MF Forum Playlist #15 FUCK YOU!

Voor al je normale zaken
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Re: MF Forum Playlist #15 FUCK YOU!

Bericht door Jeroen » ma jan 25, 2021 11:37 pm

Metalheank schreef:
ma jan 25, 2021 11:08 pm
Ik heb er zowaar 3 van ze! En toch is het één van mijn favoriete bands.
Op zich wel prima. Ik grijp meestal terug op Wargods Of Metal, Bloodlust, Iron Blessings en Hammer Of Destruction. Al is de laatste beslist beter dan de twee ervoor. Niet dat die slecht waren, maar vooral Carnage Victory was een beetje automatische piloot. The Bloodshed Summoning had overigens wel supergave riffs (lijkt Forbidden wel).

Maar de laatste had Children Of The Sky, met een refrein waar ik bijna van ga vliegen :P

"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Metalheank

Bericht door Metalheank » di jan 26, 2021 12:23 am

De eerste 2 zitten helemaal goed in de stijl maar zijn matig, dan krijg je bloodlust tot en met iron blessings, die vind ik echt vocaal sterk en memorabel, en dan krijg je de laatste echt goede, Hammer of Destruction (minder vocaal, instrumentaal sterker), en de laatste 3 zijn voor mijn gevoel stabiel maar niet denderend. Children of the sky klinkt wel lekker ja.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

dako

Bericht door dako » di jan 26, 2021 7:21 am

Metalheank schreef:
ma jan 25, 2021 9:57 pm
Trouwens, jullie blijven compleet gespeend van Cage omdat die topband helemaal niet op dit grootste Zweedse oplichtersplätform te vinden is.
Jawel man, ze hebben de albums van de Cage die wij bedoelen alleen gecombineerd met twee singles van een random andere dude, en zijn foto gebruikt. Er staan acht albums van de goede Cage op: https://open.spotify.com/artist/5L3csGx ... miIdIsNRbg
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jan 26, 2021 10:28 am

Metalheank schreef:
di jan 26, 2021 12:23 am
De eerste 2 zitten helemaal goed in de stijl maar zijn matig, dan krijg je bloodlust tot en met iron blessings, die vind ik echt vocaal sterk en memorabel, en dan krijg je de laatste echt goede, Hammer of Destruction (minder vocaal, instrumentaal sterker), en de laatste 3 zijn voor mijn gevoel stabiel maar niet denderend. Children of the sky klinkt wel lekker ja.
Hammer Of Destruction vind ik zelf de beste. Die knalt van begin tot eind en bevat mijns inziens juist erg gave zangpartijen. Wellicht wat minder extreem dan op de voorgangers, maar ik houd ervan als Gerrit klinkt als een op hol geslagen fusie van James Rivera, John Cyriis, Bruce Hall en ja, Gerrit.

Metalheank

Bericht door Metalheank » di jan 26, 2021 3:58 pm

dako schreef:
di jan 26, 2021 7:21 am
Metalheank schreef:
ma jan 25, 2021 9:57 pm
Trouwens, jullie blijven compleet gespeend van Cage omdat die topband helemaal niet op dit grootste Zweedse oplichtersplätform te vinden is.
Jawel man, ze hebben de albums van de Cage die wij bedoelen alleen gecombineerd met twee singles van een random andere dude, en zijn foto gebruikt. Er staan acht albums van de goede Cage op: https://open.spotify.com/artist/5L3csGx ... miIdIsNRbg
Shit...kunnen we alle thema's even opnieuw doen? :o

@Jeroen: is zeker wat voor te zeggen. Die is het meest speed.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jan 26, 2021 4:03 pm

Ik vind Cage na Darker Than Black toch minder spannend. Ik denk zelfs dat ik Darker Than Black de enige echt goede vind. Hell Destroyer is ook wel leuk, maar ik kan die plaat nooit van begin tot einde uitzitten.

