Sodom

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt

Favoriete studioplaat?

In The Sign Of Evil
2
25%
Obsessed By Cruelty
0
Geen stemmen
Persecution Mania
1
13%
Agent Orange
3
38%
Better Off Dead
0
Geen stemmen
Tapping The Vein
0
Geen stemmen
Get What You Deserve
0
Geen stemmen
Masquerade Of Blood
0
Geen stemmen
'Til Death Do Us Unite
0
Geen stemmen
Code Red
0
Geen stemmen
M-16
0
Geen stemmen
Sodom
0
Geen stemmen
In War And Pieces
2
25%
Epitome Of Torture
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 8

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22649
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Sodom

Bericht door innuendo » ma nov 22, 2010 12:16 am

Ik mis toch de impact die de oude platen wel hadden. In War And Pieces doet me erg weinig, terwijl ik laatst nog wat oude Sodom platen gekocht heb, die binnen enkele seconden al een brede grijns op mijn gezicht zette. Ik zal de nieuwe plaat in de komende week nog aan een aantal luisterbeurten onderwerpen en ik hoop dat hij nog groeit.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Sodom

Bericht door enforcer » ma nov 22, 2010 9:52 am

Ik vind het een wereldplaat, mijn topper van 2010! Superdikke sound maar niet overgeproduceerd. Lekker afwisselende tracks die niet te modern noch te oudbollig klinken. Van hypersnelle thrashers a la "hellfire" en "knarrenheinz" naar groovende midtempo tracks a la "God Bless You", "Styptic Parasite" (nummer heeft een gave "saw is the law" vibe vind ik). Gitaarwerk is het beste dat Sodom ooit afgeleverd heft en ook meneer Bobby positioneert zich op "in war and pieces" tussen de betere thrash drummers. Ik ben het ook helemaal met de recentie in de Aardschok eens (85/100), en dat gebeurt niet vaak.

Natuurlijk mist de plaat nog de cult factor van "Persucution Mania" en "Agent Orange" maar wat niet is kan nog komen.....
Over het algemeen kan ik niet zoveel met nieuwere platen, an welke band dan ook, maar Sodom weet me nog steeds te boeien met nieuw werk. [headbang]
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
kriegsnebel
Berichten: 391
Lid geworden op: vr okt 31, 2008 9:01 am
Locatie: Den Haag

Re: Sodom

Bericht door kriegsnebel » ma nov 22, 2010 6:03 pm

Ik heb de nieuwe nu 1 keer geluisterd, De Engelse nummers vind ik wel erg gaaf. De Duitse nummers doet me (nog?) niet zo veel.
Bier en metal

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Sodom

Bericht door enforcer » ma nov 22, 2010 6:19 pm

Er staat nochthans maar 1 Duitstalig nummer op....
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
kriegsnebel
Berichten: 391
Lid geworden op: vr okt 31, 2008 9:01 am
Locatie: Den Haag

Re: Sodom

Bericht door kriegsnebel » ma nov 22, 2010 7:17 pm

Hmmm... Ik dacht eerlijk gezegd 2.
Snel nog maar een keertje luisteren dan! De hoes is in ieder geval wel erg gaaf!
Bier en metal

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25307
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Sodom

Bericht door Jeroen » ma nov 22, 2010 10:50 pm

enforcer schreef:Er staat nochthans maar 1 Duitstalig nummer op....
Dat accent blijft onverwoestbaar :P

Nee, in dat geval is Mille erger, qua accent.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Sodom

Bericht door enforcer » di nov 23, 2010 6:58 am

Tja wat dat betreft doen ze het nooit goed, veel oude Sodom fans vinden ze veel te Amerikaans klinken maar gelukkig heeft Tom zijn accent nog, dat maakt het ook wel en beetje.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Re: Sodom

Bericht door IROn » wo nov 24, 2010 7:18 pm

Nou, hij zit hier in de download, dus als hij bevalt (zal best, gezien de voorgangers) gaat hij zaterdag aangeschaft worden in Enschede.

