Tuin-tips-topic

Voor al je normale zaken
Hieronimus

Tuin-tips-topic

Bericht door Hieronimus » wo apr 21, 2021 3:12 pm

dako schreef:
wo apr 21, 2021 2:34 pm
Tuintips lijkt me serieus een leuk topic.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Heyoka

Re: Tuin-tips-topic

Bericht door Heyoka » wo apr 21, 2021 3:16 pm

Hieronimus schreef:
wo apr 21, 2021 3:12 pm
dako schreef:
wo apr 21, 2021 2:34 pm
Tuintips lijkt me serieus een leuk topic.
Ik verwacht hier een hoop input van Dako van.
Maar ik zal ook mijn steentje bijdragen:
Verhuis als je zevenblad in je tuin aantreft.
Maak het sneu.
Hou het sneu.
Afbeelding

Bleek No. 1

Bericht door Bleek No. 1 » wo apr 21, 2021 3:21 pm

Krimhild schreef:
vr mar 26, 2021 9:24 pm
Jezus Bleek
"A caelo usque ad centrum"

dako

Bericht door dako » wo apr 21, 2021 3:31 pm

Heyoka schreef:
wo apr 21, 2021 3:16 pm
Ik verwacht hier een hoop input van Dako van.
Ik weet niks van tuinen. Ik verwacht vooral veel van Krimmie in dit topic.

Ik heb wel een tuin, die zat bij het huis wat we kochten van een 90-jarige vrouw, en is qua indeling precies wat je verwacht. Grote roze magnoliaboom, lading hortensias en verder vooral veel grindtegels.
Het plan is om de hele zooi komend jaar om te gooien, dus daar zijn we nu een beetje over aan het nadenken.

Geef me tips over smalle, groenblijvende en wintervaste heggen, want die heb ik nodig.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » wo apr 21, 2021 3:35 pm

Heyoka schreef:
wo apr 21, 2021 3:16 pm
Verhuis als je zevenblad in je tuin aantreft.
Volgens mij heb ik Japanse duizendknoop achterin de tuin, dus dat wordt ook spannend.
dako schreef:
wo apr 21, 2021 3:31 pm
Geef me tips over smalle, groenblijvende en wintervaste heggen, want die heb ik nodig.
Hedera, oftewel: klimop. Simpel (stalen) hekwerkje, plant een jaar laten groeien, klaar.
Front voor/der Matigheid
last.fm

dako

Bericht door dako » wo apr 21, 2021 3:38 pm

Dat vindt de vriendin fucking lelijk, dus dat gaat niet door. Had het zelf wel prima gevonden.
We denken nu aan een toscaanse jasmijn, maar die zijn officieel niet winterhard. Nooit gezeik mee gehad, maar bij een losse plant vind ik die gok beter te nemen dan bij een volledige heg van vijf meter lang, qua investering.

Johan

Bericht door Johan » wo apr 21, 2021 3:44 pm

Toen ik nog meer tuin had dan die postzegel nu met grotendeels tegels en een strookje grond was mijn ultieme foe wat betreft onkruid Haagwinde. Die krengen komen niet alleen altijd terug ook al trek je het met wortel en al uit. Ook hebben ze neiging om andere planten zoals Hortensia's te wurgen.

Met klimop heb ik ook een moeilijke verhouding. Maar dat komt waarschijnlijk omdat dat spul in de tuin tegen de kant van de buitengarage van de buren groeide. Om de zoveel maanden kon ik daar weer het dak op klauteren om het spul korter te snoeien omdat het zich helemaal in de dakranden en door de verf heen boorde.

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » wo apr 21, 2021 3:59 pm

dako schreef:
wo apr 21, 2021 3:38 pm
Dat vindt de vriendin fucking lelijk, dus dat gaat niet door. Had het zelf wel prima gevonden.
We denken nu aan een toscaanse jasmijn, maar die zijn officieel niet winterhard. Nooit gezeik mee gehad, maar bij een losse plant vind ik die gok beter te nemen dan bij een volledige heg van vijf meter lang, qua investering.
Hehe. Dan een random coniferensoort, bijv. de standaard thuja Brabant?
Front voor/der Matigheid
last.fm

Johan

Bericht door Johan » wo apr 21, 2021 4:21 pm

Gewoon bamboeheggen planten. Dan heb je binnen een paar jaar alleen nog maar bamboe in de tuin. :lol:

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » wo apr 21, 2021 4:33 pm

Is die klimop afkomstig uit je eigen tuin? Zo niet, dan mogen ze het lekker zelf onderhouden natuurlijk. Zo wel, dan zou ik maar eens wat korter snoeien dan normaal om jezelf zo'n klimpartij te besparen.

