WinterSun (nieuwe Finse metalband)

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
delfosso
Berichten: 31
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 2:28 pm

WinterSun (nieuwe Finse metalband)

Bericht door delfosso » vr aug 27, 2004 9:43 am

Hey,

Via de website van NuclearBlast kwam ik de volgende nieuwe Finse metalband tegen: WinterSun

Wintersun is een nieuw project van zanger en multi instrumentalist Jari Mäenpäa, die voor heen in de band Ensiferum zat.

Verder zit de voormalig drummer van Rotten Sound; Kai Hahto in WinterSun.

Persoonlijk vind ik Wintersun best goed klinken. Wat vinden jullie ervan?

Lijkt beetje op Children of Bodom alleen als ik de clip zie lijkt ze performance en manier van grunten ook wel beetje op Mark Jansen van Epica, alhoewel de muziek daar zelf niet veel van weg heeft.

Ik zal zeggen bekijk de clip ff je moet wel realplayer hebben

http://www.nuclearblast.de/media/video/NB_1221.ram

Bij het volgende nummer klinkt het weer een beetje FinnTroll achtig:

http://www.nuclearblast.de/media/NB_1221.ram
Laatst gewijzigd door delfosso op vr aug 27, 2004 9:45 am, 1 keer totaal gewijzigd.

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Bericht door nightwing » vr aug 27, 2004 9:44 am

de omschrijving gezien, lijkt het me niet echt om aan te horen. maar ik zal eens kijken.
www.last.fm/user/robenroll

banisher
Berichten: 4239
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 1:58 pm
Locatie: roelofarendsveen
Contacteer:

Bericht door banisher » vr aug 27, 2004 10:55 am

nieuw bandje?? :?
naar mijn weten bestaat dit bandje toch al een geruime tijd..

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Bericht door nightwing » vr aug 27, 2004 10:57 am

volgens metal archives:

Formed In 2004
www.last.fm/user/robenroll

banisher
Berichten: 4239
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 1:58 pm
Locatie: roelofarendsveen
Contacteer:

Bericht door banisher » vr aug 27, 2004 10:57 am

Ja dat kan wel wezen, maar ik heb minstens 2 maanden terug hun cd gekregen via internet dan wel, maar toch..
niets voor mij overigeens

banisher
Berichten: 4239
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 1:58 pm
Locatie: roelofarendsveen
Contacteer:

Bericht door banisher » vr aug 27, 2004 10:58 am

dOh... nevermind...

Gebruikersavatar
Pluto
Berichten: 1198
Lid geworden op: vr aug 13, 2004 12:50 am
Locatie: Zwolle

Bericht door Pluto » vr aug 27, 2004 11:15 am

banisher schreef:Ja dat kan wel wezen, maar ik heb minstens 2 maanden terug hun cd gekregen via internet dan wel, maar toch..
niets voor mij overigeens
Wat vind je er niet goed aan? Ik ken deze band namelijk niet, maar ben altijd nieuwsgierig
[url=http://www.last.fm/user/Pluto/?chartstyle=Sinsanity][img]http://imagegen.last.fm/Sinsanity/recenttracks/4/Pluto.gif[/img][/url]

delfosso
Berichten: 31
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 2:28 pm

Bericht door delfosso » vr aug 27, 2004 11:19 am

Ik vind het wel goed klinken best vet. Misschien niet echt vernieuwend maar toch goed te pruimen.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » vr aug 27, 2004 11:21 am

banisher schreef:Ja dat kan wel wezen, maar ik heb minstens 2 maanden terug hun cd gekregen via internet dan wel, maar toch..
ja, als je hem al 2 maanden hebt kan je amper spreken van een "nieuwe band" natuurlijk... d'oh!
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Pluto
Berichten: 1198
Lid geworden op: vr aug 13, 2004 12:50 am
Locatie: Zwolle

