Paradise Lost

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt

Jouw favoriete Paradise Lost

Lost Paradise
10
12%
Gothic
10
12%
Shades of God
7
8%
Icon
21
25%
Draconian Times
26
31%
One Second
4
5%
Host
2
2%
Believe in Nothing
3
4%
Symbol of Life
1
1%
 
Totaal aantal stemmen: 84

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22084
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Paradise Lost

Bericht door KoenM » do jun 07, 2012 12:31 pm

Dit recent ontdekt. Erg gaaf.

Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
DORSTIG
Berichten: 1458
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 7:55 pm
Locatie: achtmaal
Contacteer:

Re: Paradise Lost

Bericht door DORSTIG » do jun 07, 2012 12:44 pm

KoenM schreef:Dit recent ontdekt. Erg gaaf.

Tekenend dat juist een cover het sterkste nummer is van die plaat.
ah , my good old trustworthy beer , my love for you will never die


Wiping my ass and finding no shit on the toilet paper is equal to a flawless victory in Mortal kombat.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Paradise Lost

Bericht door Orklord » do jun 07, 2012 1:12 pm

Dat nummer staat dan weer alleen op de Special Edition.

Ik heb die plaat nu trouwens opstaan en ik vind het helemaal geen verkeerde plaat hoor. Best leuk voor af en toe.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22084
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Paradise Lost

Bericht door KoenM » do jun 07, 2012 3:11 pm

DORSTIG schreef:
KoenM schreef:Dit recent ontdekt. Erg gaaf.

Tekenend dat juist een cover het sterkste nummer is van die plaat.
Dat zou ik niet durven zeggen, heb de rest van de plaat nog niet geluisterd.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
thomaster87
Berichten: 1867
Lid geworden op: wo jan 19, 2005 7:16 pm
Locatie: Huissen
Contacteer:

Re: Paradise Lost

Bericht door thomaster87 » do jun 07, 2012 9:10 pm

Ik vind Symbol of Life persoonlijk een erg fijne plaat. Redelijk simpele en toegankelijke nummers. Maar wel met erg goede zanglijnen. En met een toch behoorlijk sinistere en duistere atmosfeer, minder uitgesproken dan op zijn opvolgers maar wel degelijk aanwezig. Symbol of life zit naar mijn mening een beetje tussen One Second en In Requiem in qua sound en songs. Het titelnummer vind ik erg goed, ook No Celebration is erg lekker. Ik vind persoonlijk Erased ook heerlijk, en zo staan er nog wel een paar goede nummers op. Ook een aantal mindere ja, maar dat houd je toch wel. Zelfs elk nummer op Draconian Times is niet even goed.

Overigens vind ik Icon nog steeds een van de meest kwaadaardige albums uit mijn collectie. Ik had hem laatst weer eens opstaan. Het is niet uitgesproken BWOAHHH SATAN EVIL. Maar het heeft zo'n moerasachtige psychedelische mindfucking sound (ja, hoe moet ik dat nou omschrijven). Dat hele album. Ik krijg echt kippenvel van nummers als Joys of The Emptiness, Remembrance, Colossal Rains en de magistrale instrumentale afsluiter Deus Misereatur.

Over de DVD's van Paradise Lost: ik heb Evolve (deels Icon tour, deels One Second tour), The Anatomy of Melancholy (in Requiem tour) en Over the Madness (documentaire). Ik vind ze alle drie wel aardig, maar ik zou er geen één echt tot verplichte aanschaf benoemen. Evolve vind ik misschien de leukste omdat er twee totaal verschillende versies van Paradise Lost op te zien zijn. De dvd van Draconian Times op de tour 2 jaar terug heb ik niet. Ik ben wel wezen kijken toen, misschien wel het beste optreden dat ik van PL heb gezien (Tivoli Oudegracht was het meen ik). Nick was zowaar weer eens goed bij stem en goedgehumeurd en het geluid was ook goed, bovendien speelden ze heel Draconian Times en waren ze verder ook gewoon goed in vorm. Maargoed, dat zegt natuurlijk niets over de kwaliteit van die DVD.
...en het geld hebben we lekker toch gehad!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Paradise Lost