Wat betreft bamboe: daar mag ik ook tegen vechten, die staat hier ook aan de (gemeenschappelijke) vijver, zonder enige begrenzing. Nu en dan snoeien voor gratis bamboestokken voor in de moestuin dus!
Front voor/der Matigheid
last.fm

Johan

Bericht door Johan » wo apr 21, 2021 4:59 pm

Ja, die klimop kwam uit mijn deel van de tuin ja. Gelukkig kon ik altijd wel via een raam en het dak van de uitbouw daarboven komen.

Ik woon er (helaas) niet meer, dus dat probleem is wel opgelost ;).

Mollusk

Bericht door Mollusk » wo apr 21, 2021 7:06 pm

Ik heb in een stuk tuin een pruimenboom en een perenboom staan. Bomen doen het prima, maar tot nu toe wil er helemaal niets anders groeien. Ik zoek nog een planten/struiken die het redden tussen die bomen. Het is ook nog volop in de schaduw. Tips zijn welkom.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

dako

Bericht door dako » wo apr 21, 2021 7:26 pm

Lading varens neerplempen, die vinden alles wel prima.

Krimhild

Bericht door Krimhild » wo apr 21, 2021 8:19 pm

Mollusk schreef:
wo apr 21, 2021 7:06 pm
Ik heb in een stuk tuin een pruimenboom en een perenboom staan. Bomen doen het prima, maar tot nu toe wil er helemaal niets anders groeien. Ik zoek nog een planten/struiken die het redden tussen die bomen. Het is ook nog volop in de schaduw. Tips zijn welkom.
Tip: probeer schaduwplanten.
:mrgreen: Ik vond dit zelf heel grappig.
Laatst gewijzigd door Krimhild op wo apr 21, 2021 9:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Other people drink coffee, I listen to The Devil’s Blood

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » wo apr 21, 2021 8:24 pm

Bedankt voor je bijdrage aan dit topic.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Mollusk

Bericht door Mollusk » wo apr 21, 2021 8:41 pm

Ik had meer verwacht van Krimhild. Ik heb al meerdere schaduwplanten geprobeerd. Zat te denken aan een soort van bodembedekker. Varens zijn een optie, maar dat is dan w weer hardnekkig spul.

Krimhild

Bericht door Krimhild » wo apr 21, 2021 9:35 pm

Mollusk schreef:
wo apr 21, 2021 8:41 pm
Ik had meer verwacht van Krimhild. Ik heb al meerdere schaduwplanten geprobeerd. Zat te denken aan een soort van bodembedekker. Varens zijn een optie, maar dat is dan w weer hardnekkig spul.
Ik chargeer graag, dus dat doe ik nu ook even: Ik begrijp niks van dit hele bericht.

Welke schaduwplanten heb je geprobeerd?
Ja, natuurlijk moet je bodembedekkers proberen, dat moet sowieso altijd want de bodem is als een baby die beschermd moet worden (Ik klink nu spottend misschien maar ik ben bloedserieus).
Varens zijn geen bodembedekker (ja, alle planten bedekken de bodem, natuurlijk, maar een bodembedekker is laag en kruipt), en de varen is ook niet hardnekkig, sterker nog: de naaldvaren staat op de rode lijst van bekant uitgestorven planten in Nederland. Er zijn ook veel verschillende soorten varens en die hebben verschillende eigenschappen. Ze zijn in elk geval allemaal heel mooi en ze doen het uitstekend in de schaduw dus gewoon hupsakee d’r in zetten. Maar dat zegt iemand die varen-geobsedeerd is, dus enfin... Niet dat ik verder iets weet over varens, maar dat wil ik wel.

Maar je hebt twee fruitbomen en die geven teveel schaduw zeg je? Is het niet eerder een maffe grondsoort of een groot gebrek aan vocht wat de planten de das om doet?