Bericht door Pluto » vr aug 27, 2004 11:21 am

Vanavond thuis maar even een paar tracks downloaden.
[url=http://www.last.fm/user/Pluto/?chartstyle=Sinsanity][img]http://imagegen.last.fm/Sinsanity/recenttracks/4/Pluto.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » vr aug 27, 2004 12:27 pm

ken het niet, k zal het is proberen
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Forseti's Justice
Berichten: 1710
Lid geworden op: za jul 19, 2003 11:42 pm

Bericht door Forseti's Justice » vr aug 27, 2004 1:31 pm

haha jezus, wat zijn jullie toch weer voorspelbaar. is er niemand die hier een scriptje voor kan maken ofzo?

"laatst kwam ik [tijdens het websurfen/op soulseek/via msn/op metal archives] achter het bestaan van [voer bandnaam in]. wat vinden jullie ervan?"

"[ja dat ken ik/nee dat ken ik niet], [heb er laatst wat van gedownload/zal er snel eens wat van downloaden]."

kinders toch.

Gebruikersavatar
Pluto
Berichten: 1198
Lid geworden op: vr aug 13, 2004 12:50 am
Locatie: Zwolle

Bericht door Pluto » vr aug 27, 2004 1:44 pm

Forseti's Justice schreef:haha jezus, wat zijn jullie toch weer voorspelbaar. is er niemand die hier een scriptje voor kan maken ofzo?

"laatst kwam ik [tijdens het websurfen/op soulseek/via msn/op metal archives] achter het bestaan van [voer bandnaam in]. wat vinden jullie ervan?"

"[ja dat ken ik/nee dat ken ik niet], [heb er laatst wat van gedownload/zal er snel eens wat van downloaden]."

kinders toch.
You're right! En nu jouw reactie.
[url=http://www.last.fm/user/Pluto/?chartstyle=Sinsanity][img]http://imagegen.last.fm/Sinsanity/recenttracks/4/Pluto.gif[/img][/url]

delfosso
Berichten: 31
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 2:28 pm

Bericht door delfosso » vr aug 27, 2004 9:31 pm

Forseti's Justice schreef:haha jezus, wat zijn jullie toch weer voorspelbaar. is er niemand die hier een scriptje voor kan maken ofzo?

"laatst kwam ik [tijdens het websurfen/op soulseek/via msn/op metal archives] achter het bestaan van [voer bandnaam in]. wat vinden jullie ervan?"

"[ja dat ken ik/nee dat ken ik niet], [heb er laatst wat van gedownload/zal er snel eens wat van downloaden]."

kinders toch.
Dag oude LUL zal niet weten wat er vreemd is als je op een metal forum een topic opent over een relatief nieuwe metal band. Dat jij WinterSun nou blijkbaar niet goed vind , trouwens als het je intresse niet had zou je het forum niet hebben geopent en al helemaal niet gereageerd.

Verder is het ook niet zomaar een bandje via msn of what ever. Maar een band met een contract bij een groot label!

Gebruikersavatar
Forseti's Justice
Berichten: 1710
Lid geworden op: za jul 19, 2003 11:42 pm

Bericht door Forseti's Justice » vr aug 27, 2004 11:37 pm

dag jonge pik,

fijn dat je me weet te vertellen dat ik wintersun niet goed vind, maar dat het blijkbaar wel mijn interesse heeft. hartelijk dank voor deze informatie, ik ben alleen bang dat je een paar kilometer naast de plank hebt geslagen. niet alleen heb ik nergens een waardeoordeel over deze band uitgesproken, ik heb ook geen flauw idee wat het feit dat wintersun bij NB zit te maken heeft met mijn post, zoals eigenlijk niets wat je gemeld hebt het vermoeden wekt dat je ook maar een klein gedeelte van mijn bericht hebt begrepen.

groetjes,

een oude lul.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24839
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » za aug 28, 2004 10:36 am