Bericht door Orklord » di jun 12, 2012 4:31 pm

Ik heb Evolve binnen en ik vind dat best een aardige dvd. Het lijkt trouwens wel alsof Holmes in zijn vroegere periode beter met het publiek om ging dan dat dit later is. Jammer dat er niks van de eerste twee albums op staat. Ik zat wel dat Live Death opnieuw is uitgegeven op DVD.

Gebruikersavatar
thomaster87
Berichten: 1867
Lid geworden op: wo jan 19, 2005 7:16 pm
Locatie: Huissen
Contacteer:

Re: Paradise Lost

Bericht door thomaster87 » di jun 12, 2012 5:41 pm

Oja, live Death heb ik ook :) Op videoband nog, dus ik kan hem niet eens meer kijken.

Is vooral grappig om ze zo te zien. Nick die evil probeert te doen: 'Jezus Christ is DEAD! Mwahaha!'

Ik luister het eerste album eigenlijk al jaren niet meer. Maar als dat je ding is zou ik m rustig aanschaffen, want het geeft een mooi beeld van die periode.
...en het geld hebben we lekker toch gehad!

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: Paradise Lost

Bericht door wyrm » di jun 12, 2012 10:05 pm

Heb met verbazing naar de Draconian times MMXI DVD zitten kijken en luisteren.
Verbazing omdat:
(A) De band met gemak de machtige sound van het album overeind houdt. Enorm knap! Echt overdonderend!
(B) Nick Holmes de prins Claus van de metal is. De man beweegt vrijwel niet, toont geen zichtbare interesse/motivatie om er iets van te maken.
(C) Nick Holmes echt alle ruige randjes van zijn stem heeft ingeruild voor een softe aanpak. Als je Draconian times gewend bent, mis je het en is het in mij geval zelfs flink storend.


Ik zet de cd maar weer eens op [headbang]
I drink therefore I am

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Paradise Lost

Bericht door Orklord » do jun 14, 2012 12:02 pm

Maar ik snap dat dus niet van Nick, want op de vroege opnames is hij dus wel heel erg betrokken bij het publiek en veel beweeglijker. Hij heeft eigenlijk geen zin meer in live optredens?

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Paradise Lost

Bericht door MadTinus » do jun 14, 2012 1:54 pm

Orklord schreef:Hij heeft eigenlijk geen zin meer in live optredens?
Die indruk maakt hij op mij (helaas) al een aantal jaren..
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Paradise Lost

Bericht door Lennert » do jun 14, 2012 8:18 pm

Zondag op mijn verjaardag ben ik de nieuwste Paradise Lost al belooft door de oom van mijn vriendin die zelf ook groot fan is en ik moet toegeven dat ik toch moeilijk kan wachten aan de hand van de nummers die ik heb gehoord. Ik moet wel toegeven dat ik nu langzaamaan ook benieuwd begin te worden naar de albumreeks One Second tm Symbol Of Life en hoe zij klinken, want losse nummers die ik op youtube op pik klinken helemaal niet slecht.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Paradise Lost

Bericht door Orklord » do jun 14, 2012 8:20 pm

Ik zou die albums ook zeker uitproberen. Ik vind One Second een erg sterk album, maar ook Host, Believe in Nothing en Symbol of Life hebben zeker goede momenten. Goed het is minder metal, maar dat vind ik niet zo erg.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Paradise Lost

Bericht door Lennert » ma jun 18, 2012 9:54 am

De nieuwste draait zijn tweede rondje, vind hem persoonlijk nog beter dan In Requiem en Faith Divides Us - Death Unites Us, wat een fantastische plaat! Absoluut top 10 materiaal.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Paradise Lost

Bericht door Orklord » wo jun 27, 2012 8:22 pm

De nieuwe plaat is inderdaad fantastisch. Nummers als In This We Dwell, Worth Fighting For en Honesty In Death vind ik prachtig, maar ook de rest van de plaat is top.