Tof ook, die bonusdisc erbij. Da's al 2 topoptredens van Wacken dat jaar, naast die van Destruction.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

dennis p
Berichten: 145
Lid geworden op: za nov 21, 2009 5:20 pm

Re: Sodom

Bericht door dennis p » wo nov 24, 2010 7:57 pm

echt een kei vet album
hoe vaker je hem draai ,hoe beter hij wordt
aanwezig in dynamo in februari
als het maar metal is

Gebruikersavatar
King of Beer
Berichten: 923
Lid geworden op: di apr 14, 2009 9:46 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Sodom

Bericht door King of Beer » za dec 04, 2010 10:35 am

Heb het nieuwe album nu ook voor de eerste keer geluisterd en ik ben er na 1 luisterbeurt al helemaal weg van.
Wat hebben ze een top plaat gemaakt.
Vette gitaar sound waar de stem van Tom Angelripper lekker over heen schuurd.
http://metal-exposure.com/
http://www.last.fm/user/Rob_Caine

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Sodom

Bericht door enforcer » do dec 09, 2010 12:43 pm

Markus Freiwald is toegetreden tot de band als nieuwe drummer. Hij is bekend als drummer van de Duitse thrashband DESPAIR maar heeft ook vele sessie/live/studiowerk gedaan voor o.a. KREATOR, LACUNA COIL, ROTTING CHRIST en MOONSPELL.

Ben benieuwd!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22649
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Sodom

Bericht door innuendo » wo feb 23, 2011 10:43 pm

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Sodom

Bericht door cataclysm child » do feb 24, 2011 12:32 am

Dat stuk over waarom ze nog nooit op Graspop gespeeld hebben... zou wel een gigantische fail zijn van GMM, erg.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
GrindMind
Berichten: 199
Lid geworden op: ma mar 01, 2004 7:26 pm

Re: Sodom

Bericht door GrindMind » do feb 24, 2011 1:07 am

Leuk interview. Alleen de reden die men aanhaald waarom ze nog niet op GMM hebben gestaan lijkt mij dikke bullshit. Waarom dan niet ff doorvragen en vragen waarom een Duitse band als Kreator er wel heeft gestaan?

Eddy the Eagle
Berichten: 180
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 11:30 am

Re: Sodom

Bericht door Eddy the Eagle » do feb 24, 2011 11:10 am

innuendo schreef:Ik mis toch de impact die de oude platen wel hadden. In War And Pieces doet me erg weinig, terwijl ik laatst nog wat oude Sodom platen gekocht heb, die binnen enkele seconden al een brede grijns op mijn gezicht zette. Ik zal de nieuwe plaat in de komende week nog aan een aantal luisterbeurten onderwerpen en ik hoop dat hij nog groeit.
Und?
Istie al gegroeid?
:wink:

Ik vind het een vette schijf !

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22649
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Sodom

Bericht door innuendo » do feb 24, 2011 11:35 am

Niet echt. Ik vind de oudere platen een stuk beter.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Agent Orange
Berichten: 214
Lid geworden op: di jun 07, 2005 8:53 pm
Locatie: Scheveningen
Contacteer:

Re: Sodom

Bericht door Agent Orange » vr mar 04, 2011 9:48 am

Het is geen slecht album, maar ze kunnen beter. Code Red was een forse sprong in de goeie richting met de (toen) nieuwe line-up en M-16 was een uitstekende opvolger. Daarna is het eigenlijk alleen maar bergafwaarts gegaan. Sodom was te verteren, maar In War and Pieces wilt gewoon niet aanslaan bij mij, hoe vaak ik hem ook luister.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Sodom

Bericht door enforcer » ma mar 07, 2011 12:35 pm

Ik vind "M16" ook beter. Maar "in war and pieces" is IMO echt wel een stuk beter dan het vrij tamme "Sodom". In 2010 heb ik weinig albums gehoord die ik beter vond. Maar van mij mag op het volgende album toch weer iets feller can leer worden getrokken.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22649
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Sodom

Bericht door innuendo » ma mar 07, 2011 12:42 pm

Ik vind Sodom juist een heel gaaf album, haha
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Sodom

Bericht door enforcer » ma mar 07, 2011 7:31 pm

Nou ja qua sfeer ademt het nieuwe album een beetje hetzelfde uit als "Sodom", een nummer als "God Bless You" had zo op "Sodom" kunnen staan maar ook de title track met het acoustische intro vind ik een verbeterde versie van "Blood On Your Lips". Op "Sodom" irriteert de veel te droge gitaarsound me en de wat kitscherige nummers. Maar er staan wel een aantal goede songs op zoals "The Enemy Inside", "Blood On Your Lips", "Buried In The Justice Ground" (ja, toch wel). Qua productie / sound is het een hele stap voorwaarts ten opzichte van "Sodom". Maar goed ieder zijn mening ik had het liefst een tweede "persecution mania" maar dab met de sound van "In War And PIeces" gehoord, maar dat zit er gewoon niet in, dan is het uiteindelijk een moois resultaat IMO. Het euvel vind ik eigenlijk dat ik SODOM juist zo vet vind vanwege hun snellere nummers en op de nieuwere albums komen juist de langzamere, melodieuzere nummers beter uit de startblokken, ergens baal ik daarvan....
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
alicecooper
Berichten: 2415
Lid geworden op: do mar 09, 2006 2:10 pm
Locatie: Almelo

Re: Sodom

Bericht door alicecooper » za okt 27, 2012 12:39 pm

Sodom werkt momenteel aan een nieuw album, wat op het moment nog geen titel heeft.
Het drumwerk is allemaal al opgenomen en volgende week zullen ook de gitaarpartijen opgenomen worden.
Nu is het wachten op de eerste nummers, ben benieuwd!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25307
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Sodom

Bericht door Jeroen » ma dec 08, 2014 7:12 pm

Heeft iemand dat vette nieuwe nummer Sacred Warpath al gehoord? Een stukje hectischer dan we van Sodom gewend zijn, maar ik lust er wel pap van.