Forseti's Justice schreef:dag jonge pik,

fijn dat je me weet te vertellen dat ik wintersun niet goed vind, maar dat het blijkbaar wel mijn interesse heeft. hartelijk dank voor deze informatie, ik ben alleen bang dat je een paar kilometer naast de plank hebt geslagen. niet alleen heb ik nergens een waardeoordeel over deze band uitgesproken, ik heb ook geen flauw idee wat het feit dat wintersun bij NB zit te maken heeft met mijn post, zoals eigenlijk niets wat je gemeld hebt het vermoeden wekt dat je ook maar een klein gedeelte van mijn bericht hebt begrepen.

groetjes,

een oude lul.
een zeer arrogante oude lul die zich altijd beter voelt
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Forseti's Justice
Berichten: 1710
Lid geworden op: za jul 19, 2003 11:42 pm

Bericht door Forseti's Justice » za aug 28, 2004 10:57 am

ik ben niet arrogant, ik ben een heel schappelijke kerel.

Gebruikersavatar
Knevelaer
Berichten: 1776
Lid geworden op: wo apr 21, 2004 1:46 pm
Locatie: Sittard

Bericht door Knevelaer » za aug 28, 2004 11:45 am

Ik hoor het verschil eerlijk gezegd niet echt tussen Ensiferum en Wintersun
Terug van weg geweest

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » za aug 28, 2004 9:17 pm

Het klinkt wel weer zeer Fins, best goed, alleen 0,00 originaliteit. Toch albumpje maar 'ns an't downloaden.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Bericht door Heidewolf » za aug 28, 2004 9:30 pm

Het klinkt goed ondanks het terecht genoemnde gebrek aan organalitiet. Zelf hoor ik hier en daar toch wat rhapsody invloeden. En dan mat name de keyboards en de powermetal (d'oh) aandoende melodieenn.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » vr sep 10, 2004 9:14 pm

93/100 vind ik.
Front voor/der Matigheid
last.fm

verwoesting
Berichten: 13535
Lid geworden op: vr okt 04, 2002 4:19 pm

Bericht door verwoesting » do okt 07, 2004 3:23 pm

Ik heb net dat album beluisterd en ik vind het wel heel erg op Children of Bodom lijken. Van Ensiferum heeft het ook wel wat weg (background vocals, drum stijl bijvoorbeeld).

Best een aardig album hoor (vooral het eerste nummer vind ik erg leuk). Maar ik heb het gevoel dat het erg snel gaat vervelen.

73/100

Gebruikersavatar
Taart
Berichten: 1589
Lid geworden op: vr jul 30, 2004 8:32 pm
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Taart » do okt 07, 2004 3:26 pm

Ken die band nog niet, ook maar eventjes checken dan. Al is bijna alles wat uit Finland komt goed (ik dus ook).
[url]http://www.recordnerd.com/lists/Nasgrath/[/url]
[url]http://www.myspace.com/christianjuntunen[/url]

[url=http://www.last.fm/user/Nasgrath/?chartstyle=SilverWeekly][img]http://imagegen.last.fm/SilverWeekly/artists/Nasgrath.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
TELEPETHERION
Berichten: 4342
Lid geworden op: di feb 17, 2004 4:43 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » do okt 07, 2004 3:48 pm

banisher schreef:dOh... nevermind...
D'oh :x

Maar, als ik het eerste nummer hoor van 'Wintersun' (hun debuut lijkt me)
Denk ik: godver! wat gaaf :D
En dan vervolgens de rest van de cd luister, denk ik: tering, wat saai...
Eentonig bandje.
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey

Gebruikersavatar
TELEPETHERION
Berichten: 4342
Lid geworden op: di feb 17, 2004 4:43 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » do okt 07, 2004 3:51 pm

verwoesting schreef:Ik heb net dat album beluisterd en ik vind het wel heel erg op Children of Bodom lijken. Van Ensiferum heeft het ook wel wat weg (background vocals, drum stijl bijvoorbeeld).

Best een aardig album hoor (vooral het eerste nummer vind ik erg leuk). Maar ik heb het gevoel dat het erg snel gaat vervelen.