Gebruikersavatar
thomaster87
Berichten: 1867
Lid geworden op: wo jan 19, 2005 7:16 pm
Locatie: Huissen
Contacteer:

Re: Paradise Lost

Bericht door thomaster87 » wo jul 04, 2012 7:27 pm

Ik vind vooral The Glorious End echt een geweldig nummer. Dat nummer is zo intens, misschien wel het meest Doom Metal nummer dat Paradise Lost sinds Shades of God heeft gemaakt. Fear of Impending Hell doet het wat dat betreft ook lekker. Theories from Another World bevalt mij ook goed.

Het nieuwe album is bij mij wel iets gegroeid in de afgelopen weken. Maar ik vind hem absoluut niet te vergelijken met In Requiem en eigenlijk ook wel minder dan FDUDUU, hoewel er gelukkig geen gedrocht als Living With Scars op de nieuwe staat, slechtste PL nummer ooit... Naar mijn mening is In Requiem het beste album dat PL de afgelopen tien jaar heeft gemaakt. In Requiem heeft zoveel meer sfeer en melodie. Alleen al de opener, Never For The Damned, of het titelnummer. Geweldige sfeer en spanningsopbouw. Juist die opbouw, sfeer en melodie mis ik op Tragic Idol soms een beetje. Het had van mij allemaal wat melodieuzer en minder lomp gemogen.

Misschien ben ik wel een beetje een romanticus die terug verlangt naar vroeger :P Maar Paradise Lost is 7 jaar lang mijn favoriete metalband geweest, en dat zijn ze inmiddels niet meer. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het nog steeds het aanschaffen waard en luister het ook regelmatig. Maar waar Paradise Lost ooit een innovatieve band was die nummers met zoveel sfeer, schoonheid en geweldige melodieën kon maken dat ik de CD's compleet grijs gedraaid heb, denk ik niet dat Tragic Idol bij mij ooit die status zal bereiken. Ik heb bij sommige nummers echt het gevoel dat de band op routine en de automatische piloot speelt. Neem een nummer als Honesty in Death. Bijna geen keyboards meer, gitaarriffs die zo van de vorige platen zouden komen, en vooral de leadgitaar was vroeger zoveel sterker. Ook qua zang(lijnen) vond ik Nick beter op de vorige paar platen.

Maar goed, terwijl ik dit schrijf heb ik de nieuwe toch weer opgezet en zit ik mee te knikken. Ik zal het hier qua gezeik maar even bij houden :P
...en het geld hebben we lekker toch gehad!

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Re: Paradise Lost

Bericht door Edwynn » wo jul 11, 2012 2:25 pm

Ik ben erg enthousiast over Tragic Idol. In Requiem liet een herboren Paradise Lost horen en opvolger Faith Divides Us... sloot wat gemakkelijker aan op Icon en Draconian Times. Tragic Idol doet dat ook maar ik vind de nummers nu nog beter dan op Faith Divides Us. En de leadgitaar van Mackintosh, die een hoofdrol opeist, jankt wat mij betreft weer net zo sterk als toen. Het routineuze of uitgebluste herken ik niet. Dat vind ik wel van albums als Believe In Nothing en ParadiseLost. Daar was de band geen schim van zichzelf meer. Nu heeft de band het heilige vuur weer gevonden en doet het waar ze goed in is. Melancholie, verdriet en depressie verpakken in een sterke stapel pakkende metalsongs.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

DeBruut
Berichten: 13
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 6:27 pm
Locatie: sneek
Contacteer:

Re: Paradise Lost

Bericht door DeBruut » za jul 14, 2012 12:36 am

volg pl al vanaf hun 1e album en in ieder album wat ze hebben gemaakt zit die melancholische sfeer in (ja zelfs host!!).
one second vind ik persoonlijk hun slechtste album (behalve sane...) maar hun laatste album is toch weer voortreffelijk!!!
beste begrafenis muziek ooi!!!!!
Get Crushed!!!!