De meeste schaduwplanten houden van voch (zonder ‘t’ natuurlijk, als echte hagenezen). Ik heb wel es planten in een boomspiegel proberen te laten groeien en toen was voch ook het probleem.

Ik zou zeggen: pleur er in elk geval van de herfst een paar mooie biologische bollen in, narcis/tulp/krokus/speenkruid, dan is je bodem in het voorjaar in elk geval bedek en het ziet er waanzinnig uit. En die lui hebben zelf voch bij zich in die bol dus dat komp dan van eigest wel goud.

En voor in de zomert, herfst en winter mot je dan nog wat regelen. Ga voor kruipend zenegroen! Ajuga reptans, ik heb ‘m zelf ook. Makkelijk plantje, goed voor de bijen en waardplant voor een of andere vlindert.

Ik heb nog een lijstje met schaduwpareltjes ergens, zal wel even delen.
Laatst gewijzigd door Krimhild op wo apr 21, 2021 9:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Metalheank

Bericht door Metalheank » wo apr 21, 2021 9:56 pm

Dit twitteraccount is echt om te janken, maar wel heerlijk voorbij sarcastisch. Alles wat er mis is aan dit land.

https://twitter.com/onderhoudsarmoe

Voorbeeldje, voor:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

na:Verkleinde Afbeelding
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Krimhild

Bericht door Krimhild » wo apr 21, 2021 9:58 pm

Metalheank schreef:
wo apr 21, 2021 9:56 pm
Dit twitteraccount is echt om te janken, maar wel heerlijk voorbij sarcastisch. Alles wat er mis is aan dit land.

Voorbeeldje, voor:

Verkleinde Afbeelding

na:Verkleinde Afbeelding
Jaaaa ik ken die pagina’s. Het is hilarisch triest.

Mollusk

Bericht door Mollusk » wo apr 21, 2021 10:15 pm

Krimhild schreef:
wo apr 21, 2021 9:35 pm
Mollusk schreef:
wo apr 21, 2021 8:41 pm
Ik chargeer graag, dus dat doe ik nu ook even: Ik begrijp niks van dit hele bericht.

Welke schaduwplanten heb je geprobeerd?
Ja, natuurlijk moet je bodembedekkers proberen, dat moet sowieso altijd want de bodem is als een baby die beschermd moet worden (Ik klink nu spottend misschien maar ik ben bloedserieus).
Varens zijn geen bodembedekker (ja, alle planten bedekken de bodem, natuurlijk, maar een bodembedekker is laag en kruipt), en de varen is ook niet hardnekkig, sterker nog: de naaldvaren staat op de rode lijst van bekant uitgestorven planten in Nederland. Er zijn ook veel verschillende soorten varens en die hebben verschillende eigenschappen. Ze zijn in elk geval allemaal heel mooi en ze doen het uitstekend in de schaduw dus gewoon hupsakee d’r in zetten. Maar dat zegt iemand die varen-geobsedeerd is, dus enfin... Niet dat ik verder iets weet over varens, maar dat wil ik wel.

Maar je hebt twee fruitbomen en die geven teveel schaduw zeg je? Is het niet eerder een maffe grondsoort of een groot gebrek aan vocht wat de planten de das om doet?

De meeste schaduwplanten houden van voch (zonder ‘t’ natuurlijk, als echte hagenezen). Ik heb wel es planten in een boomspiegel proberen te laten groeien en toen was voch ook het probleem.

Ik zou zeggen: pleur er in elk geval van de herfst een paar mooie biologische bollen in, narcis/tulp/krokus/speenkruid, dan is je bodem in het voorjaar in elk geval bedek en het ziet er waanzinnig uit. En die lui hebben zelf voch bij zich in die bol dus dat komp dan van eigest wel goud.

En voor in de zomert, herfst en winter mot je dan nog wat regelen. Ga voor kruipend zenegroen! Ajuga reptans, ik heb ‘m zelf ook. Makkelijk plantje, goed voor de bijen en waardplant voor een of andere vlindert.