73/100
Ja inderdaad, vind het trouwens ook wel wat weg hebben van Kalmah, al is het niet hun niveau.

69/100

De 50 punten voor het heerschende eerste nummer op de cd, en nog eens 19 omdat ik de cd uberhaupt heb uit laten draaien.
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey

Gebruikersavatar
Dennisrammstein
Berichten: 477
Lid geworden op: ma jun 19, 2006 1:14 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Bericht door Dennisrammstein » wo dec 06, 2006 4:45 pm

The album will be called "Time" and the track titles are:
1. Sons of Winter and Stars
2. Land of Snow and Sorrow
3. Time
4. Fire
5. One with the Shadows
6. Storm
7. Silver Leaves

Seven epic songs and quite long ones, over 65 minutes of material. It´s a theme album. The music has some new dimensions, but has also the recognizable "Wintersun style". So hopefully you will stay patient, the wait will be worth it!
- Jari



mooi kopiëer/plak werk, album komt in augustus '07 uit.
http://www.last.fm/user/Dennizrammstein/

ZuMie
Berichten: 5
Lid geworden op: do dec 07, 2006 9:16 am

Bericht door ZuMie » do dec 07, 2006 9:24 am

Dennisrammstein schreef:The album will be called "Time" and the track titles are:
1. Sons of Winter and Stars
2. Land of Snow and Sorrow
3. Time
4. Fire
5. One with the Shadows
6. Storm
7. Silver Leaves

Seven epic songs and quite long ones, over 65 minutes of material. It´s a theme album. The music has some new dimensions, but has also the recognizable "Wintersun style". So hopefully you will stay patient, the wait will be worth it!
- Jari



mooi kopiëer/plak werk, album komt in augustus '07 uit.
Cool, maar dat duurt nog lang :(

metalmachine
Berichten: 431
Lid geworden op: do aug 31, 2006 4:54 pm
Locatie: Dronten

Bericht door metalmachine » do dec 07, 2006 11:26 am

lijkt me onwijs gaaf, zit al een tijdje te wachten op dit album. Ik ben benieuwd of ze nog zon geweldig album kunnen maken.

Gebruikersavatar
Dennisrammstein
Berichten: 477
Lid geworden op: ma jun 19, 2006 1:14 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Bericht door Dennisrammstein » vr dec 08, 2006 1:17 pm

metalmachine schreef:lijkt me onwijs gaaf, zit al een tijdje te wachten op dit album. Ik ben benieuwd of ze nog zon geweldig album kunnen maken.
ik hoop het wel want tot augustus nog :( maar ik heb vertrouwen in jari en zijn mede bandleden
http://www.last.fm/user/Dennizrammstein/

Gebruikersavatar
graveworm
Berichten: 2529
Lid geworden op: ma jul 25, 2005 10:10 pm

Bericht door graveworm » ma apr 23, 2007 11:21 pm

News update
The mix has been cancelled and the release of "Time" is delayed even more. I´m sorry to disappoint everyone...again, but the album is not gonna be released this year. And unfortunately Nino has the Sonic Pump Studios booked full for this year, so we might have to think of something else.

Reason for this delay is that, I´ve set the bar really high on this album, but my equipment aren´t even close what I need to work faster. I have to push the gear what I have to the limits to get the best out of them and I have to do a LOT of workarounds which is very time consuming. Then all the thousand technical problems added into the mix isn´t helping. Basically every piece of gear has been broken at one time or another during the making of this album, feels like there´s a curse. Takes ages to solve the problems and send the stuff back and forth making the warranty changes. All this has made me very frustrated and un-inspired. Hasn´t helped with my stress about the deadlines either, slowing me even more. I work the best when I´m happy and lots of times I haven´t been. It´s been the most difficult record to make in my life. The album is very huge, I don´t know if it´s gonna fit even in the 74 minutes of a CD. The track count is very high, about 200 tracks per song. So it´s almost like two albums in one (or three Slayer albums :P). But I´m gonna finish this, no matter what.