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Re: Paradise Lost

Bericht door Edwynn » za jul 14, 2012 12:05 pm

Host vind ik ook fantastisch. Allesbehalve metal maar wel heel mooi. Believe In Nothing heeft ook wel iets treurigs maar dat heeft meer te maken met de huilbuien die ik krijg van de futloze bagger waarmee dat schijfje volgeplempt is.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Paradise Lost

Bericht door Lennert » wo jul 24, 2013 8:44 pm

Silent was de eerste metalsong met grunt die ik ooit hoorde en ik weet nog hoe die uithaal aan het begin samen met die oh zo valse, maar oh zo gave solo me kippenvel bezorgde. Buiten dat nummer kende ik eigenlijk alleen Gothic en Eternal, maar nu ik eindelijk Gothic heb aangeschaft viel het me ineens op dat er ook een aantal erg gave up-tempo songs opstaan. Lekker album! Hoe klinkt het debuut in vergelijking met dit album?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Paradise Lost

Bericht door Eru Iluvatar » wo jul 24, 2013 9:50 pm

Ga je mee naar Paradise Lost op Into The Grave Lennert?

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Paradise Lost

Bericht door Lennert » do mei 01, 2014 1:30 pm

Ik heb mijn vriendin vanuit het niets (ik geloof tenminste niet dat ze Paradise Lost vroeger wel goed vond) fan gekregen, ze heeft zojuist Shades Of God, Icon en Draconian Times aangeschaft!

Na mijn collectie even te hebben doorgenomen kwam ik er achter dat ik Lost Paradise, One Second, Host, Believe In Nothing, Symbol Of Life en Paradise Lost nog niet heb. Nu moet ik toegeven dat dit ook meteen de albums zijn die ik in de winkels het minste van allemaal tegen kom, maar helemaal Symbol Of Life heb ik al erg veel gave nummers van gehoord.

Ik zit er sterk aan te denken om van Draconian Times nog een lyrische retroreview te maken. Heel grappig, want ondanks het feit dat ik altijd gekwalificeerd wordt als een power metal liefhebber door vrienden, vallen mijn favoriete albums daar toch geenszins onder (Draconian Times, To The Nameless Dead, This Godless Endeavor).
Laatst gewijzigd door Lennert op za mei 03, 2014 1:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Paradise Lost

Bericht door Lennert » do mei 01, 2014 1:48 pm

Ok, ik heb praktisch alles voor enkele euro's op marktplaats gevonden behalve de s/t uit 2005. Heeft iemand tips waar ik die kan vinden? Host en Believe In Nothing zijn in ieder geval al mijn kant op gestuurd, helemaal vanwege het feit dat ik vrijdag nog behoorlijk wat kille Britse synthesizer pop/rock uit de jaren '80 heb beluisterd, denk ik vooralsnog dat ik het wel aan moet kunnen :P

Edit: ik zeg overigens nog steeds dat we de poll best eens opnieuw kunnen laten ingaan, In Requiem, Faith Divides Us/Death Unites Us en Tragic Idol zijn immers ook erg populair onder de fans (ik stel de laatste twee op gelijke voet met Icon in ieder geval).
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
thomaster87
Berichten: 1867
Lid geworden op: wo jan 19, 2005 7:16 pm
Locatie: Huissen
Contacteer:

Re: Paradise Lost

Bericht door thomaster87 » vr mei 02, 2014 12:44 pm

Van mij mag je, maar ik ben het absoluut niet eens met je laatste statement :P

Ik vind in Requiem overigens het beste dat PL de afgelopen 10 jaar heeft uitgebracht, maar het kan niet tippen aan de jaren '90.
...en het geld hebben we lekker toch gehad!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Paradise Lost