Ik heb nog een lijstje met schaduwpareltjes ergens, zal wel even delen.
Ik weet dat varens geen bodembedekkers zijn.
Maar in de voortuin wou ik van de varens af en toen kwamen ze steeds terug op steeds meer plekken dus vandaar mijn hardnekkig-opmerking.
Ik denk dat het inderdaad een gebrek aan vocht is. Die plek is altijd kurkdroog door de bomen, maar er komt ook nauwelijks zon. Dus ik moet inderdaad iets hebben wat tegen droogte en schaduw kan. Ik ga me er eens in verdiepen.

dako

Bericht door dako » do apr 22, 2021 8:09 am

Krimhild schreef:
Maar dat zegt iemand die varen-geobsedeerd is, dus enfin... Niet dat ik verder iets weet over varens, maar dat wil ik wel.
Heuj, da's mijn tekst.
Varens zijn goud. M'n pa had ze vroeger in de kas, en sindsdien ben ik geobsedeerd door die dingen. Ik weet dat ze echt al honderden miljoenen jaren bestaan, als soort. Leuk joh.

Heyoka

Bericht door Heyoka » do apr 22, 2021 9:25 am

Het is een plant die zich niet ontwikkelt heeft. Wat is daar leuk aan? De varen is de fvd-stemmer onder de planten...
Maak het sneu.
Hou het sneu.
Afbeelding

Spawn999

Bericht door Spawn999 » do apr 22, 2021 11:17 am

Metalheank schreef:
wo apr 21, 2021 9:56 pm

Tjeezus wat een stelletje debielen!
This Is What You Want... This Is What You Get

dako

Bericht door dako » do apr 22, 2021 11:21 am

Mensen zijn echt kut.

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » do apr 22, 2021 11:44 am

dako schreef:
do apr 22, 2021 8:09 am
Krimhild schreef:
Maar dat zegt iemand die varen-geobsedeerd is, dus enfin... Niet dat ik verder iets weet over varens, maar dat wil ik wel.
Heuj, da's mijn tekst.
Varens zijn goud. M'n pa had ze vroeger in de kas, en sindsdien ben ik geobsedeerd door die dingen. Ik weet dat ze echt al honderden miljoenen jaren bestaan, als soort. Leuk joh.
Ik doe mee! #FrontVoorVarens

Front voor/der Matigheid
last.fm

Metalheank

Bericht door Metalheank » do apr 22, 2021 7:05 pm

Varens vind ik er ook heel cool uitzien. Sierlijk en een beetje primordiaal. Ik heb ooit eens gehoord dat oude bossen er vol mee stonden, maar: wild/herten lusten amper varens. In veel bossen is toen (middeleeuwen?) veel weggehaald ten faveure van struikgewas > waar wild op af kwam en waar dus op gejaagd kon gaan worden. Voor de mountainbikers: op de mountainbikeroute van Zeddam fiets je door een zee met varens 8)

Ik heb helaas geen tuin, maar ik heb wel een vrij groot dakterras gemaakt. Toen zelf 2 bakken gemaakt voor bamboeplanten en een hoop favoriete boomsoorten bij mijn ouders uitgegraven en in bakken gezet. Berk, esdoorns, grove dennen, krentje. + Japanse Esdoorns (!), jeneverbes, citroen en limoen.

Verkleinde Afbeelding

Verkleinde Afbeelding

Verkleinde Afbeelding

Ik kwam laatst dit verrassende interview tegen met blijkbaar de bekendste tuinarchitect ter wereld. Piet Oudolf. Heel inspirerend. Een laatbloeier, die van Haarlem naar Borculo is verhuisd om te kunnen kweken, en nu internationaal succes heeft met dit soort tuinen:

Verkleinde Afbeelding

https://www.volkskrant.nl/cultuur-media ... ntent=free
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Krimhild

Bericht door Krimhild » do apr 22, 2021 7:33 pm

Ik vind jouw dakterras gaver dan die tuin van die architect! Het is echt supermooi geworden joh! Hopelijk blijven die bomen ook allemaal goed in leven, gegeven de droge tendensen de afgelopen jaren.
Of heb je een kraan op je dakterras?

Metalheank

Bericht door Metalheank » do apr 22, 2021 7:41 pm

Ha dankje!
Ik heb nog geen kraan daar, dus het is nog sjouwen met gieters naar boven. Ze hebben het wel zwaar omdat er knetterveel zon op staat. In augustus zijn de bladeren deels verbrand. Ik scherm ze soms zelfs af met parasols. Eigenlijk had ik over moeten stappen op mediterrane naaldboompjes. Maar een dakterras met een Grieks klimaat is wel wat waard.