En die zanger is natuurlijk een eersteklas debiel. Viel me mee dat hij niet in het Capitool liep te schreeuwen.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jan 26, 2021 4:18 pm

Overigens, terug naar de lijst:

Bedankt voor Nailed To The Cross. Ik kan het nummer wel dromen, maar ik blijf dit een heerlijk botte thrasher vinden met een tekst die bepaald geen doekjes om de vloeiende stigmata van de Here Jezus bindt. Let ook op die rockbreak in het midden. Sowieso is The Antichrist een bazenplaat van Destruction, ondanks dat de refreinen vaak uit niet veel meer bestaan dan de songtitels. Mijns inziens de echte comeback van de heren.

dako

Bericht door dako » di jan 26, 2021 4:22 pm

Antichrist is een geweldige plaat ja, veertig minuten vol het gas erop en klaar.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » di jan 26, 2021 5:08 pm

Helemaal mee eens. Mooie tijd was dat: Tempo of the Damned, Violent Revolution, The Gathering, The System Has Failed, The Art of Dying, God Hates Us All. Allemaal platen die er weinig doekjes omwonden en die ik persoonlijk hoogvliegers vind in hun respectievelijke discografieën. Zelfs God Hates Us All.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

Last.fm profiel

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jan 26, 2021 6:47 pm

Allemaal goed inderdaad.

Ik moet altijd wel lachen om de meningen over God Hates Us All en Diabolus In Musica. Mensen doen altijd alsof die platen totáál afwijken van de andere platen van Slayer. Als ik ze draai, hoor ik eerlijk gezegd gewoon Slayer. Weliswaar met een modern vleugje, af en toe een breakdown en hier en daar een verdwaald -core riffje, maar toch echt vooral Slayer. Prima albums overigens. Dan vind ik in sonisch opzicht World Painted Blood afwijkender, met die eigenaardige productie en gortdroge gitaarsound.

Uit dat rijtje pak ik Violent Revolution, The Gathering en The Art Of Dying waarschijnlijk het vaakst uit de kast. Vooral Violent Revolution is een supergave plaat. Weliswaar maar een handvol echte thrashnummers (net als op de latere platen van Kreator, alleen Hordes Of Chaos is echt van voor tot achter thrash), maar met een vuur en gevoel voor melodie die ik verder maar weinig tegenkom.

Van The Gathering heb ik onlangs trouwens de remaster aangeschaft voor een zacht prijsje. Die klinkt aanzienlijk minder 'loud' dan het origineel, waardoor ik 'em nog lekkerder vind weghappen.

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » di jan 26, 2021 6:59 pm

Vooral door het nummer Disciple heb ik altijd erg van God Hates Us Al gehouden. Dat nummer dendert maar voort en die heerlijke bak misantropie die Araya uitbraakt, maakt het wel een ultiem Fuck You nummer. Grote kans dat ik die had ingezonden.

[mosterd-na-de-maaltijd-modus]
Darkthrone - The Cult Of Goliath
Blood For Blood - White Trash Anthem
[/mosterd-na-de-maaltijd-modus]

...hadden er dan ook vast bij gezeten.
לֹא אעבוד

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jan 26, 2021 7:05 pm

Ik zet The Antichrist maar weer eens op. Meestal hebben liefhebbers het over de eerste helft van de plaat (met de bekendste tracks), maar ik vind een nummer als Meet Your Destiny misschien wel gaver. Heerlijke riff zit er onder dat refrein.

De laatste tijd ben ik echter vooral verliefd op Life Without Sense (ja, een oudje dus). Wat een volmaakt nummer. Superbegin, slepend en een geweldige versnelling. Tekst is ook nog eens uitstekend.

dako

Bericht door dako » wo jan 27, 2021 7:47 am

Ja, thrash was leuk toen.
Ik kwam net kijken toen in 2002 Dave Lombardo terug kwam bij Slayer, toen gingen daarna al die gasten weer touren, meestal met prima platen erbij. Paar keer gebeurd dat er verspreid over twee dagen drie van The Big Four op bijvoorbeeld Graspop stonden. Mooie tijden.

Heidewolf

Bericht door Heidewolf » wo jan 27, 2021 11:58 am

Ja dikke 10 voor Slayer, duizend keer beter dan Lame Impala.
Heerlijk Helder Heidewolf

dako

Bericht door dako » wo jan 27, 2021 12:24 pm

Ja, ik zit die nu nog eens te luisteren en vraag me echt af waarom ik die bagger een 6 heb gegeven.

Spawn999

Bericht door Spawn999 » wo feb 10, 2021 11:42 am

Bleek No. 1 schreef:
za jan 23, 2021 1:23 pm
Heyoka schreef:
za jan 23, 2021 8:02 am
(en waarom is iedereen zo fucking vroeg op op zaterdagochtend?)
Omdat redenen.

Mijn vriendin vindt het sneu dat Rage Against The Machine er niet in staat.
Achteraf had ik deze in moeten sturen :finger: :finger:

This Is What You Want... This Is What You Get

Plaats reactie