Bericht door Lennert » zo mei 04, 2014 9:50 am

Host en Believe In Nothing zijn alvast binnen. Ik vind Host voorlopig een uitzonderlijk geslaagd experiment! Goede productie, sterke nummers en een erg fijne sfeer, ik had niet verwacht dat dit me zo zou trekken. De discussie die eerder in dit topic (jaren geleden) werd gehouden over dat Holmes vals zingt op de plaat is wat mij betreft ook je reinste quatsch.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Paradise Lost

Bericht door Lennert » zo mei 04, 2014 10:50 am

Believe In Nothing bevalt eveneens goed, het langzaam terugkerende metal element over de ietwat kleinere laag elektronica maakt het een soort van melancholischere en iets softere Rammstein plaat. Wederom een uitstekende productie, toch knap hoe zo'n band als deze zijn sound zo ontwikkeld heeft.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
thomaster87
Berichten: 1867
Lid geworden op: wo jan 19, 2005 7:16 pm
Locatie: Huissen
Contacteer:

Re: Paradise Lost

Bericht door thomaster87 » do mei 08, 2014 5:15 pm

Het jammere aan die plaat is juist de productie. Het hadden 'harde' rocksongs kunnen zijn, maar ze zijn geproduceerd als waren het popdeuntjes :P

Dat gezegd hebbend, ik vind Fader en World Pretending echt geweldig mooie nummers! Ook Mouth en Illumination zijn lekker.
Ja, er staan ook wel een paar erg zwakke nummers op. Maar ik draai Believe in Nothing zo nu en dan nog eens, en het album heeft voor mij absoluut wel een luisterwaarde.
...en het geld hebben we lekker toch gehad!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Paradise Lost

Bericht door Lennert » do mei 08, 2014 7:35 pm

Ik heb de ontbrekende Lost Paradise, One Second, Symbol Of Life en Paradise Lost ook binnen, binnenkort maar eens een dagje voor uit trekken om ze op chronologische volgorde te draaien!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
thomaster87
Berichten: 1867
Lid geworden op: wo jan 19, 2005 7:16 pm
Locatie: Huissen
Contacteer:

Re: Paradise Lost

Bericht door thomaster87 » do mei 08, 2014 11:07 pm

Allemaal de moeite waard, haha :) Alle vier ook heel verschillende albums, dus je kunt ermee vooruit. Ik moet wel zeggen dat ik zowel Lost Paradise als Paradise Lost (album) weinig meer draai.

[/Fanboy]
...en het geld hebben we lekker toch gehad!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Paradise Lost

Bericht door Lennert » za mei 10, 2014 8:59 pm

Symbol Of Life is de eerste die ik aan een luisterbeurt onderwerp. Tot nu toe een erg fijne plaat, heeft wel weer een Draconian Times gevoel in de melancholische melodielijnen, maar dan nog een stukje van de electronica van de post-One Second periode. In ieder geval weer een stuk meer metal dan Believe In Nothing. Pray Nightfall zou zich in ieder geval met gemak in mijn Paradise Lost favorieten lijstje kunnen nestelen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Paradise Lost

Bericht door Lennert » zo mei 11, 2014 12:08 pm

One Second bevalt eveneens erg goed, het lijkt ook alsof Symbol Of Life en dit album een beetje aan elkaar gelinked zijn. One Second als overgangsfase van metal naar wat meer elektronische muziek en Symbol Of Life als een overgang naar de metal. Symbol Of Life heeft wel overduidelijk mijn voorkeur, omdat Holmes' zang daar vele malen beter op is (en Pray Nightfall echt een van de beste PL nummers ooit is), maar One Second verveelt zeker ook niet. Nog twee albums te gaan!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Paradise Lost

