek wordt naar een universeel gevoel gerefereerd, waaruit ieder persoonlijk zijn eigen gevoel op kan plakken. Als de maker ervan een link uitlegt van waar het komt en dat weer vertaalt naar iets universeels, maar ondertussen die persoonlijke overtuiging daar via een andere weg toch inlegt, verdwijnt eigenlijk dat universele. En dat vind ik ook lastig. In principe gaat het om dat universele gevoel, want daarmee kun je met andere communiceren. Als kunstenaar moet je je eigen gevoel naar iets universeels zien te verheven. En dat lukt bands als Burzum en Drudkh op een bepaalde manier heel goed, en vervolgens verpesten ze het.
Tegenwoordig denk ik dat het een kwestie is van goed zoeken naar andere bands. Er zijn ook bands die hetzelfde kunnen bewerkstelligen, zonder idioot te zijn en je mee te nemen in verwerpelijke ideeën en de verspreiding ervan.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » za jun 06, 2020 9:01 am

Ik kan me goed voorstellen dat het een dilemma is. Zeker als je vaak naar die betreffende muziek geluisterd hebt en het veel voor je betekent. Niet alle foute boodschappen zijn even duidelijk. Ik moet ook een beetje denken aan de fans van Michael Jackson (al is misbruik nooit bewezen) of die radio dj die zichtbaar moeite had met het luisteren naar R. Kelly, terwijl ze daar mee opgegroeid was. Dat zijn dan dingen die later aan bod komen.

Met Lennert heb ik jaren geleden Ross The Boss geïnterviewd. Was een erg leuk gesprek met veel mooie anekdotes. Toen ik een hele tijd later de foto bekeek die we als fanboys zijnde hebben laten maken, merkte ik op dat hij een shirt droeg van de NRA. De cd's van Ross (zijn huidige band) heb ik nog, maar die cd van Death Dealer waar hij in zit, staat mede vanwege de redneckhouding van de band op mijn verkooplijst. Ik kan er niet meer met een zuiver geweten naar luisteren.

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za jun 06, 2020 9:25 am

Echt? Dat maakt mij nou niets uit.

Kunst komt uit personen die er allemaal zo hun eigen opvattingen, gevoel en emoties op nahouden. Dat hoeven zeker niet jouw gedachten te zijn.

Ik ben het niet eens met velen. Ik ben geen satanist. Toch kan ik intens genieten van uitgesproken bands als Watain en The Devil's Blood. Ik ben geen slavisch nationalist, maar vind de passie en het vuur waarmee Drudkh en Nokturnal Mortum muziek maken niet te versmaden.

Zo'n t-shirt is mijns inziens een fout geweest, net als de periode van Nokturnal Mortum dat ze zich met arische crap bezighielden. Maar daar zijn ze op teruggekomen.

Bands als gezelschappen zijn net mensen, met al hun onvolkomenheden en fouten. Dat een Kees of wie dan ook daar dan direct een dikke streep onder zet moet hij weten. Ik doe daar niet aan mee.

En als dat dan ogen sluiten of precies de fout is, interesseert me dat niet. Ik voel op dit forum de laatste tijd toch wat lichte groepsdruk in dit opzicht en dat vind ik jammer. Uiteraard staat het je ook vrij om nooit meer naar Drudkh te luisteren.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » za jun 06, 2020 9:42 am

Ik vraag me serieus af in hoeverre je wel terug kan komen van extremisme. En dan bedoel ik niet degenen die ermee flirten of net even een verregaande interesse hebben. Als je eerst albums maakt met duidelijk nazi gedachtegoed om dan vervolgens je daar van af te keren, maak je echt een radicale koerswijziging. Er zullen best mensen zijn die een ideologie helemaal van zich af kunnen schudden, maar vaak geloof ik het gewoon niet. Die Dennis die onze Viktor uitzwaaide naar Syrië komt op Facebook vaak net zo radicaal over, bijvoorbeeld.

Heyoka

Bericht door Heyoka » za jun 06, 2020 10:10 am

Jeroen schreef:
za jun 06, 2020 9:25 am
Echt? Dat maakt mij nou niets uit.

Kunst komt uit personen die er allemaal zo hun eigen opvattingen, gevoel en emoties op nahouden. Dat hoeven zeker niet jouw gedachten te zijn.

Ik ben het niet eens met velen. Ik ben geen satanist. Toch kan ik intens genieten van uitgesproken bands als Watain en The Devil's Blood. Ik ben geen slavisch nationalist, maar vind de passie en het vuur waarmee Drudkh en Nokturnal Mortum muziek maken niet te versmaden.