Now some update of the album progress: All the drums, bass and all guitars (rhythms/melodys/solos and acoustics) has been recorded (probably some add ons will be recorded when the synths and vocals are done). Then I´ve pretty much finished with the intro, that I´ve decided to include on the album. Really atmospheric and huge with some magical Japanese influences. I´ve also started to compose and arrange the synths. I´m trying to avoid the basic (and boring) layering chord stuff and create something really cool to boost the magic of the songs into new dimensions. I haven´t been able to start singing yet, because my preamp and mike "died", but hopefully soon I can. There´s been a demand to know what is going on, so there we have it. Unfortunately the news ain´t always good.

I wish you all a great summer! (But sadly, it´s gonna be a Wintersunless summer).

Jari




Ik ga huilen. :x

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » ma apr 23, 2007 11:32 pm

Tweehonderd tracks? Wil-ie tien dozijn gitaren tegelijk laten spelen ofzo?
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Aradia
Berichten: 2266
Lid geworden op: zo mei 07, 2006 10:16 pm
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Bericht door Aradia » di apr 24, 2007 8:20 am

Godver dit is wel slecht nieuws. Ik wist dat het album vertraagd was maar dat het geen 2007 meer word maar 2008 dat had ik toch niet verwacht!

Ik ben behoorlijk benieuwd wat er dit keer van gebakken word en of ze het eerste album kunnen evenaren. Het klinkt in ieder geval veelbelovend.
"Toil without song is like a weary journey without an End."

http://www.last.fm/user/WandererSpirit

Gebruikersavatar
graveworm
Berichten: 2529
Lid geworden op: ma jul 25, 2005 10:10 pm

Bericht door graveworm » za mei 05, 2007 6:58 pm

Ik hoop dat er geen Guns n Roses toestanden van komen. :lol:

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » do jan 10, 2008 12:29 am

January 5, 2008 - Saturday

Still working on "Time"!

WINTERSUN drummer Kai Hahto posted a statement concerning the progress of the long-awaited second album "Time": "I'm making a little statement where we are at the moment. Jari has struggled with the technical problems but there is light in the end of the tunnel. So we got the computer finally from Finland. It's new and it works but it didn't work as we hoped. We found out that 32 bit Windows only allows 2 GB RAM memory to be used and since he has 4 in his computer now, he can't use it all. It sucks! So we are buying a device to help us, a receptor. The receptor has 2 GB RAM and it's a rack device that will help us to use it for some of the synths." "The problem has been that jari can't work the songs in one complete file. He has to have many projects from the same song and when he is making the synths in MIDI, then the RAM runs out and the computer (crashes). This is very time consuming and kills the inspiration because Jari can't compose the synths in a normal way and one wrong note can cost him a whole day's work." "So the situation is now this. We are finished with everything except the vocals and synths. We are not talking about single layer synths. We're talking about more orchestral stuff with layers on top of each other and some songs have cool choirs also! One song is fully ready with the vocals and most of the songs have a lot of vocals, but not totally finished. The vocals have more dimensions (than on their '04 self-titled debut). So people, please understand that the scale for this album is much bigger than the first one. I love the first one too but this is on a different level. You can't compare these two at all! We just have to wait until Jari brings us the food on the table." "So as soon as we are done with recording, we start mixing it. Jari has already started to make the basic sound for drums, guitars and bass. Once the album is already mixed and mastered, Nuclear Blast will need 3 months to promote it before it's released. It's a huge company and it has it's own ways of working... but let's think this way. We die someday, but the music lives on after we have left. That is just what music should be. Jari has the vision as only he knows and he can't give up until the album is ready. He wants to make sure that he is happy with it before giving it to you...to listen."