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do apr 22, 2021 11:20 pm

Dus hier kom je wel posten, Teun? (scheelt ook maar één letter met Tuin natuurlijk) Waar gaat het heen met de wereld, een tuintopic. Als ik ergens een hekel aan heb, is het wel tuinieren. Al leg ik de tuin niet vol met stenen. Vind ik ook geen gezicht.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Krimhild

Bericht door Krimhild » vr apr 23, 2021 6:56 am

Metalheank schreef:
do apr 22, 2021 7:41 pm
Ha dankje!
Ik heb nog geen kraan daar, dus het is nog sjouwen met gieters naar boven. Ze hebben het wel zwaar omdat er knetterveel zon op staat. In augustus zijn de bladeren deels verbrand. Ik scherm ze soms zelfs af met parasols. Eigenlijk had ik over moeten stappen op mediterrane naaldboompjes. Maar een dakterras met een Grieks klimaat is wel wat waard.
Je kan alsnog een paar naaldbomen zetten toch? Die kunnen meteen schaduw geven voor planten die verbranden.

dako

Bericht door dako » vr apr 23, 2021 8:19 am

Lekker bezig man!
Kun je een regenton op dat terras zetten? Scheelt je sjouwen, scheelt kraanwater en scheelt regenwater. Iedereen blij.

Spawn999

Bericht door Spawn999 » vr apr 23, 2021 8:38 am

Jeroen schreef:
do apr 22, 2021 11:20 pm
Dus hier kom je wel posten, Teun? (scheelt ook maar één letter met Tuin natuurlijk) Waar gaat het heen met de wereld, een tuintopic. Als ik ergens een hekel aan heb, is het wel tuinieren. Al leg ik de tuin niet vol met stenen. Vind ik ook geen gezicht.
Ik voorspel je het volgende topic wordt "Creatief met stro..."

dako

Bericht door dako » vr apr 23, 2021 8:44 am

Jullie hoeven dit op zich niet te lezen he.

Spawn999

Bericht door Spawn999 » vr apr 23, 2021 8:45 am

Ik ga morgen in de tuin werken ;)

Kijken of ik deze regenton vulautomaat kan installeren binnen 5 minuten....

Laatst gewijzigd door Spawn999 op vr apr 23, 2021 8:47 am, 1 keer totaal gewijzigd.

dako

Bericht door dako » vr apr 23, 2021 8:46 am

Ik ook!
Ga je doen dan?

Spawn999

Bericht door Spawn999 » vr apr 23, 2021 8:48 am

Dat daarboven, elektra aanleggen voor in de tuin, nog een solar-fontuintje plaatsen voor in de vijver...dakgoot herstellen want die lekt..

Ik heb een coole 230V verdeeldoos gekocht :mrgreen:

Afbeelding

dako

Bericht door dako » vr apr 23, 2021 8:56 am

Lekker bezig!

Ik ga gewoon schilderstape van dakgoot frotten wat er blijkbaar al de hele winter op zit :' )

Metalheank

Bericht door Metalheank » vr apr 23, 2021 3:42 pm

Jeroen schreef:
do apr 22, 2021 11:20 pm
Ah man, je komt er vroeg of laat nog wel een keer achter dat het leuk en mooi is. Het onderhoud van een normale/kleine tijd moet echt wel goed te doen zijn.

@Dako: ik wil wel een regenton, maar ik ben er nog niet aan toe gekomen. Dat ding van Spawn999 is serieus een goed idee! Zo'n handig systeem had ik nog niet gevonden.

(ik kwam nog een documentaire tegen over die tuinarchitect: https://www.avrotros.nl/close-up/gemist ... 1-10-2017/)

dako

Bericht door dako » vr apr 23, 2021 3:50 pm

Ja precies, ik heb de moer beloofd binnenkort bij haar een regenton aan te sluiten en vind nu dat ze dat ding ook maar in huis moet halen, veel makkelijk dan het doormidden zagen van een complete regenpijp.

Spawn999

Bericht door Spawn999 » vr apr 23, 2021 4:03 pm

Je kan het ook helemaal afsluiten voor als het weer winter is.