Zo'n t-shirt is mijns inziens een fout geweest, net als de periode van Nokturnal Mortum dat ze zich met arische crap bezighielden. Maar daar zijn ze op teruggekomen.

Bands als gezelschappen zijn net mensen, met al hun onvolkomenheden en fouten. Dat een Kees of wie dan ook daar dan direct een dikke streep onder zet moet hij weten. Ik doe daar niet aan mee.

En als dat dan ogen sluiten of precies de fout is, interesseert me dat niet. Ik voel op dit forum de laatste tijd toch wat lichte groepsdruk in dit opzicht en dat vind ik jammer. Uiteraard staat het je ook vrij om nooit meer naar Drudkh te luisteren.
`
Er is natuurlijk een bepaalde 'vrijheid' waarbinnen een kunstenaar zijn opvattingen kan hebben, die afwijkt van je eigen gedachtegang. Het wordt wat anders als die boodschap gericht is tegen een groep mensen die er niets aan kan doen te zijn wie ze zijn. Ben je bekend met de veil of ignorance? Dat vind ik een heel mooi principe: je neemt als het ware een neutrale positie in, en doet alsof je niet weet wie je bent en neemt vanuit die positie morele beslissingen.
In dit geval: zou jij ook muziek luisteren die gaat over rottige dingen die tegen jou gericht zijn? Dat voelt namelijk voor mij raar.

Heyoka

Bericht door Heyoka » za jun 06, 2020 10:17 am

innuendo schreef:
za jun 06, 2020 9:42 am
Ik vraag me serieus af in hoeverre je wel terug kan komen van extremisme. En dan bedoel ik niet degenen die ermee flirten of net even een verregaande interesse hebben. Als je eerst albums maakt met duidelijk nazi gedachtegoed om dan vervolgens je daar van af te keren, maak je echt een radicale koerswijziging. Er zullen best mensen zijn die een ideologie helemaal van zich af kunnen schudden, maar vaak geloof ik het gewoon niet. Die Dennis die onze Viktor uitzwaaide naar Syrië komt op Facebook vaak net zo radicaal over, bijvoorbeeld.
Dat is wel altijd een beetje dubbel: stel ze zijn er echt op teruggekomen, dan hebben ze wel precies datgene gedaan wat je van ze verwacht. Als je de wereld als iets ziet van dynamische opvattingen, dan heb je te maken met overlopers. En soms lopen de slechten over naar de goeden. Wat je vaak ziet is dat mensen op een bepaald moment bepalen dat iemand fout is, en dat het een statisch gegeven wordt en mensen niet meer geloven in dat een fout iemand goed kan worden. Eens een dief altijd een dief oid. Ik krijg dat gevoel het ook vaak bij mensen in dierenrechtenbewegingen: Het is een soort oorlog waarbij er geen rekening gehouden wordt dat degene tegen wie je protesteert of wat dan ook, nooit meer geaccepteerd zal worden in het eigen kamp. Dat wordt een beetje eindeloos boos zijn op elkaar.
Je moet op een bepaald moment toch kunnen zeggen: ok, je hebt het toegegeven en je staat er niet meer achter, dan ben je ok. Het is met bands wel altijd de vraag wat die band dan nog is. Eerder leken die dingen nog fundamenteel onderdeel te zijn van die band en dan opeens niet meer. Dat is raar.

Krimhild

Bericht door Krimhild » za jun 06, 2020 11:19 am

Fijn om jullie inbreng te lezen.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za jun 06, 2020 11:58 am

Ik luister ook christelijke metal en rock, terwijl ik bepaald geen voorstander ben van de religie.
Toch kunnen die teksten me wel raken. Zeker in combinatie met de juiste muziek.

Heyoka

Bericht door Heyoka » za jun 06, 2020 12:11 pm

Jeroen schreef:
za jun 06, 2020 11:58 am
Ik luister ook christelijke metal en rock, terwijl ik bepaald geen voorstander ben van de religie.
Zou je het ook luisteren als ze oproepen om atheisten op de brandstapel te gooien (bijv.) en als ze in interviews laten weten dat te menen?