Poll is trouwens aangepast, want daar liep alles door elkaar. En wellicht kan ook dit topic wat nieuw leven in worden geblazen.
Een paar jaar geleden kon ik nog niet zoveel met Sodom (afgezien van Agent Orange en Tapping The Vein), maar inmiddels vind ik het een verademing om de sterke thrashriffs van deze band te horen. Deze band stopt z'n nummers niet helemaal vol, maar bouwt op goede en pakkende composities. Zodoende staat de band bij mij inmiddels op gelijke hoogte van die andere twee grote Duitse thrashbands. Ze bieden voor ieder wat wils.

Als ik nu de platen op volgorde moest zetten:

1. In War And Pieces
2. Agent Orange
3. Tapping The Vein
4. Code Red
5. M-16
6. Persecution Mania
7. Sodom
8. Epitome Of Torture
9. Better Off Dead
10. Obsessed By Cruelty
11. In The Sign Of Evil / The Final Sign of Evil
12. 'Til Death Do Us Unite
13. Masquerade Of Blood
14. Get What You Deserve
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

enforcer78
Berichten: 38
Lid geworden op: do dec 18, 2014 12:32 pm

Re: Sodom

Bericht door enforcer78 » do dec 18, 2014 1:45 pm

Ik heb m besteld, wel aardig maar eerlijk gezegd gaat mijn hart er niet sneller van kloppen en ik ben echt een Sodom fan. zeker niet slecht hoor maar blijft teveel in het midtempo liggen IMO.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25307
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Sodom

Bericht door Jeroen » do dec 18, 2014 4:22 pm

Niets mis met mid-tempo.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

enforcer78
Berichten: 38
Lid geworden op: do dec 18, 2014 12:32 pm

Re: Sodom

Bericht door enforcer78 » do dec 18, 2014 4:45 pm

op zijn tijd niet nee, maar ik hoor Sodom toch het liefst met het gaspedaal ingedrukt. ik ben desalniettemin benieuwd naar het nieuwe album. "Epitome of torture" vond ik ondanks de ietwat matige productie toch wel een hele lekker plaat.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25307
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Sodom

Bericht door Jeroen » do dec 18, 2014 11:52 pm

Wat was er matig aan die productie dan? Als ik em luister, hoor ik een vette sound. Weliswaar niet zo vet als die van In War And Pieces, maar uitstekend te doen.
Overigens draaide ik gisteren op knetterhard volume One Night In Bangkok en ik kreeg me toch een kippenvel bij die uitvoering van The Saw Is The Law. Wat een brute toestand! Ook mid-tempo :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Old Mhb
Berichten: 378
Lid geworden op: za dec 30, 2006 7:31 am
Locatie: Lokeren

Re: Sodom

Bericht door Old Mhb » vr dec 19, 2014 12:04 pm

Ik volg Sodom al vanaf de beginjaren. Heb de eerste vier nog op vinyl. Het rare is dat ik ze heel goed vind, maar toch weinig draai. (Teveel keuze, heb meer dan een terra aan metal) Wat de productie betreft, ik houd altijd het origineel maar speel op de pc zelfs wel es producer en op de stereoinstallatie heb ik nog een heel oud 16 bands equalizer van de Tandy zitten. Het ding is meer dan twintig jaar oud, werkt nog perfect en je kunt lekker de sound zelf bepalen. Vroeger had ik er ook één in de auto, maar ik weet niet of die nog te vinden zijn, want de andere is al lang naar de zak.
Vlaming in hart en nieren. Tot nader order belg onder dwang.

enforcer78
Berichten: 38
Lid geworden op: do dec 18, 2014 12:32 pm

Re: Sodom

Bericht door enforcer78 » vr dec 19, 2014 4:22 pm

@jeroen, ik vinde de gitaren veel te modderig en de drums niet dynamisch genoeg, maar vreselijk is het niet hoor. En je hebt gelijk "the Saw Is The Law" functioneert absoluut goed als midtempo song.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sodom