Bericht door Lennert » di mei 13, 2014 7:31 pm

Het debuut is verreweg het minst interessante album dat ik van ze heb gehoord. Nog geen mooie Mackintosh gitaarpartijen, slechte productie, saaie grunts en een sound waar geen enkele nuance in te bespeuren is. Hoe deze band gegroeid is valt toch wel bijzonder op als je deze plaat naast de laatste legt.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Paradise Lost

Bericht door Lennert » di mei 13, 2014 8:19 pm

Paradise Lost (het album) is de laatste die ik uit de collectie heb gehoord en deze bevalt me gelukkig wel weer erg goed (al denk ik dat ik Symbol Of Life misschien toch een tikje beter vind nog). Het moge duidelijk zijn dat men hier de elektronische invloeden bijna compleet heeft laten vallen, voelt een beetje aan als een iets steviger geproduceerdere (maar toch ook net iets toegankelijkere) variant van Draconian Times. Zo, de collectie is compleet!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Paradise Lost

Bericht door Wessel » di jul 01, 2014 6:00 pm

Heeft iemand afgelopen weekend nog een kijkje genomen bij het optreden van Paradise Lost op Graspop? Ikzelf niet, maar ik hoorde dat er veel oud materiaal gespeeld werd van oa Gothic en dat Nick Holmes zelfs zijn grunt weer tevoorschijn trok!

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Paradise Lost

Bericht door yowannuzz » di jul 01, 2014 6:28 pm

Klopt !! Ik heb ze zowel op Hellfest als Graspop gezien en het was op beide festivals absoluut 1 van de betere bands.

http://www.setlist.fm/setlist/paradise- ... 19c55.html
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Paradise Lost

Bericht door Wessel » di jul 01, 2014 6:34 pm

Pity The Sadness ook nog, wat gaaf! Ontzettend jammer dat ik niet even ben wezen kijken dan, maar ik lag zo lekker in het gras...

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Paradise Lost

Bericht door Lennert » di jul 01, 2014 8:00 pm

Grappig dat Say Just Words altijd als toegift wordt gespeeld, toch verreweg een van de meest poppy nummers van de band en ik kan me moeilijk voorstellen dat de fans het een van de beste nummers vinden.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22084
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Paradise Lost

Bericht door KoenM » di jul 01, 2014 9:42 pm

Paradise Lost op Graspop gezien en het viel mee in de tent. Tegelijkertijd zat mijn vriendin thuis naar de stream te kijken en wist te melden dat Nick (weer?) erg vals zong. Ze heeft een stukje opgenomen en verrek, dat was inderdaad niet best. In de marquee zelf viel dat niet op.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Paradise Lost

Bericht door MadTinus » di jul 08, 2014 4:55 pm

Lennert schreef:Grappig dat Say Just Words altijd als toegift wordt gespeeld, toch verreweg een van de meest poppy nummers van de band en ik kan me moeilijk voorstellen dat de fans het een van de beste nummers vinden.
Idd, volgens zouden veruit de meeste fans een 'As I Die' vele malen liever horen.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Paradise Lost

Bericht door Wessel » di jul 08, 2014 5:17 pm

As I Die, Embers Fire, True Belief - Paradise Lost heeft genoeg veel betere nummers met meer klassieke waarde gemaakt!

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Paradise Lost

Bericht door Gilbert » di jul 08, 2014 5:56 pm

Wessel schreef:As I Die, Embers Fire, True Belief - Paradise Lost heeft genoeg veel betere nummers met meer klassieke waarde gemaakt!
De songs die jij noemt zijn inderdaad klassiekers en zouden eigenlijk bij elk Paradise Lost-concert op de setlist moeten prijken. Toch vind ik persoonlijk Say Just Words net zo gaaf en misschien wel het beste wat deze band gemaakt heeft. Daarbij wordt Say Just Words, in tegenstelling tot wat Lennert beweert, helemaal niet "altijd als toegift" gespeeld. Ze spelen dat nummer wel standaard, maar niet per sẻ als toegift (zie setlist.fm). :P