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » za jun 06, 2020 2:54 pm

Heyoka schreef:
za jun 06, 2020 10:17 am
innuendo schreef:
za jun 06, 2020 9:42 am
Dat is wel altijd een beetje dubbel: stel ze zijn er echt op teruggekomen, dan hebben ze wel precies datgene gedaan wat je van ze verwacht. Als je de wereld als iets ziet van dynamische opvattingen, dan heb je te maken met overlopers. En soms lopen de slechten over naar de goeden. Wat je vaak ziet is dat mensen op een bepaald moment bepalen dat iemand fout is, en dat het een statisch gegeven wordt en mensen niet meer geloven in dat een fout iemand goed kan worden. Eens een dief altijd een dief oid. Ik krijg dat gevoel het ook vaak bij mensen in dierenrechtenbewegingen: Het is een soort oorlog waarbij er geen rekening gehouden wordt dat degene tegen wie je protesteert of wat dan ook, nooit meer geaccepteerd zal worden in het eigen kamp. Dat wordt een beetje eindeloos boos zijn op elkaar.
Je moet op een bepaald moment toch kunnen zeggen: ok, je hebt het toegegeven en je staat er niet meer achter, dan ben je ok. Het is met bands wel altijd de vraag wat die band dan nog is. Eerder leken die dingen nog fundamenteel onderdeel te zijn van die band en dan opeens niet meer. Dat is raar.
Ik vind dit een hele mooie post.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Ik omarm mijn innerlijke blekkie

Kees

Bericht door Kees » za jun 06, 2020 3:29 pm

Krimhild schreef:
vr jun 05, 2020 11:40 pm

Ik heb dat allemaal es laten bezinken, en nu komt boven water dat ik het gewoon kut vind dat muziek die ik ZO goed vind, gebaseerd is op verachtenswaardige visies.

Drudkh, en met name Temnozor en Burzum hebben muziek gemaakt die ik gewoon zo goed vind dat ik er geen woorden voor heb. Nu moet ik dan onder ogen zien dat de lui die dat maken er allerlei achterlijke overtuigingen op na houden, en daar heb ik geen zin in.

In feite kun je hier een parallel trekken met dat voorval van quarterback Drew Brees.

Ik voel me zo verbonden met die muziek en mijn eigen verhaal daarbij, dat ik de realiteit wat betreft de makers ervan niet onder ogen wil komen. Dat negeer ik gewoon.

Drew Brees hecht zoveel waarde aan zijn vlag en landsglorie dat hij geen oog wil hebben voor wat er ook mís gaat in dat land. Dat negeert hij gewoon.

Op zich best wel levensbevestigend van Drew en mij, positief-achtig. Alleen toch niet helemaal kloppend. En ook wel vrij egoïstisch/koppig.

Ok, wat is de oplossing?
Dat we inzien wat een pijnlijke droefkoek er allemaal achter alle glorie schuil gaat? Dat Drew Brees stopt met van Amerika houden en ik stop met van NSBM houden?

Dat eerste sowieso. Dat deed: niet per se. Drew Brees kan nog steeds de glorie van Amerika voelen, de trots en liefde voor dat land, nadat hij volledig onder ogen is gekomen wat er niet goed gaat en daar wat aan heeft gedaan. Op dezelfde manier kan ik (wellicht) onder ogen komen hoe absurd en pijnlijk de overtuigingen van die bands zijn, en daarna als nog blij worden van wat ze wèl goed doen, namelijk muziek maken.

Ik twijfel of dat wel echt kan, want afgelopen tijd kan ik die bands niet meer met vreugde luisteren vanwege dit hele gedoe.

Als het wel zou lukken, zou het lijken op een Boeddhistische oefening, een oefening in ontspannen in de spanning.
Mooie overwegingen Suus, ik begrijp het wel. Dat je bepaalde emoties en positieve herinneringen hebt bij muziek zonder dat je weet wat de ideologische achtergrond is, is volkomen onschuldig en heel begrijpelijk. Voor ons is het lastig om neutraal of objectief naar bijvoorbeeld nazi-kunst, -film of -architectuur te kijken en te luisteren, maar ik denk dat veel mensen die gaan familieleden hebben die door racisme zijn omgekomen of geweld zijn aangedaan, ondanks sterke anti-nazigevoelens wel de esthetische kant van deze nazi-uitingen kunnen zien, begrijpen en misschien wel voelen. Ik noem een Triumf des Willens. Er geïsoleerd naar kijken, luisteren en vervolgens een gevoel van esthetiek krijgen is geen zonde of bewijs van dat je racistisch bent, maar meer een bewijs hoe krachtig en effectief de culturele uitingen van de nazi's waren. Die effectiviteit mag onderstreep worden, met het verhaal van alle misdaden er bij. Alleen de esthetiek aanprijzen, dat culturele nazi-uitingen verspreiden, etc. kan er voor zorgen het gevaarlijke gedachtegoed zich verspreid en qua invloed sterker wordt.