Singer and Mastermind Jari Mäenpää adds, "Well we knew that 32 bit Windows has 2 GB limit and I actually have the 3 GB switch modification (with 4 GB installed on my PC). It let me have about 2.3 GB for the programs. I found out the hard way, that composing massive orchestrations and massive synth layering is really a pain in the ass with only 2 GB RAM. Because I have to bounce a lot of tracks to wav (format) and later, if I need to change couple of notes, it is so nerve wrecking and a 'inspiration killer' to bounce every track again and again, wasting many work hours in a day (and wasting time from my life and all of our lives for that matter). In real time MIDI you could change those notes in seconds and keep on composing. Those who have been / are in this situation, you know what I'm talking about. Hopefully the technology will get better in few years with the 64 bit revolution/transition..."
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Dennisrammstein
Berichten: 477
Lid geworden op: ma jun 19, 2006 1:14 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Bericht door Dennisrammstein » do jan 10, 2008 9:56 am

Yea had het al gehoord, balen man :( Ach nog eventjes geduld en dan kan ik weer naar een topalbum luisteren!!!
http://www.last.fm/user/Dennizrammstein/

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Bericht door number_17 » do jan 10, 2008 10:01 am

Lullig als je achterstand krijgt met opnemen enzo door van die technische dingen.

Moet die titel trouwens niet een keer aangepast worden?
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
Dennisrammstein
Berichten: 477
Lid geworden op: ma jun 19, 2006 1:14 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Bericht door Dennisrammstein » do jan 10, 2008 10:04 am

number_17 schreef:Lullig als je achterstand krijgt met opnemen enzo door van die technische dingen.

Moet die titel trouwens niet een keer aangepast worden?
Iets in de richting van 'A Long Long Time' ???
http://www.last.fm/user/Dennizrammstein/

Gebruikersavatar
Mortukai
Berichten: 786
Lid geworden op: za jul 30, 2005 8:20 pm
Locatie: hoogvliet

Bericht door Mortukai » do jan 10, 2008 2:29 pm

de topic titel :wink:
Http://www.myspace.com/mortukai

[img]http://i4.photobucket.com/albums/y131/Ratje/Bo_EL_bannermc7.gif[/img]

Gebruikersavatar
Dennisrammstein
Berichten: 477
Lid geworden op: ma jun 19, 2006 1:14 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Bericht door Dennisrammstein » do jan 10, 2008 10:42 pm

Mortukai schreef:de topic titel :wink:
ja maar albumnaam kan ook wel veranderd worden, het is een beetje ironisch nu :P
http://www.last.fm/user/Dennizrammstein/

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » za feb 28, 2009 4:28 pm

Wintersun werkt nog steeds aan het nieuwe album Time. Daarom heeft bandleider Jari Mäenpää besloten om de aangekondigde festivaloptredens (in het bijzonder op Summer Breeze) af te gelasten. In ieder geval legt hij de schuld nu niet meer alleen bij technologische problemen, maar geeft hij ook toe last te hebben van writer's block:
There has come again unexpected problems with technology, which will make finishing the "Time" album even more harder than it has been. Which will delay it even more. There's also some personal problems concerning my apartment.

Because of all the problems, I have fallen under a serious amounts of stress, which is sometimes causing me "writer's blocks". This album making is now turned into such a "risky business", that I have no choise, but to cancel Summerbreeze and Bloodstock.

The thing is, the album has to be done first, before we can play any shows. Playing just old songs after many years isn't something we want to do and what probably no one wants to see.

After the album has been mixed, I need to mix again a "backuptrack livemix" (of the synths&orchestrations). Then we have to of course practise the new songs and arrange them into "live format" (especially mine and Teemu's guitar parts). We also need to update our humble live gear.

All these arrangements take time, so we don't want to risk it, that we might have to cancel the shows last minute. It must be done now and put finishing the album the number one priority. After the album is done, we will start booking shows again.

I know there's lots of disappointed people and I have to apologize. But I hope that you'll understand my decision under these circumstances. I have to put the album first and finish it before we play any shows. Thanks for listening!