Edit: Ik wil overigens best een keer een "Wat is jouw favoriete Paradise Lost-song?"-poll op de frontpage zetten om te kijken of er meer liefhebbers zijn van Say Just Words dan alleen ik.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22084
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Paradise Lost

Bericht door KoenM » di jul 08, 2014 7:41 pm

Doen zou ik zeggen. Ben ook wel eens benieuwd! :)
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Paradise Lost

Bericht door Wessel » wo jul 09, 2014 11:26 am

Lijkt me een leuke poll ja!
Hoewel de poll bovenaan dit topic inmiddels niet meer up to date is trouwens op Icon gestemd.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Paradise Lost

Bericht door Gilbert » vr nov 07, 2014 6:01 pm

Paradise Lost keert terug naar death metal

Paradise Lost bereidt zich momenteel voor om de Orgone Studios in Londen in te duiken, waar de doom formatie met producent Jaime Gomez Arellano (Angel Witch, Cathedral, Ghost) het veertiende studio-album op gaat nemen. De release staat gepland voor eind april 2015 via Century Media Records. De Britse groep wil het ditmaal heel anders aanpakken, door zowel de zeer vroege dagen van de band als de recente jaren te omarmen. Het gezelschap heeft een duister maar melodieus album geschreven, waarbij veel composities deze keer een death metal randje hebben. Dat was voor Paradise Lost erg lang geleden. Vocalist Nick Holmes heeft recent al laten horen nog steeds te kunnen grunten, door zich met succes bij de Zweedse death metal formatie Bloodbath aan te sluiten. Nu kunnen de fans van de eerste paar albums van Paradise Lost zich dus verheugen op een gedeeltelijke terugkeer naar de death/doom glorietijden van weleer.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Paradise Lost

Bericht door cataclysm child » za nov 08, 2014 12:57 am

Ben benieuwd! Ik vind de laatste platen op zich allemaal erg leuk, maar een streepje vernieuwing, of in dit geval een keuze om de succesformule van het verleden nog eens boven te halen, is alleszins welkom wat mij betreft.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Paradise Lost

Bericht door Lennert » za nov 08, 2014 9:35 am

Ik heb hier wat gemixte gevoelens over, maar het zou goed kunnen uitpakken. Een meer doom/death stijl die in het verlengde van de laatste albums ligt (met wat Gothic tintjes) zou erg leuk kunnen klinken, zolang het maar niets te maken heeft met dat verschrikkelijk saaie debuutalbum.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Paradise Lost

Bericht door Wessel » za nov 08, 2014 4:26 pm

Het debuut is hier ook geen favoriet, maar een plaat die wat meer op Gothic lijkt zou ik wel interessant vinden. Ik vraag me echter af of Paradise Lost nu niet te veel op zijproject Vallenfyre of de nieuwe Bloodbath-plaat zal lijken, al zal Paradise Lost zich waarschijnlijk eerder van een death/doom-randje bedienen dan geheel naar die stijl terug te keren.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Paradise Lost

Bericht door MadTinus » wo nov 12, 2014 10:52 am

Vallenfyre vind ik niet zoveel aan, maar Paradise Lost met een vleugje oude Death Metal klinkt mij als muziek in de oren, ik ben zeer benieuwd.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Paradise Lost

Bericht door Gilbert » wo nov 12, 2014 1:58 pm

De frontpage poll van de komende week luidt: "Wat is jouw favoriete Paradise Lost-song?" Stemmen en reageren kan via de volgende link: http://www.metalfan.nl/pollBooth.php?pollID=371.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Paradise Lost

Bericht door Lennert » wo nov 12, 2014 5:24 pm

Embers Fire en niets anders.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Paradise Lost

Bericht door MadTinus » ma nov 17, 2014 3:16 pm

Onmogelijke keuze, maar ik heb Hallowed Land gestemd.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Plaats reactie