Net als bij Drudkh: de muziek mooi vinden is geen zonde. Het mag bestaan, maar dan wel met hele verhaal er bij. Het verspreiden, er voor betalen vind ik moreel verwerpelijk (maar niet perse iets dat verboden moet worden - dat vind ik lastig), want zo kunnen meer mensen bij het destructieve gedachtegoed er achter komen en de producenten kunnen de financiële middelen gebruiken om de ideologie invloedrijker te maken. In Den Bosch was vorig jaar een tentoonstelling over Naz-design. Ik vind dat dat moet kunnen (ben er geweest), maar niet dat bijvoorbeeld een boek vol met foto's met Nazi-design zonder het kritische complete verhaal erbij verkocht wordt.

Drew Brees moet inderdaad gewoon de schaduwzijde van de VS ook kunnen zien; en wat je zegt, dat kun je nog steeds blij zijn (trost en schaamte vind ik moeilijke begrippen als het over zaken gaat waar je zelf geen bijdrage aan hebt geleverd) over de positieve kanten van het land. De Amerikaanse vlag is uiteindelijk het symbool van een land dat bij wet mensenrechten accepteert; niet een symbool voor een racistisch land, zoals de Confederale vlag van de Dukes of Hazard. In dat geval zou de discussie veel lastiger zijn geworden en zou er veel minder begrip zijn. Mooi trouwens dat Brees klaarblijkelijk excuses heeft gemaakt; anderzijds ben ik ook tegen het soort druk dat Jeroen beschrijft. Ik wil niet suggereren dat mensen hier racistisch/fascistisch zijn, maar wel dat je wat bewuster van bepaalde, soms vrij subtiele zaken kunt zijn. Wie weet trouwens: misschien was de reactie op Brees' mening nu wel net zo sterk als wanneer hij twintig jaar terug de confederale vlag zou hebben verdedigd.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za jun 06, 2020 3:36 pm

Mooie tentoonstelling was dat ja. Ben er ook geweest. Zeer intrigerend.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za jun 06, 2020 3:37 pm

Heyoka schreef:
za jun 06, 2020 12:11 pm
Jeroen schreef:
za jun 06, 2020 11:58 am
Zou je het ook luisteren als ze oproepen om atheisten op de brandstapel te gooien (bijv.) en als ze in interviews laten weten dat te menen?

Moeten zij weten.

Heyoka

Bericht door Heyoka » za jun 06, 2020 9:46 pm

Kees schreef:
za jun 06, 2020 3:29 pm

Net als bij Drudkh: de muziek mooi vinden is geen zonde. Het mag bestaan, maar dan wel met hele verhaal er bij. Het verspreiden, er voor betalen vind ik moreel verwerpelijk (maar niet perse iets dat verboden moet worden - dat vind ik lastig), want zo kunnen meer mensen bij het destructieve gedachtegoed er achter komen en de producenten kunnen de financiële middelen gebruiken om de ideologie invloedrijker te maken.
Ik begrijp natuurlijk precies wat je bedoeld, maar het is eigenlijk ook weer knetter willekeurig. Ik weet niet hoe jij tegenover het kapitalisme staat, maar je zult ongetwijfeld heel veel producten kopen van bedrijven die er een bedrijfsvoering op na houden waar je niet achter staat. Ik weet niet of je bij Shell tankt, maar ik ga er vanuit dat je er niet achter staat hoe zij doelbewust de wereld naar de tyfus helpen. En als je er zelf niet koopt, dan toch zeker indirect (er worden goederen voor jou vervoerd, die rondrijden op shell-diesel).
En wil je dan nog wel belasting betalen? --> geld wordt ook besteed aan oorlog en/of andere dingen waar je vast niet achter staat.
En moet je van jezelf nu ook van iedereen waarvan je iets koopt weten wat ie met dat geld gaat doen? Wat als je groenteboer fantatiek FvD is, koop je dan je groenten niet meer, omdat hij met dat geld pamfletjes laat uitdraaien?

Mijn punt is: het is willekeurig en ondoenlijk. Of in ieder geval, hier worstel ik al zo lang mee. Er zijn eigenlijk maar twee mogelijkheden: meedoen of uit de maatschappij stappen.

Krimhild

Bericht door Krimhild » ma jun 08, 2020 7:47 pm

Ik heb zoveel 'Send me a Sign' geluisterd dat ik er een beetje misselijk van word...

Heidewolf

Bericht door Heidewolf » ma jun 08, 2020 8:12 pm

Er bestaat niet zo iets als teveel Gamma Ray
Ik ben langer dan Lennert.