Crises

Bericht door Crises » vr apr 23, 2021 5:46 pm

dako schreef:
wo apr 21, 2021 3:38 pm
Groeit niet erg snel... dus als je dat plant, dan zie je je buren nog een jaar of vijf. En je moet 50 centimeter een plant neerzetten.
Mollusk schreef:
wo apr 21, 2021 7:06 pm
Onder fruitbomen wil je doorgaans geen struiken, anders plukt het allemaal vrij lastig. schaduwminnende grassoorten zijn aan te raden.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Heyoka

Bericht door Heyoka » vr apr 23, 2021 10:00 pm

Spawn999 schreef:
vr apr 23, 2021 8:48 am
Dat daarboven, elektra aanleggen voor in de tuin, nog een solar-fontuintje plaatsen voor in de vijver...dakgoot herstellen want die lekt..

Afbeelding
Ik vind dit soort dingen wanstaltig.
Heb je ook kabouters in je tuin?
Maak het sneu.
Hou het sneu.
Afbeelding

Heyoka

Bericht door Heyoka » vr apr 23, 2021 10:01 pm

Of van die laven. Das nog erger. Die accepteer ik nog niet eens bij de buren in de tuin.
Maak het sneu.
Hou het sneu.
Afbeelding

Heyoka

Bericht door Heyoka » vr apr 23, 2021 10:03 pm

Spawn999 schreef:
vr apr 23, 2021 8:45 am
Ik ga morgen in de tuin werken ;)

Kijken of ik deze regenton vulautomaat kan installeren binnen 5 minuten....

Dit is wel een mooi systeem.
Maak het sneu.
Hou het sneu.
Afbeelding

Crises

Bericht door Crises » vr apr 23, 2021 10:16 pm

Over dakterrassen en potten en watertonnen: hoe stevig is het dak eigenlijk?
Ik heb erop gestaan, maar om nou te zeggen dat het ongelimiteerd gewicht kan dragen is natuurlijk maar de vraag. (En die bomen in een bak worden zwaarder dan je denkt.)
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Metalheank

Bericht door Metalheank » vr apr 23, 2021 10:57 pm

Ik moet het inderdaad een keer uit laten rekenen. Het ligt wel op 2 stalen i-balken.

Heyoka

Bericht door Heyoka » vr apr 23, 2021 11:04 pm

Metalheank schreef:
vr apr 23, 2021 10:57 pm
Ik moet het inderdaad een keer uit laten rekenen. Het ligt wel op 2 stalen i-balken.
Het zal vooral spannend worden in de winters als er veel sneeuw valt. Je dak is berekend op een bepaalde hoeveelheid sneeuw die het moet kunnen dragen, en voorlopig zit je daar niet aan denk ik.

Overigens ziet het er erg tof uit, jouw dakterras!
Maak het sneu.
Hou het sneu.
Afbeelding

Krimhild

Bericht door Krimhild » za apr 24, 2021 6:56 am

@mollusk: deze blijft groen in de winter en kan tegen droogte:
https://www.deheliant.nl/product/polypo ... -eikvaren/

Een andere optie is lievevrouwebedstroo:
https://www.deheliant.nl/product/galium ... webedstro/

Deze site geeft niet veel uitleg maar het zijn wel bio gekweekte planten.

Spawn999

Bericht door Spawn999 » za apr 24, 2021 9:12 am

Heyoka schreef:
vr apr 23, 2021 10:00 pm
Spawn999 schreef:
vr apr 23, 2021 8:48 am

Afbeelding
Ik vind dit soort dingen wanstaltig.
Heb je ook kabouters in je tuin?
Nee magnie...

Mollusk

Bericht door Mollusk » za apr 24, 2021 9:38 am

Krimhild schreef:
za apr 24, 2021 6:56 am
@mollusk: deze blijft groen in de winter en kan tegen droogte:
https://www.deheliant.nl/product/polypo ... -eikvaren/

Een andere optie is lievevrouwebedstroo:
https://www.deheliant.nl/product/galium ... webedstro/

Deze site geeft niet veel uitleg maar het zijn wel bio gekweekte planten.
Oké, bedankt! Ik kwam tot de conclusie dat ik die zenegroen ook al in de voortuin heb, dus daar kan ik wel een deel van overhevelen. En ik heb nog wat mooie bijvriendelijke plantjes gevonden. Aan de voorkant heb ik sowieso heel veel spul waar de diertjes wel blij van worden. En dan aan de achterkant allemaal tegels, tegels, tegels! ;-)

Plaats reactie