Bericht door Wessel » za dec 20, 2014 5:10 pm

Ik vind Sodom een goede band (alleen al vanwege de invloed die ze op de ontwikkeling van extreme metal gehad hebben) en heb een album als Agent Orange ook gewoon in de kast staan, maar luister er niet vaak naar. Sodom spreekt me van de grote drie van de Duitse thrash ook het minst aan. Ik geniet meer van de sterke songs van Kreator of de technische dimensie die de muziek van Destruction heeft. Al is het rauwe van Sodom ook wel weer een groot deel van hun charme. Persecution Mania is denk ik favoriet, van de nieuwere albums vind ik M16 erg vet!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25307
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Sodom

Bericht door Jeroen » do jun 09, 2016 9:49 am

Hellyeah! 26 augustus al.
Tom Angelripper is proud and excited to announce the release of the new Sodom album Decision Day for August 26th 2016. Together with his two comrades-in-arms, guitarist Bernemann and drummer Markus “Makka” Freiwald, Angelripper spent four months at the studio honing the new Sodom material. The result is a hard-as-nails, diverse thrash metal offering on the subject of D-Day, the day in June 1944 when the troops of the Western Allied forces landed in Normandy to liberate mainland Europe from the scourge of Nazi Germany. Songs such as ´Belligerence`, ´Decision Day` and ´Strange Lost World` present the Sodom frontman once more as a historically well-versed contemporary witness and critical observer of current international events. Decision Day was produced by Cornelius ´Corny` Rambadt, sound engineer and drummer with Angelripper’s side project Onkel Tom. The new release is bound to cause a stir, not least thanks to its impressive artwork courtesy of none other than Joe Petagno. As well as having worked for Pink Floyd and Led Zeppelin, Petagno is also Motörhead’s favoured graphic designer and has created legendary album covers such as Overkill, Bomber, Orgasmatron and Another Perfect Day. Angelripper: “I was surprised and proud to learn how familiar Joe is with Sodom, immediately bringing up associations of our ´Knarrenheinz` when we talked about the artwork. For a Motörhead fan like myself, this cover is an absolute dream come true.” Petagno: “After having spoken with Tom about the current state of world affairs and heard some brilliant tracks from the album I wanted to visualize the History of Man from the dawn of creation to the mess we have today. Firstly and rather obviously it’s World War 3. However on psychological and symbolic level it’s considerably more. I used Knarrenheinz as a symbol for the countless numbers who have soldiered on thru’ the centuries in one guise or another just to get us here anno 2016 where we seem to be on the brink of another possible eruption.”
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Re: Sodom

Bericht door IROn » za jun 11, 2016 11:12 am

Ja, laat maar doorkomen. Epitome of Torture was geweldig, dus ik heb vertrouwen.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sodom

Bericht door Wessel » ma jan 22, 2018 10:55 am

While rumours are still flying thick and fast in the media, Tom Angelripper has already announced the new line-up of his band Sodom: Husky (Asphyx, Desaster) is set to man the drum kit, Frank Blackfire (ex-Sodom, ex-Kreator, Frank Blackfire, Assassin) and Yorck Segatz (Beyondition) have been enlisted on guitars. Sodom have already released seminal albums such as Persecution Mania, the live cut Mortal Way Of Live and the highly successful Agent Orange with Frank Blackfire. As he had hinted at the beginning of the year, Tom has opted for a line-up featuring two guitarists, an absolute novelty for Sodom. “Two guitarists allow us much more possibilities live, so we will be able to play tracks in future that we weren’t able to perform as a trio,” the Sodom vocalist/bassist explains his motives. In line with these new possibilities, the thrash act has already started to put together a setlist for the upcoming shows with all important classics as well as rare numbers that had never or only rarely been heard at their gigs. Says Tom: “I can promise that we will really let it rip in future.”

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25307
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Sodom

Bericht door Jeroen » ma jan 22, 2018 6:29 pm

Wel jammer dat Bernemann weg is. Goede, ondergewaardeerde gitarist die erg goede riffs schreef en mooie, ronde solo's speelde.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25307
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Sodom

Bericht door Jeroen » vr mei 15, 2020 4:39 pm

Schopje:

Gisteren die laatste EP gecheckt en potver. Gaaf man. Partisan was al een leuk ceedeetje, maar die nieuwe mag er zijn en smaakt naar meer. Ben erg benieuwd naar de nieuwe cd die ook onderweg is.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1572
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Sodom

Bericht door Shreds of Sanity » vr mei 15, 2020 6:50 pm

Bonded, de nieuwe band van Bernemann en de vertrokken drummer, heeft eerder dit jaar ook een erg lekker thrash album uitgebracht.


Plaats reactie