Bleek No. 1

Bericht door Bleek No. 1 » ma jun 08, 2020 8:18 pm

Technisch gezien wel.
In Search Of M-Theory.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jun 08, 2020 8:25 pm

Krimhild schreef:
ma jun 08, 2020 7:47 pm
Ik heb zoveel 'Send me a Sign' geluisterd dat ik er een beetje misselijk van word...
Het origineel of de versie in de zomerlijst?

Krimhild

Bericht door Krimhild » ma jun 08, 2020 9:53 pm

Jeroen schreef:
ma jun 08, 2020 8:25 pm
Krimhild schreef:
Zomerlijsteditie.

De grap is dat ik het lied maar 1x heb geluisterd =;'))))))))) 1x is namelijk al genoeg om de rest van de dag door m'n dakpan te galmen.

Heyoka

Bericht door Heyoka » ma jun 08, 2020 9:55 pm

Krimhild schreef:
ma jun 08, 2020 9:53 pm
Jeroen schreef:
ma jun 08, 2020 8:25 pm
Krimhild schreef:
Zomerlijsteditie.

De grap is dat ik het lied maar 1x heb geluisterd =;'))))))))) 1x is namelijk al genoeg om de rest van de dag door m'n dakpan te galmen.
hahaha. Herkenbaar.
Wat galmt er eigenlijk precies door je dakpan?

Krimhild

Bericht door Krimhild » ma jun 08, 2020 9:56 pm

"Send me a sign"!

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jun 08, 2020 10:00 pm

Het origineel vind ik gaver :)

Heyoka

Bericht door Heyoka » ma jun 08, 2020 10:28 pm

Krimhild schreef:
ma jun 08, 2020 9:56 pm
"Send me a sign"!
Alleen die fucking zin he?
Kut oorwurm.
Als ik die vent een sign kon zenden, dan kapte hij met het zingen van die zin.

Krimhild

Bericht door Krimhild » ma jun 08, 2020 10:54 pm

Heyoka schreef:
ma jun 08, 2020 10:28 pm
Krimhild schreef:
ma jun 08, 2020 9:56 pm
"Send me a sign"!
Alleen die fucking zin he?
Kut oorwurm.
Als ik die vent een sign kon zenden, dan kapte hij met het zingen van die zin.
Nou, ik hoor wel ook die achtergrondzang: “haaaa- HAAA!.....

SEND ME A SIGN!”

Krimhild

Bericht door Krimhild » ma jun 08, 2020 10:55 pm

Jeroen schreef:
ma jun 08, 2020 10:00 pm
Het origineel vind ik gaver :)
Oh. Eens opsnorren. Kijken hoe lang die blijft plakken!

Crises

Bericht door Crises » ma jun 08, 2020 11:12 pm

Het is echt niet blijven hangen dat nummer...

Johan

Bericht door Johan » di jun 16, 2020 11:33 am

KoenM schreef:
ma jun 01, 2020 2:44 pm
Nieuwe thema beschikbaar in algemeen topic.

Vwb deze lijst hebben Johan en Spawn999 nog wat cijferwerk. Ook Hiero is nog niet helemaal klaar met raten.
Even het achterstallig werk inhalen ;).

Had ik nou nog helemaal niks ingevuld of is dat vanwege statistieken weer weggehaald?

Heyoka

Bericht door Heyoka » di jun 16, 2020 11:34 am

Voor de statistieken maakt het geen ruk uit of je wel of niet of maar deels iets hebt ingevuld.
Ik vermoed dat je gewoon achterlijk laks bent geweest.

Johan

Bericht door Johan » di jun 16, 2020 11:37 am

Vakantie kwam en dan ben ik doorgaans maar zeer sporadisch achter de computer te vinden ;)

Heyoka

Bericht door Heyoka » di jun 16, 2020 11:38 am

Johan schreef:
di jun 16, 2020 11:37 am
Vakantie kwam en dan ben ik doorgaans maar zeer sporadisch achter de computer te vinden ;)
Dat bedoel ik ;)

Johan

Bericht door Johan » di jun 16, 2020 11:42 am

Maar ik kom er toch maar mooi op terug!

Heyoka

Bericht door Heyoka » di jun 16, 2020 11:53 am

Dat siert je!
En ik krijg soms het vermoeden dat men hier toch vooral niet in de vrije tijd is, maar in de tijd van de baas....

Spawn999

Bericht door Spawn999 » di jun 16, 2020 12:18 pm

Afbeelding
Swiss Woman Doctor: You killed him.
Herbert West: No, I did not. I gave him life.

Plaats reactie