Jari

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 2330
Lid geworden op: wo dec 21, 2005 11:51 pm
Locatie: Rotterdam

Bericht door Jan-Willem » ma mar 02, 2009 9:37 am

Volgens mij maakt Jari het allemaal ook erg ingewikkeld voor zichzelf.
Dat zal waarschijnlijk ook een effect zijn van de druk die hij voelt.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: WinterSun (nieuwe Finse metalband)

Bericht door Lennert » za aug 29, 2020 9:30 pm

Goed, ik heb Wintersun dus ontdekt. Zo'n typisch geval van 'Youtube staat aan en komt van het een in het ander' en nu heb ik de eerste twee albums aangeschaft. Dit is helemaal mijn ding, maar dan ook echt helemaal, maar even vragen in een algemeen muziektopic wat er nog meer klinkt als deze band is lastig aangezien deze mix van extreem/power/prog/folk niet echt in een genre te vangen is. Maar verdomd als ik geen fan ben van de invloeden van extreme metal (blastbeats, screams, grunts) afgewisseld met die grootse powermetalkoren en thema's. Pure kitsch, maar ik vind het enorm gaaf. Natuurlijk ken ik Ensiferum al goed, maar in vergelijking met een Wintersun vind ik die band dan toch net iets meer vallen onder folk metal. Juist die afwisseling bij Wintersun trek ik zo goed. Zodoende de volgende vraag: welke bands klinken er nog meer zoals Wintersun (vooral) klinkt op Time I?

Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Flipjack
Berichten: 483
Lid geworden op: ma jan 05, 2009 8:20 pm
Locatie: Groningen

Re: WinterSun (nieuwe Finse metalband)

Bericht door Flipjack » zo aug 30, 2020 10:14 am

De eerste die me zo te binnen schiet is Whispered:



Landgenoten van Wintersun, maar qua thematiek volledig Japanse mythology/Samurai etc. Ik ben vooral bekend met hun album Shogunate Macabre, maar die vinkt eigenlijk al je genoemde punten wel af. Ik zal zelf hun nieuwere album er ook nog even bij zoeken, want die heb ik destijds gemist.

Gebruikersavatar
scorpion
Berichten: 1625
Lid geworden op: do jul 27, 2006 6:26 pm
Locatie: Doetinchem

Re: WinterSun (nieuwe Finse metalband)

Bericht door scorpion » ma aug 31, 2020 5:21 pm

Niet compleet hetzelfde maar bij mij schieten Ne obliviscaris en de laatste cd's van borknagar te binnen.

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: WinterSun (nieuwe Finse metalband)

Bericht door Heidewolf » di sep 01, 2020 10:28 pm

Ja, de tip aangaande bornkagar wil ik wel onderschrijven.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: WinterSun (nieuwe Finse metalband)

Bericht door Draconian » wo sep 02, 2020 2:44 pm

Lennert schreef: za aug 29, 2020 9:30 pm Goed, ik heb Wintersun dus ontdekt. Zo'n typisch geval van 'Youtube staat aan en komt van het een in het ander' en nu heb ik de eerste twee albums aangeschaft. Dit is helemaal mijn ding, maar dan ook echt helemaal, maar even vragen in een algemeen muziektopic wat er nog meer klinkt als deze band is lastig aangezien deze mix van extreem/power/prog/folk niet echt in een genre te vangen is. Maar verdomd als ik geen fan ben van de invloeden van extreme metal (blastbeats, screams, grunts) afgewisseld met die grootse powermetalkoren en thema's. Pure kitsch, maar ik vind het enorm gaaf. Natuurlijk ken ik Ensiferum al goed, maar in vergelijking met een Wintersun vind ik die band dan toch net iets meer vallen onder folk metal. Juist die afwisseling bij Wintersun trek ik zo goed. Zodoende de volgende vraag: welke bands klinken er nog meer zoals Wintersun (vooral) klinkt op Time I?

Wellicht kun je Wilderun eens proberen:

We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Plaats reactie